abonnement Unibet Coolblue
pi_169372617
quote:
11s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:11 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Inderdaad, er is al een nieuwere versie dus!
Wat doet de Bluetooth eigenlijk dan? Is dat nodig voor netwerk of is het om bijvoorbeeld een koptelefoon aan te sluiten?
pi_169372637
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:13 schreef faak het volgende:

[..]

Wat doet de Bluetooth eigenlijk dan? Is dat nodig voor netwerk of is het om bijvoorbeeld een koptelefoon aan te sluiten?
Niet nodig voor netwerk, maar i.d.d. kun je het gebruiken voor draadloze BT hoofdtelefoons b.v.
pi_169372643
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:13 schreef faak het volgende:

[..]

Wat doet de Bluetooth eigenlijk dan? Is dat nodig voor netwerk of is het om bijvoorbeeld een koptelefoon aan te sluiten?
Voor randapparatuur inderdaad. :)
Powered by Janetje®
pi_169376728
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:18 schreef faak het volgende:

[..]

Zijn deze compatibel met alle laptops? Kan ik dit gewoon in mijn laptop drukken en hij doet het?
Of moet ik op zoek gaan naar een specifieke dat geschikt is voor mijn laptop?
Ik heb ooit ook es geprobeerd een atheros kaartje in een Acer te vervangen door een intel. Dit was ook zo'n halve kaart. Hier zijn adapters voor (http://www.ebay.com/itm/m(...)screws-/170788484161 ) Alleen was die van mij niet compatible. Zodra de driver geinstalleerd was en een reboot ging doen was het BSOD.
Ding maar weer verkocht. Misschien ben je beter af met zo'n mini usb stick.
pi_169376998
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:17 schreef Oledanmaarweer het volgende:

[..]

Ik heb ooit ook es geprobeerd een atheros kaartje in een Acer te vervangen door een intel. Dit was ook zo'n halve kaart. Hier zijn adapters voor (http://www.ebay.com/itm/m(...)screws-/170788484161 ) Alleen was die van mij niet compatible. Zodra de driver geinstalleerd was en een reboot ging doen was het BSOD.
Ding maar weer verkocht. Misschien ben je beter af met zo'n mini usb stick.
Of gewoon de juiste aanschaffen.
pi_169377150
quote:
17s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:30 schreef Juup© het volgende:

[..]

Of gewoon de juiste aanschaffen.
True.

Ik heb ook best lopen zoeken en graven en adviezen inwinnen.
Maar aan het eind van het verhaal is het toch iets onverklaarbaars in het acer ecosysteem aanwezig wat een ander kaartje blokkeerde. Schijnt dat apple er ook wel een handje van heeft om bepaalde hardware te blocken.
pi_169410740
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:37 schreef Oledanmaarweer het volgende:

[..]

True.

Ik heb ook best lopen zoeken en graven en adviezen inwinnen.
Maar aan het eind van het verhaal is het toch iets onverklaarbaars in het acer ecosysteem aanwezig wat een ander kaartje blokkeerde. Schijnt dat apple er ook wel een handje van heeft om bepaalde hardware te blocken.
Wazig.
pi_169431965
Bij ons op de uni ook alleen maar problemen met die Qualcomm Atheros AR9485 adapters, wat een ruk Wi-Fi kaart is dat zeg :{

Het helpt soms ook nog wel eens om de draadloze netwerkdriver terug te zetten naar een eerdere versie uit 2014 en dan de automatische driver-updates uit te zetten, maar ik denk dat een externe Wi-Fi adapter op de lange termijn de gemakkelijkste keuze is inderdaad.
pi_169434508
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 13:29 schreef J.Appleseed het volgende:
Bij ons op de uni ook alleen maar problemen met die Qualcomm Atheros AR9485 adapters, wat een ruk Wi-Fi kaart is dat zeg :{

Het helpt soms ook nog wel eens om de draadloze netwerkdriver terug te zetten naar een eerdere versie uit 2014 en dan de automatische driver-updates uit te zetten, maar ik denk dat een externe Wi-Fi adapter op de lange termijn de gemakkelijkste keuze is inderdaad.
Waarom extern als je er ook een andere interne adapter in kan zetten?
Powered by Janetje®
pi_169439526
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 15:52 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Waarom extern als je er ook een andere interne adapter in kan zetten?
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 13:29 schreef J.Appleseed het volgende:
ik denk dat een externe Wi-Fi adapter op de lange termijn de gemakkelijkste keuze is.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen bekend ben met het openmaken van MacBooks, maar daar zit de draadloze netwerkadapter in het scharnier van het scherm. Niet dat je zegt super gemakkelijk te vervangen.
pi_169440458
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 20:03 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen bekend ben met het openmaken van MacBooks, maar daar zit de draadloze netwerkadapter in het scharnier van het scherm. Niet dat je zegt super gemakkelijk te vervangen.
Doorgaans zitten er bij alle andere laptops een klepje voor geheugenuitbreiding/wifi en eentje voor de HDD/SSD. Behalve bij ultrabooks, daar zit ook alles achter een grote plaat.
Powered by Janetje®
pi_169545320
doe mij mn Broadcom kaartje maar.. intel kaartje deed het hier ook niet echt lekker :( (ook oudere intel kaartjes weigerden elke keer connected te blijven.. terwijl alle andere kaartjes prima verbonden bleven....)
en met een BCM4360 based kaartje geen enkel probleem..

ook netjes Bluetooth 4.0 en 1300mbits maximale linkspeed itt 866 van intel ;)
pi_169564151
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 12:42 schreef faak het volgende:

Leverancier Atheros met versie 3.0.2.201
Ik heb versie 3.0.2.202 draaien op mijn Atheros 2985. Geen problemen.
Eerlijk gezegd weet ik niet of die versie ook voor jouw Atheros geschikt/beschikbaar is.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_169726754
Ik ben het ondertussen helemaal zat geworden om elk uur mijn laptop opnieuw te moeten starten om verbinding met wifi te kunnen maken. Nou heb ik een klein klepje aan de achterkant opengemaakt, maar daar zit blijkbaar de RAM geheugen. Kan ik er nu vanuit gaan dat mijn laptop geen extra PCIe slot heeft? Of moet ik de volledige achterkant eraf halen, want daar heb ik geen zin in. Heeft dat trouwens ook consequenties op de garantie?
pi_169729986
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 18:52 schreef faak het volgende:
Ik ben het ondertussen helemaal zat geworden om elk uur mijn laptop opnieuw te moeten starten om verbinding met wifi te kunnen maken. Nou heb ik een klein klepje aan de achterkant opengemaakt, maar daar zit blijkbaar de RAM geheugen. Kan ik er nu vanuit gaan dat mijn laptop geen extra PCIe slot heeft? Of moet ik de volledige achterkant eraf halen, want daar heb ik geen zin in. Heeft dat trouwens ook consequenties op de garantie?
Lol, waarom adviseren mensen je om een Asus F555 open te maken? Die krijg je alleen open als je de plaat waar het keyboard inzit verwijdert.

En dan nog... de wifi adapter bij dit soort laptops zit volgens mij onder het moederbord. Een nachtmerrie om te verwijderen.

De wifi adapter is niet door jou te vervangen. Koop een USB wifi adapter van 15 euro, en zet de ingebouwde uit. TP-Link heeft wel leuke wifi adapters, maar eigenlijk voldoet ieder merk hier wel.
pi_169730324
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 13:03 schreef Ingolstadt het volgende:
Wat je ook nog kan proberen is om de drivers te verwijderen, en dan weer te downloaden en installeren van de website van de fabrikant.
Eerlijk gezegd werkte dit perfect, i.p.v. 1 Wifi vind ik er nu 12.
Maar goed de snelheid laat te wensen over (maximaal 433 Mbps op 5GHz), dus een Intelkaart vind ik geen verkeerd idee (max. snelheid 867Mbps op 5 GHz)
pi_169730470
quote:
17s.gif Op donderdag 23 maart 2017 20:57 schreef Juup© het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd werkte dit perfect, i.p.v. 1 Wifi vind ik er nu 12.
Maar goed de snelheid laat te wensen over (maximaal 433 Mbps op 5GHz), dus een Intelkaart vind ik geen verkeerd idee (max. snelheid 867Mbps op 5 GHz)
Jammer dat intel geen 1300 kaartjes heeft..
  donderdag 23 maart 2017 @ 21:24:06 #45
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_169731080
quote:
17s.gif Op donderdag 23 maart 2017 20:57 schreef Juup© het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd werkte dit perfect, i.p.v. 1 Wifi vind ik er nu 12.
Maar goed de snelheid laat te wensen over (maximaal 433 Mbps op 5GHz), dus een Intelkaart vind ik geen verkeerd idee (max. snelheid 867Mbps op 5 GHz)
Is je internetsnelheid zo hoog dan?
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_169731494
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:24 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Is je internetsnelheid zo hoog dan?
Nee 500Mbps/500Mbps, maar het is wel zo fijn als ik een b.v. een back-up van de D partitie van mijn laptop maak naar mijn NAS dat ik het op een zo hoog mogelijke snelheid kan doen zonder er een draad aan te hangen zeg maar (is ook mogelijk via de 1Gbps switch die ik heb liggen, maar liever niet).
  donderdag 23 maart 2017 @ 21:40:50 #47
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_169731554
quote:
17s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:39 schreef Juup© het volgende:

[..]

Nee 500Mbps/500Mbps, maar het is wel zo fijn als ik een b.v. een back-up van de D partitie van mijn laptop maak naar mijn NAS dat ik het op een zo hoog mogelijke snelheid kan doen zonder er een draad aan te hangen zeg maar (is ook mogelijk via de 1Gbps switch die ik heb liggen, maar liever niet).
ah, in dat opzicht begrijp ik het inderdaad. Vooral vanwege de prijs van zo'n intel kaartje.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_169731723
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:40 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

ah, in dat opzicht begrijp ik het inderdaad. Vooral vanwege de prijs van zo'n intel kaartje.
Daarom.
Helaas heb ik vorig jaar tegen mijn gevoel en ervaring in om financiële redenen moeten kiezen voor een Acer laptop (al sinds 2 weken spijt van, maar goed ik kon niet veel anders) en nu maar hopen dat ik geen problemen krijg als ik er een andere M2 kaart insteek.
Krijg ik wel problemen dan gaat deze laptop van nog geen jaar oud de deur uit of de kliko in, en dan koop ik weer eens een fatsoenlijke laptop.
  donderdag 23 maart 2017 @ 21:57:08 #49
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_169732120
quote:
17s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:45 schreef Juup© het volgende:

[..]

Daarom.
Helaas heb ik vorig jaar tegen mijn gevoel en ervaring in om financiële redenen moeten kiezen voor een Acer laptop (al sinds 2 weken spijt van, maar goed ik kon niet veel anders) en nu maar hopen dat ik geen problemen krijg als ik er een andere M2 kaart insteek.
Krijg ik wel problemen dan gaat deze laptop van nog geen jaar oud de deur uit of de kliko in, en dan koop ik weer eens een fatsoenlijke laptop.
Is je huidige M.2 echt het probleem?
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_169732356
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:57 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Is je huidige M.2 echt het probleem?
De Qualcomm Atheros QCA9377 gaat helaas niet sneller dan 433Mbps, de Dual band Intel AC 8265 gaat maximaal op 867Mbps en dat vind ik toch wel goed te doen :) Mijn router ondersteunt Gelijktijdige 2,4 GHz 300 Mbps en 5 GHz 867 Mbps verbindingen voor in totaal 1,2 Gbps beschikbare bandbreedte.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')