abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:08:05 #276
351614 ijs_beer
Struisvogel.
pi_169572076
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
De reizigers boven Zaandam worden dus gewoon flink genaaid door NS met geplande dienstregeling voor 2018 :r
West-Brabant anders ook behoorlijk. Sprinters Roosendaal - Lage Zwaluwe, beneluxtrein weg, en met wat pech maar n boemeltreintje naar Antwerpen in plaats van twee (met ook nog eens beroerde aansluitigen in rsd). Hoe krijgen ze het voor mekaar. :')
Mooi man!
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:09:27 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169572093
Roosendaal - Lage Zwaluwe? Wat heb je dr nou aan? :')
We are shaping the future.
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:12:08 #278
351614 ijs_beer
Struisvogel.
pi_169572140
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:09 schreef James1988 het volgende:
Roosendaal - Lage Zwaluwe? Wat heb je dr nou aan? :')
Tja. Gezeik met de moerdijkbrug en omgeleide badslippers naar Duitsland zijn blijkbaar belangrijker.
Mooi man!
pi_169572156
registreer om deze reclame te verbergen
Dat gebied is vergane glorie :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169572229
quote:
9s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:08 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

West-Brabant anders ook behoorlijk. Sprinters Roosendaal - Lage Zwaluwe, beneluxtrein weg, en met wat pech maar n boemeltreintje naar Antwerpen in plaats van twee (met ook nog eens beroerde aansluitigen in rsd). Hoe krijgen ze het voor mekaar. :')
Hoezo 1 ipv 2. Dat is nu toch ook 1 per uur? Naar Puurs ofzo?
Bier.
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:20:40 #281
351614 ijs_beer
Struisvogel.
pi_169572260
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoezo 1 ipv 2. Dat is nu toch ook 1 per uur? Naar Puurs ofzo?
De plannen waren er voor 2, wanneer de benelux weg zou gaan. Het is best wel een drukke verbinding immers, maar kennelijk staat dat dus ook op losse schroeven als ik Locov mag geloven.
Mooi man!
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:21:31 #282
351614 ijs_beer
Struisvogel.
pi_169572266
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
10s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
Dat gebied is vergane glorie :P
Dat sowieso. :D
Mooi man!
pi_169572277
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:20 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

De plannen waren er voor 2, wanneer de benelux weg zou gaan. Het is best wel een drukke verbinding immers, maar kennelijk staat dat dus ook op losse schroeven als ik Locov mag geloven.
Dit stoptrein is praktisch altijd leeg behalve tijdens de zomermaanden....
Bier.
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:23:44 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169572296
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:20 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

De plannen waren er voor 2, wanneer de benelux weg zou gaan. Het is best wel een drukke verbinding immers, maar kennelijk staat dat dus ook op losse schroeven als ik Locov mag geloven.
Heeft te maken met veiligheid: IL&T wil niet dat er nog meer treinen van/naar Roosendaal rijden zonder in Nederland werkzaam beveiligingssysteem.

Ik heb ergens opgevangen dat er TBL1+ zou worden aangelegd in Roosendaal, maar ik weet niet wat daarvan waar is.
We are shaping the future.
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:24:44 #285
351614 ijs_beer
Struisvogel.
pi_169572314
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dit stoptrein is praktisch altijd leeg behalve tijdens de zomermaanden....
Ja joh? Ik had daar een ander beeld bij.
Mooi man!
pi_169572417
quote:
11s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:24 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ja joh? Ik had daar een ander beeld bij.
Yep. Roosendaal had in 2015 10.399 in- en uitstappers per dag. Wat trouwens een vermindering is van 6,5% t.o.v. 2013. Dat is echt achterlijk weinig.

Wat trouwens geloof ik de bedoeling was, is de oude IR (geen idee hoe die treinsoort nu heet in Belgistan, waarschijnlijk IC) die tot Essen rijdt, doortrekken tot Roosendaal en dan kom je op wat James zegt. Maar dat was puur als compensatie voor het wegvallen van de Benelux, die een snelle verbinding heeft met Antwerpen en daardoor verder Belgi in, waardoor het aantrekkelijk blijft om vanuit Roosendaal naar Antwerpen te forenzen bijvoorbeeld.

Ik zou het liefst zien dat deze IC gewoon een paar keer per dag door gaat rijden naar Den Haag. Om het uur ofzo, en ieder uur naar Roosendaal.
Bier.
pi_169572424
Dat lieg ik, ik zou het liefste een verbinding zien die ieder uur rijdt, maar ik vermoed dat dat misschien iets te hoog gegrepen zou kunnen zijn.
Bier.
pi_169572520
Dat zou dan kunnen ipv de excuusbenelux!
pi_169572588
Snel 3KV en ERTMS uitrollen op de Oude Lijn en door tot aan Roosendaal/Essen en knallen met die treinen joh!
Bier.
  donderdag 16 maart 2017 @ 18:02:05 #290
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169572912
We are shaping the future.
pi_169572950
En dan de begrafenis willen crowdfunden :')
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 18:05:49 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169572998
quote:
Die is verwijdert uit de genenpool...
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_169573052
quote:
Darwinaward
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 maart 2017 @ 20:28:51 #294
351614 ijs_beer
Struisvogel.
pi_169576065
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Yep. Roosendaal had in 2015 10.399 in- en uitstappers per dag. Wat trouwens een vermindering is van 6,5% t.o.v. 2013. Dat is echt achterlijk weinig.

Wat trouwens geloof ik de bedoeling was, is de oude IR (geen idee hoe die treinsoort nu heet in Belgistan, waarschijnlijk IC) die tot Essen rijdt, doortrekken tot Roosendaal en dan kom je op wat James zegt. Maar dat was puur als compensatie voor het wegvallen van de Benelux, die een snelle verbinding heeft met Antwerpen en daardoor verder Belgi in, waardoor het aantrekkelijk blijft om vanuit Roosendaal naar Antwerpen te forenzen bijvoorbeeld.

Ik zou het liefst zien dat deze IC gewoon een paar keer per dag door gaat rijden naar Den Haag. Om het uur ofzo, en ieder uur naar Roosendaal.
Ik kom er eigenlijk alleen in de spits, dat zal het beeld wel vertekenen voor me. Het aantal reizigers zal met het verslechterde aanbod ook zeker niet gaan toenemen.

Het probleem met de IC vanuit Essen is volgens dat de meesten in die serie met dubbeldeksmaterieel rijden, die niet op het Nederlandse net passen (?omgrenzingsprofiel?).
Mooi man!
  donderdag 16 maart 2017 @ 22:07:20 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169579535
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:28 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ik kom er eigenlijk alleen in de spits, dat zal het beeld wel vertekenen voor me. Het aantal reizigers zal met het verslechterde aanbod ook zeker niet gaan toenemen.
Een daling van 6,5% ten opzichte van 2013 is best wel een prestatie. Daarmee is Roosendaal volgens mij een buitenbeentje, want zelfs in de "magere jaren" (2013-2015) wist NS groeiende reizigersaantallen neer te zetten.
quote:
Het probleem met de IC vanuit Essen is volgens dat de meesten in die serie met dubbeldeksmaterieel rijden, die niet op het Nederlandse net passen (?omgrenzingsprofiel?).
De intercity Essen - Charleroi mag inderdaad niet naar Nederland, omdat de M6-bakken te groot zijn voor het Nederlandse profiel. Ze zouden de perronkappen in Roosendaal waarschijnlijk slopen.

De nieuwe Belgische intercity, de M7, zou ook naar Nederland moeten kunnen rijden. Die gaan we ergens in 2018 een keer op de sporen zien... dus wie weet.
We are shaping the future.
pi_169580821
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een daling van 6,5% ten opzichte van 2013 is best wel een prestatie. Daarmee is Roosendaal volgens mij een buitenbeentje, want zelfs in de "magere jaren" (2013-2015) wist NS groeiende reizigersaantallen neer te zetten.

Dat zal wel volledig het gevolg zijn van de Zeeuwse lijn en het Fyra debacle?
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:24:41 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169582251
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:43 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat zal wel volledig het gevolg zijn van de Zeeuwse lijn en het Fyra debacle?
Ja, inderdaad. De reistijden op de Zeeuwse Lijn zijn sinds dienstregeling 2012 flink langer geworden, ik denk dat veel reizigers uit Zeeland zijn overgestapt op de auto.
We are shaping the future.
pi_169582469
Zelfs de bus in sommige gevallen!
Bier.
pi_169585210
Dan moet het wel erg bont zijn
  vrijdag 17 maart 2017 @ 08:36:58 #300
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169585616
Een bus is van aluminium, staal en glas, niet van bont.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')