abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 april 2017 @ 12:10:58 #241
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170124862
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 09:06 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Maar hoe sta je dan tegenover toiletbezoek, het nuttigen van maaltijden, even de stoel uit om rechtop te staan omdat 8u zitten ook niet optimaal is voor je gestel en je concentratievermogen?

Of zelfs even kort slapen om zo fit te zijn voor de landing en de workload die volgt aan het einde van de vlucht?

Dit soort korte onderbrekingen van het werk hebben eerder een positief effect op de vliegveiligheid dan een negatief effect, zolang je beiden maar bewust bent wat je doet en de ander op dat moment dus volledig met het vliegtuig bezig is.

8 uur lang volledig met vliegen bezig zijn en verder geen ontspanning lijkt mij in ieder geval niet bevorderlijk voor de vereiste focus tijdens de laatste fase van de vlucht.
Dat is onderdeel van het goed uitvoeren van je werk.

Eten, drinken, toiletbezoek en de benen strekken is noodzakelijk en iets anders dan spelen met een camera in de cockpit. Als zo'n piloot de behoefte heeft om in zijn pauzes met een camera te spelen dan doet-ie dat maar tijdens zijn wandeling door de cabine.

Zolang je zonder iets niet onwel wordt of dood gaat, heeft een piloot het ook niet nodig.

Zonder eten wordt hij onwel
Zonder drinken wordt hij onwel
Zonder toiletbezoek wordt hij onwel
Zonder rust wordt hij onwel
Zonder benen strekken wordt hij onwel
Zonder camera kan hij prima vliegen

Met eten blijft hij leven
Met drinken blijft hij leven
Met toiletbezoek blijft hij leven
Met rust blijft hij leven
Met benen strekken blijft hij leven
Met camera wordt hij afgeleid
So we just called him Fred
pi_170125615
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 12:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is onderdeel van het goed uitvoeren van je werk.

Eten, drinken, toiletbezoek en de benen strekken is noodzakelijk en iets anders dan spelen met een camera in de cockpit. Als zo'n piloot de behoefte heeft om in zijn pauzes met een camera te spelen dan doet-ie dat maar tijdens zijn wandeling door de cabine.

Zolang je zonder iets niet onwel wordt of dood gaat, heeft een piloot het ook niet nodig.

Zonder eten wordt hij onwel
Zonder drinken wordt hij onwel
Zonder toiletbezoek wordt hij onwel
Zonder rust wordt hij onwel
Zonder benen strekken wordt hij onwel
Zonder camera kan hij prima vliegen

Met eten blijft hij leven
Met drinken blijft hij leven
Met toiletbezoek blijft hij leven
Met rust blijft hij leven
Met benen strekken blijft hij leven
Met camera wordt hij afgeleid
Dus een piloot mag blijkbaar wel pauze houden, mag blijkbaar wel met een camera spelen, maar mag deze twee dingen niet in de cockpit combineren.
Ik heb liever dat de pauze gespendeerd aan de camera in de cockpit plaatsvind in plaats van de cabine.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_170128956
We gaan het hier niet over eens worden, dus een discussie is niet zo zinvol :)
pi_170129056
Het gerucht gaat rond dat - in navolging van de Europese vluchten - BA ook de gratis maaltijden in economy gaat schrappen op de long haul vluchten.
Gerucht kwam dit weekend in de wereld na een artikel van The Sunday Times en hoewel Businesstraveller dit nu ontkent staat in dat laatste wel dit:
quote:
But BA’s press office has issued a statement denying that it has any “current” plans to do so, although it stopped short of ruling out the idea in the future.
Als je kijkt naar wie er aan het roer staat bij BA en zijn verleden (Alex Cruz, vroeger leider van Vueling en sinds zijn aantreden bij BA gaat die laatste steeds meer de LCC-kant op) is het niet geheel onwaarschijnlijk dat je over een tijd(je) zelfs op lange vluchten voor je maaltijden mag betalen. 8)7
pi_170133535
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 12:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is onderdeel van het goed uitvoeren van je werk.

Eten, drinken, toiletbezoek en de benen strekken is noodzakelijk en iets anders dan spelen met een camera in de cockpit. Als zo'n piloot de behoefte heeft om in zijn pauzes met een camera te spelen dan doet-ie dat maar tijdens zijn wandeling door de cabine.

Zolang je zonder iets niet onwel wordt of dood gaat, heeft een piloot het ook niet nodig.

Zonder eten wordt hij onwel
Zonder drinken wordt hij onwel
Zonder toiletbezoek wordt hij onwel
Zonder rust wordt hij onwel
Zonder benen strekken wordt hij onwel
Zonder camera kan hij prima vliegen

Met eten blijft hij leven
Met drinken blijft hij leven
Met toiletbezoek blijft hij leven
Met rust blijft hij leven
Met benen strekken blijft hij leven
Met camera wordt hij afgeleid
:')

Man man man.
  maandag 10 april 2017 @ 20:30:49 #246
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170133971
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:17 schreef NewHorizon het volgende:
We gaan het hier niet over eens worden, dus een discussie is niet zo zinvol :)
idd. Let's agree to disagree. :)
So we just called him Fred
  maandag 10 april 2017 @ 20:34:56 #247
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170134101
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
Als je kijkt naar wie er aan het roer staat bij BA en zijn verleden (Alex Cruz, vroeger leider van Vueling en sinds zijn aantreden bij BA gaat die laatste steeds meer de LCC-kant op) is het niet geheel onwaarschijnlijk dat je over een tijd(je) zelfs op lange vluchten voor je maaltijden mag betalen. 8)7
Ze zijn voor vluchten over de oceaan in veel gevallen aanzienlijk goedkoper dan KLM. Met die prijzen blijven ze ook nog wel aantrekkelijk als je extra moet betalen voor een maaltijd.
Als zullen ze mij er als klant niet bij krijgen. Het betalen op zich vind ik niet erg (als je niet wil eten, hoef je er ook niet voor te betalen), maar het steeds maar je portemonnee moeten pakken vind ik dan weer wel irritant. Als ik zit dan wil ik gewoon zitten.
So we just called him Fred
  maandag 10 april 2017 @ 20:42:20 #248
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170134351
Met United weet ik je ook maar nooit of je je geboekte vlucht Chicago - Louisville wel mag uitzitten.
Als ze vinden dat ze stoelen ergens anders voor kunnen gebruiken dan slepen ze je desnoods het vliegtuig wel uit:

So we just called him Fred
  maandag 10 april 2017 @ 22:47:14 #249
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170138772
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
Het gerucht gaat rond dat - in navolging van de Europese vluchten - BA ook de gratis maaltijden in economy gaat schrappen op de long haul vluchten.
Gerucht kwam dit weekend in de wereld na een artikel van The Sunday Times en hoewel Businesstraveller dit nu ontkent staat in dat laatste wel dit:

[..]

Als je kijkt naar wie er aan het roer staat bij BA en zijn verleden (Alex Cruz, vroeger leider van Vueling en sinds zijn aantreden bij BA gaat die laatste steeds meer de LCC-kant op) is het niet geheel onwaarschijnlijk dat je over een tijd(je) zelfs op lange vluchten voor je maaltijden mag betalen. 8)7
Dat heet dus jumping to conclusions. Ik lees het gewoon als dat ze voor die longhaul flights vooralsnog geen plannen hebben, maar wel alle opties open houden en zo dus later niet van draaien beschuldigd te kunnen worden. Lijkt me een correct statement. Maar wanneer de kwaliteit van de maaltijden bij BA net zo goed is als bij KLM, kun je nu al beter een pakje brood meenemen. Zelfs in business class is het al heel wat matiger dan een paar jaar geleden. Aankleding met Delfts Blauw en aardig bestek is wel leuk, maar daar kijk ik wel doorheen. Johnny Boer had echt wel beter z'n best kunnen doen vorige week op AMS-JFK en ATL-AMS.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_170139757
quote:
7s.gif Op maandag 10 april 2017 20:34 schreef FredvZ het volgende:

Ze zijn voor vluchten over de oceaan in veel gevallen aanzienlijk goedkoper dan KLM.
Met non-stop versus one-stop heb je dat natuurlijk al snel.
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:47 schreef buzz1291 het volgende:
Dat heet dus jumping to conclusions. Ik lees het gewoon als dat ze voor die longhaul flights vooralsnog geen plannen hebben, maar wel alle opties open houden en zo dus later niet van draaien beschuldigd te kunnen worden. Lijkt me een correct statement. Maar wanneer de kwaliteit van de maaltijden bij BA net zo goed is als bij KLM, kun je nu al beter een pakje brood meenemen. Zelfs in business class is het al heel wat matiger dan een paar jaar geleden. Aankleding met Delfts Blauw en aardig bestek is wel leuk, maar daar kijk ik wel doorheen. Johnny Boer had echt wel beter z'n best kunnen doen vorige week op AMS-JFK en ATL-AMS.
Neuh; BA is zeer duidelijk bezig om richting LCC te gaan.

Want de flagcarriers krijgen nu nog een markt erbij waar de LCC's hun gaan beconcurreren. Tot nu toe hadden ze maatschappijen die op de korte afstand hun passagiers af zitten te pakken (Easyjet, Ryanair etc.). Maar nu komen er toestellen die ook op de lange afstand interessant worden voor LCC's (A320neo, 737max en 787). Vooral BA heeft steeds meer last van Norwegian die met twijfelachtige constructies dergelijke concurrentie voert.

Dus je zou het jumping to conclusion kunnen noemen; maar ik durf met redelijke grote zekerheid te zeggen dat over een paar jaar in ieder geval de basis-tickets* op longhaul vluchten een dergelijke constructie van maaltijden apart kopen zal kennen.

Als je de luchtvaart in de gaten houdt merk je een dergelijke gang van zaken heel duidelijk. Alle gevestigde flagcarriers zitten met dit probleem. En constant komen ze met nieuwe maatregelen om de concurrentie aan te blijven gaan en in de praktijk een afbraak van service betekenen.

* Deze zullen uiteraard aan het publiek worden verkocht als goedkopere tickets maar die in feite net zo duur zijn als tickets van nu mét maaltijden.
pi_170143823
KBX verkocht aan Australische maatschappij
quote:
Het regeringstoestel, de PH-KBX, wordt verkocht aan een Australische maatschappij. Dat meldt minister Schultz vandaag aan de Kamer.

De maatschappij betaalt 3,7 miljoen euro, zegt de minister in haar brief.

VIP
Minister Schultz maakt de verkoop vandaag bekend aan de kamer. De Australische maatschappij zal de Fokker 70 inzetten als VIP-vliegtuig. In de huidige opstelling is er plaats voor 24 personen.

Alliance
De Australische maatschappij voert met name charters uit voor de mijnbouw. Daarnaast wordt er ook vaak verhuurd aan andere bedrijven in Australië, Nieuw-Zeeland en Zuidoost Azië. Het bedrijf heeft een volledige Fokker-vloot. Er zijn zeventien F100’s en elf Fokker 70’s in dienst. Daarnaast vliegt Alliance met vijf Fokker 50 turboprops.

PH-GOV
Een Boeing 737 (Business Jet) wordt het nieuwe regeringsvliegtuig, zo schrijft minister Schultz van Infrastructuur en Milieu in een brief aan de Tweede Kamer. De nieuwe Boeing biedt plaats aan 24 passagiers en kost bruto 89 miljoen euro, hier gaat nog een korting vanaf. Het vliegbereik is voldoende om in één keer van Schiphol naar de Nederlandse Antillen te vliegen.
pi_170153088
Level biedt met twee Airbus A330's relatief goedkope vluchten aan vanuit Barcelona naar Los Angeles, Oakland, Buenos Aires en Punta Cana. Tickets zijn volgens het bedrijf te koop vanaf 99 euro per enkele reis. Dat is exclusief maaltijd en ruimbagage en het laagste tarief geldt slechts voor een beperkt aantal stoelen. De kassa ging op 17 maart open, de eerste vlucht is op 1 juni.
  dinsdag 11 april 2017 @ 21:29:06 #253
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_170155798
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:10 schreef Troonwoord het volgende:
Level biedt met twee Airbus A330's relatief goedkope vluchten aan vanuit Barcelona naar Los Angeles, Oakland, Buenos Aires en Punta Cana. Tickets zijn volgens het bedrijf te koop vanaf 99 euro per enkele reis. Dat is exclusief maaltijd en ruimbagage en het laagste tarief geldt slechts voor een beperkt aantal stoelen. De kassa ging op 17 maart open, de eerste vlucht is op 1 juni.
Kan geen officiële website vinden :?

Na enig zoeken: wordt via Iberia aangeboden.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 11 april 2017 @ 21:55:08 #254
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_170156621
voor het eerst binnenkort met een 787-dreamliner ben benieuwd
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_170159475
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:10 schreef Troonwoord het volgende:
Level biedt met twee Airbus A330's relatief goedkope vluchten aan vanuit Barcelona naar Los Angeles, Oakland, Buenos Aires en Punta Cana. Tickets zijn volgens het bedrijf te koop vanaf 99 euro per enkele reis. Dat is exclusief maaltijd en ruimbagage en het laagste tarief geldt slechts voor een beperkt aantal stoelen. De kassa ging op 17 maart open, de eerste vlucht is op 1 juni.
Al een tijdje bekend hè ;) -> PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #37



KLM's Boeing 747-400 PH-BFT is momenteel onderweg naar Chendu.
Normaal gesproken wordt deze vlucht uitgevoerd door de 787-9.

Op de weg terug zal de 747 namelijk twee reuzenpanda's meenemen; Xing Ya en Wu Wen.
De 747 zal morgenavond rond 19:05 (gepland) aankomen op Schiphol.
De reuzenpanda's zijn in oktober 2015 tijdens het staatsbezoek van het koninklijk paar symbolisch aan Nederland geschonken en na een periode van 16 jaar overleg en voorbereiding komen ze eindelijk naar Nederland.
De twee zullen naar Ouwehands Dierenpark in Rhenen gaan.

De 747 is tijdelijk aangekleden met Panda stickers, pandahoezen op de stoelen en de passagiers krijgen panda-goodiebags.

pi_170166670
Geplande aankomst op Schiphol is 19:05 uur, maar het lijkt vertraagd te zijn naar 19:28 uur.
https://www.flightradar24.com/KLM892/d0952c9

De containers:






Aan de gate in Chengdu:



Containers aan boord laden:




Een happy panda! :P

  woensdag 12 april 2017 @ 17:05:38 #257
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170169585
quote:
7s.gif Op zondag 9 april 2017 14:10 schreef FredvZ het volgende:

Leuke plaatjes, maar eigenlijk zie ik liever dat de piloten gewoon serieus bezig met vliegen ipv te spelen met camera's in de cockpit.
Het een sluit het ander niet uit. :)

quote:
Blijkbaar vind de desbetreffende airline het ook niet erg dat piloten alleen in de cockpit zijn, na de Germanwings-crash is dat toch enigzins controversieel.
Dat je geen tweede crewmember op de foto's ziet, betekent niet dat die er inderdaad ook niet is.

Het een sluit het ander niet uit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 12 april 2017 @ 19:44:50 #259
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170173716
Met Panda's dus ;)
So we just called him Fred
  woensdag 12 april 2017 @ 21:24:21 #260
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170177900
Quiz voor het paasweekend: hoeveel voormalig Nederlandse vliegtuigen kan je spotten in deze clips?
So we just called him Fred
  woensdag 12 april 2017 @ 21:36:53 #261
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170178670
Vorige week was de HB-JJF, die deze zomer door TUI wordt ingezet nog wit. Vanaf begin mei moet hij gaan vliegen in een livery die aan de hand van een wedstrijd is gekozen.


Volgens de poster op Flickr is zijn de maanden bij TUI de laatste maanden van dit toestel als pax toestel: het wordt omgebouwd naar freighter. (Dat verklaart voor mij ook wel waarom dit keer wél een TUI livery wordt gespoten op de kist ipv alleen een "TUI Smile" sticker op de bestaande livery: Ze hoeven hem vast niet helemaal wit terug te leveren)
So we just called him Fred
pi_170179528
quote:
7s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:24 schreef FredvZ het volgende:
Quiz voor het paasweekend: hoeveel voormalig Nederlandse vliegtuigen kan je spotten in deze clips?
KLM MD-11 PH-KCD en -KCE, 747-400 PH-BFD en -BFK.
Martinair MD-11 PH-MCY, -MCP, -MCR en -MCW.

Hooguit dan. Kon de clip niet uitzitten om te controleren of ze er allemaal in zaten. :P

Deed Robbie Williams ergens in 2009 ook daar met zijn nummer 'Bodies' toen kwamen daar de KLM 747-200 in voor:
(PH-BUH, -BUP en -BUT)



[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 12-04-2017 22:05:24 ]
pi_170206764
BOEING 747-222B KALITTA AIR N793CK MSN673 (MIAMI (MIA)-TOULOUSE(TLS)) A L'AEROPORT TOULOUSE-BLAGNAC LE 13 04 2017. by Jérémy Le roch, on Flickr

Voor de spotters en liefhebbers; momenteel staat op Schiphol de Kalitta Air Boeing 747-200F N793CK.
Deze is vanavond gisteravond om 16:45 uur binnengekomen vanuit Toulouse.
Morgen om 10:20 uur vertrekt deze dame naar New York JFK.

Dit zal de laatste keer zijn dat Kalitta Air met een 747-classic op Schiphol staat want het is de laatst overgebleven 747-200 bij de maatschappij en ze wordt hierna uit de vloot gehaald.

Dit betekent ook dat dit de allerlaatste keer is dat er een 747-classic naar Amsterdam komt.
Er zijn wereldwijd slechts nog een handjevol 747-classics in gebruik en geen van allen komt naar Nederland.
Bijna 47 jaar geleden kwam de 747-classic voor het eerst naar Amsterdam, toen in de vorm van Pan Am's N737PA "Clipper Red Jacket" vanuit New York.

(Foto bovenaan is gisteren genomen op Toulouse, hieronder op 26 maart, 2016)

160324 N793CK B742 CKS by mzunguwamap, on Flickr

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 14-04-2017 01:08:18 ]
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 14 april 2017 @ 15:24:57 #264
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_170215705
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 00:50 schreef Iemand91 het volgende:

Morgen om 10:20 uur vertrekt deze dame naar New York JFK.

Is ondertussen al onderweg.
  maandag 17 april 2017 @ 12:53:28 #265
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_170282711


Ligt het aan mij of hebben ze alleen het voorste deel van deze kist gepoetst aan de buitenkant?
  maandag 17 april 2017 @ 13:00:54 #266
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170282872
Daar lijkt het idd wel op.

Maar hier is daar dan weer niets van te zien:
So we just called him Fred
  maandag 17 april 2017 @ 13:07:13 #267
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_170283010
Wellicht dat ze alleen links achter niet hebben gedaan :P
  maandag 17 april 2017 @ 19:31:42 #268
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_170290953
Het (waarschijnlijke) stoppen met twee bestemmingen biedt kansen voor een andere bestemming.
Volgens airlineroute stopt KLM eind oktober met de combi Almaty en Astana (uitgevoerd door een A330) en hervat het San Jose in Costa Rica met een 787-9, een bestemming welke het laatst bediend werd in maart 1998. Deze cancel en restart zullen ongetwijfeld met wat andere wissels tezamen gaan, waardoor de 787-9 voor San Jose vrij komt.

  maandag 17 april 2017 @ 20:34:50 #269
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170292646
Dan heeft Astana het net geen 1,5 jaar volgehouden bij KLM.
So we just called him Fred
pi_170295375
Lijkt meer op een tijdelijke winterstop dan volledig opheffen.

In other news:

AIRBUS A340 NAAR TWENTE VOOR ONTMANTELING
quote:
ENSCHEDE - Luchthaven Twente verwacht op Koningsdag een Airbus A340. Het toestel wordt op de recent heropende luchthaven ontmanteld. Voor de cockpit van het toestel is al een opvallende koper gevonden.

Het in Groenekan gevestigde Multi Pilot Simulations (MPS), dat betaalbare vluchtsimulators bouwt voor luchtvaartmaatschappijen en vliegscholen, heeft de cockpitsectie gekocht. “We gaan die gebruiken om een simulator voor de Airbus A330 te ontwikkelen, die dezelfde cockpit heeft”, zegt directeur Dick Verburg in een interview met Luchtvaartnieuws Magazine.

Voor MPS betekent de A330 een nieuwe stap. Tot nu toe lag de focus op simulators voor de Boeing 737-800 en de Airbus A320. Daarnaast heeft het bedrijf een unieke simulator voor de Douglas DC-3 Dakota in huis.
Er ging ook een tijdje het gerucht dat er een - nu al uitgefaseerde - KLM Boeing 747-400 naar Twente zou gaan om daar ontmanteld te worden. Dat is dus niet doorgegaan, maar wie weet volgt er alsnog een.

En dat zelfde rijtje:

FOKKER 50'S INSEL AIR TEN PROOI AAN SLOPERSHAMER
quote:
WILLEMSTAD - Menig luchtvaarthart op Curaçao en daarbuiten breekt, nu slopers zijn begonnen met het vernietigen van een deel van de luchtvloot van Insel Air. Enkele Fokker 50’s en Embraer 110 Bandeirantes worden op luchthaven Hato in stukken gebroken.

Het noodlijdende Insel Air moest enkele toestellen buiten gebruik stellen, die nu worden gesloopt. Na het verwijderen van waardevolle onderdelen, zoals motoren en stuurvlakken, rest de oudijzerboer voor de ooit zo gracieuze machines.

Onder de gesloopte toestellen bevinden zich enkele Fokker 50’s die ooit trots de blauwe beschildering van KLM Cityhopper droegen.
Daar gaan de KLM Cityhopper Fokker's...



abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')