abonnement bol.com Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 maart 2017 @ 11:01:45 #1
414785 sirdanilot
pi_169408445
Ik heb de laatste tijd vaak gemerkt dat Nederlanders vaak heel erg veel moeite hebben aan eten met botjes en dergelijke erin. Denk bijvoorbeeld aan:

- Mensen die zeuren over een kippenpoot
- Mensen die de helft van het vlees aan een kippenpoot of spare rib laten zitten (kunnen ze niet eten of zo? vind dat altijd echt heel erg raar, en ook disrespectvol naar het dier dat voor jou gestorven is toe)
- Mensen die absoluut geen vis op de graat willen eten, of als ze het dan op vakantie een keer krijgen helemaal gaan lopen pielen en dan alsnog half stikken in een graat. Kunnen sommige mensen niet eten of zo?
- Mensen die niet weten hoe je mosselen eet en ze b.v. proberen met een te grote vork uit de schelp te pielen, ipv gewoon pakken met een lege schelp
- Mensen die, als ik b.v. een stoofpotje heb gemaakt of zo, zich murw stikken in jeneverbesjes of laurierblaadjes erin :') ik zeg tegenwoordig meestal expliciet dat je die niet op moet eten
- Mensen die b.v. geen zonnebloempitten met schil kunnen eten (die zit ik nu lekker weg te kauwen, heerlijke en gezonde goedkope snack). Of ze zuigen alleen het zout eraf en spugen de rest uit :') :')
- Mensen die geen garnalen kunnen pellen, of b.v. eerst heel erg langzaam alle garnalen op hun bord gaan lopen pellen en het dan pas opeten als het koud is. Je pelt toch gewoon terwijl je eet? Is dat echt zo een moeilijk concept? :') Of je vreet gewoon de hele garnaal op, inclusief schaal en poepkanaal, daar doen we in brazilie iig niet moeilijk over als het goede garnalen zijn.

Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom 'pure' Nederlanders zo ontzettend veel moeite hebben met dit eten? Bij ons wordt kip en vis en dergelijke meestal met bot/graat geserveerd. Maar we hadden b.v. een keer Nederlandse familie mee naar brazilie en het was echt ÉÉN GROOT DRAMA elke keer dat we gingen eten.

Ik kan de volgende verklaringen bedenken maar het is me echt een raadsel:

- Nederlanders vinden het vies om met hun handen aan hun eten te zitten (waarom? je eet het toch ook op? :') )
- Nederlanders zijn gewoon lui en willen alles binnen 10 minuten opeten (waarom? zo veel haast?)
- Nederlanders verwachten dat overal waar ze eten een 3 sterrenrestaurant is waar de kok tijd/zin/geld heeft om alle vis en dergelijke voor ze te fileren (waarom zou je? bovendien is op de graat/bot vaak zelfs lékkerder !)
- Nederlanders weten simpelweg niet hoe ze vis/kip/etc. met graat/bot moeten eten (waarom? zijn het nog kindjes van 5 waar pappa de vis voor moet fileren? want ja, toen ik 5 was deed mijn vader dat voor mij ja :') )

Zou iemand mij dit kunnen uitleggen? Bij voorkeur 'pure' Nederladners die zelf ook geen dingen lusten met botten/graten en zo erin. Bij voorbaat dank.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169408494
Oke man... leven en laten leven.
pi_169408567
Niet iedereen houdt ervan om de handen vies te maken.

Wat ook de reden is dat we 'onpure Nederlanders' in dienst hebben voor de kutklusjes, Adolf. :{w
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_169408602
Je generaliseert nu wel heel erg.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_169408612
Korte verklaring: Nederlanders zijn geen gastronomen.
Nederlanders eten omdat het moet, niet omdat het lekker is.
Als je kijkt naar de originele Nederlandse keuken, dan snap je het wat beter.

:Y) c_/
  vrijdag 10 maart 2017 @ 11:16:17 #6
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_169408703
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:01 schreef sirdanilot het volgende:
- Mensen die b.v. geen zonnebloempitten met schil kunnen eten (die zit ik nu lekker weg te kauwen, heerlijke en gezonde goedkope snack). Of ze zuigen alleen het zout eraf en spugen de rest uit :') :')
Dat doen toch alleen Turken, dat je achteraf aan de troep kan zien waar ze hebben gezeten.
pi_169408855
Ten eerste, kippenpoten en spareribs _O_
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:01 schreef sirdanilot het volgende:
- Nederlanders vinden het vies om met hun handen aan hun eten te zitten (waarom? je eet het toch ook op? :') )
Nee, niet vies. Het ziet er wel smerig uit.
quote:
- Nederlanders zijn gewoon lui en willen alles binnen 10 minuten opeten (waarom? zo veel haast?)
Omdat we meer te doen hebben. Lang tafelen is leuk hoor. Eén keer per week ofzo.
quote:
- Nederlanders weten simpelweg niet hoe ze vis/kip/etc. met graat/bot moeten eten (waarom? zijn het nog kindjes van 5 waar pappa de vis voor moet fileren? want ja, toen ik 5 was deed mijn vader dat voor mij ja :') )
Deze mensen ken ik niet, misschien moet je je kennissenkring eens evalueren.
quote:
Zou iemand mij dit kunnen uitleggen? Bij voorkeur 'pure' Nederladners die zelf ook geen dingen lusten met botten/graten en zo erin. Bij voorbaat dank.
Nogmaals, evalueer je kennissenkring. Dus zeg niet 'Nederlanders' maar bijvoorbeeld 'de Tokkies waar ik mee omga.'
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 maart 2017 @ 11:41:52 #8
414785 sirdanilot
pi_169409223
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:08 schreef Jordy-B het volgende:
Niet iedereen houdt ervan om de handen vies te maken.

Wat ook de reden is dat we 'onpure Nederlanders' in dienst hebben voor de kutklusjes, Adolf. :{w
Maar eten is toch niet 'vies'? Als het vies is dan eet je het toch niet?

En je kunt toch je handen wassen na het eten?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 maart 2017 @ 11:42:40 #9
414785 sirdanilot
pi_169409238
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:11 schreef Hiddendoe het volgende:
Korte verklaring: Nederlanders zijn geen gastronomen.
Nederlanders eten omdat het moet, niet omdat het lekker is.
Als je kijkt naar de originele Nederlandse keuken, dan snap je het wat beter.

:Y) c_/
Ja, misschien is het dit. Ze eten alleen het absoluut noodzakelijke en eten is een klusje net als schijten, slapen, neuken en je tanden poetsen. Of zie ik dat verkeerd?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 maart 2017 @ 11:47:50 #10
414785 sirdanilot
pi_169409298
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:24 schreef Tja..1986 het volgende:
Ten eerste, kippenpoten en spareribs _O_
Mooi dat je ze lekker vindt. Áls Nederlanders al iets met botjes eten zijn het meestal kippepoten of spareribs. Maar eet jij wél al het vlees van het bot of laat je de helft erop zitten?
quote:
[..]

Nee, niet vies. Het ziet er wel smerig uit.
Maar eten is toch niet smerig? Je eet het toch immers ook op?

quote:
[..]

Omdat we meer te doen hebben. Lang tafelen is leuk hoor. Eén keer per week ofzo.
Uiteraard, je kunt niet elke dag uren lang tafelen. Maar een visje op de graat of een kippepootje of zo kost nou toch ook weer geen uren om op te eten? Het kost hooguit 10 minuutjes extra t.o.v. iets zonder botjes en dat is al veel. Als je gewoon normaal eet, eet je het net zo snel op.

Wat wél echt significant meer tijd kost, is een artisjok eten op de traditionele wijze of zo. Daar was ik laatst zelf otch ook wel eventjes zoet mee. Maar zelfs dat duurt geen uren. Misschien een halfuurtje of zo?

Verder zijn er ook veel NEderlanders ddie ook in restaurants of op vakantie (waar je alle tijd van de wereld hebt !) heel veel moeite hebben met de graatjes en botjes. Hoe zou je dat verklaren?
quote:
[..]

Deze mensen ken ik niet, misschien moet je je kennissenkring eens evalueren.

[..]

Nogmaals, evalueer je kennissenkring. Dus zeg niet 'Nederlanders' maar bijvoorbeeld 'de Tokkies waar ik mee omga.'
Nee hoor, het zijn geen tokkies. Het gaat hierbij ook gewoon om hoogopgeleide, pure Nederlanders (of niet-pure Nederlanders die heel erg vernederlandst zijn qua cultuu, en dan vind ik mezelf eigenlijk al best wel heel erg vernederlandst, ik spreek b.v. zelfs het dialect uit mijn dorp waar ik vandaan kom :') ).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169409355
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:42 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja, misschien is het dit. Ze eten alleen het absoluut noodzakelijke en eten is een klusje net als schijten, slapen, neuken en je tanden poetsen. Of zie ik dat verkeerd?
Nee, dat zie jij heel goed.
Eens, toen ik nog werkte, werd ik uitgenodigd door een collega die van boerenafkomst was, om te komen eten.
Leuk, ik kocht een mooie fles wijn en bloemen voor de gastvrouw (leuke vrouw overigens, die ik leerde kennen tijdens de personeelsfeesten) en op de afgesproken tijd bel ik aan.

Er was dus helemaal niks speciaals gedaan. We aten gewoon in de keuken en (horror) al het eten werd van hetzelfde bord gegeten. Eerst soep, daarna aardappels, groenten en vlees (tussen de soepresten) en als nagerecht chocoladevla met slagroom, ja ook op hetzelfde bord.
Naar de wijn werd niet omgekeken, we dronken water bij het eten.
De bloemen werden in de gootsteen gekwakt en dat was het.

Het meest bizarre: na het eten, zaten ze me gewoon de deur uit te kijken.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 maart 2017 @ 12:07:40 #12
414785 sirdanilot
pi_169409609
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:52 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nee, dat zie jij heel goed.
Eens, toen ik nog werkte, werd ik uitgenodigd door een collega die van boerenafkomst was, om te komen eten.
Leuk, ik kocht een mooie fles wijn en bloemen voor de gastvrouw (leuke vrouw overigens, die ik leerde kennen tijdens de personeelsfeesten) en op de afgesproken tijd bel ik aan.

Er was dus helemaal niks speciaals gedaan. We aten gewoon in de keuken en (horror) al het eten werd van hetzelfde bord gegeten. Eerst soep, daarna aardappels, groenten en vlees (tussen de soepresten) en als nagerecht chocoladevla met slagroom, ja ook op hetzelfde bord.
Naar de wijn werd niet omgekeken, we dronken water bij het eten.
De bloemen werden in de gootsteen gekwakt en dat was het.

Het meest bizarre: na het eten, zaten ze me gewoon de deur uit te kijken.
Hahaha, heel typisch Nederlands ja :D

Eten van hetzelfde bord is gewoon ouderwets Nederlands, is gewoon een traditie. Het idee is denk ik dat je gewoon goed je bord hoort leeg te eten of zo. Maar vooral bij toetje vind ik het ook een beetje vies ja. Bij soep zou ik het OK vinden.

Op zich is het al vrij bijzonder in Nederland als je uitgenodigd wordt om te eten. Ook al is het eten zelf nie lekker, de meeste Nederlanders zijn heel erg terughoudend met je uit te nodigen voor het eten, dus ondanks dat het eten zelf misschien niet zo lekker was zou ik het toch opvatten als een compliment. Hoe raar het voor ons niet-(pure)-Nederlanders ook mag zijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169409617
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:54 schreef Curiosity het volgende:
Goed verhaal.
Echt gebeurd. Mijn punt is dus dat de Nederlander eten als iets noodzakelijks ziet en het zinloos vindt om er iets feestelijks van te maken.
pi_169409693
het toetje op hetzelfde bord heb ik als hollander ook nooit begrepen :N
dat vind ik zo goor
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 maart 2017 @ 12:20:54 #15
414785 sirdanilot
pi_169409821
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:13 schreef Leipo666 het volgende:
het toetje op hetzelfde bord heb ik als hollander ook nooit begrepen :N
dat vind ik zo goor
Scheelt afwas.

Ik zou in zo'n geval denk ik simpelweg geen toetje nemen. Ik denk dat het onbeleefd is om om een nieuw bord te vragen? Kan één van de Nederlanders daar wat duidelijkheid over geven? Of kun je dat wel gewoon vragen als gast?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169409851
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Scheelt afwas.

Ik zou in zo'n geval denk ik simpelweg geen toetje nemen. Ik denk dat het onbeleefd is om om een nieuw bord te vragen? Kan één van de Nederlanders daar wat duidelijkheid over geven? Of kun je dat wel gewoon vragen als gast?
Je bent zelf een Nederlander, man. :N
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:22:09 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169409852
Dat één bord voor alle gangen herken ik alleen van een boerse oudtante die in 1975 al bejaard was.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 maart 2017 @ 12:22:59 #18
414785 sirdanilot
pi_169409878
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:22 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Je bent zelf een Nederlander, man. :N
Ja, maar niet een pure. Ik ben half nederlands en half braziliaans.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:23:37 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169409889
Weer van die belachelijke algemene conclusies op basis van een paar waarnemingen. Man, man, man. De honden lusten er geen brood van.
The love you take is equal to the love you make.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 maart 2017 @ 12:23:44 #20
414785 sirdanilot
pi_169409890
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:22 schreef Copycat het volgende:
Dat één bord voor alle gangen herken ik alleen van een boerse oudtante die in 1975 al bejaard was.
Ik heb er wel vaker van gehoord hoor maar nog niet zelf meegemaakt.

Maar is het niet mooi dat dit soort ouderwetse tradities toch nog bewaard blijven?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169409899
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja, maar niet een pure. Ik ben half nederlands en half braziliaans.
Maar wel steeds over 'wij' spreken, terwijl je een keertje in Brazilië bent geweest ofzo. Best triest.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:24:34 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169409908
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:23 schreef sirdanilot het volgende:

Maar is het niet mooi dat dit soort ouderwetse tradities toch nog bewaard blijven?
Ik vraag me af waar? Ik heb het sinds 1975 nergens meer meegemaakt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:24:54 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169409915
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:23 schreef Lienekien het volgende:
Weer van die belachelijke algemene conclusies op basis van een paar waarnemingen. Man, man, man. De honden lusten er geen brood van.
Ligt dat brood dan op een bord?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:25:10 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169409920
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:24 schreef MrSalazar het volgende:

Maar wel steeds over 'wij' spreken, terwijl je een keertje in Brazilië bent geweest ofzo. Best triest.
Serieus?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:25:15 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169409922
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:23 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik heb er wel vaker van gehoord hoor maar nog niet zelf meegemaakt.

Maar is het niet mooi dat dit soort ouderwetse tradities toch nog bewaard blijven?
Ja, prachtig. Ik veeg mijn reet ook nog steeds af met krantenpapier. Geweldig vind ik dat, ik doe tenminste iets aan de bewaking van ons cultureel erfgoed.
The love you take is equal to the love you make.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 maart 2017 @ 12:25:43 #26
414785 sirdanilot
pi_169409938
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:24 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Maar wel steeds over 'wij' spreken, terwijl je een keertje in Brazilië bent geweest ofzo. Best triest.
Ik ben meer dan 5x in brazilie geweest (weet het niet eens meer) en telkens voor minstens een maand, en heb er ook een tijdje gewoond/stage gedaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 maart 2017 @ 12:26:54 #27
414785 sirdanilot
pi_169409954
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar? Ik heb het sinds 1975 nergens meer meegemaakt.
Ik ben opgegroeid in zeeland, wat natuurlijk al wat traditioneler is, en mijn broer kwam een keer thuis met 'en ja we moesten het toetje van het zelfde bord eten' nadat hij was wezen eten bij een vriendje van hem.

Het komt dus nog steeds voor, maar deze traditie is denk ik wel langzaam aan het uitsterven.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 maart 2017 @ 12:28:44 #28
414785 sirdanilot
pi_169409998
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:23 schreef Lienekien het volgende:
Weer van die belachelijke algemene conclusies op basis van een paar waarnemingen. Man, man, man. De honden lusten er geen brood van.
Maar wat klopt er niet dan? Jij bent een échte Nederlander dus jij weet het toch vast wel.

1. Ben je écht een echte Nederlander (dus puur) ?
2. Eet jij dingen met graten/botten/etc. ?
3. Eten de pure Nederlanders die jij kento ok dit soort dingen?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:29:02 #29
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169410001
Tja, Zeeuwen. Daar gaat alles wat langzamer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 maart 2017 @ 12:31:05 #30
414785 sirdanilot
pi_169410055
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:29 schreef Copycat het volgende:
Tja, Zeeuwen. Daar gaat alles wat langzamer.
Klopt. Sommige mensen bij ons mochten b.v. ook geen TV, op zondag gaan ze naar de kerk met van die hoedjes en zo, dat soort dingen.

Ik vind het wel mooi dat dit soort oerHollandse tradities toch behouden blijven.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:31:07 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169410057
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:28 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Maar wat klopt er niet dan? Jij bent een échte Nederlander dus jij weet het toch vast wel.

1. Ben je écht een echte Nederlander (dus puur) ?
2. Eet jij dingen met graten/botten/etc. ?
3. Eten de pure Nederlanders die jij kento ok dit soort dingen?
Dit is allemaal echt te belachelijk voor woorden. Denk je dat het genetisch is, of zo?
The love you take is equal to the love you make.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 maart 2017 @ 12:31:43 #32
414785 sirdanilot
pi_169410071
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit is allemaal echt te belachelijk voor woorden. Denk je dat het genetisch is, of zo?
Ik denk meer iets cultureels. Maar wie weet?

En kun je antwoord geven op mijn vragen?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 maart 2017 @ 12:32:27 #33
414785 sirdanilot
pi_169410082
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:31 schreef liedetector het volgende:

[..]

*gniffel

verder gewoon dom gelul met veel aannames gebaseert op niks
Eet jij dingen met graatjes/botjes?

Ben je nederlands?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:32:36 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169410083
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik denk meer iets cultureels. Maar wie weet?

En kun je antwoord geven op mijn vragen?
Nee, natuurlijk niet, want het slaat nergens op.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169410088
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Eet jij dingen met graatjes/botjes?

Ben je nederlands?
ja op alles, enige waar ik probeer de raten uit te halen voor ik m serveer zijn makrelen
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 maart 2017 @ 12:33:18 #36
414785 sirdanilot
pi_169410092
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet, want het slaat nergens op.
Als je niet mee wil werken aan het topic van deze draad zou ik je toch willen verzoeken om erfgens anders te posten.

Dit is namelijk bedoeld als een serieuze draad.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 maart 2017 @ 12:34:06 #37
414785 sirdanilot
pi_169410116
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:32 schreef liedetector het volgende:

[..]

ja op alles, enige waar ik probeer de raten uit te halen voor ik m serveer zijn makrelen
Oh wow, ok ! Er zijn dus blijkbaar ook Nederlanders die het wél eten.

De meeste die ik ken eten het echter niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:34:31 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169410125
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:33 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als je niet mee wil werken aan het topic van deze draad zou ik je toch willen verzoeken om erfgens anders te posten.

Dit is namelijk bedoeld als een serieuze draad.
Waardoor komt het dat je zo slecht tegen kritiek kunt? Is dat je Zeeuwse of je Brazilliaanse bloed?
The love you take is equal to the love you make.
pi_169410142
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:34 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Oh wow, ok ! Er zijn dus blijkbaar ook Nederlanders die het wél eten.

De meeste die ik ken eten het echter niet.
dan ken je hele rare mensen!!! Oww ja er schuiven ook regelmatig mensen aan om te eten, ook als ik het niet van te voren weet....
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:43:29 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_169410302
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:34 schreef sirdanilot het volgende:

Oh wow, ok ! Er zijn dus blijkbaar ook Nederlanders die het wél eten.

De meeste die ik ken eten het echter niet.
Alle 3 jouw vrienden? :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_169410469
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik denk meer iets cultureels. Maar wie weet?

En kun je antwoord geven op mijn vragen?
Wat is dat nou voor een onzin vraag. 'Ben jij Nederlander'. Wat is dat dan, en wat doet het er toe? Heel NL is hetzelfde of zo?
Man man.
Wat ben jij vooringenomen.
Moeten wij nu jouw ongelijk bewijzen?

Leven en laten leven.
Make my day!
pi_169410506
vooral het geboren Zeeuw zijn, maar je geen "kaaskop" voelen vind ik wel vermakelijk
pi_169410776
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Scheelt afwas.

Ik zou in zo'n geval denk ik simpelweg geen toetje nemen. Ik denk dat het onbeleefd is om om een nieuw bord te vragen? Kan één van de Nederlanders daar wat duidelijkheid over geven? Of kun je dat wel gewoon vragen als gast?
Weigeren is geen optie. Er werd niks gevraagd. De aardappels waren op en de gastvrouw ging zonder iets te zeggen naar de keuken en kwam terug met een fles chocoladevla.
Ik was de gast, dus ik kreeg als eerste de vla in mijn bord.
Ja, ga dan maar eens een discussie aan met je gastheer en gastvrouw.

Ik heb het opgegeten zoals het hoort. En, zoals jullie zien, heb ik het overleefd.
Wel zit ik me vaak af te vragen hoe deze mensen zouden reageren als ze bij mij zouden eten.
Zouden ze chinees ook met stokjes eten?
Zouden ze ook wijn drinken bij de spaghetti?
Zouden ze ook tussen de gangen zomaar naar de wc gaan?
Zonder hun handen te wassen?
Er werd niet of nauwelijks gesproken tijdens het eten.
Ik probeerde het gesprek op gang te houden, tot ik inzag dat dit hier notdone was.
We eten dus er wordt niet gesproken.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:18:49 #44
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169410994
Wat een rare collega heb jij.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_169411360
Ik denk dat ik het snap. TS komt uit Zeeland en is dus per definitie een plattelandsbewoner/provinciaal/boertje. Hier wil ie zich heel graag tegen afzetten en claimt dus 'braziliaan' te zijn, omdat een van z'n ouders dat blijkbaar is. Hij denkt dat ie nu automatisch een 'wereldburger' is die weet wat echt lekker eten is en lacht die boertjes met hun aardappels met jus uit.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:37:23 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169411399
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:35 schreef MrSalazar het volgende:
Ik denk dat ik het snap. TS komt uit Zeeland en is dus per definitie een plattelandsbewoner/provinciaal/boertje. Hier wil ie zich heel graag tegen afzetten en claimt dus 'braziliaan' te zijn, omdat een van z'n ouders dat blijkbaar is. Hij denkt dat ie nu automatisch een 'wereldburger' is die weet wat echt lekker eten is en lacht die boertjes met hun aardappels met jus uit.
Een bij tijd en wijle tamelijk wereldvreemde wereldburger, dat wel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169411420
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een bij tijd en wijle tamelijk wereldvreemde wereldburger, dat wel.
95% van de tijd ongeveer.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 maart 2017 @ 13:44:49 #48
414785 sirdanilot
pi_169411547
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:35 schreef MrSalazar het volgende:
Ik denk dat ik het snap. TS komt uit Zeeland en is dus per definitie een plattelandsbewoner/provinciaal/boertje. Hier wil ie zich heel graag tegen afzetten en claimt dus 'braziliaan' te zijn, omdat een van z'n ouders dat blijkbaar is. Hij denkt dat ie nu automatisch een 'wereldburger' is die weet wat echt lekker eten is en lacht die boertjes met hun aardappels met jus uit.
Tsja je kan het zo zien, maar ik doe toch echt graag recht aan beide kanten van mijn afkomst en niet alleen mijn Nederlandse (of Zeeuwse zo je wil).

Ik schaam me verder ook niet dat ik in Zeeland ben opgegroeid , hoor. Als ik hier bijvoorbeeld een Zeeuw tegenkom spreek ik nog altijd graag Zeeuws met ze . Bij ons thuis werd er geen Zeeuws gesproken (Portugees of standaard Nederlands ) maar op het dorp eigenlijk voornamelijk Zeeuws.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169411548
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Klopt. Sommige mensen bij ons mochten b.v. ook geen TV, op zondag gaan ze naar de kerk met van die hoedjes en zo, dat soort dingen.

Ik vind het wel mooi dat dit soort oerHollandse tradities toch behouden blijven.
Dit soort calvinisten mogen sowieso nergens van genieten. De grefo's behoren helemaal geen plezier te hebben in het leven. Bid, werk, plant je voort, bid, ga naar de kerk en leef je leven voor het hiernamaals.

Dus tsja, daar zul je weinig eetcultuur vinden. Echter Ga je naar Limburg, Brabant of de westelijkere stukken zeeland (dus waar alles op zondag open is wegens toeristen) dan vind je iets heel anders. Zeeland is in mijn ogen juist wel een provincie waar ze van het leven genieten, maar wel westelijk van Kapelle en zierikzee....

Maar ergens zit wel in de nederlandse cultuur dat j eeet omdat je anders doodgaat. En graatjes... botten, dat werkt niet als je alles door elkaar wilt prakken.
Whatever...
pi_169411961
Beetje opgeruimd. Netjes houden graag. De gewilligheid van de één ten opzichte van de ander als het gaat om botjes, graatjes en meer zulks is op zich het bespreken waard, ondanks de op zich wat twijfelachtige aannames van TS, die intussen wel terecht gewezen is. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_169412439
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:11 schreef Hiddendoe het volgende:
Korte verklaring: Nederlanders zijn geen gastronomen.
Nederlanders eten omdat het moet, niet omdat het lekker is.
Als je kijkt naar de originele Nederlandse keuken, dan snap je het wat beter.

:Y) c_/
Kort gezegd: De Nederlandse keuken: stamppot, pannekoeken, appeltaart.
pi_169412494
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Kort gezegd: De Nederlandse keuken: stamppot, pannekoeken, appeltaart.
sja 40 jaar geleden misschien
pi_169412544
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:43 schreef liedetector het volgende:

[..]

sja 40 jaar geleden misschien
Ja klopt. Inmiddels is de Chinees in onze keuken gekomen.
En Uncle Sam met zijn McBroodjes hamburger met sla tomaten en weetikveel.
pi_169412563
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ja klopt. Inmiddels is de Chinees in onze keuken gekomen.
En Uncle Sam met zijn McBroodjes hamburger met sla tomaten en weetikveel.
dan heb je wel een erg beperkte blik.... of ik ken gewoon veelal mensen die echt geen instant noodles of pakjes meuk willen...geen idee
pi_169412591
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:46 schreef liedetector het volgende:

[..]

dan heb je wel een erg beperkte blik.... of ik ken gewoon veelal mensen die echt geen instant noodles of pakjes meuk willen...geen idee
We hebben het over de Nederlandse keuken.
Dat wil dus zeggen, geen buitenlandse invloeden van de laatste 30 of 40 jaar.
pi_169412617
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:48 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

We hebben het over de Nederlandse keuken.
Dat wil dus zeggen, geen buitenlandse invloeden van de laatste 30 of 40 jaar.
ahhhh ja, nou ja die ken ik niet zo goed, mijn moeder kookte 40 jaar geleden ook al indonesisch met het beperkte aanbod wat hier te krijgen was, en in de jaren 80 ook al chinees hoe lastig je sommige dingen ook kon krijgen, etc, etc.... kortom geen idee hoe dat in andere gezinnen ging in die tijd
pi_169412717
Ik probeer gewoon de oorspronkelijke Nederlandse keuken te verbeelden.
Hoewel aardappels ook uit het buitenland afkomstig zijn.
De echte en originele Nederlandse keuken is bijzonder schraal en eenzijdig.
Brood, bier en jenever was het in de middeleeuwen. Soms wat jenever.
Melk natuurlijk en fruit zoals appels en peren, bessen en bramen.
En dan had je het wel gehad wat betreft de Nederlandse keuken.
Veel kool- en knolgewassen.
Geen zout of andere specerijen.
pi_169412752
Ik moet eerlijk zeggen... In geval van friet maak ik graag mijn handen vies, maar met ander eten vind ik het niet echt fris. En graat ergens uit pielen met een vork werkt gewoon niet, dus dan hoeft het al niet meer.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_169412800
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:54 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik probeer gewoon de oorspronkelijke Nederlandse keuken te verbeelden.
Hoewel aardappels ook uit het buitenland afkomstig zijn.
De echte en originele Nederlandse keuken is bijzonder schraal en eenzijdig.
Brood, bier en jenever was het in de middeleeuwen. Soms wat jenever.
Melk natuurlijk en fruit zoals appels en peren, bessen en bramen.
En dan had je het wel gehad wat betreft de Nederlandse keuken.
Veel kool- en knolgewassen.
Geen zout of andere specerijen.
precies sinds de VOC is er al geen sprake meer van "orginele" Hollandse keuken, de vraag is dus wat is nu gewoon? Ik denk dat het echt van alles kan zijn.....
pi_169412859
Kippenpoten en spareribs eet ik graag. Dat van dat laurierblad vind ik vooral slordig. Dat kun je makkelijk uit je stoofvlees/van iemands bord vissen voor je het serveert, want zoals je zelf zegt: je hoort het niet op te eten. Een kippoot zonder bot is geen kippenpoot meer.. dus dat vind ik anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2017 15:02:26 ]
pi_169413714
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:52 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nee, dat zie jij heel goed.
Eens, toen ik nog werkte, werd ik uitgenodigd door een collega die van boerenafkomst was, om te komen eten.
Leuk, ik kocht een mooie fles wijn en bloemen voor de gastvrouw (leuke vrouw overigens, die ik leerde kennen tijdens de personeelsfeesten) en op de afgesproken tijd bel ik aan.

Er was dus helemaal niks speciaals gedaan. We aten gewoon in de keuken en (horror) al het eten werd van hetzelfde bord gegeten. Eerst soep, daarna aardappels, groenten en vlees (tussen de soepresten) en als nagerecht chocoladevla met slagroom, ja ook op hetzelfde bord.
Naar de wijn werd niet omgekeken, we dronken water bij het eten.
De bloemen werden in de gootsteen gekwakt en dat was het.

Het meest bizarre: na het eten, zaten ze me gewoon de deur uit te kijken.
Lol
pi_169413754
Al die Nederlanders die zich beledigd voelen maar wel hetzelfde doen bij andere nationaliteiten _O-
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:49:19 #63
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169413764
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:48 schreef Stimorol- het volgende:
Al die Nederlanders die zich beledigd voelen maar wel hetzelfde doen bij andere nationaliteiten _O-
Wie doen dat dan hetzelfde bij andere nationaliteiten?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_169413778
Kan iemand mij meteen uitleggen waarom men brood eet mbv mes en vork?
pi_169413782
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wie doen dat dan hetzelfde bij andere nationaliteiten?
en sowieso...doen WAT precies?
pi_169413790
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wie doen dat dan hetzelfde bij andere nationaliteiten?
Door namen te noemen wordt een discussies. jij hoeft je iig niet aangesproken te voelen.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:51:08 #67
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169413794
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:50 schreef liedetector het volgende:

en sowieso...doen WAT precies?
Ook!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_169413804
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:50 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Door namen te noemen wordt een discussies. jij hoeft je iig niet aangesproken te voelen.
Wat?
Make my day!
pi_169413810
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:50 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Door namen te noemen wordt een discussies. jij hoeft je iig niet aangesproken te voelen.
en nu een keer een begrijpelijke zin?
pi_169413854
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:50 schreef Stimorol- het volgende:
Kan iemand mij meteen uitleggen waarom men brood eet mbv mes en vork?
nee
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:54:53 #71
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169413863
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:50 schreef Stimorol- het volgende:

Door namen te noemen wordt een discussies. jij hoeft je iig niet aangesproken te voelen.
Veralgemeniseer het eens. Wat doen Nederlanders ook precies hetzelfde?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_169413870
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:51 schreef agter het volgende:

[..]

Wat?
Ik word helemaal para van mijn toetsenbord. Verandert alles automatisch.
pi_169413886
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Veralgemeniseer het eens. Wat doen Nederlanders ook precies hetzelfde?
Niet alle Nederlanders eten zo en waarom scheer je iedereen over een kam etc meer van die bull.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:56:22 #74
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169413889
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:50 schreef Stimorol- het volgende:
Kan iemand mij meteen uitleggen waarom men brood eet mbv mes en vork?
Als ik een lunch eet met brood en daarbovenop beleg en een flinke hoeveelheid sla, zijn mes en vork wel handig. Maar verder eet brood uit het vuistje een stuk lekkerder.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_169413905
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als ik een lunch eet met brood en daarbovenop beleg en een flinke hoeveelheid sla, zijn mes en vork wel handig. Maar verder eet brood uit het vuistje een stuk lekkerder.
Zie het op werk vaak. Kantine vol met mensen die een sneetje volkoren met kaas eten met mes en vork. Ik begrijp dat niet zo.
pi_169413963
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:57 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Zie het op werk vaak. Kantine vol met mensen die een sneetje volkoren met kaas eten met mes en vork. Ik begrijp dat niet zo.
etiquete?
pi_169414071
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:01 schreef liedetector het volgende:

[..]

etiquete?
Dus niet?

Broodjes geroosterd en belegd met kaas, hard ei, ansjovis e.d. worden met de vingers gegeten vóór tafel in den salon bij de cocktail, maar dezelfde of dergelijke broodjes behoorend bij de hors d'oeuvre worden aan tafel met mes en vork genuttigd. http://www.dbnl.org/tekst(...)06hoeh01_01_0109.php

Het is de warme maaltijd die vraagt om het hanteren van mes en vork. Maar brood geldt als zo’n elementair voedingsmiddel dat het met de hand mag worden gegeten. Mensen mogen hun eigen brood aanraken. Voor sneetjes brood bij ontbijt of lunch worden geen vorken ingezet, tenzij er iets warms op ligt dat eraf kan druipen: kroketten, gebakken eieren of iets dergelijks. Een simpele boterham met kaas of jam wordt met een mes in twee of vier stukken gesneden en vervolgens met de hand naar de mond gebracht. Betreft het broodjes, dan wordt daar van afgehapt (de broodjes worden dus niet eerst in stukken gesneden). De praktijk aan tafel is om geen dubbele – die zijn inderdaad voor buitenshuis – maar enkele boterhammen te beleggen. Tenzij iemand een sandwich met diverse ingrediënten maakt (blaadje sla, laagje kaas, laagje tomaat). Dan is het wel een dubbele boterham, die in tweeën wordt gesneden en daarna afgehapt. Ook tosti’s en worstenbroodjes mogen met de hand worden gegeten, omdat het warme beleg ingeklemd zit tussen het brood. Servetje erbij is altijd handig.http://www.beatrijs.com/eist-brood-een-vork/
pi_169414086
Wat fijn dat ik blijkbaar volgens etiquette eet O~)
Ik snijd brood altijd in stukken en eet het dan op.
pi_169414168
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:08 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dus niet?

Broodjes geroosterd en belegd met kaas, hard ei, ansjovis e.d. worden met de vingers gegeten vóór tafel in den salon bij de cocktail, maar dezelfde of dergelijke broodjes behoorend bij de hors d'oeuvre worden aan tafel met mes en vork genuttigd. http://www.dbnl.org/tekst(...)06hoeh01_01_0109.php

Het is de warme maaltijd die vraagt om het hanteren van mes en vork. Maar brood geldt als zo’n elementair voedingsmiddel dat het met de hand mag worden gegeten. Mensen mogen hun eigen brood aanraken. Voor sneetjes brood bij ontbijt of lunch worden geen vorken ingezet, tenzij er iets warms op ligt dat eraf kan druipen: kroketten, gebakken eieren of iets dergelijks. Een simpele boterham met kaas of jam wordt met een mes in twee of vier stukken gesneden en vervolgens met de hand naar de mond gebracht. Betreft het broodjes, dan wordt daar van afgehapt (de broodjes worden dus niet eerst in stukken gesneden). De praktijk aan tafel is om geen dubbele – die zijn inderdaad voor buitenshuis – maar enkele boterhammen te beleggen. Tenzij iemand een sandwich met diverse ingrediënten maakt (blaadje sla, laagje kaas, laagje tomaat). Dan is het wel een dubbele boterham, die in tweeën wordt gesneden en daarna afgehapt. Ook tosti’s en worstenbroodjes mogen met de hand worden gegeten, omdat het warme beleg ingeklemd zit tussen het brood. Servetje erbij is altijd handig.http://www.beatrijs.com/eist-brood-een-vork/
misschien wassen ze dan gewoon hun handen niet na een wc bezoek en is het veiliger het met mes en vork te eten?
pi_169414212
Ik haalde afgelopen woensdag een gebakken visje bij de visboer op de markt.
Dat ding zat zo ontzettend vol met graat, dan kan ik het toch niet met plezier eten. Hoe goed de smaak ook is.
pi_169414248
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:14 schreef liedetector het volgende:

[..]

misschien wassen ze dan gewoon hun handen niet na een wc bezoek en is het veiliger het met mes en vork te eten?
Het valt mij wel op dat men aan alles en nog wat zit en vervolgens lekker gaat eten zonder even de handen te wassen. Maar de eerste keer dat ik dit zag dacht ik wtf.
pi_169414255
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:17 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik haalde afgelopen woensdag een gebakken visje bij de visboer op de markt.
Dat ding zat zo ontzettend vol met graat, dan kan ik het toch niet met plezier eten. Hoe goed de smaak ook is.
als het als filet is verkocht heb je een punt, anders zeur je
pi_169414271
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:21 schreef liedetector het volgende:

[..]

als het als filet is verkocht heb je een punt, anders zeur je
Ik weet dat ik zeur. En ik weet ook dat er graat in zo'n gebakken vis zit. Toch belemmert het mij om het (vaker) te eten.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 16:24:23 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169414297
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:48 schreef Stimorol- het volgende:
Al die Nederlanders die zich beledigd voelen maar wel hetzelfde doen bij andere nationaliteiten _O-
Ik voel me niet beledigd. Ik zou niet weten waarom.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169414303
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:22 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Ik weet dat ik zeur. En ik weet ook dat er graat in zo'n gebakken vis zit. Toch belemmert het mij om het (vaker) te eten.
dan is de vraag natuurlijk of je het wel met je handen eet?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 16:24:40 #86
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_169414304
We zijn hier in het westen gewoon niet meer zo in touch met de buitenwereld is in dergelijke gebieden. Als je de kip toch niet zelf uit elkaar hoeft te slopen is er ook weinig reden meer om hem dan toch met een stuk bot op je bord te leggen.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 16:25:02 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169414311
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:22 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Ik weet dat ik zeur. En ik weet ook dat er graat in zo'n gebakken vis zit. Toch belemmert het mij om het (vaker) te eten.
Daarom: kibbeling! :9
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 16:25:57 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169414330
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:24 schreef Nobu het volgende:
We zijn hier in het westen gewoon niet meer zo in touch met de buitenwereld is in dergelijke gebieden. Als je de kip toch niet zelf uit elkaar hoeft te slopen is er ook weinig reden meer om hem dan toch met een stuk bot op je bord te leggen.
Het ligt toch gewoon met bot in de supermarkt?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 16:26:37 #89
391904 dexamfetamine
Om te studeren
pi_169414345
Valt mij ook op wat TS omschrijft in de OP. Nederlandse keuken is van zichzelf best saai en mensen komen vaak niet verder dan een pakje van de knor of honig.

Verder houden ze er niet echt van om hun handen vies te maken dus eten ze niet al het vlees van het bot. Voedselverspilling als je het mij vraagt. Maar ik zie ze vaak hun handen niet wassen, bijvoorbeeld na de wc of als ze een kroketje met hun handen gegeten hebben. En mij wel later een vettige hand geven, gadverdamme.
pi_169414346
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:24 schreef Nobu het volgende:
We zijn hier in het westen gewoon niet meer zo in touch met de buitenwereld is in dergelijke gebieden. Als je de kip toch niet zelf uit elkaar hoeft te slopen is er ook weinig reden meer om hem dan toch met een stuk bot op je bord te leggen.
smaaktechnisch gezien zeker wel!!! snap kipfilet ook werkelijk niet
pi_169414373
Toch verandert het wel.
Als je kijkt in de supermarkt.
Vroeger hadden we meer rundertong, bloedworst maar ook paard als vlees.

De diversiteit lijkt minder te zijn geworden.
Make my day!
pi_169414397
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:28 schreef agter het volgende:
Toch verandert het wel.
Als je kijkt in de supermarkt.
Vroeger hadden we meer rundertong, bloedworst maar ook paard als vlees.

De diversiteit lijkt minder te zijn geworden.
ben nog steeds blij met paard en gelukkig nog een van de weinige paardenslagers om de hoek zitten
pi_169414400
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daarom: kibbeling! :9
Toevallig vandaag nog gehad. Met remoulade O+
pi_169414555
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:26 schreef dexamfetamine het volgende:
Valt mij ook op wat TS omschrijft in de OP. Nederlandse keuken is van zichzelf best saai en mensen komen vaak niet verder dan een pakje van de knor of honig.

Verder houden ze er niet echt van om hun handen vies te maken dus eten ze niet al het vlees van het bot. Voedselverspilling als je het mij vraagt. Maar ik zie ze vaak hun handen niet wassen, bijvoorbeeld na de wc of als ze een kroketje met hun handen gegeten hebben. En mij wel later een vettige hand geven, gadverdamme.


Zie je je buren al kijken als je een kip in de tuin slacht :D
pi_169414662
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:38 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Zie je je buren al kijken als je een kip in de tuin slacht :D
wat heeft dat met pakjes knor te maken? *vind je echt zooooo vaag*
pi_169414682
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:42 schreef liedetector het volgende:

[..]

wat heeft dat met pakjes knor te maken? *vind je echt zooooo vaag*
Ik reageer dan ook niet op jou, vage.
pi_169414747
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:44 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik reageer dan ook niet op jou, vage.
nee maar ik lees wat je qoute....
pi_169414986
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:46 schreef liedetector het volgende:

[..]

nee maar ik lees wat je qoute....
Beter lezen
pi_169415031
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 17:00 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Beter lezen
t ging nergens over zelf je kip slachten....
pi_169415639
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 17:02 schreef liedetector het volgende:

[..]

t ging nergens over zelf je kip slachten....
-zucht-
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')