abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169403302


Welkom in het centrale PvdD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Het leven op aarde manifesteert zich in velerlei vormen. Alleen al het aantal diersoorten bedraagt meer dan een miljoen. Iedere levensvorm tracht zichzelf optimaal in stand te houden, ook indien dit ten koste gaat van andere levensvormen. Diersoorten kunnen elkaars concurrent zijn of in een jager-prooi relatie tot elkaar staan. Alle levensvormen tezamen maken deel uit van het wereldwijde ecosysteem, dat zich in een natuurlijk, dynamisch evenwicht bevindt. Het leven op aarde is hierdoor niet een vredig paradijs, maar een permanente strijd die bij alle betrokkenen leed veroorzaakt, tot aan de dood toe.

De mens is onderdeel van het aardse ecosysteem, maar door zijn mentale ontwikkeling en de daaruit voortgekomen cultuur is hij in staat zijn eigen belangen ten koste van andere levensvormen intensiever en grootschaliger te behartigen dan welke ander levend wezen ook. Door die zelfde mentale ontwikkeling heeft hij echter ook de vrijheid om andere levensvormen alsook zijn eigen soortgenoten in heden en toekomst geen onnodig leed en schade te berokkenen. Dit respect voor de lichamelijke en mentale integriteit van alle levensvormen op aarde vormt de basis voor een meer vreedzame wijze waarop mensen met elkaar, met de dieren en met de natuur in het algemeen kunnen omgaan.
Dit respect voor het leven is onder mensen nog in onvoldoende mate ontwikkeld. Dit heeft geleid en leidt steeds opnieuw tot grote ruwheid en onzorgvuldigheid in het gedrag van mensen. Daardoor verdwijnen in hoog tempo natuurgebieden, sterven diersoorten uit, wordt het mondiale ecosysteem zwaar belast en ontwricht, en worden grote bevolkingsgroepen in hun voortbestaan bedreigd.

Het is moreel onacceptabel dat de mens de natuur zo intensief exploiteert dat hierdoor de leefomstandigheden op aarde dramatisch veranderen en de biotoop van de mens zelf en van andere levensvormen verslechtert, kleiner wordt of zelfs verdwijnt. Toekomstige generaties zullen met de gevolgen hiervan nog meer geconfronteerd worden dan de huidige generatie. Het is daarom van groot belang dat de mens zichzelf aanzienlijke ecologische beperkingen oplegt. Die dienen gericht te zijn op het reduceren van het gebruik van ruimte, grondstoffen, energie, planten en dieren.
In het Handvest van de Aarde, voortgekomen uit een initiatief van de Verenigde Naties in 1987 (United Nations World Commission on Environment and Development: www.earthcharter.org), dat door tal van natuur- en milieu-organisaties als uitgangspunt wordt gehanteerd, wordt deze doelstelling nader uitgewerkt. De bescherming van de 'levensvatbaarheid, diversiteit en schoonheid van de aarde' wordt in dit handvest als een 'heilige taak' van de mensheid opgevat. In artikel 15 worden respect en mededogen in de omgang met dieren als een aparte doelstelling geformuleerd. Wreedheden tegen door de mens gehouden dieren moeten worden voorkomen en jacht- en vismethoden die 'extreem, langdurig of onnodig lijden veroorzaken', dienen te worden verboden.
Het Handvest is sterk gericht op het duurzame gebruik van de natuur door de mens. Weliswaar wordt ook aan andere levensvormen dan de mens een eigen waarde toegekend en worden respect en mededogen in de omgang met dieren voorgeschreven, maar aan het doel van het gebruik van dieren worden geen expliciete beperkingen gesteld.

Dat gebeurt wel in de Universele Verklaring van de Rechten van het Dier van de International League of Animal Rights in 1977. Hierin wordt niet alleen gesteld dat alle dieren met respect behandeld moeten worden, maar worden in artikel 7 het zonder noodzaak doden van een dier en elke beslissing die hiertoe leidt, als een 'misdaad tegen het leven' gekwalificeerd. Expliciet worden de plezierjacht en de sportvisserij afgewezen, terwijl aan het gebruik van dierproeven de eis wordt gesteld dat die een noodzakelijk doel moeten dienen en gepaard moeten gaan met onderzoek en toepassing van alternatieven.

Na twee eeuwen dierenbescherming wordt het hoog tijd om aan het gebruik van dieren verdergaande beperkingen te stellen. Dieren worden nog te vaak slechts als object beschouwd dat altijd ondergeschikt is aan de belangen van de mens en voor al die belangen gebruikt mag worden. De exploitatie van dieren en van hun biotoop heeft, ook vindt die op een duurzame wijze plaats, altijd onvermijdelijk negatieve gevolgen voor de dieren en eindigt meestal zelfs met hun dood.
Bij iedere vorm van omgang met en gebruik van dieren moet daarom steeds een zorgvuldige afweging plaatsvinden tussen de zwaarte van de menselijk belangen en de gevolgen voor het dier. Naarmate het menselijk belang minder noodzakelijk is en de gevolgen voor de dieren schadelijker zijn, vermindert de morele rechtvaardiging om hun welzijn te schaden.
Het gebruik van dieren voor niet-vitale belangen van mensen kan met deze benadering worden teruggedrongen en uitgebannen. Het is evident dat dit geldt voor onder andere de bontproductie, het circus, stierenvechten, hengelsport en andere dieronvriendelijke vormen van vermaak met dieren. Godsdienstige en culturele tradities, die dieren in hun welzijn aantasten, moeten zich op dit punt vernieuwen. Tradities zijn immers geen onveranderlijke verschijnselen, maar kunnen zich in de loop der tijd aan de nieuwe opvattingen en morele normen van mensen aanpassen en hebben dat in het verleden ook steeds zo gedaan.
Ook bij het gebruik van proefdieren en van dieren voor menselijke consumptie dient steeds de ethische afweging van de verschillende belangen van mens en dier plaats te vinden. Hierbij moet ook de toepassing van alternatieven voor dierproeven en dierlijke producten de volle aandacht krijgen. De ontwikkeling en toepassing van deze alternatieven kan daarom ook als een ethische noodzaak van de mensheid beschouwd worden.

Een zorgvuldige, liefdevolle omgang met de natuur en de dieren houdt tenslotte ook in dat aan mensen respect voor hun lichamelijke en mentale integriteit in de ruimste zin des woords wordt betoond. De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (1948) biedt hiervoor het geschikte uitgangspunt. Deze creëert de voorwaarden waaronder de mens in vrijheid en zonder onderdrukking en geweld kan leven en zich kan ontwikkelen. Hierbij dient de mens wel rekening te houden met zijn medeschepselen. Zijn vrijheid houdt op waar die van de ander in het gedrang komt. De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens vormt samen met de Verklaring van de Rechten van het Dier en het Handvest van de Aarde het practische uitgangspunt voor de wijze waarop mensen met elkaar, met de dieren en met de natuur behoren om te gaan. Dit uitgangspunt wordt nader uitgewerkt in het Verkiezingsprogramma van de Partij voor de Dieren en bepaalt de politieke opstelling van de partij in actuele kwesties.

www.partijvoordedieren.nl
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  donderdag 9 maart 2017 @ 23:25:08 #2
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_169404125
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:47 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ik kan alleen de eerste alinea lezen. Vreemde titel. PvdD heeft toch een duidelijk plan als het gaat om de EU.
Speciaal voor jou en de niet Volkskrant-lezers:

- copyright-

Grunberg :') :')

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2017 07:52:52 ]
pi_169406022
:{
Wat een ontzettend vreemde column.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_169406085
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 23:25 schreef Gtaboy107 het volgende:

[..]

Speciaal voor jou en de niet Volkskrant-lezers:

- copyright-

Grunberg :') :')
Is niet toegestaan om artikelen achter een paywall 1 op 1 over te nemen. Daar kan FOK! problemen mee krijgen.

Maar Grunberg maakt altijd van die eigenaardige voetnoots :')
pi_169406653
Bizar artikel.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 09:11:11 #6
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_169406654
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 07:55 schreef Tem het volgende:

[..]

Is niet toegestaan om artikelen achter een paywall 1 op 1 over te nemen. Daar kan FOK! problemen mee krijgen.

Maar Grunberg maakt altijd van die eigenaardige voetnoots :')
Oh echt? Wist ik niet. Excuses. :)

Het is een vreemde vent ja maar dit slaat alles. Op TV probeerde Nieuwsuur dacht ik de partij een beetje te vergelijken met de PVV qua opvatting van Europa, terwijl het best anders is... :')
  vrijdag 10 maart 2017 @ 09:47:58 #7
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169407209
Arnon Grunberg is gewoon een compleet paranoïde debiel die veel te serieus wordt genomen. Soort linkse Joshua Livestro. Alles en iedereen heeft een complot gesmeed met de Russen. :')

Als Thieme slim is negeert ze die waanzin gewoon.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 09:59:37 #8
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169407383
Vreemd idee van Grunberg, inderdaad.
  Forum Admin vrijdag 10 maart 2017 @ 14:05:40 #9
232445 crew  Specularium
pi_169411923
Arnon zal wel weer een mossel van ver over de datum hebben gegeten.
pi_169422720
Ik ga morgen campagne voeren en flyeren in het noorden! *O*
  vrijdag 10 maart 2017 @ 23:07:22 #11
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_169423292
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:40 schreef MidnightB00m het volgende:
Ik ga morgen campagne voeren en flyeren in het noorden! *O*
Oh, leuk! Als je in Zwolle zou komen had ik graag meegeholpen!

Zit er nog aan te denken om lid te worden en dan ook van Pink, maar (als er iemand hier lid is) wat krijg je er precies voor? :P
pi_169430898
Vanavond om 20.00 uur is er een livestream via Facebook van de lezing van het boek 'De Kanarie in de Kolenmijn'door Marianne Thieme en Ewald Engelen. :)

https://m.facebook.com/st(...)3&id=102287806490622
pi_169436778
Ah, heeft iemand dat boek gelezen?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 13 maart 2017 @ 12:40:07 #14
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_169480619
Ik niet maar hoorde er wel goede dingen over. Vond de lezing van zaterdag erg interessant. Staat nog op Youtube en begint op 4:14:


Daarnaast zag ik vandaag een stuk van Rob Wijnberg:

Waarom ik Partij voor de Dieren ga stemmen (en GroenLinks de overwinning gun)

https://decorrespondent.n(...)n/162212270-46359f01
pi_169481385
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 12:34 schreef multifase het volgende:
Vanavond om 20.00 uur is er een livestream via Facebook van de lezing van het boek 'De Kanarie in de Kolenmijn'door Marianne Thieme en Ewald Engelen. :)

https://m.facebook.com/st(...)3&id=102287806490622
Ik ga waarschijnlijk op Ewald Engelen stemmen, nummer 10. Lijkt me een uitstekend kamerlid; bevlogen en bezield, verstand van zaken, goed redenaar, en hij kan zich zo lekker oprecht opwinden en boos maken. Z'n stukken in de Groene Amsterdammer en Follow The Money zijn vrijwel zonder uitzondering goed en lezenswaardig. Hij heeft wel z'n stokpaardjes (bankenwereld en schuldencrisis) maar aangezien je maar heel weinig mensen op zo'n manier daarover hoort vind ik dat geen bezwaar, integendeel.
pi_169485060
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 23:07 schreef Gtaboy107 het volgende:

[..]

Oh, leuk! Als je in Zwolle zou komen had ik graag meegeholpen!

Zit er nog aan te denken om lid te worden en dan ook van Pink, maar (als er iemand hier lid is) wat krijg je er precies voor? :P
Ik zou zeggen, doen! Stuur me maar even een pm hier over als je meer wilt weten. :)
pi_169494749
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:40 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik niet maar hoorde er wel goede dingen over. Vond de lezing van zaterdag erg interessant. Staat nog op Youtube en begint op 4:14:


Daarnaast zag ik vandaag een stuk van Rob Wijnberg:

Waarom ik Partij voor de Dieren ga stemmen (en GroenLinks de overwinning gun)

https://decorrespondent.n(...)n/162212270-46359f01
Leuke column, heb hem even doorgestuurd.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 13 maart 2017 @ 22:59:32 #18
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_169497568
quote:
14s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:57 schreef Angry_Bird het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, doen! Stuur me maar even een pm hier over als je meer wilt weten. :)
Net gedaan. Duurt blijkbaar drie weken. :P
  Moderator maandag 13 maart 2017 @ 23:29:36 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169498541
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:40 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik niet maar hoorde er wel goede dingen over. Vond de lezing van zaterdag erg interessant. Staat nog op Youtube en begint op 4:14:


Daarnaast zag ik vandaag een stuk van Rob Wijnberg:

Waarom ik Partij voor de Dieren ga stemmen (en GroenLinks de overwinning gun)

https://decorrespondent.n(...)n/162212270-46359f01
Voor het milieu moet je niet op Partij van de Dieren stemmen, enkel voor dierwelzijn.

Landbouwhuisdieren buiten en biologische landbouw klinkt leuk maar is slecht voor het milieu.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169502184
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 23:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Voor het milieu moet je niet op Partij van de Dieren stemmen, enkel voor dierwelzijn.

Landbouwhuisdieren buiten en biologische landbouw klinkt leuk maar is slecht voor het milieu.
De pvdd wil de bio industrie afschaffen. Dat kan natuurlijk alleen als we beduidend minder vlees gaan eten. Zonder bio industrie hebben we veel minder landbouw nodig, want verreweg de meeste landbouw is voor diervoeder. Dus kan de landbouw kleinschaliger en dus milieu vriendelijker.
pi_169516562
Goed optreden van Marianne in het slotdebat ^O^
pi_169522202
Eens. Ik stond te springen in de woonkamer :D
pi_169522214
Thieme deed het goed O+
pi_169522664
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 22:33 schreef 6star6lord6 het volgende:
Thieme deed het goed O+
Nu hopen op een minimale winst van 2 zetels. Dus stemmen!! :)
  woensdag 15 maart 2017 @ 00:55:21 #25
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_169526727
Marianne net bij Pauw en Jinek O+ O+ _O_
pi_169526986
Ik heb zo'n gevoel dat de PvdD wel eens de dark horse van deze verkiezingen zou kunnen zijn.
pi_169528038
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 01:05 schreef Farenji het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat de PvdD wel eens de dark horse van deze verkiezingen zou kunnen zijn.
Dat gevoel heb ik ook
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_169528531
Ik hoop 't zo!
pi_169528536
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 01:05 schreef Farenji het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat de PvdD wel eens de dark horse van deze verkiezingen zou kunnen zijn.
Zou leuk zijn.
pi_169528542
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 23:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Voor het milieu moet je niet op Partij van de Dieren stemmen, enkel voor dierwelzijn.

Landbouwhuisdieren buiten en biologische landbouw klinkt leuk maar is slecht voor het milieu.
Vleestax niet.
pi_169528680
Stem gemacht!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_169528714
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2017 08:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zou leuk zijn.
Zou geweldig zijn :)
pi_169528812
Ik vind t wel een beetje eng dat ze een zevendedagsadventist is :P teleurstellend. Zelfde als dat Beatrice de Graaf vd CU blijkt :{
pi_169528824
Op naar de 5 of misschien wel 6 zetels! ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169529267
2x gestemd en een zwevende kiezer is geland ;)
pi_169530145
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 08:55 schreef Tomatenboer het volgende:
Op naar de 5 of misschien wel 6 zetels! ^O^
Ik hoop het zo!

In ieder geval weer gestemd ^O^
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator woensdag 15 maart 2017 @ 10:09:01 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169530161
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 08:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vleestax niet.
Dan ga ik wel in het buitenland shoppen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 15 maart 2017 @ 10:10:13 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169530183
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 08:54 schreef JedimindhaX het volgende:
Ik vind t wel een beetje eng dat ze een zevendedagsadventist is :P teleurstellend. Zelfde als dat Beatrice de Graaf vd CU blijkt :{
Niet alleen zij, haar man die in de eerste kamer zit, ook. Net als wat van dr vriendjes bij de npo. Enge sekte
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169531785
Op naar het stemlokaal om het circeltje van Marianne rood te kleuren. :)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_169533941
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 08:54 schreef JedimindhaX het volgende:
Ik vind t wel een beetje eng dat ze een zevendedagsadventist is :P teleurstellend. Zelfde als dat Beatrice de Graaf vd CU blijkt :{
Waarom? Al was ze moslima of boeddhist qua spiritualisme buiten de politiek.
  woensdag 15 maart 2017 @ 14:06:15 #41
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_169535169
Gestemd! :)
pi_169535360
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:06 schreef Gtaboy107 het volgende:
Gestemd! :)
Topper! :D
pi_169535386
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:11 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Waarom? Al was ze moslima of boeddhist qua spiritualisme buiten de politiek.
als ze die 2 dingen 100% gescheiden kan houden prima, alleen is dat meestal niet t geval. daarnaast zegt t ook gewoon iets over iemands karakter.
  woensdag 15 maart 2017 @ 14:28:53 #44
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169535589
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:11 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Waarom? Al was ze moslima of boeddhist qua spiritualisme buiten de politiek.
quote:
De belangrijkste verschillen tussen de gevestigde kerken en de zevendedagsadventisten omvatten de visie op de blijvende geldigheid van de wetten van God in het Oude Testament die voor de Israëlieten golden (en nog steeds voor hedendaagse orthodoxe joden) en het in acht nemen van de wederkomst van Jezus.

Volgens de zevendedagsadventisten zijn de wetten van God uit het Oude Testament, daarmee verwijzend naar de Tien geboden, nooit door Jezus afgeschaft, maar gelden ze nog steeds voor alle mensen die geloven in God.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zevendedagsadventisten
Met andere woorden, al die geboden uit het Oude Testament, zoals kinderen slaan, homoseksualiteit 'afwijzen' (mild uitgedrukt) en ook een verbod op scheiden en werken op zondag, die neemt Thieme nog 100% letterlijk.
pi_169535776
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]


[..]

Met andere woorden, al die geboden uit het Oude Testament, zoals kinderen slaan, homoseksualiteit 'afwijzen' (mild uitgedrukt) en ook een verbod op scheiden en werken op zondag, die neemt Thieme nog 100% letterlijk.
Het ze daar persoonlijk over denkt is minder interessant, hoe de partij er tegenover staat des te interessanter. En die partij staat er goed op mbt dat soort zaken. Emancipatie van oa de lhbti gemeenschappen staat zelfs in de speerpunten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169536022
De PvdD is een volledig seculiere partij. De geloofsopvattingen van hun leden spelen dus geen rol in de partijstandpunten. Wat de partijleden thuis doen en geloven mogen ze zelf weten zolang ze maar geen wet overtreden. Er is niet alleen een scheiding tussen kerk (geloof) en staat (politieke standpunten) maar dat gaat breder; ook een scheiding tussen mens en partij.
pi_169536905
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 10:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet alleen zij, haar man die in de eerste kamer zit, ook. Net als wat van dr vriendjes bij de npo. Enge sekte
Haar man zit niet eens in de Eerste Kamer. :') Laat wel zien hoe weinig je er werkelijk van af weet.
pi_169536924
Heb weer op Esther Ouwehand gestemd vandaag. ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 01:05 schreef Farenji het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat de PvdD wel eens de dark horse van deze verkiezingen zou kunnen zijn.
Ik ga janken van blijdschap als dat zo is!
pi_169538027
Uiteindelijk toch nog best lang getwijfeld, maar toch het rondje voor Thieme rood gemaakt.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_169539489
Gestemd :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')