Sounddragon | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:00 |
As TT says; met welke bijzondere PTA gerelateerde voertuigen en/of machines heb jij wel eens gereden, gevaren, gevlogen of gewerkt? We willen dus geen geen auto's onder de 400 paardjes, het moet een motor hebben (behalve evt zeilboten ofzo) wegtoelating en/of kenteken niet vereist. TS geeft een voorzetje; Shoot. | |
Woelwater | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:07 |
Vorkheftruck, in de tijd dat iedereen er nog zomaar op mocht stappen Verschillende types hoogwerkers en wat plezierbootjes. | |
Hyperdude | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:08 |
Lijkt mij een beetje overkill om 3 mennekes mee op te tillen. Of zie ik dat verkeerd? | |
Hiddendoe | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:16 |
ssebt | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:20 |
Bentley Turbo R Sport, auf die deutsche autobahn mit 200 kilometer per uur en je voelt of hoort er niks van. Wat een voertuig! Orgineel NL en LHD [img]http://http://www.rrab.com/bentley/trs-1.jpg[/img] | |
Sotchi2014 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:28 |
Bleekemolen's Race Experience op Zandvoort, Aston Martin, Porsche GTR 3 en nog meer leuks. Buiten dat, een rechtsgestuurde Lancer Evo 4 (of 6, weet niet zeker meer ) Zie je ook niet bepaald veel. | |
vannelle | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:55 |
Reachstacker die 46 ton kan tillen met een eigen gewicht van 95 ton, vrachtwagen, terminaltrekker en 1 keer mogen spelen op een hijskraan, was volgens mij een 350 tonner. Edit: Hoogwerkers, verreiker, bovenloopkranen en dat soort spul. Altijd leuk om mee te werken als je er goed mee om kunt gaan. | |
Maegrim | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:07 |
allerlei soorten treintjes | |
Sounddragon | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:22 |
Ik zie bitter weinig foto's | |
Sounddragon | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:23 |
Dat lijkt me nog wel eens grappig om eens een keer te proberen | |
Sounddragon | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:11 |
Deze was ook tof.. kun je alleen niet in je uppie want je ziet echt niks.. | |
vannelle | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:50 |
Waar is die voor dan? Zeecontainers? En idd weinig foto's, ik zal eens een foto er bij zoeken. | |
vannelle | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:54 |
De reachstacker waar ik het over had, prachtig apparaat! | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:22 |
Heb helaas ook weinig foto's.. Maar heb een keer een Cessna'tje gevlogen en ook wel paar keer een speedbootje gevaren. Ben toch het meest nog een auto man Dus boven de 400pk: Aston Martin DB9 BMW M3 + M4 BMW E39 M5 Jaguar XKR-S Jeep Grand Cherokee SRT8 Lamborghini Gallardo Lexus LS600h L Tesla Model S P85 Volvo XC90 T8 MB Actros Audi A8 W12 BMW X6 ActiveHybrid En stiekem beetje reclame gemaakt Zou zelf ook weleens zo een grote dumptruck willen rijden. [ Bericht 0% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 10-03-2017 16:27:51 ] | |
vannelle | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:42 |
No way dat jij een speedboot gevlogen hebt! Maar je hebt een mooi lijstje, ik ben niet jaloers maar zou best willen ruilen. | |
vaduz | vrijdag 10 maart 2017 @ 16:21 |
Dus een yue loong feeling telt niet? | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 10 maart 2017 @ 16:27 |
Haha ik had er eerst wat anders staan en heb toen de zin aangepast, niet meer nagelezen Ik zal 'm beter leesbaar maken! Thanks, zitten leuke wagens tussen inderdaad! | |
Stokken_en_stenen | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:00 |
Ook wel eens gehuurd die bak vet boeken en zo | |
Stokken_en_stenen | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:02 |
Hoeveel PK en Koppel heeft een trein ongeveer? | |
Stokken_en_stenen | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:08 |
Het leukste had geen 400 pk maar ik zet 'm lekker neer Een Formule Ford 2000 van Bleekemolen was lachten om mee te rijden op het circuit Zandvoort. Zoiets | |
Maegrim | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:37 |
die 700 op de foto heeft 390kW en trekt met 140kN, tis een diesol andere treinen bestaan ook | |
derLudolf | vrijdag 10 maart 2017 @ 21:06 |
450pk, echt fantastisch | |
Sounddragon | vrijdag 10 maart 2017 @ 21:32 |
Hoeveel Nm is dat? 650 PK is niet zo heel veel; dacht dat daar wel meer puf in zat | |
derLudolf | vrijdag 10 maart 2017 @ 21:44 |
Dat is ook een rangeerlocomotief hè. Die hoeft geen 800m lange goederentrein met 80km/u voor te slepen hè Deze hebben 1600pk per stuk. Deze heeft ongeveer 3700pk. Rijdt h helaas niet meer in de Lage Landen Made in USSR | |
Sounddragon | vrijdag 10 maart 2017 @ 22:16 |
Heb je daar mee gespeeld ja? | |
derLudolf | vrijdag 10 maart 2017 @ 22:22 |
Schaal 1:87 | |
-niemand- | vrijdag 10 maart 2017 @ 22:27 |
Ik zal even wat foto's van internet plukken. Nu is niet alles in dezelfde mooie staat als op de foto's, maar hier heb ik allemaal onder werktijd aan gewerkt of mee gewerkt. het privé spul staat er niet eens bij Maar nu mogen jullie raden wat mijn werk is | |
vannelle | vrijdag 10 maart 2017 @ 22:31 |
Gezien je foto's denk ik niet dat je in de IT zit. Of het ligt aan mijn eigen pc maar je foto's doen het helaas niet. | |
-niemand- | vrijdag 10 maart 2017 @ 22:32 |
Gefixt Maar inderdaad niet in de IT , vroeger kon je nog een afbeeldings url kopieren maar nu moet het omslachtig en dit is nog maar het deel wat me het meest bij gebleven is in de laatste 2 jaar. Het is nog veel en veel meer, en ook veel meer speciaal spul. | |
vannelle | vrijdag 10 maart 2017 @ 22:37 |
Zit gaaf spul tussen! Leuk om naar te kijken en jij hebt het geluk gehad om er mee te werken. | |
-niemand- | vrijdag 10 maart 2017 @ 22:42 |
Ik prijs mezelf er ook zeer gelukkig mee om aan de gekste dingen te mogen werken, van kettingzaag tot scheepsmotor. alles komt langs, en helaas word er niet met alles gewerkt of gereden. maar met deze voertuigen heb ik wel zelf gereden. de 190SL was nog het spannendste. die was in concours staat en ongeveer 150.000 euro waard. ik was hardstikke bang dat ik schade zou rijden. voor de rest rij ik met zo'n beetje alles. Maar ik ben dit uitzonderlijke gevaarte nog vergeten. Gemaakt om frames om ruiten te transporteren te heffen van productielijn naar vrachtwagen. Lag een ouderwetse ford v6 in op lpg. | |
pwmh82 | vrijdag 10 maart 2017 @ 23:08 |
Helaas niet echt de weg mee op geweest maar enkel mee op een parkeerterrein gespeeld: Runduce EVO En de Veilside top speed test R34. Geschat vermogen 1300 pk en een top van 340+ [ Bericht 5% gewijzigd door pwmh82 op 11-03-2017 21:31:10 ] | |
Sounddragon | vrijdag 10 maart 2017 @ 23:19 |
Deze waren ook leuk.. Werk was die Hovertrack 510pk met 35 kuubs Beco kieper, vol met graniet 100-105 ton gvw, de D8 was effe om eens te voelen, half uurtje mee gerommeld, leuk, niet heel spannend, wel achterlijk sterk. | |
Anne | vrijdag 10 maart 2017 @ 23:27 |
Ik kan niet meepraten in dit topic . | |
Sounddragon | vrijdag 10 maart 2017 @ 23:32 |
Containerkraantje, ook grappig, en de empty heftruck om lege containers mee te lossen, en natuurlijk ook op de stacker. En uiteraard op tig kranen, groot, klein, dik dun, weg, terrein, rups, you name it. | |
derLudolf | vrijdag 10 maart 2017 @ 23:35 |
Tijd voor een dagje Fürsten Forest? | |
stinkie | vrijdag 10 maart 2017 @ 23:39 |
Vorkheftrucks in diverse uitvoering wel het meest 'niet standaard' vrees ik Verder watersporters en en wat bootjes. Oh, en uiteraard de almachtige Hayabusa | |
adder77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 23:53 |
Carglass?? | |
bleiblei | zaterdag 11 maart 2017 @ 00:08 |
Ik heb een uurtje op zo een ding mogen spelen: Twee weken op deze bij mij in de tuin : En verder in zo één achter het stuur mogen zitten: Maar die laatste telt niet, want net geen 400pk. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 maart 2017 @ 00:12 |
| |
Dr_Flash | zaterdag 11 maart 2017 @ 00:16 |
Ik jat even wat stockplaatjes van internet, maar de meest boeiende dingen waar ik mee gereden heb: en Indien nodig zijn van beide bewijsfilmpjes, maar dat wordt dan wel morgen | |
Geralt | zaterdag 11 maart 2017 @ 00:30 |
Geen idee of het exact deze was, maar zoiets ongeveer. In elk geval een Maxxum Case. Type weet ik niet meer zeker. Ik denk deze. | |
Geralt | zaterdag 11 maart 2017 @ 00:33 |
En dat soort dingen, maar dat telt eigenlijk niet echt, want die rijden volledig automatisch. | |
-niemand- | zaterdag 11 maart 2017 @ 08:44 |
Not even close | |
derLudolf | zaterdag 11 maart 2017 @ 08:46 |
Die 5150's zijn monster trekkers. Ondanks dat ze maar 130pk hebben ofzo | |
Sounddragon | zondag 12 maart 2017 @ 19:58 |
Bij een monster trekker denk ik meer aan dit soort spul Ik heb het nog gevraagd, maar ik mocht niet effe een rondje rijden.. kutsmoes dat er geen kenteken op zat want hij stond op een eigen terreintje en ze hadden desnoods ook vast wel groene platen, maar ok.. nee is nee, ik was aan het werk daar, en niet geschoten.... | |
Pizza_Boom | maandag 13 maart 2017 @ 00:35 |
Oeh, leuk topic! Eens kijken: Afgeragd in de zware industrie. Ook erg gaaf speelgoed. Zeker als je dan stijl omhoog of stijl naar beneden gaat. Een of andere CAT 6 cilinder lijndiesel vorkheftruck waarvan ik het type niet meer weet. Een ooit mobiele krachtstroom aggregaat met een V8 diesel erin. Lachen om dat ding koud te starten, je zette alles blauw. Paar mobiele dieselpompen voor nood of bronbemaling. Wat waren dat gigantisch lompe dingen, alleen maar gebouwd op zoveel mogelijk kubieke meters zo hoog mogelijk wegpompen. Een trekker waar ik het type niet meer van wee (ik was 15 ). Rupsschaarhoogwerker uit de kassenbouw van 30-50 ton, bijna 100m² werkplatform in grootste stand. Staat dus op een soort graafmachineonderstel. Goed, maar 75 PK, maar hiermee door de grachten in Amsterdam was ook wel leuk. Dit was ook tof om zelf te rijden. Mocht alleen Groningen CS niet zelf binnen rijden Dit was meespelen, maar dat was ook leuk. Verder, even wat plaatjes van LoveAtFirstDrive jatten: Zowel de T8 als de diesel (is dat 400pk?) Bentley Continental speciaal xyz weet ik veel met ca. 50 km op de teller. Klinkt heel tof, trekt heel tof, maar verder gewoon een opgedofte A7 Geen 400pk, maar wel leuk: 500 Abarth F Type cabrio V6 met 340 pk Rangerover Sport 3.0 V6 = 300 pk 991 cabrio met 350 pk A5 cabrio met 300+ paardjes E400 cabrio met 330 pk En allerlei hokken die ik nog vergeet... | |
Stokken_en_stenen | maandag 13 maart 2017 @ 18:42 |
Die is wel gaaf zit er een Detroid Diesel in? * En onze gold rush held Beets heeft er ook 1 maar dan in camouflageverf | |
#ANONIEM | maandag 13 maart 2017 @ 18:46 |
Ik kom niet verder dan een beetje kutkammen met heftrucks en hoogwerkers. | |
Stokken_en_stenen | maandag 13 maart 2017 @ 18:49 |
Ohhh dan heb ik er ook nog een paar vanwege werk een paar keer noodstroom getest dus de dikke diesels aan laten slaan op POP sites wel te verstaan daar staan dikke generatoren als back-up. Een herrie Maar ze starten wel erg snel omdat de koelvloeistof en/of motorolie constant op 70 graden Celsius gehouden wordt juist om een snelle start te garanderen. Maar geen idee hoeveel PK die dingen hebben veel en veel koppel ze gebruiken honderden liters diesel per uur dus moet je ook zodra je een stroomstoring hebt de sjelll bellen om bij te vullen. Zulk soort dingen; [ Bericht 11% gewijzigd door Stokken_en_stenen op 13-03-2017 18:55:22 ] | |
Sounddragon | maandag 13 maart 2017 @ 18:56 |
Jep das een Detroit, ik dacht 12 of 13 liter en een bult PK's op een koppelomvormer.. akelig sterk.. is een beetje US army speelgoed volgens mij, filmpjes zat te vinden in desert camo met een tank of dikke artillerie ofzo erachter . Speciaal om lekker in het zand te ploeteren. Beast Men denkt: die is F****d.. uhhuh.. not ! Echt bazig [ Bericht 32% gewijzigd door Sounddragon op 13-03-2017 21:29:34 ] | |
Pizza_Boom | maandag 13 maart 2017 @ 21:21 |
Die ik bedoel was iets kleiner. Die had een eigen tank waar die nog wel even op bleef draaien. Was vooral voor krachtstroom. | |
bleiblei | maandag 13 maart 2017 @ 21:37 |
Dat is wel weer ontzettend amerikaans . Niets op skills of slimme techniek. Nee, lomp geweld en diegene die na je omhoog moet heeft gewoon pech . | |
Sounddragon | maandag 13 maart 2017 @ 21:38 |
Works, doesn't it? | |
-niemand- | maandag 13 maart 2017 @ 22:29 |
Oja, nu denk ik er pas aan, ik heb ook eens aan zo'n aggregaat gewerkt. Staat al sinds de jaren 50 of 60 bij die firma, en een van de weinigen die nog onderhoud aan zulke oud dingen doen zijn wij Is een deutz f6l714 met een siemens & schuckert generator eraan. Luchtgekoeld dus pas een échte bak herrie. starten en direct naar 1500 toeren. en volle pin trekken. Staat er puur als noodstroom. Volgens mijn collega's stond er eerst ook nog een enorme MWM 8 cilinder langzaamloper motor voor de bluswaterpompen. maar die is helaas opgeruimd en vervangen door moderne john deere motoren. maar die zitten met onderhoudscontract dus daar mogen we niks aan doen Zo'n motor maar dan in 6 cilinder is dus nog steeds als noodstroom in gebruik. helaas is het meeste van dit spul al opgeruimd door de jaren heen | |
Bzzzzt | dinsdag 14 maart 2017 @ 03:47 |
Hier heb ik eerder regelmatig op gereden. Alleen dan de grote variant. https://goo.gl/images/6G7IgK Kwa normaal vervoer een Audi R8 v10 en een Nissan gtr gereden. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 maart 2017 @ 07:59 |
Dat zijn overigens geen echte GT3's maar Carrera S met vleugel | |
Sounddragon | dinsdag 14 maart 2017 @ 12:22 |
sideboom | |
Bzzzzt | dinsdag 14 maart 2017 @ 12:26 |
klopt... geweldig ging voor de pipeline. | |
Sounddragon | dinsdag 14 maart 2017 @ 12:30 |
Jeh, ik heb ze wel gelegd met rupskranen, hadden we een sideboom als anker | |
Bzzzzt | dinsdag 14 maart 2017 @ 15:25 |
waar? En voor wie? Ik heb zelf namelijk veel voor nacap/a.hak/Vsh gewerkt. | |
derLudolf | dinsdag 14 maart 2017 @ 15:34 |
Daar heeft m'n oom nog een "Werkstattwagen" van. Qua basis VW LT55 van de eerste generatie denk ik. Achterin complete werkplaats, compressor, aggregaat/lasgenator, snijbrander een heel veet laatjes met materiaal. Zoiets, maar dan geen 4*4 http://www.daniel-boettch(...)achines/machine4.jpg | |
Bzzzzt | dinsdag 14 maart 2017 @ 17:20 |
Mooi spul! Dat het geen 4x4 is zal ook wel de reden zijn waarom jou oom hem in bezit heeft.. ik ken ze namelijk alleen 4x4. | |
Sounddragon | dinsdag 14 maart 2017 @ 18:37 |
Was in Duitsland, in Bunde, voor een (dacht ik) italiaanse tent, als inhuurmachinist op een chinees schijthok van Zwagerman.. ideaal baantje, hele dag met 8 kraantjes op een rij op één rups in een weiland staan met 400-800 meter 40 inch in de haak boven een sleuf | |
derLudolf | dinsdag 14 maart 2017 @ 19:32 |
Hij staat lager op de poten en heeft dubbellucht achter Is wel van nacap geweest, hingen nog wat stofjassen in en stond wat belettering op. | |
Bzzzzt | dinsdag 14 maart 2017 @ 20:36 |
Ah de inlegploeg! Dan moet je indd veel geduld hebben. | |
Sounddragon | dinsdag 14 maart 2017 @ 20:40 |
Geduld? wadaggie van stalen zenuwen met de hele dag de meters op 140% en dan nog een metertje verder en 6 duitsers in de kranen om je heen die niet durven? | |
nogeenoudebekende | dinsdag 14 maart 2017 @ 20:59 |
Zo'n Oshkosk m1070 heeft nu een CAT 18L met 700 pk erin. De Detroit heeft 12L en maar 500pk. Maar de Detroit is V8 de CAT V6. Zelf jarenlang op een Scania 4 serie V8 gereden die gechipt was op 700pk inclusief klep om de pijp open te zetten. De hele dag hobbyen en er voor betaald krijgen... wat een tijden. Tegenwoordig niet meer te doen met al die Euro wetgeving. | |
derLudolf | dinsdag 14 maart 2017 @ 21:15 |
Zo'n bulderpijp de hele dag aan je kop wordt je ook gek van denk ik... | |
bleiblei | dinsdag 14 maart 2017 @ 21:20 |
Lijkt mij extreem saai werk, dat pijpenleggen met die CAT dozers. Dat is toch gewoon een kwestie van in slakkengang langs een geul kachelen met een pijpleiding naast je? Of komt daar meer bij kijken? | |
-niemand- | dinsdag 14 maart 2017 @ 21:23 |
Scania v8 Lag in die 4 serie nog een DS14 motor of al iets moderners? Lijkt me wel mooi om eens in duitsland een berg op te trekken met een open pijp op zo'n ding. maar helaas geen vrachtwagen rijbewijs... | |
Ridocar | woensdag 15 maart 2017 @ 06:03 |
Ik heb met veel dingen gereden, maar ik val buiten de specs in de op. Er komen wel mooie voertuigen voorbij. | |
Sounddragon | donderdag 16 maart 2017 @ 11:03 |
Ik reed gisteren 30 meter vooruit met 1200 ton, maar de betonvloer vond het niet zo leuk, nu zitten er een paar scheurtjes in . | |
vaginabeheerder | donderdag 16 maart 2017 @ 15:05 |
Dit soort dingen heb ik een paar jaar gedaan, was wel leuk. | |
Sounddragon | donderdag 16 maart 2017 @ 17:39 |
Da's ook leuk werken idd, al heb je op die ene foto wel een beetje overdreven veel wielen onder die aardbolspijkermachine volgens mij | |
vaginabeheerder | donderdag 16 maart 2017 @ 17:48 |
Die foto's zijn niet van mij ik ben de mijne een keer kwijt geraakt tijdens een hd crash. ik reed wel met zulk materiaal. het aantal assen is best redelijk. zo'n lege combinatie weegt al 50 ton en dan nog ruim 50 ton van de kraan erbij. | |
Henkerbedenker | donderdag 16 maart 2017 @ 21:21 |
Die grote jongen dan. 42 metertjes. Bij zon kleintje wel dens aan boord geweest, was ook leuk! | |
vaginabeheerder | vrijdag 17 maart 2017 @ 22:22 |
Best bootje, marine? | |
Bzzzzt | maandag 20 maart 2017 @ 07:54 |
Ik heb gisteren in een 620pk sterke Nissan gtr gereden, dat gaat gewoon helemaal nergens over zo snel.. maar wel super vet! | |
Roces18 | maandag 20 maart 2017 @ 13:35 |
vaginabeheerder | maandag 20 maart 2017 @ 15:53 |
Wat voor motor ligt daar in? een RR? | |
#ANONIEM | maandag 20 maart 2017 @ 15:57 |
Bezem karretje Vorksteekheftruck (door het hutje van de voorman heen gereden) | |
Roces18 | maandag 20 maart 2017 @ 16:50 |
46 liter diesel V12 biturbo | |
vaginabeheerder | maandag 20 maart 2017 @ 16:56 |
Lekker hoor | |
Stokken_en_stenen | maandag 20 maart 2017 @ 17:12 |
Nice | |
Geralt | maandag 20 maart 2017 @ 17:38 |
We have a winner | |
Sounddragon | maandag 20 maart 2017 @ 18:44 |
Powned that one just today Aan boord geweest telt heul niet.. 'mee gespeeld' says TT, dus ZELF bestuurd, duh! | |
Sounddragon | maandag 20 maart 2017 @ 18:44 |
Nice! , in dienst gezeten of gewoon eens de kans gehad om er effe mee te spelen? | |
Roces18 | maandag 20 maart 2017 @ 19:02 |
Niet in dienst geweest wel gesolliciteerd. Maar dat was een Duitse, plaatje is denk ik nl | |
bluemoon23 | maandag 20 maart 2017 @ 21:49 |
Offshore regelmatig gevaren met de FRC Fast Rescue Craft bij het platform. Vorige week ook nog toen ik weer op herhaling moest voor de veiligheidstraining. Ik sta rechts op de foto Waterjet met 180pk turbodiesel | |
derLudolf | maandag 20 maart 2017 @ 22:05 |
Leuk speelgoed | |
Sounddragon | maandag 20 maart 2017 @ 22:33 |
Maar wel zelf gereden? Nice!, dat gaat wel vooruit denk ik Ze hebben hier ook wel wat vlot vaarspul, maar ik denk niet dat we ermee het water op mogen, sowieso niet zelf varen; tis hier gewoon link.. vanmiddag kwam er een heavy liftertje binnen met rondom 3 lagen NATO prikkeldraad aan de verschansing, en dat hebben ze bijna allemaal hier.. dus rondkachelen met een laag bootje lijkt me geen goed plan | |
-niemand- | maandag 20 maart 2017 @ 22:38 |
Weet je toevallig welk merk motor? MTU? Deutz?? | |
MrBanaan1 | maandag 20 maart 2017 @ 23:25 |
Nét geen 400 helaas, maar toch een eervolle vermelding voor mij. Chevy Tahoe, uit 2015. Alles erop en eraan 5.3 liter V8, 380pk (aldus de specs) Genot om te rijden. Zou 'm dolgraag hier hebben maar dat is belachelijk duur, en nog meer belachelijk onpraktisch | |
Pajanus | dinsdag 21 maart 2017 @ 00:01 |
shit het plaatje werkt niet? is er een naam voor google? | |
Sounddragon | dinsdag 21 maart 2017 @ 00:17 |
Werkt wel. Leopard II | |
Roces18 | dinsdag 21 maart 2017 @ 12:46 |
Jazeker | |
Roces18 | dinsdag 21 maart 2017 @ 12:47 |
wikipedia zegt mtu, maar heb niet echt verstand daarvan | |
Henkerbedenker | dinsdag 21 maart 2017 @ 16:09 |
Ja, alleen de 42 meter telt dus, jij je zin . | |
Sounddragon | dinsdag 21 maart 2017 @ 18:25 |
Nize Ik was alleen aan boord; grootste vaarding wat ik heb bestuurd was een redelijk flauwe 14 meter motorboot/jacht/recreatieding.. toen had je daar volgens mij nog niet eens een vaarbewijs voor nodig, en zo wel, was ik stout Kom vrij regelmatig op vaardingen, soms groot, soms iets minder.. meestal liggen ze dan wel vast met een touwtje aan de kade Die van vandaag en gisteren was niet zo heel groot; 101 meter.. morgen weer koffie zuipen aan boord denk ik | |
boertie | zondag 2 april 2017 @ 16:50 |
Tellen niet mobiele dieselverbranders ook? Zo ja, Een genset van 2000 KvA in een glasfabriek. V16 biturbo van 2600 pk. Perslucht gestart. Diverse aanpassingen gemaakt aan het koelsysteem en daarna natuurlijk even proefdraaien Mein Gott wat een geweld als dat ding direct naar 1500 rpm gaat. Heerlijk | |
Sounddragon | zondag 2 april 2017 @ 21:36 |
Mwah, het zuipt dooie dino's, dus waarom niet Heb ooit een tijdje op een refinery rondgehangen waar ze van die onbehouwen Cat's hadden staan om pompen aan te drijven, 30 meter in de omtrek vrijwillig gehoorbescherming dragen, bij het bordje had je je doppies vrijwillig al laaaaaang in gedaan Ik moest effe zoeken: ook 16 cilinders dus [ Bericht 9% gewijzigd door Sounddragon op 02-04-2017 21:59:56 ] | |
PluggieOD | zondag 2 april 2017 @ 21:37 |
In dit topic mag ik niks zeggen. | |
derLudolf | zondag 2 april 2017 @ 21:51 |
Waar stond die fabriek dan? Is een gasturbine oid niet veel voordeliger als je zelf stroom op wilt wekken? On topic kan ik trouwens ook nog een PistenBully toevoegen | |
Sounddragon | zondag 2 april 2017 @ 21:58 |
Vaak zijn dat noodaggregaten.. en diesel is veel onderhoudsvriendelijker denk ik. | |
-niemand- | zondag 2 april 2017 @ 22:36 |
Prachtig materiaal. Mitsubishi motor zo te zien? | |
bluemoon23 | zondag 2 april 2017 @ 22:56 |
Die zijn ook niet echt energiezuinig Ik heb wel gewerkt met gasturbine`s, 14MW vermogen, die gebruikte 90.000m3 aardgas per dag | |
boertie | zondag 2 april 2017 @ 23:02 |
Die fabriek staat in Moerdijk Een gasturbine is niet echt ideaal als noodstoomvoorziening. Deze diesel is in 45 seconden online terwijl een gasturbine pas na enkele minuten online kan zijn. In een glasoven is dat vrij belangrijk ivm de koeling van de ovenwanden. | |
vannelle | maandag 3 april 2017 @ 03:05 |
Grote kans dat ik (toen ik nog in de staalbouw werkte) heb meegebouwd aan de hal waar dit ding staat. Ik raad je daarom ook aan om altijd een helm op te zetten en voortdurend naar boven te kijken of er niet een stukje staal op je af komt. | |
derLudolf | maandag 3 april 2017 @ 11:52 |
Ik dacht dat het permanente stroomvoorziening was: oftewel in een banenrepubliek waar gasolie bijna gratis is en goedkoper dan netstroom of ergens in de rimboe waar niet zoveel stroom is. Maar in 45 seconden draait hij... Wordt koelwater en olie dan ook constant verwarmd zodat hij direct vol gas kan draaien? | |
boertie | dinsdag 4 april 2017 @ 17:15 |
Zo'n vermoeden hadden wel al toen we nog even een elektromotor op de plaats moesten zetten. De halkraan hadden we niet zo veel vertrouwen in Elektromotor voor een compressor was iets te zwaar voor de halkraan. Snap er niets van, het was er eentje van maar 1000 KW Jep. De boel word continu op bedrijfstemperatuur gehouden. | |
Sounddragon | dinsdag 4 april 2017 @ 19:21 |
stoepensnuffelaar kraan | |
Pajanus | dinsdag 4 april 2017 @ 19:24 |
oh bij mij nog steeds niet. | |
boertie | dinsdag 4 april 2017 @ 19:33 |
| |
Sounddragon | dinsdag 4 april 2017 @ 19:35 |
Snuf snuf, wat reed hier net? | |
boertie | dinsdag 4 april 2017 @ 19:37 |
Ow op die manier | |
Sounddragon | dinsdag 4 april 2017 @ 19:41 |
Variatie; de 'betonpomp' Een kraan op een truckonderstel, wat een afgrijselijke uitvinding Of nog erger: een boomtruck Gelukkig was volgens mij de RKB de enige toko in NL die ze heeft, of had, maar daar doe je een machinist geen plezier mee.. was ook geen hond die ermee op pad wilde.. [ Bericht 16% gewijzigd door Sounddragon op 04-04-2017 19:50:05 ] | |
ook_gek | dinsdag 4 april 2017 @ 20:13 |
Ferrari Testarossa. Was toch wel de mooiste ervaring tot nu toe. | |
Sounddragon | dinsdag 4 april 2017 @ 21:03 |
Supercar rijden lijkt me ook wel eens leuk.. maar dan liever geen Spaghettibak.. en bij voorkeur zonder iemand ernaast | |
bleiblei | dinsdag 4 april 2017 @ 21:10 |
Nou, iemand naast je die je waarschuwt dat je nog 1 keer volgas moet voordat je NL weer inrijdt is ook tof . Zijn grenzen lagen een stuk hoger dan die van mij in eerste instantie . | |
Sounddragon | dinsdag 4 april 2017 @ 21:13 |
Dat is idd wel ok.. ik zou het heel irritant vinden als je niet effe goed mag stampen.. | |
vaginabeheerder | dinsdag 4 april 2017 @ 22:45 |
Ik zou me graag met de challenger hellcat een keer willen uitleven. En dan ook flink driften in de bochten en plankgas op de rechte stukken. | |
bluemoon23 | woensdag 5 april 2017 @ 00:32 |
Er waren/zijn toch wel meer die citycranes hebben ? Wagenborg Nedlift heb ik er ook wel mee gezien. Een jaar of 10 terug moest ik een hijsklusje doen met Wagenborg, die machinist had ook een citycrane bij zich. Ik noemde het een "legokraantje" , vond ie niet leuk offshore draaien noodstroom diesels draaien binnen een paar seconden, en dan gelijk volle belasting ja. Koelwater in het blok wordt continu verwarmd met "jacket water heaters" (geen idee wat dit in het Nederlands is) [ Bericht 30% gewijzigd door bluemoon23 op 05-04-2017 00:39:53 ] | |
Sounddragon | woensdag 5 april 2017 @ 19:19 |
Ja, zat, wij hebben ze ook..garp is, dat we er 3 hebben in NL, en 5 mensen met een overdracht (interne instructie), en ik ben er daar één van Ik doelde ook meer op die boomdingen.. Truckcabine met platte laadvloer en een telehengel zonder cabine, kun je lekker de taxi uithangen op de bouwerijen | |
derLudolf | woensdag 5 april 2017 @ 19:31 |
Kun je die niet laten verlopen SD | |
Sounddragon | woensdag 5 april 2017 @ 19:52 |
Nee, helaas.. liet me erin foppen als flexibel ingestelde employee.. wist ik veel.. keertje op zo'n sleutelhangertje draaien, altijd leuk.. ja, mooi | |
derLudolf | woensdag 5 april 2017 @ 20:02 |
En hier maar stoer doen met zijn verhaaltjes over 200 tonners in de jungle De werkelijkheid | |
Sounddragon | woensdag 5 april 2017 @ 20:06 |
200 tonners? ons kindje heeft al 700 ton alleen ballast, snorkel Gisteren nog 132 ton in de haak, en dan laten we die 450 ton SL-ballast er gewoon vanaf, want het is 'maar' 27 meter vlucht | |
derLudolf | zaterdag 8 april 2017 @ 15:26 |
Binnenkort spelen met een V8 twinturbo
| |
mpc007 | zaterdag 8 april 2017 @ 16:02 |
Qua auto's was een recente Audi TTS Roadster wel het leukst. Volgende week vliegen in een Cessna, kan ik dat erbij schrijven. | |
Sounddragon | zaterdag 8 april 2017 @ 17:54 |
kewl, volg je lessen of heb je je brevet? | |
ook_gek | zaterdag 8 april 2017 @ 20:35 |
Bij mij zat de eigenaar naast me die er op stond dat ik exact deed wat hij zei. Tot aan de max toeren door trekken want dan komt de Testarossa tot leven en dan pas ben je een Ferrari aan het rijden. Een scherpe door draai bocht.... we pakken hem helemaal aan de binnenkant bij het gras straks, ja de vluchtstrook dus. Op dat moment zeg ik exact hoe hoog je snelheid moet zijn en je stuurd in 1x in en houd dat vast. Je kijkt naar waar je heen moet rijden en als ik ja zeg trap je het pedaal door de vloer heen. Op een gegeven moment voel je de auto gaan plakken op de weg. Je voelt hem heel zwaar worden dan weet je dat de aerodynamica gaat werken Goed we komen bij de bocht aan, terug naar z'n 2 binnenkant bocht op de vluchtstrook.... insturen ja zo houden gas er op meer.. meer toe maar meer meer. Ondertussen gaat de auto van binnen kant naar midde van de baan. Ja vasthouden kijken naar waar je heen wilt. NU TRAP DAT PEDAAL DOOR DE VLOER! Dit was halverwegen de bocht en ik voel de achterkant weg glijden en hoor naast me, kijken waar je heen wil kijken kijken op dat moment voel ik de auto zich zelf corrigeren en jankt de v12 achter ons het uit van genot!!( was een fractie van een seconde ) NAAR Z'N 3 En trap dat pedaal door de vloer tot max toeren en opschakelen tot ik stop zeg. We versnelde door naar 230 ondertussen hoor ik de eigenaar naast me roepen. DIT IS NOU EEN FERRARI RIJDEN! Geloof me, zonder eigenaar naast me had ik nooit zo durven rijden. Dus zo erg is het niet als er een eigenaar naast je zit | |
mpc007 | zondag 9 april 2017 @ 00:04 |
Proeflesje. Denk er wel eens over brevet te halen zodra ik wat meer inkomsten heb en dan lid te worden van zo'n clubje. Was altijd helemaal verzot op Flight Simulator en dergelijke. | |
PascalDutch | dinsdag 18 april 2017 @ 08:54 |
Ik mag ook eindelijk in dit topic posten, zaterdag een rondje op een Scania R410 gestuurd | |
Ridocar | dinsdag 18 april 2017 @ 09:59 |
Les of voor de fun? | |
PascalDutch | dinsdag 18 april 2017 @ 10:01 |
Voor de fun, op het werk van mijn vader (en mij) mocht ik van mijn vader een rondje sturen (vader is chauffeur, ik orderverzamelaar) . Op eigen terrein uiteraard | |
Stokken_en_stenen | dinsdag 18 april 2017 @ 12:35 |
Oh dan kan deze ook 1 keer in gevlogen was een vliegles kon je ervaren hoe het is. Eerst 2 uurtjes theorie dan met een instructeur de lucht in en op hoogte de besturing overnemen Niet veel vermogen maar het is dan ook een klein vliegtuigje Powerplant: 1 × Avco Lycoming IO-360 four cylinder horizontally opposed piston engine, 134 kW (180 hp) |