abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 11 juni 2017 @ 10:47:10 #226
447051 crew  Peejtur
pi_171612844
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 00:01 schreef jdel het volgende:
Voor een bbq altijd.
En leuk om eens wat namen irl te zien...

Is tevens de 2500 laser voldoende voor wat logo's te graveren dat je weet?
Even een topic voor gemaakt om een eventuele meet te organiseren.

K&W / K&W meet?
  zondag 11 juni 2017 @ 20:32:00 #227
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_171626052
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 10:03 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Het kan met meerdere programma's, maar ik gebruik zelf T2Laser. Een erg fijn programma.
Ik ga van de week de licentie ervan kopen zo fijn vind ik het ^O^

[..]

Tot enkele dagen geleden nog nooit van gehoord, maar binnen 10 minuten had ik al wat werkbaars. Dus is echt niet moeilijk. Hoef je ook niet veel kennis van tekenprogramma's voor te hebben. Enig verstand is natuurlijk wel handig ;) Maar dat heb je, dus komt goed ;)

[..]

Goed idee.
Maar het wordt toch geen BBQ met té veel mensen... denk dat 10 man wel goed is toch?!
En uiteraard alleen mensen die geregeld in mijn topic posten, dus geen "vreemde" :P
Nou, tbh denk ik dat je gewoon het beste een groeps PM kunt sturen naar de mensen die jij graag wil uitnodigen; de mensen die jij regulars vindt. Niet iedereen zal kunnen, maar dan kun je in de pm evt een linkje naar een datumprikker plakken. Blijft het hier ook een beetje OT :P
pi_171651609
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 08:50 schreef Atmoz het volgende:

[..]

:Y Dat vind ik nou ook ^O^

[..]

Ligt er natuurlijk aan waarin, maar ik denk dat het verschil niet super groot is met de mijne: ze kunnen beide niet snijden in bijvoorbeeld hout of plexiglas, en de rest (papier, plastic, etc...) zal ook gewoon met de 2500mW gaan :)

De reden dat ik de 5500mW heb gekocht is omdat ik hoop dat ik er stiekem toch iets meer mee kan snijden. Bijvoorbeeld bepaalde schuimen, rubbers, en héél dun hout >:)

[..]

Cool ^O^

Hoe werkt zoiets normaal? Wordt er een lijstje met namen gemaakt, en erna gezamenlijk een datum geprikt? Of wat is de bedoeling? :P
In het verleden wel vaker meetings georganiseerd en het afstemmen van een datum met de anderen is echt een nachtmerrie. Je kan beter gewoon een datum prikken dat je zelf kan, jij bent de host en kan de ander dan niet, dan is het pech, kan meer dan de helft niet, kan ja altijd nog nieuwe datum prikken.
  Knikkerking woensdag 14 juni 2017 @ 18:12:41 #229
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_171694188
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 10:47 schreef Peejtur het volgende:

Even een topic voor gemaakt om een eventuele meet te organiseren.

K&W / K&W BBQ-meet - odz "Meeten is weten!"
Leuk dat je een meet & greet organiseert ^O^

Maar ik wilde sowieso ook hier bij mij eens voor de "bekenden" (onder andere diegene die geregeld in mijn topic posten, waar ik mee PM of wat zelfs al eens zijn hier geweest of ik bij hun) een meet & greet + evt. BBQ organiseren :)

quote:
14s.gif Op zondag 11 juni 2017 20:32 schreef MrBanaan1 het volgende:

Nou, tbh denk ik dat je gewoon het beste een groeps PM kunt sturen naar de mensen die jij graag wil uitnodigen; de mensen die jij regulars vindt. Niet iedereen zal kunnen, maar dan kun je in de pm evt een linkje naar een datumprikker plakken. Blijft het hier ook een beetje OT :P
Dat is misschien ook een goed idee.
Zal dat t.z.t eens bekijken inderdaad :Y
Wel lastig: ik zou zo 1,2,3 nu niet iedereen kunnen opnoemen... terwijl als diegene zich meld in het topic dat ik denk "oh ja die ook" :P

Dus nog effe goed nadenken wat handig is.

quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 21:06 schreef Meike26 het volgende:

In het verleden wel vaker meetings georganiseerd en het afstemmen van een datum met de anderen is echt een nachtmerrie. Je kan beter gewoon een datum prikken dat je zelf kan, jij bent de host en kan de ander dan niet, dan is het pech, kan meer dan de helft niet, kan ja altijd nog nieuwe datum prikken.
Goed idee!!
Dat "probleem" heb ik zelfs al met m'n vrienden 8)7
pi_171694366
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:12 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Leuk dat je een meet & greet organiseert ^O^

Maar ik wilde sowieso ook hier bij mij eens voor de "bekenden" (onder andere diegene die geregeld in mijn topic posten, waar ik mee PM of wat zelfs al eens zijn hier geweest of ik bij hun) een meet & greet + evt. BBQ organiseren :)

[..]

Dat is misschien ook een goed idee.
Zal dat t.z.t eens bekijken inderdaad :Y
Wel lastig: ik zou zo 1,2,3 nu niet iedereen kunnen opnoemen... terwijl als diegene zich meld in het topic dat ik denk "oh ja die ook" :P

Dus nog effe goed nadenken wat handig is.

[..]

Goed idee!!
Dat "probleem" heb ik zelfs al met m'n vrienden 8)7
Niet lullen maar poetsen, waar zijn je gelaserde bordjes? :Y)
  Knikkerking woensdag 14 juni 2017 @ 18:27:32 #231
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_171694477
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:22 schreef Sjoerdfoto het volgende:

Niet lullen maar poetsen, waar zijn je gelaserde bordjes? :Y)
Hehe :P
Eerst effe die kast afmaken zodat ik 't hier thuis wat kan opruimen. M'n vriendin wordt gek van de rommel :+

En wow saai... :{w Bijna een hele pagina zonder een enkele foto >:)

Dan maar even wat aankopen showen :+

Scharnieren (+overige) voor m'n kastenwand:



Kant en klare RGB-controller om eens wat mee te klommelen:


(+2 managed switches om mijn SONOS weer werkend te krijgen)

Vandaag ook de panelen besteld voor de deuren van de kast. Die worden morgen afgeleverd.

[edit]

Ohja, en laminaat + ondervloer voor een kantoortje + hout voor in m'n garage ;)
pi_171694587
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:27 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Hehe :P
Eerst effe die kast afmaken zodat ik 't hier thuis wat kan opruimen. M'n vriendin wordt gek van de rommel :+

En wow saai... :{w Bijna een hele pagina zonder een enkele foto >:)

Dan maar even wat aankopen showen :+

Scharnieren (+overige) voor m'n kastenwand:

[ afbeelding ]

Kant en klare RGB-controller om eens wat mee te klommelen:

[ afbeelding ]
(+2 managed switches om mijn SONOS weer werkend te krijgen)

Vandaag ook de panelen besteld voor de deuren van de kast. Die worden morgen afgeleverd.

[edit]

Ohja, en laminaat + ondervloer voor een kantoortje + hout voor in m'n garage ;)
zo ken ik je weer :+
  woensdag 14 juni 2017 @ 19:42:32 #233
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_171695797
Wat zijn die oranje dingen in dat zakje? En voor welk merk ben je gegaan? Zelf koop ik meestal blum softclose. Zijn fijne scharnieren :Y .
pi_171697499
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:27 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Hehe :P
Eerst effe die kast afmaken zodat ik 't hier thuis wat kan opruimen. M'n vriendin wordt gek van de rommel :+

En wow saai... :{w Bijna een hele pagina zonder een enkele foto >:)

Dan maar even wat aankopen showen :+

Scharnieren (+overige) voor m'n kastenwand:

[ afbeelding ]

Kant en klare RGB-controller om eens wat mee te klommelen:

[ afbeelding ]
(+2 managed switches om mijn SONOS weer werkend te krijgen)

Vandaag ook de panelen besteld voor de deuren van de kast. Die worden morgen afgeleverd.

[edit]

Ohja, en laminaat + ondervloer voor een kantoortje + hout voor in m'n garage ;)
eventjes uit nieuwsgierigheid..
waarom heeft sonos managed switches nodig?
  Knikkerking woensdag 14 juni 2017 @ 21:10:04 #235
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_171697720
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:33 schreef Sjoerdfoto het volgende:

zo ken ik je weer :+
*O*

quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:42 schreef bleiblei het volgende:
Wat zijn die oranje dingen in dat zakje? En voor welk merk ben je gegaan? Zelf koop ik meestal blum softclose. Zijn fijne scharnieren :Y .
Dat zijn de "dingen" die je vastmaakt aan de (onderkant van de) lade, en ermee ze vast zitten geklikt. Het zijn inderdaad softclose geleiders en scharnieren van Blum ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:01 schreef akatar het volgende:

eventjes uit nieuwsgierigheid..
waarom heeft sonos managed switches nodig?
Nou, dat is een lang verhaal... en nóg langere (en veel) telefoontjes met hun servicedesk :X
Om een lang verhaal kort te maken: ze raden me deze aan. Hierbij (een deel van) hun tekst:

quote:
Bent u in staat om alles wat er bekabeld is in uw netwerk op 1 switch aan te sluiten? Zo ja, dan raad ik de Netgear GS105E (of GS108E voor meer poorten) aan. Deze filtert automatisch op multicast signalen en leert in welk apparaat ze wel wil hebben en welke niet. Let op, de 'E' is onontbeerlijk in het model. Ze bestaan ook zonder de E (GS108 bijv.) maar deze filtert geen multicast.

Een andere optie (mocht de multicast van een draadloze bron komen, dan helpt een switch niet) om te kijken waar het signaal vandaan komt, is een programma genaamd wireshark. Hiermee kunnen we misschien de bron vinden. Dan kunt u het beste weer even telefonisch contact opnemen.
Ik had opeens extreem last van muziekuitval, en dat kan dus blijkbaar komen door dit soort "gedoe". En aangezien ik iedere dag van 7u 's morgens tot +/- 22u 's avonds naar SONOS luister, wilde ik dit graag opgelost hebben.
pi_171697922
Waar bestel je die scharnieren Atmoz? Zijn dit de gewone voorliggende?
pi_171697983
hmm ik heb hier een bedraad netwerk van 60+ aansluitingen, draadloos niet meegeteld en sonos werkt prima...
  Knikkerking woensdag 14 juni 2017 @ 21:34:02 #238
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_171698209
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:19 schreef ridsel het volgende:
Waar bestel je die scharnieren Atmoz? Zijn dit de gewone voorliggende?
Het zijn halfvoorliggende. Ik heb ze hiervandaan: https://www.meubelbeslagonline.nl/scharnieren

quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:22 schreef akatar het volgende:
hmm ik heb hier een bedraad netwerk van 60+ aansluitingen, draadloos niet meegeteld en sonos werkt prima...
Ik heb ook (bijna) nooit last gehad, daarom heb ik ook zoveel SONOS: omdat ik er super tevreden over ben ^O^ (ook over hun service trouwens! Echt meer dan uitstekend _O_ )

Maar volgens mij komt het (onder andere*) door een nieuwe NAS wat ik laatst erbij heb gezet. Die heb ik nu al enkele dagen (om het probleem te tackelen) alweer uit staan, en nu zijn die pieken in een of ander "Per-TXQ" segment (uit te lezen via een speciale URL (webservice) naar de apparaten toe) weer weg.

*ondanks dat ik die NAS (waarvan ik dus denk dat die er sowieso mee te maken heeft) uit zet, werkt SONOS nog niet helemaal 100% Dus morgen maar weer bellen met hun :)
pi_171698214
Vast die frequentie van die laser die dwars ligt.
  Knikkerking woensdag 14 juni 2017 @ 21:35:45 #240
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_171698250
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:34 schreef Glider76 het volgende:
Vast die frequentie van die laser die dwars ligt.
lol :P Die staat ook altijd aan O-)
pi_171700089
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:35 schreef Atmoz het volgende:

[..]

lol :P Die staat ook altijd aan O-)
Heb je er al zo'n diamant onder gehad? 100.000 laserstralen door je werkplaats.
pi_171725695
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:39 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Heb je er al zo'n diamant onder gehad? 100.000 laserstralen door je werkplaats.
En de boel laten affikken zekers terwijl je dakloos en blind achterblijft :D _O-
  Moderator vrijdag 16 juni 2017 @ 18:38:24 #243
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_171737251
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:35 schreef Atmoz het volgende:

[..]

lol :P Die staat ook altijd aan O-)
Je maakt ook daar al fiks gebruik van ;) :P
pi_171737686
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 07:50 schreef Meike26 het volgende:

[..]

En de boel laten affikken zekers terwijl je dakloos en blind achterblijft :D _O-
De hond heeft hij al, nog even op zijn draaibak een stok draaien. rood met wit verven :)
pi_171746590
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:59 schreef akatar het volgende:

[..]

De hond heeft hij al, nog even op zijn draaibak een stok draaien. rood met wit verven :)
En dan pas mag hij de diamant onder de laserstraal houden..?! :D

Lees je wel mee Atmoz ? ^O^
  Knikkerking zaterdag 17 juni 2017 @ 17:38:39 #246
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_171753718
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 09:00 schreef Meike26 het volgende:

[..]

En dan pas mag hij de diamant onder de laserstraal houden..?! :D

Lees je wel mee Atmoz ? ^O^
Lezen wel ja, maar ik heb d'r eigenlijk niet veel op te zeggen :P
  zondag 18 juni 2017 @ 11:32:00 #247
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_171767562
Wat staat er eigenlijk nog op de planning Atmoz? Qua lopende projectjes, grotere projecten etc. Vakantie voor de deur (toch?) dus wie weet :P
  Knikkerking zondag 18 juni 2017 @ 12:21:41 #248
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_171768377
quote:
14s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:32 schreef MrBanaan1 het volgende:
Wat staat er eigenlijk nog op de planning Atmoz? Qua lopende projectjes, grotere projecten etc. Vakantie voor de deur (toch?) dus wie weet :P
Toevallig heeft m'n vriendin vanaf morgen vakantie inderdaad :Y
We hadden plannen om op reis te gaan, maar die hebben we laatst wat bijgesteld: we blijven hier om vanalles en nog wat aan te pakken:

- split unit airco ophangen/installeren in woonkamer (ook bij de buren, ik heb een duo split gekocht)
- zwembadje afmaken*
- tuin wat fatsoeneren (2 big bags steentjes + worteldoek besteld om het wat meer onderhoudsvrij en netter te maken)
- offertes aangevraagd voor maken oprit + stukje terras tussen garage-aanbouw en huidige terras
- offertes aangevraagd om bloembak van 2x1m (50cm hoog) te maken** in de voortuin
- kleine dingen in tuin afgronden (bijvoorbeeld natuursteen plaatsen op de muurtjes met steenstrips, plaatsen RVS palen voor hangmaten, eventueel wat extra verlichting plaatsen, etc...)
- inloopkast afmaken (verlichting doet het nog niet, etc...)
- wandkast computerkamer afmaken
- computerkamer verder afmaken (nieuw bureau uitdenken + maken + laten spuiten, monitor beugels met CNC machine maken, speakers ophangen, etc...)
- kleine dingen in het huis (er hangt bijvoorbeeld nog steeds zo'n verhuislamp op de wc)
- vast nog dingen die ik vergeet

Wat werk (zakelijk dus) betreft ligt er ook vanalles te wachten:

- druk aan het bouwen aan een nieuwe escaperoom
- nieuw bedrijfje opstarten met m'n neefje + collega programmeur (morgen laminaat leggen + kantoortje inrichten)
- project Pink Floyd beeldjes loopt nog steeds. Kost op dit moment weinig tot geen moeite/tijd, alleen af en toe mailen. Maar áls daar straks groen licht op komt (droom droom) dan gaat 't loos...
- al enige maanden ben ik met een ander neefje met een project bezig (vooral veel software en nog meer mechanica) waar ik nog niet veel over kan/wil vertellen. Maar dit kost zeer veel tijd vanwege de trial and error/problemen waar we tegenaan lopen. Maar we komen nu langzaam van de grond :D Ik kan dan ook niet wachten om het hier te laten zien, want ik denk dat het erg gaaf gevonden zal worden.

Zoals je ziet hoef ik niet stil te zitten de komende tijd :P

* ik ben er aan het denken om het voor nu even zo te laten, en vanmiddag even goed schoon te maken en water erin te doen (aangezien het weer warm gaat worden komende week)

** kan ik zelf ook (met wat hulp), maar helaas geen tijd voor
pi_171796774
Zo, weer bijgelezen. Mooie dingen weer 8-)
  Knikkerking donderdag 29 juni 2017 @ 19:47:53 #250
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_172050813
Vandaag was 't dan zover.... Ik mocht m'n CNC-machine gaan ophalen *O*

Hij staat helaas nog niet op z'n plek (te zwaar) dus nog niet kunnen werken ermee. Wel alvast wat foto's gemaakt:

























Van het weekend krijg ik hulp om het ding op zijn uiteindelijke locatie te krijgen.
Dus pas dan kan ik ermee gaan werken. Can't wait })
  donderdag 29 juni 2017 @ 19:54:06 #251
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_172050933
zo vet O+ .
maareh, nu heb je de rest van je gereedschap niet meer nodig neem ik aan? *) .
pi_172051188
Ach, je zal er wel alvast pizza mee kunnen snijden ;)

Gaaf ding! Ik ben jaloers 8-)
  Knikkerking donderdag 29 juni 2017 @ 20:23:47 #253
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_172051644
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 19:54 schreef bleiblei het volgende:
zo vet O+ .
:Y

quote:
maareh, nu heb je de rest van je gereedschap niet meer nodig neem ik aan? *) .
Klopt. Wanneer kwam je 't ook alweer ophalen? :P

quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:06 schreef FranticDJ het volgende:
Ach, je zal er wel alvast pizza mee kunnen snijden ;)
Hehe, dan vind m'n vriendin het misschien iets minder erg als die hier wat langer staat O-)

quote:
Gaaf ding! Ik ben jaloers 8-)
Je ging er zelf toch ook ooit een nemen, dus komt goed toch?! ^O^ :Y)
pi_172051959
Sjiek ding weer kerel, veel plezier ermee! Ik ben benieuwd naar je eerste werk.
Laat die handjes wapperen!
pi_172052171
moest er vanmiddag aan denken, wil mijn naam frezen in aluminium als naambordje.

Doe je ook commerciele opdrachten?
pi_172052442
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:23 schreef Atmoz het volgende:
[..]

Je ging er zelf toch ook ooit een nemen, dus komt goed toch?! ^O^ :Y)
Ooit over 20 jaar ofzo :+
  Knikkerking vrijdag 30 juni 2017 @ 08:05:51 #257
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_172059930
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:35 schreef Gieliovd het volgende:
Sjiek ding weer kerel, veel plezier ermee! Ik ben benieuwd naar je eerste werk.
Thanks man _O_
Ik ben ook benieuwd. Het zou niet zo moeilijk moeten zijn, maar het zijn me toch wat instellingen en dingen waar je rekening mee moet houden :X Maarja, hopelijk ben ik daar snel doorheen...

quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:42 schreef Glider76 het volgende:
moest er vanmiddag aan denken, wil mijn naam frezen in aluminium als naambordje.

Doe je ook commerciele opdrachten?
Uhmm, eigenlijk nog niet echt aan gedacht. Maar voor hier op FOK! wil ik best wat dingen maken hoor. Zodra ik een beetje wegwijs ben met dat ding (zie je vanzelf wel :P) dan mag je me een ontwerp toesturen!

quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:51 schreef FranticDJ het volgende:

Ooit over 20 jaar ofzo :+
Hehe, dás wel heeeeel lang ;)
Ik zal (hopelijk binnen niet al te lange tijd) wat "in progress" foto's/filmpjes posten, daar wordt je misschien weer even warm van :+
pi_172059953
hoeveel ''rib'' haalt zo'n cnc-machientje nu ongeveer uit je lijf... als ik zo vrij mag zijn?
Echte mannen eten geen honing...
die kauwen op bijen!
pi_172060028
Holy shit wat een ding O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:08 schreef PTScribble het volgende:
hoeveel ''rib'' haalt zo'n cnc-machientje nu ongeveer uit je lijf... als ik zo vrij mag zijn?
Volgens mij staan de prijzen gewoon op de website van ze.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  vrijdag 30 juni 2017 @ 08:15:27 #260
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_172060029
Kalm beginnen, rustige speeds & feeds dan kan er weinig mis gaan.
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking vrijdag 30 juni 2017 @ 08:16:03 #261
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_172060036
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:08 schreef PTScribble het volgende:
hoeveel ''rib'' haalt zo'n cnc-machientje nu ongeveer uit je lijf... als ik zo vrij mag zijn?
Ligt eraan wat je voor een "rib" moet betalen :P

Ik ben hierdoor net geen 7 ribben lichter geworden O-) (in dit geval kostte 1 rib 1K)

[edit]

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:15 schreef Asschen_sukar het volgende:
Holy shit wat een ding O+
Vind 'm ook érg impressive. Zeker als die zo "aanwezig" op de eetkamertafel staat :P


quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:15 schreef Gieliovd het volgende:
Kalm beginnen, rustige speeds & feeds dan kan er weinig mis gaan.
Inderdaad dit ^O^ En dan nog "droog" frezen zonder freesje en met de Z-as (veel) te hoog... Daarna zeer voorzichtig met houten platen eronder eens een stukje "echt" frezen. Maar vind het toch wel spannend hoor. De machine heeft enorm veel kracht, en is uiterst stijf, dus áls ik iets verkeerds doe, dan drukt het ook goed door :')
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 08:55:28 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172060459
Gaaf ding Atmoz 8-)

Hoe ziet die eettafel er uit trouwens. Je pleurt alles er op, ben elke keer weer 'bang' voor dat blad :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking vrijdag 30 juni 2017 @ 09:24:27 #263
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_172060960
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:55 schreef derLudolf het volgende:
Gaaf ding Atmoz 8-)
Danke!

quote:
Hoe ziet die eettafel er uit trouwens. Je pleurt alles er op, ben elke keer weer 'bang' voor dat blad :@
Tja, hoe moet ik dat zeggen? "had'ie maar geen tafel moeten worden" :P

Nee, even zonder gekheid: dat valt best mee. Het is een 4cm dik massief blad, dus mocht het echt eens uit de hand lopen dan kan ik er altijd een laagje vanaf halen. Maar tot nu toe valt 't dus mee: paar kleine putjes en hier en daar wat krasjes. Helemaal niet storend, het is nog altijd een mooie tafel.

En ik zou me er (veel) meer aan storen als ik die niet echt kon gebruiken zoals ik zelf wilde... ^O^
  vrijdag 30 juni 2017 @ 14:15:15 #264
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_172067454
Ben wel benieuwd waar je dat gevaarte gaat opstellen in de werkplaats... als ik iets van eettafel formaat neer zet, is het toch echt wel vrij vol.
Laat die handjes wapperen!
pi_172069895
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 19:47 schreef Atmoz het volgende:
Vandaag was 't dan zover.... Ik mocht m'n CNC-machine gaan ophalen *O*

Hij staat helaas nog niet op z'n plek (te zwaar) dus nog niet kunnen werken ermee. Wel alvast wat foto's gemaakt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Van het weekend krijg ik hulp om het ding op zijn uiteindelijke locatie te krijgen.
Dus pas dan kan ik ermee gaan werken. Can't wait })
"diepe buiging"
kan niet wachten tot ik zie wat je creaties zijn.
pi_172105993
Goddomme Atmoz... Heb je eens een loterij gewonnen ofzo?? :o
  Knikkerking zondag 2 juli 2017 @ 08:26:21 #267
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_172106175
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:15 schreef Gieliovd het volgende:
Ben wel benieuwd waar je dat gevaarte gaat opstellen in de werkplaats... als ik iets van eettafel formaat neer zet, is het toch echt wel vrij vol.
De machine komt niet in de werkplaats ;) Daar is het inmiddels vol genoeg inderdaad.
Sowieso nu daar al enkele weken niet is opgeruimd --> bende van ellende })

Gisteren met 5 sterkte kerels (en dat was nodig :Y)) de machine naar zijn nieuwe plekje gebracht:



Dit is het kleinste kamertje in m'n huis, dus perfect als "mini-makerspace" :D Ik ga de laser ook daar plaatsen binnenkort. En uiteindelijk wil ik nog eens gaan kijken voor een 3D printer. Alle computergestuurde "machines" bij elkaar ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:52 schreef akatar het volgende:

"diepe buiging"
kan niet wachten tot ik zie wat je creaties zijn.
Thanks man ^O^
Ik ben ook zéér benieuwd hoe 't me afgaat dit alles.
Heb op school nooit iets met CNC gedaan ofzo, en verder ken ik ook niet echt iemand met zo'n ding, dus ik moet het echt zelf gaan leren allemaal.... Vind het wel een beetje spannend hoor >:)

Gisteren, vlak voordat we hem naar boven brachten heb ik 'm even snel aan het werk gezet. Zijn eerste opdrachtje:



:9~

Hopelijk volgen snel ingewikkeldere vormen haha...

quote:
12s.gif Op zondag 2 juli 2017 06:18 schreef mien-moeke het volgende:
Goddomme Atmoz... Heb je eens een loterij gewonnen ofzo?? :o
Lol, als dát zo was had ik wel een grotere werkplaats :Y)
Maar wel leuk dat je dat denkt :P
  dinsdag 4 juli 2017 @ 00:38:34 #268
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_172154478
Damn cool man _O_ Doggo keurt het ook goed zo te zien :P

Trouwens, wat voor eettafel is dat? Komt me bekend voor qua stijl haha.

Hoe ga je het trouwens doen met zaagsel in die kleine ruimte, zeker met de pc erbij enzo.
pi_172156322
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 00:38 schreef MrBanaan1 het volgende:

Trouwens, wat voor eettafel is dat? Komt me bekend voor qua stijl haha.

Als ik het goed zie is het een esprit eettafel.
pi_172156615
@Atmoz, misschien een keer een fablab / makerspace binnen wandelen, meeste grote steden hebben er wel 1 of zelfs meerdere, zij kunnen je vast helpen met wat cnc info (en evt ook wbt laser en 3D printing).

Nog 2 maandjes dan krijg ik mijn 3-in-1 apparaatje in huis :D
Ze zijn bij Snapmaker nu druk bezig met het schrijven van het software pakket. Als het goed is maken ze er dus ook een all-in-one programma van, gebasseerd op Cura.
Qua afzuiging zit ik er aan te denken een kruimeldief aan de zijkant op te hangen en dan mbv 3D printing een paar mondjes te maken, laser vraagt weer een andere soort van afzuiging dan 3D printing en zo ook weer CNC.

Alhoewel het een simpel cirkeltje is, ziet ie er wel erg strak uit hoor (tenzij je een vierkantje had ingegeven als opdracht). ^O^
  Knikkerking woensdag 5 juli 2017 @ 15:16:06 #271
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_172190336
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 00:38 schreef MrBanaan1 het volgende:
Damn cool man _O_ Doggo keurt het ook goed zo te zien :P
Haha, die vind 't allemaal wel prima ja :+

quote:
Trouwens, wat voor eettafel is dat? Komt me bekend voor qua stijl haha.
Dat is de Milano van bij http://www.rvs-tafels.eu/tafels/eettafels/

quote:
Hoe ga je het trouwens doen met zaagsel in die kleine ruimte, zeker met de pc erbij enzo.
Daar heb ik vanmorgen een nieuwe stofzuiger voor gekocht:



Daarmee moet 't helemaal goed komen ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 07:56 schreef diadakan het volgende:

Als ik het goed zie is het een esprit eettafel.
Er zullen vast meerdere merken zijn wat (ongeveer) deze tafel voeren denk ik.
Deze was echter custom-made vanwege wat aparte wensen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 08:23 schreef Meike26 het volgende:
@Atmoz, misschien een keer een fablab / makerspace binnen wandelen, meeste grote steden hebben er wel 1 of zelfs meerdere, zij kunnen je vast helpen met wat cnc info (en evt ook wbt laser en 3D printing).
Ik ben hier in de buurt (Maastricht) wel eens vaker binnengelopen. Altijd erg interessant :Y

quote:
Nog 2 maandjes dan krijg ik mijn 3-in-1 apparaatje in huis :D
Cool ja 8-) Maar helaas nog effe wachten dus }:|

quote:
Ze zijn bij Snapmaker nu druk bezig met het schrijven van het software pakket. Als het goed is maken ze er dus ook een all-in-one programma van, gebasseerd op Cura.
Qua afzuiging zit ik er aan te denken een kruimeldief aan de zijkant op te hangen en dan mbv 3D printing een paar mondjes te maken, laser vraagt weer een andere soort van afzuiging dan 3D printing en zo ook weer CNC.
Een kruimeldief... hmzzz, dat zou ik persoonlijk niet doen. Tenminste, de kruimeldieven wat ik ken zijn (denk ik) zeker niet geschikt om langer dan bijvoorbeeld 30 min. achter elkaar aan te staan. Ze zijn gemaakt met de gedachte dat ze sowieso weer in de lader moeten nadat ze leeg zijn (zal wel niet veel langer duren dan 15 minuten denk ik?!) dus dan kunnen ze normaal fijn afkoelen en bijkomen. Jij gaat 'm dan neem ik aan aan de vaste stroom hangen, en dan staat zo'n ding veel langer aan. Ik zou het niet doen/durven. Zeker niet als ik er niet constant bij ben!

quote:
Alhoewel het een simpel cirkeltje is, ziet ie er wel erg strak uit hoor (tenzij je een vierkantje had ingegeven als opdracht). ^O^
Klopt, het cirkeltje is absoluut zeer mooi. Zelfs voor MDF :P
Mag ook wel voor zo'n apparaat natuurlijk: hij doet 0,003125mm per stapje _O_
Heeft bij MDF (of wat voor hout dan ook eigenlijk) helemaal geen zin zulke nauwkeurigheid, maar wel leuke specs toch :+
pi_172199503
Goeie informatie, dus dan kan ik beter een normale (compacte) stofzuiger gebruiken ipv een kruimeldief ?! Wat betreft het laseren dacht ik er ook aan om een klein buisje op te hangen naar het luchtrooster toe boven in de hoek. Dan kan ik de verbrande lucht/stank afblazen naar buiten toe..
Zelf vind ik het wel lekker ruiken hoor, maar anders gaat de hele keuken/woonkamer er naar ruiken en naar verloop van tijd zit die lucht overal in.
  Knikkerking zaterdag 15 juli 2017 @ 17:27:34 #273
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_172440446
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 20:48 schreef Meike26 het volgende:
Goeie informatie, dus dan kan ik beter een normale (compacte) stofzuiger gebruiken ipv een kruimeldief ?! Wat betreft het laseren dacht ik er ook aan om een klein buisje op te hangen naar het luchtrooster toe boven in de hoek. Dan kan ik de verbrande lucht/stank afblazen naar buiten toe..
Zelf vind ik het wel lekker ruiken hoor, maar anders gaat de hele keuken/woonkamer er naar ruiken en naar verloop van tijd zit die lucht overal in.
In dat buisje zou ik dan wel een ventilator maken. Dus iets met actieve afzuiging :)

====================================================

Vandaag was een lekker hobby-dagje :D

Vanmorgen (echt vroeg c.q. voor 7u })) een leuk stukje software geschreven voor de controllers van de escaperoom. Daarna lekker klommelen met een weegschaal en Arduino:



En vanmiddag wat rammelen in de tuin:



Een beetje vanalles wat dus *O*
pi_172453036
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 17:27 schreef Atmoz het volgende:

[..]

In dat buisje zou ik dan wel een ventilator maken. Dus iets met actieve afzuiging :)

====================================================

Vandaag was een lekker hobby-dagje :D

Vanmorgen (echt vroeg c.q. voor 7u })) een leuk stukje software geschreven voor de controllers van de escaperoom. Daarna lekker klommelen met een weegschaal en Arduino:

[ afbeelding ]

En vanmiddag wat rammelen in de tuin:

[ afbeelding ]

Een beetje vanalles wat dus *O*
goed bezig!

laat eens wat meer zien van die escape rooms? :)
  Knikkerking zondag 16 juli 2017 @ 12:06:29 #275
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_172454628
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 10:34 schreef akatar het volgende:

goed bezig!

laat eens wat meer zien van die escape rooms? :)
Thanks!

Bedoel je wat meer (bouw)foto's?
Of meer info over de escaperoom?
Veel meer info dan op de website: www.bestescape.nl te zien is kan ik helaas niet geven vanwege eventuele spoilers ;)
pi_172456532
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 12:06 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Thanks!

Bedoel je wat meer (bouw)foto's?
Of meer info over de escaperoom?
Veel meer info dan op de website: www.bestescape.nl te zien is kan ik helaas niet geven vanwege eventuele spoilers ;)
ja en ja

heb jij beide kamers gemaakt?
  Knikkerking zondag 16 juli 2017 @ 13:47:13 #277
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_172456654
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:41 schreef akatar het volgende:

ja en ja

heb jij beide kamers gemaakt?
Jep. Samen met m'n broertje, neefje en soms wat hulp van vrienden ^O^

Ik zal kijken of ik nog wat foto's kan vinden... Maar zoals gezegd: ik kan helaas niet veel online zetten. Jammer, want dat zou al een topic opzich kunnen zijn zoveel gave dingen wat er gemaakt zijn. Van software programmeren tot lassen en van kleine frutseltjes tot hele ruwbouw. Allemaal zelf gemaakt. Eigenlijk is alles zelf gemaakt behalve het introductie-filmpje niet :+
  Moderator zondag 16 juli 2017 @ 13:49:03 #278
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_172456705
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:47 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Jep. Samen met m'n broertje, neefje en soms wat hulp van vrienden ^O^

Ik zal kijken of ik nog wat foto's kan vinden... Maar zoals gezegd: ik kan helaas niet veel online zetten. Jammer, want dat zou al een topic opzich kunnen zijn zoveel gave dingen wat er gemaakt zijn. Van software programmeren tot lassen en van kleine frutseltjes tot hele ruwbouw. Allemaal zelf gemaakt. Eigenlijk is alles zelf gemaakt behalve het introductie-filmpje niet :+
Bedrijfstechnisch ook niet handig om allemaal te publiceren :+
pi_172456710
ik laat me verrassen
  Moderator maandag 17 juli 2017 @ 11:22:11 #280
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_172480009
kunnen we geen Fok! meet doen in zo'n kamer ;)
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
  Moderator maandag 17 juli 2017 @ 12:40:07 #281
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172481420
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:22 schreef Geckoo het volgende:
kunnen we geen Fok! meet doen in zo'n kamer ;)
Kan er geen kamer 3 komen, de zolderkamer? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking dinsdag 18 juli 2017 @ 18:31:40 #282
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_172509433
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:49 schreef Vonkenboer het volgende:

Bedrijfstechnisch ook niet handig om allemaal te publiceren :+
Precies!
En wie het in het echt wilt zien kan altijd een reservering doen natuurlijk :P

quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:49 schreef akatar het volgende:
ik laat me verrassen
^O^

Gisteren en vandaag wat foto's gemaakt:







quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:22 schreef Geckoo het volgende:
kunnen we geen Fok! meet doen in zo'n kamer ;)
Zeker. Goed idee :D Is ook weer een stukje centraler gelegen, dus beter voor iedereen O-) (Maastricht :+)

quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:40 schreef derLudolf het volgende:

Kan er geen kamer 3 komen, de zolderkamer? :+
Haha cool ja _O_ Ik zie het ook nog echt serieus voor me!!
Misschien een gat in de markt.... Misschien eens over nadenken :7
pi_172509699
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:31 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Precies!
En wie het in het echt wilt zien kan altijd een reservering doen natuurlijk :P

[..]

^O^

Gisteren en vandaag wat foto's gemaakt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

Zeker. Goed idee :D Is ook weer een stukje centraler gelegen, dus beter voor iedereen O-) (Maastricht :+)

[..]

Haha cool ja _O_ Ik zie het ook nog echt serieus voor me!!
Misschien een gat in de markt.... Misschien eens over nadenken :7
in ieder geval nu een beetje een idee wat je aan het doen bent :)
  Knikkerking dinsdag 18 juli 2017 @ 19:02:59 #284
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_172510169
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:43 schreef akatar het volgende:

in ieder geval nu een beetje een idee wat je aan het doen bent :)
Ja, dit is een van de 3 ruimtes waarin we bezig zijn.
1 andere kan ik later deze maand nog wat van posten, de andere niet :)

Morgen weer vrolijk door in ieder geval. 6 volledige dagen (8:30u tot zeker 20u) achter elkaar knallen :Y
pi_172511191
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:43 schreef akatar het volgende:

[..]

in ieder geval nu een beetje een idee wat wie je aan het doen bent :)
FTFY o|O

Lekker bezig Freek!
  dinsdag 18 juli 2017 @ 19:56:08 #286
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_172511405
Ik wilde hem niet maken... :9
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking dinsdag 18 juli 2017 @ 20:20:36 #287
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_172511995
Jongens :P



Kijk nou eens die mooie L-boxxen O+
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:27:24 #288
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_172512139
waarom heb je haar hoofd er vanaf geknipt? -O- :P
pi_172512269
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:27 schreef bleiblei het volgende:
waarom heb je haar hoofd er vanaf geknipt? -O- :P
omdat het daar niet om gaat :)
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:33:39 #290
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_172512322
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:32 schreef akatar het volgende:

[..]

omdat het daar niet om gaat :)
je wil toch niet zeggen dat je van Atmoz nog niet genoeg foto's van lboxxen hebt gezien? :') ;)
pi_172512354
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:33 schreef bleiblei het volgende:

[..]

je wil toch niet zeggen dat je van Atmoz nog niet genoeg foto's van lboxxen hebt gezien? :') ;)
:)
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:49:30 #292
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_172512751
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:20 schreef Atmoz het volgende:
Jongens :P

[ afbeelding ]

Kijk nou eens die mooie L-boxxen O+
Wel lillike pantoffels :(
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 20:51:19 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172512805
Die blauwe dozen boeien me vrij weinig Atmoz :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172514464
Welke L-Boxxen?
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 22:31:49 #295
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_172516111
Lijken me geen veilige schoenen voor het klussen :P
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_172532802
Zodra er een datum komt voor een meet, word het opeens een stuk drukker met aanmeldingen omdat iedereen die Lboxxen wil checken _O-
pi_172537057
[flauwe modus]er zit veel stof op die doos, doe er eens wat aan...[/flauwe modus]
  Moderator maandag 24 juli 2017 @ 20:47:40 #299
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_172650831
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:29 schreef Sjoerdfoto het volgende:
[flauwe modus]er zit veel stof op die doos, doe er eens wat aan...[/flauwe modus]
Ow, wat slecht _O- :D
  Moderator woensdag 6 september 2017 @ 07:56:19 #300
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_173614330
Saaaaaaai!

sorry voor alle hoopvolle users die denken dat Atmoz een update heeft gepost en dat ik het maar ben...
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')