abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169506125
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb meerdere neven en nichten in AustraliŽ wonen en die zijn AustraliŽr en geen Nederlander.
Ik denk dat die anders ook een Nederlandse nationaliteit hebben hoor. En als zij het niet hebben, dan wel de ouders van die neven en nichten.

Maar, ook dat mag dus niet?
We willen vrij en onafhankelijk leven zodat niemand buiten Allah ons mag regeren. - Mohammed Abdelkrim El Khattabi
  dinsdag 14 maart 2017 @ 15:57:02 #77
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169509550
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omdat ze dat niet mogen van Turkije en Marokko.

En nee, je kan van meer dan een land staatsburger zijn, de NL wet stelt dat expliciet.
Dus dit klopt niet? https://www.rijksoverheid(...)cht-niet-heb-vervuld
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplštze
  dinsdag 14 maart 2017 @ 15:57:37 #78
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169509563
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:52 schreef Atak het volgende:
Waarom alleen Turken? Waarom niet ook bijvoorbeeld mensen met een Zwitsers paspoort? Genoeg ondergedoken nazi's van de 2WO. Ik denk dat dat een groter probleem is.
Omdat Zwitsers westers zijn en geen vijandige elementen bevatten zoals Turken. Tevens is er het 'islamitische' aspect.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplštze
pi_169509791
Persoonlijk is er niets mis met een dubbele nationaliteit. wel zou het zo moeten zijn dat het mogelijk moet worden om 1 nationaliteit af te nemen als mensen zich misdragen. Mensen met een dubbele nationaliteit hebben al een voordeel boven mensen met maar 1 nationaliteit. Laat dat voordeel ook komen met een nadeel.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 18:07:59 #80
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_169511833
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 15:57 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Omdat Zwitsers westers zijn en geen vijandige elementen bevatten zoals Turken. Tevens is er het 'islamitische' aspect.
Trots dat hebben ze dubbel stemrecht, willen niet aan de maatschappij meedoen maar wel erover oordelen?
pi_169512119
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 15:57 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Wel. Nazi's zijn nog steeds een probleem. Ik wil geen Zwitserse nazis.
pi_169514519
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Trots dat hebben ze dubbel stemrecht, willen niet aan de maatschappij meedoen maar wel erover oordelen?
Precies dit. Ze oordelen over dingen die ze niet eens kunnen betalen zonder de goeddoenende werkende burger. Laat die mafkezen alsjeblieft snel oprotten uit Nederland. Bahbah.
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_169514586
Ik weet niet hoe het voor Marokko is geregeld, maar je kan je Turkse paspoort zeker wel inleveren. Zit er zelf midden in.
pi_169514624
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:16 schreef Kyran het volgende:
Ik weet niet hoe het voor Marokko is geregeld, maar je kan je Turkse paspoort zeker wel inleveren. Zit er zelf midden in.
Een Turk die dat doet heb ik enorm veel respect voor. Elke zogenaamde "allochtoon" die dat doet neem ik mn hoed voor af.
De praktijk wijst uit dat de allochtoonse bevolking de nederlandse cultuur enorm afkeurt.
pi_169514683
Daarnaast vind ik het forceren om een paspoort in te leveren totaal nutteloos en een typische PVV / Wilders denkwijze. Wat levert het op?

Stel, ik ben een Turk en ben pro-AKP en pro-Erdogan, stiekem heb ik ook wat affiniteit en begrijp voor ISIS. IK ZEG STEL HE!

Denk je nou echt dat mijn identiteit, gedachtegoed en mijn doen en laten gaan veranderen omdat Nederland mij gaat forceren om mijn Turkse paspoort in te leveren? Ga ik dan opeens wel integreren? CHP stemmen? Wel aan het werk in plaats van uitkeringen aanvragen? Opeens meer Nederlander voelen?

Als dit de oplossing zou zijn was het lekker makkelijk, maar het is echt bullshit en dat weet de topic starter ook.
pi_169514733
[quote]0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:20 schreef Kyran het volgende:
Daarnaast vind ik het forceren om een paspoort in te leveren totaal nutteloos en een typische PVV / Wilders denkwijze. Wat levert het op?

Stel, ik ben een Turk en ben pro-AKP en pro-Erdogan, stiekem heb ik ook wat affiniteit en begrijp voor ISIS. IK ZEG STEL HE!

Denk je nou echt dat mijn identiteit, gedachtegoed en mijn doen en laten gaan veranderen omdat Nederland mij gaat forceren om mijn Turkse paspoort in te leveren? Ga ik dan opeens wel integreren? CHP stemmen? Wel aan het werk in plaats van uitkeringen aanvragen? Opeens meer Nederlander voelen?

Als dit de oplossing zou zijn was het lekker makkelijk, maar het is echt bullshit en dat weet de topic starter ook.
Je hebt daadwerkelijk kracht door een dubbel paspoort. Door het ontnemen van het 2de paspoort mag je nog steeds vinden wat je vindt... je mag alleen enkel nog in Nederland stemmen. En zo hoort het. Anders ga je vanzelf Ankara aan het werk zien in Nederland.
Zoals de rel afgelopen weekend. Ze denken alles te mogen, alles te kunnen maken. Klein foutje.
pi_169514870
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:18 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Een Turk die dat doet heb ik enorm veel respect voor. Elke zogenaamde "allochtoon" die dat doet neem ik mn hoed voor af.
De praktijk wijst uit dat de allochtoonse bevolking de nederlandse cultuur enorm afkeurt.
Snap ik, maar denk jij echt dat door het inleveren van een stukje papier, want dat is gewoon wat het is, iemand opeens anders gaat denken/gedragen?

Als je de Nederlandse cultuur afkeurt en er van walgt dan walg je nog steeds net zo hard na het inleveren van een paspoort.

Ik heb vele redenen om mijn paspoort in te leveren, maar de bovenstaande heeft er niks mee te maken.

Alleen al die 90EUR die ik om de vier jaar moet betalen om mijn paspoort te verlengen gun ik dit Turkije niet. Ik walg er van dat mijn geld gebruikt wordt voor het vullen van de zakken van familie Erdogan en vrienden. Ik walg er van dat mijn geld gebruikt wordt voor vuile leugens en propaganda of om stemmen te kopen.

Daarnaast voel ik mij niet veilig met een Turks paspoort. Als ik naar Turkije zou gaan (wat ik de komende tijd echt niet ga doen) en opgepakt zou worden (zoals bijvoorbeeld Ebru) dan voel ik mij veiliger met alleen een NL paspoort dan ook een TR paspoort.

Tegenwoordig moet je als man niet meer in dienst in Turkije, maar moet je het afkopen voor een paar duizend Euro. Als ik ze die 90 al niet gun kan je je voorstellen wat ik hiervan vind :D In dienst gaan in een land waar de soldaten als cannon fodder voor de leeuwen worden gegooid om meer stemmen te winnen zie ik ook niet zitten.

Ik ben in Nederland geboren, voel me Nederlander, heb Nederlandse vrouw, werk full-time in gezondheidszorg en mensen die mij niet kennen hebben niet eens door dat ik Turks ben. Ik heb nog steeds affiniteit met Turkije. Ik vind het interessant om alles te volgen wat er gebeurt en heb zeker nog wel wat liefde voor Turkije (hoe het was, niet hoe het nu is). Het al dan niet moeten of gaan inleveren van mijn paspoort doet er verder niet toe hoe ik me voel.
pi_169514878
Die Turkse ministers voeren hier geen strijd omdat er niets te halen valt. Bijna elke Turk stemt in het Nederlandse klimaat op linkse partijen om hun uitkeringen hoog te houden, en in Turkije extreem rechts, omdat ze daar wel idealen hebben. Het is een corrupt zooitje waar je U tegen zegt.
pi_169514915
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:26 schreef Kyran het volgende:

[..]

Snap ik, maar denk jij echt dat door het inleveren van een stukje papier, want dat is gewoon wat het is, iemand opeens anders gaat denken/gedragen?

Als je de Nederlandse cultuur afkeurt en er van walgt dan walg je nog steeds net zo hard na het inleveren van een paspoort.

Ik heb vele redenen om mijn paspoort in te leveren, maar de bovenstaande heeft er niks mee te maken.

Alleen al die 90EUR die ik om de vier jaar moet betalen om mijn paspoort te verlengen gun ik dit Turkije niet. Ik walg er van dat mijn geld gebruikt wordt voor het vullen van de zakken van familie Erdogan en vrienden. Ik walg er van dat mijn geld gebruikt wordt voor vuile leugens en propaganda of om stemmen te kopen.

Daarnaast voel ik mij niet veilig met een Turks paspoort. Als ik naar Turkije zou gaan (wat ik de komende tijd echt niet ga doen) en opgepakt zou worden (zoals bijvoorbeeld Ebru) dan voel ik mij veiliger met alleen een NL paspoort dan ook een TR paspoort.

Tegenwoordig moet je als man niet meer in dienst in Turkije, maar moet je het afkopen voor een paar duizend Euro. Als ik ze die 90 al niet gun kan je je voorstellen wat ik hiervan vind :D In dienst gaan in een land waar de soldaten als cannon fodder voor de leeuwen worden gegooid om meer stemmen te winnen zie ik ook niet zitten.

Ik ben in Nederland geboren, voel me Nederlander, heb Nederlandse vrouw, werk full-time in gezondheidszorg en mensen die mij niet kennen hebben niet eens door dat ik Turks ben. Ik heb nog steeds affiniteit met Turkije. Ik vind het interessant om alles te volgen wat er gebeurt en heb zeker nog wel wat liefde voor Turkije (hoe het was, niet hoe het nu is). Het al dan niet moeten of gaan inleveren van mijn paspoort doet er verder niet toe hoe ik me voel.
Jij bent een van de rolmodel's, Geen Nederlander die jou geen Nederlander noemt, dat heb je ook afgedwongen. Waarom zijn er zo weinig van jou ?
pi_169514927
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:22 schreef DoubleUU het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 14 maart 2017 20:20 schreef Kyran het volgende:

Je hebt daadwerkelijk kracht door een dubbel paspoort. Door het ontnemen van het 2de paspoort mag je nog steeds vinden wat je vindt... je mag alleen enkel nog in Nederland stemmen. En zo hoort het. Anders ga je vanzelf Ankara aan het werk zien in Nederland.
Zoals de rel afgelopen weekend. Ze denken alles te mogen, alles te kunnen maken. Klein foutje.
Ja, maar hoe heeft Nederland last van het feit dat een Turk mag stemmen voor de Turkse verkiezingen? Het veranderd toch niks in Turkije? Ik bedoel natuurlijk het veranderd toch niks in Nederland?

Ik vind sowieso dat een Turk in het buitenland niet mag stemmen voor verkiezingen in Turkije, maar om andere redenen. Ik vind dat ik met mijn mooie leven in Nederland niet mag bepalen wat er in Turkije gebeurd. Daar heeft Nederland alleen niks mee te maken.

Edit: Foutje!
pi_169515040
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:28 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, maar hoe heeft Nederland last van het feit dat een Turk mag stemmen voor de Turkse verkiezingen? Het veranderd toch niks in Turkije?

Ik vind sowieso dat een Turk in het buitenland niet mag stemmen voor verkiezingen in Turkije, maar om andere redenen. Ik vind dat ik met mijn mooie leven in Nederland niet mag bepalen wat er in Turkije gebeurd. Daar heeft Nederland alleen niks mee te maken.
Ik ben het met je eens, je hebt loyaliteit naar het land waar je woont, waar je leeft en van leeft. Elke stem voor dictator erdogan is een probleem, niet eens zo zeer dat hij een dictator wil worden, maar vooral het feit dat wij in deals verwikkeld zitten met de Turken waarbij de Turken alle troeven in der hande hebben.
Nederlanders worden uitgemaakt voor racisten en fascisten, door de Turkse regering.
1 boycot zou Turkije kapot maken.. Dat snappen ze niet echt volgens mij..
pi_169515202
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:31 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, je hebt loyaliteit naar het land waar je woont, waar je leeft en van leeft. Elke stem voor dictator erdogan is een probleem, niet eens zo zeer dat hij een dictator wil worden, maar vooral het feit dat wij in deals verwikkeld zitten met de Turken waarbij de Turken alle troeven in der hande hebben.
Die troeven vallen mee. Wat voor troeven hebben ze?

Economisch zijn ze afhankelijk van ons. Bijna 15% van de investeringen komen uit Nederland.

Vluchtelingen? Die deal gaat hij niet opblazen. Hij wil de SyriŽrs maar al te graag houden. Als hij straks meer dan 50% van de stemmen krijgt dan wil hij graag miljoenen SyriŽrs een Turkse paspoort geven. Deze SyriŽrs zijn dan natuurlijk dolblij en moeten wel stemmen op Erdogan tijdens de volgende twee verkiezingen. Zo stelt hij de komende tien jaar meteen veilig. Als de wijzigingen van de grondwet niet doorgaan zie ik hem die deal wel opblazen, maar niet als hij wint.

Toeristen? Ze gaan miljoenen mislopen door Nederlanders die toch liever naar Griekenland, Spanje of Portugal gaan. Iedereen die mij advies vraagt of Turkije veilig is adviseer ik om er weg te blijven in ieder geval.
pi_169515373
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Die troeven vallen mee. Wat voor troeven hebben ze?

Economisch zijn ze afhankelijk van ons. Bijna 15% van de investeringen komen uit Nederland.

Vluchtelingen? Die deal gaat hij niet opblazen. Hij wil de SyriŽrs maar al te graag houden. Als hij straks meer dan 50% van de stemmen krijgt dan wil hij graag miljoenen SyriŽrs een Turkse paspoort geven. Deze SyriŽrs zijn dan natuurlijk dolblij en moeten wel stemmen op Erdogan tijdens de volgende twee verkiezingen. Zo stelt hij de komende tien jaar meteen veilig. Als de wijzigingen van de grondwet niet doorgaan zie ik hem die deal wel opblazen, maar niet als hij wint.

Toeristen? Ze gaan miljoenen mislopen door Nederlanders die toch liever naar Griekenland, Spanje of Portugal gaan. Iedereen die mij advies vraagt of Turkije veilig is adviseer ik om er weg te blijven in ieder geval.
Qua financiŽn gaat er 11 x zoveel naar Turkije dan andersom. Vooral uitkeringen. Als Erdogan de geitenneuker het asielzoekersbestand opblaast, krijgen we waarschijnlijk tien duizend man per maand binnen. Kunnen die Syriers in Nederland ook stemmen op Assad? ik betwijfel het..
Ze overschatten hun troeven wel inderdaad, en de felheid van Nederland.
Ik zou het wel grappig vinden als Erdogan het presidentsdecreet zou gebruiken dat elke stemgerechtigde gevorderd wordt naar het nationale land te komen.
Hoeveel "Nederlandse" Turken zouden gaan denk je ?

[ Bericht 2% gewijzigd door DoubleUU op 14-03-2017 20:47:47 ]
pi_169516047
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:38 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Qua financiŽn gaat er 11 x zoveel naar Turkije dan andersom. Vooral uitkeringen. Als Erdogan de geitenneuker het asielzoekersbestand opblaast, krijgen we waarschijnlijk tien duizend man per maand binnen. Kunnen die Syriers in Nederland ook stemmen op Assad? ik betwijfel het..
Ze overschatten hun troeven wel inderdaad, en de felheid van Nederland.
Ik zou het wel grappig vinden als Erdogan het presidentsdecreet zou gebruiken dat elke stemgerechtigde gevorderd wordt naar het nationale land te komen.
Hoeveel "Nederlandse" Turken zouden gaan denk je ?
10% hooguit, allemaal grote mond, maar uiteindelijk weten ze goed dat ze het hier prima hebben
pi_169516107
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:49 schreef Kyran het volgende:

[..]

10% hooguit, allemaal grote mond, maar uiteindelijk weten ze goed dat ze het hier prima hebben
Precies, maar ondertussen continu de racisme kaart trekken bij elke gelegenheid. Het is bizar.
pi_169516206
Het wordt tijd voor de allochtonen om de boosheid te laten varen, en wat te maken van de maatschappij.
pi_169516303
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:51 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Precies, maar ondertussen continu de racisme kaart trekken bij elke gelegenheid. Het is bizar.
Slachtofferrol spelen en geen zelfreflectie hebben zit helaas in hun cultuur.. Het is veel makkelijker om met de vinger naar iemand anders te wijzen dan even naar jezelf te kijken.
pi_169516376
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Slachtofferrol spelen en geen zelfreflectie hebben zit helaas in hun cultuur.. Het is veel makkelijker om met de vinger naar iemand anders te wijzen dan even naar jezelf te kijken.
Terwijl dat opzich ook weer racisme is xD Maar niemand kijkt daarna. Het is fijn om iemand te vinden die het ziet en eens is :)
pi_169516466
Waar is de oerHollandse werkersethiek gebleven van :"Niet lullen, maar vullen"
pi_169516742
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:16 schreef Kyran het volgende:
Daarmee ben je niet ineens een nationaliteit kwijt. Ik kan ervoor kiezen mijn paspoort niet te verlengen, maar ik blijf daarmee nog wel Marokkaanse staatsburger.
We willen vrij en onafhankelijk leven zodat niemand buiten Allah ons mag regeren. - Mohammed Abdelkrim El Khattabi
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')