abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 april 2017 @ 11:45:07 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170038299
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:25 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Hoe bedoel je nog steeds? Het staat nota bene in je eigen stukje:

[..]

kennelijk niet dus

quote:
Daarmee lag de loonstijging onder de toename van de consumentenprijzen (plus 1,5 procent).
Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 6 april 2017 @ 11:48:57 #52
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_170038393
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 22:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dat is geen deflatie, dat is waardedaling van een bepaald goed, net als water, benzine of brood , of melk , de gemiddelde gewogen lastenstijging is inflatie of deflatie

tegenover jouw electronica staat benzine of zo
Deflatie is alleen ongunstig voor mensen met grote schulden. Zoals... de overheid.
Voor alle andere mensen is deflatie alleen maar gunstig.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_170038408
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

kennelijk niet dus

[..]

Ja en dat is dus een afwijking van de situatie vanaf 2014! Dus hoe je dan tot 'nog steeds' kan komen?
pi_170038470
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Deflatie is alleen ongunstig voor mensen met grote schulden. Zoals... de overheid.
Voor alle andere mensen is deflatie alleen maar gunstig.
Hmm, volgens mij vergeet je dan onze huizenmarkt. Totale schuld van huishoudens is volgens mij iets van 750 miljard euro.
  donderdag 6 april 2017 @ 12:16:37 #55
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_170038924
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:52 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Hmm, volgens mij vergeet je dan onze huizenmarkt. Totale schuld van huishoudens is volgens mij iets van 750 miljard euro.
Inderdaad ook een probleem. In een maatschappij zonder schulden is deflatie juist gunstig omdat de huizenprijzen dan zouden dalen ipv stijgen. (mits marktwerking)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 6 april 2017 @ 12:23:16 #56
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170039079
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Deflatie is alleen ongunstig voor mensen met grote schulden. Zoals... de overheid.
Voor alle andere mensen is deflatie alleen maar gunstig.
klopt

voor werkende mensen is deflatie zeer prima
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 6 april 2017 @ 12:24:07 #57
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170039094
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:52 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Hmm, volgens mij vergeet je dan onze huizenmarkt. Totale schuld van huishoudens is volgens mij iets van 750 miljard euro.
die kiezen er zelf voor

geen probleem mee ., wie schulden maakt moet ze betalen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170039204
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

o is marktwerking nu opeens niet meer van toepassing??
wil je soms beweren dat in west-europa r een volledig vrije markt is zonder sterke overheidsinmenging, waarvan overigens juist de grootste multinationals verdomd sterk profilteren...?

Overigens is het een interssant uitspraak, Dijsselbloem stelt enkel dat hij zou 'willen' dat bedrijven hogere lonen gaan aanbieden;
en als ze het niet doen, dan komt hij met het gigantische dreigement ( :') ):

quote:
Als bedrijven geen stappen zetten, vindt Dijsselbloem dat het geld via de belastingen moet worden opgehaald en moet worden teruggegeven aan werknemers.
nounou, als de bedrijven niet hogere lonen geven, gaan we de belastingen verlagen ...!

een beetje als de Spanish Inquisition die dreigt met de 'comfy chair'...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_170039212
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:16 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Inderdaad ook een probleem. In een maatschappij zonder schulden is deflatie juist gunstig omdat de huizenprijzen dan zouden dalen ipv stijgen. (mits marktwerking)
Ik ben geen econoom, maar ik heb altijd begrepen dat deflatie leidt tot het uitstellen van investeringen. En daardoor tot economische stagnatie. Een cirkel waar je vervolgens moeilijk nog uitkomt, het Japan-scenario zeg maar.

In combinatie met de enorme schulden bij Nederlandse huishoudens, lijkt deflatie niet iets waar de 'gewone man' nou veel beter van wordt.
pi_170039239
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:30 schreef RM-rf het volgende:
Overigens is het een interssant uitspraak, Dijsselbloem stelt enkel dat hij zou 'willen' dat bedrijven hogere lonen gaan aanbieden;
en als ze het niet doen, dan komt hij met het gigantische dreigement ( :') ):

[..]


nounou, als de bedrijven niet hogere lonen geven, gaan we de belastingen verlagen ...!

een beetje als de Spanish Inquisition die dreigt met de 'comfy chair'...
Hij dreigt natuurlijk met een belastingverhoging voor werkgevers en een evenredige belastingverlaging voor werknemers.
pi_170039476
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:32 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Hij dreigt natuurlijk met een belastingverhoging voor werkgevers en een evenredige belastingverlaging voor werknemers.
zou tijd worden,

Het is idioot hoe zwaar arbeid belast wordt en vooral dat de belasting die op arbeid rust ook steeds verder aangestegen is ...
Wat mij betreft mag er best een terugkeer naar de situatie in de jaren vijftig en zestig vand e vorige eeuw zijn, toen de economie ongekend groeiede evenals de consumptie en tegelijkertijd de belastng op bedrijven en op de allerhoogste inkomens substantieel hoger was dan op de lagere arbeidsklasse
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 6 april 2017 @ 22:45:09 #62
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170054306
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wil je soms beweren dat in west-europa r een volledig vrije markt is zonder sterke overheidsinmenging, waarvan overigens juist de grootste multinationals verdomd sterk profilteren...?

Overigens is het een interssant uitspraak, Dijsselbloem stelt enkel dat hij zou 'willen' dat bedrijven hogere lonen gaan aanbieden;
en als ze het niet doen, dan komt hij met het gigantische dreigement ( :') ):

[..]

nounou, als de bedrijven niet hogere lonen geven, gaan we de belastingen verlagen ...!

een beetje als de Spanish Inquisition die dreigt met de 'comfy chair'...
maar de overheid doet zelf het laagste loonbod ooit

echt een plaat voor de kop dus
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 6 april 2017 @ 22:47:00 #63
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170054374
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:30 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Ik ben geen econoom, maar ik heb altijd begrepen dat deflatie leidt tot het uitstellen van investeringen. En daardoor tot economische stagnatie. Een cirkel waar je vervolgens moeilijk nog uitkomt, het Japan-scenario zeg maar.
wil jij zeggen dat het met Japan slecht gaat ??
Nee he??

noiu dan klets niet met je afgelseten uitsprak, allemaal bangmakerij, van de overheid, dflatie is goed voor de mensen , lage rente en geen inflatie en geen schulden maken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170055199
De reden dat Dijselbloem hogere lonen wil is heel simpel. Afgelopen decennia is de belasting&premie grondslag vooral op lonen komen te rusten. De lasten werden en worden van het bedrijfsleven naar de werknemers verschoven. Vanwege deze verschuiving in de belasting&premie grondslag heeft de staatskas van de minister zelf de meeste baat bij loonsverhoging. Vooral bij lonen aan de onderkant van het loongebouw omdat daar bij een loonsverhoging een effectieve belasting&premie druk is van tot meer dan 90%. Die werknemer heeft hier geen zak aan maar de staatskas des te meer.

Belastingdruk op burgers neemt toe

Nederland hield belastingafspraken geheim voor Europa

quote:
Salarisverhoging kan financieel heel nadelig uitpakken

Voor inkomens tussen 21.000 en 31.000 euro bruto per jaar kan een verhoging op papier van 1000 euro leiden tot 1000 euro netto minder in de praktijk. Dat heeft te maken met toeslagen die bij een hoger inkomen vervallen, minder kortingen en de belastingdruk die stijgt.

"Een belastingdruk van 95 procent, dat gaat nergens meer over. Schokkend en schandalig", zegt fiscalist Henk Hoeve over deze uitkomsten. Hij is ex-hoofdinspecteur van belastingen en voormalig hoofd van de FIOD en zette de onderzoeksvraag uit bij de studenten. "In eerste instantie dacht ik: wat een vreemde uitkomsten, dat kan niet waar zijn. Helaas blijkt dat wel zo."
Een hogere inflatie in combi met een lage rente zorgt er ook voor dat de staatsschuld sneller "verdamp". De combinatie van de hoge mate waarin de belasting&premiegrondslag op de lonen berust en het sneller "verdampen" van de staatsschuld maakt het voor de overheid/Dijselbloem uitermate lucratief.

[ Bericht 5% gewijzigd door Digi2 op 06-04-2017 23:39:09 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170056704
Tegen die tijd dat hij met zijn lippen recht kan praten denk ik dat het hem lukken kan.
  zaterdag 8 april 2017 @ 21:30:25 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170093441
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 23:20 schreef Digi2 het volgende:
De reden dat Dijselbloem hogere lonen wil is heel simpel. Afgelopen decennia is de belasting&premie grondslag vooral op lonen komen te rusten. De lasten werden en worden van het bedrijfsleven naar de werknemers verschoven. Vanwege deze verschuiving in de belasting&premie grondslag heeft de staatskas van de minister zelf de meeste baat bij loonsverhoging. Vooral bij lonen aan de onderkant van het loongebouw omdat daar bij een loonsverhoging een effectieve belasting&premie druk is van tot meer dan 90%. Die werknemer heeft hier geen zak aan maar de staatskas des te meer.

Belastingdruk op burgers neemt toe

Nederland hield belastingafspraken geheim voor Europa

[..]

Een hogere inflatie in combi met een lage rente zorgt er ook voor dat de staatsschuld sneller "verdamp". De combinatie van de hoge mate waarin de belasting&premiegrondslag op de lonen berust en het sneller "verdampen" van de staatsschuld maakt het voor de overheid/Dijselbloem uitermate lucratief.
je houdt er nooit netto mee aan over , wat wel duurder wordt is de zorgpremie en de huren, dus netto besteedbaar blijf je achteruit kakken

De enige manier om het netto inkomen omhoog te krijgen en de bestedingen aan te zwengelen is de pensioenplicht op te heffen

dan gaat iedereen er een paar 100 per maand op vooruit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170097307
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

je houdt er nooit netto mee aan over , wat wel duurder wordt is de zorgpremie en de huren, dus netto besteedbaar blijf je achteruit kakken

De enige manier om het netto inkomen omhoog te krijgen en de bestedingen aan te zwengelen is de pensioenplicht op te heffen

dan gaat iedereen er een paar 100 per maand op vooruit
Ja en die 100 geef ik zonder meer zekerheid zomaar uit?

Dacht het dus mooi niet, als er iets zou uitbreken heb ik voor al eerst voor brood te kopen.
Jij begrijpt het nog steeds niet geloof ik he?
  zondag 9 april 2017 @ 08:21:17 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170099477
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 00:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja en die 100 geef ik zonder meer zekerheid zomaar uit?

Dacht het dus mooi niet, als er iets zou uitbreken heb ik voor al eerst voor brood te kopen.
Jij begrijpt het nog steeds niet geloof ik he?
ja die geef jij uit

en iedereen
90% van de mensen sparen niet

hebben hoogstens een bufffer van twee netto maandsalarissen voor noodgevallen

Dus zou dat een enorme boost zijn voor de bestedingen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170104587
Mijn loon stijgt al elk jaar met gemiddeld 5%, moet dit dan nog hoger?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_170104826
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 08:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja die geef jij uit

en iedereen
90% van de mensen sparen niet

hebben hoogstens een bufffer van twee netto maandsalarissen voor noodgevallen

Dus zou dat een enorme boost zijn voor de bestedingen
Jij zal die wel uitgeven, oftewel boven je stand leven. Ik dus niet en met mij vele nog meer niet, die inflatie kan die zich onder zijn voetzolen schrijven Nederland gaat naar de klote dankzij, is mijn mening.
pi_170104952
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 13:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mijn loon stijgt al elk jaar met gemiddeld 5%, moet dit dan nog hoger?
Waarom niet, waar ik weinig van hebben doe ben ik zuinig op!
  zondag 9 april 2017 @ 14:25:50 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170105388
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 13:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mijn loon stijgt al elk jaar met gemiddeld 5%, moet dit dan nog hoger?
dat stopt ook

dat duurt maar een paar jaar

en dan ga je in de reorganisatie, net als je kindren hebt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170105434
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 14:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dat stopt ook

dat duurt maar een paar jaar

en dan ga je in de reorganisatie, net als je kindren hebt
Jij geeft nu zelf de tip dat het slechter kan gaan, waardoor deze dus genoodzaakt is op zijn geld te blijven zitten.
Kinderen heeft men niet die heeft men in bruikleen.
  zondag 9 april 2017 @ 15:04:41 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170106462
Even wat troep weggemod
  zondag 9 april 2017 @ 15:59:38 #75
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170107737
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 14:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij geeft nu zelf de tip dat het slechter kan gaan, waardoor deze dus genoodzaakt is op zijn geld te blijven zitten.
Kinderen heeft men niet die heeft men in bruikleen.
kinderen zijn bezit
jouw verantwoordelijkheid.
maar dat besef je pas als je er een stel hebt
hebt dus
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')