abonnementen ibood.com bol.com
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:51:14 #101
194695 franklop
Fran knock
pi_169410462
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:50 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Ze zijn nog niet klaar he.
Ferrari ook niet
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:51:54 #102
48439 DutchTrain
De wereld is (g)een pretpark!
pi_169410475
Kwartier langer lunchen dankzij McLaren dus?
non sum uni angulo natus, patria mea totus hic mundus est
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:52:15 #103
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_169410481
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:50 schreef tja77 het volgende:

[..]

nee, maar de middag is voor de racesim
Moet dat of verzin je dat? :P
pi_169410500
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:50 schreef beantherio het volgende:

[..]

"gat van 0,8 seconde" op wat? Aangezien het om test, waarin iedereen op alle gebieden aan van alles aan het fiedelen is hebben we geen idee waar tijden op gebaseerd zijn. Dit is geen kwalificatie, waarin teams echt op zoek zijn naar de snelste tijd. Conclusies zijn dus heel moeilijk te trekken.
Dit is de laatste testdag voor de Grand Prix, je wilt toch wel weten wat er mogelijk is met de auto lijkt me, en wat er nog moet verbeteren en ook hoe je dat wil gaan doen.
pi_169410515
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:52 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Moet dat of verzin je dat? :P
Dat heeft RBR zelf gezegd.
Zelfde opzet als Ricciardo gisteren.
pi_169410577
RBR heeft ook gezegt dat ze echt willen weten hoe snel de wagen nu kan.....
dus ik denk dat we nog wel wat korte runs gaan zien als alles mee zit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat heeft RBR zelf gezegd.
Zelfde opzet als Ricciardo gisteren.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:57:42 #107
194695 franklop
Fran knock
pi_169410583
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat heeft RBR zelf gezegd.
Zelfde opzet als Ricciardo gisteren.
ze gingen vandaag juist meer voor snelheid. RIC had zelfde programma als Max woensdag
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_169410612
Kimi 1.18,9 op ultrasofts
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:00:02 #109
48439 DutchTrain
De wereld is (g)een pretpark!
pi_169410615
Oh, toch nog actie. En meteen de versnellingsbak van de Toro Rosso weer stuk bij de pitsingang.

En Kimi gaat een kwalificatierondje doen...
non sum uni angulo natus, patria mea totus hic mundus est
pi_169410636
Autosport over de McLaren:
quote:
Honda on the Alonso problem: "Fernando has stopped out on track with the same issue that Stoffel encountered yesterday - intermittent electrical shutdown.

"Various electrical components in the PU and chassis were changed overnight, and the team are making further changes to eliminate variables and identify the source of the problem."
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:03:26 #111
48439 DutchTrain
De wereld is (g)een pretpark!
pi_169410685
Gele vlaggen, maar voor wie of wat?

Ondertussen wel in de reservetijd.
non sum uni angulo natus, patria mea totus hic mundus est
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:06:32 #112
48439 DutchTrain
De wereld is (g)een pretpark!
pi_169410742
Aha, er mogen racestarts geoefend worden op het rechte stuk. Die memo had ik gemist (anders was ik daar wel nu)
non sum uni angulo natus, patria mea totus hic mundus est
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:12:20 #113
37887 Dauthi
Progressive
pi_169410836
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dit is de laatste testdag voor de Grand Prix, je wilt toch wel weten wat er mogelijk is met de auto lijkt me, en wat er nog moet verbeteren en ook hoe je dat wil gaan doen.
Misschien rijdt RBR wel met 50kg extra ballast. Misschien rijdt Ferrari wel zonder ballast.
Misschien rijden ze allemaal voluit. Echt alles is mogelijk :)

Vanavond zou sky met een grondige analyse moeten komen en weten we iets meer.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:15:27 #114
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_169410915
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:06 schreef DutchTrain het volgende:
Aha, er mogen racestarts geoefend worden op het rechte stuk. Die memo had ik gemist (anders was ik daar wel nu)
Was deze week toch elke keer tijdens het begin van de lunchbreak?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_169410917
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:46 schreef tja77 het volgende:
RBR gaat dat gat van 0,8 seconde echt niet dichten, en dan kun je zeggen dat tests niets zeggen. Maar je wilt toch wel weten hoe hard je bolide ECHT kan voordat je naar de eerste GP van het jaar gaat. Een auto reageert anders op 95% dan op 100%.
Waarom zou je maximaal willen pushen? Wat levert het een team op om maximaal te pushen op dit moment? Dan rij je straks een mooi kwalificatierondje van 1:17, en dan? Wat zegt het?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:20:09 #116
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_169411027
Het lijkt wel alsof velen voor het eerst tests volgen.

Ja, er wordt aan alle kanten gesandbagged. Elk team doet dat, op wellicht een Sauber/Manor (ja ik weet dat ze dit jaar niet meedoen) team na, die strategisch weinig te winnen hebben met sandbaggen. McLaren heeft momenteel uiteraard de luxe niet.

De aero die nu op de auto zit gaat nog veel veranderen voor de eerste race. Elk team zal daar aero updates hebben. Dat betekent niet dat de tests met de aero van nu nutteloos zijn. De data blijft waardevol n ze hebben altijd een onderdeel om op terug te vallen als de update niet werkt. Bovendien altijd handig als je maar 1 of 2 nieuwe onderdelen hebt en Stroll een coureur rijdt de auto in de prak.

Geen enkel team gaat hier 100% voluit, ook Redbull niet. Dat heeft ook helemaal geen nut; er worden geen punten uitgedeeld bij de test. Globaal begin je op bv. 90%, gaat dat goed dan zet je de performance op 91%, daarna op 92%, etc. Vorig jaar heeft het ook meerdere races geduurd voordat veel teams het vertrouwen hadden om 100% te gaan. Teams gaan pas 'volle bak' op de performance die zij op dat moment vertrouwen bij de kwalificatie van de eerste race.

Oerigens is Redbull een team wat notoir veel sandbagt, zeker gedurende raceweekenden. Daarnaast zijn ze de laatste jaren niet bijster sterk met wintertests. Waar Redbull wl in uitblinkt is development gedurende het seizoen. Iets waar Ferrari beduidend slechter in is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:20:26 #117
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169411032
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:12 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Misschien rijdt RBR wel met 50kg extra ballast. Misschien rijdt Ferrari wel zonder ballast.
Misschien rijden ze allemaal voluit. Echt alles is mogelijk :)

Vanavond zou sky met een grondige analyse moeten komen en weten we iets meer.
Ohja? Weten we dan meer? Hebben zij inzicht met hoeveel liter brandstof ze rijden? Of rijders ballast aan boord hadden? Of dat ze wel vol het gaspedaal indrukte? Ik denk het eigenlijk niet.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:20:50 #118
194695 franklop
Fran knock
pi_169411042
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:15 schreef Kyran het volgende:

[..]

Waarom zou je maximaal willen pushen? Wat levert het een team op om maximaal te pushen op dit moment? Dan rij je straks een mooi kwalificatierondje van 1:17, en dan? Wat zegt het?
Ze zullen niet helemaal 100% pushen, misschien paar procent minder, maar je wilt ook je systemen verder checken, coureurs laten checken of de afstelling in orde is, etc.

Teams zijn wel vaker sneller geweest in de tests dan tijdens de GP bijvoorbeeld.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_169411051
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:15 schreef Kyran het volgende:

[..]

Waarom zou je maximaal willen pushen? Wat levert het een team op om maximaal te pushen op dit moment? Dan rij je straks een mooi kwalificatierondje van 1:17, en dan? Wat zegt het?
Je wilt toch data hebben van race en kwalificatie? Dan moet je die situatie toch zo goed mogelijk nabootsen? Wat heb je aan een auto die op 95% perfect op de weg ligt, en bij 100% niet op de baan te houden is?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:22:11 #120
48439 DutchTrain
De wereld is (g)een pretpark!
pi_169411065
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:15 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Was deze week toch elke keer tijdens het begin van de lunchbreak?
Gisteren niet gezien. En toen waren er ook veel starts vanaf einde pitlane
non sum uni angulo natus, patria mea totus hic mundus est
pi_169411071
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:21 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je wilt toch data hebben van race en kwalificatie? Dan moet je die situatie toch zo goed mogelijk nabootsen? Wat heb je aan een auto die op 95% perfect op de weg ligt, en bij 100% niet op de baan te houden is?
Wat heb je aan data van Spanje in Australie? Een coureur voelt echt wel aan of je met 95% nog meer speling hebt om harder te gaan.Heb je geen data voor nodig.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:23:06 #122
48439 DutchTrain
De wereld is (g)een pretpark!
pi_169411089
Snelste rondje van Alonso?

wi3ptk.jpg
non sum uni angulo natus, patria mea totus hic mundus est
pi_169411097
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:20 schreef twiFight het volgende:
Het lijkt wel alsof velen voor het eerst tests volgen.

Ja, er wordt aan alle kanten gesandbagged. Elk team doet dat, op wellicht een Sauber/Manor (ja ik weet dat ze dit jaar niet meedoen) team na, die strategisch weinig te winnen hebben met sandbaggen. McLaren heeft momenteel uiteraard de luxe niet.

De aero die nu op de auto zit gaat nog veel veranderen voor de eerste race. Elk team zal daar aero updates hebben. Dat betekent niet dat de tests met de aero van nu nutteloos zijn. De data blijft waardevol n ze hebben altijd een onderdeel om op terug te vallen als de update niet werkt. Bovendien altijd handig als je maar 1 of 2 nieuwe onderdelen hebt en Stroll een coureur rijdt de auto in de prak.

Geen enkel team gaat hier 100% voluit, ook Redbull niet. Dat heeft ook helemaal geen nut; er worden geen punten uitgedeeld bij de test. Globaal begin je op bv. 90%, gaat dat goed dan zet je de performance op 91%, daarna op 92%, etc. Vorig jaar heeft het ook meerdere races geduurd voordat veel teams het vertrouwen hadden om 100% te gaan. Teams gaan pas 'volle bak' op de performance die zij op dat moment vertrouwen bij de kwalificatie van de eerste race.

Oerigens is Redbull een team wat notoir veel sandbagt, zeker gedurende raceweekenden. Daarnaast zijn ze de laatste jaren niet bijster sterk met wintertests. Waar Redbull wl in uitblinkt is development gedurende het seizoen. Iets waar Ferrari beduidend slechter in is.
Deze man snapt :)

Edit: Ik denk inderdaad dat velen voor het eerste keer bewust wintertests meemaken :) Niks mis mee, maar conclusies trekken uit tests en als harde feiten presenteren begint een beetje te vervelen.

Enige wat we kunnen zeggen is dat Mercedes, Red Bull en Ferrari weer de top drie lijken te zijn, met een Williams die er misschien nog bij kan komen.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:24:30 #124
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_169411117
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:22 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Gisteren niet gezien. En toen waren er ook veel starts vanaf einde pitlane
Dan ben ik daar mee in de war.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:27:29 #125
37887 Dauthi
Progressive
pi_169411185
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:20 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ohja? Weten we dan meer? Hebben zij inzicht met hoeveel liter brandstof ze rijden? Of rijders ballast aan boord hadden? Of dat ze wel vol het gaspedaal indrukte? Ik denk het eigenlijk niet.
Ze lopen er al 2 weken lang rond. Dus ze zullen allicht IETS meer weten dan wat wij kunnen opmaken uit de summiere data die ons gegeven wordt.
Of acht je het grootste media concern in de F1 daar niet toe in staat?
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')