Ik hoor een schaap blatenquote:Op donderdag 9 maart 2017 14:04 schreef tralalala het volgende:
https://twitter.com/raddie_cz/status/839806527326289923
Klinkt gezond
F1 is een sport met heel veel onbekenden, dat laat veel ruimte voor wishful thinking en ander chauvinisme. Zoals bij de Olympische Spelen elk land zijn eigen sporten uitzoekt om te laten zien hoe goed het eigen land wel niet is, zo gebeurt dat bij de F1 met de onbekende variabelen.quote:Op donderdag 9 maart 2017 09:59 schreef XL het volgende:
Dat Red Bull succes zo rooskleurig inschatten, dat begrijp ik niet precies? Op basis waarvan precies?
Nee hoor, een paar jaar geleden was het ook qua aerodynamica helemaal niet goed, en alle motoren hebben meer vermogen.quote:Op donderdag 9 maart 2017 10:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Op basis van vorig seizoen, en een krachtbron die nu nog meer vermogen levert. Het aerodynamische pakket van RBR is gewoon altijd al goed geweest.
De laatste 8 jaar is RBR gewoon een podiumcontender geweest. De 4 jaar ervoor mogen gezien worden als opstartjaren.quote:Op donderdag 9 maart 2017 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
F1 is een sport met heel veel onbekenden, dat laat veel ruimte voor wishful thinking en ander chauvinisme. Zoals bij de Olympische Spelen elk land zijn eigen sporten uitzoekt om te laten zien hoe goed het eigen land wel niet is, zo gebeurt dat bij de F1 met de onbekende variabelen.
Het verhaaltje van het oppermachtige Mercedes met superster Hamilton en uitdager RBR met de jonge Verstappen viel erg goed, dus moeten de feiten dat niet verpesten. Dat er met zoveel regelwijzingen geen enkele reden is om aan te nemen dat de verhoudingen ongeveer hetzelfde zijn gebleven doet er niet toe. Tests zeggen gewoon niet zoveel, maar iedereen werkt zich toch de pleuris, sandbaggen verleidt geen enkele concurrent tot achterover leunen. Daarnaast moeten ze data verzamelen en aan afstellingen werken, dus wil je weten hoe de auto op het randje functioneert. Misschien zijn er teams die wat aerodynamische vondsten achterhouden om de concurrentie niet op een spoort te zetten, maar dat is het dan wel zo'n beetje.
[..]
Nee hoor, een paar jaar geleden was het ook qua aerodynamica helemaal niet goed, en alle motoren hebben meer vermogen.
Race simulation time at Ferrari? @AlbertFabrega spots the team even has its 'grid' equipment out in the pits, to make sure every detail will be run through.quote:Op donderdag 9 maart 2017 14:30 schreef DutchTrain het volgende:
Maar de Red Bull en Williams zijn inmiddels ook op de baan en Ferrari heeft ondertussen de halve pitlane afgezet met schermen, omdat ze supergeheime pitstops gaan doen?
Ah, daar ben je. Ik vroeg me al af of we het dit jaar zonder je moesten doen.quote:Op donderdag 9 maart 2017 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
F1 is een sport met heel veel onbekenden, dat laat veel ruimte voor wishful thinking en ander chauvinisme. Zoals bij de Olympische Spelen elk land zijn eigen sporten uitzoekt om te laten zien hoe goed het eigen land wel niet is, zo gebeurt dat bij de F1 met de onbekende variabelen.
Het verhaaltje van het oppermachtige Mercedes met superster Hamilton en uitdager RBR met de jonge Verstappen viel erg goed, dus moeten de feiten dat niet verpesten. Dat er met zoveel regelwijzingen geen enkele reden is om aan te nemen dat de verhoudingen ongeveer hetzelfde zijn gebleven doet er niet toe. Tests zeggen gewoon niet zoveel, maar iedereen werkt zich toch de pleuris, sandbaggen verleidt geen enkele concurrent tot achterover leunen. Daarnaast moeten ze data verzamelen en aan afstellingen werken, dus wil je weten hoe de auto op het randje functioneert. Misschien zijn er teams die wat aerodynamische vondsten achterhouden om de concurrentie niet op een spoort te zetten, maar dat is het dan wel zo'n beetje.
[..]
Nee hoor, een paar jaar geleden was het ook qua aerodynamica helemaal niet goed, en alle motoren hebben meer vermogen.
tot gisteren waren het er 7 begreep ikquote:Op donderdag 9 maart 2017 14:11 schreef SnowOokami het volgende:
Klinkt nog erger dan vorig jaar... hoeveel motoren hebben ze nu al wel niet gewisseld?
Ah, uiteraard. Aan de helm zag ik zo snel niet en 77 lijkt nogal op 44 bij 300km/hquote:Op donderdag 9 maart 2017 14:31 schreef Peterselieman het volgende:
Hamilton? Die zit al lang weer thuis.
Bottas rijdt nu
Die rijden met andere bougievonkjes.quote:Op donderdag 9 maart 2017 14:38 schreef TheJanitor het volgende:
Waarom is Red Bull zo traag vergeleken met de rest?
Moeten ze dikke race bougies erin doenquote:
Inderdaad. Inclusief wat banden opschuren in de pitstraat en een racestart. Red Bull doet nu hetzelfde, dus goed vergelijkingsmateriaalquote:Op donderdag 9 maart 2017 14:33 schreef franklop het volgende:
[..]
Race simulation time at Ferrari? @AlbertFabrega spots the team even has its 'grid' equipment out in the pits, to make sure every detail will be run through.
Zit er (weer) niet goed uit voor McLarentwitter:thebuxtonblog twitterde op donderdag 09-03-2017 om 14:45:34 Given that Stoffel is sitting in hospitality in his civvies, I'd say it'll be a while... https://t.co/Pu93NEd7xQ reageer retweet
Het is natuurlijk ook best lastig.quote:14:52 Op de baan horen we Vettel achter Kvyat aanjagen.
14:54 De Duitser zit nog altijd achter zijn Russische concurrent, ondanks een slipstream op start/finish.
14:56 Vettel is er éindelijk langs - en dat zonder blauwe vlag ;-)
En als je het commentaar leest op raceworld.com is het niet al te best wat de RBR laat zien.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:09 schreef franklop het volgende:
Vettel en Ricciardo zijn begonnen aan de race-sims.
Opheffen dan maar?quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
En als je het commentaar leest op raceworld.com is het niet al te best wat de RBR laat zien.
circa 2 seconden trager dan Ferrari, wel medium vs softs.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
En als je het commentaar leest op raceworld.com is het niet al te best wat de RBR laat zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |