abonnement Unibet Coolblue
pi_169385687
Beste klussers,

In mijn huurwoning wil ik wat cv leidingen aanpassen. In bijgevoegde tekening wil ik de 22 mm leidingen gaan omleggen, deze vervangers zijn in afwijkende groene kleur afgebeeld. Zou ik dan de 22 mm leiding tussen slaapkamer en huiskamer kunnen verwijderen? Deze loopt nogal in het zicht en aangezien dit cv systeem een ringleiding is vraag ik mij af of dit een probleem is. Ik hoop dat de tekening een beetje duidelijk is :) Alvast bedankt voor het meedenken.

pi_169385757
Dat is wel een ingrijpende verbouwing om zo even voor andermans huis te verrichten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_169385941
Misschien wat ingrijpend, maar ik zou het wel goed willen aanpakken, want op problemen zit ik niet te wachten. Bij het vervangen van een moederhaard naar een HR ketel heeft men wat 22 mm leidingen precies onder mijn verlaagde plafond in mijn toilet geplaatst. De jongens die de boel hebben aangelegd wilden het zo simpel mogelijk doen en dit was de kortste weg naar een bestaande leiding in de slaapkamer. Dit is de hoofdreden om deze boven het plafond aan te leggen. Daarna loopt die leiding dus naar de slaapkamer, net boven de deur die naar de slaapkamer leidt, die zou dan wat hoger (net onder het plafond) kunnen aanleggen.
pi_169385978
Het is meer dat ik me niet zoveel werk op de hals zou halen voor een huis dat niet van mij is.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 9 maart 2017 @ 01:59:59 #5
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_169386425
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 00:36 schreef Jordy-B het volgende:
Het is meer dat ik me niet zoveel werk op de hals zou halen voor een huis dat niet van mij is.
Dat, en ik vraag me af of dit zomaar mag. Als het nog niet gebeurt is zou ik voor de zekerheid om toestemming vragen.
pi_169387024
Is het een éénpijps systeem?

Zo ja, dan voorzie ik problemen. Die zijn natuurlijk op te lossen door er een tweepijps systeem van te maken.

Veel werk, maar als je het zelf kan, A-kwaliteit materialen koopt, en je bent van plan om nog vele jaren hier te blijven wonen zie ik niet zo'n probleem.

Wel toestemming vragen aan de verhuurder.
  donderdag 9 maart 2017 @ 08:06:09 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169387052
Zorg dat je die toestemming ook zwart op wit krijgt. Dit wil je niet naar de oorspronkelijke staat terug moeten brengen mocht je weg gaan.

Ook kan het als ik mij niet vergis gezien worden als verbetering en dus hogere huur.
And so is the past
pi_169387426
quote:
2s.gif Op donderdag 9 maart 2017 08:06 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Zorg dat je die toestemming ook zwart op wit krijgt. Dit wil je niet naar de oorspronkelijke staat terug moeten brengen mocht je weg gaan.

Ook kan het als ik mij niet vergis gezien worden als verbetering en dus hogere huur.
Ten eerste geldt de mogelijkheid tot huurverhoging alleen wanneer de verhuurder de verbetering gedeeltelijk of geheel heeft betaald.

Ten tweede vraag ik mij af op welk punt van het woningwaarderingsstelsel volgens jou de woning meer punten gaat scoren wanneer een paar leidingen worden gewijzigd.
pi_169658850
Als de 15mm leiding uitgelegd is als 1 pijpsysteem voorzie ik problemen.
indien als 2 pijpsysteem dan geen probleem.

indien 1 pijpsysteem 2 mogelijkheden, 1e mogelijkheid leidingstuk 15mm in hal tussen aanvoer en retour verwijderen, hiermee verplicht je het systeem rond te gaan, nadeel is wel dat laatste radiator langer moet wachten op warmte en het water verder afgekoeld kan zijn.
mogelijkheid 2 is 15 mm in twee pijpsysteem aan te leggen.

huidig lijkt 1 pijp met "2 ringen" 1e ring betreft keuken, douche en slaapkamer en 2e ring betreft woonkamer, slaapkamer en hal.
Bij gewenste verandering maak je dus 1 ring ipv. 2 welke niet gaat werken omdat leiding tussen aanvoer en retour in hal aanwezig is, dit stuk moet je daarom weghalen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')