Ik denk dat er dit jaar best veel mensen naar Barcelona gaan.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 19:44 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het al eeers eerder gevraagd, maar waren er nou nog mensen die naar Barcelona gingen dit jaar?
HIHIHAHAHOHOquote:Op vrijdag 10 maart 2017 19:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat er dit jaar best veel mensen naar Barcelona gaan.
Bottas was deze testweken een stuk langzamer dan Hamilton in de long runs. Volgens Lauda is het verschil 0,2 seconde.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 19:43 schreef beantherio het volgende:
Bottas moet toch wel vertrouwen putten uit z'n prestaties van de afgelopen weken. Lekker veel rondes kunnen maken om te wennen aan de auto en z'n nieuwe team, en in de cijfers z'n teamgenoot voor weten te blijven. Het wordt weer "gezellig" bij Mercedes voorspel ik.
Holy crap wat een gat tussen de softs en de mediums...quote:Op vrijdag 10 maart 2017 20:39 schreef ElmarO het volgende:
Onboard van het snelste rondje van Raikkonen:
Hier staat er ook een vergelijking tussen dit rondje en de pole van 2016.
En de snelste rondes per type band:
[ afbeelding ]
Die ging niet tot het gaatje, dus er zit nog veel meer in het vatquote:Op vrijdag 10 maart 2017 20:39 schreef ElmarO het volgende:
Onboard van het snelste rondje van Raikkonen:
Wat een idioot hoge bochtsnelheden zeg, niet normaal!!quote:Op vrijdag 10 maart 2017 20:39 schreef ElmarO het volgende:
Onboard van het snelste rondje van Raikkonen:
Als ik dit zie dan lijkt het alsof hij eerst 1/3 van het rondje voluit gaat en daarna wat rustiger aan doet. Dat zou echt een pole van ergens in de 1:16 haalbaar maken en dat zou best ziek zijnquote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die ging niet tot het gaatje, dus er zit nog veel meer in het vat
mja, dat is wat overdreven, maar straks als ze weer op Barcelona racen zou 1.18 laag op zachte banden moeten kunnen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als ik dit zie dan lijkt het alsof hij eerst 1/3 van het rondje voluit gaat en daarna wat rustiger aan doet. Dat zou echt een pole van ergens in de 1:16 haalbaar maken en dat zou best ziek zijn
Die lage 18 halen ze wel volgens mij hoor. Weinig benzine, updates, volledig rondje 100%.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat is wat overdreven, maar straks als ze weer op Barcelona racen zou 1.18 laag op zachte banden moeten kunnen.
Het is dan wel iets warmer, waardoor de rondetijden ietsje minder snel worden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die lage 18 halen ze wel volgens mij hoor. Weinig benzine, updates, volledig rondje 100%.
Makkelijk. De snelste tijd op de ultrasofts (1:18.9)was nu drietiende langzamer dan op de supersofts (1:18.6).quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die lage 18 halen ze wel volgens mij hoor. Weinig benzine, updates, volledig rondje 100%.
Bij Turn 1,2 en 3 remt hij eigenlijk alleen af voor de 1e bocht en daarna blijft hij gewoon het gas erop houden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:51 schreef Party_P het volgende:
[..]
Wat een idioot hoge bochtsnelheden zeg, niet normaal!!
Had het gevoel dat het veel harder gaat dan vorig jaar. Wat helemaal klopt:
Ze gaan alleen geen US en SS gebruiken voor de Spaanse GP. Alleen de soft, medium en hard. https://www.motorsport.co(...)ound-choices-881384/quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:35 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Makkelijk. De snelste tijd op de ultrasofts (1:18.9)was nu drietiende langzamer dan op de supersofts (1:18.6).
Dit soort tijden rijden ze alleen tijdens de kwalificatie. Niet tijdens de race, want dan komen ze zonder benzine te staan.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:15 schreef Rossdale het volgende:
Worden dit jaar ook het aantal raceronden verhoogd? Anders zijn ze zo klaar
spelen wel meer factoren. Doordat ze harder door de bocht kunnen verliezen ze bv minder snelheid en hoeven ze ook minder terug naar de topsnelheid te acceleren.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit soort tijden rijden ze alleen tijdens de kwalificatie. Niet tijdens de race, want dan komen ze zonder benzine te staan.
Sowieso verbruiken ze nu al meer dan dat ze verwacht hadden. Zoals ik al eerder zei is die 5kg extra brandstof te weinig om het verschil in verbruik door het grotere gewicht en extra drag goed te maken.
Ze zijn nu 4 seconden sneller dan tijdens de testen vorig jaar. Dat verschil verwacht ik ook wel tijdens de kwali en de race. Dus in Spanje een pole in de 1.18 laag (in 2016 was dat 1.22.000) en snelste ronde in de race een 1.22 hoog of 1.23 laag oid. Dat was in 2016 1.26.9.
Het grote gat tussen de mediums en softs kan meerdere oorzaken hebben. De snelste mediumtijd is op dag 2 gereden (minder rubber op de baan). Mediumbanden zijn voor langere stints, dus vaak gereden met veel brandstof aan boord, weinig nut om die banden te rijden met weinig brandstof. De temperatuur in Spanje kwam niet vaak boven de 20 graden uit (zeker in de ochtendsessie niet), waardoor de baan ook niet echt heel warm is geworden, en de medium band sowieso minder grip heeft.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:37 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Holy crap wat een gat tussen de softs en de mediums...
Dan is het met de duurzaamheid van nieuwe banden dus ook de harde band nutteloos geworden?
quote:Unexpected vibrations from the Honda engine are causing McLaren's power unit to effectively shake itself into breaking down, Sky Sports understands.
dat is niet bestquote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:00 schreef sasquatsch het volgende:
Vibraties lijken het probleem met de Honda motor te zijn.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |