abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169350782
Ik heb een hbo diploma en door omstandigheden loop ik vast met mijn huidige diploma.

Ik heb ASS (pas geleden gediagnosticeerd) wat de verklaring is dat ik in mijn huidige branche moeilijk goed kan functioneren.

Nu is er de mogelijkheid tot omscholing waarbij je 7 maanden lang een cursus/opleiding volgt tot PHP developer en software tester.

Daarna begin je dus zeg maar weer als schoolverlater aan je carriere.

Ik twijfel heel erg.
Wat is de mogelijkheid dat je in 7 maanden een fatsoenlijk papiertje krijgt wat waarde heeft op de arbeidsmarkt?
En wat zou een startsalaris zijn van een jr. PHP developer?

Ik twijfel heel erg.
pi_169352788
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:50 schreef reddragon09 het volgende:
Wat is de mogelijkheid dat je in 7 maanden een fatsoenlijk papiertje krijgt wat waarde heeft op de arbeidsmarkt?
Nul. Dit is gelijk het einde van je carriere. Waarom denk je anders dat mensen jaren studeren? In 7 maanden wordt jij geen developer, sowieso zou je daarvoor niet een taal als PHP willen bestuderen.

In welke branche zit je nu en waar loop je tegen aan?
pi_169352919
Ligt er beetje aan wat je gaat doen, wat hbo werk (lees code beuken) kan iedereen wel in 7 maanden leren.
pi_169353375
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 15:34 schreef vaduz het volgende:

[..]

Nul. Dit is gelijk het einde van je carriere. Waarom denk je anders dat mensen jaren studeren? In 7 maanden wordt jij geen developer, sowieso zou je daarvoor niet een taal als PHP willen bestuderen.

In welke branche zit je nu en waar loop je tegen aan?
Ja precies daarom stel ik deze vraag!

Ik ben begonnen in sales (account management), nu projectmanager.

Het commerciële, en vele vergaderen en menselijk contact kan ik heel lastig vol houden.
Daarnaast vind ik het heel prettig als er de mogelijkheid is tot flexibel werken qua tijden en locatie. Als developer/tester lijkt me dat je minder gebonden bent aan kantoortijden en locatie.
pi_169353378
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 15:44 schreef obsama het volgende:
Ligt er beetje aan wat je gaat doen, wat hbo werk (lees code beuken) kan iedereen wel in 7 maanden leren.
Maar daar kun je niks mee en verdien je geen fluit mee?
pi_169354470
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:13 schreef reddragon09 het volgende:

[..]

Maar daar kun je niks mee en verdien je geen fluit mee?
Waarom denk je dat? Om een goed salaris te hebben hoef je niet per se iets te doen wat 'moeilijk' is. Simpel programmeerwerk wel redelijk in trek (hoewel het minder wordt) omdat relatief weinig mensen het willen doen.


Je kan er dus wel iets mee en je verdient wel een fluit.
pi_169355575
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:12 schreef reddragon09 het volgende:

[..]

Ja precies daarom stel ik deze vraag!

Ik ben begonnen in sales (account management), nu projectmanager.

Het commerciële, en vele vergaderen en menselijk contact kan ik heel lastig vol houden.
Daarnaast vind ik het heel prettig als er de mogelijkheid is tot flexibel werken qua tijden en locatie. Als developer/tester lijkt me dat je minder gebonden bent aan kantoortijden en locatie.
Als je je serieus in die richting wilt ontwikkelen ga dan Informatica studeren. Hoewel serieus developen ook veel overleg met collega's vergt en je soms bovendien onder hoge druk staat i.v.m. deadlines en dergelijke. Houdt er ook rekening mee dat er net zo goed politieke spelletjes worden gespeeld, als in andere sectoren. Al met al een richting waar je je best in kunt ontwikkelen, maar zie het niet te rooskleurig in: je gaat net zo hard problemen tegen komen als in andere sectoren en als je zelf geen binding met het werk hebt, maar het kiest als makkelijk alternatief gaat het je op den duur hard opbreken.

Probeer aan je persoonlijke problemen te werken. Ongeacht je verdere plannen ga je daar gigantisch veel aan hebben, al zal het niet gemakkelijk zijn. Neem geen overhaaste beslissing op studie gebied.
pi_169365904
Lijkt je dat iets, software?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')