abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170064734
registreer om deze reclame te verbergen
Hoe verneuk je een toestel zeg :') n groot reclamebord.
pi_170064804
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 14:37 schreef flipsen het volgende:

[..]

Nu zag ik al staan "Irene Moors en Gerard Joling", waarom klik ik dan nog in Godsnaam :N
Bedankt voor de waarschuwing :-)
--
pi_170067177
A pilot's view of the world
quote:
Dutch pilot Christiaan van Heijst's photographs capture the views he sees from his cockpit.

From the patterns made by the Marho Kotri River Delta in Pakistan, to the amazing colours of the Aurora Borealis over Alaska, his images show a point of view not usually captured.
https://jpcvanheijst.com/

media_699_360832_w1200_fit_wm.jpg
media_699_362678_w1200_fit_wm.jpg
_95132099_aurora-cockpit-milkyway-night-wideangle-vanheijst_1600px.jpg
_95132137_boeing-747-cockpit-night-thunderstorm-weather-pilot-crew-vanheijst_1600px.jpg

Ben niet jaloers hoor...
  zaterdag 8 april 2017 @ 13:43:55 #229
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_170085241
Bruut!
pi_170097130
Opmerkelijk nieuws. Nu Turkije in de shit zit en met als gevolg Turkish Airlines ook heeft die laatste een nog nieuw te leveren toestel doorverkocht; aan Iran Air.
Onderstaand toestel (777-300ER, TC-LJK, ln1462) zou aan de Turkse maatschappij geleverd worden maar deze verkoopt het toestel nu door aan Iran Air. Toestel moet volgende maand aan de Iraanse maatschappij geleverd worden nadat het (uiteraard) nog de nieuwe livery krijgt.

32272415073_b2284c5aea_c.jpgTC-LJK Turkish Airlines Boeing 777-300(ER) - C/N 60402 / LN 1462 by Woodys Aeroimages, on Flickr
  zondag 9 april 2017 @ 00:42:14 #231
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_170097501
quote:
_O_ O+

Wt een vette foto's
Tics van je petten.
pi_170097629
Boeing_737-100_%28N73700%29_on_its_maiden_flight.jpg
Boeing-737-130-PA-099-N737001.jpg

En is het vandaag 9 april 2017, dat betekent dat de Boeing 737 50 jaar oud is!

Op 9 april 1967 maakte de Boeing 737 haar eerste vlucht vanaf Boeing Field in Seattle en landde na een tweenhalf uur durende testvlucht op Paine Field.

De vlucht werd uitgevoerd door N73700. Nadat het test- en certificatieprogramma was afgerond werd het toestel aan NASA geleverd. Ze keerde na 36 jaar terug bij Boeing toen het op 21 september 2003 haar allerlaatste landing maakte op de baan van Boeing Field.
Daar staat ze tot op de dag van vandaag in het Museum of Flight.

De Boeing 737 is de best verkopende straalvliegtuig in de geschiedenis; met (per eind maart) 13.954 orders waarvan 9448 geleverd en nog 4506 openstaande orders.

87132724-1af8-11e7-9a8c-0c4a9cbf6343-780x601.jpg
1st-737-RollsOut.jpg
1116437.jpg?v=v40
2527377.jpg?v=v40
  Moderator zondag 9 april 2017 @ 14:10:13 #233
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170105147
quote:
Leuke plaatjes, maar eigenlijk zie ik liever dat de piloten gewoon serieus bezig met vliegen ipv te spelen met camera's in de cockpit.

Blijkbaar vind de desbetreffende airline het ook niet erg dat piloten alleen in de cockpit zijn, na de Germanwings-crash is dat toch enigzins controversieel.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 9 april 2017 @ 14:42:59 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170105811
quote:
7s.gif Op zondag 9 april 2017 14:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Leuke plaatjes, maar eigenlijk zie ik liever dat de piloten gewoon serieus bezig met vliegen ipv te spelen met camera's in de cockpit.
Tja, als dat ding op de automatische piloot staat en er zit nog iemand anders in de cockpit dan zie ik het probleem niet zo :@
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  Moderator zondag 9 april 2017 @ 15:07:41 #235
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170106534
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 14:42 schreef derLudolf het volgende:
Tja, als dat ding op de automatische piloot staat en er zit nog iemand anders in de cockpit dan zie ik het probleem niet zo :@
Die is ook niet onfeilbaar. ;)

Ze worden betaald om het vliegtuig veilig van luchthaven naar luchthaven te brengen en niet om de amateurfotograaf te spelen. n als het dan allemaal zo simpel is met de autopiloot dat piloten veilig met fotocamera's kunnen spelen, dan kunnen de salarissen ook wel omlaag.
pi_170107532
quote:

[..]

Blijkbaar vind de desbetreffende airline het ook niet erg dat piloten alleen in de cockpit zijn, na de Germanwings-crash is dat toch enigzins controversieel.
:')
  Moderator zondag 9 april 2017 @ 16:39:21 #237
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170108826
quote:
7s.gif Op zondag 9 april 2017 15:51 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Zo gek is dat niet, als je bijvoorbeeld kijkt naar Eastern Air Lines Flight 401. De flightcrew gaf daarbij te weinig aandacht aan de automatische systemen en terwijl ze dachten dat de autopiloot het vliegtuig op hoogte zou houden landde het toestel zichtzelf in een moeras.

Hetzelfde geldt voor de Turkish Airlines flight 6491 die begin dit jaar verkeerd landde, ook hier waren het de automatische systemen die iets deden wat niet de bedoeling was.

En ook mid-air kan er van alles misgaan waardoor de auto-piloot niet goed werkt, zoals we gezien hebben met de Air France Flight 447. Om nog waar te zwijgen van mid-air collisions die kunnen ontstaan omdat de auto-pilot met de verkeerde vector is ingesteld.

Ik snap dat het best leuk kan zijn om je werk te filmen en als dat gebeurd met een camera waar de rest van de vlucht geen aandacht aan besteed (zoals je in de auto met een dashcam doet) kan ik daar best mee leven. Maar als een piloot zijn post gaat verlaten om zo een mooier plaatje te krijgen, dan is er imho een grens overschreden.
  maandag 10 april 2017 @ 01:40:52 #238
414266 JamesBontkraag
Heerlijk zacht.
pi_170121309
quote:

[..]

Je zit daar met zijn tweeen, en op kruishoogte heeft een piloot volgens mij niet zon hoge werkdruk. Dan kan je best de een laten vliegen en kan de ander even een foto maken. Het is net alsof een van de twee piloten naar de wc gaat, of als er eentje moet gaan eten, dan neemt de ander het vliegtuig waar.
.
  Moderator maandag 10 april 2017 @ 07:58:09 #239
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170121773
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 01:40 schreef JamesBontkraag het volgende:

[..]

Je zit daar met zijn tweeen, en op kruishoogte heeft een piloot volgens mij niet zon hoge werkdruk. Dan kan je best de een laten vliegen en kan de ander even een foto maken. Het is net alsof een van de twee piloten naar de wc gaat, of als er eentje moet gaan eten, dan neemt de ander het vliegtuig waar.
Je hebt geen garanties dat de piloot die het vliegtuig bedient op dat moment niet wordt afgeleid door zijn collega met de camera.

Alleen in de cockpit heeft ook zo zijn risico's, zie de Germanwing crash die ik al eerder aanhaalde.

De flightdeck van een vliegtuig is een professionele omgeving en daar hoort imho met een camera door piloten niet bij. Net zoals buschauffeurs, trambestuurders, machinisten, taxichauffeurs, personeel op industrile installaties, off shore installaties ook niet spelen met camera's en mobieltjes tijdens het werk. (Of in elk geval niet zouden moeten doen.)
pi_170122171
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 07:58 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je hebt geen garanties dat de piloot die het vliegtuig bedient op dat moment niet wordt afgeleid door zijn collega met de camera.

Alleen in de cockpit heeft ook zo zijn risico's, zie de Germanwing crash die ik al eerder aanhaalde.

De flightdeck van een vliegtuig is een professionele omgeving en daar hoort imho met een camera door piloten niet bij. Net zoals buschauffeurs, trambestuurders, machinisten, taxichauffeurs, personeel op industrile installaties, off shore installaties ook niet spelen met camera's en mobieltjes tijdens het werk. (Of in elk geval niet zouden moeten doen.)
Maar hoe sta je dan tegenover toiletbezoek, het nuttigen van maaltijden, even de stoel uit om rechtop te staan omdat 8u zitten ook niet optimaal is voor je gestel en je concentratievermogen?

Of zelfs even kort slapen om zo fit te zijn voor de landing en de workload die volgt aan het einde van de vlucht?

Dit soort korte onderbrekingen van het werk hebben eerder een positief effect op de vliegveiligheid dan een negatief effect, zolang je beiden maar bewust bent wat je doet en de ander op dat moment dus volledig met het vliegtuig bezig is.

8 uur lang volledig met vliegen bezig zijn en verder geen ontspanning lijkt mij in ieder geval niet bevorderlijk voor de vereiste focus tijdens de laatste fase van de vlucht.
  Moderator maandag 10 april 2017 @ 12:10:58 #241
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170124862
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 09:06 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Maar hoe sta je dan tegenover toiletbezoek, het nuttigen van maaltijden, even de stoel uit om rechtop te staan omdat 8u zitten ook niet optimaal is voor je gestel en je concentratievermogen?

Of zelfs even kort slapen om zo fit te zijn voor de landing en de workload die volgt aan het einde van de vlucht?

Dit soort korte onderbrekingen van het werk hebben eerder een positief effect op de vliegveiligheid dan een negatief effect, zolang je beiden maar bewust bent wat je doet en de ander op dat moment dus volledig met het vliegtuig bezig is.

8 uur lang volledig met vliegen bezig zijn en verder geen ontspanning lijkt mij in ieder geval niet bevorderlijk voor de vereiste focus tijdens de laatste fase van de vlucht.
Dat is onderdeel van het goed uitvoeren van je werk.

Eten, drinken, toiletbezoek en de benen strekken is noodzakelijk en iets anders dan spelen met een camera in de cockpit. Als zo'n piloot de behoefte heeft om in zijn pauzes met een camera te spelen dan doet-ie dat maar tijdens zijn wandeling door de cabine.

Zolang je zonder iets niet onwel wordt of dood gaat, heeft een piloot het ook niet nodig.

Zonder eten wordt hij onwel
Zonder drinken wordt hij onwel
Zonder toiletbezoek wordt hij onwel
Zonder rust wordt hij onwel
Zonder benen strekken wordt hij onwel
Zonder camera kan hij prima vliegen

Met eten blijft hij leven
Met drinken blijft hij leven
Met toiletbezoek blijft hij leven
Met rust blijft hij leven
Met benen strekken blijft hij leven
Met camera wordt hij afgeleid
pi_170125615
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 12:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Eten, drinken, toiletbezoek en de benen strekken is noodzakelijk en iets anders dan spelen met een camera in de cockpit. Als zo'n piloot de behoefte heeft om in zijn pauzes met een camera te spelen dan doet-ie dat maar tijdens zijn wandeling door de cabine.

Zolang je zonder iets niet onwel wordt of dood gaat, heeft een piloot het ook niet nodig.

Dus een piloot mag blijkbaar wel pauze houden, mag blijkbaar wel met een camera spelen, maar mag deze twee dingen niet in de cockpit combineren.
Ik heb liever dat de pauze gespendeerd aan de camera in de cockpit plaatsvind in plaats van de cabine.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_170128956
We gaan het hier niet over eens worden, dus een discussie is niet zo zinvol :)
pi_170129056
Het gerucht gaat rond dat - in navolging van de Europese vluchten - BA ook de gratis maaltijden in economy gaat schrappen op de long haul vluchten.
Gerucht kwam dit weekend in de wereld na een artikel van The Sunday Times en hoewel Businesstraveller dit nu ontkent staat in dat laatste wel dit:
quote:
But BA’s press office has issued a statement denying that it has any “current” plans to do so, although it stopped short of ruling out the idea in the future.
Als je kijkt naar wie er aan het roer staat bij BA en zijn verleden (Alex Cruz, vroeger leider van Vueling en sinds zijn aantreden bij BA gaat die laatste steeds meer de LCC-kant op) is het niet geheel onwaarschijnlijk dat je over een tijd(je) zelfs op lange vluchten voor je maaltijden mag betalen. 8)7
pi_170133535
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 12:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Man man man.
  Moderator maandag 10 april 2017 @ 20:30:49 #246
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170133971
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:17 schreef NewHorizon het volgende:
We gaan het hier niet over eens worden, dus een discussie is niet zo zinvol :)
idd. Let's agree to disagree. :)
  Moderator maandag 10 april 2017 @ 20:34:56 #247
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170134101
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
Als je kijkt naar wie er aan het roer staat bij BA en zijn verleden (Alex Cruz, vroeger leider van Vueling en sinds zijn aantreden bij BA gaat die laatste steeds meer de LCC-kant op) is het niet geheel onwaarschijnlijk dat je over een tijd(je) zelfs op lange vluchten voor je maaltijden mag betalen. 8)7
Ze zijn voor vluchten over de oceaan in veel gevallen aanzienlijk goedkoper dan KLM. Met die prijzen blijven ze ook nog wel aantrekkelijk als je extra moet betalen voor een maaltijd.
Als zullen ze mij er als klant niet bij krijgen. Het betalen op zich vind ik niet erg (als je niet wil eten, hoef je er ook niet voor te betalen), maar het steeds maar je portemonnee moeten pakken vind ik dan weer wel irritant. Als ik zit dan wil ik gewoon zitten.
  Moderator maandag 10 april 2017 @ 20:42:20 #248
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170134351
Met United weet ik je ook maar nooit of je je geboekte vlucht Chicago - Louisville wel mag uitzitten.
Als ze vinden dat ze stoelen ergens anders voor kunnen gebruiken dan slepen ze je desnoods het vliegtuig wel uit:

maandag 10 april 2017 @ 22:47:14 #249
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170138772
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
Het gerucht gaat rond dat - in navolging van de Europese vluchten - BA ook de gratis maaltijden in economy gaat schrappen op de long haul vluchten.
Gerucht kwam dit weekend in de wereld na een artikel van The Sunday Times en hoewel Businesstraveller dit nu ontkent staat in dat laatste wel dit:

[..]

Dat heet dus jumping to conclusions. Ik lees het gewoon als dat ze voor die longhaul flights vooralsnog geen plannen hebben, maar wel alle opties open houden en zo dus later niet van draaien beschuldigd te kunnen worden. Lijkt me een correct statement. Maar wanneer de kwaliteit van de maaltijden bij BA net zo goed is als bij KLM, kun je nu al beter een pakje brood meenemen. Zelfs in business class is het al heel wat matiger dan een paar jaar geleden. Aankleding met Delfts Blauw en aardig bestek is wel leuk, maar daar kijk ik wel doorheen. Johnny Boer had echt wel beter z'n best kunnen doen vorige week op AMS-JFK en ATL-AMS.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_170139757
quote:
7s.gif Op maandag 10 april 2017 20:34 schreef FredvZ het volgende:

Ze zijn voor vluchten over de oceaan in veel gevallen aanzienlijk goedkoper dan KLM.
Met non-stop versus one-stop heb je dat natuurlijk al snel.
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:47 schreef buzz1291 het volgende:
Dat heet dus jumping to conclusions. Ik lees het gewoon als dat ze voor die longhaul flights vooralsnog geen plannen hebben, maar wel alle opties open houden en zo dus later niet van draaien beschuldigd te kunnen worden. Lijkt me een correct statement. Maar wanneer de kwaliteit van de maaltijden bij BA net zo goed is als bij KLM, kun je nu al beter een pakje brood meenemen. Zelfs in business class is het al heel wat matiger dan een paar jaar geleden. Aankleding met Delfts Blauw en aardig bestek is wel leuk, maar daar kijk ik wel doorheen. Johnny Boer had echt wel beter z'n best kunnen doen vorige week op AMS-JFK en ATL-AMS.
Neuh; BA is zeer duidelijk bezig om richting LCC te gaan.

Want de flagcarriers krijgen nu nog een markt erbij waar de LCC's hun gaan beconcurreren. Tot nu toe hadden ze maatschappijen die op de korte afstand hun passagiers af zitten te pakken (Easyjet, Ryanair etc.). Maar nu komen er toestellen die ook op de lange afstand interessant worden voor LCC's (A320neo, 737max en 787). Vooral BA heeft steeds meer last van Norwegian die met twijfelachtige constructies dergelijke concurrentie voert.

Dus je zou het jumping to conclusion kunnen noemen; maar ik durf met redelijke grote zekerheid te zeggen dat over een paar jaar in ieder geval de basis-tickets* op longhaul vluchten een dergelijke constructie van maaltijden apart kopen zal kennen.

Als je de luchtvaart in de gaten houdt merk je een dergelijke gang van zaken heel duidelijk. Alle gevestigde flagcarriers zitten met dit probleem. En constant komen ze met nieuwe maatregelen om de concurrentie aan te blijven gaan en in de praktijk een afbraak van service betekenen.

* Deze zullen uiteraard aan het publiek worden verkocht als goedkopere tickets maar die in feite net zo duur zijn als tickets van nu mt maaltijden.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')