Net zoals het verband tussen snelheid en de kans op ongelukken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die zijn niet breed geaccepteerd maar gewoon wetenschappelijk bewezen.
In tegenstelling tot?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij kan dit onderwerp niet vergelijken met een halfje bruin, dus dan maar op de man spelen.
Of vrachtwagenchauffeurs en ongelukken. Bij hogere snelheid ben je in de regel juist alerter.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Net zoals het verband tussen snelheid en de kans op ongelukken.
Die jongen kent geen enkele schaamte.quote:
Toch krijgt men vaker ongelukken die vaker fataal aflopen. Dit is uitgebreid onderzocht.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Of vrachtwagenchauffeurs en ongelukken. Bij hogere snelheid ben je in de regel juist alerter.
Nee. Dat is het juist niet. In 2011 23 dodelijke ongelukken door vrachtwagens op snelwegen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch krijgt men vaker ongelukken die vaker fataal aflopen. Dit is uitgebreid onderzocht.
In september 2012 is de maximumsnelheid verhoogd naar 130 op 45% van de snelwegen. Daarna zijn daar steeds meer wegen bij gekomen, tot meer dan 60% in februari 2016. Het is een beetje moeilijk te vinden in de enorme berichtenstroom hoe veel er precies in welk jaar bij is gekomen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:22 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Vraagje: met hoeveel procent zijn de 130km/h baanvakken gegroeid van 2014 naar 2015?
Overigens ken ik het artikel: net als jij trekt de schrijver blijkbaar de (logische?) conclusie dat er vanaf 2012 130 gereden mag worden, maar dat we dat pas zijn gaan doen in 2015?
Hoe "bezig" je ook bent, je reactietijd wordt er niet korter op. Je mag toch hopen dat iedereen op de snelweg bezig is met rijden. Het lijkt me ook wat naïef om te veronderstellen dat een versnelling van 120 naar 130 iedereen ineens veel alerter zou maken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Dat is het juist niet. In 2011 23 dodelijke ongelukken door vrachtwagens op snelwegen.
Snel rijden is niet gevaarlijker omdat je dan veel meer bezig bent met rijden.
Overigens, niet om één van de twee kampen in deze discussie te steunen of te ondermijnen in hun standpunt, neemt de drukte op de snelwegen ook in rap tempo toe. Dit is mede ingegeven door de verbeterde economie. Zou je hiervoor niet corrigeren, dan kan het zijn dat je cijfers uit de crisis vergelijkt met cijfers na de crisis. Dat kan voor onjuistheden zorgen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
In september 2012 is de maximumsnelheid verhoogd naar 130 op 45% van de snelwegen. Daarna zijn daar steeds meer wegen bij gekomen, tot meer dan 60% in februari 2016. Het is een beetje moeilijk te vinden in de enorme berichtenstroom hoe veel er precies in welk jaar bij is gekomen.
Je vroeg ook naar de daling van slachtoffers in 2013. Dat is te verklaren, aangezien het aantal verkeersdoden elk jaar daalt. Of beter gezegd daalde, want vorig jaar was er een zeldzame stijging.
[ afbeelding ]
In elk geval is duidelijk te zien dat het aantal doden op 130-wegen elk jaar toeneemt, terwijl ook het aantal 130-wegen toeneemt. Wat wel jammer is, is het grote aantal "onbekende" doden. Die zouden elke categorie volkomen door de war kunnen gooien.
Maar gezond verstand is ook wel echt belangrijk in deze. Een auto die 130 rijdt heeft veel meer energie dan eentje die 120 rijdt (E=½mv² immers) en een langere remweg (26 meter langer zelfs). Zelfs als het aantal ongevallen hetzelfde zou blijven vallen er bij een hogere snelheid meer doden.
Ja dat gaat er wss niet meer komen voor de 15e, beetje druk beiden nu, maar misschien ook wel maar dan een heel simpele versie van een website.quote:
Absoluut. Tekenend is ook dat het aantal doden op 120-wegen eveneens toeneemt ondanks dat er dus steeds minder 120-wegen zijn (want op een deel mag je 130 rijden nu). Maar daarvoor corrigeren ligt buiten mijn capaciteiten.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Overigens, niet om één van de twee kampen in deze discussie te steunen of te ondermijnen in hun standpunt, neemt de drukte op de snelwegen ook in rap tempo toe. Dit is mede ingegeven door de verbeterde economie. Zou je hiervoor niet corrigeren, dan kan het zijn dat je cijfers uit de crisis vergelijkt met cijfers na de crisis. Dat kan voor onjuistheden zorgen.
"Met een motor kan ik sneller reageren" heb ik ook wel eens ergens gehoord.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe "bezig" je ook bent, je reactietijd wordt er niet korter op. Je mag toch hopen dat iedereen op de snelweg bezig is met rijden. Het lijkt me ook wat naïef om te veronderstellen dat een versnelling van 120 naar 130 iedereen ineens veel alerter zou maken.
Ja, motorrijders zijn de koningen van de "verkeersdrogredenen". Gelukkig rijden die in de regel enkel zichzelf dood.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:57 schreef Modus het volgende:
[..]
"Met een motor kan ik sneller reageren" heb ik ook wel eens ergens gehoord.
Uiteraard verkrijgt men die dan, en al helemaal als een vrachtwagen met 2 km hogere snelheid wil gaan inhalen, en als er dan even iemand afgeleid is met 130 erop knallen zou toch?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch krijgt men vaker ongelukken die vaker fataal aflopen. Dit is uitgebreid onderzocht.
Mensen met motoren zijn de off-piste skiers van het asfalt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, motorrijders zijn de koningen van de "verkeersdrogredenen". Gelukkig rijden die in de regel enkel zichzelf dood.
Spookfiles zijn dat, die komen heel vaak voor. Iemand remt een fractie van een seconde, de auto achter hem doet dat ook maar omdat die een reactietijd heeft moet hij iets langer remmen. De auto daarachter weer iets langer enzovoorts. Zo krijg je een terugwerkende golfbeweging van afremmende auto's tot er op een gegeven moment iemand stil staat. Zonder dat er dus daadwerkelijk iets is gebeurd.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Bij een file vraag ik mij vaak af waarom stond het vast want als ik op het punt kwam waar het begon was er niks te zien?
Jij heet toevallig niet wout van erkel?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:04 schreef Kaas- het volgende:
Ha, zelfs PT heeft duke op een (van zijn vele) drogreden(en) betrapt. Nice. Dat verwijt van duke was natuurlijk ook niet helemaal op z'n plaats als koning van de drogreden.
De pot verwijt de ketel verwijt de potquote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:04 schreef Kaas- het volgende:
Ha, zelfs PT heeft duke op een (van zijn vele) drogreden(en) betrapt. Nice. Dat verwijt van duke was natuurlijk ook niet helemaal op z'n plaats als koning van de drogreden.
Zojuist in de trein even terug gekeken, goede uitzending. Je ziet ook wel dat Marijnissen nog altijd een enorm sterk debater is.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:55 schreef Friek_ het volgende:
Middelvinger van de VVD naar Groningers en uitkeringstrekkers in één uitzending. Topshow.
Ja begrijp ik wel was er een vrachtwagen in aan het halen dan, waardoor men remmen moest?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Spookfiles zijn dat, die komen heel vaak voor. Iemand remt een fractie van een seconde, de auto achter hem doet dat ook maar omdat die een reactietijd heeft moet hij iets langer remmen. De auto daarachter weer iets langer enzovoorts. Zo krijg je een terugwerkende golfbeweging van afremmende auto's tot er op een gegeven moment iemand stil staat. Zonder dat er dus daadwerkelijk iets is gebeurd.
Whehe.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel verwijt de pot
Dit onderzoek vat wat eerdere onderzoeken samen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Dat is het juist niet. In 2011 23 dodelijke ongelukken door vrachtwagens op snelwegen.
Snel rijden is niet gevaarlijker omdat je dan veel meer bezig bent met rijden.
Maar goed. Geef even de link naar die onderzoeken dan kan ik het lezen.
Het hoeft geen vrachtwagen te zijn, het hoeft ook niet hard remmen te zijn. Op een drukke snelweg kan iemand die even niet oplet en licht zijn rem aantikt minuten later en honderden meters achter hem al voor een file zorgen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja begrijp ik wel was er een vrachtwagen in aan het halen dan, waardoor men remmen moest?
Ik rem haast nooit houd ook, denk ik, genoeg afstand!
Alle tien hetzelfde?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit onderzoek vat wat eerdere onderzoeken samen.
https://www.swov.nl/rapport/R-2004-09.pdf
Beetje googlen levert je zonder problemen tientallen onderzoeken op.
Jawel.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:06 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Jij heet toevallig niet wout van erkel?
Waar heb ik in deze dan drogredenen toegepast ?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:04 schreef Kaas- het volgende:
Ha, zelfs PT heeft duke op een (van zijn vele) drogreden(en) betrapt. Nice. Dat verwijt van duke was natuurlijk ook niet helemaal op z'n plaats als koning van de drogreden.
Heb jij niet nog een paar mooie kritische vragen voor hen vanavond, heeft FOK wel weer puik geregeld dit.quote:
Het grappige is dat uitgerekend PT je dat al heeft verteld.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waar heb ik in deze dan drogredenen toegepast ?
Dat plan om op de bijstand te korten is ook wel schandalig. Zit je met een begrotingsevenwicht, ga je alsnog de mensen pakken die het al niet makkelijk hebben. Loskoppelen van minimumloon, geen vakantiegeld - ja, dan komt er serieuze (en onnodige) armoede.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zojuist in de trein even terug gekeken, goede uitzending. Je ziet ook wel dat Marijnissen nog altijd een enorm sterk debater is.
Ik weet eerlijk gezegd even niet waar je het over hebt. Heeft FOK! die JD'er uitgenodigd of zo?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Heb jij niet nog een paar mooie kritische vragen voor hen vanavond, heeft FOK wel weer puik geregeld dit.
Waar is Ryon eigenlijk om een vragenuurtje te houden met het JOVD.
YNG / De Jonge Democraten dinsdagavond live op FOK!quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik weet eerlijk gezegd even niet waar je het over hebt. Heeft FOK! die JD'er uitgenodigd of zo?
En dan ook nog als het vertrouwen in de economie terug begint te komen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:11 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat plan om op de bijstand te korten is ook wel schandalig. Zit je met een begrotingsevenwicht, ga je alsnog de mensen pakken die het al niet makkelijk hebben. Loskoppelen van minimumloon, geen vakantiegeld - ja, dan komt er serieuze (en onnodige) armoede.
YNGquote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
YNG / De Jonge Democraten dinsdagavond live op FOK!
Dacht dat je er wel van wist.
Inkomensverschillen nemen helaas ook behoorlijk toe onder Rutte. Ook onder CDA. Maar onder VNL is het echt belachelijk, daar komt Rutte niet eens bij in de buurt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:11 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat plan om op de bijstand te korten is ook wel schandalig. Zit je met een begrotingsevenwicht, ga je alsnog de mensen pakken die het al niet makkelijk hebben. Loskoppelen van minimumloon, geen vakantiegeld - ja, dan komt er serieuze (en onnodige) armoede.
Ik kom niet in YNG en ben dat ook niet van plan.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
YNG / De Jonge Democraten dinsdagavond live op FOK!
Dacht dat je er wel van wist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |