abonnement Unibet Coolblue
pi_169368291
Je hebt de intro van een lied en de outro van een lied. Waarom wordt outro met maar 1 "t" gespeld en niet met 2? Ik zou er 2 t's verwachten aangezien intro opgebouwd is als IN TRO. Dan verwacht ik ook OUT TRO.
pi_169368393
intro komt van introduction. Het is dus niet in-tro, en dan ben je vrij om die tweede 't' weg te laten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 8 maart 2017 @ 11:21:42 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169368437
Omdat outtro er kut uitziet.

Dit is de enige reden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_169368630
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:19 schreef Jordy-B het volgende:
intro komt van introduction. Het is dus niet in-tro, en dan ben je vrij om die tweede 't' weg te laten.
aha. Maar dan ben ik nog wel benieuwd naar de opbouw van het woord introduction.

Ik lees net dat outroduction eigenlijk niet echt bestaat en dat het eigenlijk alleen maar het in het leven geroepen is als tegenovergestelde van introduction. Bij het verzinnen van dat woord zou ik er dan toch outtroduction van gemaakt hebben.
  woensdag 8 maart 2017 @ 11:33:56 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169368651
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:32 schreef zforces het volgende:

[..]

aha. Maar dan ben ik nog wel benieuwd naar de opbouw van het woord introduction.

Ik lees net dat outroduction eigenlijk niet echt bestaat en dat het eigenlijk alleen maar het in het leven geroepen is als tegenovergestelde van introduction. Bij het verzinnen van dat woord zou ik er dan toch outtroduction van gemaakt hebben.
Hoezo? Wat is een "troduction" dan precies?
And so is the past
pi_169368695
quote:
2s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Hoezo? Wat is een "troduction" dan precies?
Nou dat weet ik dus niet. Daarom ben ik ook zo benieuwd naar de opbouw en herkomst van introduction.
pi_169368753
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:32 schreef zforces het volgende:

[..]

aha. Maar dan ben ik nog wel benieuwd naar de opbouw van het woord introduction.

Ik lees net dat outroduction eigenlijk niet echt bestaat en dat het eigenlijk alleen maar het in het leven geroepen is als tegenovergestelde van introduction. Bij het verzinnen van dat woord zou ik er dan toch outtroduction van gemaakt hebben.
Introduction en introductie zijn afgeleid van het Franse introduccion wat weer leunt op het Latijnse introductionem. Intro- is naar binnen, ducere is leiden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_169368911
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:40 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Introduction en introductie zijn afgeleid van het Franse introduccion wat weer leunt op het Latijnse introductionem. Intro- is naar binnen, ducere is leiden.

Dat klinkt aanneembaar. Dan zou ik dus inderdaad het stukje "in" niet apart mogen nemen maar alleen "intro". Tenzij intro waar opgesplitst zou moeten worden. Maar dat is denk ik niet het geval.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 16:37:04 #9
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_169414537
Eigenlijk zou het dus een extro moeten zijn
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')