abonnement Unibet Coolblue
pi_169453022
quote:
..in hun nimmer aflatende zoektocht naar onmondige, goedkope arbeidskrachten.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_169453033
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 02:21 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat ze erg populistisch zijn (Hiddema heeft het zelf toegegeven). Vooral dat gezeur over partijkartel. Maar ben toch 60% met hun plannen eens. :@
MMMM

Waar, op welke onderwerpen ben jij het NIET eens? :P
pi_169453056
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 02:20 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Er is geen enkele partij waar ik het .. zelfs geen 90% mee eens ben :N.
Het zou goed zijn dat er een ander, max 10 partijen stelsel zou komen met als 10e, en een splinterpartij :Y

Dat er een een 32 partijen op je stemfomulier staan :|W 8)7
Liever 32 partijen (alhoewel dat idd erg lastig/onwerkbaar is) dan 2 partijen. (-stelsel)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_169453080
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 02:25 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Liever 32 partijen (alhoewel dat idd erg lastig/onwerkbaar is) dan 2 partijen. (-stelsel)
Stel niet voor niets voor, max 10 partijen. :Y
pi_169453103
quote:
12s.gif Op zondag 12 maart 2017 02:22 schreef Peace99 het volgende:

[..]

MMMM

Waar, op welke onderwerpen ben jij het NIET eens? :P
Referendum, EU (moet hervormen ipv eruit), gulden en eerste kamer.
Oh ja en dat ELK jaar 5% ambtenaren ontslaan.
pi_169453166
quote:
12s.gif Op zondag 12 maart 2017 02:26 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Stel niet voor niets voor, max 10 partijen. :Y
Ik denk niet dat het nodig is, kleine splinterpartijen met 1 a 2 zetels worden of groter of ze verdwijnen denk ik (/hoop ik) vanzelf op de korte danwel iets langere duur.
Wat jij voorstelt heeft weer het risico dat kleine (/nieuwe) partijen te weinig kans krijgen en ik acht politieke vernieuwing noodzakelijk.(En niet alleen nu maar als doorgaand proces.) (En ik heb geen hooivork,pek of veren meer in huis voor die andere vorm van directe democratie.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_169453170
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 02:28 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Referendum, EU (moet hervormen ipv eruit), gulden en eerste kamer.
Ben helemaal voor behoud van Europees, VN, NAVO overleg ^O^ , maar ben TEGEN Eu regelgeving 8)7 en tegen een apart Eu-budget 8)7 .
pi_169453225
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 02:28 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Referendum, EU (moet hervormen ipv eruit), gulden en eerste kamer.
Oh ja en dat ELK jaar 5% ambtenaren ontslaan.
Optimist :D

Ambtenaren laten prioriteren :Y
Alle top ... eruit n.a.v. prioriteiten ambtenaren :P

maw .. winst-winst :P *O*
pi_169453280
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 02:34 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het nodig is, kleine splinterpartijen met 1 a 2 zetels worden of groter of ze verdwijnen denk ik (/hoop ik) vanzelf op de korte danwel iets langere duur.
Wat jij voorstelt heeft weer het risico dat kleine (/nieuwe) partijen te weinig kans krijgen en ik acht politieke vernieuwing noodzakelijk.(En niet alleen nu maar als doorgaand proces.) (En ik heb geen hooivork,pek of veren meer in huis voor die andere vorm van directe democratie.)
Er moet toch een goede formule te creëren zijn, om voor die 10e splinter partij ook een volwaardige stem te geven? :+

Denk te snappen wat je zegt.
Maar ... 32 partijen ... vind ik echt waanzin :Y :@
  zondag 12 maart 2017 @ 03:13:43 #160
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169453480
Hij is volgens mij een seriemoordenaar als ik 'm zo zie.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_169453520
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 03:13 schreef Villas__Rubin het volgende:
Hij is volgens mij een seriemoordenaar als ik 'm zo zie.
Psychopaten zijn vaak goede leiders.(Kijk maar naar het bedrijfsleven.)
Zelf zie ik Baudet meer als een parmantig, narcistisch ezeltje (ik denk dan een beetje aan het ezeltje van Shrek).
Ik stem echter op een verkiezingsprogramma niet op het poppetje.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 12 maart 2017 @ 03:22:13 #162
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169453530
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 03:20 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Psychopaten zijn vaak goede leiders.(Kijk maar naar het bedrijfsleven.)
Echte psychopaten goede leiders? Welnee...
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_169453547
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 03:22 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Echte psychopaten goede leiders? Welnee...
Voor bedrijven volgens mij wel hoor.
Kijk echte goede leiders zijn volgens mij dan juist weer diegenen die helemaal geen leider willen zijn.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_169453697
quote:
door de Nederlandse bevolking homeopatisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld, doordat er nooit meer een Nederlander kan ontstaan, zodat wie wij zijn niet meer gestalte kan krijgen
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wat bedoelt hij daar dan precies mee?
Dat je de melk moet blijven roeren als je beslag maakt denk ik.

En dat je moet stoppen er meel bij te gooien als de melk op is. Want dan klontert het helemaal vast. Te veel immigranten, tradities, gewoontes, het leven en laten leven niet toepasbaar is in de praktijk. Dit alles in combinatie met een bedroevend slechte immigratie maakt dat de collectieve identiteit en het "samen" gevoel van alle Nederlanders verdund.

"De Nederlander" is geen ras maar een automatische verbondenheid afspraak met elkaar als je met z'n allen in één land woont. Dus iedereen die hier met andere tradities en ideeën binnen komt klonteren daar moeten we eerst een goede afspraak mee maken. Goed roeren en als daar rotzooi tussen de meel zit eruit filteren. Dan is de afspraak dat de grens gesloten blijft voor "deze", maar open mag voor de ander. En blijven is ook nauwelijks een optie. Is het gevaar geweken dan gewoon weer terug.

"De Nederlander" veranderd uiteindelijk toch wel maar het beslag mag niet klonteren dus. Dan loopt de zooi vast.

Eerst moet de kraan dicht voor je gaat dweilen zei Pim Fortuyn.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_169453702
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 03:22 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Echte psychopaten goede leiders? Welnee...
Tja, schijnen toch echt veel voor te komen in 't bedrijfsleven als bedrijfsleiders e.a., helaas.
Psychopaten en Narcisten opsporen en volgen lijkt mij meer dan noodzakelijk op dit moment. Whistleblowers organisatie lijkt mij meer en meer belangrijk in deze tijd :Y
pi_169453712
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 04:28 schreef Monomeism het volgende:

[..]

[..]

Dat je de melk moet blijven roeren als je beslag maakt denk ik.

En dat je moet stoppen er meel bij te gooien als de melk op is. Want dan klontert het helemaal vast. Te veel immigranten, tradities, gewoontes, het leven en laten leven niet toepasbaar is in de praktijk. Dit alles in combinatie met een bedroevend slechte immigratie maakt dat de collectieve identiteit en het "samen" gevoel van alle Nederlanders verdund.

"De Nederlander" is geen ras maar een automatische verbondenheid afspraak met elkaar als je met z'n allen in één land woont. Dus iedereen die hier met andere tradities en ideeën binnen komt klonteren daar moeten we eerst een goede afspraak mee maken. Goed roeren en als daar rotzooi tussen de meel zit eruit filteren. Dan is de afspraak dat de grens gesloten blijft voor "deze", maar open mag voor de ander. En blijven is ook nauwelijks een optie. Is het gevaar geweken dan gewoon weer terug.

"De Nederlander" veranderd uiteindelijk toch wel maar het beslag mag niet klonteren dus. Dan loopt de zooi vast.

Eerst moet de kraan dicht voor je gaat dweilen zei Pim Fortuyn.
Wat een heerlijke uitleg O+

_O_
:*
pi_169453715
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 03:23 schreef Tanatos het volgende:
echte goede leiders zijn volgens mij dan juist weer diegenen die helemaal geen leider willen zijn.
_O_
^O^
pi_169453751
Herstel. Moest zijn:

quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 04:28 schreef Monomeism het volgende:

[..]

[..]

Dat je de melk moet blijven roeren als je beslag maakt denk ik. En dat je moet stoppen er meel bij te gooien als de melk op is. Want dan klontert het helemaal vast. Te veel immigranten, tradities, gewoontes, het leven en laten leven niet toepasbaar is in de praktijk. Dit alles in combinatie met een bedroevend slechte immigratie integratie maakt dat de collectieve identiteit en het "samen" gevoel van alle Nederlanders verdund.
Dus.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  zondag 12 maart 2017 @ 08:12:17 #169
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169454101
Baudet, Roos en Wilders brengen ons terug naar de tijden van Emmett Till.

Ze moeten gestopt worden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 maart 2017 @ 08:14:04 #170
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169454112
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 08:12 schreef Klopkoek het volgende:
Baudet, Roos en Wilders brengen ons terug naar de tijden van Emmett Till.

Ze moeten gestopt worden.
Goedschiks of kwaadschiks? }:|
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 12 maart 2017 @ 08:29:45 #171
56724 Wombcat
rent wiel
pi_169454179
quote:
12s.gif Op zondag 12 maart 2017 02:26 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Stel niet voor niets voor, max 10 partijen. :Y
Ik ben voor. Als we dat 20 jaar geleden al hadden ingevoerd, hadden we nooit een LPF, PVV, FvD gehad.
in a crowd you lose humanity
  zondag 12 maart 2017 @ 08:35:12 #172
56724 Wombcat
rent wiel
pi_169454223
Mijn vorige post was sarcastisch. Probleem met maximaal 10 partijen vastleggen, is dat je het stelsel vastlegt. Met maximaal 10 partijen zouden deze verkiezingen alleen de al in de TK vertegenwoordigde partijen mee kunnen doen (en dan alleen degenen die destijds de zetels behaald hebben, niet de afsplitsingen).

Pas als er eentje geen zetel haalt, kan de volgende verkiezing weer een nieuwe partij meedoen. Maar waarop baseer je dan welke partij je laat toetreden?
in a crowd you lose humanity
pi_169454225
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 08:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik ben voor. Als we dat 20 jaar geleden al hadden ingevoerd, hadden we nooit een LPF, PVV, FvD gehad.
Nou .. dat weet ik nog niet zo })
32 is in ieder geval ook nog steeds nonsens
8)7

9 en een variabele minderheids-partij lijkt mij wel oke voor een klein-kut-landje als Nederland :D
  zondag 12 maart 2017 @ 08:39:31 #174
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169454250
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 08:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik ben voor. Als we dat 20 jaar geleden al hadden ingevoerd, hadden we nooit een LPF, PVV, FvD gehad.
En dus geen democratie. Hulde voor dit plan. _O_
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_169454306
Weet niet hoe zij op Thierry Baudet zou reageren. Lijkt me wel zeer interessant! :P
  zondag 12 maart 2017 @ 08:48:19 #176
56724 Wombcat
rent wiel
pi_169454316
quote:
12s.gif Op zondag 12 maart 2017 08:35 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Nou .. dat weet ik nog niet zo })
32 is in ieder geval ook nog steeds nonsens
8)7

9 en een variabele minderheids-partij lijkt mij wel oke voor een klein-kut-landje als Nederland :D
Vertegenwoordigd in de TK in 1994:
1. PvdA
2. VVD
3. CDA
4. D66
5. GroenLinks
6. SP
7. RPF
8. SGP
9. GPV
10. CD
11. AOV/Unie 55
We voeren in 1997 het stelsel in. Eén van de bovengenoemde partijen moet dus afvallen. SP, had het minste aantal stemmen daarvan, die keus ligt dus het meest voor de hand. Tenzij RPF-SGP en GPV al eerder besluiten te fuseren met elkaar dan ze nu gedaan hebben, maar het is zeer de vraag of ze dat in een dergelijk stelsel überhaupt gaan doen. Daarmee zetten ze namelijk de deur open voor andere partijen, dus dat doe je niet snel.

Bij de verkiezingen in 1998 haalden de CD en AOV de kiesdrempel niet. CD kwam ca. 5000 stemmen te kort, AOV 12.000. Maar op splinterpartijen stemden ruim 168.000 mensen. Waarvan 42.000 op andere ouderenpartijen. Dan verwacht ik dat de AOV de TK zeker weer gehaald had. CD had die 5000 stemmen misschien ook nog wel ergens opgedoken. Per slot zaten die al wel met 3 zetels in de TK.

Als er in 2002 toch weer een nieuwe partij mee zou mogen doen, zou dat eerder de SP zijn dan LPF. De SP had namelijk al een stevige basis: al eerder in de TK gezeten, en in verschillende gemeenten in de gemeenteraad en zelfs in het college.
in a crowd you lose humanity
  zondag 12 maart 2017 @ 08:50:58 #177
56724 Wombcat
rent wiel
pi_169454333
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 08:39 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

En dus geen democratie. Hulde voor dit plan. _O_
Nog steeds democratie, maar minder te kiezen. En versterking van het 'partijkartel'.
En je weet zeker dat de LP nooit een basis gaat krijgen. Dus waarom je als libertariër hiervoor bent, is me een raadsel.
in a crowd you lose humanity
pi_169454378
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 08:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Vertegenwoordigd in de TK in 1994:
1. PvdA
2. VVD
3. CDA
4. D66
5. GroenLinks
6. SP
7. RPF
8. SGP
9. GPV
10. CD
11. AOV/Unie 55
We voeren in 1997 het stelsel in. Eén van de bovengenoemde partijen moet dus afvallen. SP, had het minste aantal stemmen daarvan, die keus ligt dus het meest voor de hand. Tenzij RPF-SGP en GPV al eerder besluiten te fuseren met elkaar dan ze nu gedaan hebben, maar het is zeer de vraag of ze dat in een dergelijk stelsel überhaupt gaan doen. Daarmee zetten ze namelijk de deur open voor andere partijen, dus dat doe je niet snel.

Bij de verkiezingen in 1998 haalden de CD en AOV de kiesdrempel niet. CD kwam ca. 5000 stemmen te kort, AOV 12.000. Maar op splinterpartijen stemden ruim 168.000 mensen. Waarvan 42.000 op andere ouderenpartijen. Dan verwacht ik dat de AOV de TK zeker weer gehaald had. CD had die 5000 stemmen misschien ook nog wel ergens opgedoken. Per slot zaten die al wel met 3 zetels in de TK.

Als er in 2002 toch weer een nieuwe partij mee zou mogen doen, zou dat eerder de SP zijn dan LPF.
Mogen ze zelf uitzoeken c_/
Genoeg overlap zou ik zo zeggen. Ja toch, niet dan?

Alleen al kijkend naar de oorspronkelijke gedachten van de partijen .... krijg er gewoon buikpijn van. :')

Neen, 9 is genoeg (met 1 splintertje)
  zondag 12 maart 2017 @ 09:00:07 #179
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169454400
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169454422
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 08:39 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

En dus geen democratie. Hulde voor dit plan. _O_
Democratie? USA moet hun "'democratie _O- " met 2 partijen regelen.
Dan moeten wij als .. k..t landje het toch wel met 9 partijen kunnen fixen w/
  zondag 12 maart 2017 @ 09:02:01 #181
56724 Wombcat
rent wiel
pi_169454426
quote:
12s.gif Op zondag 12 maart 2017 08:57 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Mogen ze zelf uitzoeken c_/
Genoeg overlap zou ik zo zeggen. Ja toch, niet dan?

Alleen al kijkend naar de oorspronkelijke gedachten van de partijen .... krijg er gewoon buikpijn van. :')

Neen, 9 is genoeg (met 1 splintertje)
Je hoeft er maar eentje te kiezen, dus eigenlijk is een partij al genoeg.

Als ze zelf mogen kiezen welke toegevoegd mag worden dan kiezen ze ofwel de partij die het dichtst tegen hen aanzit, ofwel de meest kansloze. Dus b.v. Mens en Spirit
quote:
Wat dan? Ik heb geen zin een docum van 1u20 minuten te kijken, omdat hij volgens jou wat zinnigs zegt.
in a crowd you lose humanity
  zondag 12 maart 2017 @ 09:03:03 #182
56724 Wombcat
rent wiel
pi_169454433
quote:
12s.gif Op zondag 12 maart 2017 09:01 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Democratie? USA moet hun "'democratie _O- " met 2 partijen regelen.
Dan moeten wij als .. k..t landje het toch wel met 9 partijen kunnen fixen w/
Dat ze in de VS in de praktijk twee partijen hebben, komt door hun kiesstelsel. En overigens is dat bagger en leidt hun kiesstelsel juist tot vervreemding van de politiek.
in a crowd you lose humanity
pi_169454443
quote:
Dhr. Engelen :*
Daar ga ik nu effe naar luisteren :Y
  zondag 12 maart 2017 @ 09:07:54 #184
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169454474


Dit is dankzij de sociaal-democratie. Niet dankzij lieden als Baudet en de VVD
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 maart 2017 @ 09:09:23 #185
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169454483
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 09:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je hoeft er maar eentje te kiezen, dus eigenlijk is een partij al genoeg.

Als ze zelf mogen kiezen welke toegevoegd mag worden dan kiezen ze ofwel de partij die het dichtst tegen hen aanzit, ofwel de meest kansloze. Dus b.v. Mens en Spirit

[..]

Wat dan? Ik heb geen zin een docum van 1u20 minuten te kijken, omdat hij volgens jou wat zinnigs zegt.
Hij heeft het over de kiesdrempel op 28:00. Voor de complete context moet je eigenlijk de hele lezing van 50 minuten zien, of ietsjes terugspoelen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 maart 2017 @ 09:41:55 #186
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169454862
Heb even mijn signature weer verbeterd :*

Visionairen wisten waar het Verdrag van Maastricht op zou uitdraaien...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 maart 2017 @ 09:47:34 #187
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169454925
quote:
GCHQ: Russian cyber‑threat to British elections
Spies warn democratic processes at risk

Spies at GCHQ have called an emergency summit with Britain’s political parties after warning them that they are at risk of Russian cyber-attacks disrupting the next general election.

Security sources say GCHQ now regards protecting the political system from foreign hackers as “priority work”. They fear that Kremlin-backed hackers could steal and leak internal emails or publish private databases of voters’ political views in an attempt to damage the standing of political parties with the public.

Spy chiefs stepped in after Russia was accused of helping Donald Trump win the US presidential election by hacking and publishing 20,000 emails from the rival Democratic Party.
http://www.thetimes.co.uk(...)-elections-20wl9s5ld

Ja, op deze manier kan Baudet ooit weleens minister president worden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 maart 2017 @ 09:54:37 #188
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_169455006
Straks Theo Hiddema in gesprek met Frits Wester bij Business Class c_/
pi_169455018
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 09:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

http://www.thetimes.co.uk(...)-elections-20wl9s5ld

Ja, op deze manier kan Baudet ooit weleens minister president worden.
Liever een Baudet dan een geboren ambtenaartje als Klaver.
pi_169455036
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 09:54 schreef Revolution-NL het volgende:
Straks Theo Hiddema in gesprek met Frits Wester bij Business Class c_/
Een Hiddema lijkt me ook wel gezellig c_/
  zondag 12 maart 2017 @ 10:06:11 #191
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169455142
quote:
19s.gif Op zondag 12 maart 2017 09:55 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Liever een Baudet dan een geboren ambtenaartje als Klaver.
Baudet is ook alleen maar ambtenaar geweest
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 maart 2017 @ 10:11:33 #192
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_169455204
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:25 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Jep. Sprak laatst met een PvdA'er en het eerste wat hij zei toen we het over Baudet hadden: ''Hij lijkt mij erg gevaarlijk''. De demonisering gaat binnenkort beginnen.
Dit, als er een outsider komt, dan is plots van links tot rechts iedereen het eens "we moeten onze parlementaire democratie beschermen" heet het dan. Ze bedoelen natuurlijk het Haagse banencaroussel, dat uit de 190e eeuw dateert, en bedoeld is om elkaar de baantjes toe te spelen, zonder dat er veel veranderd in Nederland.
Uiteraard huren ze dan weer zo'n figuur als Volkert in om het vuile werk op te knappen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_169455381
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 10:11 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dit, als er een outsider komt, dan is plots van links tot rechts iedereen het eens "we moeten onze parlementaire democratie beschermen" heet het dan. Ze bedoelen natuurlijk het Haagse banencaroussel, dat uit de 190e eeuw dateert, en bedoeld is om elkaar de baantjes toe te spelen, zonder dat er veel veranderd in Nederland.
Uiteraard huren ze dan weer zo'n figuur als Volkert in om het vuile werk op te knappen.
Goed verhaal weer. Hang je niet iets teveel rond op extreemrechtse weblogjes tegenwoordig?
pi_169455861
quote:
12s.gif Op zondag 12 maart 2017 01:17 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Acceptatie heeft alles te maken met 'aanpassen aan je omgeving!'.

Oftewel .... als ik als nederlande vrouwelijke toerist in SA een Saoedische Moskee wil, draag ik desgewenst een hoofddoek.

Als een Saoedische vrouw hier in Nederland over straat wil, draagt ze geen hoofddoek, laat staan .. gezichtsbedekking! 8)7

Hier in Nederland, aanpassen aan Nederland dus :Y
Zeker heb je gelijk.
Maar het ging in eerdere reacties over een fantasie van bedreiging van de Nederlandse identiteit
  zondag 12 maart 2017 @ 11:27:27 #195
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_169456152
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 10:11 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dit, als er een outsider komt, dan is plots van links tot rechts iedereen het eens "we moeten onze parlementaire democratie beschermen" heet het dan. Ze bedoelen natuurlijk het Haagse banencaroussel, dat uit de 190e eeuw dateert, en bedoeld is om elkaar de baantjes toe te spelen, zonder dat er veel veranderd in Nederland.
Uiteraard huren ze dan weer zo'n figuur als Volkert in om het vuile werk op te knappen.
Het banencarrousel beperkt zich toch vrijwel volledig tot CDA, PvdA en VVD. D66, GroenLinks, SP, CU, SGP PvdD nemen er allemaal niet of nauwelijks aan deel. Al zijn er de afgelopen twee decennia al aardig wat barstjes in verschenen.

De reden dat er niet veel veranderd in Nederland is simpelweg omdat je verschillende visies die vaak diametraal tegenover elkaar staan. Als je allebei even hard aan een touw trekt, waar gaat het dan naar toe? Nergens dus. Dat wil echter niet zeggen dat ze op het Binnenhof niet bezig zijn met grote veranderingen, ze kunnen er gewoon de steun niet voor vinden.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_169456181
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2017 09:56 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Een Hiddema lijkt me ook wel gezellig c_/
Humor toch, dat heerlijke cynisme? :7
  zondag 12 maart 2017 @ 11:46:58 #197
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169456436
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 08:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nog steeds democratie, maar minder te kiezen. En versterking van het 'partijkartel'.
En je weet zeker dat de LP nooit een basis gaat krijgen. Dus waarom je als libertariër hiervoor bent, is me een raadsel.
Sarcasme ontgaat je?
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 12 maart 2017 @ 11:49:18 #198
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169456482
ik ga bijna zeker op fvd stemmen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 12 maart 2017 @ 11:55:16 #199
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169456596
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:49 schreef Onnoman het volgende:
ik ga bijna zeker op fvd stemmen
Ik 100% eker.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 12 maart 2017 @ 11:57:04 #200
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169456629
Harry Mens minister van humor _O- _O- _O-
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 12 maart 2017 @ 12:01:16 #201
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
  zondag 12 maart 2017 @ 12:10:50 #202
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169456865
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:27 schreef Euribob het volgende:

[..]

Het banencarrousel beperkt zich toch vrijwel volledig tot CDA, PvdA en VVD. D66, GroenLinks, SP, CU, SGP PvdD nemen er allemaal niet of nauwelijks aan deel. Al zijn er de afgelopen twee decennia al aardig wat barstjes in verschenen.

De reden dat er niet veel veranderd in Nederland is simpelweg omdat je verschillende visies die vaak diametraal tegenover elkaar staan. Als je allebei even hard aan een touw trekt, waar gaat het dan naar toe? Nergens dus. Dat wil echter niet zeggen dat ze op het Binnenhof niet bezig zijn met grote veranderingen, ze kunnen er gewoon de steun niet voor vinden.
Dat er beleidsmatig niets is veranderd is natuurlijk onzin. Nederland is van Scandinavisch naar angelsaksisch in oriëntatie gegaan. Inclusief het ambtenarenkorps.

https://www.trouw.nl/home(...)-bedrijven~aca8e357/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169456927
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 12:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat er beleidsmatig niets is veranderd is natuurlijk onzin. Nederland is van Scandinavisch naar angelsaksisch in oriëntatie gegaan. Inclusief het ambtenarenkorps.

https://www.trouw.nl/home(...)-bedrijven~aca8e357/
Klopkoek, de FvD is voor het nationaliseren van de nutsbedrijven en versterken van de greep op KLM. Dat moet jou toch wel aanspreken?
  zondag 12 maart 2017 @ 12:21:54 #204
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_169457041
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 12:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat er beleidsmatig niets is veranderd is natuurlijk onzin. Nederland is van Scandinavisch naar angelsaksisch in oriëntatie gegaan. Inclusief het ambtenarenkorps.

https://www.trouw.nl/home(...)-bedrijven~aca8e357/
Ik doelde meer op grote veranderingen. Die trend waar jij het over hebt is juist vrij geleidelijk gegaan. Heeft ook meer met de tijdsgeest te maken dan iets anders.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 12 maart 2017 @ 12:24:40 #205
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169457082
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 12:21 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ik doelde meer op grote veranderingen. Die trend waar jij het over hebt is juist vrij geleidelijk gegaan. Heeft ook meer met de tijdsgeest te maken dan iets anders.
Ja, dat is geleidelijk gegaan

quote:
De PvdA-wetenschapper maakt zich vooral zorgen om de ideologische invloed van buiten. "Het dominante neoliberalisme dat bijna alle partijen heeft beïnvloed kwam niet uit de politiek zelf maar van het bedrijfsleven: de consultancybedrijven als McKinsey en de MBA-opleidingen, die iedereen daar heeft gevolgd. Met vier of vijf partijfilosofen houd je dat niet tegen."
http://www.rtlnieuws.nl/g(...)schappelijke-bureaus
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 maart 2017 @ 12:26:08 #206
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169457107
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 12:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopkoek, de FvD is voor het nationaliseren van de nutsbedrijven en versterken van de greep op KLM. Dat moet jou toch wel aanspreken?
Je moet zoiets altijd in samenhang zien. Niet persé afzonderlijk.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 maart 2017 @ 13:24:54 #207
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169458380
Vergeet ook niet wat Gorbatsjov onlangs zei.

http://www.nbcnews.com/ne(...)reparing-war-n712891
http://www.telegraph.co.u(...)r-nuclear-threat-re/

Baudet is zeker niet de oplossing. Theedrinkers en egalitarisme wel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169462556
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_169470173
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 08:12 schreef Klopkoek het volgende:
Baudet, Roos en Wilders brengen ons terug naar de tijden van Emmett Till.

Ze moeten gestopt worden.
Wilders roept op tot haat tegenover moslims (maar niet tot geweld), die andere 2 heb ik dat niet concreet zien doen.
Kun je daar bewijs voor aandragen?
Verwijzen naar een racistische moord daar en dan zomaar 3 politici (/wannabee politici) mee associeren zegt volgens mij meer over jou dan over hen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 12 maart 2017 @ 20:51:47 #210
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169470338
De club van Wilders heeft het over revoltes, neuzen afhakken en gefantaseerd over rassenrellen.

Om daar maar eens mee te beginnen.

De kamerleden hebben bovendien bestaan uit brievenbusplassers, vrouwenmeppers en soortgelijk allooi dat moet door gaan voor een superieure cultuurbeleving.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169470370
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:51 schreef Klopkoek het volgende:
De club van Wilders heeft het over revoltes, neuzen afhakken en gefantaseerd over rassenrellen.

Om daar maar eens mee te beginnen.
Ik vroeg je naar die andere 2 niet naar Wilders.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 12 maart 2017 @ 20:54:54 #212
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169470437
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:53 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik vroeg je naar die andere 2 niet naar Wilders.
Ja leuk, ik ben Google niet. Ik reageer op dat deel dat je onderstreepte en dus benadrukte.

Jan Roos was even mooi ontmaskerd door Pauw.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169470493
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:48 schreef Tanatos het volgende:
Wilders roept op tot haat tegenover moslims
Wat een onzin.
pi_169470568
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:48 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Wilders roept op tot haat tegenover moslims de islam.
Zal ik je daar eventjes corrigeren? En dan ben ik nog mild.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_169470599
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:56 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Het willen verbieden van de koran en het willen sluiten van moskeen is geen haat jegens moslims?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_169470638
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja leuk, ik ben Google niet. Ik reageer op dat deel dat je onderstreepte en dus benadrukte.

Jan Roos was even mooi ontmaskerd door Pauw.
Extraordinary claims require extraordinary evidence.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_169470643
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:59 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Het willen verbieden van de koran en het willen sluiten van moskeen is geen haat jegens moslims?
Nee. Hij wil de ideologie verbieden, niet de mensen.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_169470654
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:59 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Het willen verbieden van de koran en het willen sluiten van moskeen is geen haat jegens moslims?
dat is geen oproepen tot haat nee.
pi_169471327
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

dat is geen oproepen tot haat nee.
haha... rechtvaardigen van haat, een belofte haat te verwezenlijken.
Dat is stimuleren van islamietenhaat.
pi_169471418
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:00 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Nee. Hij wil de ideologie verbieden, niet de mensen.
"die ideologie" bestaat niet. Er zijn vele islamitische stromingen wat men tesamen noemt de islamitische godsdienst.
Al die gedachtes kunnen niet verboden worden. Maar denken dat het wel kan is natuurlijk haat naar islamieten oproepen en goedpraten.
  zondag 12 maart 2017 @ 21:21:45 #221
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169471451
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:59 schreef Tanatos het volgende:

Het willen verbieden van de koran en het willen sluiten van moskeen is geen haat jegens moslims?
Nee.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169471458
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Status op 12-03-2017 21:27:15 ]
  zondag 12 maart 2017 @ 21:23:03 #223
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169471505
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:20 schreef Bluesdude het volgende:

"die ideologie" bestaat niet. Er zijn vele islamitische stromingen wat men tesamen noemt de islamitische godsdienst.
Al die gedachtes kunnen niet verboden worden. Maar denken dat het wel kan is natuurlijk haat naar islamieten oproepen en goedpraten.
Nonsens
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 12 maart 2017 @ 21:24:19 #224
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169471567
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:00 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Extraordinary claims require extraordinary evidence.
Ja, en we weten welke rasbedrieger dat zei. Zo is het met de gif en ongelijkheid verspreiders Roos, Wilders en Baudet ook.

Datgene wat je onderstreepte heb ik al voldoende ontkracht, of is de neuzen-afhakken-wens en brievenbusplassen nooit gebeurd?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169471631
quote:
quote:
Thierry Baudet is geen simpele lammetjespapfascist zoals Geert Wilders
:D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')