abonnement Unibet Coolblue
pi_169393960
In veel huizen zit het in, asbest dakbeschot.
Volgens de overheid is het allemaal veilig en kunnen we het prima laten zitten en zit er geen subsidie op het laten verwijderen van asbest-dakbeschot.

Nu voel ik me daar niet zo lekker bij, en vraag me af hoe de overheid hier over tig jaar over denkt. Nu vraag ik me af, als je asbest dakbeschot laat verwijderen, wat moet je dan terugplaatsen als dakbeschot. gewoon isolatieplaat? of moet hier nog iets tussen? Of zijn er bedrijven die van binnenuit je asbest dakbeschot kunnen verwijderen en kun je dan zelf iets terugplaatsen?

ik kan hier niet zoveel over vinden omdat de meeste sites zeggen, laat maar gewoon zitten. Maar dat vind ik zelf toch niet echt een tof gevoel.
  donderdag 9 maart 2017 @ 16:25:25 #2
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169394459
Asbest dakbeschot? Als in constructief onder je pannen? Daar heb ik nog nooit van gehoord...
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_169394691
quote:
11s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:25 schreef goed_volk het volgende:
Asbest dakbeschot? Als in constructief onder je pannen? Daar heb ik nog nooit van gehoord...
zoals hier
pi_169395031
In het ‘verbod op asbesthoudende daken en gevelbekleding per 2024’ staat vermeld dat in 2024 alle asbest verwijderd dient te zijn uit woningen en bedrijven in Nederland en dat na deze datum ook handhavend opgetreden kan worden. Het is dus niet waar dat
quote:
'Volgens de overheid is het allemaal veilig en kunnen we het prima laten zitten'.
Bron
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_169395200
Ik heb 3 jaar geleden het bestaande huis zo goed als laten afbreken, inclusief dak.
Je huis, tuin, deel van de straat wordt ingepakt alsof het een radio actief gebied betreft.
Er komt iemand een monster nemen, ze halen alles weg, alles wordt weer vrijgegeven en je bent een paar duizend euro kwijt.

Daarna zijn er isolatieplaten geplaatst idd.

Oh: en er zat een oud verrot dakraampje in wat afgewerkt was met asbest, dat werd gezien als een nieuw object en dat zou een paar duizend euro extra kosten. Het ging om nog geen plaatje van 10 bij 10 cm. Dat heb ik zelf maar weggehaald met een pak en masker dat het bedrijf ter beschikking stelde :').

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2017 17:13:40 ]
pi_169395867
Ga maar eens kijken wat het kost. Dan slaap je beter als je het laat zitten. Ik heb het ook laten zitten en van binnen met pir platen geisoleerd en afgepurt. Niks aan het handje.

Hetgeen hierboven staat geldt alleen voor zichtbaar asbest. D.w.z. golfplaten, dakpannen, etc. Dus niet dakbeschot.

[ Bericht 15% gewijzigd door Knuppel1983 op 09-03-2017 18:04:10 ]
pi_169401495
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 17:00 schreef RoofingBurner het volgende:
In het ‘verbod op asbesthoudende daken en gevelbekleding per 2024’ staat vermeld dat in 2024 alle asbest verwijderd dient te zijn uit woningen en bedrijven in Nederland en dat na deze datum ook handhavend opgetreden kan worden. Het is dus niet waar dat

[..]

Bron
Lees je bron nog eens goed aub. Dat gaat namelijk over golfplaatdaken en dakleien. Niet over dakbeschot wat onder dakpannen zit, niet over een bitumen lijmlaag, niet over asbestkoord wat in de gevelkachel zit, niet over asbesthoudend vloerzeil etc... Daarnaast is 2024 een niet reëel haalbaar streven.
pi_169401543
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 17:55 schreef Knuppel1983 het volgende:
Ga maar eens kijken wat het kost. Dan slaap je beter als je het laat zitten. Ik heb het ook laten zitten en van binnen met pir platen geisoleerd en afgepurt. Niks aan het handje.

Hetgeen hierboven staat geldt alleen voor zichtbaar asbest. D.w.z. golfplaten, dakpannen, etc. Dus niet dakbeschot.
Je was me voor😆
pi_169401601
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 17:00 schreef RoofingBurner het volgende:
In het ‘verbod op asbesthoudende daken en gevelbekleding per 2024’ staat vermeld dat in 2024 alle asbest verwijderd dient te zijn uit woningen en bedrijven in Nederland en dat na deze datum ook handhavend opgetreden kan worden. Het is dus niet waar dat

[..]

Bron
En heb je je bron zelf ook gelezen ?

Het gaat over dakbedekking zoals gezegd. Welke in contact staan met de buitenlucht. Niet eens over boeidelen, dakgoten,.....
pi_169401788
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:34 schreef tiho1 het volgende:

[..]

En heb je je bron zelf ook gelezen ?

Het gaat over dakbedekking zoals gezegd. Welke in contact staan met de buitenlucht. Niet eens over boeidelen, dakgoten,.....
Precies, punt is dat in leien en golfplaat ook Amfibolevasbest zoals Crocidoliet zit. Dit is een tikje gevaarlijker dan de Serpetijn Chrysotiel. Neemt niet weg dat het beide troep is uiteindelijk. En de 2 genoemde bronnen verweren ook makkelijk na jaren, schilveren af etc.
  PR/Manusje van alles donderdag 9 maart 2017 @ 23:39:09 #11
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_169404474
quote:
11s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:25 schreef goed_volk het volgende:
Asbest dakbeschot? Als in constructief onder je pannen? Daar heb ik nog nooit van gehoord...
komt veel voor hoor :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 10 maart 2017 @ 10:24:18 #12
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_169407793
Ik heb die zooi ook nog in mijn huis, mooi laten zitten. Niemand last van. Isolatieplaten er overheen en gipsplaatjes afwerken.

Of je moet echt 5-10k over hebben, maar voor je gezondheid maakt het niets uit.
Chaos is a ladder.
pi_169486009
Hai Legwie
Heb dit ook.
Ziet er netjes uit. Mooi laten zitten. Wat je het beste kunt doen is de naden afkitten, tegen tocht.
Dan tussen de kepers 8 cm glaswol.
Eerst spijkertjes in de kepers slaan, touwtjes spannen, spijkertjes plat slaan en de glaswol er achter.
Wat ik heb gedaan is daarna een constructie tussen de gordingen. Dus kepers van gording tot gording.
Je kunt die kepers gelijk met de gording plaatsen of iets naar binnen.
Ook hier sla je weer spijkertjes in de kepers, touwtje spannen en de glaswol er achter schuiven.
Daarne zet je er gipsplaten op.
Bij mij is het dak zo 32 cm geïsoleerd ( lekker warm)
Veel succes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')