abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 17 maart 2017 @ 22:56:25 #76
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_169601173
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan hebben ze wel hun best gedaan om ook een heel onderzoek te faken: http://www.endlessrunway-project.eu ;)

Die claim van de subsidie door de EU klopt ook: http://www.rvo.nl/subsidies-regelingen/projecten/endless-runway
Plaatje is in ieder geval eeb beetje te optimistisch met één vliegtuig dat net van de runway afgaat en de volgende op de runway daar 250 meter achter. Mwah... geloof jij in sprookjes?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 17 maart 2017 @ 23:06:04 #77
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169601337
Doe
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:40 schreef derLudolf het volgende:

de vaste posters zijn veel vooral geïnteresseerd in civiel.

Het staat je vrij trouwens om een topic over militaire luchtvaart te openen :)
Het lijkt in tegenspraak.

You are only lost when you give up on yourself, (c) Hans-Ulrich Rudel:
pi_169602733
KLM's nieuwste aanwinst is vandaag geleverd.
Ondertussen is de 7e Embraer E175 (en 37e Embraer) voor KLM Cityhopper op weg naar Nederland en staat momenteel in Recife.
PH-EXM wordt om 17:30 uur op Schiphol verwacht.

Normaal gesproken kan ik wel een foto vinden maar dit maal niet...
  zaterdag 18 maart 2017 @ 00:43:46 #79
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_169603055
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 00:15 schreef Iemand91 het volgende:
Normaal gesproken kan ik wel een foto vinden maar dit maal niet...
Nog met de testregistratie:

  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:08:41 #80
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169607577
St. Maarten staat bekend om het vliegveld waar je als spotter de toestellen bij de landing bijna kan aanraken, zo laag komen de toestellen over.
Afgelopen 7 maart kwam een toestel van Westjet net iets té laag aanvliegen:


So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 18 maart 2017 @ 20:28:20 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169614386
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:06 schreef PluggieOD het volgende:
Doe

[..]

Het lijkt in tegenspraak.
Is het niet, want alles wat vliegt mag je posten.

Die straaljagers op de foto's zijn Tornado's niet? Hoorde keer zo'n ding op zeg 200m hoogte overkomen, wat een herrie _O_

Kom je wel eens op de Nordhorn Range?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169632747
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:14 schreef OEM het volgende:

[..]

Alsof een afgebroken start op hoge snelheid nog niet gevaarlijk genoeg was. Die zullen dan altijd in tranen eindigen.
Dat is een extra uitdaging inderdaad... hoewel de runway niet ophoudt natuurlijk, dus dat worden interessante discussies over V1 etcetera. Je zult niet zo snel in de ILS terecht komen.

Over ILS gesproken!
--
pi_169646326
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 17:56 schreef inkjet het volgende:

[..]

Dat is een extra uitdaging inderdaad... hoewel de runway niet ophoudt natuurlijk, dus dat worden interessante discussies over V1 etcetera. Je zult niet zo snel in de ILS terecht komen.

Over ILS gesproken!
V1 kan je overboord gooien in principe. Maar zoals je al aankaart, lowvis naderingen en autolands gaan een stuk lastiger worden. ILS zoals dat nu operationeel is en waar zowat elk commercieel vliegtuig voor is uitgerust is zo goed als onmogelijk. Waar ga je bijvoorbeeld de localizer antenne plaatsen?

Wellicht in combinatie met RNP approaches maar die hebben zoals eerder aangekaart nog niet de gewenste nauwkeurigheid voor een autoland. Minima liggen ook hoger dan ILS-minima.
  maandag 20 maart 2017 @ 14:37:24 #84
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_169652343
De komende dagen gaat Airbus samen met het Nationaal Lucht- en Ruimtevaarcentrum (NLR) op Twente Airport een aantal waterbaktesten uitvoeren met een Airbus A400M. Volgens Scramble wordt het deze EC-402 en komt hij bij goed weer aan het eind van de middag al aan en anders morgenvroeg vanuit Münster (FMO)



quote:
Het vliegtuig komt vandaag of morgen aan vanuit het Spaanse Sevilla. Het vliegtuig wordt vervolgens gebruikt om remproeven uit te voeren, waarbij de landingsbaan kunstmatig nat wordt gehouden. Daarbij wordt een waterbak aangelegd op een deel van de landingsbaan.
Hevige regenval
De waterhoeveelheid in deze bak komt overeen met wat er tijdens hevige regenval kan ontstaan op een landingsbaan. Het doel van deze proeven is om te kijken wat de remprestaties van het vliegtuig zijn onder deze extreme condities. De kennis die hieruit wordt opgedaan zal worden gebruikt om regelgeving verder te verbeteren, wat de veiligheid weer ten goede komt.
De proeven worden gedaan in het kader van een Europees onderzoek naar de verhoging van de vliegveiligheid. Naar verwachting vertrekt woensdag het vliegtuig weer richting Sevilla.
Vorig jaar ook al testen
Eerder heeft het NLR al vergelijkbare testen op het Twentse vliegveld uitgevoerd. In september vorig jaar is daarbij gebruik gemaakt van een Cessna zakenjet.
via rtvoost
pi_169654046
Cool. ^O^ Leuk dat ze die testen in Nederland doen ism NLR.

In het echt zien vliegen op Le Bourget 2 jaar terug, was indrukwekkend. Vooral stijgen en landen en tot stilstand komen binnen no-time, mooi apparaat. _O_
Jack does it in real time...
  maandag 20 maart 2017 @ 16:47:02 #86
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_169655568
De EC-402 is te volgen op flightradar24 en vliegt nu bijna boven Gent op zo'n 6km hoogte.
edit: op dit moment zit de EC-402 in een holding pattern boven Enschede-zuid, goed te horen hier

[ Bericht 22% gewijzigd door boriq op 20-03-2017 17:27:58 ]
pi_169658025
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:02 schreef NewHorizon het volgende:

V1 kan je overboord gooien in principe. Maar zoals je al aankaart, lowvis naderingen en autolands gaan een stuk lastiger worden. ILS zoals dat nu operationeel is en waar zowat elk commercieel vliegtuig voor is uitgerust is zo goed als onmogelijk. Waar ga je bijvoorbeeld de localizer antenne plaatsen?

Wellicht in combinatie met RNP approaches maar die hebben zoals eerder aangekaart nog niet de gewenste nauwkeurigheid voor een autoland. Minima liggen ook hoger dan ILS-minima.
Je zou om de tien graden een set localiser antennes en glide scope stations kunnen plaatsen. daarmee zou je het kunnen redden tot laten we zeggen 200 voet als je een traditionele (rechte) approach uitvoert. Maar zodra je dan de bocht inzet heb je toch weer een probleem. Voor meer dan cat. I is wel wat meer nodig en RNP gaat tot meen ik 0.3 NM in de APCH specifications en dat is veel te veel zoals je al typte.
--
  dinsdag 21 maart 2017 @ 00:00:58 #88
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_169669321
Hm, je moet het ongetwijfeld met een korrel zout nemen, het stemmige muziekje wegdenken en een gezond wantrouwen hebben bij het zien van deze docu, maar het is zeker interessant:
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_169669690
Als je dan denkt dat geen vloeistoffen meenemen dom is, het kan altijd nog erger zo blijkt.

https://www.theguardian.c(...)flights-13-countries
"US forbids any device larger than cellphone on airlines from 13 countries"

TERRISTS!

Is er überhaupt ook maar één :') terroristische :') aanslag :') uitgevoerd met een toestel dat vanuit het Midden-Oosten naar de VS vloog?

Sorry, dit hoort ws meer thuis in POL of ONZ.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 21 maart 2017 @ 14:22:24 #90
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_169676363
AirportWebcams twitterde op dinsdag 21-03-2017 om 14:18:06 LIVE: KLM #KL601 Amsterdam-Los Angeles LAX (747 PH-BFR) has a problem & is returning/diverting. Track… https://t.co/dHs1N8qvUp reageer retweet
pi_169678097
Hij staat nu op Keflavik
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_169678410
Had vast een pax die een laptop openklapte aan boord.
Jack does it in real time...
  dinsdag 21 maart 2017 @ 16:56:52 #93
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_169679003
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:17 schreef DeeBee het volgende:
Had vast een pax die een laptop openklapte aan boord.
:X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_169679053
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 00:25 schreef LintuxCx het volgende:
Als je dan denkt dat geen vloeistoffen meenemen dom is, het kan altijd nog erger zo blijkt.

https://www.theguardian.c(...)flights-13-countries
"US forbids any device larger than cellphone on airlines from 13 countries"

TERRISTS!

Is er überhaupt ook maar één :') terroristische :') aanslag :') uitgevoerd met een toestel dat vanuit het Midden-Oosten naar de VS vloog?

Sorry, dit hoort ws meer thuis in POL of ONZ.
Heb er een topic over aangemaakt:

NWS / VS en GB verbieden elektronische apparaten op vluchten

Gaat helemaal niet over terrorisme.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 18:01:34 #95
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_169680083
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:02 schreef Karstman het volgende:
Hij staat nu op Keflavik
Heb toevallig een familielid op Feesboek die in die kist zit. Schijnbaar moest er een zieke passagier van boord.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_169691202
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:17 schreef DeeBee het volgende:
Had vast een pax die een laptop openklapte aan boord.
_O- ^O^
  woensdag 22 maart 2017 @ 01:01:56 #97
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169692288
КБ: Туполев
тип: Ту-134 (реестр)
модификация: Ту-134УБ-Л

завод-изготовитель ХГАПП
заводской номер: 64615
серийный (порядковый) номер: 69-02 ?

Chkalovksy, eigen foto:


RF-66049
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 06:33:50 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169692744
M'n Russisch is ook niet meer wat het geweest is :P Waarom heeft deze Tu134 zo'n "spitse" neus?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169698674
De eerste KLM 747-400 is niet meer. Recentelijk zijn hebben ze bij de eerste opgeslagen kist (PH-BFM in Teruel, Spanje) de neus en staart afgeknipt. Beste kans dat ze ondertussen al verder zijn.

Foto's hiervan staan op de bekende Facebook pagina.
Ik ga die foto's hier niet plaatsen want kan me voorstellen dat ze dat niet zouden waarderen...
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:26:10 #100
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_169699247
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:00 schreef Iemand91 het volgende:
Ik ga die foto's hier niet plaatsen want kan me voorstellen dat ze dat niet zouden waarderen...
En wij ook niet ;(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')