SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de constructeursSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?
In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.
Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.
De Agenda
Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië* Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina
De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en zeer waarschijnlijk ook geen Manor.
Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+)
[b]#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas
Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer)
#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen
Ferrari SF70H (Ferrari 062)
#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen
Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+)
#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon
Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+)
#19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll
McLaren MCL32 (Honda RA617H)
#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne
Toro Rosso (Renault R.E.17)
#55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat
Haas VF-17 (Ferrari 062)
#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen
Renault R.S.17 (Renault R.E.17)
#27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer
Sauber C36 (Ferrari 061)
#9 Marcus Ericsson en #94 Pascal WehrleinPlease sir. When moon? When Mustang?
quote:Verstappen goes quickest on a 1m19.852s – on soft tyres.
Dit.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
ik zeg het je, het ligt aan de livery
Wereldkampioen .quote:
Verstappen heeft de memo over het sandbaggen niet gehadquote:
Reed Vettel gister die 1:19 laags (met gas er af op rechte stuk) ook niet op soft?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:36 schreef Abdus18 het volgende:
Vergelijkbaar met de Ferrari's op soft? weet even de tijden niet zo uit mn hoofd XD
quote:SNELSTE TIJD VAN RED BULL DEZE WINTER
De 1:19.852 van Max Verstappen is de snelste tijd van Red Bull Racing deze winter. Die stond op naam van Daniel Ricciardo, de Australiër reed afgelopen dinsdag een 1:19.900.
Ik dacht supersoft, maar weet het niet zeker.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Reed Vettel gister die 1:19 laags (met gas er af op rechte stuk) ook niet op soft?
Zijn snelste tijd op ultrasoft zie ik.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik dacht supersoft, maar weet het niet zeker.
waren dat niet de SS?...quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Reed Vettel gister die 1:19 laags (met gas er af op rechte stuk) ook niet op soft?
Volgens mij ookquote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik dacht supersoft, maar weet het niet zeker.
Zo jammerquote:
Kampioen !quote:Snelste tijd van Red Bull deze winter
De 1:19.852 van Max Verstappen is de snelste tijd van Red Bull Racing deze winter. Die stond op naam van Daniel Ricciardo, de Australiër reed afgelopen dinsdag een 1:19.900.
Vlag maar af!quote:
quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zijn snelste tijd op ultrasoft zie ik.
Dat was gisteren. Met het verschil dat Max telkens 1 vliegende ronde had en vettel 5 rondjes reed en daarin 19,3 en 19,4 noteerde. En dat meerdere malen.quote:11:35 Vettel smashes out a 1m19.341s lap to leap to the top of the times. That's a pretty rapid effort on the soft compound Pirellis...
Mehquote:Super-soft tyres and a 1m19.491s for Verstappen. Red Bull joins the Ferrari/Mercedes party at the low-end of the 1m19s.
Spreekt Hul......quote:
Sowieso gooit Bottas nu roet in het etenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Spreekt Hul......
Nee laat maar, ik ga er niet meer op in dat Hulkenberg Nederlands spreekt.
Spreekt Bottas geen Nederlands?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
Sowieso gooit Bottas nu roet in het eten
Bij een 1:16 hoog op mediums zullen ze het wel benauwd krijgen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:51 schreef SnowOokami het volgende:
Zou Mercedes in paniek raken als Max er opeens een 1:17 uit gooit?
En bergaf loopt die best goedquote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:53 schreef alpeko het volgende:
Honda schijnt anders wel de stilste en zuinigste motor te zijn
Ik kijk liever de IndyCar race dit weekend.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:53 schreef Beach het volgende:
Als je een race wilt zien en niet kan wachten, dit weekeinde is op Eurosport de World Superbikes met Nederlander Michael van der Mark.
Nascarquote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik kijk liever de IndyCar race dit weekend.
Laat de McLaren maar op een mickymousebaantje testen, terwijl de rest op een echt circuit rijdtquote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:55 schreef Predator38 het volgende:
hoe zielig het ook is, laat die wagen gewoon niet meer op het circuit want dit kost de andere teams wel heel erg veel test tijd door dat gepruts van Mclaren/Honda !!!!
quote:11:58 Teams are supposed to be fine-tuning their cars at this stage. The only thing McLaren's fine-tuning is the Barcelona recovery procedure.
Waarschijnlijk een spanjaard bij McLaren ook...quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zo jammer
Er zullen wel weer een paar Japanners bij Honda zelfmoord plegen dit jaar denk ik
quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Laat de McLaren maar op een mickymousebaantje testen, terwijl de rest op een echt circuit rijdt
Oh ja dat kan ook natuurlijk. Of beidenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik kijk liever de IndyCar race dit weekend.
De US en SS tijden die nu worden neergezet zijn misschien niet heel interessant. Het lijkt erop dat deze compounds niet zo geschikt zijn voor Barcelona (zoals eerder opgemerkt).quote:Pirelli's 2017 tyre choices so far:
Australia - Ultra Soft / Super Soft / Soft
China - Super Soft / Soft / Medium
Bahrain - Super Soft / Soft / Medium
Russia - Ultra Soft / Super Soft / Soft
Spain - Soft / Medium / Hard
Monaco - Ultra Soft / Super Soft / Soft
Canada - Ultra Soft / Super Soft / Soft
Azerbaijan - Super Soft / Soft / Medium
Die zachtste compounds kunnen ook prima op Barcelona. Hamilton reed eerder deze week zonder problemen een lange stint op ultrasoftsquote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:01 schreef Floriz87 het volgende:
McLaren heeft zojuist een nieuw level sandbaggen geintroduceerd.
Edit:
[..]
De US en SS tijden die nu worden neergezet zijn misschien niet heel interessant. Het lijkt erop dat deze compounds niet zo geschikt zijn voor Barcelona (zoals eerder opgemerkt).
Ik kijk ze liever allebei gewoon.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik kijk liever de IndyCar race dit weekend.
Snelste rondje op die band tot nu toequote:
Kimi approvesquote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:08 schreef Dauthi het volgende:
Nu een paar interviews met Lance stroll gezien. In ieder antwoord "yeah" en "you know".
Als je er een drinkspelletje van maakt ben je iedere keer kachel 😂
is ook niet helemaal waar natuurlijk, want je kunt wel zeggen dat de top 3 teams het best aardig voor elkaar lijkt te hebben.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:10 schreef Kyran het volgende:
De tijden zeggen echt geen poep, zowel in een team als tussen teams. Tijdens met soft, super soft, ultra soft, alles gaat doorelkaar
Nou geen poep, lijkt me bijzonder overdreven.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:10 schreef Kyran het volgende:
De tijden zeggen echt geen poep, zowel in een team als tussen teams. Tijdens met soft, super soft, ultra soft, alles gaat doorelkaar
Nee, dat klopt natuurlijk. Dat Ferrari Mercedes en Red Bull weer top 3 gaan halen is duidelijk. Williams kan misschien zelfs meedoen op sommige banen lijkt het. Ik bedoel meer dat onderling tussen de top teams nog moeilijk is iets te zeggen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:19 schreef heywoodu het volgende:
In (vrij) grote lijnen zeggen tests echt wel iets, het is niet zo dat het realistisch is om Mercedes, Ferrari of Red Bull in Melbourne ineens op plekken tien en elf te verwachten. Een Sauber of McLaren hoef je ook niet in de top acht te verwachten. Hoe de verhoudingen tussen teams als Renault, Toro Rosso en Williams liggen zou ik echt niet durven zeggen
quote:
quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:28 schreef Floriz87 het volgende:
Snelste tijden tot nu toe per band (voor zover ik terug heb kunnen vinden):
Medium
1. S. Vettel Ferrari 01:21.878
Soft
1. K. Raikkonen Ferrari 01:19.267
2. M. Verstappen Red Bull Racing 01:20.432
3. L. Hamilton Mercedes Grand Prix 01:20.456
Super soft
1. K. Raikkonen Ferrari 01:19.019
2. V. Bottas Mercedes Grand Prix 01:19.310
3. M. Verstappen Red Bull Racing 01:19.438
Ultrasoft
1. S. Vettel Ferrari 01:19.024
2. L. Hamilton Mercedes Grand Prix 01:19.352
3. D. Ricciardo Red Bull Racing 01:19.900
Yup, was die tijd van vandaag nog vergeten hierin mee te nemen, excuus. Andere snelle tijden van vandaag zouden er wel in moeten staan. Even editten.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:28 schreef Predator38 het volgende:
Verstappen reed vanochtend een 1:19:8 op Softs ?
[..]
quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:52 schreef franklop het volgende:
Alonso weer buiten
En rode vlag
en Alonso staat weer stil
zegt allemaal niksquote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:39 schreef Peterselieman het volgende:
Bam. 1.18,6 voor Kimi op supersofts
Nee. Ferrari gebruikt nu nog een straalmotor die ze voor de races eruit moeten halenquote:
Ze zijn nog niet klaar he.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:46 schreef tja77 het volgende:
RBR gaat dat gat van 0,8 seconde echt niet dichten, en dan kun je zeggen dat tests niets zeggen. Maar je wilt toch wel weten hoe hard je bolide ECHT kan voordat je naar de eerste GP van het jaar gaat. Een auto reageert anders op 95% dan op 100%.
"gat van 0,8 seconde" op wat? Aangezien het om test, waarin iedereen op alle gebieden aan van alles aan het fiedelen is hebben we geen idee waar tijden op gebaseerd zijn. Dit is geen kwalificatie, waarin teams echt op zoek zijn naar de snelste tijd. Conclusies zijn dus heel moeilijk te trekken.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:46 schreef tja77 het volgende:
RBR gaat dat gat van 0,8 seconde echt niet dichten, en dan kun je zeggen dat tests niets zeggen. Maar je wilt toch wel weten hoe hard je bolide ECHT kan voordat je naar de eerste GP van het jaar gaat. Een auto reageert anders op 95% dan op 100%.
Ferrari ook nietquote:
Moet dat of verzin je dat?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
nee, maar de middag is voor de racesim
Dit is de laatste testdag voor de Grand Prix, je wilt toch wel weten wat er mogelijk is met de auto lijkt me, en wat er nog moet verbeteren en ook hoe je dat wil gaan doen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
"gat van 0,8 seconde" op wat? Aangezien het om test, waarin iedereen op alle gebieden aan van alles aan het fiedelen is hebben we geen idee waar tijden op gebaseerd zijn. Dit is geen kwalificatie, waarin teams echt op zoek zijn naar de snelste tijd. Conclusies zijn dus heel moeilijk te trekken.
Dat heeft RBR zelf gezegd.quote:
quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat heeft RBR zelf gezegd.
Zelfde opzet als Ricciardo gisteren.
ze gingen vandaag juist meer voor snelheid. RIC had zelfde programma als Max woensdagquote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat heeft RBR zelf gezegd.
Zelfde opzet als Ricciardo gisteren.
quote:Honda on the Alonso problem: "Fernando has stopped out on track with the same issue that Stoffel encountered yesterday - intermittent electrical shutdown.
"Various electrical components in the PU and chassis were changed overnight, and the team are making further changes to eliminate variables and identify the source of the problem."
Misschien rijdt RBR wel met 50kg extra ballast. Misschien rijdt Ferrari wel zonder ballast.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dit is de laatste testdag voor de Grand Prix, je wilt toch wel weten wat er mogelijk is met de auto lijkt me, en wat er nog moet verbeteren en ook hoe je dat wil gaan doen.
Was deze week toch elke keer tijdens het begin van de lunchbreak?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:06 schreef DutchTrain het volgende:
Aha, er mogen racestarts geoefend worden op het rechte stuk. Die memo had ik gemist (anders was ik daar wel nu)
Waarom zou je maximaal willen pushen? Wat levert het een team op om maximaal te pushen op dit moment? Dan rij je straks een mooi kwalificatierondje van 1:17, en dan? Wat zegt het?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:46 schreef tja77 het volgende:
RBR gaat dat gat van 0,8 seconde echt niet dichten, en dan kun je zeggen dat tests niets zeggen. Maar je wilt toch wel weten hoe hard je bolide ECHT kan voordat je naar de eerste GP van het jaar gaat. Een auto reageert anders op 95% dan op 100%.
Ohja? Weten we dan meer? Hebben zij inzicht met hoeveel liter brandstof ze rijden? Of rijders ballast aan boord hadden? Of dat ze wel vol het gaspedaal indrukte? Ik denk het eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:12 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Misschien rijdt RBR wel met 50kg extra ballast. Misschien rijdt Ferrari wel zonder ballast.
Misschien rijden ze allemaal voluit. Echt alles is mogelijk
Vanavond zou sky met een grondige analyse moeten komen en weten we iets meer.
Ze zullen niet helemaal 100% pushen, misschien paar procent minder, maar je wilt ook je systemen verder checken, coureurs laten checken of de afstelling in orde is, etc.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waarom zou je maximaal willen pushen? Wat levert het een team op om maximaal te pushen op dit moment? Dan rij je straks een mooi kwalificatierondje van 1:17, en dan? Wat zegt het?
Je wilt toch data hebben van race en kwalificatie? Dan moet je die situatie toch zo goed mogelijk nabootsen? Wat heb je aan een auto die op 95% perfect op de weg ligt, en bij 100% niet op de baan te houden is?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waarom zou je maximaal willen pushen? Wat levert het een team op om maximaal te pushen op dit moment? Dan rij je straks een mooi kwalificatierondje van 1:17, en dan? Wat zegt het?
Gisteren niet gezien. En toen waren er ook veel starts vanaf einde pitlanequote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Was deze week toch elke keer tijdens het begin van de lunchbreak?
Wat heb je aan data van Spanje in Australie? Een coureur voelt echt wel aan of je met 95% nog meer speling hebt om harder te gaan.Heb je geen data voor nodig.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je wilt toch data hebben van race en kwalificatie? Dan moet je die situatie toch zo goed mogelijk nabootsen? Wat heb je aan een auto die op 95% perfect op de weg ligt, en bij 100% niet op de baan te houden is?
Deze man snaptquote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:20 schreef twiFight het volgende:
Het lijkt wel alsof velen voor het eerst tests volgen.
Ja, er wordt aan alle kanten gesandbagged. Elk team doet dat, op wellicht een Sauber/Manor (ja ik weet dat ze dit jaar niet meedoen) team na, die strategisch weinig te winnen hebben met sandbaggen. McLaren heeft momenteel uiteraard de luxe niet.
De aero die nu op de auto zit gaat nog veel veranderen voor de eerste race. Elk team zal daar aero updates hebben. Dat betekent niet dat de tests met de aero van nu nutteloos zijn. De data blijft waardevol én ze hebben altijd een onderdeel om op terug te vallen als de update niet werkt. Bovendien altijd handig als je maar 1 of 2 nieuwe onderdelen hebt en Stroll een coureur rijdt de auto in de prak.
Geen enkel team gaat hier 100% voluit, ook Redbull niet. Dat heeft ook helemaal geen nut; er worden geen punten uitgedeeld bij de test. Globaal begin je op bv. 90%, gaat dat goed dan zet je de performance op 91%, daarna op 92%, etc. Vorig jaar heeft het ook meerdere races geduurd voordat veel teams het vertrouwen hadden om 100% te gaan. Teams gaan pas 'volle bak' op de performance die zij op dat moment vertrouwen bij de kwalificatie van de eerste race.
Oerigens is Redbull een team wat notoir veel sandbagt, zeker gedurende raceweekenden. Daarnaast zijn ze de laatste jaren niet bijster sterk met wintertests. Waar Redbull wél in uitblinkt is development gedurende het seizoen. Iets waar Ferrari beduidend slechter in is.
Dan ben ik daar mee in de war.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:22 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Gisteren niet gezien. En toen waren er ook veel starts vanaf einde pitlane
Ze lopen er al 2 weken lang rond. Dus ze zullen allicht IETS meer weten dan wat wij kunnen opmaken uit de summiere data die ons gegeven wordt.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:20 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ohja? Weten we dan meer? Hebben zij inzicht met hoeveel liter brandstof ze rijden? Of rijders ballast aan boord hadden? Of dat ze wel vol het gaspedaal indrukte? Ik denk het eigenlijk niet.
Dat is wel iets wat zeker is. Ander puntje is dat de Renaultmotor nog werk kan gebruiken, maar dat wisten ze dus voor de test al.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Deze man snapt
Edit: Ik denk inderdaad dat velen voor het eerste keer bewust wintertests meemaken Niks mis mee, maar conclusies trekken uit tests en als harde feiten presenteren begint een beetje te vervelen.
Enige wat we kunnen zeggen is dat Mercedes, Red Bull en Ferrari weer de top drie lijken te zijn, met een Williams die er misschien nog bij kan komen.
Dan kun je net zo goed niet testen. Waarom rijden ze dan met die aerodecks? Puur voor alleen de 5e race van dit seizoen?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat heb je aan data van Spanje in Australie?
Ik denk niet dat Red Bull specifiek sandbagt, maar wel dat hun aanpak van de (door)ontwikkeling van de auto erg afwijkt van wat de meeste andere teams doen. Bepaalde keuzes in de aero en belangrijke onderdelen van de auto lijken ze veel later te maken dan Ferrari en Mercedes. RBR oogde begin vorige week veel voorzichtiger in hun aanpak dan Ferrari en Mercedes.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:20 schreef twiFight het volgende:
Oerigens is Redbull een team wat notoir veel sandbagt, zeker gedurende raceweekenden. Daarnaast zijn ze de laatste jaren niet bijster sterk met wintertests. Waar Redbull wél in uitblinkt is development gedurende het seizoen. Iets waar Ferrari beduidend slechter in is.
Nee, tuurlijk niet. Je kan alle data van Spanje gebruiken om je auto beter te snappen of beter te maken. Je hoeft daar niet 100% voor te gaan. Dat is alles wat ik probeer te zeggen. 100% gaan om te kijken hoe snel je bent in Barca levert je straks niks op in Australie.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed niet testen. Waarom rijden ze dan met die aerodecks? Puur voor alleen de 5e race van dit seizoen?
Ben ik toch niet helemaal met je eens, tuurlijk is elk circuit uniek, maar je kunt zeker wel leren van de bochten op 100% te nemen tijdens tests op een ander circuit dan waar je gaat racen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet. Je kan alle data van Spanje gebruiken om je auto beter te snappen of beter te maken. Je hoeft daar niet 100% voor te gaan. Dat is alles wat ik probeer te zeggen. 100% gaan om te kijken hoe snel je bent in Barca levert je straks niks op in Australie.
Dat zullen ze vast ook wel gedaan hebben, een bochtje op 100% motor vermogen etc... maar nooit de hele ronde op 100%.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ben ik toch niet helemaal met je eens, tuurlijk is elk circuit uniek, maar je kunt zeker wel leren van de bochten op 100% te nemen tijdens tests op een ander circuit dan waar je gaat racen.
Tuurlijk heb je daar wel wat aan, maar daar hoef je niet een heel rondje 100% voor te rijdenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ben ik toch niet helemaal met je eens, tuurlijk is elk circuit uniek, maar je kunt zeker wel leren van de bochten op 100% te nemen tijdens tests op een ander circuit dan waar je gaat racen.
quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:23 schreef DutchTrain het volgende:
Snelste rondje van Alonso?
[ afbeelding ]
Leukquote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:53 schreef franklop het volgende:
Ha! Ik heb de Autosport live lunch break gehaald
Die heb ik gemist?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leuk
En gisteren heb je de FP ook al gehaald
Ferrari was aan het begin van het seizoen ook de betere.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:02 schreef beantherio het volgende:
Ik zat nog eens de lijstjes van de tests van vorig jaar te bekijken, maar die zeiden nauwelijks iets over de resultaten van dat seizoen. Mercedes en Red Bull deden het stukken slechter en Ferrari was (ook toen) veelal de snelste.
Zie je, McLaren is verstoppertje aan het spelen.quote:
Niet beter dan Mercedes, maar die reden toen niet met de zachte banden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ferrari was aan het begin van het seizoen ook de betere.
Fansquote:There's an upside-down #GoMax banner in the grandstand. You F1 fans, with your japes!
Neequote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ze lopen er al 2 weken lang rond. Dus ze zullen allicht IETS meer weten dan wat wij kunnen opmaken uit de summiere data die ons gegeven wordt.
Of acht je het grootste media concern in de F1 daar niet toe in staat?
Hij verdient zat maar wel met je eens dat hij pech heeft met z'n auto keuzesquote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:14 schreef Kyran het volgende:
Ik vind het toch wel erg sneu voor Alonso hoor Verdient beter.
Het grootste media concern in F1 lijkt me toch nog steeds Liberty Global. Gedragen zich zelfs alsof alles van hun is... oh, wacht.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ze lopen er al 2 weken lang rond. Dus ze zullen allicht IETS meer weten dan wat wij kunnen opmaken uit de summiere data die ons gegeven wordt.
Of acht je het grootste media concern in de F1 daar niet toe in staat?
Tov Red Bull hèquote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet beter dan Mercedes, maar die reden toen niet met de zachte banden.
Deze hadden we nog maar 2 keer gezien vandaag.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:36 schreef Ferry_76 het volgende:
https://hasmclarenbrokendown.com/
Je kon er op wachten!
Spreek voor jezelf.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:39 schreef tja77 het volgende:
[..]
Deze hadden we nog maar 2 keer gezien vandaag.
Godverquote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:52 schreef Nattekat het volgende:
Kenden jullie deze al?
https://hasmclarenbrokendown.com
quote:
Dit vind ik niet lief!!!!quote:
quote:MARCH 9, 2017
Father worried about pressure on Verstappen
Jos Verstappen has admitted he is worried about the pressure that is mounting on the shoulders of his 19-year-old son.
Max Verstappen is now heralded as a rare, Senna-like young hero in formula one, but his father and former F1 driver Jos worries about that mounting popularity and pressure.
"Max can no longer go anywhere he is not recognised," Jos told the Dutch broadcaster L1. "He is under really a lot of pressure.
"The situation is no longer good for Max. His work is six and a half days a week and even that is getting very difficult. All this news coverage is not good for him," he added.
"Of course I'm a concerned father but luckily Max himself stays calm under all this pressure and media attention."
As for Max's chances of wins this year, Verstappen snr answered: "Everyone is optimistic, but we try not to be too excited.
"Ferrari is fast, Mercedes is also very fast, but we are also good. At the same time nobody knows -- everybody is trying to hold something back.
"For the world title I think it's a year too early. If Max wins a couple of races I would be more than satisfied. I expect 2018 will be Max's year if everything goes as it should," Jos added.
Wat een rare tilel. Het gaat niet om de druk maar om zijn privacyquote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:10 schreef Floriz87 het volgende:
Hebben we deze hier al gehad?
http://www.grandprix.com/ns/ns35906.html
[..]
Wat heeft je foto te maken met je verhaal? Overigens heeft Max gisteren hetzelfde gedaan heb ik begrepen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:12 schreef DutchTrain het volgende:
[ afbeelding ]
Red Bull begrijpt dat je de supporters een beetje moet vermaken, dus na de lunch hadden ze Ricciardo de hoofdtribune opgestuurd voor wat handtekeningen
Kimi gaat nu beginnen aan een racesimulatie, Hamilton rijdt ni iedere keer wat korte runs en bij Red Bull ziet het er niet uit dat er nog wat gaat gebeuren.
Had hij maar geen F1 coureur moeten worden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:10 schreef Floriz87 het volgende:
Hebben we deze hier al gehad?
http://www.grandprix.com/ns/ns35906.html
[..]
Hoe kom je tot die conclusie.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:11 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat een rare tilel. Het gaat niet om de druk maar om zijn privacy
Precies. Eigen schuld. Wereldkampioen onwaardig dit. Geef er maar meteen de brui aan, want dit wordt nooit wat.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:14 schreef Beach het volgende:
[..]
Had hij maar geen F1 coureur moeten worden.
Nu met goede foto ingeplaktquote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:13 schreef Floriz87 het volgende:
Wat heeft je foto te maken met je verhaal?
Het ziet er niet naar uit dat Max Verstappen op korte termijn zijn programma kan vervolgen. De auto van Red Bull Racing ligt behoorlijk uit elkaar in de pitbox en de verwachting is dat de werkzaamheden op zijn vroegst rond 16.30 uur voltooid zullen zijn.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:21 schreef tja77 het volgende:
Gaat Max de baan nog op?
Ik lees berichten van niet namelijk.
Ja maar dit artikel suggereert dat de druk te veel zou worden. Dat is niet wat Jos gezegd heeft. Die ging het vooral om de privacy op de spaarzame momenten dat Max wel vrij is.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoe kom je tot die conclusie.
Ik lees dingen over verwachtingen en nooit niet aan het werk zijn.
Gezien de rust in de pitbox, denk ik het niet. Maar je weet het nooit, er zijn net weer twee man aan de pitmuur gaan zitten, maar wat ander personeel van RB loopt zich wat te vervelen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:21 schreef tja77 het volgende:
Gaat Max de baan nog op?
Ik lees berichten van niet namelijk.
Die had ik nog niet gezienquote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://hasmclarenbrokendown.com/
F5'en!!
Nee, sowieso hebben ze de keuze uit dezelfde compounds, maar als ik het me goed herinner ligt de keuze mbt hoeveel sets van welke compound ook vast voor de eerste paar races dit seizoen, aangezien de banden zo anders zijn tov vorig jaar.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:03 schreef tja77 het volgende:
[ afbeelding ]
De door Pirelli beschikbaar gestelde banden voor de eerste races.
Of zijn het de tot nu toe gekozen banden door de verschillende teams?
quote:
quote:15:38 Alonso is na een rondje veilig teruggekeerd bij zijn team. Dat is iets dat de vorige keer niet lukte.
zo jong en dan al 7 lagen plamuur eropquote:
En wed maar dat dit een prachtvrouwtje gaat worden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zo jong en dan al 7 lagen plamuur erop
Edit: Laat maar, je hebt gelijk. Is blijkbaar later aangepast.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:35 schreef tbonesteak289 het volgende:
[..]
Nee, sowieso hebben ze de keuze uit dezelfde compounds, maar als ik het me goed herinner ligt de keuze mbt hoeveel sets van welke compound ook vast voor de eerste paar races dit seizoen, aangezien de banden zo anders zijn tov vorig jaar.
https://www.formula1.com/(...)-bahrain-russia.htmlquote:In accordance with this year's regulations, individual tyre selections for the first five races of the season are identical for all drivers because the usual selection deadlines fall before the teams have had the chance to trial Pirelli's new wide tyres in pre-season testing.
je kan ook gewoon verkering vragen, je hoeft haar niet online te aanbidden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
En wed maar dat dit een prachtvrouwtje gaat worden.
Tevens kan ze een behoorlijk stukje karten.
RIP!quote:Some sad news to bring you this afternoon, as John Surtees has passed away, aged 83
quote:17:33 Verstappen wordt op de baan ingehaald door Hamilton, die op hetzelfde compound zo'n twee seconden per ronde harder gaat.
quote:
quote:Hamilton getting closer to Verstappen, but unable to pass
quote:I am delighted to be able to confirm that your Silverstone Event Tickets have been despatched
McLaren heeft sandbaggen gewoon tot een kunst verhevenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 18:03 schreef Ferry_76 het volgende:
1:21.3 voor Alonso op de Ultrasofts..
Volgens een of andere paragnost in de Formule 1 gaat Alonso dit jaar een titel pakken. De poedelprijs zeker.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 1 K. Raikkonen Ferrari 1:18.634 111 SS 2 M. Verstappen Red Bull 1:19.438 71 SS 3 C. Sainz Toro Rosso 1:19.837 132 SS 4 V. Bottas Mercedes 1:19.845 53 SS 5 L. Hamilton Mercedes 1:19.850 54 US 6 N. Hulkenberg Renault 1:19.885 45 US 7 S. Perez Force India 1:20.116 128 US 8 J. Palmer Renault 1:20.205 43 US 9 L. Stroll Williams 1:20.335 132 S 10 R. Grosjean Haas 1:21.110 76 US 11 F. Alonso McLaren 1:21.389 43 SS 12 M. Ericsson Sauber 1:21.670 59 SS 13 P. Wehrlein Sauber 1:23.527 42 S |
Of 5e voor Seb?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 18:12 schreef beantherio het volgende:
En dat was het dan voor de wintertests. 2e wereldkampioenschap Kimi bevestigd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flesje bier
Zijn 5e, als de auto Vettel ligt is die 0.3 of meer sneller, als de auto hem niet ligt zijn ze ongeveer even snel, maar dan allebei te langzaam om WK te worden.quote:
RIPquote:Op vrijdag 10 maart 2017 16:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
RIP!
De enige kampioen op 2 en 4 wielen in de hoogste klasse van beide soorten.
Ik denk eerder sandbangenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 19:23 schreef motorbloempje het volgende:
Redbull en McLaren zijn gewoon allebei intens aan het sandbaggen
Daar is ze nu nog te jong voor, maar potentie heeft ze zeker. Wacht maar af, over een jaar of 5 is dit 1 van Nederlands heetste mokkels.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 16:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je kan ook gewoon verkering vragen, je hoeft haar niet online te aanbidden.
Ik denk dat er dit jaar best veel mensen naar Barcelona gaan.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 19:44 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het al eeers eerder gevraagd, maar waren er nou nog mensen die naar Barcelona gingen dit jaar?
HIHIHAHAHOHOquote:Op vrijdag 10 maart 2017 19:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat er dit jaar best veel mensen naar Barcelona gaan.
Bottas was deze testweken een stuk langzamer dan Hamilton in de long runs. Volgens Lauda is het verschil 0,2 seconde.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 19:43 schreef beantherio het volgende:
Bottas moet toch wel vertrouwen putten uit z'n prestaties van de afgelopen weken. Lekker veel rondes kunnen maken om te wennen aan de auto en z'n nieuwe team, en in de cijfers z'n teamgenoot voor weten te blijven. Het wordt weer "gezellig" bij Mercedes voorspel ik.
Holy crap wat een gat tussen de softs en de mediums...quote:Op vrijdag 10 maart 2017 20:39 schreef ElmarO het volgende:
Onboard van het snelste rondje van Raikkonen:
Hier staat er ook een vergelijking tussen dit rondje en de pole van 2016.
En de snelste rondes per type band:
[ afbeelding ]
Die ging niet tot het gaatje, dus er zit nog veel meer in het vatquote:Op vrijdag 10 maart 2017 20:39 schreef ElmarO het volgende:
Onboard van het snelste rondje van Raikkonen:
Wat een idioot hoge bochtsnelheden zeg, niet normaal!!quote:Op vrijdag 10 maart 2017 20:39 schreef ElmarO het volgende:
Onboard van het snelste rondje van Raikkonen:
Als ik dit zie dan lijkt het alsof hij eerst 1/3 van het rondje voluit gaat en daarna wat rustiger aan doet. Dat zou echt een pole van ergens in de 1:16 haalbaar maken en dat zou best ziek zijnquote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die ging niet tot het gaatje, dus er zit nog veel meer in het vat
mja, dat is wat overdreven, maar straks als ze weer op Barcelona racen zou 1.18 laag op zachte banden moeten kunnen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als ik dit zie dan lijkt het alsof hij eerst 1/3 van het rondje voluit gaat en daarna wat rustiger aan doet. Dat zou echt een pole van ergens in de 1:16 haalbaar maken en dat zou best ziek zijn
Die lage 18 halen ze wel volgens mij hoor. Weinig benzine, updates, volledig rondje 100%.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat is wat overdreven, maar straks als ze weer op Barcelona racen zou 1.18 laag op zachte banden moeten kunnen.
Het is dan wel iets warmer, waardoor de rondetijden ietsje minder snel worden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die lage 18 halen ze wel volgens mij hoor. Weinig benzine, updates, volledig rondje 100%.
Makkelijk. De snelste tijd op de ultrasofts (1:18.9)was nu drietiende langzamer dan op de supersofts (1:18.6).quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die lage 18 halen ze wel volgens mij hoor. Weinig benzine, updates, volledig rondje 100%.
Bij Turn 1,2 en 3 remt hij eigenlijk alleen af voor de 1e bocht en daarna blijft hij gewoon het gas erop houden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:51 schreef Party_P het volgende:
[..]
Wat een idioot hoge bochtsnelheden zeg, niet normaal!!
Had het gevoel dat het veel harder gaat dan vorig jaar. Wat helemaal klopt:
Ze gaan alleen geen US en SS gebruiken voor de Spaanse GP. Alleen de soft, medium en hard. https://www.motorsport.co(...)ound-choices-881384/quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:35 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Makkelijk. De snelste tijd op de ultrasofts (1:18.9)was nu drietiende langzamer dan op de supersofts (1:18.6).
Dit soort tijden rijden ze alleen tijdens de kwalificatie. Niet tijdens de race, want dan komen ze zonder benzine te staan.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:15 schreef Rossdale het volgende:
Worden dit jaar ook het aantal raceronden verhoogd? Anders zijn ze zo klaar
spelen wel meer factoren. Doordat ze harder door de bocht kunnen verliezen ze bv minder snelheid en hoeven ze ook minder terug naar de topsnelheid te acceleren.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit soort tijden rijden ze alleen tijdens de kwalificatie. Niet tijdens de race, want dan komen ze zonder benzine te staan.
Sowieso verbruiken ze nu al meer dan dat ze verwacht hadden. Zoals ik al eerder zei is die 5kg extra brandstof te weinig om het verschil in verbruik door het grotere gewicht en extra drag goed te maken.
Ze zijn nu 4 seconden sneller dan tijdens de testen vorig jaar. Dat verschil verwacht ik ook wel tijdens de kwali en de race. Dus in Spanje een pole in de 1.18 laag (in 2016 was dat 1.22.000) en snelste ronde in de race een 1.22 hoog of 1.23 laag oid. Dat was in 2016 1.26.9.
Het grote gat tussen de mediums en softs kan meerdere oorzaken hebben. De snelste mediumtijd is op dag 2 gereden (minder rubber op de baan). Mediumbanden zijn voor langere stints, dus vaak gereden met veel brandstof aan boord, weinig nut om die banden te rijden met weinig brandstof. De temperatuur in Spanje kwam niet vaak boven de 20 graden uit (zeker in de ochtendsessie niet), waardoor de baan ook niet echt heel warm is geworden, en de medium band sowieso minder grip heeft.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:37 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Holy crap wat een gat tussen de softs en de mediums...
Dan is het met de duurzaamheid van nieuwe banden dus ook de harde band nutteloos geworden?
quote:Unexpected vibrations from the Honda engine are causing McLaren's power unit to effectively shake itself into breaking down, Sky Sports understands.
dat is niet bestquote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:00 schreef sasquatsch het volgende:
Vibraties lijken het probleem met de Honda motor te zijn.
[..]
de powerunit kan geen vibraties hebben?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:34 schreef Gezicht het volgende:
Even als leek zeggende lijken me die vibraties iets wat het gevolg is van het chassis, dus dan is het niet per definitie de "fout" van Honda dat er zo veel problemen zijn?
het vreemdste is dat het op de testbank niet aan het licht is gekomen maar helaas met Japanners weet je dat nooit zeker.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Vreemd ook. Het is volgens mij niet meer voorgekomen sinds Fiat in 1908 of zo dacht een 28 liter 4-cylinder in lijn te maken. Vibraties zijn inmiddels een bekend en ondervangen fenomeen zou je zeggen.
ik hoorde het gisteravond laat toen ik Ask Crofty nog even terugkeek. Daar is geen simpele oplossing voor ...quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:00 schreef sasquatsch het volgende:
Vibraties lijken het probleem met de Honda motor te zijn.
[..]
En, wat is eruit gekomen?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ze lopen er al 2 weken lang rond. Dus ze zullen allicht IETS meer weten dan wat wij kunnen opmaken uit de summiere data die ons gegeven wordt.
Of acht je het grootste media concern in de F1 daar niet toe in staat?
zal ik eens gokken? Mercedes is nog steeds het snelst, Ferrari zit momenteel voor RBR.quote:
quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:35 schreef JJH het volgende:
Ask Crofty van gister. Dat interview met Ricciardo.
Wat doet die app?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:00 schreef Geralt het volgende:
PitlaneOne is sinds vandaag geupdate naar 2017
Ik dacht ik zeg het even voor de mensen met een Windows Phone.
Beste F1 app die er is op dit platform
Thanks, geinstalleerd.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:00 schreef Geralt het volgende:
PitlaneOne is sinds vandaag geupdate naar 2017
Ik dacht ik zeg het even voor de mensen met een Windows Phone.
Beste F1 app die er is op dit platform
Ik had hem gisteren aangezet maar geen tijd om verder te kijken. Blij dat ik hem hier weer tegenkom. Wat een held is het ookquote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:35 schreef JJH het volgende:
Ask Crofty van gister. Dat interview met Ricciardo.
Ook op dumpert te vinden.quote:Op maandag 13 maart 2017 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je inloggen op YouTube om de video te mogen zien
quote:Red Bull Racing heeft spectaculaire verrassing achter de hand voor Melbourne
Op zondag 26 maart om 07:00 Nederlandse tijd zal het nieuwe Formule 1-seizoen geopend worden met een Grand Prix in Melbourne, Australië. Tijdens deze eerste echte race zal duidelijk worden hoe sterk de teams nou daadwerkelijk zijn. Mercedes is de favoriet, Ferrari oogt snel en degelijk, maar wat kunnen we verwachten van Red Bull Racing? De concurrentie verwacht in ieder geval een sterk verbeterde RB13 in Melbourne.
Red Bull Racing hield zich aardig gedeisd tijdens de testweken in Barcelona, zo is de mening van de concurrentie. Volgens Ferrari-coureur Sebastian Vettel heeft Red Bull Racing bewust niks bijzonders laten zien op het Circuit de Catalunya. "Hebben ze gewoon de bredere banden op de auto van 2016 gemonteerd?", zo vroeg hij zich af.
Ook bij Mercedes geloven ze niet dat Red Bull Racing al het achterste van haar tong heeft laten zien. Teambaas Toto Wolff verwacht dat de Oostenrijkse renstal pas in Melbourne op waarde geschat kan worden: "We zullen het ware Red Bull Racing straks in Australië zien."
Dat er een gewijzigde auto naar Melbourne komt, dat is een feit. Het blijft echter de vraag wat Red Bull Racing gaat veranderen aan de RB13. Teambaas Christian Horner reageert tegenover Auto Motor und Sport als volgt op de vraag of Red Bull Racing met een verrassing komt voor Melbourne: "Daar kun je op rekenen, al is de verrassing misschien anders dan wat sommigen zich voor kunnen stellen."
Dat de Oostenrijkse renstal zich in Barcelona nog niet in de kaarten heeft laten kijken, moge duidelijk zijn. Auto Motor und Sport interperteert de uitspraken van het Red Bull-kamp als volgt: Red Bull Racing komt met een spectaculaire wijziging aan de RB13, maar deze ziet er niet spectaculair uit. De motorsportadviseur van Red Bull, Helmut Marko, wil er alleen het volgende over kwijt: "We introduceren pas nieuwe dingen zodra de oude dingen functioneren zoals ze behoren te doen."
Hoewel de auto een belangrijk een onderdeel is in de Formule 1, zal er ook veel afhangen van de prestaties van Daniel Ricciardo en Max Verstappen. Beide coureurs moeten op hun allerbest zijn om de concurrentie met Mercedes en Ferrari aan te gaan.
die Nederlandse " nieuws" sites word ik niet echt warm van, ze plukken hier en daar wat vandaan en vertalen en het ook nog eens slechtquote:
Daarom FOK!Sport.quote:Op maandag 13 maart 2017 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
die Nederlandse " nieuws" sites word ik niet echt warm van, ze plukken hier en daar wat vandaan en vertalen en het ook nog eens slecht
De info op FOK!sport staat er meestal pas een flinke tijd nadat het nieuws al op het forum gepost isquote:
Niet weten als crewlid dat het FOK!sport isquote:
Probleem is dat FOK!sport het niet klakkeloos kan overnemen van bronnenquote:Op maandag 13 maart 2017 13:38 schreef Rossdale het volgende:
[..]
De info op FOK!sport staat er meestal pas een flinke tijd nadat het nieuws al op het forum gepost is
Volgens mij komt er ook veel op FOK!sport via deze topics
Als je van spoilers houdt ja.quote:
Soms gebeurt het wel eens dat je shift iets te lang ingedrukt houdtquote:Op maandag 13 maart 2017 13:39 schreef franklop het volgende:
[..]
Niet weten als crewlid dat het FOK!sport is
#Nattekrant
quote:Op maandag 13 maart 2017 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
die Nederlandse " nieuws" sites word ik niet echt warm van, ze plukken hier en daar wat vandaan en vertalen en het ook nog eens slecht
Autosport.comquote:Renault says its new Formula 1 engine has exceeded performance targets, despite its pre-season testing programme being impacted by reliability troubles.
The French manufacturer has introduced an all-new concept for 2017 in a bid to make the steps it needs to cut its deficit to rival engine makes Mercedes and Ferrari.
Although Renault endured some frustrations with reliability during the Barcelona test - revolving around its ERS, while its teams were also forced to run it in conservative engine modes - there is some optimism about the potential it has for 2017.
"I think we are on target, and even maybe exceeding that target, subject to reliability," Renault F1 managing director Cyril Abiteboul told Autosport.
"We came into this with a whole new engine architecture, not just in terms of [combustion engine] but also ERS.
"That means quite a great challenge, particularly in terms of reliability, and there is no surprise.
"We were expecting to encounter some difficulties - we had those difficulties that materialised.
"But the good news is that we are not doing that for nothing, meaning that the performance is there when we are try to extract it.
"We were not doing that frequently, because we were really managing distance and life of the engine parts, which are still critical conditions.
"But we have seen the performance that we wanted to get is definitely there."
Renault is now evaluating the choice of specification for the Australian Grand Prix, because it has to carefully balance out power against reliability.
"Anything could happen in Melbourne, we are doing everything we can to make sure that only good things happen in Melbourne," he said.
"We believe we have a situation that is roughly under control, but these power units are so complex to control that we still have a number of decisions to make before Melbourne that will have an impact on not only the finishing order but whether we get to the finish line in Melbourne or not.
"We are really on a critical path and it is really important to stay focused and not take anything for granted."
Renault's form will be critical to Red Bull's hopes of mounting a championship challenge this year, and Abiteboul confidently declared the customer team will "clearly be in a position to fight for the championship" with the French engine.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo'n ding?
PRutser!quote:Op maandag 13 maart 2017 13:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Soms gebeurt het wel eens dat je shift iets te lang ingedrukt houdt
frankflop4PRquote:Op maandag 13 maart 2017 13:41 schreef franklop het volgende:
[..]
PRutser!
ZOiets gebeurd mij nou nooit1!
Zolang je niet weet hoe het target gesteld was zegt dit natuurlijk niets... Als het traget is 80% van de theoretische maximale output dan hebben ze dat wel gehaald en was het target niet ambitieus genoeg.quote:
Reken maar met klanten als Red Bull dat het target hoog genoeg lag.quote:Op maandag 13 maart 2017 13:43 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zolang je niet weet hoe het target gesteld was zegt dit natuurlijk niets... Als het traget is 80% van de theoretische maximale output dan hebben ze dat wel gehaald en was het target niet ambitieus genoeg.
Tijdens de testen? Dat weet je niet. Voor Melbourne natuurlijk welquote:Op maandag 13 maart 2017 13:45 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Reken maar met klanten als Red Bull dat het target hoog genoeg lag.
Kyle Busch... 'nuff saidquote:
Mooi interview. Die handtekeningenkaartjes die hij uitdeelde in Barcelona waren ook watquote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:35 schreef JJH het volgende:
Ask Crofty van gister. Dat interview met Ricciardo.
Ricciardo WDC 2017 confirmedquote:Op maandag 13 maart 2017 19:38 schreef Predator38 het volgende:
Dus wat Red Bull betreft komen er nog wat Aero veranderingen en de motor heeft zoals verwacht op een soort van veiligheids modus gedraait tijdens de testen ( was ook te horen aan het aantal toeren ?!)
nog maar 1.5 week en we gaan het meemaken !!
Dat was wel duidelijk te merken dat er eerder werd opgeschakeld, en de toerenbegrenzer staat idd wat lager in. Maar ga er maar vanuit dat ze dat bij Ferrari en Mercedes ook doen.quote:Op maandag 13 maart 2017 19:38 schreef Predator38 het volgende:
Dus wat Red Bull betreft komen er nog wat Aero veranderingen en de motor heeft zoals verwacht op een soort van veiligheids modus gedraait tijdens de testen ( was ook te horen aan het aantal toeren ?!)
nog maar 1.5 week en we gaan het meemaken !!
Nog ff geduld hebben.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 09:23 schreef motorbloempje het volgende:
Ik droomde vannacht dat het al zover was! *huuu*
Welkom aan de juiste kant van 't hekquote:
Ik hoop het echt Met Max als goede 2e en knecht eind van het jaar om Hamilton en Vettel te zieken..quote:
Dat zou echt genieten zijnquote:Op dinsdag 14 maart 2017 10:31 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik hoop het echt Met Max als goede 2e en knecht eind van het jaar om Hamilton en Vettel te zieken..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |