abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169417987
registreer om deze reclame te verbergen
Bottas heeft in zn uppie ongeveer 3 volledige GP afstanden mťťr gereden dan heel McLaren bij elkaar.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
  vrijdag 10 maart 2017 @ 19:37:58 #227
262 Re
Kiss & Swallow
pi_169418066
is zie een swap Sainz, Ricciardo aankomen zo gebaseerd op de rondetijden 8-)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 10 maart 2017 @ 19:43:12 #228
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169418161
Bottas moet toch wel vertrouwen putten uit z'n prestaties van de afgelopen weken. Lekker veel rondes kunnen maken om te wennen aan de auto en z'n nieuwe team, en in de cijfers z'n teamgenoot voor weten te blijven. Het wordt weer "gezellig" bij Mercedes voorspel ik. :)
  vrijdag 10 maart 2017 @ 19:44:01 #229
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_169418180
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb het al eeers eerder gevraagd, maar waren er nou nog mensen die naar Barcelona gingen dit jaar?
Well done Baku!!
pi_169418215
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 19:44 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het al eeers eerder gevraagd, maar waren er nou nog mensen die naar Barcelona gingen dit jaar?
Ik denk dat er dit jaar best veel mensen naar Barcelona gaan.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
  vrijdag 10 maart 2017 @ 19:45:54 #231
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_169418221
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 19:45 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik denk dat er dit jaar best veel mensen naar Barcelona gaan.
HIHIHAHAHOHO ;(
Well done Baku!!
  vrijdag 10 maart 2017 @ 19:47:29 #232
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_169418258
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 19:43 schreef beantherio het volgende:
Bottas moet toch wel vertrouwen putten uit z'n prestaties van de afgelopen weken. Lekker veel rondes kunnen maken om te wennen aan de auto en z'n nieuwe team, en in de cijfers z'n teamgenoot voor weten te blijven. Het wordt weer "gezellig" bij Mercedes voorspel ik. :)
Bottas was deze testweken een stuk langzamer dan Hamilton in de long runs. Volgens Lauda is het verschil 0,2 seconde.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_169419425
Onboard van het snelste rondje van Raikkonen:


Hier staat er ook een vergelijking tussen dit rondje en de pole van 2016.

En de snelste rondes per type band:

YNwVcJh8SSCaviREFcCR_Capture2.JPG
pi_169420957
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 20:39 schreef ElmarO het volgende:
Onboard van het snelste rondje van Raikkonen:


Hier staat er ook een vergelijking tussen dit rondje en de pole van 2016.

En de snelste rondes per type band:

[ afbeelding ]
Holy crap wat een gat tussen de softs en de mediums... :D

Dan is het met de duurzaamheid van nieuwe banden dus ook de harde band nutteloos geworden?
pi_169421151
Ja, die harde band is er dit jaar alleen voor de bŁhne
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169421167
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 20:39 schreef ElmarO het volgende:
Onboard van het snelste rondje van Raikkonen:


Die ging niet tot het gaatje, dus er zit nog veel meer in het vat
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 10 maart 2017 @ 21:51:29 #237
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_169421406
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 20:39 schreef ElmarO het volgende:
Onboard van het snelste rondje van Raikkonen:


Wat een idioot hoge bochtsnelheden zeg, niet normaal!!

Had het gevoel dat het veel harder gaat dan vorig jaar. Wat helemaal klopt:

Drugs are good mkay?
pi_169421439
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die ging niet tot het gaatje, dus er zit nog veel meer in het vat
Als ik dit zie dan lijkt het alsof hij eerst 1/3 van het rondje voluit gaat en daarna wat rustiger aan doet. Dat zou echt een pole van ergens in de 1:16 haalbaar maken en dat zou best ziek zijn :)
  vrijdag 10 maart 2017 @ 22:15:28 #239
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_169422061
Worden dit jaar ook het aantal raceronden verhoogd? Anders zijn ze zo klaar :P
Op woensdag 14 mei 2014 16:15 schreef Cliffy het volgende:
Mjah hij voelt verder wel goed, hoef geen 20 euro extra uit te geven om em een keertje te laten wassen ;) Paar keer kloppen in shampoo werkt ook prima :D
pi_169422355
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als ik dit zie dan lijkt het alsof hij eerst 1/3 van het rondje voluit gaat en daarna wat rustiger aan doet. Dat zou echt een pole van ergens in de 1:16 haalbaar maken en dat zou best ziek zijn :)
mja, dat is wat overdreven, maar straks als ze weer op Barcelona racen zou 1.18 laag op zachte banden moeten kunnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169422542
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, dat is wat overdreven, maar straks als ze weer op Barcelona racen zou 1.18 laag op zachte banden moeten kunnen.
Die lage 18 halen ze wel volgens mij hoor. Weinig benzine, updates, volledig rondje 100%.
pi_169422601
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Die lage 18 halen ze wel volgens mij hoor. Weinig benzine, updates, volledig rondje 100%.
Het is dan wel iets warmer, waardoor de rondetijden ietsje minder snel worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169422606
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Die lage 18 halen ze wel volgens mij hoor. Weinig benzine, updates, volledig rondje 100%.
Makkelijk. De snelste tijd op de ultrasofts (1:18.9)was nu drietiende langzamer dan op de supersofts (1:18.6).
pi_169422644
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:51 schreef Party_P het volgende:

[..]

Wat een idioot hoge bochtsnelheden zeg, niet normaal!!

Had het gevoel dat het veel harder gaat dan vorig jaar. Wat helemaal klopt:

Bij Turn 1,2 en 3 remt hij eigenlijk alleen af voor de 1e bocht en daarna blijft hij gewoon het gas erop houden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:35 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Makkelijk. De snelste tijd op de ultrasofts (1:18.9)was nu drietiende langzamer dan op de supersofts (1:18.6).
Ze gaan alleen geen US en SS gebruiken voor de Spaanse GP. Alleen de soft, medium en hard. https://www.motorsport.co(...)ound-choices-881384/
  zaterdag 11 maart 2017 @ 00:23:09 #245
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_169425335
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:15 schreef Rossdale het volgende:
Worden dit jaar ook het aantal raceronden verhoogd? Anders zijn ze zo klaar :P
Dit soort tijden rijden ze alleen tijdens de kwalificatie. Niet tijdens de race, want dan komen ze zonder benzine te staan.

Sowieso verbruiken ze nu al meer dan dat ze verwacht hadden. Zoals ik al eerder zei is die 5kg extra brandstof te weinig om het verschil in verbruik door het grotere gewicht en extra drag goed te maken.

Ze zijn nu 4 seconden sneller dan tijdens de testen vorig jaar. Dat verschil verwacht ik ook wel tijdens de kwali en de race. Dus in Spanje een pole in de 1.18 laag (in 2016 was dat 1.22.000) en snelste ronde in de race een 1.22 hoog of 1.23 laag oid. Dat was in 2016 1.26.9.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_169427096
s
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 00:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dit soort tijden rijden ze alleen tijdens de kwalificatie. Niet tijdens de race, want dan komen ze zonder benzine te staan.

Sowieso verbruiken ze nu al meer dan dat ze verwacht hadden. Zoals ik al eerder zei is die 5kg extra brandstof te weinig om het verschil in verbruik door het grotere gewicht en extra drag goed te maken.

Ze zijn nu 4 seconden sneller dan tijdens de testen vorig jaar. Dat verschil verwacht ik ook wel tijdens de kwali en de race. Dus in Spanje een pole in de 1.18 laag (in 2016 was dat 1.22.000) en snelste ronde in de race een 1.22 hoog of 1.23 laag oid. Dat was in 2016 1.26.9.
spelen wel meer factoren. Doordat ze harder door de bocht kunnen verliezen ze bv minder snelheid en hoeven ze ook minder terug naar de topsnelheid te acceleren.
pi_169427121
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:37 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Holy crap wat een gat tussen de softs en de mediums... :D

Dan is het met de duurzaamheid van nieuwe banden dus ook de harde band nutteloos geworden?
Het grote gat tussen de mediums en softs kan meerdere oorzaken hebben. De snelste mediumtijd is op dag 2 gereden (minder rubber op de baan). Mediumbanden zijn voor langere stints, dus vaak gereden met veel brandstof aan boord, weinig nut om die banden te rijden met weinig brandstof. De temperatuur in Spanje kwam niet vaak boven de 20 graden uit (zeker in de ochtendsessie niet), waardoor de baan ook niet echt heel warm is geworden, en de medium band sowieso minder grip heeft.
Het verschil kan tijdens de GP zomaar een stuk kleiner zijn.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 12:00:48 #249
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_169430156
Vibraties lijken het probleem met de Honda motor te zijn.
quote:
Unexpected vibrations from the Honda engine are causing McLaren's power unit to effectively shake itself into breaking down, Sky Sports understands.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
  zaterdag 11 maart 2017 @ 12:22:59 #250
131800 Tarado
capŰ de fusca
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')