SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de constructeursSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?
In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.
Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.
De Agenda
Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië* Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina
De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en zeer waarschijnlijk ook geen Manor.
Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+)
[b]#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas
Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer)
#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen
Ferrari SF70H (Ferrari 062)
#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen
Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+)
#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon
Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+)
#19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll
McLaren MCL32 (Honda RA617H)
#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne
Toro Rosso (Renault R.E.17)
#55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat
Haas VF-17 (Ferrari 062)
#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen
Renault R.S.17 (Renault R.E.17)
#27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer
Sauber C36 (Ferrari 061)
#9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein
Niet gek na paar installatierondjes met motorquote:
FTFYquote:Op woensdag 8 maart 2017 15:54 schreef lord_bono het volgende:
Ferrari Raikkonen toch niet zo goed als dat iedereen zegt...
Iemand moet hem toch eens vertellen dat Strolldonado dat beter kanquote:Op woensdag 8 maart 2017 15:53 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]https://pbs.twimg.com/media/C6Z2yHjWcAAsBDu.jpg
twitter:MotorsportWeek twitterde op woensdag 08-03-2017 om 15:53:23 He's sustained some damage to the front-wing it seems. Brushed the tyre wall as he's come to a stop. #F1 #F1Testing reageer retweet
Zie je wel dat er televisiebeelden zijnquote:Op woensdag 8 maart 2017 15:53 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]https://pbs.twimg.com/media/C6Z2yHjWcAAsBDu.jpg
In het mediacentrum wel.quote:Op woensdag 8 maart 2017 16:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zie je wel dat er televisiebeelden zijn
race sim lijkt hetquote:
quote:
ik mag hopen dat het geen lege tank is, want 8 ronden van een gehele raceafstand afzitten, terwijl alle peut verbrand is zou betekenen dat de Renault te veel zuipt of de brandstoftank van de Red Bull te klein isquote:
Ferrariquote:Op woensdag 8 maart 2017 17:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Was toch laatst andere ploeg die ook stilviel zonder benzine, bewust.
Ferrari en volgens mij gisteren ook nog eentjequote:Op woensdag 8 maart 2017 17:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Was toch laatst andere ploeg die ook stilviel zonder benzine, bewust.
Dit lijkt meer op een bak-probleem eigenlijk dan een lege tank.quote:Op woensdag 8 maart 2017 17:50 schreef XL het volgende:
https://www.periscope.tv/OfficialMinis/1yoKMeqDEYpKQ?
Minuut 33:15
quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:12 schreef franklop het volgende:
Hopelijk niet het begin van een Honda probleem. Morgen zal RIC ook wel race sim doen denk ik zo
quote:Net voor het einde van de sessie moest Max zijn RB13 aan de kant stilzetten. Aan Verstappen.nl legt hij uit: “We moeten nog precies uitzoeken wat de oorzaak is, maar het lijkt op hetzelfde probleem als vanmorgen. Zoiets is helaas niet ideaal, maar het hoort erbij. Ik heb er alle vertrouwen in dat het tijdig opgelost wordt. Renault heeft al een oplossing voor Melbourne, dus dan zou het in orde moeten zijn.” http://www.verstappen.nl/(...)t&utm_medium=twitter
dit was er welquote:Op woensdag 8 maart 2017 19:33 schreef beantherio het volgende:
Deze week trouwens geen Ted's notebook meer? Ik kan er geen een van gisteren vinden.
Max weet natuurlijk ook dat Red Bull hier met zandzakken rondrijdt.quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:02 schreef beantherio het volgende:
Het stilvallen was toch weer een probleem met de motor: Verstappen viel stil door probleem met power unit
Max klinkt niet echt bezorgd.
In een ander interview was ie heel duidelijk over de oorzaak van de problemen van McLaren: Alonso slams 'no power, no reliability' Honda as ‘only problem’quote:Op woensdag 8 maart 2017 20:10 schreef Ferry_76 het volgende:
Alonso is duidelijk: "Komen dertig kilometer per uur tekort"
"We liggen achter op schema, wat betreft betrouwbaarheid én performance", vervolgt de Spanjaard. "We komen dertig kilometer per uur tekort op het rechte stuk. Op ieder rechte stuk. Dat is veel te veel."
Alonso sloot de persbijeenkomst af met een vrolijke noot. Of hij bocht drie vol gas kon nemen, wilde iemand weten. "Wij zeker. Wij kunnen bijna alle bochten vol gas nemen", lachte hij met de nodige zelfspot.
Honda: Dreams of Power.
quote:Op woensdag 8 maart 2017 20:10 schreef Ferry_76 het volgende:
Alonso is duidelijk: "Komen dertig kilometer per uur tekort"
"We liggen achter op schema, wat betreft betrouwbaarheid én performance", vervolgt de Spanjaard. "We komen dertig kilometer per uur tekort op het rechte stuk. Op ieder rechte stuk. Dat is veel te veel."
Alonso sloot de persbijeenkomst af met een vrolijke noot. Of hij bocht drie vol gas kon nemen, wilde iemand weten. "Wij zeker. Wij kunnen bijna alle bochten vol gas nemen", lachte hij met de nodige zelfspot.
Honda: Dreams of Power.
Had hij maar een GP2 engine op dit moment..quote:Op woensdag 8 maart 2017 20:14 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Enorm triest natuurlijk voor McLaren
Ze zijn er mee bezig: ze willen graag in 2018 een tweede team bedienen. Zie o.a. http://autoweek.com/artic(...)-second-f1-team-2018quote:Op woensdag 8 maart 2017 21:18 schreef nils7 het volgende:
Waarom staat Honda er niet op om een tweede team te leveren?
Nu weten ze nooit of het aan de Mac ligt of niet.
Even afgezien van t feit of een ander team dat torretje van Honda zou willen.
Zou mooi zijn, maar onder de huidige omstandigheden zie ik niemand daar met plezier instappen. Tenzij er een nieuw team op de grid zou komen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 21:23 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ze zijn er mee bezig: ze willen graag in 2018 een tweede team bedienen. Zie o.a. http://autoweek.com/artic(...)-second-f1-team-2018
Het voordeel is wel dat je als zusterteam wel volop mee ontwikkelt. Een achterhoede team kan de gok wagen om een grote stap voorwaarts te maken als Honda er in iedergeval in slaagt het torretje betrouwbaar te maken. De snelheid komt dan vanzelf. Sauber is de eerste in de rij, maar volgens mij kan de inschrijving van Marussia ook nog over gekocht worden tot een bepaalde datum/verstrijking van termijn.quote:Op woensdag 8 maart 2017 21:30 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Zou mooi zijn, maar onder de huidige omstandigheden zie ik niemand daar met plezier instappen. Tenzij er een nieuw team op de grid zou komen.
Honda wilde wel, alleen Ron Dennis wilde de exclusieve klant zijn. Nu hij weg is kan dat wel veranderen. Gerucht gaat dat Sauber volgend jaar met de Honda's wil rijden. (Als ze dat nu nog willen )quote:Op woensdag 8 maart 2017 21:18 schreef nils7 het volgende:
Waarom staat Honda er niet op om een tweede team te leveren?
Nu weten ze nooit of het aan de Mac ligt of niet.
Even afgezien van t feit of een ander team dat torretje van Honda zou willen.
"Wij kunnen alle bochten vol gas nemen" wat een baasquote:Op donderdag 9 maart 2017 08:49 schreef tja77 het volgende:
Godver 30 km/uur
http://www.gpupdate.net/n(...)eter-per-uur-tekort/
Het is de kleur, alle auto's met oranje als boventoon, rijden consequent achterin.quote:Op donderdag 9 maart 2017 08:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
"Wij kunnen alle bochten vol gas nemen" wat een baas
Klopt, 's ochtends korte runs, 's middags een racesim.quote:Op donderdag 9 maart 2017 08:58 schreef franklop het volgende:
RIC werkt vandaag zelfde programma af als Max gisteren, dus in ieder geval ook een race-sim.
Gaan we weerquote:Op donderdag 9 maart 2017 09:04 schreef tja77 het volgende:
Die Williams schijnt volgens vele "kenners" behoorlijk snel te zijn.
Ik ben benieuwd hoe dat tijdens Q en races zal zijn, en hoe vaak die Stroll mensen eraf gaat rijden.
Hij mag vandaag in ieder geval beginnen met de testdag.
Dat zou nog heel goed kunnen, Massa is gewoon een net niet rijder (goed maar geen top 5 coureur), en Stroll lijkt nu nog een loose cannon.quote:Op donderdag 9 maart 2017 09:09 schreef XL het volgende:
Het zou wel leuk zijn als de snelle Bottas nu in de langzamere auto zit. Dat Williams zeg maar met een goede coureur races had kunnen winnen, maar dat ze met Massa en Stroll vastzitten.
quote:De racesimulatie verliep prima. Hoe dat was? Goed. Best saai, maar goed.
Die indruk heb ik dus ook, vandaar ook dat er gisteren een Ferrari langs de baan stond.quote:Op donderdag 9 maart 2017 09:56 schreef Rossdale het volgende:
Ferrari en Williams trappen volgens mij redelijk door, niet volle sjas maar doen wel hun best. Red Bull en Mercedes lijken wel op hun dooie akkertje rondjes te draaien, volgens mij staan die er nog vrij ruim voor.
Op basis van vorig seizoen, en een krachtbron die nu nog meer vermogen levert. Het aerodynamische pakket van RBR is gewoon altijd al goed geweest.quote:Op donderdag 9 maart 2017 09:59 schreef XL het volgende:
Dat Red Bull succes zo rooskleurig inschatten, dat begrijp ik niet precies? Op basis waarvan precies?
Dat idee heb ik precies hetzelfdequote:Op donderdag 9 maart 2017 09:59 schreef XL het volgende:
Dat Red Bull succes zo rooskleurig inschatten, dat begrijp ik niet precies? Op basis waarvan precies?
Precies dit. Renault heeft dikke problemen en Red Bull doet geen long runs. Gister deden ze er 1 en die ging mis. Ze hebben ok ronde tijden op medium, maar op de snellere banden rijden ze minder snel dan de teams die snel testen. Het zegt allemaal niks in deze tijd van het jaar.... maar ik ben wel voorzichtiger met mijn optimisme.quote:Op donderdag 9 maart 2017 10:03 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat idee heb ik precies hetzelfde
Het feit dat de Renault wagens (3 teams) qua long runs tot gisteren nog vrijwel niet hadden gedaan en dat Max ook nog eens tot 2x PU problemen had zou mij eerder zorgen baren. Als team zou je dat alleen niet willen laten merken, immers wil je je concurrentie ook niet wijzer maken.
Volgens Max moet dat probleem voor Melbourne verholpen zijn, omdat er al een oplossing in de maak is.quote:Op donderdag 9 maart 2017 10:03 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat idee heb ik precies hetzelfde
Het feit dat de Renault wagens (3 teams) qua long runs tot gisteren nog vrijwel niet hadden gedaan en dat Max ook nog eens tot 2x PU problemen had zou mij eerder zorgen baren. Als team zou je dat alleen niet willen laten merken, immers wil je je concurrentie ook niet wijzer maken.
Maar goed, dat is dus niet getest (behalve op de testbank).quote:Op donderdag 9 maart 2017 10:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens Max moet dat probleem voor Melbourne verholpen zijn, omdat er al een oplossing in de maak is.
En net als ik dat tik gaat hij naar buiten en zet een tijd neer hahahaquote:Op donderdag 9 maart 2017 10:15 schreef HerrFritz het volgende:
Ricciardo vandaag ook pas 3 installatierondes gereden.....
Hij was al naar buiten, ronde 3 was zijn out-lapquote:Op donderdag 9 maart 2017 10:17 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
En net als ik dat tik gaat hij naar buiten en zet een tijd neer hahaha
Klopt, maar ik ga er vanuit dat de teams met de Renault-motoren de race in Australië wel uit kunnen rijden.quote:Op donderdag 9 maart 2017 10:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar goed, dat is dus niet getest (behalve op de testbank).
4 uur mag het evenement toch maximaal duren?quote:Op donderdag 9 maart 2017 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar ik ga er vanuit dat de teams met de Renault-motoren de race in Australië wel uit kunnen rijden.
Ik snap niet waarom McLaren niet al in Australië is. Als ze nu aan de race zouden beginnen zouden ze misschien nog net het podium kunnen halen. Zijn ze later dan vallen ze er keihard buiten
klopt, maar ik denk dat ze voor de McLaren een uitzondering moeten maken, want tussendoor moeten ze nog 3 motorwissels doenquote:Op donderdag 9 maart 2017 10:23 schreef franklop het volgende:
[..]
4 uur mag het evenement toch maximaal duren?
Hij rijdt volgens mij een stuk voorzichtiger, hij wil niet een Williams afschrijven waardoor Massa vandaag niet kan testen.quote:
Of Strolldonado is de nieuwe Badoerquote:Op donderdag 9 maart 2017 10:49 schreef tja77 het volgende:
Hamilton en Stroll de meest productieve rijders tot nu toe, het verschil tussen de 2 is echter meer dan 5 seconden. Misschien dat Williams nu eindelijk een keer met een volle tank aan het rijden is.
Netjes hoor, rondje erop was ook 1.19,4, dus niet helemaal extreem leeg en blijft nog even doorrijden.quote:
Heb je live beelden ofzo of hang je naast de baan?quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
Nu weer een 1.19,3 waarbij hij na het opkomen van het rechte stuk van start/finish nog van het gas ging ook
was op supersofts, dus de Ferrari kan vandaag makkelijk in de 1.18 rijden
http://www.gpupdate.net/n(...)alunya-9-maart-2017/quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb je live beelden ofzo of hang je naast de baan?
quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
Nu weer een 1.19,3 waarbij hij na het opkomen van het rechte stuk van start/finish nog van het gas ging ook
was op supersofts, dus de Ferrari kan vandaag makkelijk in de 1.18 rijden
In het rondje erop was hij 0,7 sneller dan het rondje ervoor in laatste sector. Dus 1.18,6 zou makkelijk gekund hebbenquote:Op donderdag 9 maart 2017 12:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb je live beelden ofzo of hang je naast de baan?
Autosport livefeedquote:Op donderdag 9 maart 2017 12:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb je live beelden ofzo of hang je naast de baan?
En de bal is rond.quote:
Het is niet voor niets een oranje Manorquote:
Stoffel wereldkampioen, ik zou niet meer bijkomen denk ik.quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:24 schreef Kerplunk het volgende:
Het zou toch goud zijn als ze dit allemaal zouden spelen
Dat heeft ie geprobeerd, maar de motor was te zwaar om te tillen.quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:26 schreef JJH het volgende:
Als ik Bouillier zou zijn zou ik ondertussen met dingen gaan gooien.
Ze willen dus niet laten zien dat ze sneller zijn... Ze houden nog wat achter de hand?quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:14 schreef franklop het volgende:
[..]
[..]
In het rondje erop was hij 0,7 sneller dan het rondje ervoor in laatste sector. Dus 1.18,6 zou makkelijk gekund hebben
http://www.autosport.com/(...)nd-f1-test-day-three
niet alleen de kleur, maar de hele livery doet denken aan een achterhoedeteamquote:
Moet ie ff zo'n klein japannertje opzoeken.quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:26 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat heeft ie geprobeerd, maar de motor was te zwaar om te tillen.
En viel al uit elkaar voordat hij die kon gooien.quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:26 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat heeft ie geprobeerd, maar de motor was te zwaar om te tillen.
Op ultra's ook nog eens.quote:
De Ultra's houden het net geen ronde vol op Barcelona... Dus issie waarschijnlijk op SS sneller.quote:
Ook weer niet vol uit laatste bocht gekomen volgens Autosport.quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:32 schreef Peterselieman het volgende:
1.19,1 voor Vettel. Valt tegen
Ultrasofts dit keer
Volgens mij stort bij iedereen die een snelle ronde op de US rijdt de laatste sector in. Zal dus aan de banden liggen dat ie de bocht niet vol haalt op de US.quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:36 schreef franklop het volgende:
[..]
Ook weer niet vol uit laatste bocht gekomen volgens Autosport.
Tiende sneller en weer op dezelfde manier. Rustig over het rechte stukquote:Op donderdag 9 maart 2017 12:36 schreef franklop het volgende:
[..]
Ook weer niet vol uit laatste bocht gekomen volgens Autosport.
Die banden houden het wel vol, maar het hoeft nu nog nietquote:Op donderdag 9 maart 2017 12:38 schreef TagForce het volgende:
[..]
Volgens mij stort bij iedereen die een snelle ronde op de US rijdt de laatste sector in. Zal dus aan de banden liggen dat ie de bocht niet vol haalt op de US.
Volgens mij worden ze te heet in de laatste sector, en hebben ze geen grip meer vanaf bocht 13. Na een rondje rustig aan rijden kunnen ze weer driekwart ronde mee, maar dan weer hetzelfde probleem.quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:42 schreef Peterselieman het volgende:
Die banden houden het wel vol, maar het hoeft nu nog niet
op ultrasoft nu naar 1.19,3quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:48 schreef DutchTrain het volgende:
Hammertime nu met Hamilton op de rode banden. En Ricciardo heeft het ijsracen op de witte zo te zien opgegeven.
Ze kunnen gewoon niet voluit op rechte stuk, dan ploffen ze.quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:42 schreef tja77 het volgende:
Dat bewust inhouden van Ferrari slaat toch helemaal nergens op?
Iedereen kan die sectortijden toch gewoon zien, en zien dus ook dat Ferrari nog over heeft, dit kan ook juist averechts werken.
tobautoquote:Op donderdag 9 maart 2017 12:57 schreef DutchTrain het volgende:
En Stoffel staat weer stil. Dit keer recht voor me...
Geen rookwolk en geen oliespoor. In tweede rondje gestopt. Ze zijn m nu aan het inpakken en opladen.quote:
Porsche lijkt me de beste optie voor hem. Weet ie zeker dat ie mee kan doen om de winst.quote:Op donderdag 9 maart 2017 13:06 schreef sasquatsch het volgende:
Ik las in een spaans artikel dat Alonso volgend jaar 5 opties heeft.
Nasst aanbiedingen van Porsche voor de WEC en een IndyCar team zou hij ook aanbiedingen van 3 formule een teams hebben. Naast McLaren zijn dat Williams en Renault.
Als Williams echt zo goed is zie ik hem daar volgend jaar nog wel heengaan.
Alleen als het regent wordt het een natte testdatquote:Op donderdag 9 maart 2017 14:01 schreef lord_bono het volgende:
Is morgen een normale training? Of weer nat?
Oké bedanktquote:Op donderdag 9 maart 2017 14:02 schreef franklop het volgende:
[..]
Alleen als het regent wordt het een natte testdat
Moest gelijk hier aan denkenquote:Op donderdag 9 maart 2017 14:04 schreef tralalala het volgende:
https://twitter.com/raddie_cz/status/839806527326289923
Klinkt gezond
Ik hoor een schaap blatenquote:Op donderdag 9 maart 2017 14:04 schreef tralalala het volgende:
https://twitter.com/raddie_cz/status/839806527326289923
Klinkt gezond
F1 is een sport met heel veel onbekenden, dat laat veel ruimte voor wishful thinking en ander chauvinisme. Zoals bij de Olympische Spelen elk land zijn eigen sporten uitzoekt om te laten zien hoe goed het eigen land wel niet is, zo gebeurt dat bij de F1 met de onbekende variabelen.quote:Op donderdag 9 maart 2017 09:59 schreef XL het volgende:
Dat Red Bull succes zo rooskleurig inschatten, dat begrijp ik niet precies? Op basis waarvan precies?
Nee hoor, een paar jaar geleden was het ook qua aerodynamica helemaal niet goed, en alle motoren hebben meer vermogen.quote:Op donderdag 9 maart 2017 10:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Op basis van vorig seizoen, en een krachtbron die nu nog meer vermogen levert. Het aerodynamische pakket van RBR is gewoon altijd al goed geweest.
De laatste 8 jaar is RBR gewoon een podiumcontender geweest. De 4 jaar ervoor mogen gezien worden als opstartjaren.quote:Op donderdag 9 maart 2017 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
F1 is een sport met heel veel onbekenden, dat laat veel ruimte voor wishful thinking en ander chauvinisme. Zoals bij de Olympische Spelen elk land zijn eigen sporten uitzoekt om te laten zien hoe goed het eigen land wel niet is, zo gebeurt dat bij de F1 met de onbekende variabelen.
Het verhaaltje van het oppermachtige Mercedes met superster Hamilton en uitdager RBR met de jonge Verstappen viel erg goed, dus moeten de feiten dat niet verpesten. Dat er met zoveel regelwijzingen geen enkele reden is om aan te nemen dat de verhoudingen ongeveer hetzelfde zijn gebleven doet er niet toe. Tests zeggen gewoon niet zoveel, maar iedereen werkt zich toch de pleuris, sandbaggen verleidt geen enkele concurrent tot achterover leunen. Daarnaast moeten ze data verzamelen en aan afstellingen werken, dus wil je weten hoe de auto op het randje functioneert. Misschien zijn er teams die wat aerodynamische vondsten achterhouden om de concurrentie niet op een spoort te zetten, maar dat is het dan wel zo'n beetje.
[..]
Nee hoor, een paar jaar geleden was het ook qua aerodynamica helemaal niet goed, en alle motoren hebben meer vermogen.
Race simulation time at Ferrari? @AlbertFabrega spots the team even has its 'grid' equipment out in the pits, to make sure every detail will be run through.quote:Op donderdag 9 maart 2017 14:30 schreef DutchTrain het volgende:
Maar de Red Bull en Williams zijn inmiddels ook op de baan en Ferrari heeft ondertussen de halve pitlane afgezet met schermen, omdat ze supergeheime pitstops gaan doen?
Ah, daar ben je. Ik vroeg me al af of we het dit jaar zonder je moesten doen.quote:Op donderdag 9 maart 2017 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
F1 is een sport met heel veel onbekenden, dat laat veel ruimte voor wishful thinking en ander chauvinisme. Zoals bij de Olympische Spelen elk land zijn eigen sporten uitzoekt om te laten zien hoe goed het eigen land wel niet is, zo gebeurt dat bij de F1 met de onbekende variabelen.
Het verhaaltje van het oppermachtige Mercedes met superster Hamilton en uitdager RBR met de jonge Verstappen viel erg goed, dus moeten de feiten dat niet verpesten. Dat er met zoveel regelwijzingen geen enkele reden is om aan te nemen dat de verhoudingen ongeveer hetzelfde zijn gebleven doet er niet toe. Tests zeggen gewoon niet zoveel, maar iedereen werkt zich toch de pleuris, sandbaggen verleidt geen enkele concurrent tot achterover leunen. Daarnaast moeten ze data verzamelen en aan afstellingen werken, dus wil je weten hoe de auto op het randje functioneert. Misschien zijn er teams die wat aerodynamische vondsten achterhouden om de concurrentie niet op een spoort te zetten, maar dat is het dan wel zo'n beetje.
[..]
Nee hoor, een paar jaar geleden was het ook qua aerodynamica helemaal niet goed, en alle motoren hebben meer vermogen.
tot gisteren waren het er 7 begreep ikquote:Op donderdag 9 maart 2017 14:11 schreef SnowOokami het volgende:
Klinkt nog erger dan vorig jaar... hoeveel motoren hebben ze nu al wel niet gewisseld?
Ah, uiteraard. Aan de helm zag ik zo snel niet en 77 lijkt nogal op 44 bij 300km/hquote:Op donderdag 9 maart 2017 14:31 schreef Peterselieman het volgende:
Hamilton? Die zit al lang weer thuis.
Bottas rijdt nu
Die rijden met andere bougievonkjes.quote:Op donderdag 9 maart 2017 14:38 schreef TheJanitor het volgende:
Waarom is Red Bull zo traag vergeleken met de rest?
Moeten ze dikke race bougies erin doenquote:
Inderdaad. Inclusief wat banden opschuren in de pitstraat en een racestart. Red Bull doet nu hetzelfde, dus goed vergelijkingsmateriaalquote:Op donderdag 9 maart 2017 14:33 schreef franklop het volgende:
[..]
Race simulation time at Ferrari? @AlbertFabrega spots the team even has its 'grid' equipment out in the pits, to make sure every detail will be run through.
Zit er (weer) niet goed uit voor McLarentwitter:thebuxtonblog twitterde op donderdag 09-03-2017 om 14:45:34 Given that Stoffel is sitting in hospitality in his civvies, I'd say it'll be a while... https://t.co/Pu93NEd7xQ reageer retweet
Het is natuurlijk ook best lastig.quote:14:52 Op de baan horen we Vettel achter Kvyat aanjagen.
14:54 De Duitser zit nog altijd achter zijn Russische concurrent, ondanks een slipstream op start/finish.
14:56 Vettel is er éindelijk langs - en dat zonder blauwe vlag ;-)
En als je het commentaar leest op raceworld.com is het niet al te best wat de RBR laat zien.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:09 schreef franklop het volgende:
Vettel en Ricciardo zijn begonnen aan de race-sims.
Opheffen dan maar?quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
En als je het commentaar leest op raceworld.com is het niet al te best wat de RBR laat zien.
circa 2 seconden trager dan Ferrari, wel medium vs softs.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
En als je het commentaar leest op raceworld.com is het niet al te best wat de RBR laat zien.
Kvyat is sneller dan Ricciardo, dezelfde compound, echter weet je niet met hoeveel brandstof ze rijden. Maar ooggetuigen schijnen te zien dat de Ferrari veel beter door bocht 13 en de chicane kwam dan de RBR.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:27 schreef franklop het volgende:
[..]
circa 2 seconden trager dan Ferrari, wel medium vs softs.
Als je race-sim doet wil je alles nabootsen, dus ook het maximale/minimale gewicht normaal gesproken.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kvyat is sneller dan Ricciardo, dezelfde compound, echter weet je niet met hoeveel brandstof ze rijden. Maar ooggetuigen schijnen te zien dat de Ferrari veel beter door bocht 13 en de chicane kwam dan de RBR.
Kan wel zijn dat RB iets terughoudender is dan dat Ferrari is ivm nog niet optimale motor.quote:15:28 During the first stint, with both on soft tyres, Vettel averaged 1m25.1s over 14 laps. Plus, he spent two laps tucked up behind Kvyat. Ricciardo averaged 1m26.3s over 12 laps. Advantage Ferrari so far.
quote:Kvyat stops with what sounded like a gearbox problem right in front of us at Turn 5 was banging down the gears but getting no drive.
Of Vettel rijdt met enorm veel vleugel om data in de bochten te genereren... Het is maar net wat je er zelf van wilt makenquote:Op donderdag 9 maart 2017 15:30 schreef Floriz87 het volgende:
Dit baart mij toch iets meer zorgen (dan de laptijden):
15:18 The Ferrari just looks so much easier to thread through Turn 13 and into the chicane. Ricciardo's making it much more of an 'S' – and that was the case before he took on a harder compound of tyre than Vettel.
Dit wil niemand.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:24 schreef nils7 het volgende:
Nu boeken als je wil gaan:
http://publiek.ziggosporttotaal.nl/formule1
Heb al geboektquote:
Alleen om rommel te trappen ;-)quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:24 schreef nils7 het volgende:
Nu boeken als je wil gaan:
http://publiek.ziggosporttotaal.nl/formule1
Ja, in het begin ging het traag... Toen een twitter berichtje van ZiggoSport F1, en vanaf dat moment is alles uitverkocht behalve de nose-bleed uitzendingen.quote:Op donderdag 9 maart 2017 16:18 schreef Karstman het volgende:
Gaat wel hard. Er zijn nu alleen voor de hele vroege en hele late nog plekken
Je krijgt wel gratis drinken en broodjesquote:Op donderdag 9 maart 2017 16:21 schreef tralalala het volgende:
Krijg je gratis bier ofzo dat iedereen er heen wil? Het gaat wel heel snel
Om de gevulde koeken en bitterballen niet te vergetenquote:Op donderdag 9 maart 2017 16:22 schreef nils7 het volgende:
[..]
Je krijgt wel gratis drinken en broodjes
50 plekken per uitzending, dat is zo volquote:Op donderdag 9 maart 2017 16:21 schreef tralalala het volgende:
Krijg je gratis bier ofzo dat iedereen er heen wil? Het gaat wel heel snel
Oh die hebben we niet gehad vorig jaar maar toen was ik bij de eerste race dus wellicht dat voor een hoop de bitterballen sochtends iets te veel isquote:Op donderdag 9 maart 2017 16:23 schreef TagForce het volgende:
[..]
Om de gevulde koeken en bitterballen niet te vergeten
Mja... Ik denk dat er wel meer in kunnen, maar die 50 zetten ze open. Vorig jaar GP van Duitsland zaten er volgens mij 75 man in de studio.quote:Op donderdag 9 maart 2017 16:23 schreef Karstman het volgende:
[..]
50 plekken per uitzending, dat is zo vol
De rest zal wel voor sponsoren zijnquote:Op donderdag 9 maart 2017 16:26 schreef TagForce het volgende:
[..]
Mja... Ik denk dat er wel meer in kunnen, maar die 50 zetten ze open. Vorig jaar GP van Duitsland zaten er volgens mij 75 man in de studio.
Ja, wat is het nou... In 12 dus heel netjes en met grip over door de bocht, en in bocht 13 geen grip?quote:The Red Bull looks super smooth and smothered in grip through Turn 12.
En van onze vrienden van F1Todayquote:
zal ook met de brandstofhoeveelheid te maken hebben. Geen grip in bocht 13 was op het moment van een volle tank. En veel grip in bocht 12 was al in de laatste stintquote:Op donderdag 9 maart 2017 16:35 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, wat is het nou... In 12 dus heel netjes en met grip over door de bocht, en in bocht 13 geen grip?
Wij zaten vorig jaar bij de eerste race in de kroeg bij de voorbeschouwing eerst aan een kopje koffie en daarna gewoon aan het bier en voor de race begon stond de eerste schaal bitterballen al op tafel. Hoeveel er volgde van beiden weet ik niet meer. Was een gezellige ochtend. Ergens rond de middag goed in de olie thuis gekomenquote:Op donderdag 9 maart 2017 16:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Oh die hebben we niet gehad vorig jaar maar toen was ik bij de eerste race dus wellicht dat voor een hoop de bitterballen sochtends iets te veel is
quote:1. S. Vettel Ferrari 01:19.024 155
2. L. Hamilton Mercedes Grand Prix 01:19.352 52
3. E. Ocon Force India F1 01:20.161 137
4. D. Kvyat Scuderia Toro Rosso 01:20.416 94
5. K. Magnussen Haas 01:20.505 119
6. D. Ricciardo Red Bull 01:20.824 128
7. S. Vandoorne McLaren 01:21.348 48
8. V. Bottas Mercedes Grand Prix 01:21.819 95
9. P. Wehrlein Sauber 01:22.347 44
10. J. Palmer Renault 01:22.418 53
11. M. Ericsson Sauber 01:23.330 88
12. F. Massa Williams 01:24.443 79
13. L. Stroll Williams 01:24.863 85
Dan weet hij zeker dat hij nooit meer wat gaat winnen. Renault is een goede optie en de meest logische.quote:Op donderdag 9 maart 2017 13:06 schreef sasquatsch het volgende:
Ik las in een spaans artikel dat Alonso volgend jaar 5 opties heeft.
Nasst aanbiedingen van Porsche voor de WEC en een IndyCar team zou hij ook aanbiedingen van 3 formule een teams hebben. Naast McLaren zijn dat Williams en Renault.
Als Williams echt zo goed is zie ik hem daar volgend jaar nog wel heengaan.
Denk dat het ook een goede lineup kan worden, Hulk en Alonso. Ik hoop dat ze dit jaar al gaan verrassenquote:Op donderdag 9 maart 2017 18:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dan weet hij zeker dat hij nooit meer wat gaat winnen. Renault is een goede optie en de meest logische.
en een seizoen later is McLaren wereldkampioens materiaal ...quote:Op donderdag 9 maart 2017 19:02 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Denk dat het ook een goede lineup kan worden, Hulk en Alonso. Ik hoop dat ze dit jaar al gaan verrassen
En beetje veel wishfull thinking ; Palmer bakt er niets van en Alonso is het echt kots beu bij McLaren halverwege dit seizoen en wil contract ontbinding..
Renault heeft wat dat betreft mazzel dat Honda nog dramatischer is, want die betrouwbaarheid is daar toch ook nog niet geweldig.quote:
Ah dus we horen dit jaar van 'nando F2 engine F2 engine!!quote:
hmmm, benieuwd wat ze dan met GP3 gaan doen, want die wagen lijkt totaal niet op een F3 dus gewoon omnoemen gaat niet gaan....quote:
Ben vooral benieuwd naar de inhaalacties van Senna.quote:Op donderdag 9 maart 2017 22:42 schreef whosvegas het volgende:
Ben benieuwd of Vettel komend jaar weer zo'n jankerd gaat zijn
Volgens gaat het een tof seizoen worden of Verstappen nou mee doet voor de titel of nietquote:Op donderdag 9 maart 2017 22:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ben vooral benieuwd naar de inhaalacties van Senna.
Ik geloof dat een tijdje geleden hier voorbij is gekomen dat zowel GP2 als GP3 voortaan F2 en F3 gaan heten.quote:Op donderdag 9 maart 2017 21:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
hmmm, benieuwd wat ze dan met GP3 gaan doen, want die wagen lijkt totaal niet op een F3 dus gewoon omnoemen gaat niet gaan....
Maar dan zullen de formule 3 en 4 dus anders moeten gaan heten ?quote:Op donderdag 9 maart 2017 22:59 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik geloof dat een tijdje geleden hier voorbij is gekomen dat zowel GP2 als GP3 voortaan F2 en F3 gaan heten.
ik ben er geweest, was uitgenodigd in een lounge, daar zat ik wel goed ja, was wel leuk maar zo'n avondschema haalt toch je weekend een beetje door elkaar.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 07:38 schreef SnowOokami het volgende:
Iemand ooit bij de F1 van Singapore geweest? Ben aan het kijken of ik m'n vakantie kan plannen met die race maar heb geen idee wat een beetje leuk zitten/staan is daar.
RBR hoeft zich in ieder geval geen echte zorgen meer te maken over de motor want Renault moet omwille van zichzelf ook goed presteren, dus dat scheelt al een hoop stress.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 07:49 schreef franklop het volgende:
Mol bij 538. Kijken of hij een realistische blik op de zaken heeft.
In ieder geval meer dan de meeste Nederlanders Denkt dat door de rust van RB dat ze nog wel iets hebben liggen, maar dat andere teams dat ook wel hebben. Niks over de motoren trouwens.
Dus dan hoef je daar niet druk meer om te maken?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 08:12 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
RBR hoeft zich in ieder geval geen echte zorgen meer te maken over de motor want Renault moet omwille van zichzelf ook goed presteren, dus dat scheelt al een hoop stress.
Honda moet ook presteren met McLaren na 2 'rampjaren'quote:Op vrijdag 10 maart 2017 08:12 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
RBR hoeft zich in ieder geval geen echte zorgen meer te maken over de motor want Renault moet omwille van zichzelf ook goed presteren, dus dat scheelt al een hoop stress.
Dat zei ik niet... "geen echte zorgen" en minder stress.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 08:15 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dus dan hoef je daar niet druk meer om te maken?
Honda heeft geen fabrieksteam die 300m+ per jaar kost.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 08:18 schreef franklop het volgende:
[..]
Honda moet ook presteren met McLaren na 2 'rampjaren'
We weten hoe dat nu gaat.
Nou ik zou om het belangrijkste deel van je wagen toch echt wel zorgen maken als je ziet wat daarmee kan gebeuren. Tuurlijk krijgen ze voor Australie al een update, maar dat is ook maar af te wachten of dat de problemen oplost.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 08:23 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dat zei ik niet... "geen echte zorgen" en minder stress.
Gezichtsverlies, op wat voor manier dan ook, zit Japanners hoog.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 08:25 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Honda heeft geen fabrieksteam die 300m+ per jaar kost.
En toch lukt het ze niet nee... wel vreemd gezien de betrouwbare motor in de Indycar en ze hebben sowieso al een hele tijd de hybride techniek bij Honda.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 08:26 schreef franklop het volgende:
[..]
Gezichtsverlies, op wat voor manier dan ook, zit Japanners hoog.
Hamilton ziet Ferrari op dit moment ook als voornaamste concurrentquote:Op vrijdag 10 maart 2017 08:27 schreef tja77 het volgende:
Ricciardo ziet het allemaal toch wat minder positief in, zal door velen hier wel weer gezien worden als verstoppertje spelen.
http://www.gpupdate.net/n(...)s-momenteel-sterker/
nee, maar ze pompen wel veel geld in het ontwikkelen van een motor die niet verder dan het label GP2 engine komtquote:Op vrijdag 10 maart 2017 08:25 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Honda heeft geen fabrieksteam die 300m+ per jaar kost.
dat is natuurlijk ook een reden waarom de fouten laat aan het licht komenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 08:26 schreef franklop het volgende:
[..]
Gezichtsverlies, op wat voor manier dan ook, zit Japanners hoog.
Ieder team mag buiten het testen om maximaal 100 km rijden bedoeld als filmdag. Vele teams hebben dat al voor de eerste testdag gedaan, Mercedes op Silverstone bijvoorbeeld, en Red Bull dus zondag.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:14 schreef tja77 het volgende:
Ik lees telkens dingen over een filmdag van RBR, wat houdt dat precies in? Mag er dan ook getest worden? Zou niet eerlijk zijn t.o.v. de andere teams.
Max 100 km op zo'n dag volgens mij. Dus weinig kans op testen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:14 schreef tja77 het volgende:
Ik lees telkens dingen over een filmdag van RBR, wat houdt dat precies in? Mag er dan ook getest worden? Zou niet eerlijk zijn t.o.v. de andere teams.
Hoorde dat ze een andere neus hadden. Kan zijn dat die wat laat klaar was, of op basis van de eerste tests is aangepast. Dan kunnen ze dat prima nog even controleren natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:22 schreef Peterselieman het volgende:
Max rijdt weer even met een wasrek rond
Eigenlijk zou zoiets in dit gedeelte van de test nauwelijks meer nodig moeten zijn
Mwoah, wellicht hebben ze ergens iets aangepast.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:22 schreef Peterselieman het volgende:
Max rijdt weer even met een wasrek rond
Eigenlijk zou zoiets in dit gedeelte van de test nauwelijks meer nodig moeten zijn
Tenzij hij de bezwete overall van Ricciardo eroverheen flikkert om te luchten.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:22 schreef Peterselieman het volgende:
Max rijdt weer even met een wasrek rond
Eigenlijk zou zoiets in dit gedeelte van de test nauwelijks meer nodig moeten zijn
Dan is het wel logisch jaquote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:23 schreef franklop het volgende:
[..]
Hoorde dat ze een andere neus hadden. Kan zijn dat die wat laat klaar was, of op basis van de eerste tests is aangepast. Dan kunnen ze dat prima nog even controleren natuurlijk.
Ik zie op deze foto niet dat holle zwarte gedeelte wat voor de neus uitsteekt.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:23 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Mwoah, wellicht hebben ze ergens iets aangepast.
[ afbeelding ]
Allemaal afleiding Zondag komen ze met een compleet andere wagen qua neus en vleugels denk ik gezien ze dan een filmdag hebben in Barcelona zonder pers en pottenkijkers zodat ze in Australie iedereen zoek rijdenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:22 schreef Peterselieman het volgende:
Max rijdt weer even met een wasrek rond
Eigenlijk zou zoiets in dit gedeelte van de test nauwelijks meer nodig moeten zijn
Hangt wel af van Renault, want door de brakke ERS kunnen die auto's op dit moment nog geen raceafstand afleggenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Allemaal afleiding Zondag komen ze met een compleet andere wagen qua neus en vleugels denk ik gezien ze dan een filmdag hebben in Barcelona zonder pers en pottenkijkers zodat ze in Australie iedereen zoek rijden
Dat zou dan behoorlijk dom zijn, want dan heb je de afgelopen 2 weken voor lul met de korte voornaam getest.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Allemaal afleiding Zondag komen ze met een compleet andere wagen qua neus en vleugels denk ik gezien ze dan een filmdag hebben in Barcelona zonder pers en pottenkijkers zodat ze in Australie iedereen zoek rijden
De basis van de auto moet gewoon goed zijn, nu ze weten dat het op Renault na goed is. Kunnen ze relatief makkelijk nieuwe onderdelen er op zetten. De onderdelen die er misschien nog op komen, zijn toch al in luchttunnels en dergelijke getest.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat zou dan behoorlijk dom zijn, want dan heb je de afgelopen 2 weken voor lul met de korte voornaam getest.
Luchttunnel is iets anders dan de situatie op de baan. En het gaat om het totale pakket. Ik geloof er niet zo hard in dat ze op een filmdag met een totaal andere auto op de proppen komen. Wel verwacht ik bij het eerste raceweekend een hoop aerodynamische aanpassingen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:40 schreef lord_bono het volgende:
[..]
De basis van de auto moet gewoon goed zijn, nu ze weten dat het op Renault na goed is. Kunnen ze relatief makkelijk nieuwe onderdelen er op zetten. De onderdelen die er misschien nog op komen, zijn toch al in luchttunnels en dergelijke getest.
Dat is na 4 races al, ik verwacht zoiets meestal pas later in het seizoen, of zou deze krachtbron toch niet voldoen aan de verwachtingen?quote:
Je hebt 4 motoren per coureur dit jaar, dus dan is het niet vreemd dat ze in race 5 een nieuwe brengen, zeker omdat met de start van het Europese seizoen de auto's flink verbeterd wordenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is na 4 races al, ik verwacht zoiets meestal pas later in het seizoen, of zou deze krachtbron toch niet voldoen aan de verwachtingen?
Ze hebben gewoon toegegeven dat de nieuwe motor beter is, maar nog niet goed genoeg om de Mercedes bij te houden en ze hebben aangekondigd dat er in Spanje een nieuwe motor komt... ben ook wel benieuwd wat voor wijziging dat gaat zijn.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is na 4 races al, ik verwacht zoiets meestal pas later in het seizoen, of zou deze krachtbron toch niet voldoen aan de verwachtingen?
Ik dacht dat het oorspronkelijk een upgrade van dit huidige blok zou zijn, en niet een geheel nieuw blok.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:15 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon toegegeven dat de nieuwe motor beter is, maar nog niet goed genoeg om de Mercedes bij te houden en ze hebben aangekondigd dat er in Spanje een nieuwe motor komt... ben ook wel benieuwd wat voor wijziging dat gaat zijn.
De Toro Rosso viel van de krik aftwitter:F1 twitterde op vrijdag 10-03-2017 om 10:12:02 How does the saying go?"Practice makes perfect..." 😯 👀#F1Testing https://t.co/9bw4bpNuqb reageer retweet
Lijkt erop alsof de krik te ver naar rechts zit bij het omhoog krikken.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:19 schreef Peterselieman het volgende:De Toro Rosso viel van de krik aftwitter:F1 twitterde op vrijdag 10-03-2017 om 10:12:02 How does the saying go?"Practice makes perfect..." 😯 👀#F1Testing https://t.co/9bw4bpNuqb reageer retweet
Het lijkt niet een standaard achterkrik te zijn.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Lijkt erop alsof de krik te ver naar rechts zit bij het omhoog krikken.
Net als Max weer de baan op is.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:32 schreef Hanschje het volgende:
Grosjean wil wat steentjes voor zijn tuintje hebben
Zo'n F1-bolide is wel een goede schep. Dat heeft croisant dus goed bekekenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:32 schreef Hanschje het volgende:
Grosjean wil wat steentjes voor zijn tuintje hebben
Dat noemen ze een nieuwe motor maar dan worden ook alle beschikbare blokken ook omgeruild (dus niet omgebouwd).quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het oorspronkelijk een upgrade van dit huidige blok zou zijn, en niet een geheel nieuw blok.
Stroll nu 0,1 langzamer. Williams kampioenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:54 schreef lord_bono het volgende:
Bottas en Stroll gewoon 1,5 seconde langzamer dan Max op dezelfde banden
Race begint toch om 7:00 uur?quote:
Voorbeschouwingquote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Race begint toch om 7:00 uur?
quote:Green sectors everywhere now - Bottas posts a 1m23.311s on softs, and Verstappen improves to a 1m20.110s.
oh ja, daar zit ik niet zo op te wachten.quote:
Wisten ze al door testbank. Vandaar dat ze oplossing voor Melbourne klaar denken te hebben.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:02 schreef Predator38 het volgende:
Is dat ERS probleem tijdens het testen op de baan naar boven gekomen of wisten ze dat al langer ???
ze zijn al een tijdje aan het testen met die motoren op de testbank.....
Dat staat er toch...quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:02 schreef Predator38 het volgende:
Is dat ERS probleem tijdens het testen op de baan naar boven gekomen of wisten ze dat al langer ???
ze zijn al een tijdje aan het testen met die motoren op de testbank.....
quote:Volgens Rémi Taffin, verantwoordelijk voor de Franse motoren, kwam dit probleem niet als een donderslag bij heldere hemel. Op de dyno, de testbank, kwam het al enigszins aan het licht. "Maar op de baan werd het probleem uitvergroot.
Het zegt inderdaad dus geen reet. Want nu rijd hij gewoon op soft gewoon 8 tienden sneller dan Ric gisteren.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
1.20,2 voor Max op softs
Dat lijkt er meer op
Vettel was met 1:19.9 al sneller op softs vorige week. Ricciardo trouwens ook met 1:20.077.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:04 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Het zegt inderdaad dus geen reet. Want nu rijd hij gewoon op soft gewoon 8 tienden sneller dan Ric gisteren.
Lijkt me fijner dan bij Honda waar ze klaarblijkelijk eerst geen problemen zagen, op de filmdag zonder problemen konden rijden en toen het alsnog volledig misgingquote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wisten ze al door testbank. Vandaar dat ze oplossing voor Melbourne klaar denken te hebben.
Red Bull en/of Ferrari, het maakt me niet uit. Als er maar strijd komtquote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:11 schreef polderturk het volgende:
Ik ben benieuwd naar de prestaties van de Red Bull auto's dit jaar. Hopelijk kunnen ze concurreren met Mercedes.
nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |