Plaatje is in ieder geval eeb beetje te optimistisch met één vliegtuig dat net van de runway afgaat en de volgende op de runway daar 250 meter achter. Mwah... geloof jij in sprookjes?quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan hebben ze wel hun best gedaan om ook een heel onderzoek te faken: http://www.endlessrunway-project.eu
Die claim van de subsidie door de EU klopt ook: http://www.rvo.nl/subsidies-regelingen/projecten/endless-runway
Het lijkt in tegenspraak.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:40 schreef derLudolf het volgende:
de vaste posters zijn veel vooral geïnteresseerd in civiel.
Het staat je vrij trouwens om een topic over militaire luchtvaart te openen
Nog met de testregistratie:quote:Op zaterdag 18 maart 2017 00:15 schreef Iemand91 het volgende:
Normaal gesproken kan ik wel een foto vinden maar dit maal niet...
Is het niet, want alles wat vliegt mag je posten.quote:
Dat is een extra uitdaging inderdaad... hoewel de runway niet ophoudt natuurlijk, dus dat worden interessante discussies over V1 etcetera. Je zult niet zo snel in de ILS terecht komen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:14 schreef OEM het volgende:
[..]
Alsof een afgebroken start op hoge snelheid nog niet gevaarlijk genoeg was. Die zullen dan altijd in tranen eindigen.
V1 kan je overboord gooien in principe. Maar zoals je al aankaart, lowvis naderingen en autolands gaan een stuk lastiger worden. ILS zoals dat nu operationeel is en waar zowat elk commercieel vliegtuig voor is uitgerust is zo goed als onmogelijk. Waar ga je bijvoorbeeld de localizer antenne plaatsen?quote:Op zondag 19 maart 2017 17:56 schreef inkjet het volgende:
[..]
Dat is een extra uitdaging inderdaad... hoewel de runway niet ophoudt natuurlijk, dus dat worden interessante discussies over V1 etcetera. Je zult niet zo snel in de ILS terecht komen.
Over ILS gesproken!
via rtvoostquote:Het vliegtuig komt vandaag of morgen aan vanuit het Spaanse Sevilla. Het vliegtuig wordt vervolgens gebruikt om remproeven uit te voeren, waarbij de landingsbaan kunstmatig nat wordt gehouden. Daarbij wordt een waterbak aangelegd op een deel van de landingsbaan.
Hevige regenval
De waterhoeveelheid in deze bak komt overeen met wat er tijdens hevige regenval kan ontstaan op een landingsbaan. Het doel van deze proeven is om te kijken wat de remprestaties van het vliegtuig zijn onder deze extreme condities. De kennis die hieruit wordt opgedaan zal worden gebruikt om regelgeving verder te verbeteren, wat de veiligheid weer ten goede komt.
De proeven worden gedaan in het kader van een Europees onderzoek naar de verhoging van de vliegveiligheid. Naar verwachting vertrekt woensdag het vliegtuig weer richting Sevilla.
Vorig jaar ook al testen
Eerder heeft het NLR al vergelijkbare testen op het Twentse vliegveld uitgevoerd. In september vorig jaar is daarbij gebruik gemaakt van een Cessna zakenjet.
Je zou om de tien graden een set localiser antennes en glide scope stations kunnen plaatsen. daarmee zou je het kunnen redden tot laten we zeggen 200 voet als je een traditionele (rechte) approach uitvoert. Maar zodra je dan de bocht inzet heb je toch weer een probleem. Voor meer dan cat. I is wel wat meer nodig en RNP gaat tot meen ik 0.3 NM in de APCH specifications en dat is veel te veel zoals je al typte.quote:Op maandag 20 maart 2017 10:02 schreef NewHorizon het volgende:
V1 kan je overboord gooien in principe. Maar zoals je al aankaart, lowvis naderingen en autolands gaan een stuk lastiger worden. ILS zoals dat nu operationeel is en waar zowat elk commercieel vliegtuig voor is uitgerust is zo goed als onmogelijk. Waar ga je bijvoorbeeld de localizer antenne plaatsen?
Wellicht in combinatie met RNP approaches maar die hebben zoals eerder aangekaart nog niet de gewenste nauwkeurigheid voor een autoland. Minima liggen ook hoger dan ILS-minima.
twitter:AirportWebcams twitterde op dinsdag 21-03-2017 om 14:18:06 LIVE: KLM #KL601 Amsterdam-Los Angeles LAX (747 PH-BFR) has a problem & is returning/diverting. Track… https://t.co/dHs1N8qvUp reageer retweet
quote:Op dinsdag 21 maart 2017 16:17 schreef DeeBee het volgende:
Had vast een pax die een laptop openklapte aan boord.
Heb er een topic over aangemaakt:quote:Op dinsdag 21 maart 2017 00:25 schreef LintuxCx het volgende:
Als je dan denkt dat geen vloeistoffen meenemen dom is, het kan altijd nog erger zo blijkt.
https://www.theguardian.c(...)flights-13-countries
"US forbids any device larger than cellphone on airlines from 13 countries"
TERRISTS!
Is er überhaupt ook maar één terroristische aanslag uitgevoerd met een toestel dat vanuit het Midden-Oosten naar de VS vloog?
Sorry, dit hoort ws meer thuis in POL of ONZ.
Heb toevallig een familielid op Feesboek die in die kist zit. Schijnbaar moest er een zieke passagier van boord.quote:
quote:Op dinsdag 21 maart 2017 16:17 schreef DeeBee het volgende:
Had vast een pax die een laptop openklapte aan boord.
En wij ook nietquote:Op woensdag 22 maart 2017 14:00 schreef Iemand91 het volgende:
Ik ga die foto's hier niet plaatsen want kan me voorstellen dat ze dat niet zouden waarderen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |