spelen wel meer factoren. Doordat ze harder door de bocht kunnen verliezen ze bv minder snelheid en hoeven ze ook minder terug naar de topsnelheid te acceleren.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit soort tijden rijden ze alleen tijdens de kwalificatie. Niet tijdens de race, want dan komen ze zonder benzine te staan.
Sowieso verbruiken ze nu al meer dan dat ze verwacht hadden. Zoals ik al eerder zei is die 5kg extra brandstof te weinig om het verschil in verbruik door het grotere gewicht en extra drag goed te maken.
Ze zijn nu 4 seconden sneller dan tijdens de testen vorig jaar. Dat verschil verwacht ik ook wel tijdens de kwali en de race. Dus in Spanje een pole in de 1.18 laag (in 2016 was dat 1.22.000) en snelste ronde in de race een 1.22 hoog of 1.23 laag oid. Dat was in 2016 1.26.9.
Het grote gat tussen de mediums en softs kan meerdere oorzaken hebben. De snelste mediumtijd is op dag 2 gereden (minder rubber op de baan). Mediumbanden zijn voor langere stints, dus vaak gereden met veel brandstof aan boord, weinig nut om die banden te rijden met weinig brandstof. De temperatuur in Spanje kwam niet vaak boven de 20 graden uit (zeker in de ochtendsessie niet), waardoor de baan ook niet echt heel warm is geworden, en de medium band sowieso minder grip heeft.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:37 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Holy crap wat een gat tussen de softs en de mediums...
Dan is het met de duurzaamheid van nieuwe banden dus ook de harde band nutteloos geworden?
quote:Unexpected vibrations from the Honda engine are causing McLaren's power unit to effectively shake itself into breaking down, Sky Sports understands.
dat is niet bestquote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:00 schreef sasquatsch het volgende:
Vibraties lijken het probleem met de Honda motor te zijn.
[..]
de powerunit kan geen vibraties hebben?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:34 schreef Gezicht het volgende:
Even als leek zeggende lijken me die vibraties iets wat het gevolg is van het chassis, dus dan is het niet per definitie de "fout" van Honda dat er zo veel problemen zijn?
het vreemdste is dat het op de testbank niet aan het licht is gekomen maar helaas met Japanners weet je dat nooit zeker.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Vreemd ook. Het is volgens mij niet meer voorgekomen sinds Fiat in 1908 of zo dacht een 28 liter 4-cylinder in lijn te maken. Vibraties zijn inmiddels een bekend en ondervangen fenomeen zou je zeggen.
ik hoorde het gisteravond laat toen ik Ask Crofty nog even terugkeek. Daar is geen simpele oplossing voor ...quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:00 schreef sasquatsch het volgende:
Vibraties lijken het probleem met de Honda motor te zijn.
[..]
En, wat is eruit gekomen?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ze lopen er al 2 weken lang rond. Dus ze zullen allicht IETS meer weten dan wat wij kunnen opmaken uit de summiere data die ons gegeven wordt.
Of acht je het grootste media concern in de F1 daar niet toe in staat?
zal ik eens gokken? Mercedes is nog steeds het snelst, Ferrari zit momenteel voor RBR.quote:
quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:35 schreef JJH het volgende:
Ask Crofty van gister. Dat interview met Ricciardo.
Wat doet die app?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:00 schreef Geralt het volgende:
PitlaneOne is sinds vandaag geupdate naar 2017
Ik dacht ik zeg het even voor de mensen met een Windows Phone.
Beste F1 app die er is op dit platform
Thanks, geinstalleerd.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:00 schreef Geralt het volgende:
PitlaneOne is sinds vandaag geupdate naar 2017
Ik dacht ik zeg het even voor de mensen met een Windows Phone.
Beste F1 app die er is op dit platform
Ik had hem gisteren aangezet maar geen tijd om verder te kijken. Blij dat ik hem hier weer tegenkom. Wat een held is het ookquote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:35 schreef JJH het volgende:
Ask Crofty van gister. Dat interview met Ricciardo.
Ook op dumpert te vinden.quote:Op maandag 13 maart 2017 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je inloggen op YouTube om de video te mogen zien
quote:Red Bull Racing heeft spectaculaire verrassing achter de hand voor Melbourne
Op zondag 26 maart om 07:00 Nederlandse tijd zal het nieuwe Formule 1-seizoen geopend worden met een Grand Prix in Melbourne, Australië. Tijdens deze eerste echte race zal duidelijk worden hoe sterk de teams nou daadwerkelijk zijn. Mercedes is de favoriet, Ferrari oogt snel en degelijk, maar wat kunnen we verwachten van Red Bull Racing? De concurrentie verwacht in ieder geval een sterk verbeterde RB13 in Melbourne.
Red Bull Racing hield zich aardig gedeisd tijdens de testweken in Barcelona, zo is de mening van de concurrentie. Volgens Ferrari-coureur Sebastian Vettel heeft Red Bull Racing bewust niks bijzonders laten zien op het Circuit de Catalunya. "Hebben ze gewoon de bredere banden op de auto van 2016 gemonteerd?", zo vroeg hij zich af.
Ook bij Mercedes geloven ze niet dat Red Bull Racing al het achterste van haar tong heeft laten zien. Teambaas Toto Wolff verwacht dat de Oostenrijkse renstal pas in Melbourne op waarde geschat kan worden: "We zullen het ware Red Bull Racing straks in Australië zien."
Dat er een gewijzigde auto naar Melbourne komt, dat is een feit. Het blijft echter de vraag wat Red Bull Racing gaat veranderen aan de RB13. Teambaas Christian Horner reageert tegenover Auto Motor und Sport als volgt op de vraag of Red Bull Racing met een verrassing komt voor Melbourne: "Daar kun je op rekenen, al is de verrassing misschien anders dan wat sommigen zich voor kunnen stellen."
Dat de Oostenrijkse renstal zich in Barcelona nog niet in de kaarten heeft laten kijken, moge duidelijk zijn. Auto Motor und Sport interperteert de uitspraken van het Red Bull-kamp als volgt: Red Bull Racing komt met een spectaculaire wijziging aan de RB13, maar deze ziet er niet spectaculair uit. De motorsportadviseur van Red Bull, Helmut Marko, wil er alleen het volgende over kwijt: "We introduceren pas nieuwe dingen zodra de oude dingen functioneren zoals ze behoren te doen."
Hoewel de auto een belangrijk een onderdeel is in de Formule 1, zal er ook veel afhangen van de prestaties van Daniel Ricciardo en Max Verstappen. Beide coureurs moeten op hun allerbest zijn om de concurrentie met Mercedes en Ferrari aan te gaan.
die Nederlandse " nieuws" sites word ik niet echt warm van, ze plukken hier en daar wat vandaan en vertalen en het ook nog eens slechtquote:
Daarom FOK!Sport.quote:Op maandag 13 maart 2017 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
die Nederlandse " nieuws" sites word ik niet echt warm van, ze plukken hier en daar wat vandaan en vertalen en het ook nog eens slecht
De info op FOK!sport staat er meestal pas een flinke tijd nadat het nieuws al op het forum gepost isquote:
Niet weten als crewlid dat het FOK!sport isquote:
Probleem is dat FOK!sport het niet klakkeloos kan overnemen van bronnenquote:Op maandag 13 maart 2017 13:38 schreef Rossdale het volgende:
[..]
De info op FOK!sport staat er meestal pas een flinke tijd nadat het nieuws al op het forum gepost is
Volgens mij komt er ook veel op FOK!sport via deze topics
Als je van spoilers houdt ja.quote:
Soms gebeurt het wel eens dat je shift iets te lang ingedrukt houdtquote:Op maandag 13 maart 2017 13:39 schreef franklop het volgende:
[..]
Niet weten als crewlid dat het FOK!sport is
#Nattekrant
quote:Op maandag 13 maart 2017 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
die Nederlandse " nieuws" sites word ik niet echt warm van, ze plukken hier en daar wat vandaan en vertalen en het ook nog eens slecht
Autosport.comquote:Renault says its new Formula 1 engine has exceeded performance targets, despite its pre-season testing programme being impacted by reliability troubles.
The French manufacturer has introduced an all-new concept for 2017 in a bid to make the steps it needs to cut its deficit to rival engine makes Mercedes and Ferrari.
Although Renault endured some frustrations with reliability during the Barcelona test - revolving around its ERS, while its teams were also forced to run it in conservative engine modes - there is some optimism about the potential it has for 2017.
"I think we are on target, and even maybe exceeding that target, subject to reliability," Renault F1 managing director Cyril Abiteboul told Autosport.
"We came into this with a whole new engine architecture, not just in terms of [combustion engine] but also ERS.
"That means quite a great challenge, particularly in terms of reliability, and there is no surprise.
"We were expecting to encounter some difficulties - we had those difficulties that materialised.
"But the good news is that we are not doing that for nothing, meaning that the performance is there when we are try to extract it.
"We were not doing that frequently, because we were really managing distance and life of the engine parts, which are still critical conditions.
"But we have seen the performance that we wanted to get is definitely there."
Renault is now evaluating the choice of specification for the Australian Grand Prix, because it has to carefully balance out power against reliability.
"Anything could happen in Melbourne, we are doing everything we can to make sure that only good things happen in Melbourne," he said.
"We believe we have a situation that is roughly under control, but these power units are so complex to control that we still have a number of decisions to make before Melbourne that will have an impact on not only the finishing order but whether we get to the finish line in Melbourne or not.
"We are really on a critical path and it is really important to stay focused and not take anything for granted."
Renault's form will be critical to Red Bull's hopes of mounting a championship challenge this year, and Abiteboul confidently declared the customer team will "clearly be in a position to fight for the championship" with the French engine.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |