abonnement Unibet Coolblue
pi_169374708
Sinds wij in onze huidige woning zitten hebben we regelmatig last van wat ik vermoed een verstopping. In de tuin ligt een afvoerputje. Wanneer we in de zomer ons zwembad leeg lieten lopen merkten we al dat dit putje veel moeite had met het afvoeren. Tot vorig jaar was de regenpijp aan de kant van de tuin afgeblind en voorzien van een regenton (om de plante water te geven dacht ik). Echter bleek dat bij hevige regen de overstort van die regenton niet zijn werk deed wat ertoe leidde dat het regenwater de muur in trok. Daarop heb ik de ton verwijderd en loopt het regen water zo de tuin in. Aan de voorkant van ons huis is de regenpijp tevens afgetakt en loopt het voor een groot gedeelte de voortuin in.

Nu wil met de hevige regenval van de laatste dagen hebben we opeens last van een verstopte gootsteen. Ben met zo'n flexibele gootsteenontstopper aan de gang geweest en tot het punt dat er een haakse bocht zit (de grond in), is er in ieder gebal geen verstopping. Nu het enigszins droog is zie ik dat het regenwater gewoon in de tuin blijft staan.

Zou het kunnen dat de afvoer van de gootsteen uitkomt op dezelfde leiding als in de tuin en dat ze beide door een verstopping niet van hun water af kunnen en dat daarom het water van de gootsteen en vaatwasser via de sifon terug omhoog komt?
pi_169376644
Ook gehad hier, de hoofdafvoer waar alle kleine leidingen op zaten was in de voortuin kapot.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator woensdag 8 maart 2017 @ 20:56:21 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169379011
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:13 schreef halfway het volgende:
Ook gehad hier, de hoofdafvoer waar alle kleine leidingen op zaten was in de voortuin kapot.
Het gemeentelijke riool was dus verzakt ? Je gehele hoofdaansluiting ?
pi_169380568
Maar even langs de gemeente dan om een plattegrond aan te vragen (als die aanwezig is)
pi_169511582
Vandaag een mannetje langsgeweest. Blijkt mijn aansluiting op het hoofdriool niet ok. Dat verklaard waarom het water niet weg liep.
  Moderator dinsdag 14 maart 2017 @ 18:30:33 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169512147
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:50 schreef Vliegbaard het volgende:
Vandaag een mannetje langsgeweest. Blijkt mijn aansluiting op het hoofdriool niet ok. Dat verklaard waarom het water niet weg liep.
En nog belangrijker; wat gaan jullie er aan doen ?
pi_169527541
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:30 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En nog belangrijker; wat gaan jullie er aan doen ?
De gemeente bellen en hun het op laten lossen. Zij mogen tevens de huidige rekening betalen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')