abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:40:37 #1
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169349637
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, zelfs drogredenaars
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_169349659
Volwassen TT.
pi_169349664
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:39 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Die zijn niet breed geaccepteerd maar gewoon wetenschappelijk bewezen.
Net zoals het verband tussen snelheid en de kans op ongelukken.
pi_169349673
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:41 schreef Pokkelmans het volgende:
Volwassen TT.
Hij kan dit onderwerp niet vergelijken met een halfje bruin, dus dan maar op de man spelen.
pi_169349682
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij kan dit onderwerp niet vergelijken met een halfje bruin, dus dan maar op de man spelen.
In tegenstelling tot?
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:43:15 #6
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169349689
Maar goed. Meer doden op snelwegen door slapende Oost-Europese vrachtwagenchauffeurs.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_169349694
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:42 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

In tegenstelling tot?
Mij
pi_169349707
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mij
Wehehe.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:44:44 #9
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169349710
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Net zoals het verband tussen snelheid en de kans op ongelukken.
Of vrachtwagenchauffeurs en ongelukken. Bij hogere snelheid ben je in de regel juist alerter.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:46:24 #10
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169349729
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:44 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Wehehe.
Die jongen kent geen enkele schaamte.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_169349732
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:44 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Of vrachtwagenchauffeurs en ongelukken. Bij hogere snelheid ben je in de regel juist alerter.
Toch krijgt men vaker ongelukken die vaker fataal aflopen. Dit is uitgebreid onderzocht.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:47:57 #12
33189 RM-rf
1/998001
pi_169349755
Drogredenaren die slapen maken een Droomvlucht :)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:48:12 #13
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169349757
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:38 schreef 99.999 het volgende:
Je snapt hoe statistiek werkt?
Hoi.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:51:03 #14
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169349789
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toch krijgt men vaker ongelukken die vaker fataal aflopen. Dit is uitgebreid onderzocht.
Nee. Dat is het juist niet. In 2011 23 dodelijke ongelukken door vrachtwagens op snelwegen.
Snel rijden is niet gevaarlijker omdat je dan veel meer bezig bent met rijden.

Maar goed. Geef even de link naar die onderzoeken dan kan ik het lezen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_169349833
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:22 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Vraagje: met hoeveel procent zijn de 130km/h baanvakken gegroeid van 2014 naar 2015?

Overigens ken ik het artikel: net als jij trekt de schrijver blijkbaar de (logische?) conclusie dat er vanaf 2012 130 gereden mag worden, maar dat we dat pas zijn gaan doen in 2015?
In september 2012 is de maximumsnelheid verhoogd naar 130 op 45% van de snelwegen. Daarna zijn daar steeds meer wegen bij gekomen, tot meer dan 60% in februari 2016. Het is een beetje moeilijk te vinden in de enorme berichtenstroom hoe veel er precies in welk jaar bij is gekomen.

Je vroeg ook naar de daling van slachtoffers in 2013. Dat is te verklaren, aangezien het aantal verkeersdoden elk jaar daalt. Of beter gezegd daalde, want vorig jaar was er een zeldzame stijging.



In elk geval is duidelijk te zien dat het aantal doden op 130-wegen elk jaar toeneemt, terwijl ook het aantal 130-wegen toeneemt. Wat wel jammer is, is het grote aantal "onbekende" doden. Die zouden elke categorie volkomen door de war kunnen gooien.

Maar gezond verstand is ook wel echt belangrijk in deze. Een auto die 130 rijdt heeft veel meer energie dan eentje die 120 rijdt (E=½mv² immers) en een langere remweg (26 meter langer zelfs). Zelfs als het aantal ongevallen hetzelfde zou blijven (en dat lijkt me onwaarschijnlijk) vallen er bij een hogere snelheid meer doden.
pi_169349862
Middelvinger van de VVD naar Groningers en uitkeringstrekkers in één uitzending. Topshow.
pi_169349863
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:51 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nee. Dat is het juist niet. In 2011 23 dodelijke ongelukken door vrachtwagens op snelwegen.
Snel rijden is niet gevaarlijker omdat je dan veel meer bezig bent met rijden.
Hoe "bezig" je ook bent, je reactietijd wordt er niet korter op. Je mag toch hopen dat iedereen op de snelweg bezig is met rijden. Het lijkt me ook wat naïef om te veronderstellen dat een versnelling van 120 naar 130 iedereen ineens veel alerter zou maken. :P
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:55:57 #18
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_169349865
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

In september 2012 is de maximumsnelheid verhoogd naar 130 op 45% van de snelwegen. Daarna zijn daar steeds meer wegen bij gekomen, tot meer dan 60% in februari 2016. Het is een beetje moeilijk te vinden in de enorme berichtenstroom hoe veel er precies in welk jaar bij is gekomen.

Je vroeg ook naar de daling van slachtoffers in 2013. Dat is te verklaren, aangezien het aantal verkeersdoden elk jaar daalt. Of beter gezegd daalde, want vorig jaar was er een zeldzame stijging.

[ afbeelding ]

In elk geval is duidelijk te zien dat het aantal doden op 130-wegen elk jaar toeneemt, terwijl ook het aantal 130-wegen toeneemt. Wat wel jammer is, is het grote aantal "onbekende" doden. Die zouden elke categorie volkomen door de war kunnen gooien.

Maar gezond verstand is ook wel echt belangrijk in deze. Een auto die 130 rijdt heeft veel meer energie dan eentje die 120 rijdt (E=½mv² immers) en een langere remweg (26 meter langer zelfs). Zelfs als het aantal ongevallen hetzelfde zou blijven vallen er bij een hogere snelheid meer doden.
Overigens, niet om één van de twee kampen in deze discussie te steunen of te ondermijnen in hun standpunt, neemt de drukte op de snelwegen ook in rap tempo toe. Dit is mede ingegeven door de verbeterde economie. Zou je hiervoor niet corrigeren, dan kan het zijn dat je cijfers uit de crisis vergelijkt met cijfers na de crisis. Dat kan voor onjuistheden zorgen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_169349873
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:28 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ben je dat blog eigenlijk al begonnen?
Ja dat gaat er wss niet meer komen voor de 15e, beetje druk beiden nu, maar misschien ook wel maar dan een heel simpele versie van een website.

Kan ik wellicht gelijk de antwoorden verwerken van de jonge democraten!!
pi_169349885
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:55 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Overigens, niet om één van de twee kampen in deze discussie te steunen of te ondermijnen in hun standpunt, neemt de drukte op de snelwegen ook in rap tempo toe. Dit is mede ingegeven door de verbeterde economie. Zou je hiervoor niet corrigeren, dan kan het zijn dat je cijfers uit de crisis vergelijkt met cijfers na de crisis. Dat kan voor onjuistheden zorgen.
Absoluut. Tekenend is ook dat het aantal doden op 120-wegen eveneens toeneemt ondanks dat er dus steeds minder 120-wegen zijn (want op een deel mag je 130 rijden nu). Maar daarvoor corrigeren ligt buiten mijn capaciteiten.
pi_169349888
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe "bezig" je ook bent, je reactietijd wordt er niet korter op. Je mag toch hopen dat iedereen op de snelweg bezig is met rijden. Het lijkt me ook wat naïef om te veronderstellen dat een versnelling van 120 naar 130 iedereen ineens veel alerter zou maken. :P
"Met een motor kan ik sneller reageren" heb ik ook wel eens ergens gehoord.
pi_169349906
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:57 schreef Modus het volgende:

[..]

"Met een motor kan ik sneller reageren" heb ik ook wel eens ergens gehoord.
Ja, motorrijders zijn de koningen van de "verkeersdrogredenen". Gelukkig rijden die in de regel enkel zichzelf dood.
pi_169349919
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toch krijgt men vaker ongelukken die vaker fataal aflopen. Dit is uitgebreid onderzocht.
Uiteraard verkrijgt men die dan, en al helemaal als een vrachtwagen met 2 km hogere snelheid wil gaan inhalen, en als er dan even iemand afgeleid is met 130 erop knallen zou toch?
Bij een file vraag ik mij vaak af waarom stond het vast want als ik op het punt kwam waar het begon was er niks te zien?
pi_169349928
Iemand anders nog vragen voor het vragenuurtje straks van de jonge democraten?
  dinsdag 7 maart 2017 @ 13:02:04 #25
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_169349949
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, motorrijders zijn de koningen van de "verkeersdrogredenen". Gelukkig rijden die in de regel enkel zichzelf dood.
Mensen met motoren zijn de off-piste skiers van het asfalt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')