Ferrari ook nietquote:
Moet dat of verzin je dat?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
nee, maar de middag is voor de racesim
Dit is de laatste testdag voor de Grand Prix, je wilt toch wel weten wat er mogelijk is met de auto lijkt me, en wat er nog moet verbeteren en ook hoe je dat wil gaan doen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
"gat van 0,8 seconde" op wat? Aangezien het om test, waarin iedereen op alle gebieden aan van alles aan het fiedelen is hebben we geen idee waar tijden op gebaseerd zijn. Dit is geen kwalificatie, waarin teams echt op zoek zijn naar de snelste tijd. Conclusies zijn dus heel moeilijk te trekken.
Dat heeft RBR zelf gezegd.quote:
quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat heeft RBR zelf gezegd.
Zelfde opzet als Ricciardo gisteren.
ze gingen vandaag juist meer voor snelheid. RIC had zelfde programma als Max woensdagquote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat heeft RBR zelf gezegd.
Zelfde opzet als Ricciardo gisteren.
quote:Honda on the Alonso problem: "Fernando has stopped out on track with the same issue that Stoffel encountered yesterday - intermittent electrical shutdown.
"Various electrical components in the PU and chassis were changed overnight, and the team are making further changes to eliminate variables and identify the source of the problem."
Misschien rijdt RBR wel met 50kg extra ballast. Misschien rijdt Ferrari wel zonder ballast.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dit is de laatste testdag voor de Grand Prix, je wilt toch wel weten wat er mogelijk is met de auto lijkt me, en wat er nog moet verbeteren en ook hoe je dat wil gaan doen.
Was deze week toch elke keer tijdens het begin van de lunchbreak?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:06 schreef DutchTrain het volgende:
Aha, er mogen racestarts geoefend worden op het rechte stuk. Die memo had ik gemist (anders was ik daar wel nu)
Waarom zou je maximaal willen pushen? Wat levert het een team op om maximaal te pushen op dit moment? Dan rij je straks een mooi kwalificatierondje van 1:17, en dan? Wat zegt het?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:46 schreef tja77 het volgende:
RBR gaat dat gat van 0,8 seconde echt niet dichten, en dan kun je zeggen dat tests niets zeggen. Maar je wilt toch wel weten hoe hard je bolide ECHT kan voordat je naar de eerste GP van het jaar gaat. Een auto reageert anders op 95% dan op 100%.
Ohja? Weten we dan meer? Hebben zij inzicht met hoeveel liter brandstof ze rijden? Of rijders ballast aan boord hadden? Of dat ze wel vol het gaspedaal indrukte? Ik denk het eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:12 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Misschien rijdt RBR wel met 50kg extra ballast. Misschien rijdt Ferrari wel zonder ballast.
Misschien rijden ze allemaal voluit. Echt alles is mogelijk
Vanavond zou sky met een grondige analyse moeten komen en weten we iets meer.
Ze zullen niet helemaal 100% pushen, misschien paar procent minder, maar je wilt ook je systemen verder checken, coureurs laten checken of de afstelling in orde is, etc.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waarom zou je maximaal willen pushen? Wat levert het een team op om maximaal te pushen op dit moment? Dan rij je straks een mooi kwalificatierondje van 1:17, en dan? Wat zegt het?
Je wilt toch data hebben van race en kwalificatie? Dan moet je die situatie toch zo goed mogelijk nabootsen? Wat heb je aan een auto die op 95% perfect op de weg ligt, en bij 100% niet op de baan te houden is?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waarom zou je maximaal willen pushen? Wat levert het een team op om maximaal te pushen op dit moment? Dan rij je straks een mooi kwalificatierondje van 1:17, en dan? Wat zegt het?
Gisteren niet gezien. En toen waren er ook veel starts vanaf einde pitlanequote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Was deze week toch elke keer tijdens het begin van de lunchbreak?
Wat heb je aan data van Spanje in Australie? Een coureur voelt echt wel aan of je met 95% nog meer speling hebt om harder te gaan.Heb je geen data voor nodig.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je wilt toch data hebben van race en kwalificatie? Dan moet je die situatie toch zo goed mogelijk nabootsen? Wat heb je aan een auto die op 95% perfect op de weg ligt, en bij 100% niet op de baan te houden is?
Deze man snaptquote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:20 schreef twiFight het volgende:
Het lijkt wel alsof velen voor het eerst tests volgen.
Ja, er wordt aan alle kanten gesandbagged. Elk team doet dat, op wellicht een Sauber/Manor (ja ik weet dat ze dit jaar niet meedoen) team na, die strategisch weinig te winnen hebben met sandbaggen. McLaren heeft momenteel uiteraard de luxe niet.
De aero die nu op de auto zit gaat nog veel veranderen voor de eerste race. Elk team zal daar aero updates hebben. Dat betekent niet dat de tests met de aero van nu nutteloos zijn. De data blijft waardevol én ze hebben altijd een onderdeel om op terug te vallen als de update niet werkt. Bovendien altijd handig als je maar 1 of 2 nieuwe onderdelen hebt en Stroll een coureur rijdt de auto in de prak.
Geen enkel team gaat hier 100% voluit, ook Redbull niet. Dat heeft ook helemaal geen nut; er worden geen punten uitgedeeld bij de test. Globaal begin je op bv. 90%, gaat dat goed dan zet je de performance op 91%, daarna op 92%, etc. Vorig jaar heeft het ook meerdere races geduurd voordat veel teams het vertrouwen hadden om 100% te gaan. Teams gaan pas 'volle bak' op de performance die zij op dat moment vertrouwen bij de kwalificatie van de eerste race.
Oerigens is Redbull een team wat notoir veel sandbagt, zeker gedurende raceweekenden. Daarnaast zijn ze de laatste jaren niet bijster sterk met wintertests. Waar Redbull wél in uitblinkt is development gedurende het seizoen. Iets waar Ferrari beduidend slechter in is.
Dan ben ik daar mee in de war.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:22 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Gisteren niet gezien. En toen waren er ook veel starts vanaf einde pitlane
Ze lopen er al 2 weken lang rond. Dus ze zullen allicht IETS meer weten dan wat wij kunnen opmaken uit de summiere data die ons gegeven wordt.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:20 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ohja? Weten we dan meer? Hebben zij inzicht met hoeveel liter brandstof ze rijden? Of rijders ballast aan boord hadden? Of dat ze wel vol het gaspedaal indrukte? Ik denk het eigenlijk niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |