Hij sleept dat ding mee.quote:Op maandag 3 april 2017 17:26 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Maar sleept ie dat ding nou mee, of is dat gezichtsbedrog?
Helaas niet. Misschien kunnen ze die webinterface eens adaptive maken in html5 etcetera :-)quote:Op zondag 2 april 2017 16:27 schreef Iemand91 het volgende:
Tja, de webinterface heb je niet zoveel aan op een tablet of telefoon.
Wel jammer hoe ze om gaan met de KBX. Even een dagje open voor publiek en dan weg.quote:Een Boeing 737 (Business Jet) wordt het nieuwe regeringsvliegtuig, zo schrijft minister Schultz van Infrastructuur en Milieu in een brief aan de Tweede Kamer. Het toestel vervangt de oude Fokker 70.
De nieuwe Boeing biedt plaats aan 24 passagiers en kost 89 miljoen euro. Het vliegbereik is voldoende om in één keer van Schiphol naar de Nederlandse Antillen te vliegen.
De 737 krijgt de registratie PH-GOV, waarbij GOV voor Government staat. Het vliegtuig wordt dus niet naar koning Willem-Alexander vernoemd.
Boeing schakelt Fokker Technologies uit Papendrecht in voor de interieurbouw. Volgens minister Schultz zal het toestel een sobere en functionele cabine krijgen.
De Boeing Business Jet stoot zo’n 20 procent minder CO2 uit dan de Fokker 70. Het is nog niet precies duidelijk om welke variant van de 737 het gaat.
Benieuwd hoe ze sober definiëren. Tapijt van max ¤3000 de meter ofzo?quote:Boeing schakelt Fokker Technologies uit Papendrecht in voor de interieurbouw. Volgens minister Schultz zal het toestel een sobere en functionele cabine krijgen
Leuk om te zeggen maar dat interesseert ze echt geen reetquote:De Boeing Business Jet stoot zo’n 20 procent minder CO2 uit dan de Fokker 70.
Dat zou niet eens zo'n gekke prijs zijn denk ik.quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:03 schreef derLudolf het volgende:
Benieuwd hoe ze sober definiëren. Tapijt van max ¤3000 de meter ofzo?
Ook een nutteloze en inhoudsloze opmerking.quote:Leuk om te zeggen maar dat interesseert ze echt geen reet
RTL laat net een foto zien van een 737BBJ(1), gebaseerd op een 737-700ER.quote:Het is nog niet precies duidelijk om welke variant van de 737 het gaat.
Nu blinken media niet uit n het laten zien van juiste beelden in dit soort gevallenquote:Op dinsdag 4 april 2017 19:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
RTL laat net een foto zien van een 737BBJ(1), gebaseerd op een 737-700ER.
De regering wil duidelijk maken dat het een regeringsvliegtuig is en niet het vliegtuig van de Koning.quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:03 schreef buzz1291 het volgende:
In plaats van die PH-GOV had ik toch eerder een wat historisch tintje verwacht zoiets als PH-ILS
Zo te zien gaat het om de slots op LCY. Maar goed, we zijn benieuwd. Volgende keer naar Londen maar eens uitproberen.quote:Op woensdag 5 april 2017 20:04 schreef Mikey92 het volgende:
KLM huurt Avro RJ85’s van CityJet
Die zag ik niet aankomen...
Blijkbaar doet de route het ruim boven verwachting goed.
Meest aannemelijk is KLM. Die doen het nu ook. Zal wel een versie met GE motoren worden. dan.quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:48 schreef FredvZ het volgende:
Onderhoud en operatie moet nog worden aanbesteed. Ik weet niet precies wat de eisen zullen zijn, maar zal vast wel ETOPS vereist worden en een eigen basis in Nederland. Dan is volgens mij de keuze beperkt tot KLM of TUI.
Tegenwoordig is dat lang niet meer vanzelfsprekend. Heb meer aanbestedingen gezien in de afgelopen jaren waarbij iedereen dacht dat de zittende partij wel zou kunnen blijven. Praktijk bleek dan toch net ff anders.quote:Op donderdag 6 april 2017 05:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Meest aannemelijk is KLM. Die doen het nu ook. Zal wel een versie met GE motoren worden. dan.
Vandaar dat ik het woord 'aannemelijk' gebruik en niet het woord 'vanzelfsprekend'.quote:Op donderdag 6 april 2017 20:19 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tegenwoordig is dat lang niet meer vanzelfsprekend. Heb meer aanbestedingen gezien in de afgelopen jaren waarbij iedereen dacht dat de zittende partij wel zou kunnen blijven. Praktijk bleek dan toch net ff anders.
Dat ben ik zeker met je eens.quote:Op vrijdag 7 april 2017 05:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Er zit nogal wat werk in het aftimmeren van instructies en werkmethodieken voor het regeringstoestel. Die zijn bij de KLM al helemaal op orde.
Inderdaad aannemelijk dat KLM de koning en regering blijft vliegen.quote:Vandaar dat ik het woord 'aannemelijk' gebruik en niet het woord 'vanzelfsprekend'.
Blijkbaar toch niet populair genoeg om te handhaven. Zou Düsseldorf voor vakantiegangers toch net een brug te ver zijn geweest? Prefereren de vakantiegangers toch liever een Nederlandse airline? Misschien is Curaçao te weinig ingericht op de Duitse toerist en is er te weinig animo uit Nederland om de vliegtuigen te vullen?quote:Countrymanager Bjorn Gianotten laat desgevraagd weten het “jammer te vinden” dat Curaçao stopt. “Een populaire bestemming voor Nederlanders, die ook goede opties bood om andere eilanden in het Caribisch Gebied te bezoeken.”
Hele artikel
Die worden mijns inziens ook gescreend (logisch natuurlijk) dus dan kun je buitenlands personeel (lees: maatschappijen) wel uitsluiten.quote:Op vrijdag 7 april 2017 10:34 schreef FredvZ het volgende:
dat piloten en andere medewerkers Nederlands spreken
Het feit dat Willem-Alexander dus nu ook 737's (gaat) vliegen en dat op de Fokker altijd op reguliere lijndiensten deed, lijkt het me stug dat de operatie door anderen uitgevoerd gaat worden.quote:Inderdaad aannemelijk dat KLM de koning en regering blijft vliegen.
Nu zag ik al staan "Irene Moors en Gerard Joling", waarom klik ik dan nog in Godsnaamquote:Op vrijdag 7 april 2017 14:22 schreef FredvZ het volgende:
De PH-CDF van Corendon heeft een nieuw jasje gekregen.
Bedankt voor de waarschuwing :-)quote:Op vrijdag 7 april 2017 14:37 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nu zag ik al staan "Irene Moors en Gerard Joling", waarom klik ik dan nog in Godsnaam
https://jpcvanheijst.com/quote:Dutch pilot Christiaan van Heijst's photographs capture the views he sees from his cockpit.
From the patterns made by the Marho Kotri River Delta in Pakistan, to the amazing colours of the Aurora Borealis over Alaska, his images show a point of view not usually captured.
quote:Op vrijdag 7 april 2017 16:56 schreef Iemand91 het volgende:
A pilot's view of the world
[..]
https://jpcvanheijst.com/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben niet jaloers hoor...
Leuke plaatjes, maar eigenlijk zie ik liever dat de piloten gewoon serieus bezig met vliegen ipv te spelen met camera's in de cockpit.quote:Op vrijdag 7 april 2017 16:56 schreef Iemand91 het volgende:
A pilot's view of the world
[..]
https://jpcvanheijst.com/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben niet jaloers hoor...
Tja, als dat ding op de automatische piloot staat en er zit nog iemand anders in de cockpit dan zie ik het probleem niet zoquote:Op zondag 9 april 2017 14:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Leuke plaatjes, maar eigenlijk zie ik liever dat de piloten gewoon serieus bezig met vliegen ipv te spelen met camera's in de cockpit.
Die is ook niet onfeilbaar.quote:Op zondag 9 april 2017 14:42 schreef derLudolf het volgende:
Tja, als dat ding op de automatische piloot staat en er zit nog iemand anders in de cockpit dan zie ik het probleem niet zo
quote:Op zondag 9 april 2017 14:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Leuke plaatjes, maar eigenlijk zie ik liever dat de piloten gewoon serieus bezig met vliegen ipv te spelen met camera's in de cockpit.
Blijkbaar vind de desbetreffende airline het ook niet erg dat piloten alleen in de cockpit zijn, na de Germanwings-crash is dat toch enigzins controversieel.
Zo gek is dat niet, als je bijvoorbeeld kijkt naar Eastern Air Lines Flight 401. De flightcrew gaf daarbij te weinig aandacht aan de automatische systemen en terwijl ze dachten dat de autopiloot het vliegtuig op hoogte zou houden landde het toestel zichtzelf in een moeras.quote:
Je zit daar met zijn tweeen, en op kruishoogte heeft een piloot volgens mij niet zon hoge werkdruk. Dan kan je best de een laten vliegen en kan de ander even een foto maken. Het is net alsof een van de twee piloten naar de wc gaat, of als er eentje moet gaan eten, dan neemt de ander het vliegtuig waar.quote:Op zondag 9 april 2017 14:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Leuke plaatjes, maar eigenlijk zie ik liever dat de piloten gewoon serieus bezig met vliegen ipv te spelen met camera's in de cockpit.
Blijkbaar vind de desbetreffende airline het ook niet erg dat piloten alleen in de cockpit zijn, na de Germanwings-crash is dat toch enigzins controversieel.
Je hebt geen garanties dat de piloot die het vliegtuig bedient op dat moment niet wordt afgeleid door zijn collega met de camera.quote:Op maandag 10 april 2017 01:40 schreef JamesBontkraag het volgende:
[..]
Je zit daar met zijn tweeen, en op kruishoogte heeft een piloot volgens mij niet zon hoge werkdruk. Dan kan je best de een laten vliegen en kan de ander even een foto maken. Het is net alsof een van de twee piloten naar de wc gaat, of als er eentje moet gaan eten, dan neemt de ander het vliegtuig waar.
Maar hoe sta je dan tegenover toiletbezoek, het nuttigen van maaltijden, even de stoel uit om rechtop te staan omdat 8u zitten ook niet optimaal is voor je gestel en je concentratievermogen?quote:Op maandag 10 april 2017 07:58 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je hebt geen garanties dat de piloot die het vliegtuig bedient op dat moment niet wordt afgeleid door zijn collega met de camera.
Alleen in de cockpit heeft ook zo zijn risico's, zie de Germanwing crash die ik al eerder aanhaalde.
De flightdeck van een vliegtuig is een professionele omgeving en daar hoort imho met een camera door piloten niet bij. Net zoals buschauffeurs, trambestuurders, machinisten, taxichauffeurs, personeel op industriële installaties, off shore installaties ook niet spelen met camera's en mobieltjes tijdens het werk. (Of in elk geval niet zouden moeten doen.)
Dat is onderdeel van het goed uitvoeren van je werk.quote:Op maandag 10 april 2017 09:06 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Maar hoe sta je dan tegenover toiletbezoek, het nuttigen van maaltijden, even de stoel uit om rechtop te staan omdat 8u zitten ook niet optimaal is voor je gestel en je concentratievermogen?
Of zelfs even kort slapen om zo fit te zijn voor de landing en de workload die volgt aan het einde van de vlucht?
Dit soort korte onderbrekingen van het werk hebben eerder een positief effect op de vliegveiligheid dan een negatief effect, zolang je beiden maar bewust bent wat je doet en de ander op dat moment dus volledig met het vliegtuig bezig is.
8 uur lang volledig met vliegen bezig zijn en verder geen ontspanning lijkt mij in ieder geval niet bevorderlijk voor de vereiste focus tijdens de laatste fase van de vlucht.
Dus een piloot mag blijkbaar wel pauze houden, mag blijkbaar wel met een camera spelen, maar mag deze twee dingen niet in de cockpit combineren.quote:Op maandag 10 april 2017 12:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is onderdeel van het goed uitvoeren van je werk.
Eten, drinken, toiletbezoek en de benen strekken is noodzakelijk en iets anders dan spelen met een camera in de cockpit. Als zo'n piloot de behoefte heeft om in zijn pauzes met een camera te spelen dan doet-ie dat maar tijdens zijn wandeling door de cabine.
Zolang je zonder iets niet onwel wordt of dood gaat, heeft een piloot het ook niet nodig.
Zonder eten wordt hij onwel
Zonder drinken wordt hij onwel
Zonder toiletbezoek wordt hij onwel
Zonder rust wordt hij onwel
Zonder benen strekken wordt hij onwel
Zonder camera kan hij prima vliegen
Met eten blijft hij leven
Met drinken blijft hij leven
Met toiletbezoek blijft hij leven
Met rust blijft hij leven
Met benen strekken blijft hij leven
Met camera wordt hij afgeleid
Als je kijkt naar wie er aan het roer staat bij BA en zijn verleden (Alex Cruz, vroeger leider van Vueling en sinds zijn aantreden bij BA gaat die laatste steeds meer de LCC-kant op) is het niet geheel onwaarschijnlijk dat je over een tijd(je) zelfs op lange vluchten voor je maaltijden mag betalen.quote:But BA’s press office has issued a statement denying that it has any “current” plans to do so, although it stopped short of ruling out the idea in the future.
quote:Op maandag 10 april 2017 12:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is onderdeel van het goed uitvoeren van je werk.
Eten, drinken, toiletbezoek en de benen strekken is noodzakelijk en iets anders dan spelen met een camera in de cockpit. Als zo'n piloot de behoefte heeft om in zijn pauzes met een camera te spelen dan doet-ie dat maar tijdens zijn wandeling door de cabine.
Zolang je zonder iets niet onwel wordt of dood gaat, heeft een piloot het ook niet nodig.
Zonder eten wordt hij onwel
Zonder drinken wordt hij onwel
Zonder toiletbezoek wordt hij onwel
Zonder rust wordt hij onwel
Zonder benen strekken wordt hij onwel
Zonder camera kan hij prima vliegen
Met eten blijft hij leven
Met drinken blijft hij leven
Met toiletbezoek blijft hij leven
Met rust blijft hij leven
Met benen strekken blijft hij leven
Met camera wordt hij afgeleid
idd. Let's agree to disagree.quote:Op maandag 10 april 2017 16:17 schreef NewHorizon het volgende:
We gaan het hier niet over eens worden, dus een discussie is niet zo zinvol
Ze zijn voor vluchten over de oceaan in veel gevallen aanzienlijk goedkoper dan KLM. Met die prijzen blijven ze ook nog wel aantrekkelijk als je extra moet betalen voor een maaltijd.quote:Op maandag 10 april 2017 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
Als je kijkt naar wie er aan het roer staat bij BA en zijn verleden (Alex Cruz, vroeger leider van Vueling en sinds zijn aantreden bij BA gaat die laatste steeds meer de LCC-kant op) is het niet geheel onwaarschijnlijk dat je over een tijd(je) zelfs op lange vluchten voor je maaltijden mag betalen.
Dat heet dus jumping to conclusions. Ik lees het gewoon als dat ze voor die longhaul flights vooralsnog geen plannen hebben, maar wel alle opties open houden en zo dus later niet van draaien beschuldigd te kunnen worden. Lijkt me een correct statement. Maar wanneer de kwaliteit van de maaltijden bij BA net zo goed is als bij KLM, kun je nu al beter een pakje brood meenemen. Zelfs in business class is het al heel wat matiger dan een paar jaar geleden. Aankleding met Delfts Blauw en aardig bestek is wel leuk, maar daar kijk ik wel doorheen. Johnny Boer had echt wel beter z'n best kunnen doen vorige week op AMS-JFK en ATL-AMS.quote:Op maandag 10 april 2017 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
Het gerucht gaat rond dat - in navolging van de Europese vluchten - BA ook de gratis maaltijden in economy gaat schrappen op de long haul vluchten.
Gerucht kwam dit weekend in de wereld na een artikel van The Sunday Times en hoewel Businesstraveller dit nu ontkent staat in dat laatste wel dit:
[..]
Als je kijkt naar wie er aan het roer staat bij BA en zijn verleden (Alex Cruz, vroeger leider van Vueling en sinds zijn aantreden bij BA gaat die laatste steeds meer de LCC-kant op) is het niet geheel onwaarschijnlijk dat je over een tijd(je) zelfs op lange vluchten voor je maaltijden mag betalen.
Met non-stop versus one-stop heb je dat natuurlijk al snel.quote:Op maandag 10 april 2017 20:34 schreef FredvZ het volgende:
Ze zijn voor vluchten over de oceaan in veel gevallen aanzienlijk goedkoper dan KLM.
Neuh; BA is zeer duidelijk bezig om richting LCC te gaan.quote:Op maandag 10 april 2017 22:47 schreef buzz1291 het volgende:
Dat heet dus jumping to conclusions. Ik lees het gewoon als dat ze voor die longhaul flights vooralsnog geen plannen hebben, maar wel alle opties open houden en zo dus later niet van draaien beschuldigd te kunnen worden. Lijkt me een correct statement. Maar wanneer de kwaliteit van de maaltijden bij BA net zo goed is als bij KLM, kun je nu al beter een pakje brood meenemen. Zelfs in business class is het al heel wat matiger dan een paar jaar geleden. Aankleding met Delfts Blauw en aardig bestek is wel leuk, maar daar kijk ik wel doorheen. Johnny Boer had echt wel beter z'n best kunnen doen vorige week op AMS-JFK en ATL-AMS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |