abonnement Unibet Coolblue
pi_169413016
quote:
BREDA - Een vrouw in een elektrische rolstoel is vrijdagmiddag in Breda op beestachtige wijze aangevallen. Omstanders melden dat de vrouw is overgoten met een bijtende vloeistof. Op straat is een zoutzuurfles gevonden, vertelde een woordvoerder van de politie.

Het slachtoffer zou volgens lokale media achterna zijn gezeten door twee jongens op een scooter. Die zouden de vloeistof vervolgens over haar heen hebben gegooid. Omstanders troffen de vrouw trillend en in haar rolstoel aan, meldt Omroep Brabant. De brandweer moest de vloeistof van het slachtoffer afspuiten.

De twee zijn op de vlucht geslagen. Over de reden is nog niets bekend. Volgens lokale media wilden de jongens de vrouw mogelijk beroven. Of er iets is buitgemaakt, is niet duidelijk.

De vrouw is omwikkeld met folie en is per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. Het is niet duidelijk hoe ernstig ze er aan toe is. Er werd een traumahelikopter uitgeroepen, maar die vloog leeg terug. De trauma-arts is in de ambulance meegereden.

Of het echt om zoutzuur gaat, wordt nog onderzocht. Naast de politie en ambulancepersoneel zijn om die reden ook mensen van de brandweer opgeroepen.
Bron

Aangezien topic één gesloten werd (vanwege mij blijkbaar), proberen we het gewoon opnieuw (heb immers geen ban gekregen)

Signalement tot nu toe bekend:

- Twee jongens op een scooter

Persoonlijke mening/vraag:

Of de criminaliteit nu wel of niet toeneemt (verschillende partijen hebben allemaal andere meningen), het valt op dat het gebruik van geweld steeds zwaardere vormen aanneemt. Je leest steeds meer over mensen die zware fysieke ongemakken overhouden aan een overval, ouderen die bij woning overvallen zwaar toegetakeld worden, of andere onschuldige burgers die een overval met zwaar geweld meten bekopen.

Naar mijn inziens is een trend zichtbaar in de hardheid van het geweld wat gebruikt word, de politie loopt veelal achter de feiten aan. (niet negatief bedoeld), zou het niet eens tijd worden dat wij onszelf mogen beschermen? Ik wil niet meteen verzoeken om de wapens op te pakken, maar pepperspray is bijvoorbeeld verboden, waarom zouden burgers zich niet zelf mogen verdedigen als er in Nederland groepen rondlopen die zich als een wolf in kippenhok voelen en zich ook zo gedragen?
pi_169413045
Er mag wel een wat beter signalement komen, hier kunnen we natuurlijk helemaal niets mee.
pi_169413053
Waarom zet beheer hier een slot op? Het is gewoon nieuws.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:12:07 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_169413088
MEER! MEER! MEER!
Benieuwd wat Jesse Klaver hiervan vindt!

Vieze klootzakken :r
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:12:57 #5
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169413103
Wat een ophef zeg, gewoon een gevalletje jihad.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169413114
Eerwraak?
Afkomst van slachtoffer?
5 Ferrari's op videoband!
pi_169413119
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:10 schreef Jaroon het volgende:
Waarom zet beheer hier een slot op? Het is gewoon nieuws.
Ik denk vanwege mijn humoristische bedoelde opmerkingen, dat is in het verkeerde keelgat geschoten. Maar nieuwe kans en ik zal het wat serieuzer houden nu, geen zin in weer een ban.
pi_169413128
Broeders from peace verveelen zich eigen? Boys zijn in duitsland ook al goed bezig. Keep them comming.
pi_169413133
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:13 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ik denk vanwege mijn humoristische bedoelde opmerkingen, dat is in het verkeerde keelgat geschoten. Maar nieuwe kans en ik zal het wat serieuzer houden nu, geen zin in weer een ban.
Ik zag niets raars. Het is een wat apart onderwerp. Het irriteert mij als man al uit de studententijd.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:14:42 #10
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_169413134
Jaap, Stan en Frederic worden steeds meedogenlozer en hebben steeds meer lak aan alles.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_169413144
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:10 schreef Jaroon het volgende:
Waarom zet beheer hier een slot op? Het is gewoon nieuws.
Er stond omdat de TS zijn eigen topic verklootte.

Ik vind het wel heel heel ernstig nieuws, een invalide vrouw overgieten met zoutzuur. Omroep Brabant schrijft dat ze twee flessen hebben gevonden en over het gezicht van de vrouw hebben gegoten. Kinderen van een school hebben haar et een verbrand gezicht nog zien rijden...
Echt heel triest voor deze dame.
pi_169413161
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:14 schreef 2NutZ het volgende:
Jaap, Stan en Frederic worden steeds meedogenlozer en hebben steeds meer lak aan alles.
Net als hun neef Marcel in Herne.
pi_169413175
Hier mag je wat mij betreft rustig een jaartje of 20 voor achter de tralies verdwijnen, wat een ongelofelijk laffe daad zeg. :(
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_169413188
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:16 schreef Hathor het volgende:
Hier mag je wat mij betreft rustig een jaartje of 20 voor achter de tralies verdwijnen, wat een ongelofelijk laffe daad zeg. :(
Dit is gewoon poging tot doodslag, dus ik ga ervanuit dat ze wel heel wat jaartjes zullen krijgen.
pi_169413192
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:17:47 #16
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_169413193
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Net als hun neef Marcel in Herne.
Verwarde mannen net als Stan, Frederic en Jaap.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:18:04 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169413200
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:17 schreef Infection het volgende:

[..]

Dit is gewoon poging tot doodslag, dus ik ga ervanuit dat ze wel heel wat jaartjes zullen krijgen.
Dream on.
pi_169413204
quote:
Of het echt om zoutzuur gaat, wordt nog onderzocht. Naast de politie en ambulancepersoneel zijn om die reden ook mensen van de brandweer opgeroepen.

Leerlingen van het Brederocollege zagen de vrouw na de aanval voorbij rijden: „Ze had een heel rood gezicht en haar ogen stevig dichtgeknepen”, vertelt een leerling aan Omroep Brabant.
Smelt van zoutzuur niet vrij snel je gezicht weg?
pi_169413205
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Er stond omdat de TS zijn eigen topic verklootte.

Ik vind het wel heel heel ernstig nieuws, een invalide vrouw overgieten met zoutzuur. Omroep Brabant schrijft dat ze twee flessen hebben gevonden en over het gezicht van de vrouw hebben gegoten. Kinderen van een school hebben haar et een verbrand gezicht nog zien rijden...
Echt heel triest voor deze dame.
Het engste is dat het gaat om haat en psychisch niet in orde zijn als je dat doet. En ook al zou je die gevoelens hebben dan nog pak je zo'n iemand niet aan. Maar dit is wat ieder normaal mens denkt. Dit bestond zeg 15 jaar geleden echt minder. Net als met een bijl op willekeurige mensen inhakken volgens mij.
pi_169413208
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:16 schreef Hathor het volgende:
Hier mag je wat mij betreft rustig een jaartje of 20 voor achter de tralies verdwijnen, wat een ongelofelijk laffe daad zeg. :(
Ik vind dit gewoon een poging tot doodslag, eigenlijk poging tot moord (voorbedachte rade mits ze de mevrouw al vanaf het park achtervolgden). Een aanval met zoutzuur kan zeer fout aflopen, buiten de lichamelijke verminking. Heb echt te doen met die vrouw, ze zit al in een rolstoel en daardoor word ze gezien als makkelijk slachtoffer. Om misselijk van te worden pff.
pi_169413217
Zouden deze heren 's avonds trots op bed gaan liggen? Vandaag weer wat tofs gedaan! Misschien nog even appen naar hun matties dat ze op tv zijn.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:18:56 #22
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_169413221


[ Bericht 100% gewijzigd door RedFever007 op 10-03-2017 15:19:42 ]
pi_169413233
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dream on.
Ik mag het toch wel hopen dat dit onder poging tot doodslag valt. En nog eens met voorbedachte rade ook. Met 'zoutzuur' kun je iemand gemakkelijk vermoorden en je laat het niet per ongeluk over iemand heen vallen midden op straat.
pi_169413240
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:18 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ik vind dit gewoon een poging tot doodslag, eigenlijk poging tot moord (voorbedachte rade mits ze de mevrouw al vanaf het park achtervolgden). Een aanval met zoutzuur kan zeer fout aflopen, buiten de lichamelijke verminking. Heb echt te doen met die vrouw, ze zit al in een rolstoel en daardoor word ze gezien als makkelijk slachtoffer. Om misselijk van te worden pff.
Je vraagt je af of het dan gaat over een poging tot roven. Dat is makkelijk gedaan bij iemand in een rolstoel. Dit gaat verder.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:19:58 #25
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_169413246
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Zouden deze heren 's avonds trots op bed gaan liggen? Vandaag weer wat tofs gedaan! Misschien nog even appen naar hun matties dat ze op tv zijn.
Dat denk ik wel. Weer een ongelovige gestraft :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_169413249
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:18 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ik vind dit gewoon een poging tot doodslag, eigenlijk poging tot moord (voorbedachte rade mits ze de mevrouw al vanaf het park achtervolgden). Een aanval met zoutzuur kan zeer fout aflopen, buiten de lichamelijke verminking. Heb echt te doen met die vrouw, ze zit al in een rolstoel en daardoor word ze gezien als makkelijk slachtoffer. Om misselijk van te worden pff.
Voorbedachte rade om een bijtende vloeistof over iemand te gooien is nog geen voorbedachte rade om iemand te willen doden.
pi_169413250
Hoe komt men eigenlijk aan zoutzuur?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:20:33 #28
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_169413255
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:20 schreef Hathor het volgende:
Hoe komt men eigenlijk aan zoutzuur?
Kan je gewoon bij de DA kopen bijv.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:21:02 #29
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169413261
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:20 schreef Hathor het volgende:
Hoe komt men eigenlijk aan zoutzuur?
Of bouwmarkten.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169413262
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:20 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Kan je gewoon bij de DA kopen bijv.
Zo makkelijk? Wist ik niet eens. :{
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:21:16 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169413266
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:19 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik mag het toch wel hopen dat dit onder poging tot doodslag valt. En nog eens met voorbedachte rade ook. Met 'zoutzuur' kun je iemand gemakkelijk vermoorden en je laat het niet per ongeluk over iemand heen vallen midden op straat.
Weet ik wel. Maar deze jongens hebben vast weer een excuus:

- minderjarig
- ze verveelden zich want: geen buurthuis en geen stageplek
- wisten niet dat dit in Nederland niet mag
- of een combi van bovenstaande
pi_169413282
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

Voorbedachte rade om een bijtende vloeistof over iemand te gooien is nog geen voorbedachte rade om iemand te willen doden.
Met een bijtende vloeistof, zoals bijvoorbeeld zoutzuur, kun je gemakkelijk iemand doden. Dit hadden ze van tevoren kunnen weten.
pi_169413291
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het engste is dat het gaat om haat en psychisch niet in orde zijn als je dat doet. En ook al zou je die gevoelens hebben dan nog pak je zo'n iemand niet aan. Maar dit is wat ieder normaal mens denkt. Dit bestond zeg 15 jaar geleden echt minder. Net als met een bijl op willekeurige mensen inhakken volgens mij.
Dat is de trend waar ik mij ook zo'n zorgen over maak, buiten het standaard gedoe over de afkomst, is het gewoon een feit dat zwart/wit/bruin steeds sneller overgaat op geweld en dit geweld steeds vaker extreme vormen begint aan te nemen. Wij moeten ons als samenleving daartegen kunnen wapenen, de tijd van "deel 3 tikken uit, 112" is allang voorbij. Ik heb recent nog een alarmsysteem bij mijn ouders geïnstalleerd, ook al een echtpaar op leeftijd, en vooral met toenemende woning overvallen icm. het zwaar geweld heeft mij angstig gemaakt (angstig voor mijn ouders dan). Maar zij moeten ook de straat op om boodschappen te doen, en ze kunnen zich niet verdedigen, en of je je nu wel of niet kunt verdedigen als zulke jongens het in hun hoofd gehaald hebben om je half dood te trappen maakt het niet uit of je meewerkt of niet.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:22:44 #34
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_169413296
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:10 schreef Infection het volgende:
Er mag wel een wat beter signalement komen, hier kunnen we natuurlijk helemaal niets mee.
De politie zal over 10 maanden de beelden wel vrijgeven.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_169413298
Ik vind dat beide jongens een 2de kans verdienen!
pi_169413308
Nou, ik ben benieuwd waarom het signalement zo vaag is... want p deze manier vinden ze niemand... 2 jongens op een scooter.. doh....
Whatever...
pi_169413314
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Weet ik wel. Maar deze jongens hebben vast weer een excuus:

- minderjarig
- ze verveelden zich want: geen buurthuis en geen stageplek
- wisten niet dat dit in Nederland niet mag
- of een combi van bovenstaande
Ik neem toch wel aan dat onze rechtsstaat niet ZO diep gezonken is. Alhoewel...
pi_169413322
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

Voorbedachte rade om een bijtende vloeistof over iemand te gooien is nog geen voorbedachte rade om iemand te willen doden.
Zoutzuur aanvallen kunnen dodelijk zijn, ik heb het niet over een pepperspray aanval. Zodra je zoutzuur gebruikt bij een overval ben je op de hoogte dat je het slachtoffer voor het leven zwaar kunt verminken of dat ze kan komen te overlijden als ze het in haar luchtwegen heeft gekregen.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:25:03 #39
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_169413341
Wat een fijn land is dit toch aan het worden ;(
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:25:05 #40
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_169413343
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zo makkelijk? Wist ik niet eens. :{
Ja wist ik ook niet maar moest een keertje de vloer ermee bewerken. Is volgens mij wel iets verdunde zoutzuur. Echt pure zoutzuur kom je niet zo snel aan dacht ik.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_169413361
Arbeidsmigranten WELKOM
U MAD?
pi_169413382
Alsof mensen in scootmobiels nog niet genoeg "verzuurd" zijn... hehehehe
standaarddrinker
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:27:54 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169413387
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:26 schreef de_boswachter het volgende:
Arbeidsmigranten WELKOM
Het waren denk ik chemici op weg naar hun laboratorium. Vandaar het zoutzuur

:')
pi_169413388
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zo makkelijk? Wist ik niet eens. :{
Volgens mij kun je met de gemiddelde huishoud producten, icm. internet wel een klein chemisch wapen maken om een persoon (tijdelijk) uit te schakelen, zoals zoutzuur. Maar net zoals die bijlaanval in Düsseldorf (gisteren en vandaag) kunnen ze alles gebruiken als wapen, het trieste is dat het ook gebeurd.
pi_169413396
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het waren denk ik chemici op weg naar hun laboratorium. Vandaar het zoutzuur

:')
_O-
pi_169413453
Als er thuis en in de heilige huizen aangeleerd wordt dat mensen die niet hetzelfde geloof hebben als jij beesten zijn en minder waard zijn dan krijg je dit soort dingen.
pi_169413459
Twee flessen zoutzuur, ik koop die troep nooit.
Maar de troep die in de drogisterijen en bouwmarkten te koop zijn, hebben een PH waarde van 1.5
De echte serieuze handel heeft een veel lagere PH waarde.

1.5 PH zorgt meestal voor eerstegraads brandwonden.
0.4 PH vreet de huid en het onderliggende weefsel op.

Mocht de PH waarde iets hoger zijn geweest dan 1.5 PH dan is dat irriterend voor de huid.
pi_169413462
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het waren denk ik chemici op weg naar hun laboratorium. Vandaar het zoutzuur

:')
Zullen het hoogopgeleide apothekers zijn geweest denk je?
pi_169413468
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:24 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Zoutzuur aanvallen kunnen dodelijk zijn, ik heb het niet over een pepperspray aanval. Zodra je zoutzuur gebruikt bij een overval ben je op de hoogte dat je het slachtoffer voor het leven zwaar kunt verminken of dat ze kan komen te overlijden als ze het in haar luchtwegen heeft gekregen.
Toch is poging tot moord niet zo makkelijk te bewijzen, denk ik. We weten ook nog niet om wat voor stof het gaat.

Van mij mogen ze best jarenlang de gevangenis in hoor, ik zal ze niet missen. Maar grote kans dat de daders minderjarig zijn, dus dan zal dat niet het geval zijn.
pi_169413470
Wat een politiek correct signalement. Zeker bang dat dit koren op de molen is van de PVV.
pi_169413487
Raar dit. Hoop dat die vrouw er niet te slecht aan toe is.
pi_169413509
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Toch is poging tot moord niet zo makkelijk te bewijzen, denk ik. We weten ook nog niet om wat voor stof het gaat.

Van mij mogen ze best jarenlang de gevangenis in hoor, ik zal ze niet missen. Maar grote kans dat de daders minderjarig zijn, dus dan zal dat niet het geval zijn.
Klopt, ik weet ook dat deze jongens niet voor poging tot moord worden aangeklaagd, het is meer mijn mening wat ik graag zou willen zien. Ik vind het gebruik van zoutzuur wat zwaarder dan iemand alleen onder bedreiging van een mes of pistool overvallen. Als je iemand neersteekt is de aanklacht ook zwaarder en dat zou in mijn ogen ook met het gebruik van zoutzuur moeten gelden.
pi_169413518
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Toch is poging tot moord niet zo makkelijk te bewijzen, denk ik. We weten ook nog niet om wat voor stof het gaat.

Van mij mogen ze best jarenlang de gevangenis in hoor, ik zal ze niet missen. Maar grote kans dat de daders minderjarig zijn, dus dan zal dat niet het geval zijn.
Het zal geen poging tot moord zijn, zie mijn post hierboven. Wel poging tot verminking-blijvend letsel.

Al vermoed ik dat die idioten het niet had uitgemaakt of deze dame nu levend verbrand was of niet.
pi_169413520
Klinkt ook als een aanval uit Syrie. Oh wacht.
U MAD?
pi_169413528
Als je als minderjarige denkt dat dit een "grap" is ben je als ouders wel heel erg te kort geschoten. :N

Zie mijn omaatje al rijden op haar scootmobiel met van die kwallen erachteraan. Walgelijk.
pi_169413539
evadeschipper twitterde op vrijdag 10-03-2017 om 13:55:30 Het slachtoffer vertelde omstanders dat ze vanuit het park was achtervolgd. Ze werd trillend en onder de vloeistof… https://t.co/n0Z6iZ3Sml reageer retweet
pi_169413543
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het zal geen poging tot moord zijn, zie mijn post hierboven. Wel poging tot verminking-blijvend letsel.

Al vermoed ik dat die idioten het niet had uitgemaakt of deze dame nu levend verbrand was of niet.
Daarbij kan je de 'poging tot' waarschijnlijk wel weglaten.
pi_169413554
Politie_Breda twitterde op vrijdag 10-03-2017 om 13:41:26 Getuige? om 13 uur is vrouw in een s.mobiel overgoten met bijtende vl.stof #JacobCatssingel #Breda Twee jongens op scooter weg Tips 09008844 reageer retweet
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:37:44 #59
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169413564
Gestoord en totaal verloren. Dit soort ratten zullen nooit enige maatschappelijke waarde hebben.
pi_169413573
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:34 schreef de_boswachter het volgende:
Klinkt ook als een aanval uit Syrie. Oh wacht.
Hmmm, vond het eigenlijk meer een Noord Afrikaanse actie.
Oost Europeaans in ieder geval niet, die hadden de rolstoel meegenomen voor het oud ijzer.

Kunnen ook nog Nederlanders zijn geweest maar die zitten om 13:00 nog op school.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:38:24 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169413581
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:35 schreef Fripsel het volgende:
Als je als minderjarige denkt dat dit een "grap" is ben je als ouders wel heel erg te kort geschoten. :N

Zie mijn omaatje al rijden op haar scootmobiel met van die kwallen erachteraan. Walgelijk.
Dat niet alleen. Als dit mijn kroost was zouden ze na zo'n daad alle hoeken van het huis te zien krijgen en zou ik ze persoonlijk op het politiebureau afleveren. Maar ik betwijfel of de bewuste ouders deze zelfreflectie bezitten.
  Moderator vrijdag 10 maart 2017 @ 15:38:35 #62
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_169413585
WTF bericht van de dag. Hopelijk pakken ze deze idioten snel op. Je zou anderen ook nog op idee brengen.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:39:26 #63
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169413599
Walgelijk uitschot :r
pi_169413601
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat een politiek correct signalement. Zeker bang dat dit koren op de molen is van de PVV.
Misschien hadden ze een helm op? De PVV-ers weten het signalement sowieso al.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169413615
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:36 schreef Physsic het volgende:

[..]

Daarbij kan je de 'poging tot' waarschijnlijk wel weglaten.
Dat ligt dus aan die pH waarde, boven de 1.5 pH is die meestal irriterend, gezien deze dame een rode huid had en nog bij kennis. Ik denk dat ze "geluk" heeft gehad met het blijvend letsel.

Neemt niet weg dat deze twee kanjers wat mij betreft de hoogst mogelijke straf mogen krijgen.
pi_169413623
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:37 schreef Twiitch het volgende:
Gestoord en totaal verloren. Dit soort ratten zullen nooit enige maatschappelijke waarde hebben.
Zo'n tuig heeft ook geen toekomst, wat verwacht de politiek dat zo'n volk over 20 jaar bij de koffieautomaat staat te praten met de rest van hun collega's:

- Ja ik ben eens opgepakt door de politie omdat ik dronken over straat liep.
- Ik zweer je, ik ben opgepakt omdat ik een vrouw in een rolstoel wou overvallen met zoutzuur
- Ga weg, ik zweer je ik heb met mijn matties vroeger 2 bejaarden halfdood getrapt bij een woningoverval, echt lache was dat toen.

Zo'n personen hebben geen toekomst, hoeveel subsidie of stageplekken we er ook tegenaan gooien.
pi_169413624
Misschien was dit wel de oma van een meisje dat respectloos de relatie verbroken heeft of de jongens op een andere manier beledigd heeft, om het even in cultuurperspectief te plaatsen. Je moet het intercultureel bekijken voordat je een oordeel velt.
standaarddrinker
pi_169413652
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:40 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Zo'n tuig heeft ook geen toekomst, wat verwacht de politiek dat zo'n volk over 20 jaar bij de koffieautomaat staat te praten met de rest van hun collega's:

- Ja ik ben eens opgepakt door de politie omdat ik dronken over straat liep.
- Ik zweer je, ik ben opgepakt omdat ik een vrouw in een rolstoel wou overvallen met zoutzuur
- Ga weg, ik zweer je ik heb met mijn matties vroeger 2 bejaarden halfdood getrapt bij een woningoverval, echt lache was dat toen.

Zo'n personen hebben geen toekomst, hoeveel subsidie of stageplekken we er ook tegenaan gooien.
Dit. Tot hun dood (hopelijk snel) kost dit tuig bakken met geld.
U MAD?
pi_169413661
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien hadden ze een helm op? De PVV-ers weten het signalement sowieso al.
Pvv-ers hebben ook heel vaak gelijk.

Maar ik ben de beroerdste niet, als dit geen licht getinte jongens zijn dan stem ik dit jaar op Groen Links.
pi_169413674
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:40 schreef DrDentz het volgende:
Misschien was dit wel de oma van een meisje dat respectloos de relatie verbroken heeft of de jongens op een andere manier beledigd heeft, om het even in cultuurperspectief te plaatsen. Je moet het intercultureel bekijken voordat je een oordeel velt.
Oordeel vellen? Waar moeten we een oordeel over vellen, de feiten tot nu toe bekend is dat een vrouw in een rolstoel overgoten is met zoutzuur door twee rakkers? Totdat iemand mij informeert dat het vrouwtje in de rolstoel is begonnen met zoutzuur gooien is mijn oordeel dat deze twee jongens gestoorde idioten zijn die niet vrij op straat moeten lopen, ongeacht hun afkomst. Er is geen enkele reden om iemand met zoutzuur te overgieten, al heeft haar kleindochter 10 jongens gedumpt, of heeft haar zoon 10 Marokkanen beledigd.
pi_169413696
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:40 schreef DrDentz het volgende:
Misschien was dit wel de oma van een meisje dat respectloos de relatie verbroken heeft of de jongens op een andere manier beledigd heeft, om het even in cultuurperspectief te plaatsen. Je moet het intercultureel bekijken voordat je een oordeel velt.
Ja, het is goed. Te vermoeiend zo op vrijdagmiddag.

Getint: ik stem rechts
Blank: ik stem links.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:45:16 #72
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169413702
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:40 schreef DrDentz het volgende:
Misschien was dit wel de oma van een meisje dat respectloos de relatie verbroken heeft of de jongens op een andere manier beledigd heeft, om het even in cultuurperspectief te plaatsen. Je moet het intercultureel bekijken voordat je een oordeel velt.
Precies.. Deze jongens wordt waarschijnlijk al jarenlang verteld hoe minderwaardig sommige mensen zijn. Je kunt het hen niet kwalijk nemen als ze daar dan naar handelen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169413745
Overigens is het wel verkeerd dat ik er nu al vanuit ga dat het om migratieachtergrondiërs gaat maar ik kan me niet goed voorstellen dat Hollanders dit zouden doen, wij zouden hooguit een grap maken over de mevrouw maar als ze de scootmobiel in de achteruit zet hard weg hollen.
standaarddrinker
pi_169413756
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:21 schreef Infection het volgende:

[..]

Met een bijtende vloeistof, zoals bijvoorbeeld zoutzuur, kun je gemakkelijk iemand doden. Dit hadden ze van tevoren kunnen weten.
Neehee, in de bouwmarkt heeft dat spul een ph waarde van 1.5 Dat betekend eerstegraads brandwonden maar meestal een irritatie.

Pas bij PH's onder de1 wordt het echt link, 0.4 ph is die troep zoals we het kennen uit de films.

Edit: maar ik ga er niet vanuit dat die twee mafketels kennis hebben van pH's.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 10 maart 2017 @ 15:52:06 #75
186611 Haags
pi_169413812
Ziek.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:52:22 #76
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169413818
quote:
Naar mijn inziens is een trend zichtbaar in de hardheid van het geweld wat gebruikt word, de politie loopt veelal achter de feiten aan. (niet negatief bedoeld), zou het niet eens tijd worden dat wij onszelf mogen beschermen? Ik wil niet meteen verzoeken om de wapens op te pakken, maar pepperspray is bijvoorbeeld verboden, waarom zouden burgers zich niet zelf mogen verdedigen als er in Nederland groepen rondlopen die zich als een wolf in kippenhok voelen en zich ook zo gedragen?
Omdat ik geen zin heb om mijn ogen uit de kop te branden als ik na het stappen toevallig dezelfde kant op moet als een of andere hypersensitieve trut. Waarschijnlijk geldt dat ook voor TS.

Dit soort vragen worden heel snel beantwoord als je je even bedenkt: "Wat zou ik ervan vinden als ik daar per ongeluk slachtoffer van zou worden?"
pi_169413858
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:48 schreef DrDentz het volgende:
Overigens is het wel verkeerd dat ik er nu al vanuit ga dat het om migratieachtergrondiërs gaat maar ik kan me niet goed voorstellen dat Hollanders dit zouden doen, wij zouden hooguit een grap maken over de mevrouw maar als ze de scootmobiel in de achteruit zet hard weg hollen.
Ik acht de kans ook niet erg groot, maar dat geromantiseer van de 'Hollanders' getuigt van een ernstig gebrek aan voorstellingsvermogen en het verwerken van informatie. Zeker in het geval van Brabanders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169413888
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik acht de kans ook niet erg groot, maar dat geromantiseer van de 'Hollanders' getuigt van een ernstig gebrek aan voorstellingsvermogen en het verwerken van informatie. Zeker in het geval van Brabanders.
Racist...
pi_169413902
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Omdat ik geen zin heb om mijn ogen uit de kop te branden als ik na het stappen toevallig dezelfde kant op moet als een of andere hypersensitieve trut. Waarschijnlijk geldt dat ook voor TS.

Dit soort vragen worden heel snel beantwoord als je je even bedenkt: "Wat zou ik ervan vinden als ik daar per ongeluk slachtoffer van zou worden?"
Ik word liever per ongeluk het slachtoffer van iemand die zich wilt verdedigen, waarna het met een bloemetje word afgedaan, dan dat ik 2 weken in coma gehouden word zodat de zwelling in mijn hersenen afneemt na een woningoverval en bijbehorende kopschoppen.
pi_169413910
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik acht de kans ook niet erg groot, maar dat geromantiseer van de 'Hollanders' getuigt van een ernstig gebrek aan voorstellingsvermogen en het verwerken van informatie. Zeker in het geval van Brabanders.
Maar dan zou de mevrouw vermoed ik overgoten worden met bier en werd de scootmobiel in het ergste geval lallend omver gekieperd.
standaarddrinker
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:58:40 #81
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_169413918
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:57 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maar dan zou de mevrouw vermoed ik overgoten worden met bier en werd de scootmobiel in het ergste geval lallend omver gekieperd.
Hahahaha jonguh
wooblabalurg
pi_169413927
Ach ja het feit dat het in Brabant gebeurd kan het ook nog een ongelukje zijn. Al die xtc-labs in combinatie met ghb-verslavingen geeft natuurlijk een combinatie van niet al te stabiele handen met flink wat chemicaliën
pi_169413930
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:57 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maar dan zou de mevrouw vermoed ik overgoten worden met bier en werd de scootmobiel in het ergste geval lallend omver gekieperd.
En had het al op Dumpert gestaan. :P
pi_169413951
Waarom altijd dat overdreven gedoe met zoutzuur? Het gaat om iemand in een rolstoel. Een rake hoek zou moeten volstaan.
Conscience do cost.
pi_169413985
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:16 schreef Hathor het volgende:
Hier mag je wat mij betreft rustig een jaartje of 20 voor achter de tralies verdwijnen, wat een ongelofelijk laffe daad zeg. :(
20 jaar? Wat mij betreft nooit meer vrij, mensen die zo iets doen verdienen het niet meer om een tweede kans te krijgen.
pi_169414010
Stel je voor dat een paar jongeren zoutzuur in je gezicht gooien en je zwaar zouden verminken. Ik zou nooit meer buiten komen en alleen nog maar fok!en, oftewel het leven zou totaal niet veranderen.
standaarddrinker
pi_169414064
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik acht de kans ook niet erg groot, maar dat geromantiseer van de 'Hollanders' getuigt van een ernstig gebrek aan voorstellingsvermogen en het verwerken van informatie. Zeker in het geval van Brabanders.
Nuance is in dit soort topics altijd op zijn plaats, zeker nu we nog geen verdachten in het vizier hebben. Echter wat jij zegt is net zo racistisch en PVV-achtig als die andere reacties waar jij het niet mee eens bent. Niveautje weer :') Sylvana zou boos worden
pi_169414134
Aanvallen met zuur zijn geweldsmisdrijven die vooral gepleegd worden in Zuid-Aziatische gemeenschappen, zoals India, Pakistan en Bangladesh.

Ze worden bijna altijd uitgevoerd door mannen en gebruikt tegen vrouwen. De chemische stof die bij deze aanvallen gebruikt wordt is meestal zoutzuur, dat gemakkelijk te verkrijgen is in Zuid-Aziatische landen, waar het als schoonmaakmiddel voor toiletten wordt gebruikt.

Gezien deze informatie, vraag ik me af hoe deze jongens op dit idee zijn gekomen en of dit een indicatie van hun afkomst/achtergrond kan zijn.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 16:24:20 #89
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_169414296
quote:
Vrouw in rolstoel gewond door bijtende vloeistof in Breda

BREDA - Aan de Jacob Catssingel in Breda is vrijdagmiddag een vrouw in een elektrische rolstoel gewond geraakt toen zij een bijtende vloeistof over zich heen heeft gekregen.

De politie maakte er melding van dat dit zou zijn gebeurd door twee jongens op een scooter die haar achtervolgden vanuit het park achter de Jacob Catssingel. Ze zou in paniek zijn geraakt en in de straat zijn overgoten met de stof.

"Er is in de buurt verpakkingsmateriaal van zoutzuur gevonden, maar we kunnen nog niet zeggen of dat de stof is die over de vrouw is gegoten", aldus een politiewoordvoerder. "We zijn druk met het onderzoek en wachten tot we een verklaring kunnen afnemen bij het slachtoffer." De vrouw zou hebben geklaagd over pijn aan haar ogen en is met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis overgebracht.

Scooter

Getuigen hebben de scooter waarover wordt gesproken niet waargenomen. Leerlingen en docenten van Brederocollege, dat uitkijkt op het park, hebben de vrouw wel zien rijden maar geen scooter waargenomen.

De politie doet nog altijd sporenonderzoek in het park, bij de plek waar de flesjes of busjes met bijtende stof zijn gevonden. De politie is momenteel in afwachting van de technische recherche.
http://www.bndestem.nl/ro(...)f-in-breda~a4d31233/

Het vetgedrukte vind ik eerlijk gezegd wel een dingetje. Dit soort incidenten zijn er in het verleden vaker geweest (inclusief vaag signalement), waarbij het uiteindelijk verzonnen bleek. Dit geval bijvoorbeeld: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ruis-7210278-a850780
pi_169414387
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien hadden ze een helm op? De PVV-ers weten het signalement sowieso al.
Deze PVVer twijfelt vooralsnog aan het verhaal. Vreemde manier van beroven en verschillende getuigen hebben de vrouw gezien maar niemand heeft de daders gezien. Ik moest ineens denken aan die rolstoeler jaren geleden die werd belaagd door skinheads en een hakenkruis in zijn lichaam gesneden kreeg. (ik meen in zelfs in zijn gezicht) Bleek hij later zelf gedaan te hebben.
God bestaat niet dus geniet van het leven
  vrijdag 10 maart 2017 @ 16:30:36 #91
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169414414
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:57 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ik word liever per ongeluk het slachtoffer van iemand die zich wilt verdedigen, waarna het met een bloemetje word afgedaan, dan dat ik 2 weken in coma gehouden word zodat de zwelling in mijn hersenen afneemt na een woningoverval en bijbehorende kopschoppen.
Want dat zijn de enige twee opties.

Hoe vaak ben je nu eigenlijk al 2 weken in coma gehouden?
pi_169414434
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:57 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maar dan zou de mevrouw vermoed ik overgoten worden met bier en werd de scootmobiel in het ergste geval lallend omver gekieperd.
Dat is in de categorie Nederlanders vechten altijd 1 tegen 1, laten de tegenstander altijd weer opstaan en schoppen sowieso niet tegen het hoofd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:07 schreef Opkloter het volgende:

[..]

Nuance is in dit soort topics altijd op zijn plaats, zeker nu we nog geen verdachten in het vizier hebben. Echter wat jij zegt is net zo racistisch en PVV-achtig als die andere reacties waar jij het niet mee eens bent. Niveautje weer :') Sylvana zou boos worden
Wat een onzin. Het noemen van een scooter is al genoeg voor de aanname dat het om Marokkanen zou gaan, terwijl het gros van de scooterrijders gewoon autochtoon is. Maar als het in Breda is mag ik niet wijzen op de oververtegenwoordiging van Brabanders in het willekeurig straatgeweld?

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:24 schreef freako het volgende:

[..]

http://www.bndestem.nl/ro(...)f-in-breda~a4d31233/

Het vetgedrukte vind ik eerlijk gezegd wel een dingetje. Dit soort incidenten zijn er in het verleden vaker geweest (inclusief vaag signalement), waarbij het uiteindelijk verzonnen bleek. Dit geval bijvoorbeeld: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ruis-7210278-a850780
Een wanhopige poging van mevrouw om Geert toch de grootste te maken?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169414817
Welsmertz

U maakt onderscheid op afkomst. Afa memberpaske al binnen ?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 17:31:05 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_169415496
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:10 schreef Infection het volgende:
Er mag wel een wat beter signalement komen, hier kunnen we natuurlijk helemaal niets mee.
Wat mij betreft wat onduidelijker, want nu worden jongens en scooterrijders weer onnodig gestigmatiseerd
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_169415549
Ik heb een lichtgetint vermoeden.....
There are only 151 Pokémon.
pi_169415587
Als ik de rechter zou zijn in deze zaak!

Zou ik ze foei zeggen en een reisje naar Noord-Afrika geven om vlinders te bestuderen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  Trouwste user 2022 vrijdag 10 maart 2017 @ 17:38:33 #97
7889 tong80
Spleenheup
pi_169415604
Lichtgetinte scooter

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 10 maart 2017 @ 17:40:22 #98
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169415629
Van omroep Brabant:

quote:
Volgens een buurtbewoner zou de vrouw weleens in het ziekenhuis zijn beland, omdat ze zichzelf iets aandeed. De politie heeft het slachtoffer nog niet uitgebreid kunnen spreken en kan dat niet bevestigen.
Bron
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169415663
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:24 schreef freako het volgende:

[..]

http://www.bndestem.nl/ro(...)f-in-breda~a4d31233/

Het vetgedrukte vind ik eerlijk gezegd wel een dingetje. Dit soort incidenten zijn er in het verleden vaker geweest (inclusief vaag signalement), waarbij het uiteindelijk verzonnen bleek. Dit geval bijvoorbeeld: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ruis-7210278-a850780
quote:
Een vrouw in een elektrische rolstoel zegt dat ze vrijdagmiddag op de Jacob Catssingel in Breda door twee jongens op een scooter is overgoten met een bijtende vloeistof. De politie onderzoekt of haar verhaal klopt. Het slachtoffer is met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De trauma-arts is in de ambulance meegereden.

Volgens de politie vertelde de vrouw dat ze rond één uur vanuit een park was achtervolgd door twee jongens op een scooter. Die zouden zoutzuur over de vrouw hebben gegooid. De daders gingen er daarna vandoor, stelt de vrouw. Omstanders troffen de vrouw trillend en onder de vloeistof in haar rolstoel aan.

'Rood gezicht'
Leerlingen van het Brederocollege zagen de vrouw in haar rolstoel voorbijrijden. "Ze had een heel rood gezicht en haar ogen stevig dichtgeknepen", vertelt een leerling. "Achteraf gezien kan dat door de pijn zijn geweest." De leerlingen zagen verder geen andere mensen in de buurt van de vrouw.


Zoutzuurflessen
De brandweer heeft iets verderop in de straat twee zoutzuurflessen te gevonden. De politie heeft de straat afgezet. De technische recherche onderzoekt de zaak. Zo wordt gekeken of er camerabeelden beschikbaar zijn.

Volgens een buurtbewoner zou de vrouw weleens in het ziekenhuis zijn beland, omdat ze zichzelf iets aandeed. De politie heeft het slachtoffer nog niet uitgebreid kunnen spreken en kan dat niet bevestigen.

De politie is op zoek naar getuigen. Er zijn nog geen verdachten aangehouden.
pi_169415838
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')