abonnement Unibet Coolblue
pi_169530595
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 10:04 schreef ATON het volgende:

[..]

Vertel eens, wat snap ik niet.
Dus nu moet ik gaan uitleggen wat jij niet snapt, omdat ik jij tegen mij zegt dat ik het niet snap?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_169530842
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
dat klopt niet helemaal wat je zegt over romeinen 8.
O.K., nog maar eens een poging :

Brief aan de Romeinen is sterk geredigeerd door gnostici op het eind van de 1e eeuw.

quote:
daar staat namelijk dit:
11 En als de Geest van Hem Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zal Hij Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken door Zijn Geest, Die in u woont.

Dat dikke gedrukte gaat om God die Jezus uit de dood heeft opgewekt en niet de Heilige Geest
Door dat iedereen die geloofd de Heilige Geest ontvangt, ontvangen zij ook het eeuwig leven.
Het vleselijke deel is alleen vergankelijk maar de ziel en Geest zullen blijven voort bestaan en uiteindelijk verder leven in een onvergankelijk lichaam.
Wat jij nog steeds niet snapt is dat de Vader, de Zoon en de H.Geest geen afzonderlijke entiteiten zijn, maar aspecten toegeschreven aan God.
quote:
En als de Geest van Hem
wil zeggen dat de Wijsheid van God, Jezus heeft opgewekt, wat hier natuurlijk niet fysiek bedoeld wordt, maar zijn nagedachtenis in gnostische zin. Ik hoop dat je het nu snapt.
pi_169530920
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:55 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Ik heb een rot hekel aan hedendaagse sekten. En omdat er mensen sterven doordat de Jehova Getuigen wat er in de bijbel staat naar eigen inzicht verdraaien, het verbod op bloedtransfusies, sterven er zelfs mensen door de doctrines van de Jehova Getuigen waarmee de Jehova Getuigen meer kwaad hebben gedaan dan David Koresh en Charles Manson bij elkaar.

En dat ik niet goed geinformeerd zou zijn? De bron die ik gebruikte was zo'n Watchtower foldertje.
Heftig!
pi_169531166
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 10:44 schreef ATON het volgende:

[..]

O.K., nog maar eens een poging :

Brief aan de Romeinen is sterk geredigeerd door gnostici op het eind van de 1e eeuw.

[..]

Wat jij nog steeds niet snapt is dat de Vader, de Zoon en de H.Geest geen afzonderlijke entiteiten zijn, maar aspecten toegeschreven aan God.

[..]

wil zeggen dat de Wijsheid van God, Jezus heeft opgewekt, wat hier natuurlijk niet fysiek bedoeld wordt, maar zijn nagedachtenis in gnostische zin. Ik hoop dat je het nu snapt.
Maar jij, wilt blijkbaar niet begrijpen dat het alle 3 ook personen zijn.
Dat kun je zien aan de "menselijke" trekken die ze hebben.
Dus ze kunnen boos, blij verdrietig etc zijn.
Dat kun je allemaal in de bijbel lezen.

Je kunt de Heilige Geest bijvoorbeeld bedroeven.
Als de Heilige Geest alleen maar een kracht was, kon dat niet.

Maar jij wil dus niet begrijpen dat de opstanding ook letterlijk heeft plaatsen gevonden.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 15 maart 2017 @ 11:14:30 #230
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_169531419
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 10:48 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Heftig!
De waarheid is soms hard.

Jezus verbrak af en toe ook een regel. Zo genas hij op sabbat. Iets dat tegen de wet en regelgeving inging. Jezus stelde de allergrootste wet voor op 'de oproep tot naastenliefde'.

Ik begrijp niet dat de organisatie van de Jehova Getuigen dit niet inziet en hun volgelingen hiermee opscheept.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_169531844
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:14 schreef Panterjong het volgende:

[..]

De waarheid is soms hard.

Jezus verbrak af en toe ook een regel. Zo genas hij op sabbat. Iets dat tegen de wet en regelgeving inging. Jezus stelde de allergrootste wet voor op 'de oproep tot naastenliefde'.

Jóuw waarheid, Panter.
Maar ik weet eigenlijk niet wat je wilt zeggen. Moet JG een regel verbreken en welke volgens jou?

quote:
Ik begrijp niet dat de organisatie van de Jehova Getuigen dit niet inziet en hun volgelingen hiermee opscheept.
Tja, het kan gebeuren dat niet iedereen alles van anderen begrijpt. Dat hoeft ook niet.
pi_169532257
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar jij, wilt blijkbaar niet begrijpen dat het alle 3 ook personen zijn.
Dan is dus volgens jou het christendom polytheïstisch.
quote:
Dat kun je zien aan de "menselijke" trekken die ze hebben.
Dus ze kunnen boos, blij verdrietig etc zijn.
Als de auteurs deze neteru geen menselijke trekken zouden gegeven hebben, hoe had men dit dan wel kunnen diets maken ?????
quote:
Dat kun je allemaal in de bijbel lezen.
Nee, dat kan je niet, gezien de H.Drievuldigheid niet bijbels is. Men spreekt enkel van de geest van God en " zoon van God " is een eretitel die men gaf aan verdienstelijke personen en waar de latere Helleense schrijvers er mee aan de haal gegaan zijn.
quote:
Maar jij wil dus niet begrijpen dat de opstanding ook letterlijk heeft plaatsen gevonden.
Nee, dat heeft nooit plaats gevonden, net zo min als doden de doden kunnen begraven. Dit is zuiver gnostische tekst wat er pas op het eind van de 1e eeuw aan toegevoegd. Ik heb je ook al uitgelegd dat afvallige joden voor vrome joden dood waren. Met herboren worden werd bedoeld dat deze afvalligen zich opnieuw tot de Weg bekeerden. Heb jij zo'n kort geheugen ?

Zo, en wat begrijp ik dus niet ? Verwar nu niet begrijpen met geloven.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:03:29 #233
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_169533760
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:38 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Jóuw waarheid, Panter.
Het is niet mijn waarheid. Het verhaal staat in de bijbel. Zelfs in de vertaling die de Jehova Getuigen gebruiken is het verhaal opgenomen. De regel zou voor de dood van de beste man gezorgd hebben. Daarom verbrak Jezus deze en redde de man ondanks dat het sabbat was.

quote:
Maar ik weet eigenlijk niet wat je wilt zeggen. Moet JG een regel verbreken en welke volgens jou?
Dat leek me duidelijk maar ik zal het nogmaals uitleggen. Het verbod op bloedtransfusies zodat er niet meer onnodig doden vallen door de schuld van de Jehova Getuigen. Jezus koos er voor iemand die wegkwijnde te redden van de dood. De Jehova Getuigen kiezen er voor iemand die wegkwijnt te laten sterven.

quote:
Tja, het kan gebeuren dat niet iedereen alles van anderen begrijpt. Dat hoeft ook niet.
Het is alleen te ziek voor woorden dat de Jehova Getuigen claimen dat het verbod op transfusies in de bijbel zou staan, terwijl dit er niet zo staat. En dat ze zich aan deze regel houden, ondanks het voorbeeld dat Jezus geeft hoe je met regels om moet gaan als deze onnodig voor de dood zorgen, is helemaal te gek voor woorden. Het is misbruik van God's woord.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_169534488
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:03 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Het is niet mijn waarheid. Het verhaal staat in de bijbel. Zelfs in de vertaling die de Jehova Getuigen gebruiken is het verhaal opgenomen. De regel zou voor de dood van de beste man gezorgd hebben. Daarom verbrak Jezus deze en redde de man ondanks dat het sabbat was.

[..]

Dat leek me duidelijk maar ik zal het nogmaals uitleggen. Het verbod op bloedtransfusies zodat er niet meer onnodig doden vallen door de schuld van de Jehova Getuigen. Jezus koos er voor iemand die wegkwijnde te redden van de dood. De Jehova Getuigen kiezen er voor iemand die wegkwijnt te laten sterven.


[..]

Het is alleen te ziek voor woorden dat de Jehova Getuigen claimen dat het verbod op transfusies in de bijbel zou staan, terwijl dit er niet zo staat. En dat ze zich aan deze regel houden, ondanks het voorbeeld dat Jezus geeft hoe je met regels om moet gaan als deze onnodig voor de dood zorgen, is helemaal te gek voor woorden. Het is misbruik van God's woord.
Ik begrijp je.
Maar er zijn tegenwoordig alternatieven voor bloedtransfusies die net zo effectief zijn. Je verontwaardiging over het weigeren van bloedtransfusies zijn achterhaald. Men blijft dit punt echter steeds aanhalen want ze willen hun kijk op deze religie liever niet veranderen. Of een punt minder hebben om te wijzen. De medische wetenschap is op dit gebied ook niet achter gebleven. Je hoort niet meer dat iemand doodgaat omdat hij bloedtransfusie weigert.
pi_169534804
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:33 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Ik begrijp je.
Maar er zijn tegenwoordig alternatieven voor bloedtransfusies die net zo effectief zijn. Je verontwaardiging over het weigeren van bloedtransfusies zijn achterhaald. Men blijft dit punt echter steeds aanhalen want ze willen hun kijk op deze religie liever niet veranderen. Of een punt minder hebben om te wijzen. De medische wetenschap is op dit gebied ook niet achter gebleven. Je hoort niet meer dat iemand doodgaat omdat hij bloedtransfusie weigert.
Ah daar is die toch.. ik was er al op aan het wachten. Het stokpaardje van de JG's als ze de discussie aan het verliezen zijn: "Er zijn genoeg alternatieven"

Vertel dat maar aan de duizenden JG's die gestorven zijn voordat deze alternatieven er waren.
Daarbij zijn er genoeg situaties waarvoor er geen alternatieven beschikbaar zijn, de situaite wordt in de lectuur van de JG's veel rooskleuriger gemaakt dan ze is.

Zo sterven nog regelmatig JG vrouwen tijdens de bevalling. Hier nog in het nieuws van oktober 2016:

http://www.cbc.ca/news/ca(...)estigation-1.3806578

http://www.dailymail.co.u(...)iving-treatment.html

quote:
"A heavily pregnant Jehovah's Witness woman and her baby died after she was diagnosed with leukemia but refused a blood transfusion that would probably have saved both of their lives."

Hospital staff were 'distressed' over what were perceived to be two avoidable deaths, as 83 percent of pregnant leukemia sufferers go into remission with treatment.
Er zijn nog talloze andere voorbeelden. Hoe kan het bloed nu heiliger zijn dan het leven dat het symboliseert?

En je zegt zelf dat je niet naar mensen moet luisteren maar naar god, wat zou jij kiezen in zo'n situatie? De regel komt direct van het WT genootschap

[ Bericht 3% gewijzigd door falling_away op 15-03-2017 13:55:34 ]
Alpha kenny one
pi_169535081
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:49 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ah daar is die toch.. ik was er al op aan het wachten. Het stokpaardje van de JG's als ze de discussie aan het verliezen zijn: "Er zijn genoeg alternatieven"

Vertel dat maar aan de duizenden JG's die gestorven zijn voordat deze alternatieven er waren.
Daarbij zijn er genoeg situaties waarvoor er geen alternatieven beschikbaar zijn, de situaite wordt in de lectuur van de JG's veel rooskleuriger gemaakt dan ze is.

Zo sterven nog regelmatig JG vrouwen tijdens de bevalling. Hier nog in het nieuws van oktober 2016:

http://www.cbc.ca/news/ca(...)estigation-1.3806578

http://www.dailymail.co.u(...)iving-treatment.html

[..]

Er zijn nog talloze andere voorbeelden. Hoe kan het bloed nu heiliger zijn dan het leven dat het symboliseert?

En je zegt zelf dat je niet naar mensen moet luisteren maar naar god, wat zou jij kiezen in zo'n situatie? De regel komt direct van het WT genootschap
Vertel jij dat maar eerst aan je ouders. Zij staan het dichtst bij jou.
pi_169535772
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:33 schreef W-itchy het volgende:
Maar er zijn tegenwoordig alternatieven voor bloedtransfusies die net zo effectief zijn. Je verontwaardiging over het weigeren van bloedtransfusies zijn achterhaald. Men blijft dit punt echter steeds aanhalen want ze willen hun kijk op deze religie liever niet veranderen. Of een punt minder hebben om te wijzen. De medische wetenschap is op dit gebied ook niet achter gebleven. Je hoort niet meer dat iemand doodgaat omdat hij bloedtransfusie weigert.
Van hypocrisie gesproken ! Toch blijven jullie dit regeltje volgen, ondanks het feit dat dit geen Bijbelse regel is. Weet je, toen deed men nog niet aan bloedtransfusies. Dit zou je al moeten tot nadenken stemmen. Misschien bedoelde men het consumeren van bloed, wat de joden nog steeds niet doen, maar hebben niks tegen bloedtransfusies.
pi_169535907
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:49 schreef falling_away het volgende:
Er zijn nog talloze andere voorbeelden. Hoe kan het bloed nu heiliger zijn dan het leven dat het symboliseert?
Je moet weten dat het verbod op bloed consumeren dateert uit de ijzertijd toen men nog dacht dat de ziel zich in het bloed bevond. Door dit bloed te drinken nam men ook de ziel over van de prooi. Kan het nog gekker ??
pi_169536039
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:00 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Vertel jij dat maar eerst aan je ouders. Zij staan het dichtst bij jou.
Als ik dat vertel staan ze ineens niet meer dicht bij mij.. een ander trekje van die sekte.. maar goed, het topic wordt wel erg voorspelbaar zo :O
Alpha kenny one
pi_169536100
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:37 schreef ATON het volgende:

[..]

Van hypocrisie gesproken ! Toch blijven jullie dit regeltje volgen, ondanks het feit dat dit geen Bijbelse regel is. Weet je, toen deed men nog niet aan bloedtransfusies. Dit zou je al moeten tot nadenken stemmen. Misschien bedoelde men het consumeren van bloed, wat de joden nog steeds niet doen, maar hebben niks tegen bloedtransfusies.
Bla bla.
pi_169536140
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:49 schreef falling_away het volgende:

[..]

Als ik dat vertel staan ze ineens niet meer dicht bij mij.. een ander trekje van die sekte..
Zingend: Falling ouders zitten in een sekte.. Falling ouders zitten in een sekte..
quote:
maar goed, het topic wordt wel erg voorspelbaar zo :O
Ja, kom dan met iets wat niet al vanaf deel 1 is besproken.
Wacht. Er ís niets meer wat nog niet is besproken. Waarom open je dan een nieuw topic? Zodat Sjoemie weer eens zijn evangelie kwijt kan?
pi_169536318
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:54 schreef W-itchy het volgende:
Ja, kom dan met iets wat niet al vanaf deel 1 is besproken.
Wacht. Er ís niets meer wat nog niet is besproken. Waarom open je dan een nieuw topic? Zodat Sjoemie weer eens zijn evangelie kwijt kan?
Ik post nieuwe schandalen van de JG's in dit topic.. die komen de laatste jaren nogal met enige regelmaat voor weet je nog?
Alpha kenny one
pi_169536458
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 15:02 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik post nieuwe schandalen van de JG's in dit topic.. die komen de laatste jaren nogal met enige regelmaat voor weet je nog?
Nieuwe schandalen... En je denkt dat al die links dit topic interessanter maken? Wie heeft ooit op die posts gereageerd btw? Als Sjoemie er niet was zou elke post alleen van jou zijn met je schandalen. Ik zie al voor me hoe je elke dag het internet afstruint naar JG schandalen om op FOK! te posten. Interessant geval voor een psycholoog wel. Misschien moet je Leonards moeder bellen, Mrs. Hofstadter. :)
pi_169536792
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:51 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Bla bla.
Is dat alles wat je hierover kan verzinnen ?
pi_169536802
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 15:09 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Nieuwe schandalen... En je denkt dat al die links dit topic interessanter maken? Wie heeft ooit op die posts gereageerd btw? Als Sjoemie er niet was zou elke post alleen van jou zijn met je schandalen. Ik zie al voor me hoe je elke dag het internet afstruint naar JG schandalen om op FOK! te posten. Interessant geval voor een psycholoog wel. Misschien moet je Leonards moeder bellen, Mrs. Hofstadter. :)
Neuh ik zoek niet eens naar die verhalen.. er zijn een aantal Youtube kanalen die op mijn homepage verschijnen waar regelmatig deze verhalen langskomen. Als je een paar van die videos kijkt dan blijf je die recommendations houden.

En er reageren wel vaker mensen op mijn posts.. het is natuurlijk wel interessanter als er weer eens een JG hier zijn kop durft te laten zien, alleen maar om na een paar topics gefrustreerd weer te verdwijnen omdat hier niet alleen maar jaknikkers zitten zoals in hun koninkrijkszaal.

Altijd amusant om te zien hoe ver de kop in het zand gestoken kan worden :)

En de stille meelezers die misschien geinteresseerd zijn in de JG's krijgen ook meteen de waarheid over "de waarheid" te zien. Fok komt nogal vaak boven in Google searches naar dit soort onderwerpen.
Alpha kenny one
pi_169536909
Ichy profileert zichzelf als het stereotype JG.

Blind voor de werkelijkheid, en gevangen door JG praatjes die voor geen meter kloppen.

Ik hoop voor haar dat ze ooit nog tot het inzicht komt dat ze in een sekte zit.
Wat natuurlijk erg moeilijk zal gaan voor sommige JG's, aangezien ze alles afketsen.


Zonde.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_169536998
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 15:25 schreef ATON het volgende:

[..]

Is dat alles wat je hierover kan verzinnen ?
U-huh
pi_169537011
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 15:26 schreef falling_away het volgende:

[..]

Neuh ik zoek niet eens naar die verhalen.. er zijn een aantal Youtube kanalen die op mijn homepage verschijnen waar regelmatig deze verhalen langskomen. Als je een paar van die videos kijkt dan blijf je die recommendations houden.

En er reageren wel vaker mensen op mijn posts.. het is natuurlijk wel interessanter als er weer eens een JG hier zijn kop durft te laten zien, alleen maar om na een paar topics gefrustreerd weer te verdwijnen omdat hier niet alleen maar jaknikkers zitten zoals in hun koninkrijkszaal.

Altijd amusant om te zien hoe ver de kop in het zand gestoken kan worden :)

En de stille meelezers die misschien geinteresseerd zijn in de JG's krijgen ook meteen de waarheid over "de waarheid" te zien. Fok komt nogal vaak boven in Google searches naar dit soort onderwerpen.
Okay, honey.
pi_169537030
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 15:31 schreef schommelstoel het volgende:
Ichy profileert zichzelf als het stereotype JG.

Blind voor de werkelijkheid, en gevangen door JG praatjes die voor geen meter kloppen.

Ik hoop voor haar dat ze ooit nog tot het inzicht komt dat ze in een sekte zit.
Wat natuurlijk erg moeilijk zal gaan voor sommige JG's, aangezien ze alles afketsen.


Zonde.
Nog steeds te laf om rechtstreeks tegen mij te praten.
  woensdag 15 maart 2017 @ 15:58:18 #250
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_169537518
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:33 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Ik begrijp je.
Maar er zijn tegenwoordig alternatieven voor bloedtransfusies die net zo effectief zijn. Je verontwaardiging over het weigeren van bloedtransfusies zijn achterhaald. Men blijft dit punt echter steeds aanhalen want ze willen hun kijk op deze religie liever niet veranderen. Of een punt minder hebben om te wijzen. De medische wetenschap is op dit gebied ook niet achter gebleven. Je hoort niet meer dat iemand doodgaat omdat hij bloedtransfusie weigert.
Dat nonargument heb ik eerder gehoord van Jehova Getuigen. Voorbeelden wisten ze echter niet te geven. Dus wat is dan dat alternatief, karnemelk in iemand bloedbaan spuiten?

Als ik op google zoek dan komen er nog genoeg recente voorbeelden naar boven. Google maar eens op Eloise Dupuis. Een vrouw die door het vertrouwen in de sekte van de Jehova Getuigen kort geleden stierf. Dus ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, misschien is het je ingefluisterd door een mede sektelid, maar je zou Google eens moeten proberen.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_169538121
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 15:37 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Nog steeds te laf om rechtstreeks tegen mij te praten.
Nee hoor, dat noemt met verstand gebruiken, aangezien het nutteloos is om met een JG in gesprek te gaan.

En daar is dit topic een voorbeeld van aan het worden.

Leer zelf te denken en laat je niet van alles aanpraten, en wees alsjeblieft niet zo goedgelovig.

Zodra jij net zoveel onderzoek zou doen naar het JG geloof buiten "jullie" eigen boekjes/foldertjes om, zal je de werkelijkheid zien.

Je zit vast in een vicieuze cirkel.


Succes lafbekje van me.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_169538228
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 15:58 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Dat nonargument heb ik eerder gehoord van Jehova Getuigen. Voorbeelden wisten ze echter niet te geven. Dus wat is dan dat alternatief, karnemelk in iemand bloedbaan spuiten?

Als ik op google zoek dan komen er nog genoeg recente voorbeelden naar boven. Google maar eens op Eloise Dupuis. Een vrouw die door het vertrouwen in de sekte van de Jehova Getuigen kort geleden stierf. Dus ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, misschien is het je ingefluisterd door een mede sektelid, maar je zou Google eens moeten proberen.
Is goed, brombeer.
pi_169538240
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 16:22 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Nee hoor, dat noemt met verstand gebruiken, aangezien het nutteloos is om met een JG in gesprek te gaan.

En daar is dit topic een voorbeeld van aan het worden.

Leer zelf te denken en laat je niet van alles aanpraten, en wees alsjeblieft niet zo goedgelovig.

Zodra jij net zoveel onderzoek zou doen naar het JG geloof buiten "jullie" eigen boekjes/foldertjes om, zal je de werkelijkheid zien.

Je zit vast in een vicieuze cirkel.


Succes lafbekje van me.
Okay, liefste.
pi_169539171
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 16:27 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Is goed, brombeer.
Wat is daar nu goed aan :?
pi_169539313
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:09 schreef ATON het volgende:

[..]

Wat is daar nu goed aan :?
Nu stopt hij tenminste met brommen.
  woensdag 15 maart 2017 @ 19:42:55 #256
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_169543002
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:16 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Nu stopt hij tenminste met brommen.
Ik moest nog even een paar daken beklimmen. Maar ben nu weer klaar om te brommen hoor.

Weet je wat het is, de meeste christelijke organisaties draag ik een warm hart toe. En dat jij gelooft op jouw manier waardeer ik ook. Het is enkel dat ik niet vind dat christelijke organisaties de vrijheid van individuen mogen beperken. En of je nu gelooft dat Jezus een rebellenleider was of gelooft dat Jezus het lam was dat geofferd moest worden, het gaat in beide gevallen om verlangen naar bevrijding. En dan halen sommige kerken of bepaalde christelijke organisaties het in hun hoofd de vrijheid van het individu te beperken. Dan moeten de vrouwen bijvoorbeeld een hoedje op als ze naar de kerk gaan of moeten jongeren op zaterdagavond voor 12 uur 's avonds thuis zijn. Dat is best tragisch. Maar als er levens op het spel staan dan is dat puur het kwade. En daar verzet ik mij tegen, zij het slechts met wat gebrom op dit forum.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  woensdag 15 maart 2017 @ 22:28:37 #257
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_169552319
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 19:42 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Ik moest nog even een paar daken beklimmen. Maar ben nu weer klaar om te brommen hoor.

Weet je wat het is, de meeste christelijke organisaties draag ik een warm hart toe. En dat jij gelooft op jouw manier waardeer ik ook. Het is enkel dat ik niet vind dat christelijke organisaties de vrijheid van individuen mogen beperken. En of je nu gelooft dat Jezus een rebellenleider was of gelooft dat Jezus het lam was dat geofferd moest worden, het gaat in beide gevallen om verlangen naar bevrijding. En dan halen sommige kerken of bepaalde christelijke organisaties het in hun hoofd de vrijheid van het individu te beperken. Dan moeten de vrouwen bijvoorbeeld een hoedje op als ze naar de kerk gaan of moeten jongeren op zaterdagavond voor 12 uur 's avonds thuis zijn. Dat is best tragisch. Maar als er levens op het spel staan dan is dat puur het kwade. En daar verzet ik mij tegen, zij het slechts met wat gebrom op dit forum.
Goed gebromd.
pi_169563234
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 19:42 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Ik moest nog even een paar daken beklimmen. Maar ben nu weer klaar om te brommen hoor.

Weet je wat het is, de meeste christelijke organisaties draag ik een warm hart toe. En dat jij gelooft op jouw manier waardeer ik ook. Het is enkel dat ik niet vind dat christelijke organisaties de vrijheid van individuen mogen beperken. En of je nu gelooft dat Jezus een rebellenleider was of gelooft dat Jezus het lam was dat geofferd moest worden, het gaat in beide gevallen om verlangen naar bevrijding. En dan halen sommige kerken of bepaalde christelijke organisaties het in hun hoofd de vrijheid van het individu te beperken. Dan moeten de vrouwen bijvoorbeeld een hoedje op als ze naar de kerk gaan of moeten jongeren op zaterdagavond voor 12 uur 's avonds thuis zijn. Dat is best tragisch. Maar als er levens op het spel staan dan is dat puur het kwade. En daar verzet ik mij tegen, zij het slechts met wat gebrom op dit forum.
Is je goed recht.
Maar mensen mogen zelf kiezen wat ze met hun leven doen. Meestal kun je ook niets anders dan machteloos toekijken. Zo zag ik een paar dagen geleden een filmpje op fb; normaal klik ik nooooit op links of filmpjes die mijn vrienden posten maar deze keer kon ik het niet laten. Spijtig, want what has been seen.... Geeveedee, ik heb nog nooit zo letterlijk gevoeld hoe je hart verscheurt als toen ik die kleine, verschrikkelijk mishandelde jongen hoorde huilen! En zijn moeder maakte gewoon een filmpje met haar mobiel en zei pas 'stop' toen die vader het kindje bijna doodwurgde. Als het mogelijk was had ik het kindje uit het schermpje getrokken en bij me gehouden en gezorgd dat nooit meer iemand hem nog met een vinger kon aanraken. Maar je kunt niets doen behalve wensen dat mensen eens verstandiger worden.

Wat ik wil zeggen is dat pijnlijke dingen overal gebeuren.

Jij bent zeker ook tégen euthanasie en beëindiging van een voltooid leven? Ben je religieus?
  donderdag 16 maart 2017 @ 09:45:43 #259
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_169564597
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:02 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Is je goed recht.
Maar mensen mogen zelf kiezen wat ze met hun leven doen. Meestal kun je ook niets anders dan machteloos toekijken. Zo zag ik een paar dagen geleden een filmpje op fb; normaal klik ik nooooit op links of filmpjes die mijn vrienden posten maar deze keer kon ik het niet laten. Spijtig, want what has been seen.... Geeveedee, ik heb nog nooit zo letterlijk gevoeld hoe je hart verscheurt als toen ik die kleine, verschrikkelijk mishandelde jongen hoorde huilen! En zijn moeder maakte gewoon een filmpje met haar mobiel en zei pas 'stop' toen die vader het kindje bijna doodwurgde. Als het mogelijk was had ik het kindje uit het schermpje getrokken en bij me gehouden en gezorgd dat nooit meer iemand hem nog met een vinger kon aanraken. Maar je kunt niets doen behalve wensen dat mensen eens verstandiger worden.

Wat ik wil zeggen is dat pijnlijke dingen overal gebeuren.

Jij bent zeker ook tégen euthanasie en beëindiging van een voltooid leven? Ben je religieus?
Ik ben geen voorstander van euthanasie maar ik ben ook tegenstander van onnodig lijden. En dat weegt zwaarder.

Verder ben ik van mening dat mensen dit in eigen hand zouden moeten houden en dit niet vanuit overheid of kerkelijke organisaties verboden mag worden. De vrijheid van het individu staat voorop.

En ik begrijp dat het mogelijk is dat ik ooit zelf voor de keuze kom te staan.

Hetzelfde geldt voor abortus. Het is zonde dat leven niet de kans krijgt te ontplooien. Maar wie ben ik om over een ander te oordelen (vanuit de kosmos gezien ontzettend klein). De keuze is dan ook niet aan mij of aan de ander. Het is aan de zwangere zelf. Vooral bij meisjes die door een engerd verkracht zijn, of ongeboren baby's die zwaar gehandicapt in de schoot van de moeder groeien begrijp ik het.

Ik zou kunnen stellen dat Jezus zelf ook koos voor euthanasie door naar Jeruzalem te trekken en het op te nemen tegen de overheerser. Het was gedoemd te mislukken en dat had die moeten weten. Maar ik denk dat die jong en naief was in zijn drang de kroon op te eisen om het koninkrijk Gods hier op aarde te stichten.

En ja ik ben religieus. Als ik bid of vloek dan voel ik mij verbonden met God. Zoals een kind die band voelt met zijn / haar moeder zo voel ik mij verbonden met God. Het is nogal dubbel want aan de andere kant besef ik ook dat God een door de mens uitgevonden concept is.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_169564623
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:02 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Jij bent zeker ook tégen euthanasie en beëindiging van een voltooid leven?
Ik neem aan dat jij dat ook bent?
Overigens leek het erop dat je je geloof in J aan het verliezen was een tijdje terug.. is dat weer volledig terug?
Alpha kenny one
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:15:47 #261
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_169567332
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:45 schreef Panterjong het volgende:

En ja ik ben religieus. Als ik bid of vloek dan voel ik mij verbonden met God. Zoals een kind die band voelt met zijn / haar moeder zo voel ik mij verbonden met God. Het is nogal dubbel want aan de andere kant besef ik ook dat God een door de mens uitgevonden concept is.
Mediteren dus. Bidden is mediteren. Zelfde heb ik een beetje met Jezus. Ik geloof niet in zijn werkelijke bestaan maar voel me verbonden met het gedachtegoed.
pi_169568016
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:15 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Mediteren dus. Bidden is mediteren. Zelfde heb ik een beetje met Jezus. Ik geloof niet in zijn werkelijke bestaan maar voel me verbonden met het gedachtegoed.
Dan heb ik goed nieuws voor je. Hij heeft bestaan. ( maar niet zoals we hem menen te kennen uit het N.T. )
pi_169568914
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:45 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Ik ben geen voorstander van euthanasie maar ik ben ook tegenstander van onnodig lijden. En dat weegt zwaarder.

Verder ben ik van mening dat mensen dit in eigen hand zouden moeten houden en dit niet vanuit overheid of kerkelijke organisaties verboden mag worden. De vrijheid van het individu staat voorop.

En ik begrijp dat het mogelijk is dat ik ooit zelf voor de keuze kom te staan.
Maar je bent dus tegen het beëindigen van het leven van een oud persoon als die het voor gezien wil houden?

quote:
Hetzelfde geldt voor abortus. Het is zonde dat leven niet de kans krijgt te ontplooien. Maar wie ben ik om over een ander te oordelen (vanuit de kosmos gezien ontzettend klein). De keuze is dan ook niet aan mij of aan de ander. Het is aan de zwangere zelf. Vooral bij meisjes die door een engerd verkracht zijn, of ongeboren baby's die zwaar gehandicapt in de schoot van de moeder groeien begrijp ik het.

Okay.

quote:
Ik zou kunnen stellen dat Jezus zelf ook koos voor euthanasie door naar Jeruzalem te trekken en het op te nemen tegen de overheerser. Het was gedoemd te mislukken en dat had die moeten weten. Maar ik denk dat die jong en naief was in zijn drang de kroon op te eisen om het koninkrijk Gods hier op aarde te stichten.

Hoezo?
Jezus wist toch wat er zou gebeuren en waarom? Was dat juist niet zijn opdracht?

quote:
En ja ik ben religieus. Als ik bid of vloek dan voel ik mij verbonden met God. Zoals een kind die band voelt met zijn / haar moeder zo voel ik mij verbonden met God. Het is nogal dubbel want aan de andere kant besef ik ook dat God een door de mens uitgevonden concept is.
Wanneer je vloekt voel je je verbonden met God? Ik dacht juist dat je van God niet mag vloeken?
En ach ja, dat dubbele heeft ieder normaal denkend gelovige..
pi_169568952
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:48 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij dat ook bent?

Nee, dat ben ik niet.

quote:
Overigens leek het erop dat je je geloof in J aan het verliezen was een tijdje terug.. is dat weer volledig terug?
Niet in J aan het verliezen, maar in het JG systeem. Is nog steeds zo.
pi_169569462
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:53 schreef ATON het volgende:

[..]

Dan heb ik goed nieuws voor je. Hij heeft bestaan. ( maar niet zoals we hem menen te kennen uit het N.T. )
Maar hoe wil je dan te weten komen wie hij was/ is?
Heb jij andere boeken waarin Jezus zo duidelijk omschreven wordt over hoe hij geleefd heeft etc.?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_169569487
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:20 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Maar hoe wil je dan te weten komen wie hij was/ is?
Heb jij andere boeken waarin Jezus zo duidelijk omschreven wordt over hoe hij geleefd heeft etc.?
Ja, maar die lees je toch niet.
pi_169569495
zekers een boek van charles vergeer :P
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_169569513
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:23 schreef sjoemie1985 het volgende:
zekers een boek van charles vergeer :P
O, en die heb je al gelezen.
pi_169569544
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:24 schreef ATON het volgende:

[..]

O, en die heb je al gelezen.
tijdje terug een keer een deel door gelezen uit "het panterjong" die ergens online staat.
verder niet.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_169569739
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:27 schreef sjoemie1985 het volgende:
tijdje terug een keer een deel door gelezen uit "het panterjong" die ergens online staat.
verder niet.
Een deel ? Een korte samenvatting zal je bedoelen. En jij durft dan nog kritiek hierop te geven. Waarom stel je die vraag dan ? Blijf maar rustig verder dromen.
pi_169569768
Omdat die boeken van vergeer alleen maar zogenaamde kritiek of wat dan ook is.
MAar geen feitelijke buiten bijbelse bron over Jezus. :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_169569866
Vreemde definities van feitelijk lees ik hier.
Conscience do cost.
pi_169570056
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:40 schreef sjoemie1985 het volgende:
Omdat die boeken van vergeer alleen maar zogenaamde kritiek of wat dan ook is.
MAar geen feitelijke buiten bijbelse bron over Jezus. :)
Duidelijk dat jij nog geen enkel boek van Vergeer hebt gelezen. Beetje roepen achter de kantlijn. Zielig gewoon. Trouwens, dit is literatuur dat toch boven je begripsvermogen gaat.
pi_169570064
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:45 schreef ems. het volgende:
Vreemde definities van feitelijk lees ik hier.
;) Zeg dat wel.
  donderdag 16 maart 2017 @ 15:41:39 #275
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_169570844
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:15 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Mediteren dus. Bidden is mediteren. Zelfde heb ik een beetje met Jezus. Ik geloof niet in zijn werkelijke bestaan maar voel me verbonden met het gedachtegoed.
Bidden tot God is inderdaad een vorm van mediteren.

Zelf denk ik wel dat Jezus werkelijk bestaan heeft.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  donderdag 16 maart 2017 @ 15:43:59 #276
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_169570875
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:40 schreef sjoemie1985 het volgende:
Omdat die boeken van vergeer alleen maar zogenaamde kritiek of wat dan ook is.
MAar geen feitelijke buiten bijbelse bron over Jezus. :)
Het enige wat Vergeer doet is de bijbel lezen en vertellen wat hij leest. Wat dat betreft verschilt die niet zoveel van ons. Vergeer kan wel iets beter lezen.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_169571073
Wel raar dat vergeer dan tot heel rare/ andere conclusies komt.
Die moeilijk zijn te onderbouwen.
lees dit bericht bijvoorbeeld eens.

https://www.trouw.nl/cult(...)s-gezonken~adf5cfbc/
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 16 maart 2017 @ 16:04:10 #278
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_169571153
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:45 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Maar je bent dus tegen het beëindigen van het leven van een oud persoon als die het voor gezien wil houden?
Nee dat ben ik niet. Ik vind het wel zonde als het gebeurt. Verder moet iedereen zich vrij kunnen voelen daar zelf over te beslissen.

quote:
Hoezo?
Jezus wist toch wat er zou gebeuren en waarom? Was dat juist niet zijn opdracht?
Naar mijn idee was zijn opdracht om het koninkrijk Gods hier op aarde te stichten. Waarmee ik met koninkrijk Gods een bevrijd Jeruzalem bedoel met de Davide zelf op te troon.
De opdracht dat die zich heeft laten offeren zodat iedereen die gelooft eeuwig leven is een later verzinsel.

quote:
Wanneer je vloekt voel je je verbonden met God? Ik dacht juist dat je van God niet mag vloeken?
En ach ja, dat dubbele heeft ieder normaal denkend gelovige..
[/quote]

Ik weet niet of je van God niet mag vloeken. Het wordt gezien als 1 van de 10 geboden. Doch zo duidelijk staat het niet in Exodus 20.

Uit de Naardense:
Níet aanheffen zul je de naam
van de Ene, God-over-jou,
voor valse zaken;
want niet ongestraft laat de Ene
wie zijn naam aanheft voor valse zaken!

Of uit de King James:
Thou shalt not take the name of the LORD thy God in vain; for the LORD will not hold him guiltless that taketh his name in vain.

Los daarvan is vloeken infantiel en probeer ik het niet te doen. Met mijn temperament is dat weleens lastig.
Aan de andere kant ben ik een voorstander van Primal therapie.

Mensen die vloeken vergelijk ik met een peuter die valt en om zijn mama schreeuwt. De peuter voelt zich verbonden met zijn moeder en weet dat zijn moeder hem zal troosten en helpen op te staan. Zo roept men ook God aan als je vloekt. Het oerinstinct komt naar boven.
God is dan misschien ook een beetje een transitieobject omdat moeders ooit wegvallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Panterjong op 16-03-2017 16:20:09 ]
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  donderdag 16 maart 2017 @ 16:17:15 #279
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_169571362
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 15:58 schreef sjoemie1985 het volgende:
Wel raar dat vergeer dan tot heel rare/ andere conclusies komt.
Die moeilijk zijn te onderbouwen.
lees dit bericht bijvoorbeeld eens.

https://www.trouw.nl/cult(...)s-gezonken~adf5cfbc/
Die recensie ken ik en wordt altijd door Berjan gebruikt om te trollen.

Het is jammer dat de recensent op slechts een klein onderdeel van het boek ingaat. Ik denk niet dat de recensent de moeite heeft genomen het boek aandachtig te lezen.

Het boek Panterjong gaat vooral over wat er in Marcus staat, dit ontbreekt in de recensie.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_169571369
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 15:58 schreef sjoemie1985 het volgende:
Wel raar dat vergeer dan tot heel rare/ andere conclusies komt.
Die moeilijk zijn te onderbouwen.
lees dit bericht bijvoorbeeld eens.

https://www.trouw.nl/cult(...)s-gezonken~adf5cfbc/
Ik dacht al wel dat je deze kritiek bedoelde. De reporter van dit artikel heeft vermoedelijk ook maar de rug van het boek gelezen. Verder nog iets gevonden of moet ik je een handje helpen.
En als je toch een boek van Vergeer wil lezen, wat ik ten zeerste betwijfel, begin dan bij ' Markus '.
http://www.onvoltooidverleden.nl/index.php?id=370
pi_169571963
Hé, daar is Vergeer weer...
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_169572006
Blijft natuurlijk de vraag waarom we charles boeken wel zouden moeten geloven en de bijbel niet.
Hij schrijft enkel over een paar bijbel boeken, terwijl de bijbel totaal uit veel meer boeken bestaat.
Dus waarom schrijft hij alleen over marcus en paulus?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_169572066
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:03 schreef sjoemie1985 het volgende:
Blijft natuurlijk de vraag waarom we charles boeken wel zouden moeten geloven en de bijbel niet.
Vergeer spreekt het N.T. niet tegen. Hij laat enkel zien wat er staat zonder enig vooroordeel en afgaande van de Griekse grondtekst.
quote:
Hij schrijft enkel over een paar bijbel boeken, terwijl de bijbel totaal uit veel meer boeken bestaat.
Dus waarom schrijft hij alleen over marcus en paulus?
Omdat dit de oudste manuscripten zijn. Toch niet zooooooo moeilijk om begrijpen toch ?
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:17:13 #284
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_169572202
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:59 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Hé, daar is Vergeer weer...
Wat heb ik hem gemist. ;)
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_169590859
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:04 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Nee dat ben ik niet. Ik vind het wel zonde als het gebeurt. Verder moet iedereen zich vrij kunnen voelen daar zelf over te beslissen.

[..]

Naar mijn idee was zijn opdracht om het koninkrijk Gods hier op aarde te stichten. Waarmee ik met koninkrijk Gods een bevrijd Jeruzalem bedoel met de Davide zelf op te troon.
De opdracht dat die zich heeft laten offeren zodat iedereen die gelooft eeuwig leven is een later verzinsel.

[..]

Maar zo'n beetje het omgekeerde is waar ;)
Want Jezus is het offer geworden voor de gehele mensheid, opdat een ieder die in hem geloofd het eeuwig leven heeft.
Ken je nu nog johannes 3 vers 16 t/m 18 niet? :P
Heb ik hier al best vaak aangehaald. ;)

Jezus kwam om met name te verkondigen over het koninkrijk der hemelen.
Volgens de JG zou het koninkrijk nu al hier zijn als ik mij niet vergis, daarom ook de koninkrijkszalen ;)

Ik zie bijvoorbeeld het volgende op de website van de JG staan
WAT DE BIJBEL LEERT
Gods koninkrijk is een hemelse regering met Jezus Christus als Koning, en uit de mensheid zijn 144.000 personen genomen om samen met hem te regeren. — Openbaring 14:1, 4.

Het Koninkrijk begon in 1914 te regeren, waarna Satan uit de hemel naar de aarde werd geworpen. — Openbaring 12:9.

Gods koninkrijk zal binnenkort de menselijke regeringen vernietigen, en de aarde zal een paradijs worden. — Openbaring 16:14, 16.

De satan is bijna 2000 jaar geleden al uit de hemel gegooid voorgoed.
Dus en dat gebeurde niet in 1914.
Het geurde namelijk na het sterven en voor de op standing van Jezus.

en wat God's koninkrijk nu met openbaring 16 vers 14, 16 te maken heeft snap ik ook niet.
daar staat namelijk dit:

13 En ik zag uit de bek van de draak, uit de bek van het beest en uit de mond van de valse profeet drie onreine geesten komen, als kikvorsen.
14 Dit zijn namelijk de geesten van de demonen, die tekenen doen en die uitgaan naar de koningen van de aarde en van de hele wereld, om hen te verzamelen voor de oorlog van de grote dag van de almachtige God.
15 Zie, Ik kom als een dief. Zalig hij die waakzaam is en op zijn kleren acht geeft, zodat hij niet naakt zal rondlopen en men zijn schaamte niet zal zien.
16 En hij verzamelde hen op de plaats die in het Hebreeuws Armageddon wordt genoemd.

Het gaat hier sowieso om duivelse geesten, heeft niks met het vernietigen van de aardse regeringen te maken.
Wie of wat er precies met die koningen van de aarde bedoeld worden weet ik niet precies, maar heeft mijns inziens niets met het vernietigen van regeringen te maken, eerder de duivel die ze probeert te verleiden ofzo om zich bij hem aan te sluiten, voor de grote dag van God.
Maar wanneer die dag aanbreekt is dus onbekend.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_169591559
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:57 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar zo'n beetje het omgekeerde is waar ;)
Want Jezus is het offer geworden voor de gehele mensheid, opdat een ieder die in hem geloofd het eeuwig leven heeft.
Ken je nu nog johannes 3 vers 16 t/m 18 niet? :P
Heb ik hier al best vaak aangehaald. ;)
Wat ik hier ook al vaak heb aangehaald is dat de auteurs van het Johannes evangelie dit geschreven hebben in de eerste helft van de 2e eeuw. Dit waren gnostici die van deze geschiedenis reeds een mythe gemaakt hebben en mijlenver afstaan van wat Marcus hierover wist te vertellen. Deze mystificatie zien we reeds bij Mattheüs die het heeft over Jezus van Nazareth, terwijl Marcus het heeft over Jezus de nazarener, gezien in 71 n.C. nog eens geen Nazareth bestond. De titel " zoon van JHWH " wordt door de Hellenen letterlijk genomen. " Het rijk der hemelen " plaatsen ze in het firmament, terwijl Marcus hiermee Palestina bedoeld, het Rijk wat JHWH ' aan de joden had toegewezen.
Hoeveel keer moeten we dit nog herhalen ? Snap je dit niet of is dit kwaaie wil? Nu ga je weer zoals gewoonlijk elke discussie uit de weg om wat later weer hier dezelfde onzin te verkopen. Wanneer ga je eens " Marcus " van Vergeer lezen ? Mag dat niet van je geloofsgemeenschap of zo ?
pi_169591579
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:04 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Naar mijn idee was zijn opdracht om het koninkrijk Gods hier op aarde te stichten. Waarmee ik met koninkrijk Gods een bevrijd Jeruzalem bedoel met de Davide zelf op te troon.
De opdracht dat die zich heeft laten offeren zodat iedereen die gelooft eeuwig leven is een later verzinsel.

[..]

Volgens mij haal je nu inhoud en geschiedenis door elkaar...

quote:
Ik weet niet of je van God niet mag vloeken. Het wordt gezien als 1 van de 10 geboden. Doch zo duidelijk staat het niet in Exodus 20.

Uit de Naardense:
Níet aanheffen zul je de naam
van de Ene, God-over-jou,
voor valse zaken;
want niet ongestraft laat de Ene
wie zijn naam aanheft voor valse zaken!

Of uit de King James:
Thou shalt not take the name of the LORD thy God in vain; for the LORD will not hold him guiltless that taketh his name in vain.

Los daarvan is vloeken infantiel en probeer ik het niet te doen. Met mijn temperament is dat weleens lastig.
Aan de andere kant ben ik een voorstander van Primal therapie.

Mensen die vloeken vergelijk ik met een peuter die valt en om zijn mama schreeuwt. De peuter voelt zich verbonden met zijn moeder en weet dat zijn moeder hem zal troosten en helpen op te staan. Zo roept men ook God aan als je vloekt. Het oerinstinct komt naar boven.
God is dan misschien ook een beetje een transitieobject omdat moeders ooit wegvallen.
Zoals ik het zie "misbruik" je God wanneer je vloekt. "Godverdomme!" - belediging aan God?
"Jezus Christus!" - zo geïrriteerd. "Godallemachtig - bij (kan dat wijf haar stinkende bek niet houden?)"
Allemaal negatieve emoties.

Als je zegt "Oh God" dan zou ik dat idd wel als roep hulp kunnen zien.

Vreemd dat je God als moeder ziet. Ik kan me dat niet voorstellen...
pi_169591606
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:32 schreef ATON het volgende:

[..]

Wat ik hier ook al vaak heb aangehaald is dat de auteurs van het Johannes evangelie dit geschreven hebben in de eerste helft van de 2e eeuw. Dit waren gnostici die van deze geschiedenis reeds een mythe gemaakt hebben en mijlenver afstaan van wat Marcus hierover wist te vertellen. Deze mystificatie zien we reeds bij Mattheüs die het heeft over Jezus van Nazareth, terwijl Marcus het heeft over Jezus de nazarener, gezien in 71 n.C. nog eens geen Nazareth bestond. De titel " zoon van JHWH " wordt door de Hellenen letterlijk genomen. " Het rijk der hemelen " plaatsen ze in het firmament, terwijl Marcus hiermee Palestina bedoeld, het Rijk wat JHWH ' aan de joden had toegewezen.
Hoeveel keer moeten we dit nog herhalen ? Snap je dit niet of is dit kwaaie wil? Nu ga je weer zoals gewoonlijk elke discussie uit de weg om wat later weer hier dezelfde onzin te verkopen. Wanneer ga je eens " Marcus " van Vergeer lezen ? Mag dat niet van je geloofsgemeenschap of zo ?
Hou toch op met Vergeer!
Open een Vergeertopic! Jezus man!
pi_169592760
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:35 schreef W-itchy het volgende:
Hou toch op met Vergeer!
Open een Vergeertopic! Jezus man!
En waarom zou ik daarmee ophouden ? Moet je ook maar eens lezen, dan kan je gefundeerde kritiek geven.
pi_169593077
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:32 schreef ATON het volgende:

[..]

Wat ik hier ook al vaak heb aangehaald is dat de auteurs van het Johannes evangelie dit geschreven hebben in de eerste helft van de 2e eeuw. Dit waren gnostici die van deze geschiedenis reeds een mythe gemaakt hebben en mijlenver afstaan van wat Marcus hierover wist te vertellen. Deze mystificatie zien we reeds bij Mattheüs die het heeft over Jezus van Nazareth, terwijl Marcus het heeft over Jezus de nazarener, gezien in 71 n.C. nog eens geen Nazareth bestond. De titel " zoon van JHWH " wordt door de Hellenen letterlijk genomen. " Het rijk der hemelen " plaatsen ze in het firmament, terwijl Marcus hiermee Palestina bedoeld, het Rijk wat JHWH ' aan de joden had toegewezen.
Hoeveel keer moeten we dit nog herhalen ? Snap je dit niet of is dit kwaaie wil? Nu ga je weer zoals gewoonlijk elke discussie uit de weg om wat later weer hier dezelfde onzin te verkopen. Wanneer ga je eens " Marcus " van Vergeer lezen ? Mag dat niet van je geloofsgemeenschap of zo ?
Dan weet jij blijkbaar weinig af van de goede mondelinge overlevering van die tijd.
Die was onder sowieso het volk Israël zeer goed.
Er zijn mondelinge overleveringen die praktisch gelijk zijn aan teksten uit de dode zeerollen.
zie ook deze website met goede onderbouwingen.

http://www.brinktv.com/media/clip/do018_debijbel06/
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_169593508
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:35 schreef ATON het volgende:

[..]

En waarom zou ik daarmee ophouden ? Moet je ook maar eens lezen, dan kan je gefundeerde kritiek geven.
Hoor je mijn ogen rollen?

Maak maar een Vergeertopic en dan ga ik je daar zeggen wat Vergeer is. Of anders verander je deze topictitel maar, nog beter.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 16:49:29 #292
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_169594090
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:57 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Maar zo'n beetje het omgekeerde is waar ;)
Want Jezus is het offer geworden voor de gehele mensheid, opdat een ieder die in hem geloofd het eeuwig leven heeft.
Ken je nu nog johannes 3 vers 16 t/m 18 niet? :P
Heb ik hier al best vaak aangehaald. ;)
Uiteraard ken ik die. En het is een mooie boodschap. Johannes staat mijn inziens wel te ver af van wat er werkelijk gebeurd is. Met name Marcus en in mindere mate de door Marcus geinspireerde andere synoptische evagelieen hebben nog wel wat sporen over wie Jezus en zijn rebellenclub werkelijk waren.
Maar goed ook dit heb ik je al vaker verteld. Zolang jij gelooft dat de gehele bijbel van God afkomstig is (of iets in die trant) kan ik je op de feiten over de mislukte couppoging blijven wijzen maar dat heeft eigenlijk geen enkele zin.

quote:
De satan is bijna 2000 jaar geleden al uit de hemel gegooid voorgoed.
Lucifer is volgens het verhaal uit de bijbel gegooid. Satan is gewoon een ander woord voor 'tegenstander'. Zoals ik je een keer eerder heb aangetoond wordt God zelfs een keer 'tegenstander' of letterlijk 'satan' genoemd in de bijbel

quote:
Dus en dat gebeurde niet in 1914.
Als tegenstander van de Davide lijkt het mij dat vanuit het nieuwe testament de Romeinse overheerser satan is.

quote:
Het geurde namelijk na het sterven en voor de op standing van Jezus.

en wat God's koninkrijk nu met openbaring 16 vers 14, 16 te maken heeft snap ik ook niet.
daar staat namelijk dit:

13 En ik zag uit de bek van de draak, uit de bek van het beest en uit de mond van de valse profeet drie onreine geesten komen, als kikvorsen.
14 Dit zijn namelijk de geesten van de demonen, die tekenen doen en die uitgaan naar de koningen van de aarde en van de hele wereld, om hen te verzamelen voor de oorlog van de grote dag van de almachtige God.
15 Zie, Ik kom als een dief. Zalig hij die waakzaam is en op zijn kleren acht geeft, zodat hij niet naakt zal rondlopen en men zijn schaamte niet zal zien.
16 En hij verzamelde hen op de plaats die in het Hebreeuws Armageddon wordt genoemd.

Het gaat hier sowieso om duivelse geesten, heeft niks met het vernietigen van de aardse regeringen te maken.
Dat betwijfel ik. Het lijkt mij beeldspraak. Bekend is dat er met Armageddon een aardse plek bedoelt wordt. Het gaat om de berg van Meggido daar heeft het volk veel gevechten geleverd. Het is een plaats die symbool staat voor de strijd tussen Gods volk en haar vijanden.

quote:
Wie of wat er precies met die koningen van de aarde bedoeld worden weet ik niet precies, maar heeft mijns inziens niets met het vernietigen van regeringen te maken, eerder de duivel die ze probeert te verleiden ofzo om zich bij hem aan te sluiten, voor de grote dag van God.
Maar wanneer die dag aanbreekt is dus onbekend.
[/quote]

Ik weet ook niet alles. Maar ik weet dus wel dat de duivel niet die verstoten engel is met de naam Lucifer.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  vrijdag 17 maart 2017 @ 16:52:54 #293
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_169594147
[
quote:
quote]1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:33 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Volgens mij haal je nu inhoud en geschiedenis door elkaar...
Nee, het is duidelijk dat de inhoud van het oudste evangelie Marcus gaat over de strijd om Jeruzalem.

quote:
Zoals ik het zie "misbruik" je God wanneer je vloekt. "Godverdomme!" - belediging aan God?
"Jezus Christus!" - zo geïrriteerd. "Godallemachtig - bij (kan dat wijf haar stinkende bek niet houden?)"
Allemaal negatieve emoties.

Als je zegt "Oh God" dan zou ik dat idd wel als roep hulp kunnen zien.
Okee dat vat ik.

quote:
Vreemd dat je God als moeder ziet. Ik kan me dat niet voorstellen...
Zo heb ik het niet gezegd dus dat hoef je er niet van te maken.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_169594282
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:52 schreef sjoemie1985 het volgende:

Dan weet jij blijkbaar weinig af van de goede mondelinge overlevering van die tijd.
Die was onder sowieso het volk Israël zeer goed.
Er zijn mondelinge overleveringen die praktisch gelijk zijn aan teksten uit de dode zeerollen.
zie ook deze website met goede onderbouwingen.
De Dode zeerollen ? Die moesten eens niet mondeling worden doorgegeven. Er bestonden afschriften van. Weet je nu al wat Helleense jood betekend ?
En zo goed waren de auteurs van het N.T. nu ook weer niet, want geen van deze komen overeen. Moet je het N.T. maar eens lezen. :D
pi_169594314
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:49 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Uiteraard ken ik die. En het is een mooie boodschap. Johannes staat mijn inziens wel te ver af van wat er werkelijk gebeurd is. Met name Marcus en in mindere mate de door Marcus geinspireerde andere synoptische evagelieen hebben nog wel wat sporen over wie Jezus en zijn rebellenclub werkelijk waren.
Maar goed ook dit heb ik je al vaker verteld. Zolang jij gelooft dat de gehele bijbel van God afkomstig is (of iets in die trant) kan ik je op de feiten over de mislukte couppoging blijven wijzen maar dat heeft eigenlijk geen enkele zin.

[..]

Lucifer is volgens het verhaal uit de bijbel gegooid. Satan is gewoon een ander woord voor 'tegenstander'. Zoals ik je een keer eerder heb aangetoond wordt God zelfs een keer 'tegenstander' of letterlijk 'satan' genoemd in de bijbel
Ik weet op welk verhaal je doelt (volgens mij ergens in het oude testament), maar als je die teksten goed leest wordt er over 2 totaal verschillende personen gesproken.
Kijk maar naar de manier hoe er over de personen gesproken wordt of hoe deze over de ander spreken. ;) Satan is de tegenstander, niet alleen een ander woord voor tegenstander.

quote:
Als tegenstander van de Davide lijkt het mij dat vanuit het nieuwe testament de Romeinse overheerser satan is.

[..]

Dat betwijfel ik. Het lijkt mij beeldspraak. Bekend is dat er met Armageddon een aardse plek bedoelt wordt. Het gaat om de berg van Meggido daar heeft het volk veel gevechten geleverd. Het is een plaats die symbool staat voor de strijd tussen Gods volk en haar vijanden.

[..]

Ik weet ook niet alles. Maar ik weet dus wel dat de duivel niet die verstoten engel is met de naam Lucifer.
De duivel is een gevallen engel, de engel die het dichtst bij God stond.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_169594317
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:12 schreef W-itchy het volgende:
Maak maar een Vergeertopic en dan ga ik je daar zeggen wat Vergeer is.
Wie Vergeer is staat op het net. Wat hij geschreven heeft weet je niet. En nu ?
pi_169595021
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:12 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Hoor je mijn ogen rollen?

Maak maar een Vergeertopic en dan ga ik je daar zeggen wat Vergeer is. Of anders verander je deze topictitel maar, nog beter.
Is er al
F&L / Het grote Charles Vergeer topic
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_169595413
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:52 schreef Panterjong het volgende:
[

[..]

Nee, het is duidelijk dat de inhoud van het oudste evangelie Marcus gaat over de strijd om Jeruzalem.

Welke rol speelt Jezus dan in jouw religie?
  vrijdag 17 maart 2017 @ 19:26:27 #299
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_169597052
quote:
[quote]0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 17:02 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik weet op welk verhaal je doelt (volgens mij ergens in het oude testament), maar als je die teksten goed leest wordt er over 2 totaal verschillende personen gesproken.
Kijk maar naar de manier hoe er over de personen gesproken wordt of hoe deze over de ander spreken. ;) Satan is de tegenstander, niet alleen een ander woord voor tegenstander.

God maakte dan blijkbaar een fout toen die de schrijvers deed inspireren Zijn woord op te schrijven.

[/quote][..]

De duivel is een gevallen engel, de engel die het dichtst bij God stond.
[/quote]

Prima dat je dat gelooft. Het staat niet zo in de bijbel.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  vrijdag 17 maart 2017 @ 19:29:25 #300
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_169597114
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 18:01 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Welke rol speelt Jezus dan in jouw religie?
In mijn religie? Een voorbeeld.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')