abonnement Unibet Coolblue
pi_169365262
Ik ga lekker interrailen binnenkort. Ben ik bang? Nee. Let ik op? Ja. Meer op pickpockets dan op terroristen, maar toch.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_169365318
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 18:23 schreef iPancakeMix het volgende:


Is deze angst terecht? Wat is jullie mening over het hele onderwerp ''terroristische aanslagen in Nederland''? Maken jullie je ook wel eens zorgen?
Ieder angst is gewoon terecht en ja,
Vroeger of later zal er een aanslag in Nederland plaatsvinden.

Daarover maak ik me ook zorgen.

Maar dichterbij komt juist niks en de kans dat je persoonlijk erdoor getroffen wordt is ontzettend klein.

Tevens is het niet zo dat een risico nu hoger is...
Bv 30,40 jaar terug vonden doden door geweldadige politieke aanslagen ook in Nederland eerder plaats
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169365592
Of de angst 'terecht' is of niet, angst voel je nou eenmaal. Ik ben er soms ook wel bang voor.
pi_169365867
quote:
7s.gif Op woensdag 8 maart 2017 03:06 schreef FL_Freak het volgende:
Of de angst 'terecht' is of niet, angst voel je nou eenmaal. Ik ben er soms ook wel bang voor.
Lijkt me niet helemaal normaal om er nachtmerries etc over te krijgen. Dan komt het in de categorie van irrationele angst, zoals smetvrees.

Bacteriën kun je ook dood aan gaan/ziek van worden, maar er is zoiets als er buitenproportioneel bang voor zijn. De kans dat TS getroffen wordt door een aanslag is minimaal.
pi_169366090
Mijn neef was erbij in Brussel. Hij vliegt iedere week op en neer naar London. Dat doet 'ie ook na de aanslag gewoon. Tuurlijk is hij geschrokken. Maar de kans dat je zoiets meemaakt is zo klein.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2017 08:18:53 ]
pi_169366208
Als je naar de statistische kans kijkt is je angst vrij ongegrond. Vermoedelijk kijk/lees je veel nieuws. In dat geval is je angst in ieder geval begrijpelijk. Je zou niet de eerste zijn die paranoïde/cynisch/angstig/boos wordt van een nieuwsoverload.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 22:50 schreef madam-april het volgende:

[..]

Toen de Utrechtse serieverkrachter actief was, heerste er veel angst onder vrouwen hier. De kans dat je (vrouw in Utrecht) slachtoffer zou worden van de serieverkrachter was natuurlijk veel kleiner dan de kans dat je een ongeluk zou krijgen. Maar de angst om slachtoffer te worden van de serieverkrachter was groter dan de angst voor een ongeluk, omdat de serieverkrachter een specifieke dreiging was. Iemand had het gemunt op vrouwen in Utrecht, je was een potentieel doelwit.

De angst voor een terroristische aanslag is eigenlijk precies hetzelfde.

Het is een specifieke dreiging en ze hebben het op ons gemunt. We zijn potentiële doelwitten.
Op welke 'ons' hebben ze het precies gemunt?
pi_169366326
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:35 schreef AnanYaw het volgende:
Als je naar de statistische kans kijkt is je angst vrij ongegrond. Vermoedelijk kijk/lees je veel nieuws. In dat geval is je angst in ieder geval begrijpelijk. Je zou niet de eerste zijn die paranoïde/cynisch/angstig/boos wordt van een nieuwsoverload.

[..]

Op welke 'ons' hebben ze het precies gemunt?
De ongelovigen.
pi_169366531
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:46 schreef Blue_note het volgende:

[..]

De ongelovigen.
Zoiets vermoed ik ook, maar ik ben nog wel benieuwd naar madam_april haar antwoord.
pi_169366582
Vind het zo'n onzin om je daar druk over te maken in je dagelijks leven. :')

Een vorm van belangrijkheid/doel zoeken in je nietszeggend leven lijkt het haast, omdat er voor de rest helemaal niets gebeurt. Plus het belangrijkste; de terroristen winnen. Bepaalde feestjes mijden of bepaalde evenementen, omdat je een angst hebt. Je doen en laten belemmeren omdat er misschien iets kan gebeuren.

Als het gebeurt, ja kut, doe je weinig aan. Leuk is anders. Maar mijn gedrag aanpassen omdat een radicaal groepje mongolen een punt wil maken, fuck nee. Ongeacht wat 'men' zegt, en hoe groot de kans is volgens 'bronnen'. Oprotten met die bangmakerij.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_169368377
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 18:23 schreef iPancakeMix het volgende:
Het komt gewoon erg dichtbij en het lijkt slechts een kwestie van tijd voor ons land slachtoffer wordt van deze gruweldaden.

Niet om af te geven op TS, maar ik krijg toch altijd zo de kriebels bij de uitspraak 'het komt wel heel dichtbij'.
pi_169368429
Overigens gaat het wel eens door mijn hoofd heen als ik ergens ben waar veel mensen zijn zoals een station, festival, etc. Niet echt een angst, maar wel het idee van 'er zou nu maar een of andere gek in het rond schieten'.

Zoals iemand eerder al zei zal het vandaag of morgen wel gebeuren in Nederland. De kans dat je daar bij bent is wel heel klein.
pi_169374842
Ik heb het juist weer andersom... ben banger voor mijn medeweggebruikers dan voor een aanslag.

Als je het vervolgens statistisch bekijkt is het waarschijnlijker dat iemand anders zich achter in jouw auto drukt wegens onoplettendheid dan dat je opgeblazen wordt.
De emotie die heerst van "dood gaan door een aanslag is veel ergers dan door een verkeersongeluk" , snap ik al helemaal niet. Wellicht omdat we dat van de verkeer al begrijpen en incalculeren en dat van de terrorisme te nieuw is.. ik weet het niet.
newb
pi_169375067
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:20 schreef WvdL het volgende:
Ik heb het juist weer andersom... ben banger voor mijn medeweggebruikers dan voor een aanslag.

Als je het vervolgens statistisch bekijkt is het waarschijnlijker dat iemand anders zich achter in jouw auto drukt wegens onoplettendheid dan dat je opgeblazen wordt.
De emotie die heerst van "dood gaan door een aanslag is veel ergers dan door een verkeersongeluk" , snap ik al helemaal niet. Wellicht omdat we dat van de verkeer al begrijpen en incalculeren en dat van de terrorisme te nieuw is.. ik weet het niet.
Totaal niet relevant.
pi_169375095
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:33 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Totaal niet relevant.
Dat jij de relevantie niet snapt hoef je niet zo te verkondigen hoor..
newb
pi_169375219
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:34 schreef WvdL het volgende:

[..]

Dat jij de relevantie niet snapt hoef je niet zo te verkondigen hoor..
Ik snap je gedachtegang wel, maar het is niet zo relevant. TS heeft angst voor een terroristische aanslag, niet een auto ongeluk. De kans dat je kanker krijgt is ook groter.
pi_169375324
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:40 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik snap je gedachtegang wel, maar het is niet zo relevant. TS heeft angst voor een terroristische aanslag, niet een auto ongeluk. De kans dat je kanker krijgt is ook groter.
Ja, als de TS al panisch is voor deelname in het verkeer en zijn huis schoner is als een ziekenhuis (beeldspraak, gezien ze niet echt zo schoon zijn ;[ )
Dan snap ik wel dat ie er angstig voor is, dan vind ik zijn angst wel terecht.

Maar als ie doorgaans elke week gaat bungeejumpen/parachute springen/ etc etc... dan vind ik zulke angsten totaal niet terecht.

Gezien angsten vooral gevoelkwesties zijn.
newb
pi_169378562
De kans op een terroristische aanslag is aanwezig, dat TS hierbij een random slachtoffer wordt is rekenkundig gezien 0 tenzij TS het doelwit is van de aanslag.
pi_169378924
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:35 schreef AnanYaw het volgende:
Als je naar de statistische kans kijkt is je angst vrij ongegrond. Vermoedelijk kijk/lees je veel nieuws. In dat geval is je angst in ieder geval begrijpelijk. Je zou niet de eerste zijn die paranoïde/cynisch/angstig/boos wordt van een nieuwsoverload.

[..]

Op welke 'ons' hebben ze het precies gemunt?
Het Westen en niet/anders gelovigen.
pi_169379655
Hoeveel mensen die angst hebben voor de islam zouden roken?
En hebben die dan een grotere angst voor longkanker of voor een aanslag?

Zelf ben ik net zo hypocriet hoor.
Zelf ben ik niet bang voor een aanslag die mij persoonlijk zal raken (of mijn naasten).
Hell To The Liars
pi_169379801
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 20:53 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het Westen en niet/anders gelovigen.
Zoiets verwachtte ik al. Alleen is het zo dat terrorisme zich met grote afstand vooral richt op andere moslims en niet-Westerse landen. Daardoor voelt jouw vergelijking een beetje aan alsof vrouwen in Den Haag opeens super bang zijn voor verkrachtingen, als er in Utrecht een serieverkrachter rondloopt. Want ook in Den Haag komen verkrachtingen voor en het komt zo wel heel erg dichtbij.
pi_169382673
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 21:21 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Zoiets verwachtte ik al. Alleen is het zo dat terrorisme zich met grote afstand vooral richt op andere moslims en niet-Westerse landen. Daardoor voelt jouw vergelijking een beetje aan alsof vrouwen in Den Haag opeens super bang zijn voor verkrachtingen, als er in Utrecht een serieverkrachter rondloopt. Want ook in Den Haag komen verkrachtingen voor en het komt zo wel heel erg dichtbij.
Je kunt het dan beter vergelijken met een serieverkrachter die voornamelijk in Utrecht actief is maar zo nu en dan ook slachtoffers maakt in Den Haag.

Het is namelijk zowel in die niet-Westerse landen als in de Westerse landen, dezelfde 'dader'..

Onder 'anders gelovige' vallen trouwens ook Moslims die een andere visie op de Islam hebben.
pi_169387555
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 18:47 schreef Elvi het volgende:
Ik weet zeker dat het dit jaar in Nederland gaat gebeuren. Dus bij grote evenementen zul je mij niet vinden. Koningsdag in Amsterdam bijvoorbeeld (sowieso beter om weg te blijven daar, maar ok _O- ).
Een bepaalde kliek mensen roept al zeker 10-15 jaar dat er 'binnen een jaar' een terroristische aanslag plaats gaat vinden. De kans op een aanslag is zeker reëel, maar we overschatten ons land als 'politiek' interessant doelwit voor terroristen.
pi_169387612
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 22:36 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je kunt het dan beter vergelijken met een serieverkrachter die voornamelijk in Utrecht actief is maar zo nu en dan ook slachtoffers maakt in Den Haag.

Het is namelijk zowel in die niet-Westerse landen als in de Westerse landen, dezelfde 'dader'..

Onder 'anders gelovige' vallen trouwens ook Moslims die een andere visie op de Islam hebben.
Maar hoe meer groepen je schaart onder 'ons' en 'potentieel doelwit' hoe minder relevant het nog is dat ze ons als potentieel doelwit zien. IS heeft het praktisch op 7 miljard mensen gericht, dat maakt ze nauwelijks een meer gerichte dreiging dan een blikseminslag.
  donderdag 9 maart 2017 @ 09:28:21 #74
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169387626
Ik vind van niet, ben dan ook totaal niet met die mogelijkheid bezig en angstig ben ik al helemaal niet. Zonde van je gemoed.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 9 maart 2017 @ 09:44:02 #75
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169387837
'Worrying means you suffer twice.'

Vind ik hier ook wel van toepassing. Hoewel ik de angst best begrijp, denk ik niet dat je je erdoor moet laten beinvloeden.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169387886
Meest irrationele angst ooit! Overal kan je wat gebeuren, thuis op de trap of ergens aan de andere kant van de wereld. Tevens is de kans te verongelukken in het verkeer 1000x groter dan betrokken te raken bij een terroristische aanslag.
pi_169398523
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 09:27 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Maar hoe meer groepen je schaart onder 'ons' en 'potentieel doelwit' hoe minder relevant het nog is dat ze ons als potentieel doelwit zien. IS heeft het praktisch op 7 miljard mensen gericht, dat maakt ze nauwelijks een meer gerichte dreiging dan een blikseminslag.
Ik had het anders moeten uitleggen. Met 'ons' in mijn vergelijking bedoelde ik Nederland, maar Nederland is bij lange na niet de enige op wie zij het gemunt hebben, dus in zijn algemeenheid is mijn definitie van 'ons' veel breder.

Nederland is een doelwit, er is daadwerkelijk sprake van een gerichte dreiging. Zoals ik al eerder aangaf, de AIVD stelt dat de dreiging op een terroristische aanslag in Nederland substantieel is, dreigingsniveau een 4 op een schaal van 5. Dat is ontzettend hoog.
pi_169405803
Totaal niet iets om je zorgen over te maken. Los van het feit dat terroristische aanslagen zeldzaam zijn, zijn ze (in Europa) bijna altijd gericht op militaire doelen, overheidsinstellingen en gebieden waar veel mensen samenscholen.
Over het algemeen besteed je als mens maar weinig tijd in dergelijke ruimten en je moet dus precies op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn.

Daarnaast is je kans op overleven, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, behoorlijk groot. In het geval van een bomaanslag moet je er praktisch bovenop staan, wil je omkomen. Verwondingen kunnen vaak op tijd behandeld worden omdat de autoriteiten op dit soort locaties snel ter plaatse zijn, en dergelijke locaties voorbereid zijn op rampscenario's.
Ik heb zelf 2 bomaanslagen meegemaakt en zit desondanks gewoon hier deze post te tikken.

Echt, het is niet anders dan ''het lot''. Exact het verkeerde tijdstip (en dan hebben we het over tientallen seconden) op exact de verkeerde locatie (hooguit enkele tientallen meters).

Desondanks is het nooit een slecht idee om waakzaam te zijn en bij grote samenscholingen de mogelijkheden voor vluchtroutes even in gedachten te houden. Niet alleen om aanslagen, maar ook paniek, brand, etc. kunnen slachtoffers veroorzaken. Vele malen meer voorkomend, maar daar blijf je ook niet voor thuis toch? ;)

Maar eerlijk, de kans om te overlijden nadat je door de bliksem bent getroffen is letterlijk groter.
Ik doe mijn best.
pi_169435785
Om terroristen maak ik me op dit moment, als het om Nederland gaat, het minst zorgen. Het is eerder dat er bezuinigd wordt op de geestelijke gezondheid waardoor er meer verwarde mensen op straat rondlopen. Ik zie eerder iemand in die groep een aanslag plegen. Ook al zal het vrij klein zijn.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 12 maart 2017 @ 21:58:55 #80
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_169472592
Ja !!
Wacht maar af !

~O>
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_169487630
Nee man, risico om aan terreur te sterven is verwaarloosbaar, er gaan tientallen keren zoveel mensen kapot aan pindas dan aan terreur.

Die angst is psychologische programmering van de lamestream media en Hollywood.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')