abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  Moderator maandag 3 april 2017 @ 17:43:05 #201
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169975282
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 17:26 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Maar sleept ie dat ding nou mee, of is dat gezichtsbedrog?
Hij sleept dat ding mee.
Dat ding is een hovercraft, groot genoeg om 3 vrachtwagens op te plaatsen. Ik ben nog op zoek naar foto's die enige referentie geven van de grootte van dat ding.
So we just called him Fred
  Moderator maandag 3 april 2017 @ 17:50:45 #202
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169975473
Foto uit een andere hoek, maar geeft nog steeds geen idee hoe groot de hoovercraft is:
post-10944-1348767840.jpg
So we just called him Fred
pi_169975696
Wow! Bewegende beelden hiervan zou natuurlijk helemaal mooi zijn....
  Moderator maandag 3 april 2017 @ 22:10:59 #204
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169983505
registreer om deze reclame te verbergen
Die bewegende beelden zijn er volgens mij helaas niet. -O-
So we just called him Fred
  Moderator maandag 3 april 2017 @ 22:23:20 #205
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169983998
Wat wel in beweging is, is Schiphol. Vandaag is terminal 1a geopend. Of eigenlijk "Checkin 1A" zoals de plattegrond vermeldt. En wat dan ook weer leuk is voor de liefhebbers van tri-jets: er prijkt nog steeds een tri-jet om aan te geven aan welke kan de vliegtuigen staan :D

Langzaam maar zeker heeft het stationsgebouw de het KLM gebouw "opgeslurpt" en samen met de oude verkeerstoren omsingelt. Of dit ook zo blijft nadat de A-pier en de echte nieuwe terminal 1 klaar is, is uit de ontwerpen die op het web rondzwerven niet helemaal duidelijk.
So we just called him Fred
pi_170000679
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 16:27 schreef Iemand91 het volgende:

Tja, de webinterface heb je niet zoveel aan op een tablet of telefoon. ;)

Helaas niet. Misschien kunnen ze die webinterface eens adaptive maken in html5 etcetera :-)
--
pi_170001828
registreer om deze reclame te verbergen
Boeing 737 wordt nieuwe regeringstoestel
quote:
Een Boeing 737 (Business Jet) wordt het nieuwe regeringsvliegtuig, zo schrijft minister Schultz van Infrastructuur en Milieu in een brief aan de Tweede Kamer. Het toestel vervangt de oude Fokker 70.

De nieuwe Boeing biedt plaats aan 24 passagiers en kost 89 miljoen euro. Het vliegbereik is voldoende om in één keer van Schiphol naar de Nederlandse Antillen te vliegen.

De 737 krijgt de registratie PH-GOV, waarbij GOV voor Government staat. Het vliegtuig wordt dus niet naar koning Willem-Alexander vernoemd.

Boeing schakelt Fokker Technologies uit Papendrecht in voor de interieurbouw. Volgens minister Schultz zal het toestel een sobere en functionele cabine krijgen.

De Boeing Business Jet stoot zo’n 20 procent minder CO2 uit dan de Fokker 70. Het is nog niet precies duidelijk om welke variant van de 737 het gaat.
Wel jammer hoe ze om gaan met de KBX. Even een dagje open voor publiek en dan weg.
Had best uniek museumstuk kunnen worden; sowieso een (ex)regeringstoestel dat open is voor publiek en dan ook nog eens ontworpen, gebouwd en onderhouden door het eigen land.

En die registratie klinkt overigens ook heel logisch. Zou voer zijn voor tegenstanders als die simpele 3 letters iets met het Koninklijk Huis te maken zou hebben en tevens gebruiken zij het toestel láng niet zoveel als men denkt.

Ben wel benieuwd hoeveel gezeik dit inderdaad gaat opleveren. Ik zie de leuzen, koppen en opmerkingen al voor me...

[ Bericht 48% gewijzigd door Iemand91 op 04-04-2017 19:33:51 ]
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 19:03:40 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170001892
quote:
Boeing schakelt Fokker Technologies uit Papendrecht in voor de interieurbouw. Volgens minister Schultz zal het toestel een sobere en functionele cabine krijgen
Benieuwd hoe ze sober definiëren. Tapijt van max ¤3000 de meter ofzo?

quote:
De Boeing Business Jet stoot zo’n 20 procent minder CO2 uit dan de Fokker 70.
Leuk om te zeggen maar dat interesseert ze echt geen reet :')
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_170002502
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:03 schreef derLudolf het volgende:
Benieuwd hoe ze sober definiëren. Tapijt van max ¤3000 de meter ofzo?
Dat zou niet eens zo'n gekke prijs zijn denk ik.

De huidige KBX zou je overigens ook erg sober kunnen noemen.
quote:
Leuk om te zeggen maar dat interesseert ze echt geen reet :')
Ook een nutteloze en inhoudsloze opmerking.

Per gevlogen kilometer? Per uur? Per persoon? In relatie met vlieggewicht en afstand? Hoe? Wat?
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 19:48:17 #210
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170002892
quote:
Het is nog niet precies duidelijk om welke variant van de 737 het gaat.
RTL laat net een foto zien van een 737BBJ(1), gebaseerd op een 737-700ER.

Onderhoud en operatie moet nog worden aanbesteed. Ik weet niet precies wat de eisen zullen zijn, maar zal vast wel ETOPS vereist worden en een eigen basis in Nederland. Dan is volgens mij de keuze beperkt tot KLM of TUI.
So we just called him Fred
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 20:47:17 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170004531
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:48 schreef FredvZ het volgende:

[..]

RTL laat net een foto zien van een 737BBJ(1), gebaseerd op een 737-700ER.
Nu blinken media niet uit n het laten zien van juiste beelden in dit soort gevallen :)
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  dinsdag 4 april 2017 @ 21:03:55 #212
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170005067
In plaats van die PH-GOV had ik toch eerder een wat historisch tintje verwacht zoiets als PH-ILS ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 21:19:53 #213
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170005566
PH-BCW ^O^
So we just called him Fred
pi_170012855
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:03 schreef buzz1291 het volgende:
In plaats van die PH-GOV had ik toch eerder een wat historisch tintje verwacht zoiets als PH-ILS ;)
De regering wil duidelijk maken dat het een regeringsvliegtuig is en niet het vliegtuig van de Koning.
--
pi_170026381
KLM huurt Avro RJ85’s van CityJet

Die zag ik niet aankomen...

Blijkbaar doet de route het ruim boven verwachting goed.
pi_170030433
En met ANA ook; even wat nieuwe werknemers - 2799 in totaal - welkom heten in een welkomstceremonie op 1 april:

C8eQFp6V0AAxQRW.jpg:large
pi_170031075
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:04 schreef Mikey92 het volgende:
KLM huurt Avro RJ85’s van CityJet

Die zag ik niet aankomen...

Blijkbaar doet de route het ruim boven verwachting goed.
Zo te zien gaat het om de slots op LCY. Maar goed, we zijn benieuwd. Volgende keer naar Londen maar eens uitproberen.

Edit: op de KLM site zie je dat de nieuwe vluchten op werkdagen onder KLM vlag worden uitgevoerd en de reeds bestaande onder de vlag van KLM Cityhopper. Hiermee krijg je dus een combinatie van KLM vluchten met Cityhopper vluchten zoals op diverse andere bestemmingen.

[ Bericht 13% gewijzigd door inkjet op 06-04-2017 21:47:50 (Meer info.) ]
--
  donderdag 6 april 2017 @ 05:07:59 #218
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170034434
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:48 schreef FredvZ het volgende:

Onderhoud en operatie moet nog worden aanbesteed. Ik weet niet precies wat de eisen zullen zijn, maar zal vast wel ETOPS vereist worden en een eigen basis in Nederland. Dan is volgens mij de keuze beperkt tot KLM of TUI.
Meest aannemelijk is KLM. Die doen het nu ook. Zal wel een versie met GE motoren worden. dan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 06-04-2017 05:13:03 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator donderdag 6 april 2017 @ 20:19:22 #219
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170049071
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 05:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Meest aannemelijk is KLM. Die doen het nu ook. Zal wel een versie met GE motoren worden. dan.
Tegenwoordig is dat lang niet meer vanzelfsprekend. Heb meer aanbestedingen gezien in de afgelopen jaren waarbij iedereen dacht dat de zittende partij wel zou kunnen blijven. Praktijk bleek dan toch net ff anders.
So we just called him Fred
  vrijdag 7 april 2017 @ 05:05:36 #220
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170057531
quote:
7s.gif Op donderdag 6 april 2017 20:19 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Tegenwoordig is dat lang niet meer vanzelfsprekend. Heb meer aanbestedingen gezien in de afgelopen jaren waarbij iedereen dacht dat de zittende partij wel zou kunnen blijven. Praktijk bleek dan toch net ff anders.
Vandaar dat ik het woord 'aannemelijk' gebruik en niet het woord 'vanzelfsprekend'.

Er zit nogal wat werk in het aftimmeren van instructies en werkmethodieken voor het regeringstoestel. Die zijn bij de KLM al helemaal op orde.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 10:34:31 #221
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170059872
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 05:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Er zit nogal wat werk in het aftimmeren van instructies en werkmethodieken voor het regeringstoestel. Die zijn bij de KLM al helemaal op orde.
Dat ben ik zeker met je eens.

Helaas houden de aanbestedingsregels weinig rekening met "successen uit het verleden". In principe kan iedere aanbieder in de EU die vliegtuigen kan onderhouden en voldoet aan de eisen die gesteld inschrijven. Wat die eisen precies zullen zijn is nu nog gokken natuurlijk, maar het zal mij niks verbazen als er eisen in komen dat het toestel op Nederlands grondgebied gestald moet worden, dat het binnen x uur operationeel kan zijn, dat piloten en andere medewerkers Nederlands spreken, dat onderhoud volgens specificaties van de fabrikant kunnen worden uitgevoerd, ETOPS (om non-stop naar de Rijksdelen over zee te vliegen) etc, etc.

Geïnteresseerden die denken daar aan te kunnen voldoen (of denken dat te kunnen door het inhuren van partners) mogen dan inschrijven.
KLM zal m.i. sowieso inschrijven, die hebben alles in huis en PR-technisch is het wel fijn als de Koning met de "Koninklijke" blijft vliegen.

TUI zou kunnen inschrijven, die hebben het nodige in huis, of voldoende afspraken met partijen om alles aan te bieden wat gevraagd zal worden. Vraag is natuurlijk of het in de ambitie ligt van TUI, ze zijn immers vooral een vakantievlieger. Het is natuurlijk wel goed voor de PR.

Maar het is ook goed mogelijk dat een buitenlandse partij in schrijft samen met een in Nederland gevestigde vliegtuig onderhoudsbedrijf (JetSupport, Nayak, Fokker, etc). Kanshebbers zijn ... ehm ...


Air France (zustermaatschappij KLM), Martin Air (zustermaatschappij KLM), Austrian, Iberia, Alitalia, TAP, Lufthansa, British Airways, Easyjet, Finnair, hifly, Condor en Brussels Airlines zullen niet inschrijven, wegens het ontbreken aan 737's in de vloot.

Corendon, Transavia (zustermaatschappij KLM), Easyjet, Ryan Air zullen niet inschrijven wegens het ontbreken van ETOPS om non-stop de oceaan over te gaan.

Air Berlin, LOT Airlines Poland, SAS, Luxair, Euro Atlantic en Air Europa zouden in theorie in kunnen schrijven samen met een in Nederland gevestigde onderhoudspartij. Maar ik verwacht dat niet dat het in hun ambitie ligt om de Nederlandse regering en staatshoofd rond te vliegen.

Swiss en Norwegian voldoen aan de technische eisen, maar hun thuislanden zijn geen EU-lid.

Dus om terug te komen op je opmerking:
quote:
Vandaar dat ik het woord 'aannemelijk' gebruik en niet het woord 'vanzelfsprekend'.
Inderdaad aannemelijk dat KLM de koning en regering blijft vliegen.
So we just called him Fred
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 10:44:11 #222
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170060064
Over vliegen naar de Caribbean gesproken: Air Berlin stopt met de vluchten naar Curaçoa
quote:
Countrymanager Bjorn Gianotten laat desgevraagd weten het “jammer te vinden” dat Curaçao stopt. “Een populaire bestemming voor Nederlanders, die ook goede opties bood om andere eilanden in het Caribisch Gebied te bezoeken.”
Hele artikel
Blijkbaar toch niet populair genoeg om te handhaven. Zou Düsseldorf voor vakantiegangers toch net een brug te ver zijn geweest? Prefereren de vakantiegangers toch liever een Nederlandse airline? Misschien is Curaçao te weinig ingericht op de Duitse toerist en is er te weinig animo uit Nederland om de vliegtuigen te vullen?

Of zou er een politiek reden achter liggen? Dat bijvoorbeeld bolletjesslikkers nu via Düsseldorf vliegen en de luchthaven aldaar geen zin/geld/mogelijkheden heeft om dezelfde maatregelen te nemen als Schiphol?

Dat laatste zorgde er ook voor de TUI niet vanaf Eindhoven naar Curaçao en Aruba mocht vliegen.
So we just called him Fred
pi_170060849
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:34 schreef FredvZ het volgende:
dat piloten en andere medewerkers Nederlands spreken
Die worden mijns inziens ook gescreend (logisch natuurlijk) dus dan kun je buitenlands personeel (lees: maatschappijen) wel uitsluiten.
En dus:
quote:
Inderdaad aannemelijk dat KLM de koning en regering blijft vliegen.
Het feit dat Willem-Alexander dus nu ook 737's (gaat) vliegen en dat op de Fokker altijd op reguliere lijndiensten deed, lijkt het me stug dat de operatie door anderen uitgevoerd gaat worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 07-04-2017 14:33:10 ]
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 14:22:52 #224
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170063946
De PH-CDF van Corendon heeft een nieuw jasje gekregen.

So we just called him Fred
  vrijdag 7 april 2017 @ 14:37:28 #225
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_170064225
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 april 2017 14:22 schreef FredvZ het volgende:
De PH-CDF van Corendon heeft een nieuw jasje gekregen.

Nu zag ik al staan "Irene Moors en Gerard Joling", waarom klik ik dan nog in Godsnaam :N
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')