abonnementen ibood.com bol.com
pi_169392515
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:25 schreef keste010 het volgende:

[..]

Dan zijn we het in ieder geval ergens over eens, dat scheelt..

[..]

Het is 1 grote padafhankelijkheid: de Westerse inmengingen in zulke gebieden had nooit moeten beginnen. Zodra die begonnen was kon je geen weg meer terug. Maar je had in ieder geval ervoor kunnen kiezen om niet nieuwe bombardementen te steunen en je volledig te fixeren op het opvangen van slachtoffers en voorkomen van radicaliseren.
Mooi dat we het daar over eens zijn. :)

We zijn bijvoorbeeld als EU veel te soft richting Turkije. Laat Erdogan die vluchtelingen maar door laten, dat doet hij uiteraard niet want dan heeft hij niks meer om de EU te chanteren. Zeg maar eens gewoon 'fuck you' tegen dat mannetje eens kijken wat er gebeurt.
donderdag 6 april 2017 14:17 schreef Red_85 het volgende:
Utopische sprookjes gelovende extremistische milieumongool.
  donderdag 9 maart 2017 @ 14:35:53 #127
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169392516
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:33 schreef keste010 het volgende:

[..]

Het is de middenklasse, die net genoeg heeft om te kunnen migreren maar te weinig heeft om voor te blijven. Daarom is het ook niet zo gek dat er nu veel migranten vanuit Afrika zijn. Dat kan je ze alleen niet kwalijk nemen. Je moet juist zorgen dat ze ook redenen hebben om zich in dat land te ontwikkelen en zich voor ontwikkeling van het eigen land in te zetten.
Wie bedoel je met 'je'?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169392528
quote:
7s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Cultuur. En in de meeste landen in de wereld staat dat voor een groot deel gelijk aan religie. Dat verander je niet met geld.
Ik bedoel wat je concreet bedoelde. Welk onderdeel van cultuur, hoe groot is die, en in hoeverre is het een belemmering voor lange termijn ontwikkeling?
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169392530
quote:
14s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

In Afghanistan ja?
Godverdomme, wat een domme fout, thanx.

Ik bedoel uiteraard Irak.
  donderdag 9 maart 2017 @ 14:38:15 #130
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169392559
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:36 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Godverdomme, wat een domme fout, thanx.

Ik bedoel uiteraard Irak.
Ook dan had je geen gelijk hoor. Irak onder Saddam was een van de meest wrede dictaturen ooit. Totaal onvergelijkbaar met Assad of zelfs Ghadaffi.
pi_169392568
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:35 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Mooi dat we het daar over eens zijn. :)

We zijn bijvoorbeeld als EU veel te soft richting Turkije. Laat Erdogan die vluchtelingen maar door laten, dat doet hij uiteraard niet want dan heeft hij niks meer om de EU te chanteren. Zeg maar eens gewoon 'fuck you' tegen dat mannetje eens kijken wat er gebeurt.
Helemaal mee eens. De EU-Turkije deal is pure chantage en een goedkope manier van Rutte en consorten om te kunnen doen alsof ze iets bereikt hebben. Hoe achterlijk Rutte ook weer zat te stellen dat "we de vluchtelingenstroom nu onder controle hebben" terwijl op Griekenland en Italië de meest mensonterende dingen gebeuren.

Je moet gewoon zorgen dat je niet zo afhankelijk wordt van types als Erdogan. Poetin idem dito. Dat begint overigens bij te zorgen dat je op duurzame energie overgaat.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_169392574
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:33 schreef keste010 het volgende:

[..]

Het is de middenklasse, die net genoeg heeft om te kunnen migreren maar te weinig heeft om voor te blijven. Daarom is het ook niet zo gek dat er nu veel migranten vanuit Afrika zijn. Dat kan je ze alleen niet kwalijk nemen. Je moet juist zorgen dat ze ook redenen hebben om zich in dat land te ontwikkelen en zich voor ontwikkeling van het eigen land in te zetten.
Ik neem het ze wel kwalijk; ze houden plekken bezet van mensen die het wel nodig hebben. Ze ondermijnen ook het draagvlak en dat is al niet zo groot.
pi_169392575
quote:
5s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wie bedoel je met 'je'?
'Men'
  donderdag 9 maart 2017 @ 14:39:23 #134
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169392581
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:36 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik bedoel wat je concreet bedoelde. Welk onderdeel van cultuur, hoe groot is die, en in hoeverre is het een belemmering voor lange termijn ontwikkeling?
Primitieve theocratieen moeten uit de weg geruimd worden om ontwikkeling toe te staan.
  donderdag 9 maart 2017 @ 14:40:20 #135
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169392599
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:39 schreef keste010 het volgende:

[..]

'Men'
En waarom lukt 'men' dat niet, ondanks hulp van 'ons'?
pi_169392600
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:39 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik neem het ze wel kwalijk; ze houden plekken bezet van mensen die het wel nodig hebben. Ze ondermijnen ook het draagvlak en dat is al niet zo groot.
Maar stel nou dat jij genoeg hebt om te migreren en je broer niet. Als jij dan denkt hier geld te kunnen verdienen en dat terug te sturen naar je broer zodat die uit de armoede kan komen. Dan is dat toch geen gekke gedachte?

Het werkt misschien niet, soit. Maar de gedachte zelf kan ik iemand niet kwalijk nemen.
pi_169392606
quote:
2s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Primitieve theocratieen moeten uit de weg geruimd worden om ontwikkeling toe te staan.
Dat was geen antwoord op de vraag.
pi_169392612
quote:
2s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En waarom lukt 'men' dat niet, ondanks hulp van 'ons'?
Onze hulp is per saldo negatief. Het geld dat wij ontvangen uit Afrika is groter dan dat wij er naartoe voeren. Lang leve belastingontwijking.
  donderdag 9 maart 2017 @ 14:41:55 #139
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169392623
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:41 schreef keste010 het volgende:

[..]

Onze hulp is per saldo negatief. Het geld dat wij ontvangen uit Afrika is groter dan dat wij er naartoe voeren. Lang leve belastingontwijking.
Leuk, je stokpaardjes er weer bij de haren bij te slepen maar dat heeft niets te maken met de vraag. Waarom lukt het daar niet?
pi_169392632
quote:
14s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ook dan had je geen gelijk hoor. Irak onder Saddam was een van de meest wrede dictaturen ooit. Totaal onvergelijkbaar met Assad of zelfs Ghadaffi.
Vooral tegen sjiitische en Koerdische groepen en de Iran-oorlog, ik weet het.

Ik bedoel meer dat je als gewone Irakese burger niet zo veel te vrezen had.
  donderdag 9 maart 2017 @ 14:43:01 #141
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169392641
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:40 schreef keste010 het volgende:

[..]

Dat was geen antwoord op de vraag.
Natuurlijk wel. De reden dat mensen vluchten heeft alles te maken met de heersende cultuur en besturingsvorm. Dat verander je niet zomaar.
pi_169392675
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:40 schreef keste010 het volgende:

[..]

Maar stel nou dat jij genoeg hebt om te migreren en je broer niet. Als jij dan denkt hier geld te kunnen verdienen en dat terug te sturen naar je broer zodat die uit de armoede kan komen. Dan is dat toch geen gekke gedachte?

Het werkt misschien niet, soit. Maar de gedachte zelf kan ik iemand niet kwalijk nemen.
Ooh daar heb je gelijk in hoor. Natuurlijk begrijp ik de gedachte en ik snap dat mensen het proberen. Maar het loopt de spuigaten uit, ik word serieus boos als ik Marokkanen in een AZC zie zitten, ze hebben daar simpelweg niks te zoeken.
  donderdag 9 maart 2017 @ 14:45:23 #143
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169392679
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:42 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat je als gewone Irakese burger niet zo veel te vrezen had.
Dat is helaas niet waar. Er zijn veel leugenaars die je dat willen doen geloven. Het probleem is alleen dat de meeste Iraki's die wel iets te vrezen hadden niet zo veel meer kunnen vertellen, want ze liggen te rotten in massagraven die vandaag de dag nog ontdekt worden.

Tot welke minderheid je ook behoorde, Saddam kon altijd juist jouw groep kiezen om een nieuwe zondebok te maken. Om nog maar niet te spreken van de hongersnood, gebrek aan gezondheidszorg en vele jaren lang de hoogste kindersterfte in de wereld(!).
pi_169392746
quote:
2s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is helaas niet waar. Er zijn veel leugenaars die je dat willen doen geloven. Het probleem is alleen dat de meeste Iraki's die wel iets te vrezen hadden niet zo veel meer kunnen vertellen, want ze liggen te rotten in massagraven die vandaag de dag nog ontdekt worden.

Tot welke minderheid je ook behoorde, Saddam kon altijd juist jouw groep kiezen om een nieuwe zondebok te maken. Om nog maar niet te spreken van de hongersnood, gebrek aan gezondheidszorg en vele jaren lang de hoogste kindersterfte in de wereld(!).
Aha, dat wist ik niet. Ik had hele andere dingen gelezen, maar er zal ongetwijfeld veel propaganda zijn

''Het geweld in Irak heeft na de arrestatie van Hoessein een andere vorm aangenomen. Onder de wrede dictator was er vooral sprake van gewelddadige onderdrukking vanuit de overheid. Nu is er meer sektarisch geweld, tussen soennieten en sjiieten op straat.''

http://www.nu.nl/buitenla(...)saddam-hoessein.html
pi_169392771
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:41 schreef keste010 het volgende:

[..]

Daar zou ik wel eens wat meer over willen weten!

Heb je toevallig een linkje?
  donderdag 9 maart 2017 @ 14:51:10 #146
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169392780
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:49 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Aha, dat wist ik niet. Ik had hele andere dingen gelezen, maar er zal ongetwijfeld veel propaganda zijn

''Het geweld in Irak heeft na de arrestatie van Hoessein een andere vorm aangenomen. Onder de wrede dictator was er vooral sprake van gewelddadige onderdrukking vanuit de overheid. Nu is er meer sektarisch geweld, tussen soennieten en sjiieten op straat.''

http://www.nu.nl/buitenla(...)saddam-hoessein.html
Dat klopt, sektarisch geweld heeft het overgenomen. Men moet nu bang zijn voor aanslagen in plaats van liquidaties.

Maar in ieder geval kunnen mensen voedsel kopen, hun kinderen naar school sturen en zijn er ziekenhuizen die daadwerkelijk mensen beter maken.
pi_169392852
quote:
14s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt, sektarisch geweld heeft het overgenomen. Men moet nu bang zijn voor aanslagen in plaats van liquidaties.

Maar in ieder geval kunnen mensen voedsel kopen, hun kinderen naar school sturen en zijn er ziekenhuizen die daadwerkelijk mensen beter maken.
Heb je daar toevallig een linkje van dan kan ik me beter inlezen!
pi_169392989
quote:
5s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leuk, je stokpaardjes er weer bij de haren bij te slepen maar dat heeft niets te maken met de vraag. Waarom lukt het daar niet?
Wat lukt waar niet?

Verder heeft het natuurlijk alles te maken met de vraag. Belastingontwijking heeft enorme impact op de effectiviteit van ontwikkelingssamenwerking.
pi_169393006
quote:
14s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. De reden dat mensen vluchten heeft alles te maken met de heersende cultuur en besturingsvorm. Dat verander je niet zomaar.
Dat verander je vooral door mensen (figuurlijk) te wapenen tegen die bestuursvorm. Nederland draagt op dit moment zelf in conflictslanden bij aan het verstevigen van capaciteiten van lokale NGO's. Alleen de bijdragen daarvoor zijn onder leiding van de VVD enorm verschraald. Zonde, want het is nog nooit zo effectief besteed geweest.
pi_169393028
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:50 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Daar zou ik wel eens wat meer over willen weten!

Heb je toevallig een linkje?
Voilá. Ondertussen is de schatting volgens mij hoger opgelopen dan de 10 miljard die hier staat.

Dit is nou bij uitstek iets waar Nederland iets aan zou kunnen doen, aangezien Nederland 1 van 's werelds grootste belastingparadijzen is. Er wordt niet voor niets vaak gezegd: als je belastingontwijking in Nederland aanpakt kan je het budget voor ontwikkelingssamenwerking halveren.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')