abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 12 maart 2017 @ 15:43:25 #76
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_169461713
Check. Maar waarom is PPNL zo uitgesproken in hun Turkije standpunt?

Dat hun verkiezingsprogramma naast digitalisering ook een bepaalde signatuur heeft snap ik. Zorgfonds en consistent drugsbeleid in plaats van gedoogbeleid daar kan ik ook wel in komen. Hoewel ik me afvraag of het wel zo verstandig is om de zorg weer ingrijpend te hervormen in plaats van het huidige systeem te optimaliseren. 'Gratis geld' lijkt me dan weer gedoemd om te mislukken. Dan mag het internationaal een trending topic zijn, het gaat tegen mijn principes in. Hoe dan ook, een en ander valt best te overzien qua standpunten. Maar het zou PPNL wel sieren om zich neutraler op te stellen in onderwerpen die niet echt tot hun kernpunten behoort. Bovendien lees ik dat ze streven naar 'bottom up' democratie. E-democratie. Meer inspraak. Klinkt tof. Maar waar komt dat stellige Turkije statement dan ineens vandaan?

Ofwel dat hele inspraak gebeuren is een wassenneus, of de hele PPNL is wel eensgezind over dat statement en dus nog linkser dan de SP. Ik krijg er een unheimisch gevoel bij. :{ Erg jammer.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_169462360
ze zijn wat dat betreft gewoon voor gelijkheid voor iedereen. Dus als zo iemand naar nl wil komen om een toespraak te houden, ook al is het meer propaganda, dan moet dat gewoon kunnen.

Daar ben ik het ook wel mee eens, dat moet gewoon onderdeel zijn van een democratie. Los van dat ik hem/haar natuurlijk liever niet zie komen..
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  Forum Admin zondag 12 maart 2017 @ 19:22:11 #78
58651 crew  murp
murp
pi_169467452
quote:
11s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:16 schreef klnvntrbyt het volgende:
ik ben het absoluut niet eens met PP inz. Turkije (alhoewel ik de redenatie wel begrijp), maar ik ga woensdag toch op ze stemmen.
Er zijn genoeg andere raakvlakken, en er is sowieso geen partij waar ik het 100% mee eens ben...
zo zie ik het ook een beetje
pi_169470558
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2017 19:22 schreef murp het volgende:

[..]

zo zie ik het ook een beetje
murp is een piraat?
pi_169470672
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 15:43 schreef Eix het volgende:
Check. Maar waarom is PPNL zo uitgesproken in hun Turkije standpunt?
Het vrije woord is een vrij absoluut basispunt van de piratenpartij ? Dus volkomen logisch.
  zondag 12 maart 2017 @ 21:06:29 #81
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169470878
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:01 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Het vrije woord is een vrij absoluut basispunt van de piratenpartij ? Dus volkomen logisch.
Dan lijkt het me meer dat ze 'het vrije woord' totaal niet snappen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169471789
quote:
5s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan lijkt het me meer dat ze 'het vrije woord' totaal niet snappen.
waarom niet
  Forum Admin maandag 13 maart 2017 @ 07:38:44 #83
58651 crew  murp
murp
pi_169477121
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:58 schreef tailfox het volgende:

[..]

murp is een piraat?
arr
pi_169477220
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 07:38 schreef murp het volgende:

[..]

arr
vanmiddag ga ik lekker folderen naast andere op een station ;p
pi_169477276
Raar statement waar ik het niet mee eens ben. Nu twijfel ik toch weer. ;(
Uitvinder van de biersmiley.
pi_169477354
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 08:16 schreef dimmak het volgende:
Raar statement waar ik het niet mee eens ben. Nu twijfel ik toch weer. ;(
vanavond ancilla gewoon hemd van lijf vragen
  maandag 13 maart 2017 @ 08:32:44 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169477367
*G*
జ్ఞ‌ా
  maandag 13 maart 2017 @ 08:33:32 #89
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169477369
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 16:10 schreef poker4lifee het volgende:
ze zijn wat dat betreft gewoon voor gelijkheid voor iedereen. Dus als zo iemand naar nl wil komen om een toespraak te houden, ook al is het meer propaganda, dan moet dat gewoon kunnen.

Daar ben ik het ook wel mee eens, dat moet gewoon onderdeel zijn van een democratie. Los van dat ik hem/haar natuurlijk liever niet zie komen..
Nee, en daarmee zit de PP totaal verkeerd.

Turkije wilde campagne voeren in een ander, soeverein, land! Iets wat totaal not-done is! In die mate not-done zelfs, dat dit expliciet is verboden in de Turkse wet (waarmee aangetoond wordt dat de hypocrisie van Turkije in deze kwestie geen limit heeft). 8)7

Turkije wilde die campagne onder het mom van vrijheid van meningsuiting, maar dit is helemaal niet iets wat onder die vrijheid valt en daarbij telt die vrijheid niet voor _buitenlandse_ politici. Dat zou al problematisch zijn, maar Turkije wilde het exact uitvoeren op hun manier en geen restricties of begeleiding van de Nederlandse staat accepteren, waarmee ze direct de soevereiniteit van Nederland hebben ondermijnd.

Er is maar één reactie mogelijk daarop en die heeft Nederland gegeven. Het is absoluut van noodzakelijk belang dat je direct je grenzen stelt en de confrontatie zoekt (want anders dan sommige pacifisten denken zijn niet alle confrontaties slecht, sterker nog deze zijn soms gezond en noodzakelijk en dit wat er 1 van).

Er is ook maar één hoofdzakelijk verantwoordelijk voor dit conflict en dat is Turkije, het gehele incident had enkel voorkomen kunnen worden als de minister van buitenlandse zaken van Turkije de besprekingen tussen de landen had afgewacht en niet had gedreigd met sancties.

Toen hij dit niet deed was het conflict onvermijdelijk geworden.

Hoe dan ook, deze reactie van de PP is totaal ongepast, onjuist, slaat de plank mis. En hiermee verliezen ze dus mijn stem...het was leuk, ze hebben zeer goede punten, maar gedrag is bij mij sleutel, want gedrag laat intentie zien.

Het gedrag wat de PP hier laat zien is dat men in intentie niet begrijpt hoe je om moet gaan met belangrijke politieke gebeurtenissen en waarmee het laat zien dat de PP ongeschikt is. Ik zal ook mijn lidmaatschap opzeggen (althans elk jaar betaal ik kennelijk, maar dat is dus klaar).

Serieus...dat er nog mensen zijn die denken dat de reactie van Nederland onjuist is geweest. :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169477388
quote:
als ik dit zo lees snap ik dat PP zegt hij had mogen spreken
pi_169477402
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 08:33 schreef Semisane het volgende:

Serieus...dat er nog mensen zijn die denken dat de reactie van Nederland onjuist is geweest. :')
De reactie was in ieder geval vreselijk inconsequent, aangezien er al veel vaker en eerder Turkse politici hier campagne hebben gevoerd.

En ik kan me niet aan het gevoel onttrekken dat Rutte het ook in het kader van de verkiezingen zo heeft gedaan. Dat hij gelijk had, zal best, maar het kwam zo wel heel handig uit.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 13 maart 2017 @ 08:47:51 #92
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169477436
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 08:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De reactie was in ieder geval vreselijk inconsequent, aangezien er al veel vaker en eerder Turkse politici hier campagne hebben gevoerd.

En ik kan me niet aan het gevoel onttrekken dat Rutte het ook in het kader van de verkiezingen zo heeft gedaan. Dat hij gelijk had, zal best, maar het kwam zo wel heel handig uit.
Nee, de reactie was niet inconsequent wat een onzin stelling. De reactie Rutte (het terugtrekken van de landingspermissie) was naar aanleiding van de dreigementen van de Turkse minister van buitenlandse zaken omdat hij het vervelend vond dat Nederland niet hem zijn gang wilde laten gaan in een ander soeverein land.

Uiteraard ga je geen dreigementen accepteren...wat is loos met sommige mensen? :')

Als Turkse politici al eerder campagne hebben gevoerd in Nederland ging dat waarschijnlijk niet onder dreiging van sancties...of wel?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 13 maart 2017 @ 09:16:56 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
  maandag 13 maart 2017 @ 09:17:54 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169477659
quote:
10s.gif Op maandag 13 maart 2017 08:47 schreef Semisane het volgende:
Als Turkse politici al eerder campagne hebben gevoerd in Nederland ging dat waarschijnlijk niet onder dreiging van sancties...of wel?
Die dreiging kwam toch pas nadat Rutte zei: "yo, blijf eens weg".

Buiten verkiezingstijd had zich hier denk ik niemand druk om gemaakt.
KuikenGuppy
  maandag 13 maart 2017 @ 09:23:03 #95
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169477704
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Die dreiging kwam toch pas nadat Rutte zei: "yo, blijf eens weg".
Nee, er waren gesprekken gaande, omdat de Nederlandse autoriteit graag wilde dat de speech op een plek werd gehouden waar er crowd-control mogelijk was. De Turken wilde waar dan ook hun speeches houden zonder enige inmenging van de Nederlandse autoriteit.

Wat kennelijk praktisch iedereen even vergeet is dat we het hier hebben over Nederlands grondgebied en dus waarom zouden de Nederlandse autoriteiten er zich niet mee mogen bemoeien?

Kennelijk duurde de gesprekken te lang of gingen ze in een richting die de minister van buitenlandse zaken niet leuk vond, dus gaf hij aan dat, als hij op welke manier dan ook belemmerd zou worden, er sancties gingen volgen.

_Daarna_ pas werd de landingspermissie (terecht) ingetrokken.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 13 maart 2017 @ 09:24:08 #96
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169477712
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:17 schreef Burdie het volgende:

Buiten verkiezingstijd had zich hier denk ik niemand druk om gemaakt.
Nee natuurlijk niet... :') Niemand trekt zich ooit iets aan van dreigementen van sancties.

Wellicht was dat dreigement inderdaad buiten verkiezingstijd van Turkije er nooit geweest...dat klopt.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 13 maart 2017 @ 09:25:16 #97
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_169477724
De Turken zaten gewoon 100% fout en nu slaat de PP ook gewoon volledig de plank mis en dat mogen ze zichzelf wel even aantrekken. De statement van de PP is volgens mij iets te snel naar buiten gebracht.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_169477778
Ik krijg de indruk dat het statement te snel is gepubliceerd nog voordat duidelijk was hoe de kwestie echt in elkaar stak. En dan kun je wel ideologisch helemaal in lijn met het partijprogramma jouw mantra uitdragen maar soms is het handiger om niet elk moment hiervoor aan te grijpen.

Praktisch iedereen schaarde zich achter Rutte in deze kwestie op Denk na. Pas later werd de toedracht van de situatie bekend. Persoonlijk vind ik dat het recht van vrijheid van meningsuiting niet onbeperkt is. Het kan om goede gronden beperkt worden.

Daarbij zit er wmb verschil tussen vrijheid van meningsuiting voor een burger of iemand die namens een andere mogendheid zieltjes wil winnen in verkiezingstijd. Notabene iets wat in strijd is met de Turkse kieswet. Het is een verkeerde inschatting van het sentiment om dan copy paste even je partijprogramma in deze te publiceren. Leuk, maar handig is anders.
mag het weten
pi_169477799
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:23 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nee, er waren gesprekken gaande, omdat de Nederlandse autoriteit graag wilde dat de speech op een plek werd gehouden waar er crowd-control mogelijk was. De Turken wilde waar dan ook hun speeches houden zonder enige inmenging van de Nederlandse autoriteit.

Wat kennelijk praktisch iedereen even vergeet is dat we het hier hebben over Nederlands grondgebied en dus waarom zouden de Nederlandse autoriteiten er zich niet mee mogen bemoeien?

Kennelijk duurde de gesprekken te lang of gingen ze in een richting die de minister van buitenlandse zaken niet leuk vond, dus gaf hij aan dat, als hij op welke manier dan ook belemmerd zou worden, er sancties gingen volgen.

_Daarna_ pas werd de landingspermissie (terecht) ingetrokken.
Precies dit. Kerel had hier best kunnen komen om te spreken, maar dan wel onder Nederlandse voorwaarden, en niet die van hemzelf. Als de autoriteiten hier een bepaalde locatie niet zo handig vinden is dat balen voor die minister. Wanneer je dan als een klein kind gaat dreigen met sancties is het toch echt je eigen domme schuld dat je er niet in mag.

Dit was allemaal al ruim voordat het statement naar buiten kwam bekend, hadden ze moeten weten, meenemen in de overweging en dan tot de enige juiste conclusie komen dat Nederland zich niet laat chanteren.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  maandag 13 maart 2017 @ 09:37:12 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169477864
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:29 schreef Joosie200 het volgende:
Ik krijg de indruk dat het statement te snel is gepubliceerd nog voordat duidelijk was hoe de kwestie echt in elkaar stak. En dan kun je wel ideologisch helemaal in lijn met het partijprogramma jouw mantra uitdragen maar soms is het handiger om niet elk moment hiervoor aan te grijpen.
Hier ben ik het mee eens :). Ze zijn hierin te snel en te ideologisch geweest.
KuikenGuppy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')