je kan ook gewoon verkering vragen, je hoeft haar niet online te aanbidden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
En wed maar dat dit een prachtvrouwtje gaat worden.
Tevens kan ze een behoorlijk stukje karten.
RIP!quote:Some sad news to bring you this afternoon, as John Surtees has passed away, aged 83
quote:17:33 Verstappen wordt op de baan ingehaald door Hamilton, die op hetzelfde compound zo'n twee seconden per ronde harder gaat.
quote:
quote:Hamilton getting closer to Verstappen, but unable to pass
quote:I am delighted to be able to confirm that your Silverstone Event Tickets have been despatched
McLaren heeft sandbaggen gewoon tot een kunst verhevenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 18:03 schreef Ferry_76 het volgende:
1:21.3 voor Alonso op de Ultrasofts..
Volgens een of andere paragnost in de Formule 1 gaat Alonso dit jaar een titel pakken. De poedelprijs zeker.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 1 K. Raikkonen Ferrari 1:18.634 111 SS 2 M. Verstappen Red Bull 1:19.438 71 SS 3 C. Sainz Toro Rosso 1:19.837 132 SS 4 V. Bottas Mercedes 1:19.845 53 SS 5 L. Hamilton Mercedes 1:19.850 54 US 6 N. Hulkenberg Renault 1:19.885 45 US 7 S. Perez Force India 1:20.116 128 US 8 J. Palmer Renault 1:20.205 43 US 9 L. Stroll Williams 1:20.335 132 S 10 R. Grosjean Haas 1:21.110 76 US 11 F. Alonso McLaren 1:21.389 43 SS 12 M. Ericsson Sauber 1:21.670 59 SS 13 P. Wehrlein Sauber 1:23.527 42 S |
Of 5e voor Seb?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 18:12 schreef beantherio het volgende:
En dat was het dan voor de wintertests. 2e wereldkampioenschap Kimi bevestigd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flesje bier
Zijn 5e, als de auto Vettel ligt is die 0.3 of meer sneller, als de auto hem niet ligt zijn ze ongeveer even snel, maar dan allebei te langzaam om WK te worden.quote:
RIPquote:Op vrijdag 10 maart 2017 16:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
RIP!
De enige kampioen op 2 en 4 wielen in de hoogste klasse van beide soorten.
Ik denk eerder sandbangenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 19:23 schreef motorbloempje het volgende:
Redbull en McLaren zijn gewoon allebei intens aan het sandbaggen
Daar is ze nu nog te jong voor, maar potentie heeft ze zeker. Wacht maar af, over een jaar of 5 is dit 1 van Nederlands heetste mokkels.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 16:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je kan ook gewoon verkering vragen, je hoeft haar niet online te aanbidden.
Ik denk dat er dit jaar best veel mensen naar Barcelona gaan.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 19:44 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het al eeers eerder gevraagd, maar waren er nou nog mensen die naar Barcelona gingen dit jaar?
HIHIHAHAHOHOquote:Op vrijdag 10 maart 2017 19:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat er dit jaar best veel mensen naar Barcelona gaan.
Bottas was deze testweken een stuk langzamer dan Hamilton in de long runs. Volgens Lauda is het verschil 0,2 seconde.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 19:43 schreef beantherio het volgende:
Bottas moet toch wel vertrouwen putten uit z'n prestaties van de afgelopen weken. Lekker veel rondes kunnen maken om te wennen aan de auto en z'n nieuwe team, en in de cijfers z'n teamgenoot voor weten te blijven. Het wordt weer "gezellig" bij Mercedes voorspel ik.
Holy crap wat een gat tussen de softs en de mediums...quote:Op vrijdag 10 maart 2017 20:39 schreef ElmarO het volgende:
Onboard van het snelste rondje van Raikkonen:
Hier staat er ook een vergelijking tussen dit rondje en de pole van 2016.
En de snelste rondes per type band:
[ afbeelding ]
Die ging niet tot het gaatje, dus er zit nog veel meer in het vatquote:Op vrijdag 10 maart 2017 20:39 schreef ElmarO het volgende:
Onboard van het snelste rondje van Raikkonen:
Wat een idioot hoge bochtsnelheden zeg, niet normaal!!quote:Op vrijdag 10 maart 2017 20:39 schreef ElmarO het volgende:
Onboard van het snelste rondje van Raikkonen:
Als ik dit zie dan lijkt het alsof hij eerst 1/3 van het rondje voluit gaat en daarna wat rustiger aan doet. Dat zou echt een pole van ergens in de 1:16 haalbaar maken en dat zou best ziek zijnquote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die ging niet tot het gaatje, dus er zit nog veel meer in het vat
mja, dat is wat overdreven, maar straks als ze weer op Barcelona racen zou 1.18 laag op zachte banden moeten kunnen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als ik dit zie dan lijkt het alsof hij eerst 1/3 van het rondje voluit gaat en daarna wat rustiger aan doet. Dat zou echt een pole van ergens in de 1:16 haalbaar maken en dat zou best ziek zijn
Die lage 18 halen ze wel volgens mij hoor. Weinig benzine, updates, volledig rondje 100%.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat is wat overdreven, maar straks als ze weer op Barcelona racen zou 1.18 laag op zachte banden moeten kunnen.
Het is dan wel iets warmer, waardoor de rondetijden ietsje minder snel worden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die lage 18 halen ze wel volgens mij hoor. Weinig benzine, updates, volledig rondje 100%.
Makkelijk. De snelste tijd op de ultrasofts (1:18.9)was nu drietiende langzamer dan op de supersofts (1:18.6).quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die lage 18 halen ze wel volgens mij hoor. Weinig benzine, updates, volledig rondje 100%.
Bij Turn 1,2 en 3 remt hij eigenlijk alleen af voor de 1e bocht en daarna blijft hij gewoon het gas erop houden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:51 schreef Party_P het volgende:
[..]
Wat een idioot hoge bochtsnelheden zeg, niet normaal!!
Had het gevoel dat het veel harder gaat dan vorig jaar. Wat helemaal klopt:
Ze gaan alleen geen US en SS gebruiken voor de Spaanse GP. Alleen de soft, medium en hard. https://www.motorsport.co(...)ound-choices-881384/quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:35 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Makkelijk. De snelste tijd op de ultrasofts (1:18.9)was nu drietiende langzamer dan op de supersofts (1:18.6).
Dit soort tijden rijden ze alleen tijdens de kwalificatie. Niet tijdens de race, want dan komen ze zonder benzine te staan.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:15 schreef Rossdale het volgende:
Worden dit jaar ook het aantal raceronden verhoogd? Anders zijn ze zo klaar
spelen wel meer factoren. Doordat ze harder door de bocht kunnen verliezen ze bv minder snelheid en hoeven ze ook minder terug naar de topsnelheid te acceleren.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit soort tijden rijden ze alleen tijdens de kwalificatie. Niet tijdens de race, want dan komen ze zonder benzine te staan.
Sowieso verbruiken ze nu al meer dan dat ze verwacht hadden. Zoals ik al eerder zei is die 5kg extra brandstof te weinig om het verschil in verbruik door het grotere gewicht en extra drag goed te maken.
Ze zijn nu 4 seconden sneller dan tijdens de testen vorig jaar. Dat verschil verwacht ik ook wel tijdens de kwali en de race. Dus in Spanje een pole in de 1.18 laag (in 2016 was dat 1.22.000) en snelste ronde in de race een 1.22 hoog of 1.23 laag oid. Dat was in 2016 1.26.9.
Het grote gat tussen de mediums en softs kan meerdere oorzaken hebben. De snelste mediumtijd is op dag 2 gereden (minder rubber op de baan). Mediumbanden zijn voor langere stints, dus vaak gereden met veel brandstof aan boord, weinig nut om die banden te rijden met weinig brandstof. De temperatuur in Spanje kwam niet vaak boven de 20 graden uit (zeker in de ochtendsessie niet), waardoor de baan ook niet echt heel warm is geworden, en de medium band sowieso minder grip heeft.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:37 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Holy crap wat een gat tussen de softs en de mediums...
Dan is het met de duurzaamheid van nieuwe banden dus ook de harde band nutteloos geworden?
quote:Unexpected vibrations from the Honda engine are causing McLaren's power unit to effectively shake itself into breaking down, Sky Sports understands.
dat is niet bestquote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:00 schreef sasquatsch het volgende:
Vibraties lijken het probleem met de Honda motor te zijn.
[..]
de powerunit kan geen vibraties hebben?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:34 schreef Gezicht het volgende:
Even als leek zeggende lijken me die vibraties iets wat het gevolg is van het chassis, dus dan is het niet per definitie de "fout" van Honda dat er zo veel problemen zijn?
het vreemdste is dat het op de testbank niet aan het licht is gekomen maar helaas met Japanners weet je dat nooit zeker.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Vreemd ook. Het is volgens mij niet meer voorgekomen sinds Fiat in 1908 of zo dacht een 28 liter 4-cylinder in lijn te maken. Vibraties zijn inmiddels een bekend en ondervangen fenomeen zou je zeggen.
ik hoorde het gisteravond laat toen ik Ask Crofty nog even terugkeek. Daar is geen simpele oplossing voor ...quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:00 schreef sasquatsch het volgende:
Vibraties lijken het probleem met de Honda motor te zijn.
[..]
En, wat is eruit gekomen?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ze lopen er al 2 weken lang rond. Dus ze zullen allicht IETS meer weten dan wat wij kunnen opmaken uit de summiere data die ons gegeven wordt.
Of acht je het grootste media concern in de F1 daar niet toe in staat?
zal ik eens gokken? Mercedes is nog steeds het snelst, Ferrari zit momenteel voor RBR.quote:
quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:35 schreef JJH het volgende:
Ask Crofty van gister. Dat interview met Ricciardo.
Wat doet die app?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:00 schreef Geralt het volgende:
PitlaneOne is sinds vandaag geupdate naar 2017
Ik dacht ik zeg het even voor de mensen met een Windows Phone.
Beste F1 app die er is op dit platform
Thanks, geinstalleerd.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:00 schreef Geralt het volgende:
PitlaneOne is sinds vandaag geupdate naar 2017
Ik dacht ik zeg het even voor de mensen met een Windows Phone.
Beste F1 app die er is op dit platform
Ik had hem gisteren aangezet maar geen tijd om verder te kijken. Blij dat ik hem hier weer tegenkom. Wat een held is het ookquote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:35 schreef JJH het volgende:
Ask Crofty van gister. Dat interview met Ricciardo.
Ook op dumpert te vinden.quote:Op maandag 13 maart 2017 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je inloggen op YouTube om de video te mogen zien
quote:Red Bull Racing heeft spectaculaire verrassing achter de hand voor Melbourne
Op zondag 26 maart om 07:00 Nederlandse tijd zal het nieuwe Formule 1-seizoen geopend worden met een Grand Prix in Melbourne, Australiė. Tijdens deze eerste echte race zal duidelijk worden hoe sterk de teams nou daadwerkelijk zijn. Mercedes is de favoriet, Ferrari oogt snel en degelijk, maar wat kunnen we verwachten van Red Bull Racing? De concurrentie verwacht in ieder geval een sterk verbeterde RB13 in Melbourne.
Red Bull Racing hield zich aardig gedeisd tijdens de testweken in Barcelona, zo is de mening van de concurrentie. Volgens Ferrari-coureur Sebastian Vettel heeft Red Bull Racing bewust niks bijzonders laten zien op het Circuit de Catalunya. "Hebben ze gewoon de bredere banden op de auto van 2016 gemonteerd?", zo vroeg hij zich af.
Ook bij Mercedes geloven ze niet dat Red Bull Racing al het achterste van haar tong heeft laten zien. Teambaas Toto Wolff verwacht dat de Oostenrijkse renstal pas in Melbourne op waarde geschat kan worden: "We zullen het ware Red Bull Racing straks in Australiė zien."
Dat er een gewijzigde auto naar Melbourne komt, dat is een feit. Het blijft echter de vraag wat Red Bull Racing gaat veranderen aan de RB13. Teambaas Christian Horner reageert tegenover Auto Motor und Sport als volgt op de vraag of Red Bull Racing met een verrassing komt voor Melbourne: "Daar kun je op rekenen, al is de verrassing misschien anders dan wat sommigen zich voor kunnen stellen."
Dat de Oostenrijkse renstal zich in Barcelona nog niet in de kaarten heeft laten kijken, moge duidelijk zijn. Auto Motor und Sport interperteert de uitspraken van het Red Bull-kamp als volgt: Red Bull Racing komt met een spectaculaire wijziging aan de RB13, maar deze ziet er niet spectaculair uit. De motorsportadviseur van Red Bull, Helmut Marko, wil er alleen het volgende over kwijt: "We introduceren pas nieuwe dingen zodra de oude dingen functioneren zoals ze behoren te doen."
Hoewel de auto een belangrijk een onderdeel is in de Formule 1, zal er ook veel afhangen van de prestaties van Daniel Ricciardo en Max Verstappen. Beide coureurs moeten op hun allerbest zijn om de concurrentie met Mercedes en Ferrari aan te gaan.
die Nederlandse " nieuws" sites word ik niet echt warm van, ze plukken hier en daar wat vandaan en vertalen en het ook nog eens slechtquote:
Daarom FOK!Sport.quote:Op maandag 13 maart 2017 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
die Nederlandse " nieuws" sites word ik niet echt warm van, ze plukken hier en daar wat vandaan en vertalen en het ook nog eens slecht
De info op FOK!sport staat er meestal pas een flinke tijd nadat het nieuws al op het forum gepost isquote:
Niet weten als crewlid dat het FOK!sport isquote:
Probleem is dat FOK!sport het niet klakkeloos kan overnemen van bronnenquote:Op maandag 13 maart 2017 13:38 schreef Rossdale het volgende:
[..]
De info op FOK!sport staat er meestal pas een flinke tijd nadat het nieuws al op het forum gepost is
Volgens mij komt er ook veel op FOK!sport via deze topics
Als je van spoilers houdt ja.quote:
Soms gebeurt het wel eens dat je shift iets te lang ingedrukt houdtquote:Op maandag 13 maart 2017 13:39 schreef franklop het volgende:
[..]
Niet weten als crewlid dat het FOK!sport is
#Nattekrant
quote:Op maandag 13 maart 2017 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
die Nederlandse " nieuws" sites word ik niet echt warm van, ze plukken hier en daar wat vandaan en vertalen en het ook nog eens slecht
Autosport.comquote:Renault says its new Formula 1 engine has exceeded performance targets, despite its pre-season testing programme being impacted by reliability troubles.
The French manufacturer has introduced an all-new concept for 2017 in a bid to make the steps it needs to cut its deficit to rival engine makes Mercedes and Ferrari.
Although Renault endured some frustrations with reliability during the Barcelona test - revolving around its ERS, while its teams were also forced to run it in conservative engine modes - there is some optimism about the potential it has for 2017.
"I think we are on target, and even maybe exceeding that target, subject to reliability," Renault F1 managing director Cyril Abiteboul told Autosport.
"We came into this with a whole new engine architecture, not just in terms of [combustion engine] but also ERS.
"That means quite a great challenge, particularly in terms of reliability, and there is no surprise.
"We were expecting to encounter some difficulties - we had those difficulties that materialised.
"But the good news is that we are not doing that for nothing, meaning that the performance is there when we are try to extract it.
"We were not doing that frequently, because we were really managing distance and life of the engine parts, which are still critical conditions.
"But we have seen the performance that we wanted to get is definitely there."
Renault is now evaluating the choice of specification for the Australian Grand Prix, because it has to carefully balance out power against reliability.
"Anything could happen in Melbourne, we are doing everything we can to make sure that only good things happen in Melbourne," he said.
"We believe we have a situation that is roughly under control, but these power units are so complex to control that we still have a number of decisions to make before Melbourne that will have an impact on not only the finishing order but whether we get to the finish line in Melbourne or not.
"We are really on a critical path and it is really important to stay focused and not take anything for granted."
Renault's form will be critical to Red Bull's hopes of mounting a championship challenge this year, and Abiteboul confidently declared the customer team will "clearly be in a position to fight for the championship" with the French engine.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo'n ding?
PRutser!quote:Op maandag 13 maart 2017 13:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Soms gebeurt het wel eens dat je shift iets te lang ingedrukt houdt
frankflop4PRquote:Op maandag 13 maart 2017 13:41 schreef franklop het volgende:
[..]
PRutser!
ZOiets gebeurd mij nou nooit1!
Zolang je niet weet hoe het target gesteld was zegt dit natuurlijk niets... Als het traget is 80% van de theoretische maximale output dan hebben ze dat wel gehaald en was het target niet ambitieus genoeg.quote:
Reken maar met klanten als Red Bull dat het target hoog genoeg lag.quote:Op maandag 13 maart 2017 13:43 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zolang je niet weet hoe het target gesteld was zegt dit natuurlijk niets... Als het traget is 80% van de theoretische maximale output dan hebben ze dat wel gehaald en was het target niet ambitieus genoeg.
Tijdens de testen? Dat weet je niet. Voor Melbourne natuurlijk welquote:Op maandag 13 maart 2017 13:45 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Reken maar met klanten als Red Bull dat het target hoog genoeg lag.
Kyle Busch... 'nuff saidquote:
Mooi interview. Die handtekeningenkaartjes die hij uitdeelde in Barcelona waren ook watquote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:35 schreef JJH het volgende:
Ask Crofty van gister. Dat interview met Ricciardo.
Ricciardo WDC 2017 confirmedquote:Op maandag 13 maart 2017 19:38 schreef Predator38 het volgende:
Dus wat Red Bull betreft komen er nog wat Aero veranderingen en de motor heeft zoals verwacht op een soort van veiligheids modus gedraait tijdens de testen ( was ook te horen aan het aantal toeren ?!)
nog maar 1.5 week en we gaan het meemaken !!
Dat was wel duidelijk te merken dat er eerder werd opgeschakeld, en de toerenbegrenzer staat idd wat lager in. Maar ga er maar vanuit dat ze dat bij Ferrari en Mercedes ook doen.quote:Op maandag 13 maart 2017 19:38 schreef Predator38 het volgende:
Dus wat Red Bull betreft komen er nog wat Aero veranderingen en de motor heeft zoals verwacht op een soort van veiligheids modus gedraait tijdens de testen ( was ook te horen aan het aantal toeren ?!)
nog maar 1.5 week en we gaan het meemaken !!
Nog ff geduld hebben.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 09:23 schreef motorbloempje het volgende:
Ik droomde vannacht dat het al zover was! *huuu*
Welkom aan de juiste kant van 't hekquote:
Ik hoop het echt Met Max als goede 2e en knecht eind van het jaar om Hamilton en Vettel te zieken..quote:
Dat zou echt genieten zijnquote:Op dinsdag 14 maart 2017 10:31 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik hoop het echt Met Max als goede 2e en knecht eind van het jaar om Hamilton en Vettel te zieken..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |