abonnement Unibet Coolblue
pi_169408117
Welke partijen willen geen Verplicht eigen risico en eigen bijdrage voor de zorg ?
Ik zie door het bos de bomen niet meer en wil het zeker weten voor dat ik het stemhokje in ga .

Nu is het niet zo makkelijk om al de verkiezings programma's door te spitten. En zo fanatiek ben ik nu ook weer niet.

Dit is voor mij een belangrijke zaak en het zou leuk zijn als we een rijtje wel en niet krijgen.
Voor de mensen die niet al die troep door willen spitten.

Oke de SP wil geen Eigen bijdrage dus das 1
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_169408237
Partijen die het eigen risico willen afschaffen: PvdA, GroenLinks, SP, PVV, DENK, Piratenpartij, Partij voor de dieren, 50PLUS.

VVD en D66 willen het houden zoals het is en de rest wil het op de een of andere wijze verlagen.

De nuances mag je zelf uitzoeken
pi_169408318
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:50 schreef The_Temp het volgende:
Partijen die het eigen risico willen afschaffen: PvdA, GroenLinks, SP, PVV, DENK, Piratenpartij, Partij voor de dieren, 50PLUS.

VVD en D66 willen het houden zoals het is en de rest wil het op de een of andere wijze verlagen.

De nuances mag je zelf uitzoeken
OHHH de PVV ook dus :) Staat dat in hun A4tje ?
Je zou denken dat als zoveel partijen het willen dat het dan wel gaat gebeuren ook :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_169408399
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:50 schreef The_Temp het volgende:
Partijen die het eigen risico willen afschaffen: PvdA, GroenLinks, SP, PVV, DENK, Piratenpartij, Partij voor de dieren, 50PLUS.
WTF, zo veel partijen die niet kunnen rekenen? :{

* LintuxCx kiest altijd expres een hoger eigen risico en verdient dat gemakkelijk terug met de lagere premie die daarbij hoort.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 10:59:56 #5
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_169408414
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:54 schreef MMXMMX het volgende:
Je zou denken dat als zoveel partijen het willen dat het dan wel gaat gebeuren ook :)
Dream on.
pi_169408591
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:59 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dream on.
Ik wel c_/
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_169408952
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:58 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

WTF, zo veel partijen die niet kunnen rekenen? :{

* LintuxCx kiest altijd expres een hoger eigen risico en verdient dat gemakkelijk terug met de lagere premie die daarbij hoort.
Als je jaren lang niet veel zorg nodig hebt klopt dat inderdaad. Daarom doe ik dat het zelfde. Met het risico dat je een keer pech hebt, een dag in het ziekenhuis ligt en je je voordeel van een jaar of 3 a 4 in één klap kwijt bent.

En het heeft niets met rekenen te maken. Het gaat om solidair zijn met bijvoorbeeld chronisch zieken.
pi_169410278
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:27 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Als je jaren lang niet veel zorg nodig hebt klopt dat inderdaad. Daarom doe ik dat het zelfde. Met het risico dat je een keer pech hebt, een dag in het ziekenhuis ligt en je je voordeel van een jaar of 3 a 4 in één klap kwijt bent.

En het heeft niets met rekenen te maken. Het gaat om solidair zijn met bijvoorbeeld chronisch zieken.
Precies Een beetje meedenken is altijd goed
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_169416316
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:54 schreef MMXMMX het volgende:
OHHH de PVV ook dus :) Staat dat in hun A4tje ?
Was dat A4tje te moeilijk voor je?
pi_169418973
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 18:13 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Was dat A4tje te moeilijk voor je?
Wat denk je zelf retard ?
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_169419134
De huilies die nu vinden dat het eigen risico afgeschaft moet worden staan straks als eerste weer te janken als er dan weer ergens anders extra belasting over geheven moet worden of als het ten koste gaat van bijv de zorgtoeslag :r

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2017 20:25:44 ]
  Moderator vrijdag 10 maart 2017 @ 20:42:43 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169419524
De eigen bijdrage van vandaag, 2017, is lager dan de kosten van het ziekenfonds in het laatste jaar dat de ziekenfonds, 2015, bestond. Minima betalen vandaag dus minder dan toen het ziekenfonds nog bestond.

Als het ER volledig wordt afgeschaft dan is er een groep in de samenleving die niets bijdraagt aan het ziektekosten stelsel, dat is niet hoe het zou moeten zijn, een maatschappij waarin iedereen bijdraagt moet geen groepen maken die niets bijdragen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 20:55:57 #13
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169419829
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_169421211
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:27 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Als je jaren lang niet veel zorg nodig hebt klopt dat inderdaad. Daarom doe ik dat het zelfde. Met het risico dat je een keer pech hebt, een dag in het ziekenhuis ligt en je je voordeel van een jaar of 3 a 4 in één klap kwijt bent.

En het heeft niets met rekenen te maken. Het gaat om solidair zijn met bijvoorbeeld chronisch zieken.
Maar zelfs dan zou ik me voor kunnen stellen dat het via eigen risico ontmoedigen van bullshit claims voor iedereen de premie een stukje lager houdt, waardoor het verschil niet te merken is voor die chronisch zieken, behalve dat een eigen risico betalen ipv een paar tientjes extra paar maand premie misschien anders aanvoelt.

Niet dat ik het doorgerekend heb, maar verzekeringsclaims zijn nou eenmaal sigaren uit eigen doos.

Totaal geen problemen met solidariteit voor chronisch zieken, maar m'n zorgpremie op laten drijven door hobby-hypochrondiërs vind ik minder nodig :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_169430406
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 20:19 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Wat denk je zelf retard ?
Ik denk van wel, omdat je het niet gezien hebt.
pi_169430416
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 20:25 schreef spiritusbus het volgende:
De huilies die nu vinden dat het eigen risico afgeschaft moet worden staan straks als eerste weer te janken als er dan weer ergens anders extra belasting over geheven moet worden of als het ten koste gaat van bijv de zorgtoeslag :r
Zo dom is het volk nu eenmaal.
pi_169430824
Ik ben ook voor een (symbolische) eigen bijdrage voor de huisarts, al is het maar 5 euro ofzo. Het is geen drempel als je echt naar de huisarts moet, maar kan voor sommigen wel een reden zijn om niet voor elk wissewasje naar de huisarts te gaan.
  Moderator zaterdag 11 maart 2017 @ 13:38:20 #18
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169432142
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 12:31 schreef spiritusbus het volgende:
Ik ben ook voor een (symbolische) eigen bijdrage voor de huisarts, al is het maar 5 euro ofzo. Het is geen drempel als je echt naar de huisarts moet, maar kan voor sommigen wel een reden zijn om niet voor elk wissewasje naar de huisarts te gaan.
De huisarts valt niet onder het eigen risico.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_169433467
Zonder eigen bijdrage gaan alle kanslozen voor elke blauwe plek naar de dokter
pi_169434532
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:27 schreef Tja..1986 het volgende:

En het heeft niets met rekenen te maken. Het gaat om solidair zijn met bijvoorbeeld chronisch zieken.
Die krijgen extra zorgtoeslag, wat uiteraard vervalt als het ER ook vervalt. Aangenomen dat chronisch zieken niet kunnen werken en dus laag inkomen hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_169434534
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 13:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De huisarts valt niet onder het eigen risico.
Volgens mij lees je mijn post niet goed.
pi_169434570
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 20:42 schreef Tijger_m het volgende:
Als het ER volledig wordt afgeschaft dan is er een groep in de samenleving die niets bijdraagt aan het ziektekosten stelsel, dat is niet hoe het zou moeten zijn, een maatschappij waarin iedereen bijdraagt moet geen groepen maken die niets bijdragen.
Als je het max ER neemt dan is je bijdrage zelfs negatief bij een laag inkomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_169434743
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 15:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die krijgen extra zorgtoeslag, wat uiteraard vervalt als het ER ook vervalt. Aangenomen dat chronisch zieken niet kunnen werken en dus laag inkomen hebben.

Rare aanname.
pi_169470902
quote:
Ik kan me goed voorstellen dat hij niet praktiserend is. Om maar even op de man te spelen :+.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  zondag 12 maart 2017 @ 22:05:47 #25
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_169472800
Ergens moet de zorg betaald worden en betaalbaar worden gehouden.
Eigen risico weg betekend dat iedereen extra premie gaat betalen.
Dus sigaar uit eigen doos voor de gemiddelde Nederlander.

Alleen als je elk jaar het eigen risico opmaakt als chronisch zieke ga je er op vooruit.
De rest er toch echt op achteruit bij het "afschaffen" van het eigen risico.

En het zelf bijbetalen voor sommige medicijnen daar roept geen elke partij iets over.
Dat is aan de ambtenaren van volksgezondheid om te bepalen welke medicijnen in het pakket komen en welke niet.
  zondag 12 maart 2017 @ 22:08:03 #26
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_169472868
quote:
6s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:07 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat hij niet praktiserend is. Om maar even op de man te spelen :+.
Dus iemand met ervaring zonder dat het een ondernemer is in de gezondheidszorg.
Lijkt mij dus iemand die spreek EN geen eigen belang heeft.
pi_169473206
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:08 schreef HarryP het volgende:

[..]

Dus iemand met ervaring zonder dat het een ondernemer is in de gezondheidszorg.
Lijkt mij dus iemand die spreek EN geen eigen belang heeft.
Ik kom minstens zoveel stukken tegen van oa. huisartsen (die geen belang hebben bij een eigen risico) die toch echt heel andere conclusies trekken over de zorgmijding.

Wat betreft de onpartijdigheid van deze niet praktiserend chirurg, ik kan daar niets over zeggen zonder bewijs wat niet thuis hoort in BNW. Mijn gut feeling twijfelt, maar je kan prima gelijk hebben.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_169476540
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:58 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

WTF, zo veel partijen die niet kunnen rekenen? :{

* LintuxCx kiest altijd expres een hoger eigen risico en verdient dat gemakkelijk terug met de lagere premie die daarbij hoort.
Er is een groot verschil tussen het verplicht eigen risico en een vrijwillig eigen risico. Het verplicht eigen risico (385 euro in 2017) betaal je voor alle zorg die uit de basisverzekering komt.

Medicijnen, bloedprikken, ambulancevervoer, ziekenhuis- opnames en operaties en fysiotherapie bij een chronische aandoening vanaf de 21ste behandeling

Een vrijwillig eigen risico kun je nemen om je maandpremie te verlagen als je echt kerngezond bent en nooit bij een dokter komt.

De partijen die hierboven al genoemd zijn, willen het verplicht eigen risico
afschaffen. Het kiezen van een vrijwillig eigen risico bepaal je zelf.
Leipe shit ouwe
  maandag 13 maart 2017 @ 04:30:36 #29
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169476897
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 01:51 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen het verplicht eigen risico en een vrijwillig eigen risico. Het verplicht eigen risico (385 euro in 2017) betaal je voor alle zorg die uit de basisverzekering komt.

Medicijnen, bloedprikken, ambulancevervoer, ziekenhuis- opnames en operaties en fysiotherapie bij een chronische aandoening vanaf de 21ste behandeling

Een vrijwillig eigen risico kun je nemen om je maandpremie te verlagen als je echt kerngezond bent en nooit bij een dokter komt.

De partijen die hierboven al genoemd zijn, willen het verplicht eigen risico
afschaffen. Het kiezen van een vrijwillig eigen risico bepaal je zelf.
Toch zal de premie omhoog gaan omdat die kosten van dat eigen risico linksom of rechtsom door het collectief opgebracht zal moeten worden. Het afschaffen ervan zal dan ook vooral een sigaar uit eigen doos blijken.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 13 maart 2017 @ 05:47:19 #30
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_169476925
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 12:31 schreef spiritusbus het volgende:
Ik ben ook voor een (symbolische) eigen bijdrage voor de huisarts, al is het maar 5 euro ofzo. Het is geen drempel als je echt naar de huisarts moet, maar kan voor sommigen wel een reden zijn om niet voor elk wissewasje naar de huisarts te gaan.
Eigen bijdrages aan de huisarts is iets wat vele landen hebben.
ALs je dit opdeelt naar simpele zaken 5 tot 10 euro en ingrijpendere zaken 25 euro dan kom je al heel ver en kunnen die idiote eigen bijdrages van de verzekeringen terug naar 100 euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door DUTCHKO op 13-03-2017 06:00:13 ]
pi_169478678
Eigen risico of niet, er moet jaarlijks gezamenlijk een bedrag aan zorg betaald worden. Beter kijken we hoe we kunnen bezuinigen op de zorg zelf. Bijvoorbeeld uitgaven aan dure apparatuur wat bijna nooit gebruikt wordt. Of medicatie wat veel goedkoper kan.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 13 maart 2017 @ 11:20:46 #32
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169479362
quote:
15s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:36 schreef Morrigan het volgende:
Eigen risico of niet, er moet jaarlijks gezamenlijk een bedrag aan zorg betaald worden. Beter kijken we hoe we kunnen bezuinigen op de zorg zelf. Bijvoorbeeld uitgaven aan dure apparatuur wat bijna nooit gebruikt wordt. Of medicatie wat veel goedkoper kan.
Correct. Maar dat zijn inhoudelijke dingen die echt zoden aan de dijk zetten. Dat past niet bij de linkse kijk op zorg, daar is het enkel 'iedereen heeft recht op alles op elk moment'.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_169479409
quote:
Uitstekend stuk. Vind zelf de focus van links op het eigen risico vrij goedkoop.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169479415
quote:
15s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:36 schreef Morrigan het volgende:
Eigen risico of niet, er moet jaarlijks gezamenlijk een bedrag aan zorg betaald worden. Beter kijken we hoe we kunnen bezuinigen op de zorg zelf. Bijvoorbeeld uitgaven aan dure apparatuur wat bijna nooit gebruikt wordt. Of medicatie wat veel goedkoper kan.
Of preventie, waar Schippers zo hard in heeft gefaald.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  maandag 13 maart 2017 @ 11:28:00 #35
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169479482
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 20:25 schreef spiritusbus het volgende:
De huilies die nu vinden dat het eigen risico afgeschaft moet worden staan straks als eerste weer te janken als er dan weer ergens anders extra belasting over geheven moet worden of als het ten koste gaat van bijv de zorgtoeslag :r
_O_
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 13 maart 2017 @ 11:29:42 #36
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169479499
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:23 schreef keste010 het volgende:

[..]

Of preventie, waar Schippers zo hard in heeft gefaald.
Niemand doet aan preventie. De hele zorg (van farmaceut tot chirurg) profiteert van behandelen (het liefst oneindig in het geval van chronische ziektes), niet van voorkomen. Er is geen enkele prikkel in de zorg om ziektes te voorkomen, anders dan het algemene riedeltje van de overheid.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_169479590
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:29 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Niemand doet aan preventie. De hele zorg (van farmaceut tot chirurg) profiteert van behandelen (het liefst oneindig in het geval van chronische ziektes), niet van voorkomen. Er is geen enkele prikkel in de zorg om ziektes te voorkomen, anders dan het algemene riedeltje van de overheid.
Je kan natuurlijk wel aan preventie doen buiten de gezondheidszorg zelf. Schippers heeft jarenlang op zelf-regulering van bijv. de voedingsindustrie geleund, en komt nu zelf jammeren dat het niet gewerkt heeft. Zelfs een leek had dat van tevoren kunnen voorspellen.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169479680
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:58 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

WTF, zo veel partijen die niet kunnen rekenen? :{

* LintuxCx kiest altijd expres een hoger eigen risico en verdient dat gemakkelijk terug met de lagere premie die daarbij hoort.
Logisch ja. Heb je dit standpunt ook bij alle faciliteiten in dit land waar je geen gebruik van maakt?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_169480855
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:58 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

WTF, zo veel partijen die niet kunnen rekenen? :{

* LintuxCx kiest altijd expres een hoger eigen risico en verdient dat gemakkelijk terug met de lagere premie die daarbij hoort.
Ik ook ;)
Simpele rekensom voor mij
pi_169480928
quote:
6s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:07 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat hij niet praktiserend is. Om maar even op de man te spelen :+.
https://www.google.nl/amp(...)erbodig~a4424651/amp
Zo te zien dezelfde man, en hij is met pensioen
pi_169481025
Natuurlijk gaat het afgeschaft worden, zoveel is wel duidelijk. Ik woon 5 minuten van de grens met België en daar betaald men 125 euro per jaar, alles gedekt en er word ook een deel van je salaris ingehouden, alsnog is het salaris gewoon hetzelfde.

Er zijn 1 MILJOEN mensen met betalingsproblemen en dat voor een rijk land als Nederland. Iets om je kapot te schamen als politici natuurlijk. Bij het vorige ziekenfonds waren er slechts 50.000 mensen met problemen.

De zorg moet betaalbaar blijven, maar zouden we dan niet eerst de pharmacie aanpakken die woekerprijzen vragen voor medicatie en behandelingen? Dat is de bron.
pi_169481298
Betaalbaarheid van de zorg is een semantische discussie. Net zoals "veel geld" een betrekkelijk subjectief begrip is, is mijn idee van onbetaalbaarheid heel anders dan die van een ander.

Dus om die zorg "betaalbaar" te houden kan men ook op een andere manier geld ophalen. Hoeveel onterechte zorgvraag wordt er met dat eigen risico nu echt voorkomen? Uiteindelijk is het gewoon verkapte belasting. Dan zie ik liever dat die belasting geheven wordt op iets waar de burger écht een keuze in heeft. Want uiteindelijk gaat bijna niemand voor zijn lol naar de dokter. Ziek is echt ziek, dus van een keuze kan niet echt sprake zijn.
  maandag 13 maart 2017 @ 13:18:55 #43
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169481315
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:06 schreef Poepz0r het volgende:
Er zijn 1 MILJOEN mensen met betalingsproblemen en dat voor een rijk land als Nederland. Iets om je kapot te schamen als politici natuurlijk. Bij het vorige ziekenfonds waren er slechts 50.000 mensen met problemen.
Oftewel er zijn dus 1 miljoen mensen die niet met geld om kunnen gaan? Lijkt me beter om daar eens de prio op te leggen. En als het ER dan weg gaat, wat gaat er dan omhoog om de kosten te compenseren?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 13 maart 2017 @ 13:20:10 #44
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169481345
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:18 schreef Mystikvm het volgende:
Want uiteindelijk gaat bijna niemand voor zijn lol naar de dokter.
Mensen die het echt nodig hebben moeten zeker zorg krijgen. Maar het volk dat met elk kuchje, puistje of sneetje meteen bij de dokter zit en van alles gaat eisen mag wel flink verminderen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_169481357
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Oftewel er zijn dus 1 miljoen mensen die niet met geld om kunnen gaan? Lijkt me beter om daar eens de prio op te leggen. En als het ER dan weg gaat, wat gaat er dan omhoog om de kosten te compenseren?
Dus vroeger kon iedereen met geld omgaan en nu ineens niet meer? hou toch op. Het merendeel van de mensen heeft gewoon moeite om EN eigen risico EN premie EN eigen bijdrage te betalen. Dat heeft NIETS te maken met hoe mensen hun geld uitgeven, maar met het feit dat het gewoon veel te duur is.

Hoezo zou alles duurder worden? Waarom is het in België en aanverwante landen WEL goedkoper voor de burger? Zou dat niet komen door die achterlijke pharmacie die kunnen vragen wat ze willen voor medicijnen?
  maandag 13 maart 2017 @ 13:23:09 #46
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169481422
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:20 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dus vroeger kon iedereen met geld omgaan en nu ineens niet meer? hou toch op. Het merendeel van de mensen heeft gewoon moeite om EN eigen risico EN premie EN eigen bijdrage te betalen. Dat heeft NIETS te maken met hoe mensen hun geld uitgeven, maar met het feit dat het gewoon veel te duur is.
Blijkbaar konden mensen vroeger beter met geld omgaan inderdaad. Ik ben wel eens benieuwd naar de opbouw van die 1 miljoen mensen. Welke leeftijden en afkomsten zijn dat?
quote:
Hoezo zou alles duurder worden? Waarom is het in België en aanverwante landen WEL goedkoper voor de burger? Zou dat niet komen door die achterlijke pharmacie die kunnen vragen wat ze willen voor medicijnen?
Jij denkt serieus dat bedragen gaan dalen als het ER er niet meer is? Het totaalbedrag dat opgehaald moet worden zit allang in allerlei begrotingen verwerkt en zal dus gewoon ergens anders vandaan moeten komen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_169481428
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:20 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Mensen die het echt nodig hebben moeten zeker zorg krijgen. Maar het volk dat met elk kuchje, puistje of sneetje meteen bij de dokter zit en van alles gaat eisen mag wel flink verminderen.
Die gaan naar de huisarts. En daar betaal je niks voor. En een beetje huisarts zegt gewoon wanneer iemand zich een beetje aanstelt.
pi_169481454
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:23 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Blijkbaar konden mensen vroeger beter met geld omgaan inderdaad. Ik ben wel eens benieuwd naar de opbouw van die 1 miljoen mensen. Welke leeftijden en afkomsten zijn dat?

[..]

Jij denkt serieus dat bedragen gaan dalen als het ER er niet meer is? Het totaalbedrag dat opgehaald moet worden zit allang in allerlei begrotingen verwerkt en zal dus gewoon ergens anders vandaan moeten komen.
Dus 1 miljoen mensen kunnen allemaal niet met geld omgaan. Echt je leeft in een fantasiewereld. Tevens beantwoord je de vraag niet, hoezo zou alles duurder worden als andere landen aantoonbaar laten zien dat dat helemaal niet hoeft. Spreek ik met Rutte hier die ook altijd vragen countert?
  maandag 13 maart 2017 @ 13:24:38 #49
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169481464
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:23 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die gaan naar de huisarts. En daar betaal je niks voor. En een beetje huisarts zegt gewoon wanneer iemand zich een beetje aanstelt.
Klopt maar daar zijn ze dan niet tevreden mee en eisen meteen doorverwijzingen en allerlei therapieen. Hetzelfde volk dat om 3 uur 's nachts naar de eerste hulp gaat omdat ze het eens warm hebben in bed.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_169481486
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:24 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt maar daar zijn ze dan niet tevreden mee en eisen meteen doorverwijzingen en allerlei therapieen. Hetzelfde volk dat om 3 uur 's nachts naar de eerste hulp gaat omdat ze het eens warm hebben in bed.
Denk je werkelijk dat een huisarts een verwijzing geeft? Je onderschat denk ik enorm de kwaliteit van artsen hier. Al ga jij op je kop staan dan nog krijg je geen verwijzing als dat niet nodig is.
  maandag 13 maart 2017 @ 13:25:24 #51
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169481491
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:24 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dus 1 miljoen mensen kunnen allemaal niet met geld omgaan. Echt je leeft in een fantasiewereld. Tevens beantwoord je de vraag niet, hoezo zou alles duurder worden als andere landen aantoonbaar laten zien dat dat helemaal niet hoeft. Spreek ik met Rutte hier die ook altijd vragen countert?
Ik vraag alleen naar onderbouwingen van je beweringen meer niet. Blijkbaar leven wij niet in dezelfde wereld dus laat maar zien dan die argumenten.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_169481507
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:25 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik vraag alleen naar onderbouwingen van je beweringen meer niet. Blijkbaar leven wij niet in dezelfde wereld dus laat maar zien dan die argumenten.
Je reageert niet op mijn vraag dus dan zijn wij uitgepraat. Je kan de cijfers gewoon opzoeken of denk je dat al die partijen maar uit hun nek lullen?
pi_169481513
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:24 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt maar daar zijn ze dan niet tevreden mee en eisen meteen doorverwijzingen en allerlei therapieen. Hetzelfde volk dat om 3 uur 's nachts naar de eerste hulp gaat omdat ze het eens warm hebben in bed.
Dan los je dat probleem niet op door iedereen maar te laten dokken voor een aantal kneusjes. Dan moet de huisarts meer in staat worden gesteld die mensen op hun nummer te zetten. Een huisarts is geen winkel waar je een product kunt afhalen. Dat is iemand die jouw klachten beoordeelt.
  † In Memoriam † maandag 13 maart 2017 @ 13:26:16 #54
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169481515
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 04:30 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Toch zal de premie omhoog gaan omdat die kosten van dat eigen risico linksom of rechtsom door het collectief opgebracht zal moeten worden. Het afschaffen ervan zal dan ook vooral een sigaar uit eigen doos blijken.
Het is onzin dat de overheid een verplicht eigen risico voor een verzekering. Sowieso al onzin dat een verzekering verplicht is.
Carpe Libertatem
  maandag 13 maart 2017 @ 13:26:26 #55
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169481517
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:25 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Je reageert niet op mijn vraag dus dan zijn wij uitgepraat. Je kan de cijfers gewoon opzoeken of denk je dat al die partijen maar uit hun nek lullen?
Geen argumenten dus meer van jou kant, ik weet weer genoeg.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_169481532
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:26 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Geen argumenten dus meer van jou kant, ik weet weer genoeg.
Oke kerel. Bedankt trouwens voor het reageren op mijn eerste vraag. Succes met het VVD stemmen woensdag.
  maandag 13 maart 2017 @ 13:27:26 #57
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169481540
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:27 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Oke kerel. Bedankt trouwens voor het reageren op mijn eerste vraag. Succes met het VVD stemmen woensdag.
Sorry niet mijn partij, maar leuk geprobeerd
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 13 maart 2017 @ 13:27:31 #58
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169481542
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:26 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het is onzin dat de overheid een verplicht eigen risico voor een verzekering. Sowieso al onzin dat een verzekering verplicht is.
Eens maar dat is een andere discussie. Als ik zo principieel zou zijn is hier geen enkele discussie mogelijk. Soms moet je ook pragmatisch zijn.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_169481551
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:27 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Sorry niet mijn partij, maar leuk geprobeerd
Hoezo zou alles duurder worden? Waarom is het in België en aanverwante landen WEL goedkoper voor de burger? Zou dat niet komen door die achterlijke pharmacie die kunnen vragen wat ze willen voor medicijnen?
pi_169481571
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:20 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Mensen die het echt nodig hebben moeten zeker zorg krijgen. Maar het volk dat met elk kuchje, puistje of sneetje meteen bij de dokter zit en van alles gaat eisen mag wel flink verminderen.
Juist de eerstelijnszorg (huisarts / tandarts / verloskundige / paramedisch) kost "maar" 9,6% van het hele zorgbudget van 95 Miljard Euro per jaar.

Het wordt pas duur op het moment dat er wordt doorverwezen en dat gebeurt niet bij kuchjes, puistjes of sneetjes. Dat lost de huisarts allemaal goedkoop voor ons op.

Er zullen vast hypochonders zijn die iedere week bij de huisarts zitten maar de meeste mensen die ik ken gaan pas als ze er niet meer onderuit kunnen.
pi_169481615
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Juist de eerstelijnszorg (huisarts / tandarts / verloskundige / paramedisch) kost "maar" 9,6% van het hele zorgbudget van 95 Miljard Euro per jaar.

Het wordt pas duur op het moment dat er wordt doorverwezen en dat gebeurt niet bij kuchjes, puistjes of sneetjes. Dat lost de huisarts allemaal goedkoop voor ons op.
Het is vooral de managementlagen en de medicijnen die de zorg hier duur maken. Mijn tante had kanker en je wil niet weten wat die medicijnen gekost hebben (tienduizenden euro's) terwijl dat medicijn al jaren op de markt is en op zeker goedkoper kan, maar waarom zou je iets goedkoper maken als je het monopoly hebt?

Probleem is dat veel partijen hun vingers hier niet aan willen branden, omdat de pharmacie dusdanig machtig is dat dat weinig zin heeft. Om nog maar niet te spreken over eventuele ''vriendendiensten''.
  † In Memoriam † maandag 13 maart 2017 @ 13:30:38 #62
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169481617
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:27 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Eens maar dat is een andere discussie. Als ik zo principieel zou zijn is hier geen enkele discussie mogelijk. Soms moet je ook pragmatisch zijn.
Verder zou uiteraard de premie stijgen. Zogenaamd altijd gezonden kunnen dat weer compenseren met een vrijwillig eigen risico en chronisch zieken (ik ben nu allang door het verplichte risico van dit jaar heen) betalen gewoon de hogere premie.

De kosten zullen ongeveer op hetzelfde neerkomen voor iedereen, maar je hebt geen overheid die verder aan de touwtjes trekt door steeds het verplichte eigen risico te verhogen.
Carpe Libertatem
  maandag 13 maart 2017 @ 13:31:11 #63
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169481630
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:27 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
[quote]
Hoezo zou alles duurder worden?
[/quote]

Omdat het totaalbedrag hetzelfde moet blijven
[quote]
Waarom is het in België en aanverwante landen WEL goedkoper voor de burger?

Geen idee, ik woon niet in Belgie

quote:
Zou dat niet komen door die achterlijke pharmacie die kunnen vragen wat ze willen voor medicijnen?
Tja zolang dat bedrijven zijn die gewoon winst mogen en moeten maken dan kan dat best ja,
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_169481634
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:30 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Verder zou uiteraard de premie stijgen. Zogenaamd altijd gezonden kunnen dat weer compenseren met een vrijwillig eigen risico en chronisch zieken (ik ben nu allang door het verplichte risico van dit jaar heen) betalen gewoon de hogere premie.

De kosten zullen ongeveer op hetzelfde neerkomen voor iedereen, maar je hebt geen overheid die verder aan de touwtjes trekt door steeds het verplichte eigen risico te verhogen.
Waarom zou de premie stijgen? Nogmaals kijk naar België.... Hey weet je wat? Daar hebben ze geen marktwerking :D Zou dat het zijn? :D
  maandag 13 maart 2017 @ 13:31:32 #65
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169481641
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:30 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Verder zou uiteraard de premie stijgen. Zogenaamd altijd gezonden kunnen dat weer compenseren met een vrijwillig eigen risico en chronisch zieken (ik ben nu allang door het verplichte risico van dit jaar heen) betalen gewoon de hogere premie.

De kosten zullen ongeveer op hetzelfde neerkomen voor iedereen, maar je hebt geen overheid die verder aan de touwtjes trekt door steeds het verplichte eigen risico te verhogen.
Het enige wat ze nu nog doen is het vrijwillige eigen risico maximeren.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_169481649
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:31 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Omdat het totaalbedrag hetzelfde moet blijven

[..]

Geen idee, ik woon niet in Belgie

[..]

Tja zolang dat bedrijven zijn die gewoon winst mogen en moeten maken dan kan dat best ja,
Marktwerking ;) Hebben ze in België niet
pi_169481657
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:26 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het is onzin dat de overheid een verplicht eigen risico voor een verzekering. Sowieso al onzin dat een verzekering verplicht is.
Ik had ook liever gezien dat het als belasting werd geheven via een klassiek ziekenfonds.
Uiteindelijk wordt het grootste deel van de zorgkosten toch al via het bruto-loon betaald.
  maandag 13 maart 2017 @ 13:32:52 #68
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169481673
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Waarom zou de premie stijgen? Nogmaals kijk naar België.... Hey weet je wat? Daar hebben ze geen marktwerking :D Zou dat het zijn? :D
In Engeland ook niet. De zorg is er slecht en hebben ze allemaal een verrot gebit.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  † In Memoriam † maandag 13 maart 2017 @ 13:32:58 #69
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169481675
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Waarom zou de premie stijgen? Nogmaals kijk naar België.... Hey weet je wat? Daar hebben ze geen marktwerking :D Zou dat het zijn? :D
Dat hebben we hier ook alleen maar op de aanvullende verzekeringen.
Carpe Libertatem
pi_169481679
Zoals ik heb begrepen van een vriend van mij (woont in Kalmthout) is het zo dat hij 125 euro per jaar betaald + een deel van zijn salaris (zie het als bruto-netto verhouding). Hij verdient per maand een normaal salaris en merkt er niets van. Toen hij nog in Nederland woonde had hij ongeveer hetzelfde salaris, zelfde soort baan (scheelde 50 euro netto ongeveer).
pi_169481706
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:32 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat hebben we hier ook alleen maar op de aanvullende verzekeringen.
Klopt, waardoor zo'n aanvullende verzekering ook geen ruk voorstelt.
Ik ga geen 125 Euro betalen om 250 Euro dekking te krijgen voor de tandarts :')
  maandag 13 maart 2017 @ 13:57:53 #72
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169482340
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt, waardoor zo'n aanvullende verzekering ook geen ruk voorstelt.
Ik ga geen 125 Euro betalen om 250 Euro dekking te krijgen voor de tandarts :')
Precies dat. Ik heb niet eens een aanvullende verzekering, alleen de basis met maximaal eigen risico erop. Scheelt me maandelijks bakken met geld.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_169484166
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:24 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt maar daar zijn ze dan niet tevreden mee en eisen meteen doorverwijzingen en allerlei therapieen. Hetzelfde volk dat om 3 uur 's nachts naar de eerste hulp gaat omdat ze het eens warm hebben in bed.
Die groep zijn het probleem niet. Wat wel een probleem is is het bureaucratische rondom de zorg, te veel lagen in het management, aanschaf van duur apparatuur wat nauwelijks gebruikt wordt, woekerprijzen voor medicatie. Noem maar op. Daar kan op bezuinigd worden.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 13 maart 2017 @ 15:29:58 #74
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169484480
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:17 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Die groep zijn het probleem niet. Wat wel een probleem is is het bureaucratische rondom de zorg, te veel lagen in het management, aanschaf van duur apparatuur wat nauwelijks gebruikt wordt, woekerprijzen voor medicatie. Noem maar op. Daar kan op bezuinigd worden.
Administratiekosten voor ieder stripje pillen die je bij de apotheek haalt. Als de bakker ieder brood zo moet declareren kost een brood ook gewoon ¤20,00.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 13 maart 2017 @ 15:38:31 #75
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169484657
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:17 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Die groep zijn het probleem niet. Wat wel een probleem is is het bureaucratische rondom de zorg, te veel lagen in het management, aanschaf van duur apparatuur wat nauwelijks gebruikt wordt, woekerprijzen voor medicatie. Noem maar op. Daar kan op bezuinigd worden.
Dat hoor ik al jaren en jaren maar het wordt er nooit beter op. sterker nog, elke keer verzinnen we weer een nieuwe laag of regel erbij in de hoop alles daarmee in de hand te houden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 13 maart 2017 @ 15:45:43 #76
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169484806
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:38 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat hoor ik al jaren en jaren maar het wordt er nooit beter op. sterker nog, elke keer verzinnen we weer een nieuwe laag of regel erbij in de hoop alles daarmee in de hand te houden.
Dat is natuurlijk inherent aan een overheid die alles naar de burger toe moet verantwoorden. Als jij als burger gewoon een klant bent die zorg afneemt zal die administratie jou een zorg zijn zolang de prijs maar goed is.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_169494941
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:27 schreef Tja..1986 het volgende:
En het heeft niets met rekenen te maken. Het gaat om solidair zijn met bijvoorbeeld chronisch zieken.
:') solidair _O-
Je weet dat je als werkende (buiten de premie van de zorgverzekering om) al vele duizenden ¤ per jaar betaalt aan de zorg ?

Waarom zou je je extra verzekeren als dit niet nodig is ?
pi_169495572
Over welke eigen bijdrage heb je het nu? Die op kunstgebitten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')