ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Nog even mijn laatste reactie in aanvulling op de rant van Deadlock over het NS-"service"forum:
Ongelofelijk ook inderdaad hoe die lui op dat NS-forum tegen de werkelijkheid aankijken. Zie ook dit: https://forum.ns.nl/op-st(...)-open-poortjes-29358 er is een alarmeringssituatie en de poortjes blijven dicht. Niemand van NS weet wat er moet gebeuren, niemand durft de poortjes open te zetten (want hey, ons geld is natuurlijk belangrijker dan jullie leven), en dan wordt de vraag als "beantwoord" beschouwd met een mededeling over dat het afgaan van het alarm een fout in het systeem was Dan begrijp je er toch wel echt HE LE MAAL geen ene pepernoot van, of wel dan
Op vrijdag 10 maart 2017 14:24 schreef Dr_Flash het volgende: Nog even mijn laatste reactie in aanvulling op de rant van Deadlock over het NS-"service"forum:
Ongelofelijk ook inderdaad hoe die lui op dat NS-forum tegen de werkelijkheid aankijken. Zie ook dit: https://forum.ns.nl/op-st(...)-open-poortjes-29358 er is een alarmeringssituatie en de poortjes blijven dicht. Niemand van NS weet wat er moet gebeuren, niemand durft de poortjes open te zetten (want hey, ons geld is natuurlijk belangrijker dan jullie leven), en dan wordt de vraag als "beantwoord" beschouwd met een mededeling over dat het afgaan van het alarm een fout in het systeem was Dan begrijp je er toch wel echt HE LE MAAL geen ene pepernoot van, of wel dan
Juist bij een storing zou het moeten functioneren alsof het fout gaat: Poortjes open.
Wordt die nog steeds omgeroepen als "De intercity naar Rotterdam Centraal, Dordrecht en Dordrecht", of is dat niet opgevallen?
Yep, zo wordt ie nog steeds omgeroepen. Met m'n vaste groepje met wie ik meestal reis, zeggen we die ook altijd mee om vervolgens dan hard in de lach te schieten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat doorrijden wordt op dagplanniveau geregeld en dat snapt I+ niet helemaal.
Ja dat is idd helemaal dat je denkt "sure" De sprinter heette eerst de Breda, is nu Dordrecht rijdt verder naar Breda En qua IC's is het helemaal lekker vaag. Neem nou station Hollands Spoor, daar vertrekt om 8:14 een IC Dordrecht rijdt verder naar Breda en om 8:20 een IC Breda... Ze zijn ook niet consistent daarin dus
Op het eilandperron. Dus je gaat die verrotte overweg over, dan kom je in een fuik met hekken aan beide kanten en hoge poortjes waar iedereen zich doorheen moet persen. Doe dat dan in het stationsgebouw ofzo, echt wtf?
Zeg jij het maar. Heb gereageerd tussen Leeuwarden en Grou-Jirnsum
er staat bij mij "forum.ns.nl". Maar blijkbaar is het een "klant-helpt-klant" forum en moet je voor antwoord van NS ergens anders wezen. Bij forum.klant.nl dan misschien?
Kansloos kansloos kansloos, en het wordt alleen maar erger.
Ja dat is idd helemaal dat je denkt "sure" De sprinter heette eerst de Breda, is nu Dordrecht rijdt verder naar Breda En qua IC's is het helemaal lekker vaag. Neem nou station Hollands Spoor, daar vertrekt om 8:14 een IC Dordrecht rijdt verder naar Breda en om 8:20 een IC Breda... Ze zijn ook niet consistent daarin dus
Het is een tijdelijke situatie.
Die IC naar Dordrecht (verder naar Breda) is het terugvalplan voor wanneer de IC naar Breda (via de HSL) uitvalt.
Vanaf het volgende wijzigingsblad (begin april) wordt de IC naar Breda de IC naar Eindhoven. De IC naar Dordrecht zal dan niet meer verder rijden dan Dordrecht.
Die IC naar Dordrecht (verder naar Breda) is het terugvalplan voor wanneer de IC naar Breda (via de HSL) uitvalt.
Vanaf het volgende wijzigingsblad (begin april) wordt de IC naar Breda de IC naar Eindhoven. De IC naar Dordrecht zal dan niet meer verder rijden dan Dordrecht.
Aha, duidelijk Was er gister minder blij mee toen de Breda niet reed. Had Dordt op secondje of 3 gemist, kon ik dus door voor de Vlissingen... Nee dát is feest dan
Op het eilandperron. Dus je gaat die verrotte overweg over, dan kom je in een fuik met hekken aan beide kanten en hoge poortjes waar iedereen zich doorheen moet persen. Doe dat dan in het stationsgebouw ofzo, echt wtf?
Dat stationsgebouw is niet de enige uitgang van het station. Het eiland perron heeft ook een trap naar de onderliggende tunnel wat een doorgaand fietspad is. De huidige plaatst is veruit het meest efficiënt. De hekken langs het spoor zorgen wel voor een deel veiligheid, die staat er ook pas sinds dat er poortjes staan.
Op 26 juni 2017 wordt de Spessart-Neubaustrecke tussen Laufach en Heigenbrücken (traject Aschaffenburg-Gemünden) in gebruik genomen. Er worden dan meteen wijzigingen in de dienstregeling op dat traject aangebracht: BEG
Jullie hebben een fantastische infrastructuur staan, het hééft ook gewoon gefunctioneerd, maar jullie hebben het stuk gemaakt met als motivatie "OV-Chipkaart". Altijd en eeuwig is het die heilige OV-Chipkaart.
Moet verwoest worden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 10 maart 2017 21:01 schreef greavy het volgende: Op 26 juni 2017 wordt de Spessart-Neubaustrecke tussen Laufach en Heigenbrücken (traject Aschaffenburg-Gemünden) in gebruik genomen. Er worden dan meteen wijzigingen in de dienstregeling op dat traject aangebracht: BEG
Volgens mij de ICE Frankfurt-Wenen. MAar durf het niet zeker te zeggen
edit:
quote:
Der ICE-Verkehr wird künftig nicht mehr am alten Schwarzkopftunnel ausgebremst, für den Güterverkehr entfallen die Schiebeloks, und Reisende im Regionalverkehr kommen in den Genuss moderner Bahnstationen."
Goeie dag, wat een epistel Nog geen reactie vanuit NS helaas...
Het is wel triest dat de eerste reageerder niks heeft gelezen en/of begrepen van DL reactie .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Goeie dag, wat een epistel Nog geen reactie vanuit NS helaas...
Hoe meer dingen je op een toetsenbord je hebt getikt hoe meer waar je voor je geld krijgt. En met 10 vingers haal ik vrij makkelijk 400 foutloze aanslagen per minuut dus zo'n berichtje is sneller geschreven dan je denkt.
Op vrijdag 10 maart 2017 21:01 schreef greavy het volgende: Op 26 juni 2017 wordt de Spessart-Neubaustrecke tussen Laufach en Heigenbrücken (traject Aschaffenburg-Gemünden) in gebruik genomen. Er worden dan meteen wijzigingen in de dienstregeling op dat traject aangebracht: BEG
Wat is de tijdwinst na ingebruikname en wat is de tijdwinst in januari eigenlijk? Staat niet op die website. Voor IC/ICE bedoel ik dan.
Hoe meer dingen je op een toetsenbord je hebt getikt hoe meer waar je voor je geld krijgt. En met 10 vingers haal ik vrij makkelijk 400 foutloze aanslagen per minuut dus zo'n berichtje is sneller geschreven dan je denkt.
Daarom ben ik ook vaak de lul met notuleren
Die antwoorden ook. Daar heb je helemaal niets aan
Straks van Heerhugobijlmer naar Haarlem, 2 keuzes. Of intercity - Sloterdijk - Intercity of sprinter die 1000 keer stopt. Reistijd is 54 min vs 1 uur 4.
Op zaterdag 11 maart 2017 14:33 schreef b2py het volgende: Straks van Heerhugobijlmer naar Haarlem, 2 keuzes. Of intercity - Sloterdijk - Intercity of sprinter die 1000 keer stopt. Reistijd is 54 min vs 1 uur 4.