abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169409938
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:24 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Maar wel steeds over 'wij' spreken, terwijl je een keertje in Brazili bent geweest ofzo. Best triest.
Ik ben meer dan 5x in brazilie geweest (weet het niet eens meer) en telkens voor minstens een maand, en heb er ook een tijdje gewoond/stage gedaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169409954
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar? Ik heb het sinds 1975 nergens meer meegemaakt.
Ik ben opgegroeid in zeeland, wat natuurlijk al wat traditioneler is, en mijn broer kwam een keer thuis met 'en ja we moesten het toetje van het zelfde bord eten' nadat hij was wezen eten bij een vriendje van hem.

Het komt dus nog steeds voor, maar deze traditie is denk ik wel langzaam aan het uitsterven.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169409998
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:23 schreef Lienekien het volgende:
Weer van die belachelijke algemene conclusies op basis van een paar waarnemingen. Man, man, man. De honden lusten er geen brood van.
Maar wat klopt er niet dan? Jij bent een chte Nederlander dus jij weet het toch vast wel.

1. Ben je cht een echte Nederlander (dus puur) ?
2. Eet jij dingen met graten/botten/etc. ?
3. Eten de pure Nederlanders die jij kento ok dit soort dingen?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:29:02 #29
61646 Copycat
It's all Gut, Mensch
pi_169410001
Tja, Zeeuwen. Daar gaat alles wat langzamer.
Curiosity cultured the cat
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_169410055
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:29 schreef Copycat het volgende:
Tja, Zeeuwen. Daar gaat alles wat langzamer.
Klopt. Sommige mensen bij ons mochten b.v. ook geen TV, op zondag gaan ze naar de kerk met van die hoedjes en zo, dat soort dingen.

Ik vind het wel mooi dat dit soort oerHollandse tradities toch behouden blijven.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:31:07 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169410057
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:28 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Maar wat klopt er niet dan? Jij bent een chte Nederlander dus jij weet het toch vast wel.

1. Ben je cht een echte Nederlander (dus puur) ?
2. Eet jij dingen met graten/botten/etc. ?
3. Eten de pure Nederlanders die jij kento ok dit soort dingen?
Dit is allemaal echt te belachelijk voor woorden. Denk je dat het genetisch is, of zo?
The love you take is equal to the love you make.
pi_169410071
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit is allemaal echt te belachelijk voor woorden. Denk je dat het genetisch is, of zo?
Ik denk meer iets cultureels. Maar wie weet?

En kun je antwoord geven op mijn vragen?
pi_169410082
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:31 schreef liedetector het volgende:

[..]

*gniffel

verder gewoon dom gelul met veel aannames gebaseert op niks
Eet jij dingen met graatjes/botjes?

Ben je nederlands?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:32:36 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169410083
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet, want het slaat nergens op.
pi_169410088
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Eet jij dingen met graatjes/botjes?

Ben je nederlands?
ja op alles, enige waar ik probeer de raten uit te halen voor ik m serveer zijn makrelen
pi_169410092
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet, want het slaat nergens op.
Als je niet mee wil werken aan het topic van deze draad zou ik je toch willen verzoeken om erfgens anders te posten.

Dit is namelijk bedoeld als een serieuze draad.
pi_169410116
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:32 schreef liedetector het volgende:

[..]

ja op alles, enige waar ik probeer de raten uit te halen voor ik m serveer zijn makrelen
Oh wow, ok ! Er zijn dus blijkbaar ook Nederlanders die het wl eten.

De meeste die ik ken eten het echter niet.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:34:31 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169410125
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:33 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als je niet mee wil werken aan het topic van deze draad zou ik je toch willen verzoeken om erfgens anders te posten.

Dit is namelijk bedoeld als een serieuze draad.
Waardoor komt het dat je zo slecht tegen kritiek kunt? Is dat je Zeeuwse of je Brazilliaanse bloed?
pi_169410142
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:34 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

dan ken je hele rare mensen!!! Oww ja er schuiven ook regelmatig mensen aan om te eten, ook als ik het niet van te voren weet....
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:43:29 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_169410302
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:34 schreef sirdanilot het volgende:

Alle 3 jouw vrienden? :')
Poef.....gone! golfer
pi_169410469
quote:

[..]

Wat is dat nou voor een onzin vraag. 'Ben jij Nederlander'. Wat is dat dan, en wat doet het er toe? Heel NL is hetzelfde of zo?
Man man.
Wat ben jij vooringenomen.
Moeten wij nu jouw ongelijk bewijzen?

Leven en laten leven.
Make my day!
pi_169410506
vooral het geboren Zeeuw zijn, maar je geen "kaaskop" voelen vind ik wel vermakelijk
pi_169410776
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Scheelt afwas.

Ik zou in zo'n geval denk ik simpelweg geen toetje nemen. Ik denk dat het onbeleefd is om om een nieuw bord te vragen? Kan n van de Nederlanders daar wat duidelijkheid over geven? Of kun je dat wel gewoon vragen als gast?
Weigeren is geen optie. Er werd niks gevraagd. De aardappels waren op en de gastvrouw ging zonder iets te zeggen naar de keuken en kwam terug met een fles chocoladevla.
Ik was de gast, dus ik kreeg als eerste de vla in mijn bord.
Ja, ga dan maar eens een discussie aan met je gastheer en gastvrouw.

Ik heb het opgegeten zoals het hoort. En, zoals jullie zien, heb ik het overleefd.
Wel zit ik me vaak af te vragen hoe deze mensen zouden reageren als ze bij mij zouden eten.
Zouden ze chinees ook met stokjes eten?
Zouden ze ook wijn drinken bij de spaghetti?
Zouden ze ook tussen de gangen zomaar naar de wc gaan?
Zonder hun handen te wassen?
Er werd niet of nauwelijks gesproken tijdens het eten.
Ik probeerde het gesprek op gang te houden, tot ik inzag dat dit hier notdone was.
We eten dus er wordt niet gesproken.
<a href="http://blueballfixed.ytmnd.com/" target="_blank" rel="nofollow">http://blueballfixed.ytmnd.com/</a>
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:18:49 #44
61646 Copycat
It's all Gut, Mensch
pi_169410994
Wat een rare collega heb jij.
Curiosity cultured the cat
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_169411360
Ik denk dat ik het snap. TS komt uit Zeeland en is dus per definitie een plattelandsbewoner/provinciaal/boertje. Hier wil ie zich heel graag tegen afzetten en claimt dus 'braziliaan' te zijn, omdat een van z'n ouders dat blijkbaar is. Hij denkt dat ie nu automatisch een 'wereldburger' is die weet wat echt lekker eten is en lacht die boertjes met hun aardappels met jus uit.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:37:23 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169411399
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:35 schreef MrSalazar het volgende:
Ik denk dat ik het snap. TS komt uit Zeeland en is dus per definitie een plattelandsbewoner/provinciaal/boertje. Hier wil ie zich heel graag tegen afzetten en claimt dus 'braziliaan' te zijn, omdat een van z'n ouders dat blijkbaar is. Hij denkt dat ie nu automatisch een 'wereldburger' is die weet wat echt lekker eten is en lacht die boertjes met hun aardappels met jus uit.
Een bij tijd en wijle tamelijk wereldvreemde wereldburger, dat wel.
pi_169411420
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een bij tijd en wijle tamelijk wereldvreemde wereldburger, dat wel.
95% van de tijd ongeveer.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_169411547
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:35 schreef MrSalazar het volgende:
Tsja je kan het zo zien, maar ik doe toch echt graag recht aan beide kanten van mijn afkomst en niet alleen mijn Nederlandse (of Zeeuwse zo je wil).

Ik schaam me verder ook niet dat ik in Zeeland ben opgegroeid , hoor. Als ik hier bijvoorbeeld een Zeeuw tegenkom spreek ik nog altijd graag Zeeuws met ze . Bij ons thuis werd er geen Zeeuws gesproken (Portugees of standaard Nederlands ) maar op het dorp eigenlijk voornamelijk Zeeuws.
pi_169411548
quote:

[..]

Klopt. Sommige mensen bij ons mochten b.v. ook geen TV, op zondag gaan ze naar de kerk met van die hoedjes en zo, dat soort dingen.

Ik vind het wel mooi dat dit soort oerHollandse tradities toch behouden blijven.
Dit soort calvinisten mogen sowieso nergens van genieten. De grefo's behoren helemaal geen plezier te hebben in het leven. Bid, werk, plant je voort, bid, ga naar de kerk en leef je leven voor het hiernamaals.

Dus tsja, daar zul je weinig eetcultuur vinden. Echter Ga je naar Limburg, Brabant of de westelijkere stukken zeeland (dus waar alles op zondag open is wegens toeristen) dan vind je iets heel anders. Zeeland is in mijn ogen juist wel een provincie waar ze van het leven genieten, maar wel westelijk van Kapelle en zierikzee....

Maar ergens zit wel in de nederlandse cultuur dat j eeet omdat je anders doodgaat. En graatjes... botten, dat werkt niet als je alles door elkaar wilt prakken.
Whatever...
  Moderator vrijdag 10 maart 2017 @ 14:08:00 #50
221912 crew  minilot
Puer aeternus
pi_169411961
Beetje opgeruimd. Netjes houden graag. De gewilligheid van de n ten opzichte van de ander als het gaat om botjes, graatjes en meer zulks is op zich het bespreken waard, ondanks de op zich wat twijfelachtige aannames van TS, die intussen wel terecht gewezen is. :Y
Wo ist der Fhrer, der mich fhrt?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')