abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 maart 2017 @ 12:23:29 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169390148
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Keizersnedes worden toch met een medische noodzaak uitgevoerd of is dat in de VS anders? Alsof je je buik voor de lol laat opensnijden, die lacht je nog de rest van je leven toe ;( Allerlei spieren doormidden gerukt, verdoving erbij, niet je kind op je buik krijgen of zelfs maar vast kunnen houden, je kind niet in bad kunnen doen of oppakken of zelf voeden. Nee, echt, klinkt als een pretje, iets wat je voor de lol laat doen O+
In een hoop landen kun je er tegenwoordig al voor kiezen, en in de VS begint men op het punt te raken dat artsen liever een keizersnede uitvoeren dan het risico lopen verantwoordelijk te worden gehouden voor iets dat misgaat tijdens een natuurlijke bevalling.
In NL gaat men uit van een medische noodzaak dan wel medisch wenselijke situatie.
Ik had wat beter moeten luisteren naar de artsen en hun suggestie voor een keizersnede wel moeten accepteren, dat was achteraf gezien verstandiger geweest, hoewel het wel goed gegaan is, maar dat was meer geluk dan wijsheid.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 9 maart 2017 @ 12:25:22 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169390180
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:18 schreef CherryLips het volgende:
Alsof je bij een volgende mogelijke bevalling nog zo'n stomme kut als fotograaf bij je pruim wil hebben :')
Ik denk dat deze reacties haar sowieso al een hele voorraad potentiële klanten hebben gekost, en terecht.
No way dat ik iemand die een keizersnede wegzet als "makkelijke keuze" en "niet serieus omgaan met moederschap" in de buurt zou willen hebben terwijl ik lig te bevallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169390248
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat deze reacties haar sowieso al een hele voorraad potentiële klanten hebben gekost, en terecht.
No way dat ik iemand die een keizersnede wegzet als "makkelijke keuze" en "niet serieus omgaan met moederschap" in de buurt zou willen hebben terwijl ik lig te bevallen.
'Ik ben wel op natuurlijke wijze bevallen van mijn kind, dus ik ben een echte moeder en beter dan jij.'
Voor hetzelfde geld zit je iemand af te bekken die de nobelprijs voor de vrede heeft, maar hé :')
Tap tap tap
  donderdag 9 maart 2017 @ 12:33:10 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169390307
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]

'Ik ben wel op natuurlijke wijze bevallen van mijn kind, dus ik ben een echte moeder en beter dan jij.'
Voor hetzelfde geld zit je iemand af te bekken die de nobelprijs voor de vrede heeft, maar hé :')
Sowieso, maar soms is een keizersnede het verschil tussen een gezonde baby in je armen of een dode baby begraven.... en daar zul je dan even lekker op veroordeeld worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169390333
quote:
9s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gelukkig zijn we niet de enigen die geen echte vrouw zijn. Als je niet van je kind houdt, maar ook als wel, en je geen andere keuzes hebt. Sommige moeders zijn zelfs geen echte moeders omdat ze niet echt van een kind bevallen zijn, volgens sommigen:

[ afbeelding ]

Aldus een zwangerschaps-/bevallingsfotografe die neit bij een geplande keizersnede aanwezig wilde zijn.... ;(

Ik kan niet begrijpen dat vrouwen andere vrouwen zo veroordelen om zaken die er én niets toe doen,en verder helemaal niet hun zaak zijn _O-
Dat verhaal bleek achteraf een verzinsel. In mijn vriendenkring een bevallingsfotograaf die ik er het nodige over heb horen zeggen (en die zelf ook een reportage van een keizersnede heeft gemaakt).
pi_169390348
En toch zou het me niet verbazen als er mensen zijn die echt zo denken ;( en daar dan een waardeoordeel aan vast hangen ;(
Ja doei.
pi_169390429
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:36 schreef motorbloempje het volgende:
En toch zou het me niet verbazen als er mensen zijn die echt zo denken ;( en daar dan een waardeoordeel aan vast hangen ;(
Die zijn er ook echt. Ik ken vrouwen die vinden dat bevallen zonder ruggeprik 'echter' is als met pijnstilling en dat je het maar gewoon moet overhebben voor je kind. Terwijl ik vind dat zulks toch vooral een persoonlijke keuze vind, net als de wens wel/geen kinderen te willen.

Wat ik dan wel zorgelijk vind zijn verloskundigen/gynecologen die meer op de klok kijken dan naar de moeder luisteren. En de bevalling een bepaalde richting op sturen zodat ze op tijd thuis zijn voor het eten. Gaat ook tegen zelfbeschikkingsrecht in. Maar dat is meer een discussie voor OUD.
pi_169390704
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 11:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over externe factoren, maar alleen een 'gevoel' dat de natuur je wat wil vertellen als het niet lukt. Dat je genen misschien niet 'goed genoeg' (en dat klinkt onaardiger dan ik het bedoel) zijn om door te geven ofzo. Evolutie is een mooi maar ook pijnlijk ding, volgens mij.

Misschien wil de natuur mij ook wat vertellen met mijn gebrek aan kinderwens ;) dat ik geen goede genen heb om door te geven :P :)
Als ik zie wat voor figuren soms kinderen krijgen denk ik niet dat je gebrek aan een kinderwens door de natuur ingefluisterd wordt. Wel dat de natuur je een goed stel hersenen heeft gegeven waar je goed gebruik van hebt gemaakt om een keuze te maken die bij jou past.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169390942
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:22 schreef djkoelkast het volgende:
Ik ga trouwens ook geen mensen overtuigen dat het hebben van geen kinderen veel beter is, moet lekker iedereen voor zich weten, ik vraag omgekeerd hetzelfde, laat mij mijn keuze houden, want ik respecteer de jouwe ook.
Dat is heel fijn, alleen denkt daar helaas niet iedereen zo over.
Als iedereen ons met rust zou laten over onze keus had je grote kans dat dit topic niet geopend werd. Maar er zijn helaas een heleboel mensen die het niet kunnen laten om er wat van te zeggen. Ook al begin je er niet eens over.
Twiddel
  Moderator donderdag 9 maart 2017 @ 13:18:00 #235
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_169391000
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:14 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dat is heel fijn, alleen denkt daar helaas niet iedereen zo over.
Als iedereen ons met rust zou laten over onze keus had je grote kans dat dit topic niet geopend werd. Maar er zijn helaas een heleboel mensen die het niet kunnen laten om er wat van te zeggen. Ook al begin je er niet eens over.
Lijkt me ook mooi als het topic weer hier over gaat en niet over keizersnede enzo.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_169391238
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:14 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dat is heel fijn, alleen denkt daar helaas niet iedereen zo over.
Als iedereen ons met rust zou laten over onze keus had je grote kans dat dit topic niet geopend werd. Maar er zijn helaas een heleboel mensen die het niet kunnen laten om er wat van te zeggen. Ook al begin je er niet eens over.
Wat ik een beetje mis in deze discussie is het feit dat dit bij vele onderwerpen gebeurd, ook bij het wel willen van kinderen.
Mensen bemoeien zich gewoon soms wat te graag met anderen. Daar kan je je heel erg druk om maken, maar hoeveel zin heeft dat?

Zo woont mijn familie bv in de randstad en nogsteeds wordt er zo af en toe gevraagd of ik niet toch graag terug zou willen naar de randstad, met argumenten waarom dat zoveel fijner zou zijn voor mij. Dat ik inmiddels al 20 jaar niet meer in de randstad woon en ook echt niet meer wil wonen, het zeer prima naar mijn zin heb hier wil er op de een of andere manier niet echt in. Hun zijn dol op de randstad en kunnen zich van daaruit lastig voorstellen dat dat voor anderen niet geld.
Dan leg ik maar weer rustig uit dat ik nooit terug zal gaan naar de randstad, eerder nog rustiger zal gaan wonen zelfs.

Zo rollen mensen gewoon, wil je geen kinderen dan bemoeien ze zich daarmee, wil je wel kinderen dan bemoeien ze zich er ook mee. En zo voort met vele verschillende onderwerpen. Leg het gewoon naast je neer en bedenk je dat de meeste die zich bemoeien met je keuzes dat helemaal niet slecht bedoelen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169391270
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat ik een beetje mis in deze discussie is het feit dat dit bij vele onderwerpen gebeurd, ook bij het wel willen van kinderen.
Mensen bemoeien zich gewoon soms wat te graag met anderen. Daar kan je je heel erg druk om maken, maar hoeveel zin heeft dat?

Zo woont mijn familie bv in de randstad en nogsteeds wordt er zo af en toe gevraagd of ik niet toch graag terug zou willen naar de randstad, met argumenten waarom dat zoveel fijner zou zijn voor mij. Dat ik inmiddels al 20 jaar niet meer in de randstad woon en ook echt niet meer wil wonen, het zeer prima naar mijn zin heb hier wil er op de een of andere manier niet echt in. Hun zijn dol op de randstad en kunnen zich van daaruit lastig voorstellen dat dat voor anderen niet geld.
Dan leg ik maar weer rustig uit dat ik nooit terug zal gaan naar de randstad, eerder nog rustiger zal gaan wonen zelfs.

Zo rollen mensen gewoon, wil je geen kinderen dan bemoeien ze zich daarmee, wil je wel kinderen dan bemoeien ze zich er ook mee. En zo voort met vele verschillende onderwerpen. Leg het gewoon naast je neer en bedenk je dat de meeste die zich bemoeien met je keuzes dat helemaal niet slecht bedoelen.
Ontzettend goed verwoord.

Daarom is mijn persoonlijke indruk dat er door de bewust kinderlozen in dit topic onnodig dramatisch wordt gedaan over iets triviaals.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_169391282
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 11:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over externe factoren, maar alleen een 'gevoel' dat de natuur je wat wil vertellen als het niet lukt. Dat je genen misschien niet 'goed genoeg' (en dat klinkt onaardiger dan ik het bedoel) zijn om door te geven ofzo. Evolutie is een mooi maar ook pijnlijk ding, volgens mij.

Misschien wil de natuur mij ook wat vertellen met mijn gebrek aan kinderwens ;) dat ik geen goede genen heb om door te geven :P :)
Ik vind het eerlijk gezegd best heftig wat je daar zegt/impliceert (dat jij dat überhaupt denkt, los van of dat je dat nou ook zou uitspreken of niet). En ik vind dat vooral ook nogal onterecht. Er gaat gewoon iets mis bij het zwanger worden, niet meer en niet minder en ook is de wetenschap steeds beter in staat datgene te 'verhelpen' of te 'omzeilen', net zoals de wetenschap dat bij andere zaken is. Voor de rést zegt het op zich helemaal niks, noppes, nada over degene die maar niet zwanger wordt of over diens genen.

Voor mij is dit zo'n beetje hetzelfde als dat iemand kanker krijgt en je dan van mening bent dat iemand zich maar niet moet behandelen, want ja, de natuur probeert je hiermee toch echt iets te vertellen hoor... En ja, soms lukt het gewoon echt niet, net als dat kanker helaas soms ook een dodelijke afloop heeft ongeacht wat er allemaal tegenaan gegooid wordt. En ja, het zou fijn zijn als iemand dat gegeven vervolgens kan accepteren, maar dat vind ik inhoudelijk een hele andere vorm van acceptatie dan wat jij zegt/impliceert...

En andersom kan je dan dus stellen dat iedereen die wél zwanger raakt, genen heeft die de natuur maar al te graag doorgeeft? Nou ja, dan hebben de natuur en ik daar in ieder geval nog al eens een flink afwijkende mening over zullen we maar zeggen...
Tails tell tales
pi_169391478
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat ik een beetje mis in deze discussie is het feit dat dit bij vele onderwerpen gebeurd, ook bij het wel willen van kinderen.
Mensen bemoeien zich gewoon soms wat te graag met anderen. Daar kan je je heel erg druk om maken, maar hoeveel zin heeft dat?

Zo woont mijn familie bv in de randstad en nogsteeds wordt er zo af en toe gevraagd of ik niet toch graag terug zou willen naar de randstad, met argumenten waarom dat zoveel fijner zou zijn voor mij. Dat ik inmiddels al 20 jaar niet meer in de randstad woon en ook echt niet meer wil wonen, het zeer prima naar mijn zin heb hier wil er op de een of andere manier niet echt in. Hun zijn dol op de randstad en kunnen zich van daaruit lastig voorstellen dat dat voor anderen niet geld.
Dan leg ik maar weer rustig uit dat ik nooit terug zal gaan naar de randstad, eerder nog rustiger zal gaan wonen zelfs.

Zo rollen mensen gewoon, wil je geen kinderen dan bemoeien ze zich daarmee, wil je wel kinderen dan bemoeien ze zich er ook mee. En zo voort met vele verschillende onderwerpen. Leg het gewoon naast je neer en bedenk je dat de meeste die zich bemoeien met je keuzes dat helemaal niet slecht bedoelen.
Eens. :Y + dat ik het daarnaast toch moeilijk te begrijpen BLIJF vinden (want iets wat ik al vaker heb gezegd), dat als je geen kinderen wilt, dat je daar dan echt zo mee bezig bent de hele tijd. Los van je storen aan irritante opmerkingen van anderen daarover, anticonceptiemaatregelen en dergelijke bedoel ik dan...

Edit: + (en dat heb ik ook al eerder aangegeven) ik denk dat best veel opmerkingen helemaal niet zo mening opdringend zijn bedoeld als dat ze (soms) worden opgevat...
Tails tell tales
pi_169391535
Ik presenteer het niet als feit, zeg dat ik geen arts/bioloog ben, deel dat soort zaken niet met mensen in mijn dagelijks leven, zeg nergens dat omwegen dús geen goed idee zijn (want wie weet wat een IVF doet voor het goed ontwikkelen van de foetus tegenover wellicht een natuurlijke conceptie die in zo'n lichaam niet of slecht tot stand komt, weetikveel, nogmaals, ik ben geen bioloog/arts).

En ach, ergens, érgens, naast de drang om te willen overleven die ik zéker ook zelf heb (anders zou ik ook niet zo'n intense hypochonder zijn...) denk ik ook dat de natuur ernstige ziektes, hongersnoden en andere erge dingen goed kan gebruiken om overbevolking tegen te gaan. In die zin ben ik ook 'egoïstisch' dat ik toegeef aan mijn overlevingsdrang en niet gewoon dood ga ondanks dat ik ergens het idee heb dat de aarde beter af zou zijn met een stuk minder mensen erop. Ik zet er iig niet nog een of meerdere bij. Dat is ook een van de overwegingen die ik zelf heb.

Mijn mening is niet bepalend, het is niet eens een 'mening', zoals ik al zei, maar een 'gevoel', dat de natuur op de een of andere manier soms dingen kan doen die misschien bedoeld zijn om wat extra zekerheid in te bouwen.

En waarom ik er zo mee bezig ben? Nou, omdat ik vind dat jonge vrouwen/meisjes wat beter moeten leren en te horen krijgen dat het een actieve keuze is die je maakt, dat zelfbeschikking belangrijk is voor de verdere ontwikkeling van vrouwenaanzien en -rechten. Ook de 'onschuldige' 'goedbedoelde' "WACHT MAAR" en andere bingo's dragen er imho aan bij dat het gewoon als een life script gezien wordt ipv een keuze die je actief en bewust kunt maken.
Ja doei.
  donderdag 9 maart 2017 @ 13:48:06 #241
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_169391575
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:32 schreef erodome het volgende:
Wat ik een beetje mis in deze discussie is het feit dat dit bij vele onderwerpen gebeurd, ook bij het wel willen van kinderen.
Mensen bemoeien zich gewoon soms wat te graag met anderen.
Dat is een feit. Ik heb hetzelfde als in de oorspronkelijke OP staat over het kiezen voor geen kinderen. Maar dan voor het kiezen voor één kind. Wat? Eén kind maar? Dat is toch zielig, dan is hij/zij zo alleen! Waarom geen broertje of zusje?

Flikker toch op. Ik kies voor één kind.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_169391821
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 09:51 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Jawel, en dat mag men ook gewoon zeggen. Voor mij is de keuze zwart wit. Hel of geluk. Klaar. En daar heeft niemand wat aan 'af te doen'.
Je mag dat ook lekker zelf weten. Maar het IS niet zwart of wit. Kinderen hebben of niet hebben is beiden gewoon normaal. Met voors en tegens.

Of jij kiest voor met of zonder is aan jou. Ik vind alleen dat er zo extreem over gedaan wordt. Alsof alle kinderloze mensen asociale kinderhaters zijn, of mensen met kinderen en kinderen zelf irritante storende kutmensen zijn.

Volgens mij beiden niet waar. Wat ik wel vind is dat mensen die a priori en hekel hebben aan alle kinderen echt iets missen. Is een beetje alsof je aan alle negers of moslims een hekel hebt...
Whatever...
pi_169391867
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat ik een beetje mis in deze discussie is het feit dat dit bij vele onderwerpen gebeurd, ook bij het wel willen van kinderen.
Mensen bemoeien zich gewoon soms wat te graag met anderen. Daar kan je je heel erg druk om maken, maar hoeveel zin heeft dat?

Zo woont mijn familie bv in de randstad en nogsteeds wordt er zo af en toe gevraagd of ik niet toch graag terug zou willen naar de randstad, met argumenten waarom dat zoveel fijner zou zijn voor mij. Dat ik inmiddels al 20 jaar niet meer in de randstad woon en ook echt niet meer wil wonen, het zeer prima naar mijn zin heb hier wil er op de een of andere manier niet echt in. Hun zijn dol op de randstad en kunnen zich van daaruit lastig voorstellen dat dat voor anderen niet geld.
Dan leg ik maar weer rustig uit dat ik nooit terug zal gaan naar de randstad, eerder nog rustiger zal gaan wonen zelfs.

Zo rollen mensen gewoon, wil je geen kinderen dan bemoeien ze zich daarmee, wil je wel kinderen dan bemoeien ze zich er ook mee. En zo voort met vele verschillende onderwerpen. Leg het gewoon naast je neer en bedenk je dat de meeste die zich bemoeien met je keuzes dat helemaal niet slecht bedoelen.
Het is in de eerste delen wel een aantal keer opgeworpen, maar ik denk dat er enkelen waren die het teveel vonden afleiden van de gedachte dat je als kinderloze (vrouw) het heel zwaar hebt ten aanzien van sociale druk.

Mensen hebben meningen. De een wat nadrukkelijker dan de ander. Lekker zo laten denk ik dan. Probeer voor de aardigheid eens te vertellen dat je een open relatie hebt. Nou, dan is de bewust kinderloze in de zaal voor de rest van de avond gevrijwaard hoor! ;)
pi_169391971
https://opinionessofthewo(...)es-a-childfree-life/

Beetje ingelezen in dit topic, want ik wist niet dat dit topic voor veel vrouwen een persoonlijke trigger was.
Maar als een televisieshow als How I Met Your Mother een pioneer was qua kindvrij leven op tv, is het best bizar als je het gaat vergelijk met alle stempels die de revue al zijn gepasseerd.

Zelfs Robin moest zich verdedigen :P

Als mensen zich in dit topic niet telkens willen verdedigen, kan je ook best rekening houden en even bedenken of je de vraag keer op keer wilt stellen.
Hell To The Liars
pi_169391972
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:46 schreef motorbloempje het volgende:
Ik presenteer het niet als feit, zeg dat ik geen arts/bioloog ben, deel dat soort zaken niet met mensen in mijn dagelijks leven, zeg nergens dat omwegen dús geen goed idee zijn (want wie weet wat een IVF doet voor het goed ontwikkelen van de foetus tegenover wellicht een natuurlijke conceptie die in zo'n lichaam niet of slecht tot stand komt, weetikveel, nogmaals, ik ben geen bioloog/arts).

En ach, ergens, érgens, naast de drang om te willen overleven die ik zéker ook zelf heb (anders zou ik ook niet zo'n intense hypochonder zijn...) denk ik ook dat de natuur ernstige ziektes, hongersnoden en andere erge dingen goed kan gebruiken om overbevolking tegen te gaan. In die zin ben ik ook 'egoïstisch' dat ik toegeef aan mijn overlevingsdrang en niet gewoon dood ga ondanks dat ik ergens het idee heb dat de aarde beter af zou zijn met een stuk minder mensen erop. Ik zet er iig niet nog een of meerdere bij. Dat is ook een van de overwegingen die ik zelf heb.

Mijn mening is niet bepalend, het is niet eens een 'mening', zoals ik al zei, maar een 'gevoel', dat de natuur op de een of andere manier soms dingen kan doen die misschien bedoeld zijn om wat extra zekerheid in te bouwen.

En waarom ik er zo mee bezig ben? Nou, omdat ik vind dat jonge vrouwen/meisjes wat beter moeten leren en te horen krijgen dat het een actieve keuze is die je maakt, dat zelfbeschikking belangrijk is voor de verdere ontwikkeling van vrouwenaanzien en -rechten. Ook de 'onschuldige' 'goedbedoelde' "WACHT MAAR" en andere bingo's dragen er imho aan bij dat het gewoon als een life script gezien wordt ipv een keuze die je actief en bewust kunt maken.
Ik weet dat je het nergens als feit hebt gepresenteerd en je kan ook niks aan dat 'gevoel' doen verder. Mijn post is weer gewoon mijn gevoel bij dat gevoel zeg maar en ook niet meer of minder.

Dat laatste begrijp ik dan wel, vind ik ook wel heel goed van je en ik kan je ook in alle eerlijkheid zeggen dat ik door andere deze reeks het besef krijg dat dat misschien meer nodig is dan ik op grond van mijn eigen ervaringen zou denken... Maar mijns inziens gaat het ermee bezig zijn nog wel iets verder dan dat. Nou ja, "verder", meer er op een ándere manier toch ook wel erg veel mee bezig zijn.

Voorbeeldje is dit:

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 23:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mijn man maakt die grap constant (als we samen zijn) :') :P bij vanalles :')
(Hoewel het in dit geval iets van jouw man is en niet van jou, maar puur even voor het idee).

Ik bedoel dat niet vervelend verder, maar persoonlijk vind ik het gewoon best moeilijk te begrijpen dat je op zo'n -of soortgelijke- manier zo bezig bent/blijft met iets waarvoor je juist hebt gekozen om het niet in je leven te hebben...
Tails tell tales
pi_169392123
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:04 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik bedoel dat niet vervelend verder, maar persoonlijk vind ik het gewoon best moeilijk te begrijpen dat je op zo'n -of soortgelijke- manier zo bezig bent/blijft met iets waarvoor je juist hebt gekozen om het niet in je leven te hebben...
Je wordt nogal regelmatig met kinderen geconfronteerd, en voor ons is dat regelmatig een reden om te zeggen dat we blij zijn dat we ze niet hebben.

Gillende kinderen op straat 's ochtends vroeg: blij dat wij ze niet hebben (snel raam dicht en verder slapen wat we anders ook niet zomaar hadden kunnen doen samen ;) )
Klagende ouders op FB/feestjes: blij dat wij ze niet hebben
Een TV-programma waar iets gebeurt/beschreven wordt met/over kinderen wat wij zelf anderszouden doen: blij dat wij ze niet hebben

Maar dat is gewoon onder elkaar, met z'n tweeën. Daar heeft verder niemand last van. Ik vind het fijn dat we daar allebei zo duidelijk en uitgesproken blij mee zijn naar elkaar. Er zijn ook vast genoeg mensen zonder kinderen die dat niet doen. :D

Tel je zegeningen regelmatig, zegt men wel eens. Nou, voor ons is het niet hebben van kinderen en het besef dat we die keuze hadden een goeie zegen. 8-) Juist omdat het zo'n life script is, en ik toch echt zo regelmatig hoor 'wacht maar'. En met regelmatig bedoel ik niet elke dag als ik naar de supermarkt of sportschool ga, maar ik kom wel heel vaak in aanraking met verschillende mensen, oppervlakkig, en vaak is de vraag over kinderen er een die gevolgd wordt door een 'nou, je hebt nog even', of iets in die trend. Ik denk dat dat als ik de vraag minder regelmatig zou krijgen dat ik ook een stuk minder 'militant' zou zijn in mijn drive om er voor te zorgen dat jonge vrouwen/meisjes leren dat het ene keus is, en door het actief uitdragen van die keus (of dat nu wel of geen kinderen is) kunnen bijdragen aan een wereld waar de vrouw door nog minder mensen alleen als baarmoeder gezien wordt, en zaken als abortus en sterilisatie niet meer afhankelijk zijn van wat vreemde mensen (m/v) ervan vinden op basis van een ideaalbeeld van moeder, vader en 2.3 kind ;)

[ Bericht 21% gewijzigd door motorbloempje op 09-03-2017 14:25:04 ]
Ja doei.
pi_169392533
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je wordt nogal regelmatig met kinderen geconfronteerd, en voor ons is dat regelmatig een reden om te zeggen dat we blij zijn dat we ze niet hebben.

Gillende kinderen op straat 's ochtends vroeg: blij dat wij ze niet hebben (snel raam dicht en verder slapen wat we anders ook niet zomaar hadden kunnen doen samen ;) )
Klagende ouders op FB/feestjes: blij dat wij ze niet hebben
Een TV-programma waar iets gebeurt/beschreven wordt met/over kinderen wat wij zelf anderszouden doen: blij dat wij ze niet hebben

Maar dat is gewoon onder elkaar, met z'n tweeën. Daar heeft verder niemand last van. Ik vind het fijn dat we daar allebei zo duidelijk en uitgesproken blij mee zijn naar elkaar. Er zijn ook vast genoeg mensen zonder kinderen die dat niet doen. :D

Tel je zegeningen regelmatig, zegt men wel eens. Nou, voor ons is het niet hebben van kinderen en het besef dat we die keuze hadden een goeie zegen. 8-) Juist omdat het zo'n life script is, en ik toch echt zo regelmatig hoor 'wacht maar'. En met regelmatig bedoel ik niet elke dag als ik naar de supermarkt of sportschool ga, maar ik kom wel heel vaak in aanraking met verschillende mensen, oppervlakkig, en vaak is de vraag over kinderen er een die gevolgd wordt door een 'nou, je hebt nog even', of iets in die trend. Ik denk dat dat als ik de vraag minder regelmatig zou krijgen dat ik ook een stuk minder 'militant' zou zijn in mijn drive om er voor te zorgen dat jonge vrouwen/meisjes leren dat het ene keus is, en door het actief uitdragen van die keus (of dat nu wel of geen kinderen is) kunnen bijdragen aan een wereld waar de vrouw door nog minder mensen alleen als baarmoeder gezien wordt, en zaken als abortus en sterilisatie niet meer afhankelijk zijn van wat vreemde mensen (m/v) ervan vinden op basis van een ideaalbeeld van moeder, vader en 2.3 kind ;)
Nou ja, ik blijf dat gewoon erg apart vinden. Vooral in de zin van dat het op mij overkomt alsof je juist een leven leidt waarin kinderen nog een erg grote rol spelen, terwijl je die niet hebt en dat feit naar eigen zeggen juist op deze manier 'viert'. Snap je wat ik bedoel? Maar dat ik het erg moeilijk te begrijpen vind, komt misschien ook omdat mijn (onze) eigen bewuste kinderloosheid van een hele andere orde is én dat ik (vooralsnog) niet zo veel van die irritante ervaringen heb met andere mensen. Zou ik dat laatste wel (geregeld) hebben (gehad), dan zou ik daar misschien ook 'militanter' van (zijn ge)worden...

En nog even kijkende naar dat voorbeeld: je (man)/jullie doet/doen daar inderdaad niemand kwaad mee verder en in principe gun ik iedereen ook juist van harte zijn/haar zegeningen, dus tja.. ;)
Tails tell tales
  donderdag 9 maart 2017 @ 14:46:17 #248
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169392692
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat ik een beetje mis in deze discussie is het feit dat dit bij vele onderwerpen gebeurd, ook bij het wel willen van kinderen.
Mensen bemoeien zich gewoon soms wat te graag met anderen. Daar kan je je heel erg druk om maken, maar hoeveel zin heeft dat?
Dat is mensen eigen, stel je voor dat iemand er anders over denkt :P
pi_169393240
Wat wel zo is... ik ben het met Erodome eens, maar dit topic/deze reeks staat nou éénmaal in het teken (althans, dat is de bedoeling) van opmerkingen en andere zaken waarmee bewust kinderlozen te maken (kunnen) krijgen. Op zich moet dat kunnen lijkt me, ook zonder dat men dan steeds "the bigger picture" of iets dergelijks moet blijven zien/benoemen... Mensen die dat laatste wel graag willen (waaronder ikzelf?) horen hier misschien gewoon niet zo thuis?

Goed, andere mensen gaan dan weer zeggen van "ja, maar het is nou éénmaal een open forum hoor" en ja, dat vind ik dan ook wel weer waar. ;( Zo blij dat ik geen mod ben... :') Dat is een zegening die ik vanaf nu iedere dag maar heel bewust ga koesteren denk ik! *O* :P ;)
Tails tell tales
  donderdag 9 maart 2017 @ 15:45:43 #250
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_169393730
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:11 schreef motorbloempje het volgende:
En met regelmatig bedoel ik niet elke dag als ik naar de supermarkt of sportschool ga, maar ik kom wel heel vaak in aanraking met verschillende mensen, oppervlakkig, en vaak is de vraag over kinderen er een die gevolgd wordt door een 'nou, je hebt nog even', of iets in die trend.
Nou ja, die snap ik ook wel weer. Wat moet je anders zeggen?

Heb je kinderen?
-Nee.
Oke.

Beetje kortaf.

Heb je kinderen?
-Nee.
Waarom niet?

Ook niet helemaal top.

Je moet toch iets zeggen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')