abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169397315
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 18:28 schreef RaveNeef het volgende:

[..]

Hij was wat te wollig zo te zien. Ja, ik heb het over slutshaming en gebruik seks als kader. "Ik zal er op los neuken waar ik wil, wie ik wil, wanneer ik wil, en je zal het accepteren ook!", dat is de toon van het debat naar mijn mening. Zodra je vragen wilt stellen als: "Is het filmen van seksfilmpjes met mobieltjes wel verstandig? Wat is te bloot? Zijn er grenzen aan onze seksuele vrijheid?", dan is die ruimte voor discussie er niet. De mening die je daar over hoort te hebben staat al vast.
Wat heeft het filmen van sekfilmpjes te maken met seks hebben met wie je wil?
ik zie geen discussie maar vragen waar duidelijk een oordeel op gaat volgen. Het is duidelijk wat jij vind.
Er is toch geen algemeen 'te bloot' Dat is toch voor iedereen te bepalen in verschillende situaties
quote:
Verder, nee, slutshamen is niet het uitdragen van seksualiteit (dat staat er in je post, maar vond ik ietwat raar...) Slutshamen is een nare praktijk waar vrouwelijke gedragingen aangemerkt worden als 'sletterig', tja, types die dit doen lopen er veelvuldig rond. Ik vind het walgelijk om een vrouw als zodanig neer te zetten, maar ik merk ook dat de term gebruikt wordt om andere in een discussie buitenspel te zetten, bijvoorbeeld als je de bovengenoemde vragen stelt. Ben je het niet eens met het gedachtegoed van 'vrijheid blijheid', ongeacht of je ook je vragen zet achter mannelijk gedrag, dan ben je een 'slutshamer'.
Hier was ik misschien niet duidelijk. Ik bedoelde wanneer kun je iemand terecht een slet noemen in jouw opinie?
In die van mij nooit namelijk. Dus is slutshamen altijd fout
Jij lijkt aan te geven dat jij vind dat er wel een grens is in dingen als hoe bloot een vrouw zou moeten zijn en hoeveel partners ze zou moeten hebben. Waarom?
Wat doet iemand jou aan als ze een kort rokje draagt?

Ik hou zelf niet zo van mannen in v hals shirts, vind het een beetje cliché of zo, maar daar hoeft toch geen maatschappelijke discussie over gevoerd te worden? Ik vind het gewoon niks, en veel mannen wel. Er gebeurt ook niks ergs met me als ik sta te praten met een man in zo'n shirt of zo, en ook niet met hem als hij hem draagt
  donderdag 9 maart 2017 @ 19:59:41 #77
441956 RaveNeef
Raven is leven
pi_169398652
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 18:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Welke dubbele moraal zie jij dan hierin???? Want als gezegd wordt dat iedereen gewoon moet dragen wat ze willen zit daar geen dubbele moraal in. Ook niet als men die kleedstijl ronduit bah vindt.

Zo hou ik niet van vetrollen die over te strakke broeken heen lubberen, maar zal ik tegelijkertijd het recht dat te dragen verdedigen. Wat is daar dan dubbel aan?

Jouw hele ik word er niet bronstig van, maar seksualiseer het wel spoort niet helemaal. Of je hebt er geen seksueel gevoel bij, of wel, daar zit weinig tussen.
Je kan het onsmakelijk vinden als je er geen seksueel gevoel bij hebt, maar dat is wat anders als het seksualiseren. Je spreekt jezelf enorm tegen.
Er zit weinig tussen sexualiseren en niet-sexualiseren, nee, maar er zit nogal een verschil tussen 'bronstig' worden van borsten en erkennen dat borsten een seksuele betekenis en mogelijk gevoelens voor je hebben. Ja, ik kan er voor kiezen om borsten niet te seksualiseren en slechts te zien als hoopjes vet, maar dat doe ik niet, niet als zodanig. Penissen seksualiseer ik als zodanig ook, maar ook daar wordt ik alles behalve bronstig van. Het is een denkfout om te concluderen dat omdat ik borsten seksualiseer, ik daar ook een dikke plasser van moet krijgen.

Daarbij doe jij mee aan de praktijk die ik heb geschetst, namelijk het woord 'slut-shamen' zodanig toewerpen dat elke discussie over gedrag van, in dit geval vrouwen, in het kader van seksualiteit onmogelijk wordt. Het simpelweg uiten van ongemak en stellen van vragen omtrent gedrag is namelijk al stigmatiserend en valt daarmee per definitie onder 'slut-shaming'. Elke vorm van kritiek, elke vorm van reflectie op gedrag wordt gezien als het opdringen van de norm waarin vrouwen al jaren zijn geplaatst, daarmee gezien wordend als stigmatiserend en dus 'slut-shaming'.

Dus ja, als jij het uiten van ongemak, het voeren van discussie en het stellen van vragen al wilt zien als het stigmatiseren van vrouwelijke seksualiteit, prima, maar kom daar niet bij mij mee aanzetten, want ik heb geen behoefte om op zo'n manier de mond te worden gesnoerd.
  donderdag 9 maart 2017 @ 20:12:57 #78
441956 RaveNeef
Raven is leven
pi_169398965
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 19:10 schreef Allures het volgende:

[..]

Wat heeft het filmen van sekfilmpjes te maken met seks hebben met wie je wil?
ik zie geen discussie maar vragen waar duidelijk een oordeel op gaat volgen. Het is duidelijk wat jij vind.
Er is toch geen algemeen 'te bloot' Dat is toch voor iedereen te bepalen in verschillende situaties

[..]

Hier was ik misschien niet duidelijk. Ik bedoelde wanneer kun je iemand terecht een slet noemen in jouw opinie?
In die van mij nooit namelijk. Dus is slutshamen altijd fout
Jij lijkt aan te geven dat jij vind dat er wel een grens is in dingen als hoe bloot een vrouw zou moeten zijn en hoeveel partners ze zou moeten hebben. Waarom?
Wat doet iemand jou aan als ze een kort rokje draagt?

Ik hou zelf niet zo van mannen in v hals shirts, vind het een beetje cliché of zo, maar daar hoeft toch geen maatschappelijke discussie over gevoerd te worden? Ik vind het gewoon niks, en veel mannen wel. Er gebeurt ook niks ergs met me als ik sta te praten met een man in zo'n shirt of zo, en ook niet met hem als hij hem draagt
Allereerst, dat heeft in zoverre met elkaar te maken dat het allebei kan horen bij de uiting van seksualiteit. En ja, dat is voor iedereen te bepalen ja, maar mij gaat het net juist om de situatie waarin twee personen daar een verschillende opvatting over hebben.

En kijk, duidelijk, dankje :) Laat ik het zo zeggen, er zijn geen 'sletten'. 'De slet' bestaat niet, dat is een labeltje voor vrouwen waarvan wij denken dat zij bepaald gedrag vertonen wat niet past in de kaders die wij hebben gesteld. 'Slutshamen' is het stigmatiseren van dit gedrag, wat in mijn optiek ook altijd fout is. Wel vind ik het onterecht dat elke opmerking over seksualiteit als stigmatiserend wordt gezien en daarbij, er ook nog vanuit wordt gegaan dat die opmerking een monopolie heeft op vrouwen. Want ja, schijnbaar kan je geen opmerking maken over vrouwelijke seksualiteit zonder in de disclaimer te zetten dat jij als persoon dergelijk gedrag bij mannen ook niet top vindt.

Daarbij stel ik, nogmaals, niet dat er een grens zit aan de vrouwelijke (en mannelijke) seksualiteit als zodanig, maar waar de grens zit daar waar opvattingen over het uitdragen hiervan botsen. Zie het als botsende rechte, waar begint de één en houdt de ander op.

Tot slot, over die v-halsjes hoeft inderdaad geen maatschappelijk debat te komen, gelukkig maar. Over de dubbele seksuele moraal die wij er in de wereld, en ook Nederland, op na houden, is deze echter al gaande, ook 'gelukkig maar'. Ik merk dus alleen dat deze discussie aardig op slot zit en voor mij en vele anderen al bepaald is wat wij hier van moeten vinden, want net wat ik al eerder zei, ben je het hier niet mee eens, dan stigmatiseer je, en dat vind ik K**.
pi_169399535
Ik vind het zo niet concreet dat ik het nauwelijks kan volgen
pi_169399727
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 19:59 schreef RaveNeef het volgende:

[..]

Er zit weinig tussen sexualiseren en niet-sexualiseren, nee, maar er zit nogal een verschil tussen 'bronstig' worden van borsten en erkennen dat borsten een seksuele betekenis en mogelijk gevoelens voor je hebben. Ja, ik kan er voor kiezen om borsten niet te seksualiseren en slechts te zien als hoopjes vet, maar dat doe ik niet, niet als zodanig. Penissen seksualiseer ik als zodanig ook, maar ook daar wordt ik alles behalve bronstig van. Het is een denkfout om te concluderen dat omdat ik borsten seksualiseer, ik daar ook een dikke plasser van moet krijgen.

Daarbij doe jij mee aan de praktijk die ik heb geschetst, namelijk het woord 'slut-shamen' zodanig toewerpen dat elke discussie over gedrag van, in dit geval vrouwen, in het kader van seksualiteit onmogelijk wordt. Het simpelweg uiten van ongemak en stellen van vragen omtrent gedrag is namelijk al stigmatiserend en valt daarmee per definitie onder 'slut-shaming'. Elke vorm van kritiek, elke vorm van reflectie op gedrag wordt gezien als het opdringen van de norm waarin vrouwen al jaren zijn geplaatst, daarmee gezien wordend als stigmatiserend en dus 'slut-shaming'.

Dus ja, als jij het uiten van ongemak, het voeren van discussie en het stellen van vragen al wilt zien als het stigmatiseren van vrouwelijke seksualiteit, prima, maar kom daar niet bij mij mee aanzetten, want ik heb geen behoefte om op zo'n manier de mond te worden gesnoerd.
Je gaat teveel in op het woordje bronstig en mist het punt daarmee.
Maar vooral, je zegt niets over wat dan precies die dubbele moraal is waar je op doelt. Die zie ik namelijk nog steeds niet in wat je zegt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169399774
Ik snap hier geen hol van _O-
pi_169399787
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 19:59 schreef RaveNeef het volgende:

[..]

maar wat vind je dan van de sauna of zo?

Naaktheid is alleen maar dat, geen kleren.
Een penis is ook om mee te plassen bijvoorbeeld. Waarom seksualiseer je dat?
pi_169399807
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Je gaat teveel in op het woordje bronstig en mist het punt daarmee.
Maar vooral, je zegt niets over wat dan precies die dubbele moraal is waar je op doelt. Die zie ik namelijk nog steeds niet in wat je zegt.
ik zie die ook nog steeds niet
pi_169400612
Alle koeien zijn koeien, maar ook sommige koeien zijn koeien.

Zo mijn bedrage aan deze discussie :D
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_169406200
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:02 schreef Mathemaat het volgende:
Alle koeien zijn koeien, maar ook sommige koeien zijn koeien.

Zo mijn bedrage aan deze discussie :D
Maar natuurlijk!
Nu snap ik het! :-D
Kijk TS, zo snel kan je het ook zeggen!
pi_169448908
Nou, ik word echt gek van het woord 'slut shaming'. Kom op zeg. Alsof het volstrekt normaal is om met zoveel mogelijk mannen naar bed te gaan of er halfnaakt bij te lopen. Kwam laatst nog moeders tegen die prostituee waren en het steeds over sex hadden. Ik vind dat gewoon gestoord gedrag, dan is er ergens iets mis gegaan in de opvoeding. Dat geldt net zo goed voor 'players' of hoe je de mannelijke versie ook noemt, hoewel men het 'stoerder' vind als mannen iemand 'veroveren' dan als vrouwen een man 'verleiden'. Maar er zit geen verschil tussen vind ik.
Mensen er persoonlijk op aanspreken helpt denk ik niet. Maar het goede voorbeeld geven en in het algemeen de nadelen van dit gedrag bespreken maar mensen individueel in hun waarde laten misschien wel. Heeft denk ik ook gewoon met leeftijd te maken hoewel er altijd uitzonderingen zijn.
Wat mensen mij aandoen als ze in blote kleding lopen: ik voel mij er slecht door omdat ik dan denk dat alles voor die mensen draait om sex. Dat is niet een wereld waarin ik wil leven. Daarnaast vind ik het raar dat ze zo'n gebrek aan zelfrespect hebben, en een erg slecht voorbeeld voor hun kinderen als ze die hebben. Ten derde kan het vermoeiend zijn om er telkens maar zo onverschillig mogelijk op te reageren, want als ze mij in de verlegenheid brengen voel ik mij een freak, maargoed ik heb sowieso een sociale fobie. Ik ben dan nog een vrouw, maar ik moet er niet aan denken hoe dat voor mannen is.

[ Bericht 26% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 12-03-2017 00:35:44 ]
pi_169449719
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 00:10 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Nou, ik word echt gek van het woord 'slut shaming'. Kom op zeg. Alsof het volstrekt normaal is om met zoveel mogelijk mannen naar bed te gaan of er halfnaakt bij te lopen. Kwam laatst nog moeders tegen die prostituee waren en het steeds over sex hadden. Ik vind dat gewoon gestoord gedrag, dan is er ergens iets mis gegaan in de opvoeding. Dat geldt net zo goed voor 'players' of hoe je de mannelijke versie ook noemt, hoewel men het 'stoerder' vind als mannen iemand 'veroveren' dan als vrouwen een man 'verleiden'. Maar er zit geen verschil tussen vind ik.
Mensen er persoonlijk op aanspreken helpt denk ik niet. Maar het goede voorbeeld geven en in het algemeen de nadelen van dit gedrag bespreken maar mensen individueel in hun waarde laten misschien wel. Heeft denk ik ook gewoon met leeftijd te maken hoewel er altijd uitzonderingen zijn.
het is voor jou niet normaal. Maar als een meisje dat wil, wat maakt het dan uit dat het voor jou niet normaal is? Het gaat om wat zij wil
pi_169450728

[ Bericht 27% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 12-03-2017 08:09:34 ]
pi_169450912
Los van het feit dat je dus je eigen problemen op anderen projecteert hebben alle mensen toch het 'recht' om hun eigen fouten te maken?
pi_169451276
Natuurlijk maar wat voegt dat recht voor positiefs toe aan de samenleving?
pi_169451352
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 01:19 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Natuurlijk maar wat voegt dat recht voor positiefs toe aan de samenleving?
niets, maar dat hoeft toch ook niet elke individuele keus?
Wat voegt het voor positiefs toe om die persoon te veroordelen en te bepalen hoe vrouwen zich horen te gedragen?
pi_169451748
Dat mensen meer respect krijgen voor zichzelf en aan zichzelf werken in plaats van zichzelf en hun familie ten schande te maken en er later spijt van krijgen
pi_169452160
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 01:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Dat mensen meer respect krijgen voor zichzelf en aan zichzelf werken in plaats van zichzelf en hun familie ten schande te maken en er later spijt van krijgen
mensen veroordelen zorgt dat ze respect voor zichzelf krijgen? Eerder het tegenovergestelde

En hoe maakt het je familie tot schande?
  zondag 12 maart 2017 @ 01:48:03 #94
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_169452195
quote:
De familie te schande maken? :')
pi_169452711
Zeg nu zelf wie vind het leuk als hun naaste familielid zich zo losbandig gedraagt. Dat voelt toch slecht.
pi_169456155
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 02:08 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Zeg nu zelf wie vind het leuk als hun naaste familielid zich zo losbandig gedraagt. Dat voelt toch slecht.
nee hoor
pi_169456166
quote:
En wat nu als je er geen spijt van krijgt? Eraan terugdenkt met een glimlach en je familie er ok mee is, die zich ook al niet schamen?
Kan je me ook eens uitleggen waarom je dit aan zelfrespect hangt?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169477865
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:40 schreef Harmankardon het volgende:
Ik snap hier geen hol van _O-
Echt he. Wat een vaag topic met lange teksten die nergens over gaan :?
pi_169477925
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 02:08 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Als jij op een familiedag bent, vertelt iedereen dan alles over zijn of haar mate van losbandigheid? :') Als je je familie daarop kunt veroordelen moet je misschien je eens afvragen of jullie wel een gezonde verstandshouding hebben.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 15:42:12 #100
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_169509255
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:41 schreef vera166 het volgende:

[..]

Als jij op een familiedag bent, vertelt iedereen dan alles over zijn of haar mate van losbandigheid? :') Als je je familie daarop kunt veroordelen moet je misschien je eens afvragen of jullie wel een gezonde verstandshouding hebben.
Misschien dat dat in de wat ruimdenkender Westerse culturen minder een probleem is, en dat iedereen daar elkaars privé leven gewoon respecteert. Wij zijn er aan gewend dat iedereen er een eigen levensstijl op nahoudt.

In de rest van de wereld kan het anders zijn, in Zuid-Europa, Afrika en in de Arabische landen wordt 'familie' nog altijd als een heiliger goed gezien en als iemand zich dus buiten de normen van de familie gedraagt, dan zou de familie een plicht hebben om hem/haar te verstoten.

Niet voor niets zijn zaken als eerwraak daar nog altijd aan de orde.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')