Rossdale | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:16 | |
Het F1 seizoen van 2016 is ten einde, het was een seizoen van spannende, maar ook zeer saaie races, Mercedes was immers onverslaanbaar, en mocht er echt spanning zijn om P1, dan moesten beide Mercedessen wel uitvallen. Dit gebeurde ook in Barcelona, waar Max Verstappen opeens op P1 reed, en zelfs finishte als eerste. Hiermee kwam de Max hype echt op gang. Veel nieuwe kijkers, en veel nieuwe fans. De races daarna waren soms nog wel spannend, zoals bijvoorbeeld de overwinning van Ricciardo op Sepang. Verder zijn alle overwinningen gegaan naar Rosberg en Hamilton. Hopen dus dat er volgend jaar wat meer spanning in de teams, want dit jaar domineerde Mercedes te veel, waardoor het zonder hun eigenlijk een stuk spannender zou zijn. De einduitslag van 2016 En de constructeurs Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning? In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten. Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG. De Agenda Datum Evenement Locatie 26 maart GP van Australië Melbourne 9 april GP van China Shanghai 16 april GP van Bahrein Sakhir 30 april GP van Rusland Sochi 14 mei GP van Spanje Barcelona 28 mei GP van Monaco Monte Carlo 11 juni GP van Canada Montreal 25 juni GP van Azerbeidzjan Baku 9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring 16 juli GP van Engeland Silverstone 30 juli GP van Hongarije Hungaroring 27 augustus GP van België Spa-Francorchamps 3 september GP van Italië Monza 17 september GP van Singapore Marina Bay 1 oktober GP van Maleisië Sepang 8 oktober GP van Japan Suzuka 22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas 29 oktober GP van Mexico Mexico Stad 12 november GP van Brazilië* Interlagos 26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en zeer waarschijnlijk ook geen Manor. Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+) [b]#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer) #3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen Ferrari SF70H (Ferrari 062) #5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+) #11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+) #19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll McLaren MCL32 (Honda RA617H) #14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne Toro Rosso (Renault R.E.17) #55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat Haas VF-17 (Ferrari 062) #8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen Renault R.S.17 (Renault R.E.17) #27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer Sauber C36 (Ferrari 061) #9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein | ||
sasquatsch | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:16 | |
Er staat weer eens een McLaren stil. | ||
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:17 | |
Verdomme, Mclaren weer stil | ||
Predator38 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:17 | |
Honda The MCL32 has come to a halt in the second sector, with Alonso parked off line | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:17 | |
code rood...je verwacht het niet....WEER Mclaren | ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:17 | |
ik zeg het je, het ligt aan de livery | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:18 | |
15 rondjes, wie wint de prijs? | ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:22 | |
Mercedes heeft ondertussen al meer dan 1000 testrondjes afgelegd deze winter. Pijnlijk voor McLaren | ||
motorbloempje | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:24 | |
... | ||
Sunri5e | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:27 | |
McLaren kan zich beter terugtrekken dit jaar en vast gaan bouwen aan de auto van volgend jaar. | ||
SnowOokami | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:31 | |
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:31 | |
| ||
Fopje | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:32 | |
Dit. | ||
nils7 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:33 | |
Ik snap waarom de RBR niet snel is: Telkens wanneer de RBR een snel rondje wil rijden valt die knaken bak (MCL32) stil, daarom zie je t niet | ||
Abdus18 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:33 | |
Das geen verkeerd rondje | ||
Da_Sandman | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:33 | |
Wereldkampioen . | ||
Sunri5e | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:35 | |
Kampioen sowieso! | ||
Abdus18 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:36 | |
Vergelijkbaar met de Ferrari's op soft? weet even de tijden niet zo uit mn hoofd XD | ||
beantherio | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:36 | |
Verstappen heeft de memo over het sandbaggen niet gehad | ||
WheeledWarrior | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:37 | |
Alonso weer stilgevallen? | ||
alpeko | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:37 | |
Reed Vettel gister die 1:19 laags (met gas er af op rechte stuk) ook niet op soft? | ||
Themeparktommy | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:37 | |
| ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:37 | |
Ik dacht supersoft, maar weet het niet zeker. | ||
alpeko | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:38 | |
Zijn snelste tijd op ultrasoft zie ik. | ||
Abdus18 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:38 | |
waren dat niet de SS?... Volgens mij ook Ohnee, zelfs ultrasofts waren het | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:38 | |
https://hasmclarenbrokendown.com/ | ||
lord_bono | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:39 | |
Maxgod | ||
Geralt | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:39 | |
Zo jammer Er zullen wel weer een paar Japanners bij Honda zelfmoord plegen dit jaar denk ik | ||
Abdus18 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:40 | |
Kampioen ! | ||
Geralt | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:40 | |
Vlag maar af! | ||
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:40 | |
Dat was gisteren. Met het verschil dat Max telkens 1 vliegende ronde had en vettel 5 rondjes reed en daarin 19,3 en 19,4 noteerde. En dat meerdere malen. Op supersofts deed hij de nog snellere tijden met daarbij van het gas afgaan. | ||
Themeparktommy | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:44 | |
VER op SS nu... 1.19.4 ! | ||
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:45 | |
Meh | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:46 | |
Het moet echt die 1:18 in | ||
Gezicht | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:46 | |
Max DotD | ||
Geralt | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:47 | |
Godverdomme die 2 weken gaan gevoelsmatig net zo lang duren als heel de winter | ||
Predator38 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:47 | |
mee eens, het moet de 1:18 in maar dat gaan we hopelijk vanmiddag wel zien bij RB/merc/fer of heel misschien williams | ||
beantherio | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:49 | |
Nederlands sprekende 1 en 2 | ||
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:50 | |
Spreekt Hul...... Nee laat maar, ik ga er niet meer op in dat Hulkenberg Nederlands spreekt. | ||
SnowOokami | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:51 | |
Zou Mercedes in paniek raken als Max er opeens een 1:17 uit gooit? | ||
beantherio | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:52 | |
Sowieso gooit Bottas nu roet in het eten | ||
alpeko | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:52 | |
Spreekt Bottas geen Nederlands? | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:52 | |
Bij een 1:16 hoog op mediums zullen ze het wel benauwd krijgen. | ||
Floriz87 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:52 | |
1m 19.310s voor Bottas op ss eergisteren. Is dat de snelste tijd tot nu toe op ss? | ||
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:52 | |
Alonso weer buiten En rode vlag en Alonso staat weer stil | ||
Predator38 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:53 | |
en WEEEER de Mclaren stil !!! | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:53 | |
Nee godver, nu is het onderhand zielig. | ||
SnowOokami | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:53 | |
Omg... die gaat zo slaan. | ||
alpeko | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:53 | |
Honda schijnt anders wel de stilste en zuinigste motor te zijn | ||
Beach | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:53 | |
Als je een race wilt zien en niet kan wachten, dit weekeinde is op Eurosport de World Superbikes met Nederlander Michael van der Mark. | ||
beantherio | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:54 | |
*Honda Spaans scheldwoordenboek zoekt* | ||
Abdus18 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:54 | |
En bergaf loopt die best goed | ||
Predator38 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:55 | |
hoe zielig het ook is, laat die wagen gewoon niet meer op het circuit want dit kost de andere teams wel heel erg veel test tijd door dat gepruts van Mclaren/Honda !!!! | ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:55 | |
Godver | ||
motorbloempje | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:55 | |
Godverdomme zeg | ||
sasquatsch | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:56 | |
Ik kijk liever de IndyCar race dit weekend. | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:57 | |
Nascar | ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:58 | |
Laat de McLaren maar op een mickymousebaantje testen, terwijl de rest op een echt circuit rijdt | ||
DutchTrain | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:58 | |
Inmiddels weer op de parkeerplaats van het circuit en ik hoorde al niets... Maar het is dus maar een stilgevallen McLaren? | ||
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:58 | |
Plots staat McLaren 1 en 2 op de startopstelling in Melbourne en rijden ze iedereen naar huis met een seconde per rondje | ||
Gezicht | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:58 | |
Arme Alonso, had 'ie nu toch maar die andere offers aangenomen. | ||
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:59 | |
| ||
twiFight | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:59 | |
Waarschijnlijk een spanjaard bij McLaren ook... | ||
Predator38 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:59 | |
juist ja !!!! dan kunnen de andere teams tenminste door met testen.
| ||
Beach | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:01 | |
Oh ja dat kan ook natuurlijk. Of beiden | ||
Floriz87 | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:01 | |
McLaren heeft zojuist een nieuw level sandbaggen geintroduceerd. Edit: De US en SS tijden die nu worden neergezet zijn misschien niet heel interessant. Het lijkt erop dat deze compounds niet zo geschikt zijn voor Barcelona (zoals eerder opgemerkt). Edit 2: Snelste tijden tot nu toe op soft (van top 3 renstal vorig jaar): K. Raikkonen Ferrari 1:19.267 M. Verstappen Red Bull Racing 01:20.432 L. Hamilton Mercedes Grand Prix 01:20.456 [ Bericht 43% gewijzigd door Floriz87 op 10-03-2017 12:10:23 ] | ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:05 | |
Die zachtste compounds kunnen ook prima op Barcelona. Hamilton reed eerder deze week zonder problemen een lange stint op ultrasofts | ||
DutchTrain | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:06 | |
Er is weer beweging. En geluid. Enzo. | ||
heywoodu | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:07 | |
Ik kijk ze liever allebei gewoon. | ||
Predator38 | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:08 | |
Raikonen een 1:19:2 op Softs ! | ||
Dauthi | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:08 | |
Nu een paar interviews met Lance stroll gezien. In ieder antwoord "yeah" en "you know". Als je er een drinkspelletje van maakt ben je iedere keer kachel 😂 | ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:09 | |
Snelste rondje op die band tot nu toe | ||
Predator38 | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:09 | |
Verstappen snelste in S3 op SS | ||
Gezicht | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:10 | |
Kimi approves Mwah | ||
Evenstar | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:10 | |
De tijden zeggen echt geen poep, zowel in een team als tussen teams. Tijdens met soft, super soft, ultra soft, alles gaat doorelkaar | ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:14 | |
is ook niet helemaal waar natuurlijk, want je kunt wel zeggen dat de top 3 teams het best aardig voor elkaar lijkt te hebben. Maar wat daarachter gebeurt? Dat is nog een grote grabbelton met McLaren als grootste zorgenkind. | ||
opgebaarde | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:15 | |
Nou geen poep, lijkt me bijzonder overdreven. Natuurlijk zijn de teams aan het testen en zal het over twee weken een stuk sneller gaan en weten we pas echt waar de teams op dat moment staan, toch kan je nu wel een beeld krijgen waar teams ongeveer staan. Zo lijkt Ferrari op dit moment een stuk sneller dan RBR. | ||
Predator38 | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:16 | |
ik denk dat vandaag wel getest word hoe hard iedereen kan, van het het vermogen / banden en de aero moet toch een keer data van verzameld worden als ze op het randje lijkt me niet dat ze daarmee gaan wacht tot de vrije trainingen van Melbourne of zie ik dat verkeerd.....? | ||
heywoodu | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:19 | |
In (vrij) grote lijnen zeggen tests echt wel iets, het is niet zo dat het realistisch is om Mercedes, Ferrari of Red Bull in Melbourne ineens op plekken tien en elf te verwachten. Een Sauber of McLaren hoef je ook niet in de top acht te verwachten. Hoe de verhoudingen tussen teams als Renault, Toro Rosso en Williams liggen zou ik echt niet durven zeggen | ||
Predator38 | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:20 | |
Williams kan nog wel wel eens gaan verrassen en dan vooral Massa | ||
SnowOokami | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:21 | |
Durft McLaren alweer naar buiten? | ||
Evenstar | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:22 | |
Nee, dat klopt natuurlijk. Dat Ferrari Mercedes en Red Bull weer top 3 gaan halen is duidelijk. Williams kan misschien zelfs meedoen op sommige banen lijkt het. Ik bedoel meer dat onderling tussen de top teams nog moeilijk is iets te zeggen. Ene keer rijden ze op US 1:20 en dan met Seen 1:19 inclusief van gas afgaan op rechte stuk ... zelfde team, zelfde coureur. Het is onmogelijk om tijden te vergelijken. We weten niet wat ze op de baan doen, gaan ze overal voluit, nemen ze sommige bochten voluit en andere weer niet etc etc | ||
Predator38 | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:24 | |
doe maar even niet.....mogen de andere teams ook even een paar rondjes testen voordat we weer een rode vlag hebben.
| ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:25 | |
1.19,0 voor Kimi op supersofts | ||
matig | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:25 | |
Raikkonen 1:19:019 | ||
Floriz87 | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:28 | |
Snelste tijden tot nu toe per band (voor zover ik terug heb kunnen vinden): Medium 1. S. Vettel Ferrari 01:21.878 Soft 1. K. Raikkonen Ferrari 01:19.267 2. M. Verstappen Red Bull Racing 01:19.852 3. L. Hamilton Mercedes Grand Prix 01:20.456 Super soft 1. K. Raikkonen Ferrari 01:18.634 2. V. Bottas Mercedes Grand Prix 01:19.310 3. M. Verstappen Red Bull Racing 01:19.438 Ultrasoft 1. S. Vettel Ferrari 01:19.024 2. L. Hamilton Mercedes Grand Prix 01:19.352 3. D. Ricciardo Red Bull Racing 01:19.900 Laatste update: 12:42 [ Bericht 2% gewijzigd door Floriz87 op 10-03-2017 12:42:40 ] | ||
Predator38 | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:28 | |
LOL: CCTV cameras zoom in on a cameraman who appears to have strayed into a restricted zone at the first corner... | ||
Predator38 | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:28 | |
Verstappen reed vanochtend een 1:19:8 op Softs ?
| ||
Floriz87 | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:31 | |
Yup, was die tijd van vandaag nog vergeten hierin mee te nemen, excuus. Andere snelle tijden van vandaag zouden er wel in moeten staan. Even editten. Edit: daarnaast is het lastig om van iedere dag de snelste tijd te vinden per compound. Overal wordt alleen de snelste tijd genoemd. | ||
Luctor.et.Emergo | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:32 | |
| ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:39 | |
Bam. 1.18,6 voor Kimi op supersofts | ||
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:42 | |
zegt allemaal niks | ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:44 | |
Nee. Ferrari gebruikt nu nog een straalmotor die ze voor de races eruit moeten halen | ||
motorbloempje | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:46 | |
#nattekrant | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:46 | |
RBR gaat dat gat van 0,8 seconde echt niet dichten, en dan kun je zeggen dat tests niets zeggen. Maar je wilt toch wel weten hoe hard je bolide ECHT kan voordat je naar de eerste GP van het jaar gaat. Een auto reageert anders op 95% dan op 100%. | ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:48 | |
Croisant staat weer stil met de Haas. Niet voor het eerst vandaag | ||
SnowOokami | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:48 | |
McLaren blij dat ze het dit keer niet zijn oh wacht... | ||
Gezicht | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:50 | |
Ze zijn nog niet klaar he. | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:50 | |
nee, maar de middag is voor de racesim | ||
beantherio | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:50 | |
"gat van 0,8 seconde" op wat? Aangezien het om test, waarin iedereen op alle gebieden aan van alles aan het fiedelen is hebben we geen idee waar tijden op gebaseerd zijn. Dit is geen kwalificatie, waarin teams echt op zoek zijn naar de snelste tijd. Conclusies zijn dus heel moeilijk te trekken. | ||
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:51 | |
Ferrari ook niet | ||
DutchTrain | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:51 | |
Kwartier langer lunchen dankzij McLaren dus? | ||
SnowOokami | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:52 | |
Moet dat of verzin je dat? | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:53 | |
Dit is de laatste testdag voor de Grand Prix, je wilt toch wel weten wat er mogelijk is met de auto lijkt me, en wat er nog moet verbeteren en ook hoe je dat wil gaan doen. | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:53 | |
Dat heeft RBR zelf gezegd. Zelfde opzet als Ricciardo gisteren. | ||
Predator38 | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:57 | |
RBR heeft ook gezegt dat ze echt willen weten hoe snel de wagen nu kan..... dus ik denk dat we nog wel wat korte runs gaan zien als alles mee zit.
| ||
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:57 | |
ze gingen vandaag juist meer voor snelheid. RIC had zelfde programma als Max woensdag | ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:59 | |
Kimi 1.18,9 op ultrasofts | ||
DutchTrain | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:00 | |
Oh, toch nog actie. En meteen de versnellingsbak van de Toro Rosso weer stuk bij de pitsingang. En Kimi gaat een kwalificatierondje doen... | ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:01 | |
Autosport over de McLaren:
| ||
DutchTrain | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:03 | |
Gele vlaggen, maar voor wie of wat? Ondertussen wel in de reservetijd. | ||
DutchTrain | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:06 | |
Aha, er mogen racestarts geoefend worden op het rechte stuk. Die memo had ik gemist (anders was ik daar wel nu) | ||
Dauthi | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:12 | |
Misschien rijdt RBR wel met 50kg extra ballast. Misschien rijdt Ferrari wel zonder ballast. Misschien rijden ze allemaal voluit. Echt alles is mogelijk Vanavond zou sky met een grondige analyse moeten komen en weten we iets meer. | ||
sasquatsch | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:15 | |
Was deze week toch elke keer tijdens het begin van de lunchbreak? | ||
Evenstar | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:15 | |
Waarom zou je maximaal willen pushen? Wat levert het een team op om maximaal te pushen op dit moment? Dan rij je straks een mooi kwalificatierondje van 1:17, en dan? Wat zegt het? | ||
twiFight | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:20 | |
Het lijkt wel alsof velen voor het eerst tests volgen. Ja, er wordt aan alle kanten gesandbagged. Elk team doet dat, op wellicht een Sauber/Manor (ja ik weet dat ze dit jaar niet meedoen) team na, die strategisch weinig te winnen hebben met sandbaggen. McLaren heeft momenteel uiteraard de luxe niet. De aero die nu op de auto zit gaat nog veel veranderen voor de eerste race. Elk team zal daar aero updates hebben. Dat betekent niet dat de tests met de aero van nu nutteloos zijn. De data blijft waardevol én ze hebben altijd een onderdeel om op terug te vallen als de update niet werkt. Bovendien altijd handig als je maar 1 of 2 nieuwe onderdelen hebt en Stroll een coureur rijdt de auto in de prak. Geen enkel team gaat hier 100% voluit, ook Redbull niet. Dat heeft ook helemaal geen nut; er worden geen punten uitgedeeld bij de test. Globaal begin je op bv. 90%, gaat dat goed dan zet je de performance op 91%, daarna op 92%, etc. Vorig jaar heeft het ook meerdere races geduurd voordat veel teams het vertrouwen hadden om 100% te gaan. Teams gaan pas 'volle bak' op de performance die zij op dat moment vertrouwen bij de kwalificatie van de eerste race. Oerigens is Redbull een team wat notoir veel sandbagt, zeker gedurende raceweekenden. Daarnaast zijn ze de laatste jaren niet bijster sterk met wintertests. Waar Redbull wél in uitblinkt is development gedurende het seizoen. Iets waar Ferrari beduidend slechter in is. | ||
Sunri5e | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:20 | |
Ohja? Weten we dan meer? Hebben zij inzicht met hoeveel liter brandstof ze rijden? Of rijders ballast aan boord hadden? Of dat ze wel vol het gaspedaal indrukte? Ik denk het eigenlijk niet. | ||
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:20 | |
Ze zullen niet helemaal 100% pushen, misschien paar procent minder, maar je wilt ook je systemen verder checken, coureurs laten checken of de afstelling in orde is, etc. Teams zijn wel vaker sneller geweest in de tests dan tijdens de GP bijvoorbeeld. | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:21 | |
Je wilt toch data hebben van race en kwalificatie? Dan moet je die situatie toch zo goed mogelijk nabootsen? Wat heb je aan een auto die op 95% perfect op de weg ligt, en bij 100% niet op de baan te houden is? | ||
DutchTrain | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:22 | |
Gisteren niet gezien. En toen waren er ook veel starts vanaf einde pitlane | ||
Evenstar | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:22 | |
Wat heb je aan data van Spanje in Australie? Een coureur voelt echt wel aan of je met 95% nog meer speling hebt om harder te gaan.Heb je geen data voor nodig. | ||
DutchTrain | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:23 | |
Snelste rondje van Alonso? | ||
Evenstar | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:23 | |
Deze man snapt Edit: Ik denk inderdaad dat velen voor het eerste keer bewust wintertests meemaken Niks mis mee, maar conclusies trekken uit tests en als harde feiten presenteren begint een beetje te vervelen. Enige wat we kunnen zeggen is dat Mercedes, Red Bull en Ferrari weer de top drie lijken te zijn, met een Williams die er misschien nog bij kan komen. | ||
sasquatsch | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:24 | |
Dan ben ik daar mee in de war. | ||
Dauthi | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:27 | |
Ze lopen er al 2 weken lang rond. Dus ze zullen allicht IETS meer weten dan wat wij kunnen opmaken uit de summiere data die ons gegeven wordt. Of acht je het grootste media concern in de F1 daar niet toe in staat? | ||
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:27 | |
Dat is wel iets wat zeker is. Ander puntje is dat de Renaultmotor nog werk kan gebruiken, maar dat wisten ze dus voor de test al. | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:29 | |
Dan kun je net zo goed niet testen. Waarom rijden ze dan met die aerodecks? Puur voor alleen de 5e race van dit seizoen? | ||
beantherio | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:33 | |
Ik denk niet dat Red Bull specifiek sandbagt, maar wel dat hun aanpak van de (door)ontwikkeling van de auto erg afwijkt van wat de meeste andere teams doen. Bepaalde keuzes in de aero en belangrijke onderdelen van de auto lijken ze veel later te maken dan Ferrari en Mercedes. RBR oogde begin vorige week veel voorzichtiger in hun aanpak dan Ferrari en Mercedes. Ik vroeg me trouwens af of het niet zelf ontwikkelen van de motor er ook iets mee te maken had: van Ferrari en Mercedes weet je dat ze die in-house bouwen dus misschien hadden die al veel meer data daarover dat RBR (die daarvoor afhankelijk is van externe leverancier Renault). Zoiets kan verschil maken. | ||
Evenstar | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:34 | |
Nee, tuurlijk niet. Je kan alle data van Spanje gebruiken om je auto beter te snappen of beter te maken. Je hoeft daar niet 100% voor te gaan. Dat is alles wat ik probeer te zeggen. 100% gaan om te kijken hoe snel je bent in Barca levert je straks niks op in Australie. | ||
SnowOokami | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:37 | |
Ze zullen vast wel de motor gepushed hebben op 100% om te kijken hoe die reageert op bepaalde vlakken, maar het heeft idd niet veel nut om een quali run te doen tijdens de tests, dat is iets voor VT3. | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:38 | |
Ben ik toch niet helemaal met je eens, tuurlijk is elk circuit uniek, maar je kunt zeker wel leren van de bochten op 100% te nemen tijdens tests op een ander circuit dan waar je gaat racen. | ||
SnowOokami | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:39 | |
Dat zullen ze vast ook wel gedaan hebben, een bochtje op 100% motor vermogen etc... maar nooit de hele ronde op 100%. | ||
Evenstar | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:41 | |
Tuurlijk heb je daar wel wat aan, maar daar hoef je niet een heel rondje 100% voor te rijden | ||
motorbloempje | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:42 | |
| ||
twiFight | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:47 | |
Vergeet niet dat met 100% rijden je strategisch inzicht geeft en dat kan nadelig werken. Formule 1 is niet alleen een coureur in een bak dure mechanische onderdelen maar ook strategie (bv. de pitstopstrategie van een team is een helder voorbeeld) en politiek (lobbyen voor/tegen bepaalde regels bv.). Wat je ook wel ziet zijn teams die het juist wél doen. Dat idee had ik bij Ferrari vorig jaar, om wat van hun reputatie te redden, en bv. Sauber, om sponsoren te trekken (kijk eens hoe snel we zijn dit jaar, we staan bovenaan tijdens de tests! Sponsor ons snel!). | ||
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:53 | |
Ha! Ik heb de Autosport live lunch break gehaald | ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:59 | |
Leuk En gisteren heb je de FP ook al gehaald | ||
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:01 | |
Die heb ik gemist? | ||
beantherio | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:02 | |
Ik zat nog eens de lijstjes van de tests van vorig jaar te bekijken, maar die zeiden nauwelijks iets over de resultaten van dat seizoen. Mercedes en Red Bull deden het stukken slechter en Ferrari was (ook toen) veelal de snelste. | ||
Nattekat | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:03 | |
Ferrari was aan het begin van het seizoen ook de betere. | ||
THEFXR | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:04 | |
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:04 | |
Zie je, McLaren is verstoppertje aan het spelen. | ||
sasquatsch | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:05 | |
Niet beter dan Mercedes, maar die reden toen niet met de zachte banden. | ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:05 | |
Voorhuis | ||
SnowOokami | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:06 | |
Denk dat Button blij is dat ie niet zo'n begin hoeft mee te maken. | ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:08 | |
Dat dit kan in Spanje ...Fans | ||
Sunri5e | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:10 | |
Nee | ||
Evenstar | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:14 | |
Ik vind het toch wel erg sneu voor Alonso hoor Verdient beter. | ||
Tarado | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:19 | |
Hij verdient zat maar wel met je eens dat hij pech heeft met z'n auto keuzes | ||
TagForce | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:21 | |
Het grootste media concern in F1 lijkt me toch nog steeds Liberty Global. Gedragen zich zelfs alsof alles van hun is... oh, wacht. | ||
Nattekat | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:23 | |
Lol | ||
Nattekat | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:25 | |
Tov Red Bull hè Denk dat iedereen wel snapt dat Mercedes daar nog boven stond. | ||
motorbloempje | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:33 | |
*kiekeboe* | ||
Ferry_76 | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:36 | |
https://hasmclarenbrokendown.com/ Je kon er op wachten! | ||
Beach | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:38 | |
reddit tier humor | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:39 | |
Deze hadden we nog maar 2 keer gezien vandaag. | ||
Nattekat | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:39 | |
Spreek voor jezelf. | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:41 | |
https://hasmclarenbrokendown.com/ | ||
motorbloempje | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:43 | |
Wat ik net tegenkwam: https://hasmclarenbrokendown.com/ | ||
Lamabal | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:44 | |
Reddit humor!11 https://hasmclarenbrokendown.com/ | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:45 | |
Hier het zusje van Max | ||
Nattekat | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:52 | |
Kenden jullie deze al? https://hasmclarenbrokendown.com | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:53 | |
Godver | ||
#ANONIEM | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:53 | |
https://hasstrollcrashedyet.com/ | ||
Smacked_Actor | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:56 | |
| ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:57 | |
Dit vind ik niet lief!!!! | ||
Smacked_Actor | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:01 | |
Niet lief maar wel treffend. | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:03 | |
De door Pirelli beschikbaar gestelde banden voor de eerste races. Of zijn het de tot nu toe gekozen banden door de verschillende teams? | ||
Floriz87 | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:03 | |
En nu een foto van jou . | ||
motorbloempje | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:06 | |
Kansloos. | ||
Floriz87 | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:10 | |
Hebben we deze hier al gehad? http://www.grandprix.com/ns/ns35906.html
| ||
Sjemmert | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:11 | |
Wat een rare tilel. Het gaat niet om de druk maar om zijn privacy | ||
DutchTrain | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:12 | |
Red Bull begrijpt dat je de supporters een beetje moet vermaken, dus na de lunch hadden ze Ricciardo de hoofdtribune opgestuurd voor wat handtekeningen Kimi gaat nu beginnen aan een racesimulatie, Hamilton rijdt ni iedere keer wat korte runs en bij Red Bull ziet het er niet uit dat er nog wat gaat gebeuren. | ||
Floriz87 | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:13 | |
Wat heeft je foto te maken met je verhaal? Overigens heeft Max gisteren hetzelfde gedaan heb ik begrepen. | ||
Beach | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:14 | |
Had hij maar geen F1 coureur moeten worden. | ||
twiFight | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:15 | |
Hoe kom je tot die conclusie. Ik lees dingen over verwachtingen en nooit niet aan het werk zijn. | ||
Geralt | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:17 | |
Precies. Eigen schuld. Wereldkampioen onwaardig dit. Geef er maar meteen de brui aan, want dit wordt nooit wat. | ||
DutchTrain | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:18 | |
Nu met goede foto ingeplakt | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:21 | |
Gaat Max de baan nog op? Ik lees berichten van niet namelijk. | ||
Floriz87 | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:23 | |
leuke foto | ||
Hanschje | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:23 | |
Het ziet er niet naar uit dat Max Verstappen op korte termijn zijn programma kan vervolgen. De auto van Red Bull Racing ligt behoorlijk uit elkaar in de pitbox en de verwachting is dat de werkzaamheden op zijn vroegst rond 16.30 uur voltooid zullen zijn. Update geplaatst op 15:18:51 Nog een uurtje geduld dus [ Bericht 2% gewijzigd door Hanschje op 10-03-2017 15:24:05 (typo) ] | ||
Sjemmert | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:26 | |
Ja maar dit artikel suggereert dat de druk te veel zou worden. Dat is niet wat Jos gezegd heeft. Die ging het vooral om de privacy op de spaarzame momenten dat Max wel vrij is. https://www.f1today.net/n(...)privacy-van-zoon-max | ||
DutchTrain | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:26 | |
Gezien de rust in de pitbox, denk ik het niet. Maar je weet het nooit, er zijn net weer twee man aan de pitmuur gaan zitten, maar wat ander personeel van RB loopt zich wat te vervelen. | ||
DutchTrain | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:32 | |
McLaren op de baan... | ||
Evenstar | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:32 | |
Ik zeg 3 rondjes! | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:33 | |
Ik zet in op 7 rondjes | ||
Frozen-assassin | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:33 | |
https://hasmclarenbrokendown.com/ F5'en!! | ||
motorbloempje | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:33 | |
Jij optimist! | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:34 | |
Die had ik nog niet gezien | ||
tbonesteak289 | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:35 | |
Nee, sowieso hebben ze de keuze uit dezelfde compounds, maar als ik het me goed herinner ligt de keuze mbt hoeveel sets van welke compound ook vast voor de eerste paar races dit seizoen, aangezien de banden zo anders zijn tov vorig jaar. | ||
beantherio | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:35 | |
Cynische mensen hier | ||
Ferry_76 | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:37 | |
Dus dit keer wel de pitstraat zowaar uitgekomen..? | ||
Evenstar | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:37 | |
Doet die het nog? | ||
Ferry_76 | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:39 | |
| ||
Evenstar | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:41 | |
| ||
THEFXR | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:42 | |
zo jong en dan al 7 lagen plamuur erop | ||
#ANONIEM | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:43 | |
| ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:44 | |
En wed maar dat dit een prachtvrouwtje gaat worden. Tevens kan ze een behoorlijk stukje karten. | ||
sasquatsch | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:51 | |
Edit: Laat maar, je hebt gelijk. Is blijkbaar later aangepast. https://www.formula1.com/(...)-bahrain-russia.html | ||
Hanschje | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:55 | |
RB is bezig met het oplossen van een turboissue op dit moment. | ||
THEFXR | vrijdag 10 maart 2017 @ 16:22 | |
je kan ook gewoon verkering vragen, je hoeft haar niet online te aanbidden. | ||
DutchTrain | vrijdag 10 maart 2017 @ 16:27 | |
Kimi gestopt met nog zo'n 25 ronden te gaan. En de Red Bull lijkt weer in elkaar te zitten en er gaan nu een paar rode banden op. | ||
DutchTrain | vrijdag 10 maart 2017 @ 16:33 | |
Verstappen, Hamilton en Sainz weer de baan op | ||
sasquatsch | vrijdag 10 maart 2017 @ 16:45 | |
RIP! De enige kampioen op 2 en 4 wielen in de hoogste klasse van beide soorten. | ||
heywoodu | vrijdag 10 maart 2017 @ 17:01 | |
nils7 | vrijdag 10 maart 2017 @ 17:16 | |
Ai zonde | ||
#ANONIEM | vrijdag 10 maart 2017 @ 17:34 | |
| ||
TagForce | vrijdag 10 maart 2017 @ 17:37 | |
Mja, 83... Wereldkampioen op 2 en 4 wielen in een tijd dat de gemiddelde levensverwachting van een coureur nou niet bijster hoog was. Respectabele leeftijd om te gaan, dan. Absolute held. Dat ie maar veel rondjes mag rijden met alle andere grootheden uit de autoracerij die we zijn verloren. Niet alleen in zijn tijdperk maar ook daarvoor en daarna. John, mocht je meekijken op Fok! van daarboven... We zijn hier allemaal doodsbenieuwd wie er nou de beste is... Fangio of Senna. | ||
sasquatsch | vrijdag 10 maart 2017 @ 17:37 | |
| ||
motorbloempje | vrijdag 10 maart 2017 @ 17:47 | |
| ||
Ferry_76 | vrijdag 10 maart 2017 @ 18:03 | |
1:21.3 voor Alonso op de Ultrasofts.. Volgens een of andere paragnost in de Formule 1 gaat Alonso dit jaar een titel pakken. De poedelprijs zeker. | ||
motorbloempje | vrijdag 10 maart 2017 @ 18:09 | |
McLaren heeft sandbaggen gewoon tot een kunst verheven | ||
beantherio | vrijdag 10 maart 2017 @ 18:12 | |
En dat was het dan voor de wintertests. 2e wereldkampioenschap Kimi bevestigd. | ||
sasquatsch | vrijdag 10 maart 2017 @ 18:20 | |
De tijden van vandaag:
| ||
Gezicht | vrijdag 10 maart 2017 @ 18:35 | |
Of 5e voor Seb?
| ||
Weltschmerz | vrijdag 10 maart 2017 @ 18:41 | |
Zijn 5e, als de auto Vettel ligt is die 0.3 of meer sneller, als de auto hem niet ligt zijn ze ongeveer even snel, maar dan allebei te langzaam om WK te worden. | ||
beantherio | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:20 | |
Ik was benieuwd hoe de cijfers van Red Bull zich verhielden ten opzichte van de cijfers van de wintertest van vorig jaar. Hieronder de vergelijking per dag van positie in de rangschikking en aantal rondes van de Red Bull-rijders. Je zou kunnen stellen dat ze ongeveer een dag testen kwijt zijn geraakt door problemen, maar dat ze relatief beter "presteren": dit jaar pakten ze 5 "podiumplekken" terwijl dat er vorig jaar maar 3 waren. Je zou ook kunnen concluderen dat deze conclusies niet veel waard zijn. 2017 week 1: 5 50 3 89 3 70 2 85 2017 week 2: 2 89 4 102 6 128 2 71 Totaal: 684 2016 week 1: 3 87 2 112 9 74 2 96 2016 week 2: 5 69 6 135 9 121 6 123 Totaal: 817 | ||
Geralt | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:22 | |
RIP | ||
motorbloempje | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:23 | |
Redbull en McLaren zijn gewoon allebei intens aan het sandbaggen | ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:27 | |
Ik denk eerder sandbangen | ||
motorbloempje | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:27 | |
Shitty Shitty Bang Bang? | ||
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:29 | |
Daar is ze nu nog te jong voor, maar potentie heeft ze zeker. Wacht maar af, over een jaar of 5 is dit 1 van Nederlands heetste mokkels. | ||
Evenstar | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:30 | |
Dit is wat ik denk: - Ferrari heeft op een hogere % gereden dan Mercedes en Red Bull. De hogere bochtensnelheid die 'kenners' beschrijven zou hier aan kunnen liggen. - Zowel Mercedes als Red Bull hebben kleine problemen gevonden. Niks heel belangrijks wat ze een seizoen gaat kosten, maar groot genoeg om er serieus aandacht aan te besteden. Ze hebben niet volle capaciteit gereden en zullen straks in Melbourne met allerlei updates staan en de eerste twee posities innemen. - Williams is best of the rest (dus na Ferrari nog). - Als Red Bull meteen kan meekomen met Mercedes maken ze een kans, want van de drie top teams is Red Bull standaard beter in het doorontwikkelen van ene auto. - Hoewel sommigen hier beweren dat de test van Red Bull niet goed ging is het eigenlijk zelfs beter gegaan dan in 2016 (vooral qua snelheid/positie). Nog 2 weken speculeren | ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:30 | |
zo ongeveer ja | ||
beantherio | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:31 | |
De totaallijst over de afgelopen 2 weken: 1. Kimi Raikkonen FIN Ferrari - Ferrari 1m 18.634s (365) 2. Sebastian Vettel GER Ferrari - Ferrari 1m 19.024s (591) 3. Valtteri Bottas FIN Mercedes - Mercedes 1m 19.310s (628) 4. Lewis Hamilton GBR Mercedes - Mercedes 1m 19.352s (468) 5. Felipe Massa BRA Williams - Mercedes 1m 19.420s (414) 6. Max Verstappen NED Red Bull - TAG 1m 19.438s (374) 7. Carlos Sainz ESP Toro Rosso-Renault 1m 19.837s (307) 8. Nico Hulkenberg GER Renault - Renault 1m 19.885s (314) 9. Daniel Ricciardo AUS Red Bull - TAG 1m 19.900s (337) 10. Sergio Perez MEX Force India-Mercedes 1m 20.116s (349) 11. Esteban Ocon FRA Force India-Mercedes 1m 20.161s (365) 12. Jolyon Palmer GBR Renault - Renault 1m 20.205s (283) 13. Lance Stroll CAN Williams - Mercedes 1m 20.335s (386) 14. Daniil Kvyat RUS Toro Rosso-Renault 1m 22.416s (277) 15. Kevin Magnussen DEN Haas-Ferrari 1m 20.504s (369) 16. Romain Grosjean FRA Haas-Ferrari 1m 21.110s (341) 17. Stoffel Vandoorne BEL McLaren-Honda 1m 21.348s (235) 18. Fernando Alonso ESP McLaren-Honda 1m 21.389s (190) 19. Marcus Ericsson SWE Sauber - Ferrari 1m 21.670s (445) 20. Pascal Wehrlein GER Sauber - Ferrari 1m 22.347s (192) ** 21. Antonio Giovinazzi ITA Sauber-Ferrari 1m 22.401s (151) * 22. Alfonso Celis Jr MEX Force India-Mercedes 1m 23.568s (71) * * enkel week 1 ** enkel week 2 bron [ Bericht 4% gewijzigd door beantherio op 10-03-2017 19:37:17 ] | ||
Geralt | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:34 | |
Bottas heeft in zn uppie ongeveer 3 volledige GP afstanden méér gereden dan heel McLaren bij elkaar. | ||
Re | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:37 | |
is zie een swap Sainz, Ricciardo aankomen zo gebaseerd op de rondetijden | ||
beantherio | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:43 | |
Bottas moet toch wel vertrouwen putten uit z'n prestaties van de afgelopen weken. Lekker veel rondes kunnen maken om te wennen aan de auto en z'n nieuwe team, en in de cijfers z'n teamgenoot voor weten te blijven. Het wordt weer "gezellig" bij Mercedes voorspel ik. | ||
motorbloempje | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:44 | |
Ik heb het al eeers eerder gevraagd, maar waren er nou nog mensen die naar Barcelona gingen dit jaar? | ||
Geralt | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:45 | |
Ik denk dat er dit jaar best veel mensen naar Barcelona gaan. | ||
motorbloempje | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:45 | |
HIHIHAHAHOHO | ||
sasquatsch | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:47 | |
Bottas was deze testweken een stuk langzamer dan Hamilton in de long runs. Volgens Lauda is het verschil 0,2 seconde. | ||
ElmarO | vrijdag 10 maart 2017 @ 20:39 | |
Onboard van het snelste rondje van Raikkonen: Hier staat er ook een vergelijking tussen dit rondje en de pole van 2016. En de snelste rondes per type band: | ||
Meike26 | vrijdag 10 maart 2017 @ 21:37 | |
Holy crap wat een gat tussen de softs en de mediums... Dan is het met de duurzaamheid van nieuwe banden dus ook de harde band nutteloos geworden? | ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 21:43 | |
Ja, die harde band is er dit jaar alleen voor de bühne | ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 21:44 | |
Die ging niet tot het gaatje, dus er zit nog veel meer in het vat | ||
Party_P | vrijdag 10 maart 2017 @ 21:51 | |
Wat een idioot hoge bochtsnelheden zeg, niet normaal!! Had het gevoel dat het veel harder gaat dan vorig jaar. Wat helemaal klopt: | ||
Evenstar | vrijdag 10 maart 2017 @ 21:52 | |
Als ik dit zie dan lijkt het alsof hij eerst 1/3 van het rondje voluit gaat en daarna wat rustiger aan doet. Dat zou echt een pole van ergens in de 1:16 haalbaar maken en dat zou best ziek zijn | ||
Rossdale | vrijdag 10 maart 2017 @ 22:15 | |
Worden dit jaar ook het aantal raceronden verhoogd? Anders zijn ze zo klaar | ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 22:25 | |
mja, dat is wat overdreven, maar straks als ze weer op Barcelona racen zou 1.18 laag op zachte banden moeten kunnen. | ||
Evenstar | vrijdag 10 maart 2017 @ 22:33 | |
Die lage 18 halen ze wel volgens mij hoor. Weinig benzine, updates, volledig rondje 100%. | ||
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 22:35 | |
Het is dan wel iets warmer, waardoor de rondetijden ietsje minder snel worden. | ||
Ferry_76 | vrijdag 10 maart 2017 @ 22:35 | |
Makkelijk. De snelste tijd op de ultrasofts (1:18.9)was nu drietiende langzamer dan op de supersofts (1:18.6). | ||
ElmarO | vrijdag 10 maart 2017 @ 22:37 | |
Bij Turn 1,2 en 3 remt hij eigenlijk alleen af voor de 1e bocht en daarna blijft hij gewoon het gas erop houden. Ze gaan alleen geen US en SS gebruiken voor de Spaanse GP. Alleen de soft, medium en hard. https://www.motorsport.co(...)ound-choices-881384/ | ||
sasquatsch | zaterdag 11 maart 2017 @ 00:23 | |
Dit soort tijden rijden ze alleen tijdens de kwalificatie. Niet tijdens de race, want dan komen ze zonder benzine te staan. Sowieso verbruiken ze nu al meer dan dat ze verwacht hadden. Zoals ik al eerder zei is die 5kg extra brandstof te weinig om het verschil in verbruik door het grotere gewicht en extra drag goed te maken. Ze zijn nu 4 seconden sneller dan tijdens de testen vorig jaar. Dat verschil verwacht ik ook wel tijdens de kwali en de race. Dus in Spanje een pole in de 1.18 laag (in 2016 was dat 1.22.000) en snelste ronde in de race een 1.22 hoog of 1.23 laag oid. Dat was in 2016 1.26.9. | ||
opreis | zaterdag 11 maart 2017 @ 06:40 | |
sspelen wel meer factoren. Doordat ze harder door de bocht kunnen verliezen ze bv minder snelheid en hoeven ze ook minder terug naar de topsnelheid te acceleren. | ||
tja77 | zaterdag 11 maart 2017 @ 07:08 | |
Het grote gat tussen de mediums en softs kan meerdere oorzaken hebben. De snelste mediumtijd is op dag 2 gereden (minder rubber op de baan). Mediumbanden zijn voor langere stints, dus vaak gereden met veel brandstof aan boord, weinig nut om die banden te rijden met weinig brandstof. De temperatuur in Spanje kwam niet vaak boven de 20 graden uit (zeker in de ochtendsessie niet), waardoor de baan ook niet echt heel warm is geworden, en de medium band sowieso minder grip heeft. Het verschil kan tijdens de GP zomaar een stuk kleiner zijn. | ||
tja77 | zaterdag 11 maart 2017 @ 07:41 | |
Een lachende Ricciardo.... | ||
sasquatsch | zaterdag 11 maart 2017 @ 12:00 | |
Vibraties lijken het probleem met de Honda motor te zijn.
| ||
Tarado | zaterdag 11 maart 2017 @ 12:22 | |
dat is niet best | ||
Gezicht | zaterdag 11 maart 2017 @ 12:34 | |
Even als leek zeggende lijken me die vibraties iets wat het gevolg is van het chassis, dus dan is het niet per definitie de "fout" van Honda dat er zo veel problemen zijn? | ||
Tarado | zaterdag 11 maart 2017 @ 12:35 | |
de powerunit kan geen vibraties hebben? | ||
JJH | zaterdag 11 maart 2017 @ 12:35 | |
Ask Crofty van gister. Dat interview met Ricciardo. | ||
Weltschmerz | zaterdag 11 maart 2017 @ 12:38 | |
Vreemd ook. Het is volgens mij niet meer voorgekomen sinds Fiat in 1908 of zo dacht een 28 liter 4-cylinder in lijn te maken. Vibraties zijn inmiddels een bekend en ondervangen fenomeen zou je zeggen. | ||
Tarado | zaterdag 11 maart 2017 @ 12:41 | |
het vreemdste is dat het op de testbank niet aan het licht is gekomen maar helaas met Japanners weet je dat nooit zeker. | ||
Peterselieman | zaterdag 11 maart 2017 @ 13:47 | |
ik hoorde het gisteravond laat toen ik Ask Crofty nog even terugkeek. Daar is geen simpele oplossing voor ... | ||
Sunri5e | zaterdag 11 maart 2017 @ 15:12 | |
En, wat is eruit gekomen? | ||
Tarado | zaterdag 11 maart 2017 @ 15:27 | |
zal ik eens gokken? Mercedes is nog steeds het snelst, Ferrari zit momenteel voor RBR. | ||
RobbieRonald | zaterdag 11 maart 2017 @ 16:15 | |
Even een lekenvraag tussendoor. Hebben ze nu 1 auto per team getest of beide coureurs hun eigen auto? | ||
Peterselieman | zaterdag 11 maart 2017 @ 16:17 | |
1 auto per team | ||
RobbieRonald | zaterdag 11 maart 2017 @ 16:20 | |
Thanks. | ||
Sjemmert | zaterdag 11 maart 2017 @ 16:21 | |
| ||
Geralt | zaterdag 11 maart 2017 @ 21:00 | |
PitlaneOne is sinds vandaag geupdate naar 2017 Ik dacht ik zeg het even voor de mensen met een Windows Phone. Beste F1 app die er is op dit platform | ||
Fopje | zaterdag 11 maart 2017 @ 23:45 | |
Wat doet die app? | ||
twiFight | zondag 12 maart 2017 @ 03:23 | |
Thanks, geinstalleerd. Hij is overigens ook gewoon te gebruiken op Windows (PC), dus (bijna) iedereen kan 'm proberen. | ||
sasquatsch | zondag 12 maart 2017 @ 15:43 | |
Crofts Test Special. http://www.skysports.com/(...)port-testing-special Te zien zonder regioblokkade. | ||
Yashaaaaa | zondag 12 maart 2017 @ 17:39 | |
Ik had hem gisteren aangezet maar geen tijd om verder te kijken. Blij dat ik hem hier weer tegenkom. Wat een held is het ook Ik wilde iets grappigs gaan quoten maar dan kan ik beter het hele interview quoten | ||
Beach | maandag 13 maart 2017 @ 10:41 | |
Peterselieman | maandag 13 maart 2017 @ 11:48 | |
Moet je inloggen op YouTube om de video te mogen zien | ||
gunpowder | maandag 13 maart 2017 @ 11:57 | |
Ook op dumpert te vinden. | ||
ender_xenocide | maandag 13 maart 2017 @ 12:57 | |
bron
| ||
Aitvaras | maandag 13 maart 2017 @ 12:58 | |
Tarado | maandag 13 maart 2017 @ 13:24 | |
die Nederlandse " nieuws" sites word ik niet echt warm van, ze plukken hier en daar wat vandaan en vertalen en het ook nog eens slecht | ||
Nattekat | maandag 13 maart 2017 @ 13:31 | |
Daarom FOK!Sport. | ||
Rossdale | maandag 13 maart 2017 @ 13:38 | |
De info op FOK!sport staat er meestal pas een flinke tijd nadat het nieuws al op het forum gepost is Volgens mij komt er ook veel op FOK!sport via deze topics | ||
franklop | maandag 13 maart 2017 @ 13:39 | |
Niet weten als crewlid dat het FOK!sport is #Nattekrant | ||
Nattekat | maandag 13 maart 2017 @ 13:40 | |
Probleem is dat FOK!sport het niet klakkeloos kan overnemen van bronnen Wel wordt het geschreven door mensen die wel verstand van zaken hebben. | ||
Beach | maandag 13 maart 2017 @ 13:40 | |
Als je van spoilers houdt ja. | ||
Nattekat | maandag 13 maart 2017 @ 13:40 | |
Soms gebeurt het wel eens dat je shift iets te lang ingedrukt houdt | ||
franklop | maandag 13 maart 2017 @ 13:41 | |
Autosport.com | ||
Nattekat | maandag 13 maart 2017 @ 13:41 | |
Zo'n ding? | ||
franklop | maandag 13 maart 2017 @ 13:41 | |
PRutser! ZOiets gebeurd mij nou nooit1! | ||
Nattekat | maandag 13 maart 2017 @ 13:42 | |
frankflop4PR | ||
Rossdale | maandag 13 maart 2017 @ 13:43 | |
Zolang je niet weet hoe het target gesteld was zegt dit natuurlijk niets... Als het traget is 80% van de theoretische maximale output dan hebben ze dat wel gehaald en was het target niet ambitieus genoeg. | ||
ShaoliN | maandag 13 maart 2017 @ 13:45 | |
Reken maar met klanten als Red Bull dat het target hoog genoeg lag. | ||
Rossdale | maandag 13 maart 2017 @ 13:48 | |
Tijdens de testen? Dat weet je niet. Voor Melbourne natuurlijk wel | ||
sasquatsch | maandag 13 maart 2017 @ 14:30 | |
Interessante analyse van James Allen, waarbij hij stelt dat Ferrari sneller is dan Mercedes, ook in de long runs. https://www.jamesallenonf(...)hat-to-look-out-for/ | ||
danusz1986 | maandag 13 maart 2017 @ 16:02 | |
http://www.ad.nl/formule-(...)ereldtitel~a7c2e489/ Ook nog een bericht van het AD. | ||
Predator38 | maandag 13 maart 2017 @ 19:38 | |
Dus wat Red Bull betreft komen er nog wat Aero veranderingen en de motor heeft zoals verwacht op een soort van veiligheids modus gedraait tijdens de testen ( was ook te horen aan het aantal toeren ?!) nog maar 1.5 week en we gaan het meemaken !! | ||
tralalala | maandag 13 maart 2017 @ 19:47 | |
Wel hoopgevend al dat nieuws. | ||
Kleffe_Dop | maandag 13 maart 2017 @ 19:49 | |
Kyle Busch... 'nuff said | ||
DutchTrain | maandag 13 maart 2017 @ 23:19 | |
Mooi interview. Die handtekeningenkaartjes die hij uitdeelde in Barcelona waren ook wat | ||
motorbloempje | dinsdag 14 maart 2017 @ 09:23 | |
Ik droomde vannacht dat het al zover was! *huuu* | ||
Rossdale | dinsdag 14 maart 2017 @ 09:27 | |
Ricciardo WDC 2017 confirmed | ||
Ener-G | dinsdag 14 maart 2017 @ 10:03 | |
Dat was wel duidelijk te merken dat er eerder werd opgeschakeld, en de toerenbegrenzer staat idd wat lager in. Maar ga er maar vanuit dat ze dat bij Ferrari en Mercedes ook doen. | ||
WEST | dinsdag 14 maart 2017 @ 10:04 | |
Nog ff geduld hebben. | ||
Nattekat | dinsdag 14 maart 2017 @ 10:18 | |
It's back | ||
motorbloempje | dinsdag 14 maart 2017 @ 10:19 | |
Welkom aan de juiste kant van 't hek | ||
Meike26 | dinsdag 14 maart 2017 @ 10:31 | |
Ik hoop het echt Met Max als goede 2e en knecht eind van het jaar om Hamilton en Vettel te zieken.. | ||
lord_bono | dinsdag 14 maart 2017 @ 10:37 | |
Dat zou echt genieten zijn | ||
motorbloempje | dinsdag 14 maart 2017 @ 10:39 | |
Ik teken ervoor! |