abonnement Unibet Coolblue
pi_169399340
De titel is duidelijk. Waarom leveren Turkse en Marokkaanse nederlanders hun 2de paspoort niet in? Je kunt immers maar van 1 land staatsburger zijn. Benieuwd hoe de Fok gemeenschap hierover denkt. ( met het oog op Erdogan die een Europa-tour wil maken en de turkse minister die waarschijnlijk zaterdag langskomt)
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169399362
Wat maakt dat uit?
pi_169399410
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
Wat maakt dat uit?
Heel veel. Het is ondenkbaar dat een burger voor 2 landen kan stemmen. Dat kan alleen in nederland. Dat is tegen alle standaarden van de democratie, internationaal.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator donderdag 9 maart 2017 @ 20:28:05 #4
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169399414
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:25 schreef DoubleUU het volgende:
De titel is duidelijk. Waarom leveren Turkse en Marokkaanse nederlanders hun 2de paspoort niet in? Je kunt immers maar van 1 land staatsburger zijn. Benieuwd hoe de Fok gemeenschap hierover denkt. ( met het oog op Erdogan die een Europa-tour wil maken en de turkse minister die waarschijnlijk zaterdag langskomt)
Omdat ze dat niet mogen van Turkije en Marokko.

En nee, je kan van meer dan een land staatsburger zijn, de NL wet stelt dat expliciet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 9 maart 2017 @ 20:28:42 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169399424
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:27 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Heel veel. Het is ondenkbaar dat een burger voor 2 landen kan stemmen. Dat kan alleen in nederland. Dat is tegen alle standaarden van de democratie, internationaal.
Je praat onzin. Nederland is een van de weinige landen waar je een tweede nationaliteit MOET opgeven (indien mogelijk).
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_169399437
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:27 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Heel veel. Het is ondenkbaar dat een burger voor 2 landen kan stemmen. Dat kan alleen in nederland. Dat is tegen alle standaarden van de democratie, internationaal.
Wie zegt dat er sprake is van stemmen? Je kan toch ook niet stemmen maar wel in het bezit zijn van twee paspoorten?

En waarom is dat volgens jou tegen de democratie in?
  donderdag 9 maart 2017 @ 20:29:08 #7
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_169399438
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je praat onzin. Nederland is een van de weinige landen waar je een tweede nationaliteit MOET opgeven (indien mogelijk).
here comes the monkey out of the sleeve
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_169399450
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je praat onzin. Nederland is een van de weinige landen waar je een tweede nationaliteit MOET opgeven (indien mogelijk).
Waar je ook van 2 landen staatsburger mag zijn..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169399464
Kwestie van handigheidje en maas in de wetgeving. Ze profiteren gewoon van twee walletjes; de financiele vanuit het Westerse land en de aandacht en het respect wat ze hier zo missen vanuit hun voorvaderland.

Geef ze eens ongelijk, het is gewoon pure slimmigheid. Als ik een tweede paspoort kon krijgen deed ik het ook.
U MAD?
  Moderator donderdag 9 maart 2017 @ 20:30:23 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169399484
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:29 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Waar je ook van 2 landen staatsburger mag zijn..
Dat mag in heel veel landen. Je weet duidelijk niet waar je over praat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_169399503
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:29 schreef de_boswachter het volgende:
Kwestie van handigheidje en maas in de wetgeving. Ze profiteren gewoon van twee walletjes; de financiele vanuit het Westerse land en de aandacht en het respect wat ze hier zo missen vanuit hun voorvaderland.

Geef ze eens ongelijk, het is gewoon een slimmigheidje. Als ik een tweede paspoort kon krijgen deed ik het ook.
Het is ook zo dat ze in Nederland heel links stemmen, om de uitkeringen hoog te houden, en in turkije extreem rechts, omdat ze daar idealen hebben. Er zijn genoeg stukken over geschreven door hele geleerde personen.
Uiteindelijk is de Nederlandse regering de domme lul in dit verhaal idd, die mensen maken handig gebruik van wansituaties.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169399538
Waarom zou je dat doen, als er allemaal maar nadelen aan zitten?
pi_169399581
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:32 schreef Hamzoef het volgende:
Waarom zou je dat doen, als er allemaal maar nadelen aan zitten?
Nouja het is wel een stap richting integratie. Dan ben je echt een Nederlander, en niets anders.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169399628
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:32 schreef Hamzoef het volgende:
Waarom zou je dat doen, als er allemaal maar nadelen aan zitten?
Mag je in Marokko of Turkije waar je vandaan komt een tweede nationaliteit hebben?

#serieuzevraag
U MAD?
pi_169399644
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:33 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Nouja het is wel een stap richting integratie. Dan ben je echt een Nederlander, en niets anders.
Een paspoort van een ander land zegt helemaal niets over de mate waarop je geļntegreerd bent. Of vind jij personen als Eva Jinek bijvoorbeeld ook niet goed geļntegreerd?
  Moderator donderdag 9 maart 2017 @ 20:36:33 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169399650
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:33 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Nouja het is wel een stap richting integratie. Dan ben je echt een Nederlander, en niets anders.
En nogmaals, blijkbaar dringt het bij jou niet erg door, mensen met een Marokkaanse of Turkse nationaliteit MOGEN die nationaliteit niet opgeven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_169399699
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:33 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Nouja het is wel een stap richting integratie. Dan ben je echt een Nederlander, en niets anders.
Jezus, wat kan jij zeiken zeg.
pi_169399768
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat mag in heel veel landen. Je weet duidelijk niet waar je over praat.
Noem eens zo'n land


En nogmaals, blijkbaar dringt het bij jou niet erg door, mensen met een Marokkaanse of Turkse nationaliteit MOGEN die nationaliteit niet opgeven.

Stel je voor dat ik Marokkaans was, in mijn huidige situatie... dan had ik mn marokkaanse paspoort verbrandt..Want dan was ik Nederlander, daar heb ik alles aan te danken. Het is ook een kwestie van willen en doen. Als daar het probleem zit tja..

[ Bericht 70% gewijzigd door Hexagon op 10-03-2017 09:46:11 ]
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator donderdag 9 maart 2017 @ 20:41:31 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169399823
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:40 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Noem eens zo'n land

[..]

[..]

?

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Stel je voor dat ik Marokkaans was, in mijn huidige situatie... dan had ik mn marokkaanse paspoort verbrandt..Want dan was ik Nederlander, daar heb ik alles aan te danken. Het is ook een kwestie van willen en doen. Als daar het probleem zit tja..
De VS, het VK, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland...moet ik nog doorgaan?

En al verbrand je dat paspoort je bent nog steeds, in de ogen van Marokko, Marokkaans staatsburger.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_169399861
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:40 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Noem eens zo'n land

[..]

[..]

?

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Stel je voor dat ik Marokkaans was, in mijn huidige situatie... dan had ik mn marokkaanse paspoort verbrandt..Want dan was ik Nederlander, daar heb ik alles aan te danken. Het is ook een kwestie van willen en doen. Als daar het probleem zit tja..
Heb je ook zo een aversie tegen Nederlanders in het buitenland die twee nationaliteiten hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2017 20:42:50 ]
pi_169399867
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De VS, het VK, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland...moet ik nog doorgaan?

En al verbrand je dat paspoort je bent nog steeds, in de ogen van Marokko, Marokkaans staatsburger.
Als ik naar de VS emigreer, ben ik nog steeds Nederlands staatsburger? weet je dat zeker?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator donderdag 9 maart 2017 @ 20:42:51 #22
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169399878
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:42 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Als ik naar de VS emigreer, ben ik nog steeds Nederlands staatsburger? weet je dat zeker?
Ja.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_169399906
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:40 schreef DoubleUU het volgende:
Stel je voor dat ik Marokkaans was, in mijn huidige situatie... dan had ik mn marokkaanse paspoort verbrandt..
Waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Zo'n paspoort belemmert jouw functioneren in de Nederlandse maatschappij op geen enkele wijze. Daarnaast heeft het een aantal voordelen, en nauwelijks nadelen (Turkse dienstplicht ervaren sommigen als een nadeel natuurlijk).

Dus waarom zou je het paspoort dan verbranden? Om je loyaliteit aan Nederland te bewijzen :? Bewijzen aan wie?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2017 20:46:21 ]
pi_169399909
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja.
Dat is dus dikke onzin.
Je bent dan geen staatsburger meer in Nederland omdat je hier niet meer woonachtig bent. Leuke bluf.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169399986
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:43 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dat is dus dikke onzin.
Je bent dan geen staatsburger meer in Nederland omdat je hier niet meer woonachtig bent. Leuke bluf.
/Double facepalm
  Moderator donderdag 9 maart 2017 @ 20:45:51 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169400018
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:43 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dat is dus dikke onzin.
Je bent dan geen staatsburger meer in Nederland omdat je hier niet meer woonachtig bent. Leuke bluf.
Je lult uit je nek. Je bent staatsburger van Nederland tenzij je de nationaliteit vrijwillig opgeeft hetzij je de NL nationaliteit ontnomen wordt.

Woonachtig zijn in Nederland maakt je geen staatsburger noch verlies je dat omdat je in het buitenland woont.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_169400036
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Zo'n paspoort belemmert jou functioneren in de Nederlandse maatschappij op geen enkele wijze. Daarnaast heeft het een aantal voordelen, en nauwelijks nadelen (Turkse dienstplicht ervaren sommigen als een nadeel natuurlijk).

Dus waarom zou je het paspoort dan verbranden? Om je loyaliteit aan Nederland te bewijzen :? Bewijzen aan wie?
Om te laten zien in de huidige tijd, ik ben Marokkaans maar ik ben ook puur Nederlander en ik sta voor Nederland. In plaats van dat dubbele paspoort omhoog te houden. Het is hypocriet.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169400086
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:46 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Om te laten zien in de huidige tijd, ik ben Marokkaans maar ik ben ook puur Nederlander en ik sta voor Nederland. In plaats van dat dubbele paspoort omhoog te houden. Het is hypocriet.
En wordt je daar een beter mensen van? Lever je daardoor een grotere bijdrage aan de maatschappij?
pi_169400112
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je lult uit je nek. Je bent staatsburger van Nederland tenzij je de nationaliteit vrijwillig opgeeft hetzij je de NL nationaliteit ontnomen wordt.

Woonachtig zijn in Nederland maakt je geen staatsburger noch verlies je dat omdat je in het buitenland woont.
Natuurlijk.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169400171
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:47 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

En wordt je daar een beter mensen van? Lever je daardoor een grotere bijdrage aan de maatschappij?
Het is een andere insteek in het leven. En het is sowieso zo dat je als Marokkaan bij de Nederlanders omarmt wordt met zon "oer-Hollandse" houding.
Ali B is aardig geintegreerd.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169400201
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:49 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Het is een andere insteek in het leven. En het is sowieso zo dat je als Marokkaan bij de Nederlanders omarmt wordt met zon "oer-Hollandse" houding.
Ach, omarmt word je door bepaalde Nederlanders toch niet. Al geef je de Marokkaanse nationaliteit op. Moet ook geen reden zijn om je nationaliteit op te willen geven.
pi_169400274
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:50 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ach, omarmt word je door bepaalde Nederlanders toch niet. Al geef je de Marokkaanse nationaliteit op. Moet ook geen reden zijn om je nationaliteit op te willen geven.
Ik spreek dagelijks islamitische mensen in de lift enzo :) Het scheelt dat bij mij in de buurt nog veel gematige moslims wonen...Maar we kunnen prima door 1 deur..mensen begroeten mij netjes...ik hun.,..dat noem ik Nederlanders...Ik kijk niet naar huidskleur ofzo..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169400282
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:49 schreef DoubleUU het volgende:
En het is sowieso zo dat je als Marokkaan bij de Nederlanders omarmt wordt met zon "oer-Hollandse" houding.
Ah ja, want Nederlanders vragen aan elke Marokkaan of hij/zij zijn/haar paspoort verbrand heeft natuurlijk. :')
pi_169400304
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ah ja, want Nederlanders vragen aan elke Marokkaan of hij/zij zijn/haar paspoort verbrand heeft natuurlijk. :')
Dat was mijn persoonlijke opvatting.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169400322
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:52 schreef DoubleUU het volgende:
Maar we kunnen prima door 1 deur..mensen begroeten mij netjes...ik hun.,..dat noem ik Nederlanders...I
Ah, toch wel? Dus is het niet meer relevant of ze 2 paspoorten hebben of niet? Of vraag je dat tijdens je lift-gesprekken?
pi_169400334
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:52 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik spreek dagelijks islamitische mensen in de lift enzo :) Het scheelt dat bij mij in de buurt nog veel gematige moslims wonen...Maar we kunnen prima door 1 deur..mensen begroeten mij netjes...ik hun.,..dat noem ik Nederlanders...Ik kijk niet naar huidskleur ofzo..
Ok, maar wat heeft dit te maken met de dubbele nationaliteit? Die leuke en nette moslims die je in de lift spreekt, zijn hoogstwaarschijnlijk een dubbele nationaliteit. Heb je hier last van? Maakt ze dat minder leuk en netjes?
pi_169400397
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ah, toch wel? Dus is het niet meer relevant of ze 2 paspoorten hebben of niet? Of vraag je dat tijdens je lift-gesprekken?
Natuurlijk niet. Ik ga mensen niet interviewen in de lift. Toch zegt lichaamstaal veel bij mensen. Veel mensen in die doelgroep hebben toch wel een beetje last van identiteitscrisis..Wie ben ik nou ? Dit zou uitkomst brengen.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169400463
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ok, maar wat heeft dit te maken met de dubbele nationaliteit? Die leuke en nette moslims die je in de lift spreekt, zijn hoogstwaarschijnlijk een dubbele nationaliteit. Heb je hier last van? Maakt ze dat minder leuk en netjes?
Een dubbele nationaliteit is ook een dubbele loyaliteit. Stel je eens voor dat Nederland in de clinch raakt met Turkije..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169400488
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:57 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Een dubbele nationaliteit is ook een dubbele loyaliteit. Stel je eens voor dat Nederland in de clinch raakt met Turkije..
Dat is onzin. Dat gaat in de meeste gevallen prima samen.
pi_169400553
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:58 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat is onzin. Dat gaat in de meeste gevallen prima samen.
Dit is een situatie waarbij mijn onderschrift van toepassing is.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169400586
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:00 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dit is een situatie waarbij mijn onderschrift van toepassing is.
Geldt dan ook voor jou. Jij gaat er maar vanuit dat het niet samen kan gaan.
pi_169400629
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:01 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Geldt dan ook voor jou. Jij gaat er maar vanuit dat het niet samen kan gaan.
Waarom is de partij van Erdogan dan stemmen aan het verzamelen in Europa? Omdat ze niet kiesgerechtigd zijn ? Dikke lul 3 bier.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169400630
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:57 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Een dubbele nationaliteit is ook een dubbele loyaliteit. Stel je eens voor dat Nederland in de clinch raakt met Turkije..
Daar doet een paspoort dan verder weinig aan af he. Hoeveel NSB-lieden hadden geen Duits paspoort? Just saying.
pi_169400660
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Daar doet een paspoort dan verder weinig aan af he. Hoeveel NSB-lieden hadden geen Duits paspoort? Just saying.
Dat is ff 70 jaar geleden.. tijden zijn veranderd.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169400703
Ik voel mij genoodzaakt om een TL;DR voor de onwetende te plaatsen

- Een natuurlijk persoon kan staatsburger van geen, een of meerdere staten zijn;
- Een persoon kan zich in een andere staat dan die van zijn staatsburgerschap vestigen,
in overeenkomst met de migratiewetgeving van de ontvangende staat;
- Een persoon is doorgaans ingezetene van de staat waar hij zich hoofdzakelijk begeeft;
- Bepaalde rechten(plichten) kan een persoon ontlenen aan zijn staatsburgerschap, andere rechten(plichten)
worden op basis van het ingezetene zijn van een bepaalde staat toegekend of op basis van het bevinden op het territorium van een bepaalde staat;
- Een persoon wordt doorgaans als staatsburger gezien van de staat waarin hij zich bevind, indien hij niet over dit staatsburgerschap beschikt als staatsburger van de staat, waarvan hij reisdocumenten heeft getoond ten tijde van het toelaten tot het territorium van de staat waarin hij zich begeeft;
pi_169400781
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:05 schreef vaduz het volgende:
Ik voel mij genoodzaakt om een TL;DR voor de onwetende te plaatsen

- Een natuurlijk persoon kan staatsburger van geen, een of meerdere staten zijn;
- Een persoon kan zich in een andere staat dan die van zijn staatsburgerschap vestigen,
in overeenkomst met de migratiewetgeving van de ontvangende staat;
- Een persoon is doorgaans ingezetene van de staat waar hij zich hoofdzakelijk begeeft;
- Bepaalde rechten(plichten) kan een persoon ontlenen aan zijn staatsburgerschap, andere rechten(plichten)
worden op basis van het ingezetene zijn van een bepaalde staat toegekend of op basis van het bevinden op het territorium van een bepaalde staat;
- Een persoon wordt doorgaans als staatsburger gezien van de staat waarin hij zich bevind, indien hij niet over dit staatsburgerschap beschikt als staatsburger van de staat, waarvan hij reisdocumenten heeft getoond ten tijde van het toelaten tot het territorium van de staat waarin hij zich begeeft;
Als je geen staatsburger bent, ben je volgens mij gewoon illegaal. Voor de rest klopt het. Dus niet zo gek wat ik zei..
Wat kan een onnatuurlijk persoon dan ?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169400823
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:02 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Waarom is de partij van Erdogan dan stemmen aan het verzamelen in Europa? Omdat ze niet kiesgerechtigd zijn ? Dikke lul 3 bier.
Dit vraagt om zorgvuldigheid. Je kan niet op basis van dat wat je hoort maar roepen dat om bovenstaande redenen een dubbele nationaliteit maar afgeschaft dient te worden.

Wat zegt een nationaliteit over loyaliteit? Bovendien: wat houdt loyaliteit in?
pi_169400828
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:07 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Als je geen staatsburger bent, ben je volgens mij gewoon illegaal. Voor de rest klopt het. Dus niet zo gek wat ik zei..
Onzin, een statenloze kan ook een verblijfstitel krijgen.
pi_169400869
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:08 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dit vraagt om zorgvuldigheid. Je kan niet op basis van dat wat je hoort maar roepen dat om bovenstaande redenen een dubbele nationaliteit maar afgeschaft dient te worden.

Wat zegt een nationaliteit over loyaliteit? Bovendien: wat houdt loyaliteit in?
Als er actieve politieke en lobby activiteiten in Nederland plaatsvinden over Turkse referenda.. Dan vind ik dat wel zorgelijk ja..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169400890
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:08 schreef vaduz het volgende:

[..]

Onzin, een statenloze kan ook een verblijfstitel krijgen.
Die van statenloos? Dat is toch hetzelfde als die van een illegale?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169400939
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:11 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Die van statenloos? Dat is toch hetzelfde als die van een illegale?
Die van de ontvangende staat. Dit maakt de persoon op legale wijze ingezetene van de ontvangende staat zonder dat hij staatsburger van de ontvangende of een andere staat wordt.
pi_169400967
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:13 schreef vaduz het volgende:

[..]

Die van de ontvangende staat. Dit maakt de persoon op legale wijze ingezetene van de ontvangende staat zonder dat hij staatsburger van de ontvangende of een andere staat wordt.
Wat betekent dan weer ingezetene? Is dat niet gewoon een burger?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator donderdag 9 maart 2017 @ 21:14:49 #53
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169400987
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:07 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Als je geen staatsburger bent, ben je volgens mij gewoon illegaal. Voor de rest klopt het. Dus niet zo gek wat ik zei..
Wat kan een onnatuurlijk persoon dan ?
Man, man, man, ben jij nu echt zo dom of ben je gewoon een trol?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_169401032
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Man, man, man, ben jij nu echt zo dom of ben je gewoon een trol?
ik mag jouw mening ook graag.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169401069
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:14 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wat betekent dan weer ingezetene? Is dat niet gewoon een burger?
Dat is een natuurlijk persoon die zijn hoofdzetel in een bepaalde staat heeft, ongeacht of hij staatsburger is van de betreffende staat. Dat kan dus zowel een staatburger zijn, een staatsburger van een andere staat of een statenloze.
pi_169401111
Een dergelijk paspoort is erg handig als je een bankrekening nodig hebt in bv Zwitserland.
pi_169401113
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:17 schreef vaduz het volgende:

[..]

Dat is een natuurlijk persoon die zijn hoofdzetel in een bepaalde staat heeft, ongeacht of hij staatsburger is van de betreffende staat. Dat kan dus zowel een staatburger zijn, een staatsburger van een andere staat of een statenloze.
Zijn dat geen uitzonderingen op de regel?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169401147
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:18 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Zijn dat geen uitzonderingen op de regel?
Nee, een groot deel (zij het de minderheid) van de wereldbevolking, leeft in een andere staat dan de staat waarvan hij staatsburger is.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 maart 2017 @ 23:40:43 #59
414785 sirdanilot
pi_169404522
Ik ben zelf geen Turk, maar ik heb wel 2 paspoorten. Al spoel ik mijn 2e paspoort door de plee, ik blijf altijd staatsburger van dat land (Braziliė in mijn geval). En ik zie ook geen enkele reden om dat op te geven.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 10 maart 2017 @ 00:21:36 #60
416931 yats
(non) Average Joe
pi_169405207
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De VS, het VK, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland...moet ik nog doorgaan?

En al verbrand je dat paspoort je bent nog steeds, in de ogen van Marokko, Marokkaans staatsburger.
Frankrijk en de VS zijn net even wat anders als jij stelt. Als je in een van die twee landen geboren bent of je ouders komen uit een van deze twee landen krijg jij die nationaliteit automatisch ook. Echter, in Frankrijk moet je op je 18e kiezen of je alleen een Frans paspoort wil of ook dat van je vaderland. Dat laatste kan echter alleen als jouw vaderland niet toestaat dat je die nationaliteit opgeeft (zoals Marokko en bijvoorbeeld Algerije), anders hou je toch echt maar 1 paspoort over. Bij de VS kun je alleen meerdere nationaliteiten hebben als jij zelf in de VS geboren bent en je ouders elders.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  vrijdag 10 maart 2017 @ 00:24:06 #61
416931 yats
(non) Average Joe
pi_169405240
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:42 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Als ik naar de VS emigreer, ben ik nog steeds Nederlands staatsburger? weet je dat zeker?
Ja, tenzij je je laat naturaliseren tot Amerikaan, inclusief trouw zweren aan de VS en diens vlag. Dan verlies je jouw Nederlands staatsburgerschap direct, anders ben je allen een expat en kun je wel voor onze verkiezingen stemmen maar niet voor de Amerikaanse verkiezingen.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_169405287
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:07 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Als je geen staatsburger bent, ben je volgens mij gewoon illegaal. Voor de rest klopt het. Dus niet zo gek wat ik zei..
Wat kan een onnatuurlijk persoon dan ?
Wat moeten die dan volgens jou, naar de maan toe? :D
pi_169405924
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:07 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wat kan een onnatuurlijk persoon dan ?
Niks, want die bestaan niet. Natuurlijk persoon is een juridische term.
quote:
Een natuurlijk persoon is een mens die drager van rechten en verplichtingen kan zijn. Het zijn van natuurlijk persoon eindigt met het overlijden. De natuurlijke persoon is de tegenhanger van de rechtspersoon, een entiteit of organisatie die zelfstandig in het rechtsverkeer kan optreden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Natuurlijk_persoon
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 10 maart 2017 @ 11:04:57 #64
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_169408501
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:27 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Heel veel. Het is ondenkbaar dat een burger voor 2 landen kan stemmen. Dat kan alleen in nederland. Dat is tegen alle standaarden van de democratie, internationaal.
Dat dit kan in Nederland!

Het kan ook in bijna alle landen overigens.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:20:13 #65
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169411029
Omdat een West-Europees paspoort ongeveer 10x waardevoller is dan een Turks paspoort.
pi_169417302
Ik vond het wel een interessante vraag, en zoals ik al verwachtte de reacties nog interessanter. Iedereen leert elke dag bij denk ik..ik ook.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169493649
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:25 schreef DoubleUU het volgende:
De titel is duidelijk. Waarom leveren Turkse en Marokkaanse nederlanders hun 2de paspoort niet in? Je kunt immers maar van 1 land staatsburger zijn. Benieuwd hoe de Fok gemeenschap hierover denkt. ( met het oog op Erdogan die een Europa-tour wil maken en de turkse minister die waarschijnlijk zaterdag langskomt)
Wees niet zo rasisties
sfdsfsd
pi_169496922
Turkse Nederlanders bestaan niet.

Ze leveren hun paspoort niet in omdat ze van twee walletjes willen eten: In twee landen stemrecht, een Nederlandse uitkering en een tweede huis in Turkije.

Deze mensen moeten het land uit worden gezet. Ik word kotsmisselijk van het zwakke beleid. Het is zo simpel: Alle Turken met een dubbel paspoort er uit. Ze hebben een thuis-land. Laat ze daar hun probleempjes met elkaar uitvechten en niet hier.
pi_169500820
Waarom alleen mensen van die nationaliteit, en hun burgerschap opgeven nee hoeft helemaal niet, zie het als een slapend kenteken van een auto.
Als men het terug nodig heeft weer terug geven, en dan voor allemaal, ook voor Nederlanders die in Belgie of Duitsland verblijven toch.
En dan niet voor een vakantie, ik vind het idee helemaal niet verkeerd.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 08:08:06 #70
3542 Gia
User under construction
pi_169501939
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En nogmaals, blijkbaar dringt het bij jou niet erg door, mensen met een Marokkaanse of Turkse nationaliteit MOGEN die nationaliteit niet opgeven.
Dan zeg je de Nederlandse op en woon je hier gewoon met een verblijfsvergunning. Wat is daar op tegen?
  dinsdag 14 maart 2017 @ 08:26:14 #71
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169502077
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Turkse Nederlanders bestaan niet.

Ze leveren hun paspoort niet in omdat ze van twee walletjes willen eten: In twee landen stemrecht, een Nederlandse uitkering en een tweede huis in Turkije.

Deze mensen moeten het land uit worden gezet. Ik word kotsmisselijk van het zwakke beleid. Het is zo simpel: Alle Turken met een dubbel paspoort er uit. Ze hebben een thuis-land. Laat ze daar hun probleempjes met elkaar uitvechten en niet hier.
Zo simpel is dat niet. Turkije blijft deze mensen als staatsburger zien. Daarnaast zijn het ook Nederlandse staatsburgers en kun je ze niet uitzetten. De EU zou puur theoretisch wel over een nieuw associatie verdrag kunnen gaan onderhandelen waar dit soort zaken worden aangepakt. Maar zie dat niet gebeuren. Turkije heeft met de vluchtelingen een werkend chantage middel in handen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169504003
Ik kan het niet opgeven. Maar los daarvan, is het ook handig. Ik wil in Marokko begraven worden later en daar heb je toch echt een Marokkaanse nationaliteit voor nodig. Ook bezit ik wat dingen in Marokko en dat had ik niet kunnen hebben zonder mijn Marokkaanse nationaliteit.

Vraag me af of je dit ook tegen Nederlanders in Amerika en/of Australiė zegt. Neem aan die dat ook moeten.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2017 10:54:47 ]
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:45:44 #73
3542 Gia
User under construction
pi_169504906
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik kan het niet opgeven. Maar los daarvan, is het ook handig. Ik wil in Marokko begraven worden later en daar heb je toch echt een Marokkaanse nationaliteit voor nodig. Ook bezit ik wat dingen in Marokko en dat had ik niet kunnen hebben zonder mijn Marokkaanse nationaliteit.

Vraag me af of je dit ook tegen Nederlanders in Amerika en/of Australiė zegt. Neem aan die dat ook moeten.
Heb meerdere neven en nichten in Australiė wonen en die zijn Australiėr en geen Nederlander.
pi_169505006
Waarom alleen Turken? Waarom niet ook bijvoorbeeld mensen met een Zwitsers paspoort? Genoeg ondergedoken nazi's van de 2WO. Ik denk dat dat een groter probleem is.
pi_169505023
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Turkse Nederlanders bestaan niet.

Ze leveren hun paspoort niet in omdat ze van twee walletjes willen eten: In twee landen stemrecht, een Nederlandse uitkering en een tweede huis in Turkije.

Deze mensen moeten het land uit worden gezet. Ik word kotsmisselijk van het zwakke beleid. Het is zo simpel: Alle Turken met een dubbel paspoort er uit. Ze hebben een thuis-land. Laat ze daar hun probleempjes met elkaar uitvechten en niet hier.
Dus je bent gewoon jaloers. :')
pi_169506125
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb meerdere neven en nichten in Australiė wonen en die zijn Australiėr en geen Nederlander.
Ik denk dat die anders ook een Nederlandse nationaliteit hebben hoor. En als zij het niet hebben, dan wel de ouders van die neven en nichten.

Maar, ook dat mag dus niet?
  dinsdag 14 maart 2017 @ 15:57:02 #77
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169509550
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omdat ze dat niet mogen van Turkije en Marokko.

En nee, je kan van meer dan een land staatsburger zijn, de NL wet stelt dat expliciet.
Dus dit klopt niet? https://www.rijksoverheid(...)cht-niet-heb-vervuld
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  dinsdag 14 maart 2017 @ 15:57:37 #78
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169509563
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:52 schreef Atak het volgende:
Waarom alleen Turken? Waarom niet ook bijvoorbeeld mensen met een Zwitsers paspoort? Genoeg ondergedoken nazi's van de 2WO. Ik denk dat dat een groter probleem is.
Omdat Zwitsers westers zijn en geen vijandige elementen bevatten zoals Turken. Tevens is er het 'islamitische' aspect.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_169509791
Persoonlijk is er niets mis met een dubbele nationaliteit. wel zou het zo moeten zijn dat het mogelijk moet worden om 1 nationaliteit af te nemen als mensen zich misdragen. Mensen met een dubbele nationaliteit hebben al een voordeel boven mensen met maar 1 nationaliteit. Laat dat voordeel ook komen met een nadeel.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_169511833
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 15:57 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Omdat Zwitsers westers zijn en geen vijandige elementen bevatten zoals Turken. Tevens is er het 'islamitische' aspect.
Trots dat hebben ze dubbel stemrecht, willen niet aan de maatschappij meedoen maar wel erover oordelen?
pi_169512119
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 15:57 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Omdat Zwitsers westers zijn en geen vijandige elementen bevatten zoals Turken. Tevens is er het 'islamitische' aspect.
Wel. Nazi's zijn nog steeds een probleem. Ik wil geen Zwitserse nazis.
pi_169514519
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Trots dat hebben ze dubbel stemrecht, willen niet aan de maatschappij meedoen maar wel erover oordelen?
Precies dit. Ze oordelen over dingen die ze niet eens kunnen betalen zonder de goeddoenende werkende burger. Laat die mafkezen alsjeblieft snel oprotten uit Nederland. Bahbah.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 maart 2017 @ 20:16:58 #83
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169514586
Ik weet niet hoe het voor Marokko is geregeld, maar je kan je Turkse paspoort zeker wel inleveren. Zit er zelf midden in.
pi_169514624
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:16 schreef Kyran het volgende:
Ik weet niet hoe het voor Marokko is geregeld, maar je kan je Turkse paspoort zeker wel inleveren. Zit er zelf midden in.
Een Turk die dat doet heb ik enorm veel respect voor. Elke zogenaamde "allochtoon" die dat doet neem ik mn hoed voor af.
De praktijk wijst uit dat de allochtoonse bevolking de nederlandse cultuur enorm afkeurt.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 maart 2017 @ 20:20:03 #85
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169514683
Daarnaast vind ik het forceren om een paspoort in te leveren totaal nutteloos en een typische PVV / Wilders denkwijze. Wat levert het op?

Stel, ik ben een Turk en ben pro-AKP en pro-Erdogan, stiekem heb ik ook wat affiniteit en begrijp voor ISIS. IK ZEG STEL HE!

Denk je nou echt dat mijn identiteit, gedachtegoed en mijn doen en laten gaan veranderen omdat Nederland mij gaat forceren om mijn Turkse paspoort in te leveren? Ga ik dan opeens wel integreren? CHP stemmen? Wel aan het werk in plaats van uitkeringen aanvragen? Opeens meer Nederlander voelen?

Als dit de oplossing zou zijn was het lekker makkelijk, maar het is echt bullshit en dat weet de topic starter ook.
pi_169514733
[quote]0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:20 schreef Kyran het volgende:
Daarnaast vind ik het forceren om een paspoort in te leveren totaal nutteloos en een typische PVV / Wilders denkwijze. Wat levert het op?

Stel, ik ben een Turk en ben pro-AKP en pro-Erdogan, stiekem heb ik ook wat affiniteit en begrijp voor ISIS. IK ZEG STEL HE!

Denk je nou echt dat mijn identiteit, gedachtegoed en mijn doen en laten gaan veranderen omdat Nederland mij gaat forceren om mijn Turkse paspoort in te leveren? Ga ik dan opeens wel integreren? CHP stemmen? Wel aan het werk in plaats van uitkeringen aanvragen? Opeens meer Nederlander voelen?

Als dit de oplossing zou zijn was het lekker makkelijk, maar het is echt bullshit en dat weet de topic starter ook.
Je hebt daadwerkelijk kracht door een dubbel paspoort. Door het ontnemen van het 2de paspoort mag je nog steeds vinden wat je vindt... je mag alleen enkel nog in Nederland stemmen. En zo hoort het. Anders ga je vanzelf Ankara aan het werk zien in Nederland.
Zoals de rel afgelopen weekend. Ze denken alles te mogen, alles te kunnen maken. Klein foutje.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 maart 2017 @ 20:26:20 #87
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169514870
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:18 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Een Turk die dat doet heb ik enorm veel respect voor. Elke zogenaamde "allochtoon" die dat doet neem ik mn hoed voor af.
De praktijk wijst uit dat de allochtoonse bevolking de nederlandse cultuur enorm afkeurt.
Snap ik, maar denk jij echt dat door het inleveren van een stukje papier, want dat is gewoon wat het is, iemand opeens anders gaat denken/gedragen?

Als je de Nederlandse cultuur afkeurt en er van walgt dan walg je nog steeds net zo hard na het inleveren van een paspoort.

Ik heb vele redenen om mijn paspoort in te leveren, maar de bovenstaande heeft er niks mee te maken.

Alleen al die 90EUR die ik om de vier jaar moet betalen om mijn paspoort te verlengen gun ik dit Turkije niet. Ik walg er van dat mijn geld gebruikt wordt voor het vullen van de zakken van familie Erdogan en vrienden. Ik walg er van dat mijn geld gebruikt wordt voor vuile leugens en propaganda of om stemmen te kopen.

Daarnaast voel ik mij niet veilig met een Turks paspoort. Als ik naar Turkije zou gaan (wat ik de komende tijd echt niet ga doen) en opgepakt zou worden (zoals bijvoorbeeld Ebru) dan voel ik mij veiliger met alleen een NL paspoort dan ook een TR paspoort.

Tegenwoordig moet je als man niet meer in dienst in Turkije, maar moet je het afkopen voor een paar duizend Euro. Als ik ze die 90 al niet gun kan je je voorstellen wat ik hiervan vind :D In dienst gaan in een land waar de soldaten als cannon fodder voor de leeuwen worden gegooid om meer stemmen te winnen zie ik ook niet zitten.

Ik ben in Nederland geboren, voel me Nederlander, heb Nederlandse vrouw, werk full-time in gezondheidszorg en mensen die mij niet kennen hebben niet eens door dat ik Turks ben. Ik heb nog steeds affiniteit met Turkije. Ik vind het interessant om alles te volgen wat er gebeurt en heb zeker nog wel wat liefde voor Turkije (hoe het was, niet hoe het nu is). Het al dan niet moeten of gaan inleveren van mijn paspoort doet er verder niet toe hoe ik me voel.
pi_169514878
Die Turkse ministers voeren hier geen strijd omdat er niets te halen valt. Bijna elke Turk stemt in het Nederlandse klimaat op linkse partijen om hun uitkeringen hoog te houden, en in Turkije extreem rechts, omdat ze daar wel idealen hebben. Het is een corrupt zooitje waar je U tegen zegt.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169514915
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:26 schreef Kyran het volgende:

[..]

Snap ik, maar denk jij echt dat door het inleveren van een stukje papier, want dat is gewoon wat het is, iemand opeens anders gaat denken/gedragen?

Als je de Nederlandse cultuur afkeurt en er van walgt dan walg je nog steeds net zo hard na het inleveren van een paspoort.

Ik heb vele redenen om mijn paspoort in te leveren, maar de bovenstaande heeft er niks mee te maken.

Alleen al die 90EUR die ik om de vier jaar moet betalen om mijn paspoort te verlengen gun ik dit Turkije niet. Ik walg er van dat mijn geld gebruikt wordt voor het vullen van de zakken van familie Erdogan en vrienden. Ik walg er van dat mijn geld gebruikt wordt voor vuile leugens en propaganda of om stemmen te kopen.

Daarnaast voel ik mij niet veilig met een Turks paspoort. Als ik naar Turkije zou gaan (wat ik de komende tijd echt niet ga doen) en opgepakt zou worden (zoals bijvoorbeeld Ebru) dan voel ik mij veiliger met alleen een NL paspoort dan ook een TR paspoort.

Tegenwoordig moet je als man niet meer in dienst in Turkije, maar moet je het afkopen voor een paar duizend Euro. Als ik ze die 90 al niet gun kan je je voorstellen wat ik hiervan vind :D In dienst gaan in een land waar de soldaten als cannon fodder voor de leeuwen worden gegooid om meer stemmen te winnen zie ik ook niet zitten.

Ik ben in Nederland geboren, voel me Nederlander, heb Nederlandse vrouw, werk full-time in gezondheidszorg en mensen die mij niet kennen hebben niet eens door dat ik Turks ben. Ik heb nog steeds affiniteit met Turkije. Ik vind het interessant om alles te volgen wat er gebeurt en heb zeker nog wel wat liefde voor Turkije (hoe het was, niet hoe het nu is). Het al dan niet moeten of gaan inleveren van mijn paspoort doet er verder niet toe hoe ik me voel.
Jij bent een van de rolmodel's, Geen Nederlander die jou geen Nederlander noemt, dat heb je ook afgedwongen. Waarom zijn er zo weinig van jou ?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 maart 2017 @ 20:28:28 #90
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169514927
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:22 schreef DoubleUU het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 14 maart 2017 20:20 schreef Kyran het volgende:
Daarnaast vind ik het forceren om een paspoort in te leveren totaal nutteloos en een typische PVV / Wilders denkwijze. Wat levert het op?

Stel, ik ben een Turk en ben pro-AKP en pro-Erdogan, stiekem heb ik ook wat affiniteit en begrijp voor ISIS. IK ZEG STEL HE!

Denk je nou echt dat mijn identiteit, gedachtegoed en mijn doen en laten gaan veranderen omdat Nederland mij gaat forceren om mijn Turkse paspoort in te leveren? Ga ik dan opeens wel integreren? CHP stemmen? Wel aan het werk in plaats van uitkeringen aanvragen? Opeens meer Nederlander voelen?

Als dit de oplossing zou zijn was het lekker makkelijk, maar het is echt bullshit en dat weet de topic starter ook.
Je hebt daadwerkelijk kracht door een dubbel paspoort. Door het ontnemen van het 2de paspoort mag je nog steeds vinden wat je vindt... je mag alleen enkel nog in Nederland stemmen. En zo hoort het. Anders ga je vanzelf Ankara aan het werk zien in Nederland.
Zoals de rel afgelopen weekend. Ze denken alles te mogen, alles te kunnen maken. Klein foutje.
Ja, maar hoe heeft Nederland last van het feit dat een Turk mag stemmen voor de Turkse verkiezingen? Het veranderd toch niks in Turkije? Ik bedoel natuurlijk het veranderd toch niks in Nederland?

Ik vind sowieso dat een Turk in het buitenland niet mag stemmen voor verkiezingen in Turkije, maar om andere redenen. Ik vind dat ik met mijn mooie leven in Nederland niet mag bepalen wat er in Turkije gebeurd. Daar heeft Nederland alleen niks mee te maken.

Edit: Foutje!
pi_169515040
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:28 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, maar hoe heeft Nederland last van het feit dat een Turk mag stemmen voor de Turkse verkiezingen? Het veranderd toch niks in Turkije?

Ik vind sowieso dat een Turk in het buitenland niet mag stemmen voor verkiezingen in Turkije, maar om andere redenen. Ik vind dat ik met mijn mooie leven in Nederland niet mag bepalen wat er in Turkije gebeurd. Daar heeft Nederland alleen niks mee te maken.
Ik ben het met je eens, je hebt loyaliteit naar het land waar je woont, waar je leeft en van leeft. Elke stem voor dictator erdogan is een probleem, niet eens zo zeer dat hij een dictator wil worden, maar vooral het feit dat wij in deals verwikkeld zitten met de Turken waarbij de Turken alle troeven in der hande hebben.
Nederlanders worden uitgemaakt voor racisten en fascisten, door de Turkse regering.
1 boycot zou Turkije kapot maken.. Dat snappen ze niet echt volgens mij..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 maart 2017 @ 20:35:13 #92
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169515202
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:31 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, je hebt loyaliteit naar het land waar je woont, waar je leeft en van leeft. Elke stem voor dictator erdogan is een probleem, niet eens zo zeer dat hij een dictator wil worden, maar vooral het feit dat wij in deals verwikkeld zitten met de Turken waarbij de Turken alle troeven in der hande hebben.
Die troeven vallen mee. Wat voor troeven hebben ze?

Economisch zijn ze afhankelijk van ons. Bijna 15% van de investeringen komen uit Nederland.

Vluchtelingen? Die deal gaat hij niet opblazen. Hij wil de Syriėrs maar al te graag houden. Als hij straks meer dan 50% van de stemmen krijgt dan wil hij graag miljoenen Syriėrs een Turkse paspoort geven. Deze Syriėrs zijn dan natuurlijk dolblij en moeten wel stemmen op Erdogan tijdens de volgende twee verkiezingen. Zo stelt hij de komende tien jaar meteen veilig. Als de wijzigingen van de grondwet niet doorgaan zie ik hem die deal wel opblazen, maar niet als hij wint.

Toeristen? Ze gaan miljoenen mislopen door Nederlanders die toch liever naar Griekenland, Spanje of Portugal gaan. Iedereen die mij advies vraagt of Turkije veilig is adviseer ik om er weg te blijven in ieder geval.
pi_169515373
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Die troeven vallen mee. Wat voor troeven hebben ze?

Economisch zijn ze afhankelijk van ons. Bijna 15% van de investeringen komen uit Nederland.

Vluchtelingen? Die deal gaat hij niet opblazen. Hij wil de Syriėrs maar al te graag houden. Als hij straks meer dan 50% van de stemmen krijgt dan wil hij graag miljoenen Syriėrs een Turkse paspoort geven. Deze Syriėrs zijn dan natuurlijk dolblij en moeten wel stemmen op Erdogan tijdens de volgende twee verkiezingen. Zo stelt hij de komende tien jaar meteen veilig. Als de wijzigingen van de grondwet niet doorgaan zie ik hem die deal wel opblazen, maar niet als hij wint.

Toeristen? Ze gaan miljoenen mislopen door Nederlanders die toch liever naar Griekenland, Spanje of Portugal gaan. Iedereen die mij advies vraagt of Turkije veilig is adviseer ik om er weg te blijven in ieder geval.
Qua financiėn gaat er 11 x zoveel naar Turkije dan andersom. Vooral uitkeringen. Als Erdogan de geitenneuker het asielzoekersbestand opblaast, krijgen we waarschijnlijk tien duizend man per maand binnen. Kunnen die Syriers in Nederland ook stemmen op Assad? ik betwijfel het..
Ze overschatten hun troeven wel inderdaad, en de felheid van Nederland.
Ik zou het wel grappig vinden als Erdogan het presidentsdecreet zou gebruiken dat elke stemgerechtigde gevorderd wordt naar het nationale land te komen.
Hoeveel "Nederlandse" Turken zouden gaan denk je ?

[ Bericht 2% gewijzigd door DoubleUU op 14-03-2017 20:47:47 ]
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 maart 2017 @ 20:49:59 #94
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169516047
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:38 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Qua financiėn gaat er 11 x zoveel naar Turkije dan andersom. Vooral uitkeringen. Als Erdogan de geitenneuker het asielzoekersbestand opblaast, krijgen we waarschijnlijk tien duizend man per maand binnen. Kunnen die Syriers in Nederland ook stemmen op Assad? ik betwijfel het..
Ze overschatten hun troeven wel inderdaad, en de felheid van Nederland.
Ik zou het wel grappig vinden als Erdogan het presidentsdecreet zou gebruiken dat elke stemgerechtigde gevorderd wordt naar het nationale land te komen.
Hoeveel "Nederlandse" Turken zouden gaan denk je ?
10% hooguit, allemaal grote mond, maar uiteindelijk weten ze goed dat ze het hier prima hebben
pi_169516107
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:49 schreef Kyran het volgende:

[..]

10% hooguit, allemaal grote mond, maar uiteindelijk weten ze goed dat ze het hier prima hebben
Precies, maar ondertussen continu de racisme kaart trekken bij elke gelegenheid. Het is bizar.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169516206
Het wordt tijd voor de allochtonen om de boosheid te laten varen, en wat te maken van de maatschappij.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 maart 2017 @ 20:54:42 #97
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169516303
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:51 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Precies, maar ondertussen continu de racisme kaart trekken bij elke gelegenheid. Het is bizar.
Slachtofferrol spelen en geen zelfreflectie hebben zit helaas in hun cultuur.. Het is veel makkelijker om met de vinger naar iemand anders te wijzen dan even naar jezelf te kijken.
pi_169516376
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Slachtofferrol spelen en geen zelfreflectie hebben zit helaas in hun cultuur.. Het is veel makkelijker om met de vinger naar iemand anders te wijzen dan even naar jezelf te kijken.
Terwijl dat opzich ook weer racisme is xD Maar niemand kijkt daarna. Het is fijn om iemand te vinden die het ziet en eens is :)
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169516466
Waar is de oerHollandse werkersethiek gebleven van :"Niet lullen, maar vullen"
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169516742
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:16 schreef Kyran het volgende:
Ik weet niet hoe het voor Marokko is geregeld, maar je kan je Turkse paspoort zeker wel inleveren. Zit er zelf midden in.
Daarmee ben je niet ineens een nationaliteit kwijt. Ik kan ervoor kiezen mijn paspoort niet te verlengen, maar ik blijf daarmee nog wel Marokkaanse staatsburger.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')