West-Brabant anders ook behoorlijk. Sprinters Roosendaal - Lage Zwaluwe, beneluxtrein weg, en met wat pech maar één boemeltreintje naar Antwerpen in plaats van twee (met ook nog eens beroerde aansluitigen in rsd). Hoe krijgen ze het voor mekaar.quote:Op donderdag 16 maart 2017 16:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
De reizigers boven Zaandam worden dus gewoon flink genaaid door NS met geplande dienstregeling voor 2018
Tja. Gezeik met de moerdijkbrug en omgeleide badslippers naar Duitsland zijn blijkbaar belangrijker.quote:Op donderdag 16 maart 2017 17:09 schreef James1988 het volgende:
Roosendaal - Lage Zwaluwe? Wat heb je dáár nou aan?
Hoezo 1 ipv 2. Dat is nu toch ook 1 per uur? Naar Puurs ofzo?quote:Op donderdag 16 maart 2017 17:08 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
West-Brabant anders ook behoorlijk. Sprinters Roosendaal - Lage Zwaluwe, beneluxtrein weg, en met wat pech maar één boemeltreintje naar Antwerpen in plaats van twee (met ook nog eens beroerde aansluitigen in rsd). Hoe krijgen ze het voor mekaar.
De plannen waren er voor 2, wanneer de benelux weg zou gaan. Het is best wel een drukke verbinding immers, maar kennelijk staat dat dus ook op losse schroeven als ik Locov mag geloven.quote:Op donderdag 16 maart 2017 17:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoezo 1 ipv 2. Dat is nu toch ook 1 per uur? Naar Puurs ofzo?
Dat sowieso.quote:
Dit stoptrein is praktisch altijd leeg behalve tijdens de zomermaanden....quote:Op donderdag 16 maart 2017 17:20 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
De plannen waren er voor 2, wanneer de benelux weg zou gaan. Het is best wel een drukke verbinding immers, maar kennelijk staat dat dus ook op losse schroeven als ik Locov mag geloven.
Heeft te maken met veiligheid: IL&T wil niet dat er nog meer treinen van/naar Roosendaal rijden zonder in Nederland werkzaam beveiligingssysteem.quote:Op donderdag 16 maart 2017 17:20 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
De plannen waren er voor 2, wanneer de benelux weg zou gaan. Het is best wel een drukke verbinding immers, maar kennelijk staat dat dus ook op losse schroeven als ik Locov mag geloven.
Ja joh? Ik had daar een ander beeld bij.quote:Op donderdag 16 maart 2017 17:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dit stoptrein is praktisch altijd leeg behalve tijdens de zomermaanden....
Yep. Roosendaal had in 2015 10.399 in- en uitstappers per dag. Wat trouwens een vermindering is van 6,5% t.o.v. 2013. Dat is echt achterlijk weinig.quote:Op donderdag 16 maart 2017 17:24 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ja joh? Ik had daar een ander beeld bij.
Die is verwijdert uit de genenpool...quote:Op donderdag 16 maart 2017 18:02 schreef James1988 het volgende:
Pregnant teenage model dies during railway photoshoot in Texas
Niet heel slim, deze dame.
Darwinawardquote:Op donderdag 16 maart 2017 18:02 schreef James1988 het volgende:
Pregnant teenage model dies during railway photoshoot in Texas
Niet heel slim, deze dame.
Ik kom er eigenlijk alleen in de spits, dat zal het beeld wel vertekenen voor me. Het aantal reizigers zal met het verslechterde aanbod ook zeker niet gaan toenemen.quote:Op donderdag 16 maart 2017 17:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Yep. Roosendaal had in 2015 10.399 in- en uitstappers per dag. Wat trouwens een vermindering is van 6,5% t.o.v. 2013. Dat is echt achterlijk weinig.
Wat trouwens geloof ik de bedoeling was, is de oude IR (geen idee hoe die treinsoort nu heet in Belgistan, waarschijnlijk IC) die tot Essen rijdt, doortrekken tot Roosendaal en dan kom je op wat James zegt. Maar dat was puur als compensatie voor het wegvallen van de Benelux, die een snelle verbinding heeft met Antwerpen en daardoor verder België in, waardoor het aantrekkelijk blijft om vanuit Roosendaal naar Antwerpen te forenzen bijvoorbeeld.
Ik zou het liefst zien dat deze IC gewoon een paar keer per dag door gaat rijden naar Den Haag. Om het uur ofzo, en ieder uur naar Roosendaal.
Een daling van 6,5% ten opzichte van 2013 is best wel een prestatie. Daarmee is Roosendaal volgens mij een buitenbeentje, want zelfs in de "magere jaren" (2013-2015) wist NS groeiende reizigersaantallen neer te zetten.quote:Op donderdag 16 maart 2017 20:28 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik kom er eigenlijk alleen in de spits, dat zal het beeld wel vertekenen voor me. Het aantal reizigers zal met het verslechterde aanbod ook zeker niet gaan toenemen.
De intercity Essen - Charleroi mag inderdaad niet naar Nederland, omdat de M6-bakken te groot zijn voor het Nederlandse profiel. Ze zouden de perronkappen in Roosendaal waarschijnlijk slopen.quote:Het probleem met de IC vanuit Essen is volgens dat de meesten in die serie met dubbeldeksmaterieel rijden, die niet op het Nederlandse net passen (?omgrenzingsprofiel?).
Dat zal wel volledig het gevolg zijn van de Zeeuwse lijn en het Fyra debacle?quote:Op donderdag 16 maart 2017 22:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een daling van 6,5% ten opzichte van 2013 is best wel een prestatie. Daarmee is Roosendaal volgens mij een buitenbeentje, want zelfs in de "magere jaren" (2013-2015) wist NS groeiende reizigersaantallen neer te zetten.
Ja, inderdaad. De reistijden op de Zeeuwse Lijn zijn sinds dienstregeling 2012 flink langer geworden, ik denk dat veel reizigers uit Zeeland zijn overgestapt op de auto.quote:Op donderdag 16 maart 2017 22:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zal wel volledig het gevolg zijn van de Zeeuwse lijn en het Fyra debacle?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |