abonnementen ibood.com bol.com
  zondag 12 maart 2017 @ 15:59:37 #226
422935 Myrr
Hail Myrria
pi_169462104
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 15:58 schreef Samzz het volgende:
Waarom zou je met een krijsend en rondrennend kind uit eten gaan? Dat is voor jezelf als ouder toch ook niet leuk?
Je kind kan de hele dag heel erg leuk zijn, de hele dag lang, en OPEENS besluiten een klootzak te worden. Daar heb je 0 controle over in de eerste levensjaren.
jootjekadootje_
pi_169462120
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 15:58 schreef Samzz het volgende:
Waarom zou je met een krijsend en rondrennend kind uit eten gaan? Dat is voor jezelf als ouder toch ook niet leuk?
Soms zijn kinderen ook gewoon lief en stil hoor.
a great future doesn't require a great past
pi_169462171
quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2017 15:59 schreef Myrr het volgende:

[..]

Je kind kan de hele dag heel erg leuk zijn, de hele dag lang, en OPEENS besluiten een klootzak te worden. Daar heb je 0 controle over in de eerste levensjaren.
Snap ik. Maar als je kind zich opeens gaat misdragen dan, en dat is mijn gedachtegang he, ga je toch lekker naar huis?

Ik kan me zo indenken dat t voor niemand leuk is met een driftkikker in een restaurant te zitten. Dus waarom blijven?

Dit is geen aanval trouwens. Oprechte interesse, want ik snap t niet.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169462185
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 16:00 schreef Droopie het volgende:

[..]

Soms zijn kinderen ook gewoon lief en stil hoor.
Ja no shit. Dat is mijn vraag toch niet?
pi_169462189
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 15:52 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat ja, vd Valk ofzo en bepaalde makkelijke vreetschuren prima.

Maar de wat betere restaurants waar beleving een onderdeel is, mogen ze wegblijven.
Lekker verdraagzaam ook.

Niemand hoeft weg te blijven. Als jij je stoort asn kinderen in een restaurant, ga dan ergens naartoe waar ze niet zijn, maar eis niet dat ouders wegblijven van waar jij heen wil.
  zondag 12 maart 2017 @ 16:03:48 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169462209
Ik neem m'n 6-jarige ook niet mee naar een restaurant dat in de Michelingids staat, we willen 's zomers nog wel eens wat op een terrasje zitten en dan probeer ik altijd een plek aan de rand van het terras naast het plein te krijgen, kan hij rondlopen (op het plein :6 ) en kan ik hem in de gaten houden.
En verder proberen we, als we naar een wat beter restaurant gaan, te zorgen dat we vroeg zijn, en we weer weg zijn voor het gros van de eters komt.
Verder is het sowieso geen jankerd, gewend in de horeca te komen en geen "lust ik niet" miepert.
En als hij iets drukker is dan mij lief is (en mijn grens is wat dat betreft behoorlijk in de kinderhatersmarge) dan vertel ik hem dat mensen een hoop geld uitgeven om een leuke avond te hebben en dat ze niet zitten te wachten op een luidruchtige 6-jarige.

Restaurants die geen kindermenu hebben mijd ik in principe met hem sowieso al, want die zitten er duidelijk niet op te wachten, niet dat we een kindermenu voor hem bestellen als ze het wel hebben, maar het al dan niet op de kaart staan is wel een punt wat dat betreft.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169462236
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 16:02 schreef Samzz het volgende:

[..]

Snap ik. Maar als je kind zich opeens gaat misdragen dan, en dat is mijn gedachtegang he, ga je toch lekker naar huis?

Ik kan me zo indenken dat t voor niemand leuk is met een driftkikker in een restaurant te zitten. Dus waarom blijven?

Het soort ouders dat zich niet druk maakt over de overlast van hun kind zijn gewoon asociaal.
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, Belgi, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, Belgi, Japan.
TRV plannen 2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland
  zondag 12 maart 2017 @ 16:15:04 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169462470
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 16:04 schreef Fogel het volgende:

[..]

Het soort ouders dat zich niet druk maakt over de overlast van hun kind zijn gewoon asociaal.
En dit.
Ik snap best dat een baby soms huilt, maar ga er dan even mee naar buiten ofzo, ga zeker niet doen alsof het vanzelf wel over gaat, want dat gaat het waarschijnlijk niet, en in zo'n vreemde omgeving met herrie, pratende mensen, bestek enz. zeker niet.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_169462728
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 15:52 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat ja, vd Valk ofzo en bepaalde makkelijke vreetschuren prima.

Maar de wat betere restaurants waar beleving een onderdeel is, mogen ze wegblijven.
Vd Valk lijkt mij nou niet echt een plek waar je met kinderen heen gaat. Toen ik er was (alleen) zaten er voornamelijk ouderen en zakenlui. Denk dat die liever een rustige avond hebben ipv gekrijs en gejengel om zich heen.
  zondag 12 maart 2017 @ 16:27:12 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169462796
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 16:24 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Vd Valk lijkt mij nou niet echt een plek waar je met kinderen heen gaat. Toen ik er was (alleen) zaten er voornamelijk ouderen en zakenlui. Denk dat die liever een rustige avond hebben ipv gekrijs en gejengel om zich heen.
Van der Valk is op de meeste plekken idd niet meer het restaurant met de kers op de appelmoes.
Wullie bin KOEL Soneal
  zondag 12 maart 2017 @ 16:27:45 #236
422935 Myrr
Hail Myrria
pi_169462811
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 16:02 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nou, dan leg ik het graag uit.

9 van de 10 keer gaat het hier spontaan, doordat iemand uit de kring roept 'Laten we uit eten gaan!' Okay, hoe is hij vandaag? Heeft hij een sprong? Is 'ie lief? Heeft hij voldoende geslapen? Tot hoe laat gaan we er ongeveer zijn? Moet hij niet slapen nu of binnen enkele uren? Wanneer alles een check is; Prima. Hele zooi inpakken, eten voor baby maken/pakken, meenemen, enz. Kortom; Wij houden van tevoren overal rekening mee. De gaat het wel of niet goed factoren. Als hij al de hele dag een bitch is, is het vanzelfsprekend geen uit eten.

Anyways, als je er dan uiteindelijk wel zit (wat al meer moeite kost omdat je eerst zijn eten klaar moet maken, tenzij je potjes haalt, maar potjes doe ik doorgaans niet aan, al is daar weinig mis mee), wil je gewoon eten. Je hebt honger. Het is gezellig. Je hebt al besteld. Iets lekkers als het goed is, daar heb je dan zin in. Als je kind dan vervelend word? Ja, so it. Eerst ga je gewoon eten, daarna ga je naar huis.

Je gaat echt niet terwijl de chef je eten aan het klaarmaken is, waar je gewoon voor moet betalen, halsoverkop naar huis met een lege maag, omdat je kind aan het klieren is. Je kind bekijkt het maar even, net als de mensen om je heen die niet in een Michelen restaurant zitten je gaat niet je eigen plezier onderbreken en het hem naar zijn zin maken omdat hij besluit een klootzak te zijn. Hij dealt er maar even mee, tot je klaar bent met eten. Dat is ook opvoeding. Wel tot op een zekere hoogte, als hij echt zichzelf alle kanten op werpt, is het een ander verhaal, maar bij een beetje moeilijk gedrag, tja...

Maargoed, hij heeft nog maar 1 keer moeilijk gedaan met hooguit vijf minuten een beetje trappelen en kernen. Verder is het een lief kind dat voor zijn leeftijd gewoon goed luistert en niet moeilijk doet.
jootjekadootje_
  zondag 12 maart 2017 @ 16:28:42 #237
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_169462834
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 15:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dus je vindt het acceptabel om een compleet restaurant lastig te vallen met jouw kinderen?
Dit is een perfect voorbeeld van zo'n (zinloze) generalisatie, dank daarvoor :).

1. Niet alle kinderen veroorzaken overlast.
2. Niet alle mensen hebben last van kinderen.
3. Het staat eenieder vrij om een kindervrij restaurant te beginnen, als daar genoeg vraag naar is zal het ongetwijfeld een succes worden.
4. Ik weet zeker dat er ook ouders zonder hun kinderen naar zo'n restaurant zouden gaan.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 12 maart 2017 @ 16:33:16 #238
422935 Myrr
Hail Myrria
pi_169462952
Nichtje was laatst overigens wel van plan door het restaurant heen te rennen, en die heb ik gewoon direct tot de orde geroepen en daar heeft ze best een zure kop om gehad (en ook een kwartier lang boos onder de tafel op de grond gelegen), maar ze kan luisteren gezien ze vier is. Zelf ook jaren horeca gewerkt, rondrennende kinderen zijn ten eerste heel kut en ten tweede gevaarlijk (koffie, thee).

Dus ja, ik snap jullie. Dan sommigen van jullie ons niet snappen, tja, so it. De meesten van ons doen ons best het voor iedereen aangenaam te maken.
jootjekadootje_
pi_169463146
quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2017 16:27 schreef Myrr het volgende:

[..]

Nou, dan leg ik het graag uit.

9 van de 10 keer gaat het hier spontaan, doordat iemand uit de kring roept 'Laten we uit eten gaan!' Okay, hoe is hij vandaag? Heeft hij een sprong? Is 'ie lief? Heeft hij voldoende geslapen? Tot hoe laat gaan we er ongeveer zijn? Moet hij niet slapen nu of binnen enkele uren? Wanneer alles een check is; Prima. Hele zooi inpakken, eten voor baby maken/pakken, meenemen, enz. Kortom; Wij houden van tevoren overal rekening mee. De gaat het wel of niet goed factoren. Als hij al de hele dag een bitch is, is het vanzelfsprekend geen uit eten.

Anyways, als je er dan uiteindelijk wel zit (wat al meer moeite kost omdat je eerst zijn eten klaar moet maken, tenzij je potjes haalt, maar potjes doe ik doorgaans niet aan, al is daar weinig mis mee), wil je gewoon eten. Je hebt honger. Het is gezellig. Je hebt al besteld. Iets lekkers als het goed is, daar heb je dan zin in. Als je kind dan vervelend word? Ja, so it. Eerst ga je gewoon eten, daarna ga je naar huis.

Je gaat echt niet terwijl de chef je eten aan het klaarmaken is, waar je gewoon voor moet betalen, halsoverkop naar huis met een lege maag, omdat je kind aan het klieren is. Je kind bekijkt het maar even, net als de mensen om je heen die niet in een Michelen restaurant zitten je gaat niet je eigen plezier onderbreken en het hem naar zijn zin maken omdat hij besluit een klootzak te zijn. Hij dealt er maar even mee, tot je klaar bent met eten. Dat is ook opvoeding. Wel tot op een zekere hoogte, als hij echt zichzelf alle kanten op werpt, is het een ander verhaal, maar bij een beetje moeilijk gedrag, tja...

Maargoed, hij heeft nog maar 1 keer moeilijk gedaan met hooguit vijf minuten een beetje trappelen en kernen. Verder is het een lief kind dat voor zijn leeftijd gewoon goed luistert en niet moeilijk doet.
Kan ik me iets bij voorstellen :Y. Vijf minuten is niks. Je hebt ze die een half uur lang alles bij elkaar schreeuwen en doen. Dat is gewoon niet tof meer.
pi_169463161
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 16:24 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik kom nogal eens bij vdValk (met een Tesla valt de vdValk wat lastig te ontlopen) en ik zie er geregeld gezinnen. Horen doe je ze niet, enerzijds omdat het bij vdValk doorgaans niet zo rustig is en anderzijds omdat mensen die hun kinderen meenemen naar iets anders als die vreetschuren (niet dat veel vdValkjes daar ander niveau tegenover stellen) gewoon hun kinderen opgevoed hebben.
pi_169463208
Ik had trouwens aangegeven dat ik dit weekend bezig ging met argumenten opschrijven voor mijn sterilisatie gesprek. Ben al een eindje op weg... Wil volgende week gaan bellen voor een afspraak en ik vind het best spannend :@.
pi_169463257
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 16:40 schreef Samzz het volgende:

[..]

Kan ik me iets bij voorstellen :Y. Vijf minuten is niks. Je hebt ze die een half uur lang alles bij elkaar schreeuwen en doen. Dat is gewoon niet tof meer.
Die laatste versie herinner jij je. Al die andere rustige kinderen niet.

Daarnaast: als je iets gelooft (zoals: kinderen zijn lawaaiige overlastgevertjes), dan zul je bewijzen zien die daarmee in lijn zijn.
pi_169463263
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 16:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik kom nogal eens bij vdValk (met een Tesla valt de vdValk wat lastig te ontlopen) en ik zie er geregeld gezinnen. Horen doe je ze niet, enerzijds omdat het bij vdValk doorgaans niet zo rustig is en anderzijds omdat mensen die hun kinderen meenemen naar iets anders als die vreetschuren (niet dat veel vdValkjes daar ander niveau tegenover stellen) gewoon hun kinderen opgevoed hebben.
Van der Valk heeft tevens een uitgebreid kindermeni en een speelruimte op veel locaties.
Lijkt me prima dus om daar met kind te eten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_169463448
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 16:42 schreef Samzz het volgende:
Ik had trouwens aangegeven dat ik dit weekend bezig ging met argumenten opschrijven voor mijn sterilisatie gesprek. Ben al een eindje op weg... Wil volgende week gaan bellen voor een afspraak en ik vind het best spannend :@.
Ik snap die overweging nooit zo. Hoewel ik nooit heb getwijfeld aan mijn wens geen kinderen te krijgen heb ik nooit het gevoel gehad dat mijn mogelijkheden te beperkt zijn hierin.

Ik zie dat minimale stukje extra zekerheid niet als een legitieme reden voor zo'n zware ingreep met verstrekkende gevolgen.

Offtopic? Of juist totaal niet?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169463478
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 16:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Die laatste versie herinner jij je. Al die andere rustige kinderen niet.

Daarnaast: als je iets gelooft (zoals: kinderen zijn lawaaiige overlastgevertjes), dan zul je bewijzen zien die daarmee in lijn zijn.
Oh die herinner ik me ook wel hoor. Voor een paar weken terug nog wezen lunchen met een moeder en haar zoon. No harm :).
pi_169463499
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 16:50 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik snap die overweging nooit zo. Hoewel ik nooit heb getwijfeld aan mijn wens geen kinderen te krijgen heb ik nooit het gevoel gehad dat mijn mogelijkheden te beperkt zijn hierin.

Ik zie dat minimale stukje extra zekerheid niet als een legitieme reden voor zo'n zware ingreep met verstrekkende gevolgen.

Offtopic? Of juist totaal niet?
Welke verstrekkende gevolgen bedoel je?
  zondag 12 maart 2017 @ 16:54:56 #247
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169463542
Overal mensen die met kids aan het wandelen zijn. 'Ik heb dorst' ik heb honger. Ik heb zere voeten. Huilen zeuren schreeuwen. Echt leuk vrij zijn weekends als ouder. Wat een verschrikking! Mijn vriend en ik kijken elkaar dan aan en dan denken we beide: never nooit 😅
  zondag 12 maart 2017 @ 16:57:10 #248
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169463611
Uit eten gaan is trouwens ook vaak vreselijk als er veel kinderen zijn. Ze rennen langs je tafeltje en ze zijn irritant. En de ouders?? Die zeggen helemaal NIKS. Opvoeden is er amper nog bij. Kinderen zijn de baas
pi_169463622
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 16:54 schreef Lexa31 het volgende:
Overal mensen die met kids aan het wandelen zijn. 'Ik heb dorst' ik heb honger. Ik heb zere voeten. Huilen zeuren schreeuwen. Echt leuk vrij zijn weekends als ouder. Wat een verschrikking! Mijn vriend en ik kijken elkaar dan aan en dan denken we beide: never nooit 😅
wij zijn gewoon gaan hermit-en vandaag. Nou ja, huis schoonmaken. We zijn daar zo slecht in :@ ben ook altijd blij dat wij de enige zijn die last hebben van ons gebrek aan schoonmaakregelmaat. En dat het niet 10x zo erg is. :D
Well done Baku!!
pi_169463973
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 16:52 schreef Samzz het volgende:

[..]

Welke verstrekkende gevolgen bedoel je?
Een lichamelijk pittige operatie en een effect op je hormoonhuishouding wat niet helemaal te voorzien valt vind ik,
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')