abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 12:52:47 #51
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_170401156
Hoe gaan de wanden in het toilet afgewerkt worden ? Gewoon tegelwerk ?
Prachtig dat je dat allemaal gewoon zelf kunt en gewoon even maakt ! Verbaas mij iedere keer weer in dit topic ^O^ _O_
pi_170435707
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe gaan de wanden in het toilet afgewerkt worden ? Gewoon tegelwerk ?
Prachtig dat je dat allemaal gewoon zelf kunt en gewoon even maakt ! Verbaas mij iedere keer weer in dit topic ^O^ _O_
Dankjewel :)
Afwerking zal zijn zoals de andere WC's in huis: glasvlies en een afwasbare verf.

Intussen al een eerste laag filler in de ouderslaapkamer


pi_170439322
Wat een doorzettingsvermogen! En wat een werk verzet je. Niet normaal.

Helemaal nog geen momenten gehad dat je t even niet meer ziet zitten ?
pi_170451225
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 21:01 schreef Makrolon het volgende:
Wat een doorzettingsvermogen! En wat een werk verzet je. Niet normaal.

Helemaal nog geen momenten gehad dat je t even niet meer ziet zitten ?
Ik denk dat zo'n gevoel wel opduikt bij elk groot project. Ik heb er voor deze fase niet zoveel last van, maar bij de eerste verbouwing heb ik wel diep gezeten. Dat was toen het dak er af was en de grond afgegraven voor de fundering. Op dat moment dacht ik dan: waarom heb ik zoveel betaald voor een rechtopstaande gevel en begon ik in mijn hoofd alle uit te voeren werken te overlopen. Zaken die ik nog nooit had gedaan (dak zetten?, funderingen gieten, ringbalken?) tot zaken die eindeloos zijn en niet lijken vooruit te gaan (gyproc plamuren ed). Dan heb ik me een dag of 2 echt mentaal rotslecht gevoeld. Rond deze periode dus:


Tot dan toe was het telkens achteruitgang, elke stap vooruit was gewoon een stuk huis afbreken.

Het was toen ook anders omdat dit echt het dak boven ons hoofd moest worden en we verder nergens anders meer konden leven, we leefden toen in de loods achteraan. best gezellig, daar niet van, maar ook niet al te lang uithoudbaar (Winter was coming). Je voelt op die momenten echt de volle druk op jouw eigen schouders liggen.


Maar daarna was elke stap weer een stap vooruit, kregen er zaken vorm en was het dan uiteindelijk toch allemaal zo moeilijk niet.

Bij fase 2 waar ik nu mee bezig ben speelt er heel wat minder mee. We kunnen al leven en dit is gewoon een project ernaast. Deur dichttrekken en je kan in een warm huis een douche nemen en het even laten voor wat het is. Toen het houtskelet voltooid was, heb ik wel nog even een overweldigend gevoel ervaren omdat ik weer aan het denken was aan alle werk die nog moest worden gedaan en als je erbij stil staat is dat echt enorm veel werk. Omdat ik dat gevoel al kende en wist dat het zou komen, kon ik het wel iets beter plaatsen.

Ik probeer om zoveel mogelijk door elkaar te werken zodat ik niet weken aan een stuk met hetzelfde bezig ben en het is niet altijd nodig om alles te overlopen wat er nog moet worden gedaan.
Zal wel herkenbaar zijn voor de medeklussers denk ik :s)
  maandag 24 april 2017 @ 12:54:36 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170452011
Held ben je O+
Niet vergeten dat *O*

En kus voor je wijffies :*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 24 april 2017 @ 15:14:23 #56
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_170455264
Toch moet het ondanks de stres die het kan opleveren ontzettend voldaan voelen om te weten dat je het allemaal helemaal zelf gedaan hebt. Ik vind het indrukwekkend en heb er respect voor.
  maandag 24 april 2017 @ 15:59:16 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170456310
Same here, echt ik raap iedere keer weer mijn kin van de grond als ik zie hoe grondig, hoe netjes, hoe snel en hoe doordacht je werkt... Echt met álles hou je rekening! _O_
***
pi_170484195
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 12:23 schreef BBach het volgende:

[..]

Ik denk dat zo'n gevoel wel opduikt bij elk groot project. Ik heb er voor deze fase niet zoveel last van, maar bij de eerste verbouwing heb ik wel diep gezeten. Dat was toen het dak er af was en de grond afgegraven voor de fundering. Op dat moment dacht ik dan: waarom heb ik zoveel betaald voor een rechtopstaande gevel en begon ik in mijn hoofd alle uit te voeren werken te overlopen. Zaken die ik nog nooit had gedaan (dak zetten?, funderingen gieten, ringbalken?) tot zaken die eindeloos zijn en niet lijken vooruit te gaan (gyproc plamuren ed). Dan heb ik me een dag of 2 echt mentaal rotslecht gevoeld. Rond deze periode dus:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tot dan toe was het telkens achteruitgang, elke stap vooruit was gewoon een stuk huis afbreken.

Het was toen ook anders omdat dit echt het dak boven ons hoofd moest worden en we verder nergens anders meer konden leven, we leefden toen in de loods achteraan. best gezellig, daar niet van, maar ook niet al te lang uithoudbaar (Winter was coming). Je voelt op die momenten echt de volle druk op jouw eigen schouders liggen.
[ afbeelding ]

Maar daarna was elke stap weer een stap vooruit, kregen er zaken vorm en was het dan uiteindelijk toch allemaal zo moeilijk niet.

Bij fase 2 waar ik nu mee bezig ben speelt er heel wat minder mee. We kunnen al leven en dit is gewoon een project ernaast. Deur dichttrekken en je kan in een warm huis een douche nemen en het even laten voor wat het is. Toen het houtskelet voltooid was, heb ik wel nog even een overweldigend gevoel ervaren omdat ik weer aan het denken was aan alle werk die nog moest worden gedaan en als je erbij stil staat is dat echt enorm veel werk. Omdat ik dat gevoel al kende en wist dat het zou komen, kon ik het wel iets beter plaatsen.

Ik probeer om zoveel mogelijk door elkaar te werken zodat ik niet weken aan een stuk met hetzelfde bezig ben en het is niet altijd nodig om alles te overlopen wat er nog moet worden gedaan.
Zal wel herkenbaar zijn voor de medeklussers denk ik :s)
Heel herkenbaar allemaal ja!

Scheelt wel een hoop inderdaad dat als je er klaar mee bent je de deur gewoon achter je dicht kan trekken.

Ik zou er in jouw plaats vooral moeite mee hebben het afwerkingsniveau hoog te houden. Ik denk al snel 'dan maar wat minder mooi'
pi_170587525
quote:
17s.gif Op maandag 24 april 2017 15:59 schreef Brighteyes het volgende:
Same here, echt ik raap iedere keer weer mijn kin van de grond als ik zie hoe grondig, hoe netjes, hoe snel en hoe doordacht je werkt... Echt met álles hou je rekening! _O_
Thnx, ik doe mijn best :)

quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2017 15:14 schreef ShaoliN het volgende:
Toch moet het ondanks de stres die het kan opleveren ontzettend voldaan voelen om te weten dat je het allemaal helemaal zelf gedaan hebt. Ik vind het indrukwekkend en heb er respect voor.
Echt stress krijg ik er niet meer van, stapje per stapje gaat het vooruit, en het zijn zaken die ik al kan. Ik krijg meer stress van m'n werk (veel grotere projecten) en vind het verbouwen net ontstressend. Voldaan voelen is 50/50 omdat ik elke mm van de bouw ken en dus ook alle fouten. Dessalniettemin ben ik tevreden als ik mijn vrouw en dochter ervan gebruik zie maken :7

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:18 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Heel herkenbaar allemaal ja!

Scheelt wel een hoop inderdaad dat als je er klaar mee bent je de deur gewoon achter je dicht kan trekken.

Ik zou er in jouw plaats vooral moeite mee hebben het afwerkingsniveau hoog te houden. Ik denk al snel 'dan maar wat minder mooi'
Ik vind van niet. De werken uit het verleden bepalen veel. Hoe zorgvuldiger je werkt, hoe beter je kan afwerken in volgende stadia. Het is omdat ik de houtsructuur aandachtig heb gemaakt, dat het bekleden ervan vlotter gaat. Als je eens geen zin hebt, kan je zaken doen die minder nauw steken (isoleren oid). Duurt het wat langer, dan is dat maar zo. Je kijkt er tenslotte nog jaren tegen. :Y) Al blijft het af en toe saai werk dat moet gebeuren.

De lente komt eraan


Ondertussen de eerste laag filler ik een kinderkamer








Ook tevreden dat de verlichting goed af te plamuren valt :s)


pi_170768504
En wat verder met de gang, die zit nu ook in de eerste (van de 3) laag filler.








[ Bericht 12% gewijzigd door BBach op 08-05-2017 10:31:30 ]
pi_170769967
Goed bezig! :)
  Moderator maandag 8 mei 2017 @ 12:24:02 #62
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_170770935
Die verlichting is echt strak, lijkt prachtig. Nu al :)

Dat electra wat achter in de gang hangt, word dat straks uitgevoerd als opbouw materiaal ? Al het andere is toch inbouw materiaal? Waarom daar dan niet ?
pi_170771306
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 12:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Die verlichting is echt strak, lijkt prachtig. Nu al :)

Dat electra wat achter in de gang hangt, word dat straks uitgevoerd als opbouw materiaal ? Al het andere is toch inbouw materiaal? Waarom daar dan niet ?
Dank je wel :) Ik heb op 2 plaatsen opbouw voorzien (om niet door het dampscherm te moeten): aan de windowseat vanuit de vloer naar boven, en naast de achterdeur. Ene voor stopcontacten ed, de andere voor de verlichting buiten en in de gang. Op beide plaatsen voorzie ik meubels, waarin die bedrading dan verborgen zit. Hoe het er precies zal uitzien, moet ik nog eens bedenken:p
  Moderator zondag 28 mei 2017 @ 11:45:55 #64
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_171267961
Stiekem een meivakantie gepakt of in de tuin in een Opblaaszwembad met de dames? ;) :9B
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_171293945
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:45 schreef Geckoo het volgende:
Stiekem een meivakantie gepakt of in de tuin in een Opblaaszwembad met de dames? ;) :9B
Nee hoor, gaan varen met de dames, gezien het warme weer:


Verder wel de hele tijd bezig geweest, maar het zijn weinig boeiende foto's om te plaatsen.
Intussen zitten een kinderkamer en de ouderslaapkamer in hun 3de en laatste plamuurlaag. Hier en daar nog bij te werken en te schuren.


pi_171486952
De eerste kinderkamer voorzien van glasvlies en een primerlaag. Glasvlies gebruik ik om een effen effect te verkrijgen en om het oppervlak te verstevigen.






  Moderator dinsdag 6 juni 2017 @ 16:46:33 #67
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_171502191
wat voor kleuren ga je eigenlijk gebruiken?
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_171566876
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 16:46 schreef Geckoo het volgende:
wat voor kleuren ga je eigenlijk gebruiken?
Dat weet ik nog niet 100%. Plafonds en schrijnwerk wit, dat wel. Er komt een plankenvloer in, die ofwel geschilderd ofwel vernist. De rest van de kleuren staat nog ter discussie. Het zal niet in de aardetinten zijn als het woonhuis, omdat ik hier een andere sfeer wil, gezien het ook een ander gebruiksnut heeft. Suggesties zijn altijd welkom.

Voor de liefhebbers van alles wit:
Nu een 2de laag op alles en de binnenhoeken gekit. Normaal doe je binnenhoeken met papierband ofzo, maar ik vind siliconenvoegen strakker. Tevreden over het plamuurwerk. Op het plafond is soms nog een voeg zichtbaar (de verlichting is wel het ultieme strijklicht natuurlijk). Ik ben geen pro, ik kan er mee leven :)

Siliconen binnenhoeken




De rest dan in het wit, wat niet zo blijft dus. Alleen in een uniforme kleur is het te zien of het plamuurwerk wat goed is.





En uiteindelijk is de 3D geprinte armatuur dus afgewerkt in het pladond.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 09:44:11 #69
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_171567280
Erg mooi. Begint er nu toch al bewoonbaar uit te zien.
pi_171568826
Wohh, top man, echt petje af.

Moet toch wel heel tof gevoel zijn om in een huis te wonen met je gezin die je helemaal zelf uit de grond hebt gestampt.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 11:11:51 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171568946
Het begint eentonig te worden, maar ik doe het toch nog maar weer eens: _O_ Wat een een prachtig werk weer! Echt, wat een engelengeduld heb jij toch met al die honderden schroefgaatjes plamuren etc. etc.
***
pi_171569013
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 09:21 schreef BBach het volgende:
Ik ben geen pro, ik kan er mee leven :)

Dit project druipt van amateuristisch broddelwerk inderdaad.
  Moderator vrijdag 9 juni 2017 @ 12:18:11 #73
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_171570067
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 11:11 schreef Brighteyes het volgende:
Het begint eentonig te worden, maar ik doe het toch nog maar weer eens: _O_ Wat een een prachtig werk weer! Echt, wat een engelengeduld heb jij toch met al die honderden schroefgaatjes plamuren etc. etc.
Ik sluit mij hier volledig bij aan, vooral respect voor het doorzettingsvermogen om dit naast een drukke baan te kunnen volhouden !
pi_171573077
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 11:14 schreef Piles het volgende:

[..]

Dit project druipt van amateuristisch broddelwerk inderdaad.
_O-
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_171573838
quote:
Nu een 2de laag op alles en de binnenhoeken gekit. Normaal doe je binnenhoeken met papierband ofzo, maar ik vind siliconenvoegen strakker.
Als ik het goed begrijp heb je eerst geschilderd en daarna gekit? Waarom kit je niet eerst met overschilderbare kit en daarna overschilderen? Dan zijn de hoeken in dezelfde tint :) Zelf heb ik hiervoor Den Braven HybriSeal 2PS gebruikt en zie veel professionals om mij heen dat ook doen. Tevens voorkomt dit dat je in de toekomst de hoeken niet meer kan overschilderen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')