ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Nog even mijn laatste reactie in aanvulling op de rant van Deadlock over het NS-"service"forum:
Ongelofelijk ook inderdaad hoe die lui op dat NS-forum tegen de werkelijkheid aankijken. Zie ook dit: https://forum.ns.nl/op-st(...)-open-poortjes-29358 er is een alarmeringssituatie en de poortjes blijven dicht. Niemand van NS weet wat er moet gebeuren, niemand durft de poortjes open te zetten (want hey, ons geld is natuurlijk belangrijker dan jullie leven), en dan wordt de vraag als "beantwoord" beschouwd met een mededeling over dat het afgaan van het alarm een fout in het systeem was Dan begrijp je er toch wel echt HE LE MAAL geen ene pepernoot van, of wel dan
Op vrijdag 10 maart 2017 14:24 schreef Dr_Flash het volgende: Nog even mijn laatste reactie in aanvulling op de rant van Deadlock over het NS-"service"forum:
Ongelofelijk ook inderdaad hoe die lui op dat NS-forum tegen de werkelijkheid aankijken. Zie ook dit: https://forum.ns.nl/op-st(...)-open-poortjes-29358 er is een alarmeringssituatie en de poortjes blijven dicht. Niemand van NS weet wat er moet gebeuren, niemand durft de poortjes open te zetten (want hey, ons geld is natuurlijk belangrijker dan jullie leven), en dan wordt de vraag als "beantwoord" beschouwd met een mededeling over dat het afgaan van het alarm een fout in het systeem was Dan begrijp je er toch wel echt HE LE MAAL geen ene pepernoot van, of wel dan
Juist bij een storing zou het moeten functioneren alsof het fout gaat: Poortjes open.
Wordt die nog steeds omgeroepen als "De intercity naar Rotterdam Centraal, Dordrecht en Dordrecht", of is dat niet opgevallen?
Yep, zo wordt ie nog steeds omgeroepen. Met m'n vaste groepje met wie ik meestal reis, zeggen we die ook altijd mee om vervolgens dan hard in de lach te schieten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat doorrijden wordt op dagplanniveau geregeld en dat snapt I+ niet helemaal.
Ja dat is idd helemaal dat je denkt "sure" De sprinter heette eerst de Breda, is nu Dordrecht rijdt verder naar Breda En qua IC's is het helemaal lekker vaag. Neem nou station Hollands Spoor, daar vertrekt om 8:14 een IC Dordrecht rijdt verder naar Breda en om 8:20 een IC Breda... Ze zijn ook niet consistent daarin dus
Op het eilandperron. Dus je gaat die verrotte overweg over, dan kom je in een fuik met hekken aan beide kanten en hoge poortjes waar iedereen zich doorheen moet persen. Doe dat dan in het stationsgebouw ofzo, echt wtf?
Zeg jij het maar. Heb gereageerd tussen Leeuwarden en Grou-Jirnsum
er staat bij mij "forum.ns.nl". Maar blijkbaar is het een "klant-helpt-klant" forum en moet je voor antwoord van NS ergens anders wezen. Bij forum.klant.nl dan misschien?
Kansloos kansloos kansloos, en het wordt alleen maar erger.
Ja dat is idd helemaal dat je denkt "sure" De sprinter heette eerst de Breda, is nu Dordrecht rijdt verder naar Breda En qua IC's is het helemaal lekker vaag. Neem nou station Hollands Spoor, daar vertrekt om 8:14 een IC Dordrecht rijdt verder naar Breda en om 8:20 een IC Breda... Ze zijn ook niet consistent daarin dus
Het is een tijdelijke situatie.
Die IC naar Dordrecht (verder naar Breda) is het terugvalplan voor wanneer de IC naar Breda (via de HSL) uitvalt.
Vanaf het volgende wijzigingsblad (begin april) wordt de IC naar Breda de IC naar Eindhoven. De IC naar Dordrecht zal dan niet meer verder rijden dan Dordrecht.
Die IC naar Dordrecht (verder naar Breda) is het terugvalplan voor wanneer de IC naar Breda (via de HSL) uitvalt.
Vanaf het volgende wijzigingsblad (begin april) wordt de IC naar Breda de IC naar Eindhoven. De IC naar Dordrecht zal dan niet meer verder rijden dan Dordrecht.
Aha, duidelijk Was er gister minder blij mee toen de Breda niet reed. Had Dordt op secondje of 3 gemist, kon ik dus door voor de Vlissingen... Nee dát is feest dan
Op het eilandperron. Dus je gaat die verrotte overweg over, dan kom je in een fuik met hekken aan beide kanten en hoge poortjes waar iedereen zich doorheen moet persen. Doe dat dan in het stationsgebouw ofzo, echt wtf?
Dat stationsgebouw is niet de enige uitgang van het station. Het eiland perron heeft ook een trap naar de onderliggende tunnel wat een doorgaand fietspad is. De huidige plaatst is veruit het meest efficiënt. De hekken langs het spoor zorgen wel voor een deel veiligheid, die staat er ook pas sinds dat er poortjes staan.
Op 26 juni 2017 wordt de Spessart-Neubaustrecke tussen Laufach en Heigenbrücken (traject Aschaffenburg-Gemünden) in gebruik genomen. Er worden dan meteen wijzigingen in de dienstregeling op dat traject aangebracht: BEG
Jullie hebben een fantastische infrastructuur staan, het hééft ook gewoon gefunctioneerd, maar jullie hebben het stuk gemaakt met als motivatie "OV-Chipkaart". Altijd en eeuwig is het die heilige OV-Chipkaart.
Moet verwoest worden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 10 maart 2017 21:01 schreef greavy het volgende: Op 26 juni 2017 wordt de Spessart-Neubaustrecke tussen Laufach en Heigenbrücken (traject Aschaffenburg-Gemünden) in gebruik genomen. Er worden dan meteen wijzigingen in de dienstregeling op dat traject aangebracht: BEG
Volgens mij de ICE Frankfurt-Wenen. MAar durf het niet zeker te zeggen
edit:
quote:
Der ICE-Verkehr wird künftig nicht mehr am alten Schwarzkopftunnel ausgebremst, für den Güterverkehr entfallen die Schiebeloks, und Reisende im Regionalverkehr kommen in den Genuss moderner Bahnstationen."
Goeie dag, wat een epistel Nog geen reactie vanuit NS helaas...
Het is wel triest dat de eerste reageerder niks heeft gelezen en/of begrepen van DL reactie .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Goeie dag, wat een epistel Nog geen reactie vanuit NS helaas...
Hoe meer dingen je op een toetsenbord je hebt getikt hoe meer waar je voor je geld krijgt. En met 10 vingers haal ik vrij makkelijk 400 foutloze aanslagen per minuut dus zo'n berichtje is sneller geschreven dan je denkt.
Op vrijdag 10 maart 2017 21:01 schreef greavy het volgende: Op 26 juni 2017 wordt de Spessart-Neubaustrecke tussen Laufach en Heigenbrücken (traject Aschaffenburg-Gemünden) in gebruik genomen. Er worden dan meteen wijzigingen in de dienstregeling op dat traject aangebracht: BEG
Wat is de tijdwinst na ingebruikname en wat is de tijdwinst in januari eigenlijk? Staat niet op die website. Voor IC/ICE bedoel ik dan.
Hoe meer dingen je op een toetsenbord je hebt getikt hoe meer waar je voor je geld krijgt. En met 10 vingers haal ik vrij makkelijk 400 foutloze aanslagen per minuut dus zo'n berichtje is sneller geschreven dan je denkt.
Daarom ben ik ook vaak de lul met notuleren
Die antwoorden ook. Daar heb je helemaal niets aan
Straks van Heerhugobijlmer naar Haarlem, 2 keuzes. Of intercity - Sloterdijk - Intercity of sprinter die 1000 keer stopt. Reistijd is 54 min vs 1 uur 4.
Op zaterdag 11 maart 2017 14:33 schreef b2py het volgende: Straks van Heerhugobijlmer naar Haarlem, 2 keuzes. Of intercity - Sloterdijk - Intercity of sprinter die 1000 keer stopt. Reistijd is 54 min vs 1 uur 4.
Afgelopen maandag 6 Maart mocht ik weer eens voor de Ferry rijden. In de middag stond er een transport gepland met circa 15 meter laadlengte, op een trailer van 13,60 meter lengte. Prima, een uitsteek binnen de wettelijke lengtematen. Achterop een lengtebord en de zwaailampen aan, en rijden maar.
De lading betrof gebruikte spoorrails (verwijderd bij werkzaamheden ergens in het land) die verkocht waren aan een Engels bedrijf, die ze wél weer kan gebruiken. Hier een foto nadat ik alle spanbanden had getrokken en gesjord.
Op zaterdag 11 maart 2017 18:30 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] Afgelopen maandag 6 Maart mocht ik weer eens voor de Ferry rijden. In de middag stond er een transport gepland met circa 15 meter laadlengte, op een trailer van 13,60 meter lengte. Prima, een uitsteek binnen de wettelijke lengtematen. Achterop een lengtebord en de zwaailampen aan, en rijden maar.
De lading betrof gebruikte spoorrails (verwijderd bij werkzaamheden ergens in het land) die verkocht waren aan een Engels bedrijf, die ze wél weer kan gebruiken. Hier een foto nadat ik alle spanbanden had getrokken en gesjord.
Zwaar vrachtje denk ik?
Wist niet dat ze die staven hergebruikten. De buurman van m'n opa en oma had dit ding vaak thuis staan. Kun je spoorrails in kleine stukjes mee knippen.
Dit zijn spoorstaven van ongeveer 54 kilo per meter. 810 kilo ongeveer per staaf, en het waren 36 staven. Dat was dus echt wel een zwaar vrachtje Mijn collega's hebben deze week nog 4 van deze vrachten in Utrecht geladen. Bedrijf is Doco spoormaterialen. Die schijnen veel in dit spul te handelen, ook bielzen en dergelijke.
Op zaterdag 11 maart 2017 18:40 schreef greavy het volgende: Dit zijn spoorstaven van ongeveer 54 kilo per meter. 810 kilo ongeveer per staaf, en het waren 36 staven. Dat was dus echt wel een zwaar vrachtje
Veel zwaarder kun je niet met een enkelas trekker denk ik
Kut, ik heb gisteren voor duizenden euro's aan treinkaartjes bij ÖBB gekocht, allemaal PDF-tickets. Eén er van is verkeerd doorgegeven, had een dag eerder moeten zijn. Ik kan dat nummer +43-5-1717 niet bereiken op de een of andere manier (lukt iemand anders dat wel btw?). Weet iemand een andere methode om contact met ze te krijgen?
Op zaterdag 11 maart 2017 19:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Kut, ik heb gisteren voor duizenden euro's aan treinkaartjes bij ÖBB gekocht, allemaal PDF-tickets. Eén er van is verkeerd doorgegeven, had een dag eerder moeten zijn. Ik kan dat nummer +43-5-1717 niet bereiken op de een of andere manier (lukt iemand anders dat wel btw?). Weet iemand een andere methode om contact met ze te krijgen?
Bij mij gaat hij simpelweg niet over
Geen FB account of Twitter iets?
Voor wat voor gezelschap heb je tickets gekocht als ik mag vragen? Voor duizenden euro's in je eentje ga je heel enthousiast reizen volgens mij.
Voor wat voor gezelschap heb je tickets gekocht als ik mag vragen? Voor duizenden euro's in je eentje ga je heel enthousiast reizen volgens mij.
Heb het op Twitter gegooid in ieder geval.
6 man enkele reis Budapest-Linz in de RailJet in Business Class, diverse mensen van München naar Linz, et cetera. Ik organiseer een paar keer per jaar een conferentie en de belangrijke mensen betalen natuurlijk niet zelf voor hun vervoer.
De fundering van Hoofdgebouw III aka "De Inktpot" (sinds 1995 trouwens andersom, maar okee) in Utrecht bestaat voor een belangrijk deel uit 21 kilometer aan oude spoorstaven.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Veel zwaarder kun je niet met een enkelas trekker denk ik
Nee, maar het scheelt dat het over een aardige lengte verdeeld is. Maar kan het prima hebben. Normaal zit ik niet in dit werk, maar in de tankcontainers.
De fundering van Hoofdgebouw III aka "De Inktpot" (sinds 1995 trouwens andersom, maar okee) in Utrecht bestaat voor een belangrijk deel uit 21 kilometer aan oude spoorstaven.
Op zaterdag 11 maart 2017 19:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Kut, ik heb gisteren voor duizenden euro's aan treinkaartjes bij ÖBB gekocht, allemaal PDF-tickets. Eén er van is verkeerd doorgegeven, had een dag eerder moeten zijn. Ik kan dat nummer +43-5-1717 niet bereiken op de een of andere manier (lukt iemand anders dat wel btw?). Weet iemand een andere methode om contact met ze te krijgen?
Het is opgelost. Ik belde met de afdeling Travel in de VS, en die moesten heel hard lachen dat ik me druk maakte over ¤80,40. Ze vertelde dat ze vorige week een First Class(!!!)-ticket met Emirates kon weggooien omdat er één letter in een naam van een persoon verkeerd was geschreven. $5500. Wat teh fak. Ik boek regelmatig voor deze afdeling omdat ze simpelweg niet bekend zijn in de treinenticketwereld en omdat je nog steeds niet alle kaartjes kan krijgen op internet en het voor mij een koud kunstje is om even langs een Duits loket te gaan als het echt moet. Als ik boek en de invoices verstuur heb ik het geld altijd maximaal 3 dagen later op m'n rekening.
Nieuwe tickets geboekt en die ¤80,40 kost me een pak stroopwafels
Ik ben er überhaupt nooit in geslaagd me daar te registreren. Meerdere pogingen gedaan, hulp gevraagd, niet gekregen. Krijg dan de vinketering maar.
Oh op de een of andere manier heeft Roland van RolandRail een hekel aan me. Hij moet op RR hoogstpersoonlijk ieder account goedkeuren dat geregistreerd wordt en het mijne weigert hij gewoon
Oh op de een of andere manier heeft Roland van RolandRail een hekel aan me. Hij moet op RR hoogstpersoonlijk ieder account goedkeuren dat geregistreerd wordt en het mijne weigert hij gewoon
Oh op de een of andere manier heeft Roland van RolandRail een hekel aan me. Hij moet op RR hoogstpersoonlijk ieder account goedkeuren dat geregistreerd wordt en het mijne weigert hij gewoon
Alleen doet Roland het forum niet meer administreren, dat is ene Coen geworden.
heb je de search gebruikt? Het antwoord op je probleem staat namelijk al beschreven op pagina 183 van een gearchiveerd topic uit 2007!
Zulk soort dingen ja Dan moet je toch gewoon een nekschot hebben Gewoon een vraag beantwoorden is EN minder moeite EN veel socialer dan een beetje betweterig gaan lopen doen over zoiets
Zulk soort dingen ja Dan moet je toch gewoon een nekschot hebben Gewoon een vraag beantwoorden is EN minder moeite EN veel socialer dan een beetje betweterig gaan lopen doen over zoiets
Afschaffen en van het spoor betonnen banen voor zelfrijdend snelvervoer van maken
Moeten ze ff op werkbezoek in Albanië. Niet heel moeilijk, daar rijdt nauwelijks nog een trein maar de wegen worden in rap tempo verbeterd en nieuwe snelwegen aangelegd.
's-Heerenbroek/Zwolle 4 Maart 2017 - De 3449 passeert de toegesnelde fotograaf als stoptrein richting Zwolle. De bouwmaterialen en hekken waren hier buiten beeld ook al gestald voor de elektrificatiewerkzaamheden.
Zo, ik ben weer een beetje bijgekomen van een nachtelijke treinreis met de Alpenexpress. 's Nachts reizen blijft heerlijk. Binnenkort maar eens de Nightjet van de ÖBB uitproberen.
AlpenExpress in Radstadt, 4-maart-2017
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Elberfeld, 1969, van lijn 25 zie je de tramrails, opgeheven in 1970 .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 12 maart 2017 21:06 schreef James1988 het volgende: Wordt een leuk dagje morgen in het VK. Conducteurs gaan staken bij Southern, Northern en Merseyrail (Liverpool e.o.).
Reden voor de stakingen is de introductie van treinen zonder conducteur op desbetreffende netwerken, iets waar vakbond RMT het niet mee eens is.
Op maandag 13 maart 2017 09:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Staking afkondigen omdat er al te lang geen mogelijkheid tot staken is geweest dan maar?
Gewoon uit solidariteit met de Britten mee staken.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Is NS tegenwoordig een sociale werkplaats? Op mijn vraag wat ze gaan doen aan de enorme achterstanden bij het verwerken van claims, krijg ik te horen dat ik ze hun uiterste best doen en dat ze echt niet meer kunnen doen. Ze sprak nog net niet letterlijk uit dat het vooral heel vervelend voor henzelf is en dat de klant maar wat meer begrip moet hebben.
Misschien moeten ze dan maar eens wat meer mensen aannemen. Of misschien moeten ze maar eens wat aan automatisering gaan doen, nu ze die kekke OV-chipkaart hebben moet het toch wel mogelijk zijn om automagisch te bepalen of een claim terecht is?
Als een klant bezwaar maakt tegen een automatische afwijzing kun je er altijd nog iemand naar laten kijken.
Op maandag 13 maart 2017 20:26 schreef James1988 het volgende: Misschien moeten ze dan maar eens wat meer mensen aannemen. Of misschien moeten ze maar eens wat aan automatisering gaan doen, nu ze die kekke OV-chipkaart hebben moet het toch wel mogelijk zijn om automagisch te bepalen of een claim terecht is?
In dit geval is die ov-chipkaart nu precies de reden dat ik mijn claim via de omslachtige manier (invullen formulier) heb moeten indienen. Voorheen kon ik gewoon via Mijn NS een claim indienen als er geen treinen reden.
De plee's van de SGM's wordt rond Haarlem afgesloten. Wie hoge nood heeft moet zich bij de HC melden die dan de deur kan ontgrendelen. Dit allemaal vanwege iemand die telkens veel te heet gegeten heeft,
Op maandag 13 maart 2017 21:17 schreef Peterselieman het volgende: De plee's van de SGM's wordt rond Haarlem afgesloten. Wie hoge nood heeft moet zich bij de HC melden die dan de deur kan ontgrendelen. Dit allemaal vanwege iemand die telkens veel te heet gegeten heeft,
Betere oplossingen: - Je verstopt een camera in het paneel tegenover de WC deur. - Wisselen met SLT - DDZ wissel. (Want camera)
Dit is wel een beetje toegeven nu
Wisselen met SLT zou alleen maar harder toegeven zijn. Dan kan iedereen die moet pissen de tering krijgen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Betere oplossingen: - Je verstopt een camera in het paneel tegenover de WC deur. - Wisselen met SLT - DDZ wissel. (Want camera)
Dit is wel een beetje toegeven nu
Als het telkens dezelfde is dan zou hij toch op de beelden moeten staan op Sloterdijk, Haarlem en Den Haag HS of stations eromheen waar ook wel camera's hangen?
Daar heeft NS toch Travel John voor? [ afbeelding ]
Ik zou nog liever een prullenbak volzeiken dan een conducteur te gaan zoeken (veel succes daarmee ook) en om zo'n ding te vragen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
In de categorie logica volgens NS: Als je met Traject Vrij vergeet uit te checken, dan rekent NS daarvoor een boete van ¤ 0,01 (en ja, ook al hanteert met bij het terugbetalen van GTBV een bepaalde drempel waaronder men niet uitkeert, die ene cent wordt daadwerkelijk geīncasseerd). Wanneer je die gemiste check-uit corrigeert, dan wordt dat niet op de factuur gecorrigeerd, maar vindt een extra transactie plaats om die cent terug te betalen...
Sinds vandaag is een update aan de reisinformatieschermen live. Belangrijke berichten staan er nu tweetalig op, veranderingen aan bijvoorbeeld de eindbestemming en de vertraging staan nu in het rood en er worden nu zoveel mogelijk stations worden nu weergegeven om het enorme scrollen tussen de stations zo veel mogelijk te beperken. Daarnaast zijn er nog een aantal andere wijzigingen doorgevoerd.
Op dinsdag 14 maart 2017 06:40 schreef MTL het volgende: en er worden nu zoveel mogelijk stations worden nu weergegeven om het enorme scrollen tussen de stations zo veel mogelijk te beperken.
Klinkt goed. Eindelijk! Maar dit issue speelt al sinds de invoering van het systeem. Ik geloof dat rond 2010 de oude flapper-cta's zijn vervangen. Had de NS geen geld voor een update ofzo, dat het >5 jaar duurt om te fixen wat met het oude systeem gewoon prima was.
ja ik ben misschien een beetje negatief. Maar vaak genoeg gezien dat reizigers in Maastricht geen benul hadden waar Schagen überhaupt ligt. Als tussenregel ... Anna-Paulowna ... weergegeven maakt je dan niet veel wijzer.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Maar als je een metro en sneltram gaat onderscheiden door een wel of niet aanwezigheid van gelijkvloerse oversteken dan heb je ook geen nuttig onderscheid. Waarom zou een metro ineens in een sneltram veranderen omdat er één overweg in zit? Als we daar moeilijk over gaan doen kunnen we het beter over lightrail hebben.
Het is meer een onderscheid binnen lightrail oplossingen. Metro, sneltram en tram zijn allemaal lightrail maar hebben hun eigen karakteristieken. RR E is een flauwe eigenlijk want die neigt enorm naar Metro, wordt ook zo genoemd maar door de aanwezigheid van gelijkvloerse kruisingen valt het onder sneltram.
Op maandag 13 maart 2017 22:53 schreef Kansenjongere het volgende: In de categorie logica volgens NS: Als je met Traject Vrij vergeet uit te checken, dan rekent NS daarvoor een boete van ¤ 0,01 (en ja, ook al hanteert met bij het terugbetalen van GTBV een bepaalde drempel waaronder men niet uitkeert, die ene cent wordt daadwerkelijk geīncasseerd). Wanneer je die gemiste check-uit corrigeert, dan wordt dat niet op de factuur gecorrigeerd, maar vindt een extra transactie plaats om die cent terug te betalen...
De transactie kosten liggen bij een zakelijke rekening al boven de ¤0,01 dus kost het ze geld (of hele grote ondernemingen moeten daar onderuit komen...)
Op dinsdag 14 maart 2017 11:18 schreef Salatrel het volgende: nou nou nou die MTL ken ook geen treinen rijden hoor..... schokkend tot stilstand bij elk station weer
Op dinsdag 14 maart 2017 11:18 schreef Salatrel het volgende: nou nou nou die MTL ken ook geen treinen rijden hoor..... schokkend tot stilstand bij elk station weer
Moet je ook geen bankschroef op de rails draaien, drommels jong dat je bent
De transactie kosten liggen bij een zakelijke rekening al boven de ¤0,01 dus kost het ze geld (of hele grote ondernemingen moeten daar onderuit komen...)
Hoe het ook zij, het achtentachtigduizendste voorbeeld van een situatie waar bj invoering niet over nagedacht is.
RR E associeer ik niet met metro, omdat het ding 1) niet ondergronds is tussen Melanchtonweg en Den Haag (sorry ) 2) een groot deel buiten de metropool Rotterdam rijdt
Hoe het ook zij, het achtentachtigduizendste voorbeeld van een situatie waar bj invoering niet over nagedacht is.
Dat zie je toch ook bij de abonnementen. OV-fiets is nu gratis, wat in NS-logica betekent dat je 1 cent betaalt "om de rekeninggegevens te controleren". Dat NS die rekeninggegevens bij mensen die tevens een ander abonnement hebben allang gecontroleerd heeft, is geen reden om hiervan af te wijken, er moet en zal een volkomen overbodige transactie plaatsvinden.
Op dinsdag 14 maart 2017 11:48 schreef James1988 het volgende: RR E associeer ik niet met metro, omdat het ding 1) niet ondergronds is tussen Melanchtonweg en Den Haag (sorry ) 2) een groot deel buiten de metropool Rotterdam rijdt
Ik vind het vooral een S-Bahn.
Een S-Bahn is vooral wat RR zeker niet is: een trein.
Sneltram heeft in Rotterdam e.o. niet echt een ander karakter dan de metro, het enige verschil is dat er af en toe een overweg is.
Op dinsdag 14 maart 2017 07:37 schreef James1988 het volgende: Het eerste wat me opviel was dat er "Hierna/next:" stond ipv "Volgende trein:". Verder niks van gemerkt, want vooralsnog rijden mijn treinen op tijd.
Op dinsdag 14 maart 2017 06:40 schreef MTL het volgende: Sinds vandaag is een update aan de reisinformatieschermen live. Belangrijke berichten staan er nu tweetalig op, veranderingen aan bijvoorbeeld de eindbestemming en de vertraging staan nu in het rood en er worden nu zoveel mogelijk stations worden nu weergegeven om het enorme scrollen tussen de stations zo veel mogelijk te beperken. Daarnaast zijn er nog een aantal andere wijzigingen doorgevoerd.
Zie je wel, ik liep langs een bord op Den Haag Centraal en er viel me iets op aan dat ding, maar wat precies wist ik niet.
Nee, de smartwatch lost problemen op die door REIZIGERS veroorzaakt worden. Maar dat zijn er gewoon niet zo veel. Hoe graag men daar ook naar wijst teneinde het eigen falen te verbloemen.
Op dinsdag 14 maart 2017 17:03 schreef boriq het volgende: Bij de Tubantia heeft de stagiair weer werk gevonden, aangezien ik niet zou moeten weten wat een toestel op de rails doet.
Op dinsdag 14 maart 2017 17:43 schreef Dr_Flash het volgende: Lekker handig, we rijden net stapvoets Borne binnen, gaan ze vast Almelo omroepen. Met alle overstappen die nu al weg zijn
Ja, als je in Hengelo de IC achter twee vertrekkende stoptreinen gooit, dan ben je wel ff bezig. Plus dat je dan in Almelo al kunt uittekenen dat je in Deventer de IC naar Zwolle in de wielen gaat rijden, lalalalala. Plus 20. En voor wat? Voor helemaal niks. Maar nee hoor, de show stelen met een lulpraatje over een smartwatch omdat mevrouw Van Schubbekut tot Likstaart drie seconden te lang bezig is met instappen. Nou nou.
Op dinsdag 14 maart 2017 18:38 schreef Kansenjongere het volgende: In plaats van in twee talen te kunnen lezen dat de trein niet reed, had ik op zich liever de reden ervan gelezen...
Eh, staat gewoon in het artikel? Loc (machine, apparaat, toestel ) van goederentrein stuk.
Ja, als je in Hengelo de IC achter twee vertrekkende stoptreinen gooit, dan ben je wel ff bezig. Plus dat je dan in Almelo al kunt uittekenen dat je in Deventer de IC naar Zwolle in de wielen gaat rijden, lalalalala. Plus 20. En voor wat? Voor helemaal niks. Maar nee hoor, de show stelen met een lulpraatje over een smartwatch omdat mevrouw Van Schubbekut tot Likstaart drie seconden te lang bezig is met instappen. Nou nou.
Als dat horloge zoals in het nieuwsbericht staat echt werkt, dan zie ik echt niet in waarom je daar op moet gaan lopen zeiken. Als dit er voor gaat zorgen dat jij 2 keer je aansluiting gaat halen dan is dat toch al winst? Maak je druk om de overwegstoring, die hier voor de vijfde keer in de afgelopen maanden zit!
Als dat horloge zoals in het nieuwsbericht staat echt werkt, dan zie ik echt niet in waarom je daar op moet gaan lopen zeiken. Als dit er voor gaat zorgen dat jij 2 keer je aansluiting gaat halen dan is dat toch al winst? Maak je druk om de overwegstoring, die hier voor de vijfde keer in de afgelopen maanden zit!
Ik loop niet te zeiken op dat horloge, ik loop te zeiken op dat er goeie sier gemaakt wordt met iets wat een betrekkelijk geringe HOEWEL POSITIEVE bijdrage levert, terwijl er aan de andere kant veel grotere dingen dagelijks mis blijven gaan.
En ik maak zelf wel uit waar ik me druk om maak Recep
Ik loop niet te zeiken op dat horloge, ik loop te zeiken op dat er goeie sier gemaakt wordt met iets wat een betrekkelijk geringe HOEWEL POSITIEVE bijdrage levert, terwijl er aan de andere kant veel grotere dingen dagelijks mis blijven gaan.
En ik maak zelf wel uit waar ik me druk om maak Recep
Op dinsdag 14 maart 2017 19:04 schreef Dr_Flash het volgende: Kwam je nou nog langs trouwens donderdag? Ik werk de rest van de week thuis. Rug doet veelstezeer
Ik had superscheef in mijn agenda gekeken en moet de 23e pas in Deventerror zijn! Kan dat ook? Aankomende donderdag heb ik een date met de verkiezingsuitslagen op TV
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 14 maart 2017 20:22 schreef bork het volgende: oe, wat zijn we maatschappelijk verantwoord bezig, is dit de boodschap die een vervoerder mag/moet uitdragen tegenwoordig?
Ik vind het wel een mooi verhaaltje. Bahn Verbindt. En dit zou gewoon alledaagse realiteit en doodnormaal moeten zijn, dit soort gedachten en gesprekken.
Op dinsdag 14 maart 2017 20:29 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik vind het wel een mooi verhaaltje. Bahn Verbindt. En dit zou gewoon alledaagse realiteit en doodnormaal moeten zijn, dit soort gedachten en gesprekken.
Ja dat vinden jij, b2py en ik maar anderen kunnen zeggen dat dit de waarheid gewenste werkelijkheid is die d.m.v. een staatsbedrijf vanuit de huidige Bundesregierung wordt gepropageerd.
en dan mag je zelf de link naar bijvoorbeeld Erdogan leggen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Een groep enthousiastelingen van de Southern Electric Traction Group is een inzamelingsactie gestart voor de restauratie van 4VEP nummer 423417 "Gordon Pettit", een serie elektrisch treinstellen die van 1967 t/m 2005 op de sporen in het zuiden van Engeland te vinden was.
Onder de naam "Buy the VEP a Pint" probeert de SETG Ŗ25.000 in te zamelen voor de restauratie, zodat ze er later weer mee over Brits ijzer kunnen scheuren.
Ja dat vinden jij, b2py en ik maar anderen kunnen zeggen dat dit de waarheid gewenste werkelijkheid is die d.m.v. een staatsbedrijf vanuit de huidige Bundesregierung wordt gepropageerd.
en dan mag je zelf de link naar bijvoorbeeld Erdogan leggen.
Dat het een staatsbedrijf is houdt niet aan de afdeling Publieks Communicatie onder een strikt overheidsbewind staat. Het is daar geen Turkije.
Dat het een staatsbedrijf is houdt niet aan de afdeling Publieks Communicatie onder een strikt overheidsbewind staat. Het is daar geen Turkije.
Correct maar wat dan te denken van de AfD-kiezer die met de DB reist? Ik hou op btw want het is meer mijn ding denk ik.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Correct maar wat dan te denken van de AfD-kiezer die met de DB reist?
Zijn er zat, allemaal tokkies die geen auto kunnen betalen.
Maar interesseert me eigenlijk niet zo. Ik ben wel voor shaming. De reden dat dingen als TheRedPill en "The Alt-Right" (neonazi's) kunnen bestaan, is omdat het echt totaal niet meer kon om racist te zijn. Het is niet meer geaccepteerd en dat is een van de redenen dat participatie en sociale mobiliteit van de allochtone medemens aan het toenemen is en dat het aantal echte racisten zeldzaam aan het worden is. Shaming. Simpel als dat. En goed onderwijs. The Alt-Right zet zich af tegen deze politieke correctheid omdat ze weten dat dát het enige is dat ze kan stoppen, het onacceptabel maken van hun perverse ideeën.
Op dinsdag 14 maart 2017 20:46 schreef James1988 het volgende: Een groep enthousiastelingen van de Southern Electric Traction Group is een inzamelingsactie gestart voor de restauratie van 4VEP nummer 423417 "Gordon Pettit", een serie elektrisch treinstellen die van 1967 t/m 2005 op de sporen in het zuiden van Engeland te vinden was.
Onder de naam "Buy the VEP a Pint" probeert de SETG Ŗ25.000 in te zamelen voor de restauratie, zodat ze er later weer mee over Brits ijzer kunnen scheuren.
In de oorspronkelijke 'slam door' treinen zat ook helemaal geen centrale vergrendeling, je kon die deuren tijdens de rit openen. Vergrendeling is pas later (in de jaren '90) toegevoegd.
Op dinsdag 14 maart 2017 20:46 schreef James1988 het volgende: Een groep enthousiastelingen van de Southern Electric Traction Group is een inzamelingsactie gestart voor de restauratie van 4VEP nummer 423417 "Gordon Pettit", een serie elektrisch treinstellen die van 1967 t/m 2005 op de sporen in het zuiden van Engeland te vinden was.
Onder de naam "Buy the VEP a Pint" probeert de SETG Ŗ25.000 in te zamelen voor de restauratie, zodat ze er later weer mee over Brits ijzer kunnen scheuren.
Toen reden er hier ook nog treinen met onvergrendelde deuren. De bagagedeuren van Mat'54 & zelfs Mat '64 geloof ik een serie? Met van die stalen schuifdeuren. En al het getrokken materieel kon je de deur van openhouden of als 'ie onder de 5km/u reed weer opendoen en dan verder met open deur. Prima te doen op een warme dag.
ik heb in 2012 trouwens nog in een trein gezeten waarbij je het raam (de glasplaat) in de deur eerst aan een leren riem omlaag moest laten zakken waarna je met je hand de klink van de buitenkant open kon doen
Neeeej Niet per coupé deuren Weet je hoe 1840 dat is Maar dat zou nog tot 2005 rondgereden hebben zo??
Ja, echt! In 2005 zijn de laatste buiten dienst gegaan.
En zelfs vandaag de dag worden er nog "slammers" ingezet, Chiltern Railways gebruikt een paar Class 121's voor spitsslagen tussen Princes Risborough en Aylesbury.
Een Class 121 "bubble car", die al 57 jaar dienst doet.
quote:
Op dinsdag 14 maart 2017 21:22 schreef Dr_Flash het volgende: ik heb in 2012 trouwens nog in een trein gezeten waarbij je het raam (de glasplaat) in de deur eerst aan een leren riem omlaag moest laten zakken waarna je met je hand de klink van de buitenkant open kon doen
En ook dat is nog dagelijkse kost, de deuren van een IC125 hebben alleen handgrepen aan de buitenkant.
Vanmiddag tussen Duisburg en Düsseldorf geweest voor het omgeleide Fernverkehr en Abellio, vanwege de werkzaamheden tussen Düsseldorf Hbf en Flughafen. Hier alvast twee plaatjes:
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 14 maart 2017 22:53 schreef dennistd het volgende: Vanmiddag tussen Duisburg en Düsseldorf geweest voor het omgeleide Fernverkehr en Abellio, vanwege de werkzaamheden tussen Düsseldorf Hbf en Flughafen. Hier alvast twee plaatjes:
Ja, echt! In 2005 zijn de laatste buiten dienst gegaan.
En zelfs vandaag de dag worden er nog "slammers" ingezet, Chiltern Railways gebruikt een paar Class 121's voor spitsslagen tussen Princes Risborough en Aylesbury.
NS is trouwens wel lekker inconsequent met die nieuwe layout. Op Delft Zuid bijvoorbeeld staat nog steeds de oude layout. Best onhandig als je de vertraging in rode letters verwacht en het komt in wit op blauw.
Op woensdag 15 maart 2017 18:37 schreef FredvZ het volgende: NS is trouwens wel lekker inconsequent met die nieuwe layout. Op Delft Zuid bijvoorbeeld staat nog steeds de oude layout. Best onhandig als je de vertraging in rode letters verwacht en het komt in wit op blauw.
Dat zijn die buitenborden daar? Die kunnen geen rood weergeven heb ik mij laten vertellen..
Dat zijn die buitenborden daar? Die kunnen geen rood weergeven heb ik mij laten vertellen..
Jep, die buitenboden. Kan het me haast niet voorstellen dat die schermen alleen wit en blauw weer kunnen geven, ze kunnen immers ook wit weergeven (en wit is in 99,99999% van de systemen rood+groen+blauw)
Jep, die buitenboden. Kan het me haast niet voorstellen dat die schermen alleen wit en blauw weer kunnen geven, ze kunnen immers ook wit weergeven (en wit is in 99,99999% van de systemen rood+groen+blauw)
Zou je echt denken dat ze dat over het hoofd hebben gezien?
VVD,d66,CDA en CU is 75. SGP er misschien bij als het op 75+ moet komen?
Ik denk dat het dan stabieler is om met drie partijen te regeren en dan per onderwerp steun te verzamelen. Dat levert de meeste bewegingsvrijheid voor een kabinet op.
Mja, die DDZ koppeling is heel precies qua koppelen. Doe je iets net niet helemaal goed, dan gebeurd er zoiets. Na het vorige incident met spontaan ontkoppelen werd er gehamerd op de controlepunten voor het goed gekoppeld zitten, dus er zal een dezer dagen wel weer opnieuw een schrijven komen dat je na het koppelen die dingen visueel goed moet controleren.
ja, maar toen was het volgens mij dat het niet tussen de stellen splitste, maar dat, net als in België vorige week, zich een paar rijtuigen afsplitsten
Op donderdag 16 maart 2017 08:58 schreef MTL het volgende: Mja, die DDZ koppeling is heel precies qua koppelen. Doe je iets net niet helemaal goed, dan gebeurd er zoiets. Na het vorige incident met spontaan ontkoppelen werd er gehamerd op de controlepunten voor het goed gekoppeld zitten, dus er zal een dezer dagen wel weer opnieuw een schrijven komen dat je na het koppelen die dingen visueel goed moet controleren.
Gelukkig gebeurt dit niet zo heel vaak, en zijn het twee treinstellen. Dat is onhandig, maar niet onveilig. Wanneer een trein ineens rijtuigen verliest, zoals een paar dagen terug in België gebeurde, is het risico een stuk groter.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
nja als je een 10 minutendienst gaat invoeren in een kwartier/halfuur landschap is het logisch dat het aan de randjes scheef loopt. Als je gewoon landelijk alles 10-minutendienst gaat rijden heb je dat gezeik ook niet. Dat moet de locov ook wel zien.
Op donderdag 16 maart 2017 15:10 schreef Dr_Flash het volgende: nja als je een 10 minutendienst gaat invoeren in een kwartier/halfuur landschap is het logisch dat het aan de randjes scheef loopt. Als je gewoon landelijk alles 10-minutendienst gaat rijden heb je dat gezeik ook niet. Dat moet de locov ook wel zien.
Was dat maar het enige wat er aan de hand is. De verbinding Enkhuizen-Amsterdam wordt zo langzamerhand nog trager dan toen er enkelspoor over de gehele lengte was en er een stoomtrein reed. Heel veel overstappen worden gesloopt en diverse sprinters staan regelmatig 7 - 10 minuten wortel te schieten omdat de treinpaden voor en na een knelpunt niet meer aan elkaar passen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 16-03-2017 15:50:56 ]
Was dat maar het enige wat er aan de hand worden. De verbinding Enkhuizen-Amsterdam wordt zo langzamerhand nog trager dan toen er enkelspoor over de gehele lengte was en er een stoomtrein reed. Heel veel overstappen worden gesloopt en diverse sprinters staan regelmatig 7 - 10 minuten wortel te schieten omdat de treinpaden voor en na een knelpunt niet meer aan elkaar passen.
Het wordt gewoon hoog tijd voor spoorverdubbeling op Uitgeest-Den Bosch denk ik...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
West-Brabant anders ook behoorlijk. Sprinters Roosendaal - Lage Zwaluwe, beneluxtrein weg, en met wat pech maar één boemeltreintje naar Antwerpen in plaats van twee (met ook nog eens beroerde aansluitigen in rsd). Hoe krijgen ze het voor mekaar.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Tja. Gezeik met de moerdijkbrug en omgeleide badslippers naar Duitsland zijn blijkbaar belangrijker.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
West-Brabant anders ook behoorlijk. Sprinters Roosendaal - Lage Zwaluwe, beneluxtrein weg, en met wat pech maar één boemeltreintje naar Antwerpen in plaats van twee (met ook nog eens beroerde aansluitigen in rsd). Hoe krijgen ze het voor mekaar.
Hoezo 1 ipv 2. Dat is nu toch ook 1 per uur? Naar Puurs ofzo?
Hoezo 1 ipv 2. Dat is nu toch ook 1 per uur? Naar Puurs ofzo?
De plannen waren er voor 2, wanneer de benelux weg zou gaan. Het is best wel een drukke verbinding immers, maar kennelijk staat dat dus ook op losse schroeven als ik Locov mag geloven.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
De plannen waren er voor 2, wanneer de benelux weg zou gaan. Het is best wel een drukke verbinding immers, maar kennelijk staat dat dus ook op losse schroeven als ik Locov mag geloven.
Dit stoptrein is praktisch altijd leeg behalve tijdens de zomermaanden....
De plannen waren er voor 2, wanneer de benelux weg zou gaan. Het is best wel een drukke verbinding immers, maar kennelijk staat dat dus ook op losse schroeven als ik Locov mag geloven.
Heeft te maken met veiligheid: IL&T wil niet dat er nog meer treinen van/naar Roosendaal rijden zonder in Nederland werkzaam beveiligingssysteem.
Ik heb ergens opgevangen dat er TBL1+ zou worden aangelegd in Roosendaal, maar ik weet niet wat daarvan waar is.
Dit stoptrein is praktisch altijd leeg behalve tijdens de zomermaanden....
Ja joh? Ik had daar een ander beeld bij.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Yep. Roosendaal had in 2015 10.399 in- en uitstappers per dag. Wat trouwens een vermindering is van 6,5% t.o.v. 2013. Dat is echt achterlijk weinig.
Wat trouwens geloof ik de bedoeling was, is de oude IR (geen idee hoe die treinsoort nu heet in Belgistan, waarschijnlijk IC) die tot Essen rijdt, doortrekken tot Roosendaal en dan kom je op wat James zegt. Maar dat was puur als compensatie voor het wegvallen van de Benelux, die een snelle verbinding heeft met Antwerpen en daardoor verder België in, waardoor het aantrekkelijk blijft om vanuit Roosendaal naar Antwerpen te forenzen bijvoorbeeld.
Ik zou het liefst zien dat deze IC gewoon een paar keer per dag door gaat rijden naar Den Haag. Om het uur ofzo, en ieder uur naar Roosendaal.
Yep. Roosendaal had in 2015 10.399 in- en uitstappers per dag. Wat trouwens een vermindering is van 6,5% t.o.v. 2013. Dat is echt achterlijk weinig.
Wat trouwens geloof ik de bedoeling was, is de oude IR (geen idee hoe die treinsoort nu heet in Belgistan, waarschijnlijk IC) die tot Essen rijdt, doortrekken tot Roosendaal en dan kom je op wat James zegt. Maar dat was puur als compensatie voor het wegvallen van de Benelux, die een snelle verbinding heeft met Antwerpen en daardoor verder België in, waardoor het aantrekkelijk blijft om vanuit Roosendaal naar Antwerpen te forenzen bijvoorbeeld.
Ik zou het liefst zien dat deze IC gewoon een paar keer per dag door gaat rijden naar Den Haag. Om het uur ofzo, en ieder uur naar Roosendaal.
Ik kom er eigenlijk alleen in de spits, dat zal het beeld wel vertekenen voor me. Het aantal reizigers zal met het verslechterde aanbod ook zeker niet gaan toenemen.
Het probleem met de IC vanuit Essen is volgens dat de meesten in die serie met dubbeldeksmaterieel rijden, die niet op het Nederlandse net passen (?omgrenzingsprofiel?).
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Ik kom er eigenlijk alleen in de spits, dat zal het beeld wel vertekenen voor me. Het aantal reizigers zal met het verslechterde aanbod ook zeker niet gaan toenemen.
Een daling van 6,5% ten opzichte van 2013 is best wel een prestatie. Daarmee is Roosendaal volgens mij een buitenbeentje, want zelfs in de "magere jaren" (2013-2015) wist NS groeiende reizigersaantallen neer te zetten.
quote:
Het probleem met de IC vanuit Essen is volgens dat de meesten in die serie met dubbeldeksmaterieel rijden, die niet op het Nederlandse net passen (?omgrenzingsprofiel?).
De intercity Essen - Charleroi mag inderdaad niet naar Nederland, omdat de M6-bakken te groot zijn voor het Nederlandse profiel. Ze zouden de perronkappen in Roosendaal waarschijnlijk slopen.
De nieuwe Belgische intercity, de M7, zou ook naar Nederland moeten kunnen rijden. Die gaan we ergens in 2018 een keer op de sporen zien... dus wie weet.
Een daling van 6,5% ten opzichte van 2013 is best wel een prestatie. Daarmee is Roosendaal volgens mij een buitenbeentje, want zelfs in de "magere jaren" (2013-2015) wist NS groeiende reizigersaantallen neer te zetten.
Dat zal wel volledig het gevolg zijn van de Zeeuwse lijn en het Fyra debacle?
Dat zal wel volledig het gevolg zijn van de Zeeuwse lijn en het Fyra debacle?
Ja, inderdaad. De reistijden op de Zeeuwse Lijn zijn sinds dienstregeling 2012 flink langer geworden, ik denk dat veel reizigers uit Zeeland zijn overgestapt op de auto.