abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 12:14:25 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169409709
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:10 schreef Kyran het volgende:
De tijden zeggen echt geen poep, zowel in een team als tussen teams. Tijdens met soft, super soft, ultra soft, alles gaat doorelkaar :P
is ook niet helemaal waar natuurlijk, want je kunt wel zeggen dat de top 3 teams het best aardig voor elkaar lijkt te hebben.

Maar wat daarachter gebeurt? Dat is nog een grote grabbelton met McLaren als grootste zorgenkind.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169409725
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:10 schreef Kyran het volgende:
De tijden zeggen echt geen poep, zowel in een team als tussen teams. Tijdens met soft, super soft, ultra soft, alles gaat doorelkaar :P
Nou geen poep, lijkt me bijzonder overdreven.
Natuurlijk zijn de teams aan het testen en zal het over twee weken een stuk sneller gaan en weten we pas echt waar de teams op dat moment staan, toch kan je nu wel een beeld krijgen waar teams ongeveer staan. Zo lijkt Ferrari op dit moment een stuk sneller dan RBR.
pi_169409739
ik denk dat vandaag wel getest word hoe hard iedereen kan, van het het vermogen / banden en de aero moet toch een keer data van verzameld worden als ze op het randje lijkt me niet dat ze daarmee gaan wacht tot de vrije trainingen van Melbourne

of zie ik dat verkeerd.....?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 10 maart 2017 @ 12:19:18 #79
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_169409784
In (vrij) grote lijnen zeggen tests echt wel iets, het is niet zo dat het realistisch is om Mercedes, Ferrari of Red Bull in Melbourne ineens op plekken tien en elf te verwachten. Een Sauber of McLaren hoef je ook niet in de top acht te verwachten. Hoe de verhoudingen tussen teams als Renault, Toro Rosso en Williams liggen zou ik echt niet durven zeggen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_169409822
Williams kan nog wel wel eens gaan verrassen en dan vooral Massa
pi_169409831
Durft McLaren alweer naar buiten?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 12:22:34 #82
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169409868
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:19 schreef heywoodu het volgende:
In (vrij) grote lijnen zeggen tests echt wel iets, het is niet zo dat het realistisch is om Mercedes, Ferrari of Red Bull in Melbourne ineens op plekken tien en elf te verwachten. Een Sauber of McLaren hoef je ook niet in de top acht te verwachten. Hoe de verhoudingen tussen teams als Renault, Toro Rosso en Williams liggen zou ik echt niet durven zeggen :P
Nee, dat klopt natuurlijk. Dat Ferrari Mercedes en Red Bull weer top 3 gaan halen is duidelijk. Williams kan misschien zelfs meedoen op sommige banen lijkt het. Ik bedoel meer dat onderling tussen de top teams nog moeilijk is iets te zeggen.

Ene keer rijden ze op US 1:20 en dan met Seen 1:19 inclusief van gas afgaan op rechte stuk ... zelfde team, zelfde coureur. Het is onmogelijk om tijden te vergelijken. We weten niet wat ze op de baan doen, gaan ze overal voluit, nemen ze sommige bochten voluit en andere weer niet etc etc
pi_169409905
doe maar even niet.....mogen de andere teams ook even een paar rondjes testen voordat we weer een rode vlag hebben.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:21 schreef SnowOokami het volgende:
Durft McLaren alweer naar buiten?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 12:25:23 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169409926
1.19,0 voor Kimi op supersofts
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169409930
Raikkonen 1:19:019
pi_169409982
Snelste tijden tot nu toe per band (voor zover ik terug heb kunnen vinden):

Medium
1. S. Vettel Ferrari 01:21.878

Soft
1. K. Raikkonen Ferrari 01:19.267
2. M. Verstappen Red Bull Racing 01:19.852
3. L. Hamilton Mercedes Grand Prix 01:20.456

Super soft
1. K. Raikkonen Ferrari 01:18.634
2. V. Bottas Mercedes Grand Prix 01:19.310
3. M. Verstappen Red Bull Racing 01:19.438

Ultrasoft
1. S. Vettel Ferrari 01:19.024
2. L. Hamilton Mercedes Grand Prix 01:19.352
3. D. Ricciardo Red Bull Racing 01:19.900

Laatste update: 12:42

[ Bericht 2% gewijzigd door Floriz87 op 10-03-2017 12:42:40 ]
Woei!
pi_169409987
LOL: CCTV cameras zoom in on a cameraman who appears to have strayed into a restricted zone at the first corner...
pi_169409999
Verstappen reed vanochtend een 1:19:8 op Softs ?

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:28 schreef Floriz87 het volgende:
Snelste tijden tot nu toe per band (voor zover ik terug heb kunnen vinden):

Medium
1. S. Vettel Ferrari 01:21.878

Soft
1. K. Raikkonen Ferrari 01:19.267
2. M. Verstappen Red Bull Racing 01:20.432
3. L. Hamilton Mercedes Grand Prix 01:20.456

Super soft
1. K. Raikkonen Ferrari 01:19.019
2. V. Bottas Mercedes Grand Prix 01:19.310
3. M. Verstappen Red Bull Racing 01:19.438

Ultrasoft
1. S. Vettel Ferrari 01:19.024
2. L. Hamilton Mercedes Grand Prix 01:19.352
3. D. Ricciardo Red Bull Racing 01:19.900
pi_169410066
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:28 schreef Predator38 het volgende:
Verstappen reed vanochtend een 1:19:8 op Softs ?

[..]

Yup, was die tijd van vandaag nog vergeten hierin mee te nemen, excuus. Andere snelle tijden van vandaag zouden er wel in moeten staan. Even editten.

Edit: daarnaast is het lastig om van iedere dag de snelste tijd te vinden per compound. Overal wordt alleen de snelste tijd genoemd.
Woei!
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:32:24 #90
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_169410079
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:52 schreef franklop het volgende:
Alonso weer buiten

En rode vlag

en Alonso staat weer stil
_O-
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 12:39:11 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169410221
Bam. 1.18,6 voor Kimi op supersofts
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169410292
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:39 schreef Peterselieman het volgende:
Bam. 1.18,6 voor Kimi op supersofts
zegt allemaal niks
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 12:44:01 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169410312
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:42 schreef franklop het volgende:

[..]

zegt allemaal niks
Nee. Ferrari gebruikt nu nog een straalmotor die ze voor de races eruit moeten halen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169410356
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:42 schreef franklop het volgende:

[..]

zegt allemaal niks
#nattekrant
Ja doei.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:46:20 #95
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169410358
RBR gaat dat gat van 0,8 seconde echt niet dichten, en dan kun je zeggen dat tests niets zeggen. Maar je wilt toch wel weten hoe hard je bolide ECHT kan voordat je naar de eerste GP van het jaar gaat. Een auto reageert anders op 95% dan op 100%.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 12:48:15 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169410396
Croisant staat weer stil met de Haas. Niet voor het eerst vandaag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169410405
McLaren blij dat ze het dit keer niet zijn :P oh wacht...
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:50:07 #98
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_169410433
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:46 schreef tja77 het volgende:
RBR gaat dat gat van 0,8 seconde echt niet dichten, en dan kun je zeggen dat tests niets zeggen. Maar je wilt toch wel weten hoe hard je bolide ECHT kan voordat je naar de eerste GP van het jaar gaat. Een auto reageert anders op 95% dan op 100%.
Ze zijn nog niet klaar he.
Flesje bier
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:50:47 #99
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169410452
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:50 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Ze zijn nog niet klaar he.
nee, maar de middag is voor de racesim
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:50:47 #100
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169410453
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:46 schreef tja77 het volgende:
RBR gaat dat gat van 0,8 seconde echt niet dichten, en dan kun je zeggen dat tests niets zeggen. Maar je wilt toch wel weten hoe hard je bolide ECHT kan voordat je naar de eerste GP van het jaar gaat. Een auto reageert anders op 95% dan op 100%.
"gat van 0,8 seconde" op wat? Aangezien het om test, waarin iedereen op alle gebieden aan van alles aan het fiedelen is hebben we geen idee waar tijden op gebaseerd zijn. Dit is geen kwalificatie, waarin teams echt op zoek zijn naar de snelste tijd. Conclusies zijn dus heel moeilijk te trekken.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:51:14 #101
194695 franklop
Fran knock
pi_169410462
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:50 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Ze zijn nog niet klaar he.
Ferrari ook niet
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_169410475
Kwartier langer lunchen dankzij McLaren dus?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:52:15 #103
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_169410481
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:50 schreef tja77 het volgende:

[..]

nee, maar de middag is voor de racesim
Moet dat of verzin je dat? :P
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:53:20 #104
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169410500
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:50 schreef beantherio het volgende:

[..]

"gat van 0,8 seconde" op wat? Aangezien het om test, waarin iedereen op alle gebieden aan van alles aan het fiedelen is hebben we geen idee waar tijden op gebaseerd zijn. Dit is geen kwalificatie, waarin teams echt op zoek zijn naar de snelste tijd. Conclusies zijn dus heel moeilijk te trekken.
Dit is de laatste testdag voor de Grand Prix, je wilt toch wel weten wat er mogelijk is met de auto lijkt me, en wat er nog moet verbeteren en ook hoe je dat wil gaan doen.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:53:53 #105
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169410515
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:52 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Moet dat of verzin je dat? :P
Dat heeft RBR zelf gezegd.
Zelfde opzet als Ricciardo gisteren.
pi_169410577
RBR heeft ook gezegt dat ze echt willen weten hoe snel de wagen nu kan.....
dus ik denk dat we nog wel wat korte runs gaan zien als alles mee zit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat heeft RBR zelf gezegd.
Zelfde opzet als Ricciardo gisteren.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:57:42 #107
194695 franklop
Fran knock
pi_169410583
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat heeft RBR zelf gezegd.
Zelfde opzet als Ricciardo gisteren.
ze gingen vandaag juist meer voor snelheid. RIC had zelfde programma als Max woensdag
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 12:59:59 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169410612
Kimi 1.18,9 op ultrasofts
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169410615
Oh, toch nog actie. En meteen de versnellingsbak van de Toro Rosso weer stuk bij de pitsingang.

En Kimi gaat een kwalificatierondje doen...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 13:01:20 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169410636
Autosport over de McLaren:
quote:
Honda on the Alonso problem: "Fernando has stopped out on track with the same issue that Stoffel encountered yesterday - intermittent electrical shutdown.

"Various electrical components in the PU and chassis were changed overnight, and the team are making further changes to eliminate variables and identify the source of the problem."
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169410685
Gele vlaggen, maar voor wie of wat?

Ondertussen wel in de reservetijd.
pi_169410742
Aha, er mogen racestarts geoefend worden op het rechte stuk. Die memo had ik gemist (anders was ik daar wel nu)
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:12:20 #113
37887 Dauthi
Progressive
pi_169410836
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dit is de laatste testdag voor de Grand Prix, je wilt toch wel weten wat er mogelijk is met de auto lijkt me, en wat er nog moet verbeteren en ook hoe je dat wil gaan doen.
Misschien rijdt RBR wel met 50kg extra ballast. Misschien rijdt Ferrari wel zonder ballast.
Misschien rijden ze allemaal voluit. Echt alles is mogelijk :)

Vanavond zou sky met een grondige analyse moeten komen en weten we iets meer.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_169410915
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:06 schreef DutchTrain het volgende:
Aha, er mogen racestarts geoefend worden op het rechte stuk. Die memo had ik gemist (anders was ik daar wel nu)
Was deze week toch elke keer tijdens het begin van de lunchbreak?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 13:15:35 #115
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169410917
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:46 schreef tja77 het volgende:
RBR gaat dat gat van 0,8 seconde echt niet dichten, en dan kun je zeggen dat tests niets zeggen. Maar je wilt toch wel weten hoe hard je bolide ECHT kan voordat je naar de eerste GP van het jaar gaat. Een auto reageert anders op 95% dan op 100%.
Waarom zou je maximaal willen pushen? Wat levert het een team op om maximaal te pushen op dit moment? Dan rij je straks een mooi kwalificatierondje van 1:17, en dan? Wat zegt het?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:20:09 #116
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_169411027
Het lijkt wel alsof velen voor het eerst tests volgen.

Ja, er wordt aan alle kanten gesandbagged. Elk team doet dat, op wellicht een Sauber/Manor (ja ik weet dat ze dit jaar niet meedoen) team na, die strategisch weinig te winnen hebben met sandbaggen. McLaren heeft momenteel uiteraard de luxe niet.

De aero die nu op de auto zit gaat nog veel veranderen voor de eerste race. Elk team zal daar aero updates hebben. Dat betekent niet dat de tests met de aero van nu nutteloos zijn. De data blijft waardevol én ze hebben altijd een onderdeel om op terug te vallen als de update niet werkt. Bovendien altijd handig als je maar 1 of 2 nieuwe onderdelen hebt en Stroll een coureur rijdt de auto in de prak.

Geen enkel team gaat hier 100% voluit, ook Redbull niet. Dat heeft ook helemaal geen nut; er worden geen punten uitgedeeld bij de test. Globaal begin je op bv. 90%, gaat dat goed dan zet je de performance op 91%, daarna op 92%, etc. Vorig jaar heeft het ook meerdere races geduurd voordat veel teams het vertrouwen hadden om 100% te gaan. Teams gaan pas 'volle bak' op de performance die zij op dat moment vertrouwen bij de kwalificatie van de eerste race.

Oerigens is Redbull een team wat notoir veel sandbagt, zeker gedurende raceweekenden. Daarnaast zijn ze de laatste jaren niet bijster sterk met wintertests. Waar Redbull wél in uitblinkt is development gedurende het seizoen. Iets waar Ferrari beduidend slechter in is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:20:26 #117
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169411032
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:12 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Misschien rijdt RBR wel met 50kg extra ballast. Misschien rijdt Ferrari wel zonder ballast.
Misschien rijden ze allemaal voluit. Echt alles is mogelijk :)

Vanavond zou sky met een grondige analyse moeten komen en weten we iets meer.
Ohja? Weten we dan meer? Hebben zij inzicht met hoeveel liter brandstof ze rijden? Of rijders ballast aan boord hadden? Of dat ze wel vol het gaspedaal indrukte? Ik denk het eigenlijk niet.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:20:50 #118
194695 franklop
Fran knock
pi_169411042
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:15 schreef Kyran het volgende:

[..]

Waarom zou je maximaal willen pushen? Wat levert het een team op om maximaal te pushen op dit moment? Dan rij je straks een mooi kwalificatierondje van 1:17, en dan? Wat zegt het?
Ze zullen niet helemaal 100% pushen, misschien paar procent minder, maar je wilt ook je systemen verder checken, coureurs laten checken of de afstelling in orde is, etc.

Teams zijn wel vaker sneller geweest in de tests dan tijdens de GP bijvoorbeeld.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:21:17 #119
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169411051
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:15 schreef Kyran het volgende:

[..]

Waarom zou je maximaal willen pushen? Wat levert het een team op om maximaal te pushen op dit moment? Dan rij je straks een mooi kwalificatierondje van 1:17, en dan? Wat zegt het?
Je wilt toch data hebben van race en kwalificatie? Dan moet je die situatie toch zo goed mogelijk nabootsen? Wat heb je aan een auto die op 95% perfect op de weg ligt, en bij 100% niet op de baan te houden is?
pi_169411065
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:15 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Was deze week toch elke keer tijdens het begin van de lunchbreak?
Gisteren niet gezien. En toen waren er ook veel starts vanaf einde pitlane
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 13:22:24 #121
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169411071
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:21 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je wilt toch data hebben van race en kwalificatie? Dan moet je die situatie toch zo goed mogelijk nabootsen? Wat heb je aan een auto die op 95% perfect op de weg ligt, en bij 100% niet op de baan te houden is?
Wat heb je aan data van Spanje in Australie? Een coureur voelt echt wel aan of je met 95% nog meer speling hebt om harder te gaan.Heb je geen data voor nodig.
pi_169411089
Snelste rondje van Alonso?

  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 13:23:25 #123
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169411097
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:20 schreef twiFight het volgende:
Het lijkt wel alsof velen voor het eerst tests volgen.

Ja, er wordt aan alle kanten gesandbagged. Elk team doet dat, op wellicht een Sauber/Manor (ja ik weet dat ze dit jaar niet meedoen) team na, die strategisch weinig te winnen hebben met sandbaggen. McLaren heeft momenteel uiteraard de luxe niet.

De aero die nu op de auto zit gaat nog veel veranderen voor de eerste race. Elk team zal daar aero updates hebben. Dat betekent niet dat de tests met de aero van nu nutteloos zijn. De data blijft waardevol én ze hebben altijd een onderdeel om op terug te vallen als de update niet werkt. Bovendien altijd handig als je maar 1 of 2 nieuwe onderdelen hebt en Stroll een coureur rijdt de auto in de prak.

Geen enkel team gaat hier 100% voluit, ook Redbull niet. Dat heeft ook helemaal geen nut; er worden geen punten uitgedeeld bij de test. Globaal begin je op bv. 90%, gaat dat goed dan zet je de performance op 91%, daarna op 92%, etc. Vorig jaar heeft het ook meerdere races geduurd voordat veel teams het vertrouwen hadden om 100% te gaan. Teams gaan pas 'volle bak' op de performance die zij op dat moment vertrouwen bij de kwalificatie van de eerste race.

Oerigens is Redbull een team wat notoir veel sandbagt, zeker gedurende raceweekenden. Daarnaast zijn ze de laatste jaren niet bijster sterk met wintertests. Waar Redbull wél in uitblinkt is development gedurende het seizoen. Iets waar Ferrari beduidend slechter in is.
Deze man snapt :)

Edit: Ik denk inderdaad dat velen voor het eerste keer bewust wintertests meemaken :) Niks mis mee, maar conclusies trekken uit tests en als harde feiten presenteren begint een beetje te vervelen.

Enige wat we kunnen zeggen is dat Mercedes, Red Bull en Ferrari weer de top drie lijken te zijn, met een Williams die er misschien nog bij kan komen.
pi_169411117
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:22 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Gisteren niet gezien. En toen waren er ook veel starts vanaf einde pitlane
Dan ben ik daar mee in de war.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:27:29 #125
37887 Dauthi
Progressive
pi_169411185
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:20 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ohja? Weten we dan meer? Hebben zij inzicht met hoeveel liter brandstof ze rijden? Of rijders ballast aan boord hadden? Of dat ze wel vol het gaspedaal indrukte? Ik denk het eigenlijk niet.
Ze lopen er al 2 weken lang rond. Dus ze zullen allicht IETS meer weten dan wat wij kunnen opmaken uit de summiere data die ons gegeven wordt.
Of acht je het grootste media concern in de F1 daar niet toe in staat?
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:27:57 #126
194695 franklop
Fran knock
pi_169411196
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:23 schreef Kyran het volgende:

[..]

Deze man snapt :)

Edit: Ik denk inderdaad dat velen voor het eerste keer bewust wintertests meemaken :) Niks mis mee, maar conclusies trekken uit tests en als harde feiten presenteren begint een beetje te vervelen.

Enige wat we kunnen zeggen is dat Mercedes, Red Bull en Ferrari weer de top drie lijken te zijn, met een Williams die er misschien nog bij kan komen.
Dat is wel iets wat zeker is. Ander puntje is dat de Renaultmotor nog werk kan gebruiken, maar dat wisten ze dus voor de test al.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:29:24 #127
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169411229
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat heb je aan data van Spanje in Australie?
Dan kun je net zo goed niet testen. Waarom rijden ze dan met die aerodecks? Puur voor alleen de 5e race van dit seizoen?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:33:46 #128
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169411327
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:20 schreef twiFight het volgende:

Oerigens is Redbull een team wat notoir veel sandbagt, zeker gedurende raceweekenden. Daarnaast zijn ze de laatste jaren niet bijster sterk met wintertests. Waar Redbull wél in uitblinkt is development gedurende het seizoen. Iets waar Ferrari beduidend slechter in is.
Ik denk niet dat Red Bull specifiek sandbagt, maar wel dat hun aanpak van de (door)ontwikkeling van de auto erg afwijkt van wat de meeste andere teams doen. Bepaalde keuzes in de aero en belangrijke onderdelen van de auto lijken ze veel later te maken dan Ferrari en Mercedes. RBR oogde begin vorige week veel voorzichtiger in hun aanpak dan Ferrari en Mercedes.

Ik vroeg me trouwens af of het niet zelf ontwikkelen van de motor er ook iets mee te maken had: van Ferrari en Mercedes weet je dat ze die in-house bouwen dus misschien hadden die al veel meer data daarover dat RBR (die daarvoor afhankelijk is van externe leverancier Renault). Zoiets kan verschil maken.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 13:34:41 #129
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169411338
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:29 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dan kun je net zo goed niet testen. Waarom rijden ze dan met die aerodecks? Puur voor alleen de 5e race van dit seizoen?
Nee, tuurlijk niet. Je kan alle data van Spanje gebruiken om je auto beter te snappen of beter te maken. Je hoeft daar niet 100% voor te gaan. Dat is alles wat ik probeer te zeggen. 100% gaan om te kijken hoe snel je bent in Barca levert je straks niks op in Australie.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:37:50 #130
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_169411408
Ze zullen vast wel de motor gepushed hebben op 100% om te kijken hoe die reageert op bepaalde vlakken, maar het heeft idd niet veel nut om een quali run te doen tijdens de tests, dat is iets voor VT3.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:38:44 #131
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169411425
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:34 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk niet. Je kan alle data van Spanje gebruiken om je auto beter te snappen of beter te maken. Je hoeft daar niet 100% voor te gaan. Dat is alles wat ik probeer te zeggen. 100% gaan om te kijken hoe snel je bent in Barca levert je straks niks op in Australie.
Ben ik toch niet helemaal met je eens, tuurlijk is elk circuit uniek, maar je kunt zeker wel leren van de bochten op 100% te nemen tijdens tests op een ander circuit dan waar je gaat racen.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:39:34 #132
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_169411445
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:38 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ben ik toch niet helemaal met je eens, tuurlijk is elk circuit uniek, maar je kunt zeker wel leren van de bochten op 100% te nemen tijdens tests op een ander circuit dan waar je gaat racen.
Dat zullen ze vast ook wel gedaan hebben, een bochtje op 100% motor vermogen etc... maar nooit de hele ronde op 100%.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 13:41:15 #133
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169411485
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:38 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ben ik toch niet helemaal met je eens, tuurlijk is elk circuit uniek, maar je kunt zeker wel leren van de bochten op 100% te nemen tijdens tests op een ander circuit dan waar je gaat racen.
Tuurlijk heb je daar wel wat aan, maar daar hoef je niet een heel rondje 100% voor te rijden :)
pi_169411513
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:23 schreef DutchTrain het volgende:
Snelste rondje van Alonso?

[ afbeelding ]
_O-
Ja doei.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:47:46 #135
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_169411607
Vergeet niet dat met 100% rijden je strategisch inzicht geeft en dat kan nadelig werken. Formule 1 is niet alleen een coureur in een bak dure mechanische onderdelen maar ook strategie (bv. de pitstopstrategie van een team is een helder voorbeeld) en politiek (lobbyen voor/tegen bepaalde regels bv.).

Wat je ook wel ziet zijn teams die het juist wél doen. Dat idee had ik bij Ferrari vorig jaar, om wat van hun reputatie te redden, en bv. Sauber, om sponsoren te trekken (kijk eens hoe snel we zijn dit jaar, we staan bovenaan tijdens de tests! Sponsor ons snel!).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:53:35 #136
194695 franklop
Fran knock
pi_169411720
Ha! Ik heb de Autosport live lunch break gehaald *O*
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 13:59:44 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169411816
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:53 schreef franklop het volgende:
Ha! Ik heb de Autosport live lunch break gehaald *O*
Leuk :)

En gisteren heb je de FP ook al gehaald 8-)
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:01:55 #138
194695 franklop
Fran knock
pi_169411858
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Leuk :)

En gisteren heb je de FP ook al gehaald 8-)
Die heb ik gemist? :o
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:02:45 #139
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169411867
Ik zat nog eens de lijstjes van de tests van vorig jaar te bekijken, maar die zeiden nauwelijks iets over de resultaten van dat seizoen. Mercedes en Red Bull deden het stukken slechter en Ferrari was (ook toen) veelal de snelste.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 14:03:47 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169411880
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:02 schreef beantherio het volgende:
Ik zat nog eens de lijstjes van de tests van vorig jaar te bekijken, maar die zeiden nauwelijks iets over de resultaten van dat seizoen. Mercedes en Red Bull deden het stukken slechter en Ferrari was (ook toen) veelal de snelste.
Ferrari was aan het begin van het seizoen ook de betere.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:04:08 #141
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169411887
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:04:56 #142
194695 franklop
Fran knock
pi_169411903
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:04 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Zie je, McLaren is verstoppertje aan het spelen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_169411914
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ferrari was aan het begin van het seizoen ook de betere.
Niet beter dan Mercedes, maar die reden toen niet met de zachte banden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 14:05:36 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169411917
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:01 schreef franklop het volgende:

[..]

Die heb ik gemist? :o
Voorhuis :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:06:01 #145
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_169411930
Denk dat Button blij is dat ie niet zo'n begin hoeft mee te maken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 14:08:16 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169411963
Dat dit kan in Spanje ...
quote:
There's an upside-down #GoMax banner in the grandstand. You F1 fans, with your japes!
Fans :r
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:10:36 #147
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169412017
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ze lopen er al 2 weken lang rond. Dus ze zullen allicht IETS meer weten dan wat wij kunnen opmaken uit de summiere data die ons gegeven wordt.
Of acht je het grootste media concern in de F1 daar niet toe in staat?
Nee
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 14:14:16 #148
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169412061
Ik vind het toch wel erg sneu voor Alonso hoor :( Verdient beter.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:19:08 #149
131800 Tarado
capô de fusca
pi_169412128
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:14 schreef Kyran het volgende:
Ik vind het toch wel erg sneu voor Alonso hoor :( Verdient beter.
Hij verdient zat maar wel met je eens dat hij pech heeft met z'n auto keuzes
pi_169412156
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ze lopen er al 2 weken lang rond. Dus ze zullen allicht IETS meer weten dan wat wij kunnen opmaken uit de summiere data die ons gegeven wordt.
Of acht je het grootste media concern in de F1 daar niet toe in staat?
Het grootste media concern in F1 lijkt me toch nog steeds Liberty Global. Gedragen zich zelfs alsof alles van hun is... oh, wacht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')