abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 maart 2017 @ 15:09:24 #151
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_169677069
Wat Cue zegt... Misschien luisteren naar je lichaam? Die kan duidelijk 3x evy niet aan.
pi_169677166
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:04 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Als t zoveel pijn doet kan t toch niet goed zijn voor je lichaam?
Wat zegt de fysio daarover?
Dat is een vreemde conclusie, een sportmassage is vaak onprettig tot pijnlijk en als ze een beetje hard moesten masseren dan is het weefsel gewoon beurs, niet gek dat het als een blauwe plek voelt de volgende dag.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 21 maart 2017 @ 16:29:39 #153
365231 Fera
Fire & Blood
pi_169678606
Is het niet beter om te fietsen? Hardlopen kan erg belastend zijn als je wat zwaarder bent. Aan de andere kant, een fysiotherapeut zal het wel beter weten dan ik. :')
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 16:40:25 #154
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169678760
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:15 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat is een vreemde conclusie, een sportmassage is vaak onprettig tot pijnlijk en als ze een beetje hard moesten masseren dan is het weefsel gewoon beurs, niet gek dat het als een blauwe plek voelt de volgende dag.
Misschien wat onlogisch verwoord, gaat mij niet om de massage of fysio. Meer dat het hardlopen zoveel pijn doet aan haar benen/schenen. Nu al voor geruime tijd.
En dat er blijkbaar tape voor nodig is om t houdbaar te houden.

Lijkt mij ondertussen een teken van je lichaam dat je beter een andere soort kan doen of t minder vaak moet doen
  dinsdag 21 maart 2017 @ 16:54:33 #155
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_169678967
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:29 schreef Fera het volgende:
Is het niet beter om te fietsen? Hardlopen kan erg belastend zijn als je wat zwaarder bent. Aan de andere kant, een fysiotherapeut zal het wel beter weten dan ik. :')
Dat... ik snap niet dat iedereen gelijk wil gaan hardlopen. Dat is toch wel een erg blessure gevoelige sport, zeker als je af wilt vallen. Ga zwemmen of fietsen, even gezond en minder belastend voor je gewrichten en de drempel is even laag (behalve dat je een fiets moet kopen of een zwembad kaartje).
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  dinsdag 21 maart 2017 @ 16:56:02 #156
365231 Fera
Fire & Blood
pi_169678990
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:54 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Dat... ik snap niet dat iedereen gelijk wil gaan hardlopen. Dat is toch wel een erg blessure gevoelige sport, zeker als je af wilt vallen. Ga zwemmen of fietsen, even gezond en minder belastend voor je gewrichten en de drempel is even laag (behalve dat je een fiets moet kopen of een zwembad kaartje).
Zwemmen is ook wel een goed idee, ja. Dan heb je volgens mij ook geen gekloot met tape en dat soort dingen lijkt me.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 16:56:09 #157
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_169678993
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 14:56 schreef Pizzapuntje het volgende:
Fysio heeft mn onderbenen gemasseerd, man wat een hel was dat. Was gister, en nu als ik op de zijkant van m'n schenen druk lijkt het wel een blauwe plek, zo'n pijn doet het. Net tape er op gedaan, vanavond rustig rennen, hoop echt dat het weer lukt.

Hier trouwens 105,8
Had echt een hele grote schade verwacht na vorige week maar dat viel gelukkig mee!
Tip; Als het pijn doet, ga niet hardlopen. Laat het herstellen. Hou het voorlopig op wandelen. Vergis je niet, wandelen is even gezond als hardlopen behalve het conditie gedeelte. Op een stevig tempo verbrandt je in een uur wandelen evenveel of meer als een halfuur hardlopen. ( ik ken je wandel / hardloop tempo niet dus het is een indicatie )
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  dinsdag 21 maart 2017 @ 17:02:06 #158
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_169679092
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:56 schreef Fera het volgende:

[..]

Zwemmen is ook wel een goed idee, ja. Dan heb je volgens mij ook geen gekloot met tape en dat soort dingen lijkt me.
Het hele probleem is is dat hardlopen het meest laagdrempelige is qua kosten en moeite. Iedereen heeft sportschoenen dus die heb je al en dan ga je naar buiten en hobbel je. Je hoeft verder geen kosten te maken.

Maar eigenlijk zou je dus schoenen moeten kopen die voor jouw loop geschikt zijn en niet de 30 euro knallers bij de aktie sport.

Afgezien van dat, hardlopen belast de knieen enorm, ook als je een normaal gewicht hebt. Laat staan als je erg veel overgewicht hebt.... ik snap de beweegreden wel om te gaan hardlopen, maar je kan veel beter krachttraining doen (en dit is ook nog gratis ook.. gewoon pushups, squats, pullups). Allemaal in het speeltuintje in de buurt. Geweldig toch? :)
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  dinsdag 21 maart 2017 @ 17:04:26 #159
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_169679120
Ontopic:

O: Kwark met gedroogde appel
T: Soep & paprika wortel en komkommer als snack
L: Gewokte groenen met gerookte kip en teriyaki woksaus en noodles
T: Appel
D: Geitenkaas salade met spekjes en balsamico framboos dressing
S: Survivaltraining (2 uurtjes)
T: Kip ketjap salade van de jumbo (ja I know :'))
T: Proteine pudding
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_169679131
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Misschien wat onlogisch verwoord, gaat mij niet om de massage of fysio. Meer dat het hardlopen zoveel pijn doet aan haar benen/schenen. Nu al voor geruime tijd.
En dat er blijkbaar tape voor nodig is om t houdbaar te houden.

Lijkt mij ondertussen een teken van je lichaam dat je beter een andere soort kan doen of t minder vaak moet doen
Ik zeg ook niet dat ze per se moet gaan hardlopen, dat lijkt me op dit moment ook niet de sport waarmee je de meeste calorieën verbrandt zoals al gezegd wordt; het duurt als je weinig sportverleden en ook nog wat overgewicht hebt écht lang voordat je verstandig kunt opbouwen naar een uur hardlopen. Maar het is ook weer niet zo dat elk pijntje of wat tape om een gewricht te ondersteunen een teken is dat je die sport helemaal niet kunt doen. Als het maar weer binnen redelijke tijd herstelt kan dat juist ook betekenen dat je lichaam zich aanpast aan de belasting. Gewoon niet te gek en niet teveel in één keer.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 21 maart 2017 @ 17:08:18 #161
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_169679176
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:00 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Helemaal mee eens :Y
Ben ook geen voorstander van "dit mag ik niet meer, want wil afvallen"-principe bv.

Eet het ook nog steeds, alleen een stuk minder. En probeer soms gewoon alternatieven te vinden om wat meer variatie te vinden. Dus dan benoem ik het als "ik wil geen koolhydraten" , maar dat is niet om een heel dieet ervan te maken, maar meer om uitbreiding van m'n eetpatroon te creeeren.
Cue, eet je gewoon niet een langere tijd hetzelfde aantal kcal? Is dat de reden niet dat je niet afvalt? (ik weet niet of je nog af wilt vallen of op wilt bouwen)

Uiteindelijk is het lichaam continue bezig met homeostase. Dat wil zeggen dat je metabolisme zich aanpast aan de voeding die je binnen krijgt. Lang verhaal, google het maar even. Veel mensen bouwen daarom een cheatdag in om de zoveel tijd (persoonlijk).
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  dinsdag 21 maart 2017 @ 17:12:38 #162
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_169679219
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:54 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Dat... ik snap niet dat iedereen gelijk wil gaan hardlopen. Dat is toch wel een erg blessure gevoelige sport, zeker als je af wilt vallen. Ga zwemmen of fietsen, even gezond en minder belastend voor je gewrichten en de drempel is even laag (behalve dat je een fiets moet kopen of een zwembad kaartje).
Ik snap dat juist prima. De drempel voor fietsen en zwemmen is namelijk helemaal niet laag.

Fietsen heeft juist een tyfushoge drempel, want je moet een behoorlijk bedrag neertellen voor een beetje fatsoenlijke fiets. En het is dan wel minder belastend voor je benen, maar je krijgt wel te maken met mogelijke knie-, rug-, nek- en/of schouderblessures. Daarnaast kun je best een half uur gaan hardlopen, maar ben je met fietsen toch een heel stuk langer van huis.

De drempel voor t zwemmen zit m er vooral in dat je het niet van thuis uit kunt doen, en je daardoor meer tijd aan reizen verliest en je ook nog aan de openingstijden van t zwembad gebonden bent.

Hardlopen is een kwestie van schoenen kopen, de voordeur achter je dicht trekken en gaan.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 17:17:35 #163
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_169679275
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 17:08 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Cue, eet je gewoon niet een langere tijd hetzelfde aantal kcal? Is dat de reden niet dat je niet afvalt? (ik weet niet of je nog af wilt vallen of op wilt bouwen)

Uiteindelijk is het lichaam continue bezig met homeostase. Dat wil zeggen dat je metabolisme zich aanpast aan de voeding die je binnen krijgt. Lang verhaal, google het maar even. Veel mensen bouwen daarom een cheatdag in om de zoveel tijd (persoonlijk).
Ze valt wel af. En dat is niet hoe homeostase werkt.

Je lichaam kent geen spaarstand en kan niet efficiënter met energie omgaan. Als je een energietekort creëert dat je lichaam dwingt dat wel te gaan doen, dan merk je dat vanzelf. Dan wordt namelijk energie weggehouden van je minder belangrijke organen. Je wordt moe, zwakker, vatbaarder voor ziektes. Maar je organen gaan niet opeens genoegen nemen met minder energie voor dezelfde prestaties.

Enige wat homeostase wel doet in dit verband is bij fitter worden je hartslag lager kunnen houden. Oftewel conditie opbouwen, waardoor je energieverbruik bij inspanning lager is dan ongetraind.

[ Bericht 25% gewijzigd door MutedFaith op 21-03-2017 17:27:24 ]
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 17:22:30 #164
365231 Fera
Fire & Blood
pi_169679345
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 17:02 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Het hele probleem is is dat hardlopen het meest laagdrempelige is qua kosten en moeite. Iedereen heeft sportschoenen dus die heb je al en dan ga je naar buiten en hobbel je. Je hoeft verder geen kosten te maken.

Maar eigenlijk zou je dus schoenen moeten kopen die voor jouw loop geschikt zijn en niet de 30 euro knallers bij de aktie sport.

Afgezien van dat, hardlopen belast de knieen enorm, ook als je een normaal gewicht hebt. Laat staan als je erg veel overgewicht hebt.... ik snap de beweegreden wel om te gaan hardlopen, maar je kan veel beter krachttraining doen (en dit is ook nog gratis ook.. gewoon pushups, squats, pullups). Allemaal in het speeltuintje in de buurt. Geweldig toch? :)
Wel mee eens hoor. Maar ik houd sowieso niet van hardlopen. :P Fietsen lijkt me eigenlijk ook erg laagdrempelig. Maar ik vergeet soms dat niet iedereen een fiets heeft.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 17:24:42 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169679384
De drempel voor wandelen is ook niet hoog. Ja, je bent langer bezig dan met hardlopen, maar daar staat weer tegenover dat je meestal niet eenmaal weer thuis moet douchen en omkleden.

Ik zweer erbij.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 17:29:02 #166
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_169679460
Wandelen is ook prima. Doe ik ook dagelijks.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 17:40:33 #167
248821 Rauw.
op je bord.
pi_169679660
Gewoon lekker blijven hardlopen ook.
No pain no gain enzo ;(
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 21 maart 2017 @ 17:48:29 #168
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_169679809
Alles voor de gains, bro
Fear is the path to the Dark Side.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 18:10:38 #169
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_169680307
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 17:12 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Ik snap dat juist prima. De drempel voor fietsen en zwemmen is namelijk helemaal niet laag.

Fietsen heeft juist een tyfushoge drempel, want je moet een behoorlijk bedrag neertellen voor een beetje fatsoenlijke fiets. En het is dan wel minder belastend voor je benen, maar je krijgt wel te maken met mogelijke knie-, rug-, nek- en/of schouderblessures. Daarnaast kun je best een half uur gaan hardlopen, maar ben je met fietsen toch een heel stuk langer van huis.

De drempel voor t zwemmen zit m er vooral in dat je het niet van thuis uit kunt doen, en je daardoor meer tijd aan reizen verliest en je ook nog aan de openingstijden van t zwembad gebonden bent.c

Hardlopen is een kwestie van schoenen kopen, de voordeur achter je dicht trekken en gaan.
Lees niet zo selectief
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  dinsdag 21 maart 2017 @ 18:13:06 #170
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_169680357
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 17:17 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Ze valt wel af. En dat is niet hoe homeostase werkt.

Je lichaam kent geen spaarstand en kan niet efficiënter met energie omgaan. Als je een energietekort creëert dat je lichaam dwingt dat wel te gaan doen, dan merk je dat vanzelf. Dan wordt namelijk energie weggehouden van je minder belangrijke organen. Je wordt moe, zwakker, vatbaarder voor ziektes. Maar je organen gaan niet opeens genoegen nemen met minder energie voor dezelfde prestaties.

Enige wat homeostase wel doet in dit verband is bij fitter worden je hartslag lager kunnen houden. Oftewel conditie opbouwen, waardoor je energieverbruik bij inspanning lager is dan ongetraind.
Ah dat wfvallen had ik niet goed gelezen. En toch heeft het wel ten gevolge dat het plateaus in stand houdt. Interessant onderwerp (ook voor jou ;))
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_169681622
Dat wordt toch maar langzaam wandelen tegen helling op ofzo voorlopig.
Net geprobeerd te rennen en weer dezelfde pijn, met tape en na sportmassage.

Baal er gruwelijk van, maar ga het risico niet nemen iets te forceren nu.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:42:57 #172
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169684496
O, kwark peer
L, sla kip ei
S, cleans en double unders
D, mie, kip, sperziebonen
Was zo'n 1000 totaal
Dus nu nog wat spinazie met spekjes
Wordt dan zo'n 1300
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:44:54 #173
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_169684554
superkut. Maar beter nu rustig aan doen dan alles helemaal naar de klote helpen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  Redactie Sport dinsdag 21 maart 2017 @ 21:34:05 #174
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169686470
Ik kocht dus vandaag magere kwark appel kaneel bij de Aldi. Die bevat gewoon maar 3,4 gram koolhydraten per 100gram tegenover de naturel magere kwark met 4,0 gram per 100gram. Ik zie vast iets over het hoofd maar ik snap deze logica niet :')

[ Bericht 0% gewijzigd door DeLuna op 21-03-2017 22:20:05 ]
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 21 maart 2017 @ 21:46:42 #175
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_169687004
ik ook niet :')
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')