abonnement Unibet Coolblue
pi_169362907
Hai,

Ik heb sinds twee weken een heftige allergische reactie op mijn armen. Het gaat om erg jeukende rode bultjes over m'n hele armen verspreid. Ik word er gek van!!! Inmiddels slaat het ook al een beetje uit naar mijn benen. Aan de ene kant denk ik dat het mijn wasmiddel (Robijn) zou kunnen zijn maar voor zover ik me kan herinneren heb ik daar tot dusver nog geen shirts en truien mee gewassen, alleen ondergoed. Daarom dacht ik daarna meteen aan mijn shampoo (Guhl), die is ook vrij nieuw, maar op mijn hoofdhuid heb ik nergens last van en ook niet in mijn gezicht oid. Het zit echt alleen op mijn armen. Hetzelfde verhaal voor mijn conditioner (Andrelon). Op internet las ik dat het vrij zeldzaam is als een shampoo- of conditionerallergie uitslaat naar je lichaam, dat zou je op je hoofdhuid moeten voelen. M'n douchegel (Nivea) ben ik een week geleden al mee gestopt maar dat brengt ook geen verbetering. Voor de rest gebruik ik alleen bodylotion maar die is hypoallergeen.

Ik ga nu proberen één voor één met de producten te stoppen. Niet allemaal tegelijk want dan weet ik uiteindelijk nog steeds niet waar de allergie door ontstaan is. Ondertussen dacht ik dat ik alvast een beetje rond kon vragen wat het meest voor de hand liggende is. Wellicht komt een Guhl of Andrelon allergie wel vaker voor... Daarom is mijn vraag: wat zouden jullie denken?
  dinsdag 7 maart 2017 @ 23:02:07 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169363284
Doe je ook iets om de allergische reactie te stoppen, bijv. een anti-histamine al dan niet op doktersrecept?
The love you take is equal to the love you make.
pi_169363537
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 23:02 schreef Lienekien het volgende:
Doe je ook iets om de allergische reactie te stoppen, bijv. een anti-histamine al dan niet op doktersrecept?
Nee, ik twijfel nog om naar de dokter te gaan omdat dit wel iets is waar ik zelf achter moet komen zeg maar. Werkt dat anti-histamine tegen de jeuk? Anders ga ik toch maar ff langs denk ik.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 23:32:02 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169364080
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 23:11 schreef klokje555 het volgende:

[..]

Nee, ik twijfel nog om naar de dokter te gaan omdat dit wel iets is waar ik zelf achter moet komen zeg maar. Werkt dat anti-histamine tegen de jeuk? Anders ga ik toch maar ff langs denk ik.
Ja, het zou de jeuk in principe moeten stoppen.

Ik heb wel eens een recept gehad, maar ook wel eens de hooikoortspillen van mijn man genomen (die zijn gewoon bij de drogist te koop).

Ik ben er zelf die paar keer nooit echt achtergekomen waar ik de reactie op had. Ik meende een keer op huidolie mer aloë vera, dat heb ik toen wel weggegooid.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169476566
Heb je toevallig een antibioticakuur gehad de laatste tijd?.
Bij mij heeft dat urticaria veroorzaakt,Slik al jaren Cetirizine tegen de jeuk(anti histamine).Verkrijgbaar bij de Lidl 1,20 voor 7 tabletten of op recept via doc.Pijn is erg maar constant jeuk brrrrr.Sterkte ermee
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')