abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 12 maart 2017 @ 12:49:42 #251
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169457606
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 12:18 schreef indiaantje89 het volgende:

Kortom Biebers is de redder van Pinkpop dit jaar.
Maar niet voor de drankverkoop :D
Don't let my username fool you...
  zondag 12 maart 2017 @ 13:39:51 #252
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169458722
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 12:49 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar niet voor de drankverkoop :D
klopt, de zaterdag is gewoon een familiedag :) die zullen niet al te veel uitgeven.
  zondag 12 maart 2017 @ 14:48:49 #253
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169460437
  zondag 12 maart 2017 @ 18:47:41 #254
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_169466627
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:48 schreef KingRadler het volgende:
[ afbeelding ]
De vrijdag verkoopt nu wel snel uit maar ik vraag me af of ze de prijs hiervoor niet gaat betalen in de weekendkaarten door mensen die normaal wel een weekend zouden gaan maar nu niet of slechts één dag.
Wat doe ik hier?
pi_169466887
Volgens AD 30.000 dagkaarten, das nog meer dan ten tijde van The Stones?
pi_169468581
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 10:10 schreef lighted het volgende:
Gelukkig loopt het moeizaam en bewijst dit dat de uitzaak geboren andere weg geen goede keus is geweest.
Dat geforceerde gedoe dat men moet innoveren, "want in de top40 staat tegenwoordig andere muziek" is verschrikkelijk. Het concept van PP had succes, men kwam massaal naar het festival, dus waarom is dit nodig.
Iets van never change a winning team en schoenmaker blijf bij je leest.
Het weer zat niet mee
  zondag 12 maart 2017 @ 20:27:54 #257
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_169469347
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:04 schreef Verregende_Otter het volgende:

[..]

Dat geforceerde gedoe dat men moet innoveren, "want in de top40 staat tegenwoordig andere muziek" is verschrikkelijk. Het concept van PP had succes, men kwam massaal naar het festival, dus waarom is dit nodig.
Iets van never change a winning team en schoenmaker blijf bij je leest.
Lowlands doet het toch ook? Daar merk je het wellicht minder, omdat er daar sowieso meer verschillende genres te vinden zijn, maar daar is toch ook heel duidelijk en expliciet gezet dat er meer accenten op de rap & hip hop zouden zijn in de programmering.

Eigenlijk vraag ik me af of de teneur ook zo negatief zou zijn als niet Bieber maar Linkin Park de hoofact van de zaterdag zou zijn. Op de komst van Bieber was immers enorm veel kritiek, maar voor alsnog blijkt dat in elk geval wel een schot in de roos.
pi_169472090
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:27 schreef peaceman het volgende:

[..]

Lowlands doet het toch ook? Daar merk je het wellicht minder, omdat er daar sowieso meer verschillende genres te vinden zijn, maar daar is toch ook heel duidelijk en expliciet gezet dat er meer accenten op de rap & hip hop zouden zijn in de programmering.

Eigenlijk vraag ik me af of de teneur ook zo negatief zou zijn als niet Bieber maar Linkin Park de hoofact van de zaterdag zou zijn. Op de komst van Bieber was immers enorm veel kritiek, maar voor alsnog blijkt dat in elk geval wel een schot in de roos.
Klopt. Ook erg jammer. Die tendens bij festivalorganisaties is onbegrijpelijk. Zijn ze bang dat ze hierop moeten inspringen, omdat anders over vijf jaar niemand meer naar hun festival gaat? Wat is het idee? Is het politieke correctheid?

Schot in de roos.. in welke zin? Andere jaren draaide PP prima, met typische PP line ups, dus daarvoor was het niet nodig. Je krijgt een verschuiving van festivalpubliek. Is dat een schot in de roos? Zo ja, waarom? Moeten de 'oude rotten' en rockers maar eens optyfen en plaatsmaken voor een jongere generatie die van andere muziek houdt?

Of het overigens Bieber is, of Ariana Grande, of Lady Gaga maakt overigens niet uit. Krampachtig een festival veranderen zonder noodzaak, dat vind ik gewone een vreemde gang van zaken.
En Linkin Park is toch al vergane glorie? ;)
Het weer zat niet mee
  zondag 12 maart 2017 @ 22:00:53 #259
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169472644
Als je Justin Bieber een beetje volgt hij wil ook eens serieus genomen worden als een volwassen artiest. Met Pinkpop heeft hij ook een gevarieerd publiek. Zijn optreden kan best eens goed gaan uitpakken.
  zondag 12 maart 2017 @ 22:23:42 #260
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_169473315
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:41 schreef Verregende_Otter het volgende:

[..]

Klopt. Ook erg jammer. Die tendens bij festivalorganisaties is onbegrijpelijk.
Lowlands is altijd meegegaan in wat relevant en actueel is. Vreemd om dat nu erg jammer te noemen omdat je blijkbaar persoonlijk minder hebt met de huidige stromingen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zondag 12 maart 2017 @ 22:59:54 #261
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_169474365
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:00 schreef KingRadler het volgende:
Als je Justin Bieber een beetje volgt hij wil ook eens serieus genomen worden als een volwassen artiest. Met Pinkpop heeft hij ook een gevarieerd publiek. Zijn optreden kan best eens goed gaan uitpakken.
Ik ben het met je eens maar daarbij denk ik ook dat veel pinkpopgangers nog moeten wennen hieran en dat het hun afschrikt.
Wat doe ik hier?
  maandag 13 maart 2017 @ 08:07:50 #262
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169477232
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:59 schreef tdrone het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens maar daarbij denk ik ook dat veel pinkpopgangers nog moeten wennen hieran en dat het hun afschrikt.
En ik moet zeggen dat ik die bagger die hij produceert nog steeds niet serieus kan nemen. Vind het vooral nog steeds een commercieel product dat heel kunstmatig aan doet. Kan hem weinig oprecht noemen, ik vind bijvoorbeeld een Martin Garrix oprechter.
Don't let my username fool you...
pi_169477599
Toegeven is lastig. Maar Justin Bieber is volgens mij (op de Stones na), de snelst uitverkochte Pinkpop dag ooit. En hiermee kan Pinkpop een gigantische grote groep mogelijk nieuwe Pinkpoppers verwelkomen. En voor die mensen die denken dat er niets gegeten gaat worden en gedronken. Volgens mij komen er hele families naar Landgraaf die er een gezellig dagje uit van maken, dan mag er ook wel wat uitgegeven worden ook.

Conclusie, Justin Bieber is gewoon een goede gezet geweest.
  maandag 13 maart 2017 @ 09:20:20 #264
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169477686
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Toegeven is lastig. Maar Justin Bieber is volgens mij (op de Stones na), de snelst uitverkochte Pinkpop dag ooit. En hiermee kan Pinkpop een gigantische grote groep mogelijk nieuwe Pinkpoppers verwelkomen. En voor die mensen die denken dat er niets gegeten gaat worden en gedronken. Volgens mij komen er hele families naar Landgraaf die er een gezellig dagje uit van maken, dan mag er ook wel wat uitgegeven worden ook.

Conclusie, Justin Bieber is gewoon een goede gezet geweest.
We zullen het zien in juni. ;)
Don't let my username fool you...
pi_169477746
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Toegeven is lastig. Maar Justin Bieber is volgens mij (op de Stones na), de snelst uitverkochte Pinkpop dag ooit. En hiermee kan Pinkpop een gigantische grote groep mogelijk nieuwe Pinkpoppers verwelkomen. En voor die mensen die denken dat er niets gegeten gaat worden en gedronken. Volgens mij komen er hele families naar Landgraaf die er een gezellig dagje uit van maken, dan mag er ook wel wat uitgegeven worden ook.

Conclusie, Justin Bieber is gewoon een goede gezet geweest.
Welnee joh, er zijn toch echt wel dagen die harder gingen?
En ze richten zich volgenss mij nu meer en meer op losse dagen. Ik dacht dat bij de Stones toen 25k dagkaarten waren, en dit jaar blijkbaar 30k. Dan is het zeker een prestatie, maar je geeft je 'vaste bezoekers' zo wel een dubbele middelvinger imho.
pi_169477887
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:27 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Welnee joh, er zijn toch echt wel dagen die harder gingen?
En ze richten zich volgenss mij nu meer en meer op losse dagen. Ik dacht dat bij de Stones toen 25k dagkaarten waren, en dit jaar blijkbaar 30k. Dan is het zeker een prestatie, maar je geeft je 'vaste bezoekers' zo wel een dubbele middelvinger imho.
Ik zou niet weten welke dagen er sneller gingen hoor? Robbie Williams duurde iets langer naar mijn idee. Foo Fighters en Coldplay deden er veel langer over. Paul McCartney duurde ook enkele dagen.

En die vaste bezoekers ... tsja misschien mag je ze soms ook wel de andere kant van de medaille laten zien. Want als het aan hun zou liggen dan staan we over 20 jaar naar Foo Fighters, Link Park, Kings Of Leon, Green Day en Metallica te luisteren. En dan is een bescheiden middelvingertje misschien eens best op zijn plaats :)
pi_169478002
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:38 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten welke dagen er sneller gingen hoor? Robbie Williams duurde iets langer naar mijn idee. Foo Fighters en Coldplay deden er veel langer over. Paul McCartney duurde ook enkele dagen.

En die vaste bezoekers ... tsja misschien mag je ze soms ook wel de andere kant van de medaille laten zien. Want als het aan hun zou liggen dan staan we over 20 jaar naar Foo Fighters, Link Park, Kings Of Leon, Green Day en Metallica te luisteren. En dan is een bescheiden middelvingertje misschien eens best op zijn plaats :)
Ik weet het ook niet, ik had het idee van wel maar zou ook zo snel niks kunnen vinden. The Boss destijds? Rammstein? Metallica?

Het is commercieel een goeie zet, dat heb ik ook nooit betwist. Alleen men gokt nu heel erg dat mensen die éénmalig komen voor Bieber ineens meteen vaste Pinkpoppers gaan worden ofzo, terwijl de écht vaste Pinkpoppers nogal in hun bek worden gescheten met deze line-up en deze verdeling dag/weekendtickets. En ik denk niet dat de 'huppelkutjes' er volgend jaar weer staan als het dan Foo Fighters / Metallica / Guns N' Roses is (ik roep maar wat). Maar de 'vaste bezoeker' denkt misschien na dit jaar ook wel 'bekijk 't ff lekker...'.

Het is nogal een gok zeg maar. En je ziet nu eigenlijk al dat met zo'n line-up ook direct je weekendtickets er onder lijden.

De vergelijking met Lowlands gaat wat mij betreft ook aardig mank, die proberen ook al wat jaartjes 'door te selecteren'. Maar dat is qua DNA een compleet ander festival, en die hebben daarnaast ook de laatste jaren moeite de tickets te verschuiven, en grijpen de afgelopen twee edities ook gewoon alweer terug op de 'gouwe ouwe' stadionacts (Muse / Mumford & Sons).
pi_169479021
We moeten ook niet doen of er tussen de Beliebers geen potentiële toekomstige Pinkpoppers rondlopen. Want het zijn lang niet allemaal kids meer, maar er zitten al genoeg "jongeren" bij die met JB zijn meegegroeid en die nu ergens begin 20 zijn. En die hebben genoeg met zaken als Kensington, Martin Garrix, Avicii, 30 Seconds To Mars, The Script, Robbie Williams, Pharell Williams, Chef'Special, Anouk en dat soort acts wat de laatste jaren al op Pinkpop staat. Het zijn echt niet allemaal bakvissen.. en trouwens als je 40 bent en je hebt nog steeds een Metallica shirt met een roze visserhoedje op, dan vraag ik me af wie de bakvis is?
  maandag 13 maart 2017 @ 11:17:16 #269
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169479303
Ik vraag me sowieso af wat er met de grote festivals in de toekomst gaat gebeuren. Er zijn steeds minder grote stadiumacts en muziek wordt inwisselbaarder. Omdat je tegenwoordig overal en nergens je muziek kunt consumeren hoe je maar wilt, is er een enorm aanbod beschikbaar en zijn er dus volgens mij steeds minder fans van specifieke bands en daarmee dus ook minder headliner waardige bands.
Don't let my username fool you...
pi_169479426
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:38 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten welke dagen er sneller gingen hoor? Robbie Williams duurde iets langer naar mijn idee. Foo Fighters en Coldplay deden er veel langer over. Paul McCartney duurde ook enkele dagen.

En die vaste bezoekers ... tsja misschien mag je ze soms ook wel de andere kant van de medaille laten zien. Want als het aan hun zou liggen dan staan we over 20 jaar naar Foo Fighters, Link Park, Kings Of Leon, Green Day en Metallica te luisteren. En dan is een bescheiden middelvingertje misschien eens best op zijn plaats :)
Eerste keer Springsteen ging heel hard volgens mij.
  maandag 13 maart 2017 @ 11:32:32 #271
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_169479538
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:38 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten welke dagen er sneller gingen hoor? Robbie Williams duurde iets langer naar mijn idee. Foo Fighters en Coldplay deden er veel langer over. Paul McCartney duurde ook enkele dagen.

En die vaste bezoekers ... tsja misschien mag je ze soms ook wel de andere kant van de medaille laten zien. Want als het aan hun zou liggen dan staan we over 20 jaar naar Foo Fighters, Link Park, Kings Of Leon, Green Day en Metallica te luisteren. En dan is een bescheiden middelvingertje misschien eens best op zijn plaats :)
onzin, ik keek zaterdag laat in de middag eens of er nog kaarten waren en toen kwam ik er direct doorheen en waren er nog kaarten, niet dat ik ze ook gekocht heb ;)

maar dat was toch bijna elk jaar dat er rond 12 uur al voor minstens 1 dag of weekendkaarten uitverkocht waren. Weet niet precies wanneer bieber echt uitverkocht was?
pi_169479779
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:32 schreef planethugo het volgende:

[..]

onzin, ik keek zaterdag laat in de middag eens of er nog kaarten waren en toen kwam ik er direct doorheen en waren er nog kaarten, niet dat ik ze ook gekocht heb ;)

maar dat was toch bijna elk jaar dat er rond 12 uur al voor minstens 1 dag of weekendkaarten uitverkocht waren. Weet niet precies wanneer bieber echt uitverkocht was?
8 maart om 14:04 en nee normaal gebeurt dat niet zo snel met dagkaarten en zoveel stuks. Dat jaar met Foo Fighters (toen Dave Grohl zijn been brak) was het pas na een paar weken uitverkocht. Sommige acts na een paar dagen (zoals Paul McCartney, Robbie Williams). Bruce Springsteen deed het ook binnen 1 dag, al hoewel er toen de helft minder dag kaarten waren.
pi_169480039
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:47 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

8 maart om 14:04 en nee normaal gebeurt dat niet zo snel met dagkaarten en zoveel stuks. Dat jaar met Foo Fighters (toen Dave Grohl zijn been brak) was het pas na een paar weken uitverkocht. Sommige acts na een paar dagen (zoals Paul McCartney, Robbie Williams). Bruce Springsteen deed het ook binnen 1 dag, al hoewel er toen de helft minder dag kaarten waren.
Maar ik heb wel het idee dat toen meerdere dagen én weekendkaarten beter verkochten. Nu is het een big bang met de Bieber-dag, en verder hangt het er een beetje bij naar mijn idee.
pi_169480207
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:01 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Maar ik heb wel het idee dat toen meerdere dagen én weekendkaarten beter verkochten. Nu is het een big bang met de Bieber-dag, en verder hangt het er een beetje bij naar mijn idee.
Ik vrees dat het meer ligt aan die andere dagen dan aan de Bieber dag. Die Green Day dag kun je echt geen ¤ 95,00 voor vragen 8)7
  maandag 13 maart 2017 @ 12:15:39 #275
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_169480229
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:47 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

8 maart om 14:04 en nee normaal gebeurt dat niet zo snel met dagkaarten en zoveel stuks. Dat jaar met Foo Fighters (toen Dave Grohl zijn been brak) was het pas na een paar weken uitverkocht. Sommige acts na een paar dagen (zoals Paul McCartney, Robbie Williams). Bruce Springsteen deed het ook binnen 1 dag, al hoewel er toen de helft minder dag kaarten waren.
8 maart?

Ik zie dat bieber pas zondag uitverkocht was. Robbie Williams bijv in anderhalf uur.... http://www.nu.nl/festival(...)wel-uitverkocht.html
en voor mijn gevoel was er elk jaar wel een dag die na een paar uur uitverkocht was en waar je echt geluk moest hebben dat je een kaart kon krijgen. Kortom, zo een geweldig schot in de roos is bieber dus helemaal niet
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')