abonnement Unibet Coolblue
pi_169387423
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 08:58 schreef Zalmplaat010 het volgende:

Nog nooit zo'n grote eindbaas als Assad gezien in m'n leven..
hoe kan Assad een grote baas zijn als hij zijn hachje volledig afhankelijk is van rusland en iran? er is maar 1 baas in syrie en dat is zeker niet assad ;)

ruskis en het regime in manbij betekent dat de schermutselingen nu wel echt klaar zijn lijkt me.



gaan ze nu thee drinken in manbij met de amerikanen die ook aan het cruisen zijn?

QalaatAlMudiq twitterde op woensdag 08-03-2017 om 17:52:04 US troops still signaling their presence in W. #Manbij countryside, accompanied by #SDF fighters. https://t.co/m8RVfJyqXa reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169387983
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 00:48 schreef Peunage het volgende:

[..]

Kobani vergeten?
Kobani werd eerst helemaal platgebombardeerd door de VS totdat iedereen weg of dood was, daarna mocht Pesmerge(deze zijn pro-Turkije) dwars door Turkije naar Kobani om het te verdedigen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_169388062
gasten die Assad verheerlijken en doen alsof Assad gewonnen heeft en Putin iedereen schaakmat heeft gezet, droom lekker verder.
Verdeel en heers.
Syri was eerst alleen van Assad en Putin.
Nu is het verdeeld in 4 gebieden, wat uiteindelijk 3 gaat worden, nadat isis weg is.
daarnaast heeft ypg een paar dorpjes gegeven aan de saa.
In Manbij wapperen de Amerikaanse vlaggen.
saa vs sdf zou wel gaaf zijn.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_169389566
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 08:58 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Hahaha lekker van Assad en de Russen dat ze een bufferzone hebben ingebouwd tussen de Turken en de Koerden _O_
Nog nooit zo'n grote eindbaas als Assad gezien in m'n leven..
Erdogan kan wel een grote bek hebben tegen de EU (hoewel de EU zich wel heel zwak opstelt) knijpen de Russen en de Amerikanen steeds harder zijn strot dicht.
mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 9 maart 2017 @ 11:42:45 #105
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_169389600
De mars naar Jirah Airbase is ingezet
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_169389781
Russische en Syrische soldaten trekken dorpen ten westen van Manbij binnen:


Mooie Syrische/Russische dance-off vanaf 06:00.
pi_169389799
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 09:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
gasten die Assad verheerlijken en doen alsof Assad gewonnen heeft en Putin iedereen schaakmat heeft gezet, droom lekker verder.
Verdeel en heers.
Syri was eerst alleen van Assad en Putin.
Nu is het verdeeld in 4 gebieden, wat uiteindelijk 3 gaat worden, nadat isis weg is.
daarnaast heeft ypg een paar dorpjes gegeven aan de saa.
In Manbij wapperen de Amerikaanse vlaggen.
saa vs sdf zou wel gaaf zijn.
Turken zijn geen strategische denkers. Dat blijf jij gelukkig telkens opnieuw bewijzen hier.
pi_169389911
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 23:38 schreef Stabiel het volgende:
Russische soldaat met een 'Manbij Military Council' (MMC) patch op zijn uniform.

[ afbeelding ]
Zijn dit special forces, of regulier leger?
pi_169389939
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:06 schreef Peunage het volgende:
Zijn dit special forces, of regulier leger?
Military Police (MP) las ik ergens op Twitter. Je ziet ook die blauwe sirene op het dak dus dat lijkt me niet onjuist.
pi_169389949
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 11:58 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Turken zijn geen strategische denkers. Dat blijf jij gelukkig telkens opnieuw bewijzen hier.
Jij blij , ik blij.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_169390545
Het dagelijkse leven is teruggekeerd in Aleppo. De bussen rijden weer na vijf jaar:

  donderdag 9 maart 2017 @ 13:29:09 #112
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_169391196
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 11:42 schreef Szura het volgende:
De mars naar Jirah Airbase is ingezet
Eerste tweets over herovering duiken nu al op
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_169392224
pi_169392284
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:29 schreef Szura het volgende:

[..]

Eerste tweets over herovering duiken nu al op
En berichten dat dit nog niet zo is.
MIG29_ twitterde op donderdag 09-03-2017 om 13:49:45 Report About controlling Al-Jarrah Airbase Not True ISIS in Hard Deference , many air Strikes Attacked ISIS inside Airbase reageer retweet
pi_169392287
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 11:58 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Turken zijn geen strategische denkers. Dat blijf jij gelukkig telkens opnieuw bewijzen hier.
Turkije heeft weer een stukje Syrie ingenomen. :7 En de oorlog is lang nog niet voorbij
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_169392336
pi_169392348
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:19 schreef Mathemaat het volgende:
Turkije heeft weer een stukje Syrie ingenomen. :7 En de oorlog is lang nog niet voorbij
En ook jij bewijst dat weer eens prima.
pi_169392358
quote:
9s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:22 schreef Stabiel het volgende:

[..]

En ook jij bewijst dat weer eens prima.
:7
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_169392400
Ach, Turkije heeft het best slim gespeeld, maar is niet zover gekomen als ze hadden gehoopt. Ze hebben in ieder geval voorkomen dat de 2 Koerdische kantons gelinkt werden.
  donderdag 9 maart 2017 @ 14:28:13 #120
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_169392429
quote:
2s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:26 schreef no1uknow het volgende:
Ach, Turkije heeft het best slim gespeeld, maar is niet zover gekomen als ze hadden gehoopt. Ze hebben in ieder geval voorkomen dat de 2 Koerdische kantons gelinkt werden.
Die zijn de facto alsnog gelinkt via SAA-gebied.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_169393128
Assadfanboys die het gele stukje als saa gebied zien :N
Het was eerst Assadgebied , nu is het VS gebied.
Maar maakt niet uit hoor. Voor de Assadfanboys draait de hele oorlog om dat Turkije haar zin niet krijgt.
Maakt niet uit wie over Syrie regeert of wie Syrie annexeert , zolang het maar niet Turkije is.
Assadfanboys be like _O-
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_169393213
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:12 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Assadfanboys die het gele stukje als saa gebied zien :N
Het was eerst Assadgebied , nu is het VS gebied.
Maar maakt niet uit hoor. Voor de Assadfanboys draait de hele oorlog om dat Turkije haar zin niet krijgt.
Maakt niet uit wie over Syrie regeert of wie Syrie annexeert , zolang het maar niet Turkije is.
Assadfanboys be like _O-
:')
pi_169393239
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:28 schreef Szura het volgende:

[..]

Die zijn de facto alsnog gelinkt via SAA-gebied.
Als het de assadisten uitkomt wel ja. Anders niet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169393761
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:12 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Assadfanboys die het gele stukje als saa gebied zien :N
Het was eerst Assadgebied , nu is het VS gebied.
Maar maakt niet uit hoor. Voor de Assadfanboys draait de hele oorlog om dat Turkije haar zin niet krijgt.
Maakt niet uit wie over Syrie regeert of wie Syrie annexeert , zolang het maar niet Turkije is.
Assadfanboys be like _O-
pot verwijt de ketel :')
pi_169394701
hezz is zich al aan het voorbereiden op de volgende confrontatie met israel

Charles_Lister twitterde op woensdag 08-03-2017 om 14:43:55 This is what #Israel worries about in #Syria:- New #Iran-backed “Brigade for Liberation of the Golan” establishedby Harakat al-Nujaba. reageer retweet
Charles_Lister twitterde op donderdag 09-03-2017 om 15:40:13 #Hezbollah sources:- Our next war with #Israel will be conducted from #Syria’s #Qalamoun & #Quneitra regions:… https://t.co/oZQd1dxGJc reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169394783
"stability operations" heeft trump plannen om stukken van syrie te bezetten? :P

Travis_Tritten twitterde op donderdag 09-03-2017 om 16:17:27 CENTCOM Gen Votel: US will likely need more conventional military forces in #Syria later during stability operations. reageer retweet
_O- _O- _O- saddam zou trots zijn :')

Travis_Tritten twitterde op donderdag 09-03-2017 om 14:09:31 Iraqis drink up as life returns to liberated Mosul https://t.co/nEn9l4UsAb reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169394840
"As far as the Turks are concerned, however, if their Sunni Arab proxies in the FSA can’t advance past Manbij, Mr. Erdogan has signaled he would rather side with Syrian President Bashar al-Assad—the man he had tried to oust for years—than with the American-backed Kurds.

“Stopping PYD gains in Syria is the number one target for Turkey,” said Mustafa Akyol, a Turkish commentator and a senior visiting fellow at Wellesley College’s Freedom Project. “Turkey would prefer the Assad regime to take over.”"

Bron:WSJ

Mehmets :')

Binnenkort veel visum aanvragen van mehmets in Syri, enige manier hoe ze in de moskee can Aleppo kunnen bidden.
pi_169394898
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:48 schreef Djibril het volgende:
"As far as the Turks are concerned, however, if their Sunni Arab proxies in the FSA can’t advance past Manbij, Mr. Erdogan has signaled he would rather side with Syrian President Bashar al-Assad—the man he had tried to oust for years—than with the American-backed Kurds.

“Stopping PYD gains in Syria is the number one target for Turkey,” said Mustafa Akyol, a Turkish commentator and a senior visiting fellow at Wellesley College’s Freedom Project. “Turkey would prefer the Assad regime to take over.”"

Bron:WSJ

Mehmets :')

Binnenkort veel visum aanvragen van mehmets in Syri, enige manier hoe ze in de moskee can Aleppo kunnen bidden.
niks nieuws
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169394911
was kennelijk een last minute operatie voor de ouwe in syrie :P

TheNatlInterest twitterde op donderdag 09-03-2017 om 12:05:12 Russia's only aircraft carrier will soon be out of action for 3 years: https://t.co/Dh4jN4mvom reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169395385
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

niks nieuws
Blijft lachwekkend.
pi_169395405
Turkey urges US, Russia to cut support to YPG

quote:
Turkey has reiterated its desire to remove the Syrian Democratic Union Party (PYD) and its armed wing, the People’s Protection Units (YPG), from Manbij, urging both the United States and Russia not to support “terrorist groups” in Syria, just after the top soldiers of the three countries discussed the security situation in the war-torn country in a surprise meeting.

“What is important for us is to clear Manbij of YPG elements. Why did the YPG come there? To establish its terrorist canton and to gain more territory,” FM Mevlt avuşoğlu said March 9.

“That’s why it wants to join the Raqqa operation. It won’t return after the DAESH [an Arabic acronym of the Islamic State of Iraq and the Levant] is kicked out of Raqqa,” avuşoğlu told Ankara bureau chiefs of media outlets on March 9.

“The YPG is using the fight against the DAESH as an opportunity,” avuşoğlu said, reiterating that Turkey would not permit the PYD to link its Kobane and Afrin cantons in northern Syria.

Following its victory in al-Bab, Turkey said its next target would be Manbij to push the YPG forces to the east of the Euphrates River; Russia, however, forced the Syrian Kurdish group to transfer control of the region to the Syrian government while the United States deployed more forces to the same area in a bid to halt a potential Turkish operation.

“If the Russians move to protect the YPG in Manbij or elsewhere, that would be a problem for us. We would oppose this. But if they move to clear the YPG then we would support it,” avuşoğlu said.
http://www.hurriyetdailyn(...)110616&NewsCatID=352
pi_169395450
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 17:22 schreef Djibril het volgende:

[..]

Blijft lachwekkend.
je mot wat als al je investeringen te niet zijn gedaan door ome obamas "beleid". toen de russisch turkse rapproacment begon gaf yildirim ook aan dat er een rapproachment met het syrische regime zou komen.
die uitlatingen hebben ze meteen gematigd dat hij het "niet had over assad uiteraard", maar dat er achter de schermen van alles gebeurt kan ik me wel voorstellen.
net als dat obama in de praktijk al met de russen ging samenwerken en assad een handje hielp op verschillende fronten, maar dit uiteraard niet publiekelijk open kon verkondigen. zo zal trump waarschijnlijk openlijk met de russen, assad steunen, althans dat verwacht ik.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169395778
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 17:23 schreef Stabiel het volgende:
Turkey urges US, Russia to cut support to YPG

[..]

http://www.hurriyetdailyn(...)110616&NewsCatID=352
allemaal voor de bhne
pi_169395975
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:40 schreef Slayage het volgende:
hezz is zich al aan het voorbereiden op de volgende confrontatie met israel

Charles_Lister twitterde op woensdag 08-03-2017 om 14:43:55 This is what #Israel worries about in #Syria:- New #Iran-backed “Brigade for Liberation of the Golan” establishedby Harakat al-Nujaba. reageer retweet
Charles_Lister twitterde op donderdag 09-03-2017 om 15:40:13 #Hezbollah sources:- Our next war with #Israel will be conducted from #Syria’s #Qalamoun & #Quneitra regions:… https://t.co/oZQd1dxGJc reageer retweet
Iran probeert Isral weer op de stang te jagen. Nieuwe 'Golan Liberation Brigade' opgericht door Hezbollah al-Nujaba. Even olie op het vuur gooien op de dag dat Netanyahu met Poetin spreekt in Moskou.

Iran de meester-troller. :D



pi_169396979
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 18:02 schreef Stabiel het volgende:

Iran de meester-troller. :D
de mollahs doen het zeker goed in syrie :Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169397271
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 18:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

de mollahs doen het zeker goed in syrie :Y
Ze hebben inmiddels enorm veel gevechtservaring opgedaan in Syri.
mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 9 maart 2017 @ 19:09:24 #137
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_169397291
quote:
6s.gif Op donderdag 9 maart 2017 11:57 schreef Stabiel het volgende:
Russische en Syrische soldaten trekken dorpen ten westen van Manbij binnen:


Mooie Syrische/Russische dance-off vanaf 06:00.
Check die moves van die Russische militairen _O-
Say what?
pi_169397350
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 19:09 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Check die moves van die Russische militairen _O-
Tsjetsjeense dansmoves.
pi_169399341
Video van Amerikaanse wapentuig waaronder artillerie op vrachtwagens vanuit YPG-gecontroleerde Qamishli richting Raqqa:

https://twitter.com/M1Massoud/status/839910332898344960
pi_169399383
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 19:08 schreef HSG het volgende:

[..]

Ze hebben inmiddels enorm veel gevechtservaring opgedaan in Syri.
de volgende keer dat hezz en israel mot hebben, root ik voor israel :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169399477
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:26 schreef Slayage het volgende:
de volgende keer dat hezz en israel mot hebben, root ik voor israel :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Frustratie zit diep h. Boos dat je soennitische broeders gefaald hebben door met name Iran en Hezbollah. :*
pi_169399604
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:30 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Frustratie zit diep h. Boos dat je soennitische broeders gefaald hebben door met name Iran en Hezbollah. :*
oa door iran en hezz. met name door de russen uiteraard.

hezz had in de soennitische wereld heel veel lof verdiend in 2008 (?), door het aan te durven tegen israel in het geweer te komen, maar die credits hebben ze nagenoeg volledig verloren uiteraard.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 9 maart 2017 @ 20:34:57 #143
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_169399613
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

de volgende keer dat hezz en israel mot hebben, root ik voor israel :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is dit voor sektarisch standpunt?
  donderdag 9 maart 2017 @ 20:36:24 #144
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_169399642
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

oa door iran en hezz. met name door de russen uiteraard.

hezz had in de soennitische wereld heel veel lof verdiend in 2008 (?), door het aan te durven tegen israel in het geweer te komen, maar die credits hebben ze nagenoeg volledig verloren uiteraard.
Ze hebben alle respect bij mij nu. Ze vechten dag in dag uit tegen Al Qaeda, IS, Ahrar en andere vreselijke groepen.
pi_169399675
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wat is dit voor sektarisch standpunt?
tja, syrie heh. een en al sektarische drek. was je dat niet opgevallen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169399687
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ze hebben alle respect bij mij nu. Ze vechten dag in dag uit tegen Al Qaeda, IS, Ahrar en andere vreselijke groepen.
jij bent ook geen onderdeel van de soennitische wereld ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 9 maart 2017 @ 20:40:36 #147
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_169399786
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

jij bent ook geen onderdeel van de soennitische wereld ;)
Het is berhaupt vreemd dat er sympathie voor dat soort groepen bestaat. Maar goed, in het westen had je gekkies die Mao en Pol Pot vereerden.
  donderdag 9 maart 2017 @ 20:41:03 #148
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_169399803
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

tja, syrie heh. een en al sektarische drek. was je dat niet opgevallen?
Laten we dat niet naar Nederland importeren.
pi_169399832
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

oa door iran en hezz. met name door de russen uiteraard.

hezz had in de soennitische wereld heel veel lof verdiend in 2008 (?), door het aan te durven tegen israel in het geweer te komen, maar die credits hebben ze nagenoeg volledig verloren uiteraard.
Nee. Door Iran en Hezbollah. Zonder deze twee was de Syrische regering allang afgezet. Lang voor Rusland's interventie.

Die oorlog vond in 2006 plaats. Toch schattig, een mede moslim die root voor een niet-Islamitische acteur in het Midden Oosten die zich middels geweld in het Midden Oosten heeft gestationeerd en verantwoordelijk is voor het verdrijven van miljoenen Palestijnen, ordinair landjepik en massaslachtingen. Geen wonder dat de 'ummah' niets meer dan een illusie is.
pi_169399849
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Laten we dat niet naar Nederland importeren.
daar zijn de politieke omstandigheden niet naar (vooralsnog)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169399892
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ze hebben alle respect bij mij nu. Ze vechten dag in dag uit tegen Al Qaeda, IS, Ahrar en andere vreselijke groepen.
Dat zie ik nu ook bij veel andere mensen die actief het conflict volgen, en daarvoor niet bijzonder veel respect voor Hezbollah hadden.
pi_169400073
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het is berhaupt vreemd dat er sympathie voor dat soort groepen bestaat. Maar goed, in het westen had je gekkies die Mao en Pol Pot vereerden.
mensen zijn nu eenmaal tribale neanderthalers. opkomen voor hun groep en afgeven op de andere groep. het ene moment kan een specifieke groep "hun" groep zijn en het andere moment kan dat weer niet het geval zijn. als de omstandigheden veranderen, veranderen mensen ook van "stam".

het is maar hoe de wind waait.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169400165
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:41 schreef Stabiel het volgende:

Die oorlog vond in 2006 plaats. Toch schattig, een mede moslim die root voor een niet-Islamitische acteur in het Midden Oosten die zich middels geweld in het Midden Oosten heeft gestationeerd en verantwoordelijk is voor het verdrijven van miljoenen Palestijnen, ordinair landjepik en massaslachtingen. Geen wonder dat de 'ummah' niets meer dan een illusie is.
de ummah is ook niet meer dan een "idee". de ummah viel meteen in duigen toen de profeet overleed en de shiat schisma zijn intrede deed.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169400260
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:43 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Dat zie ik nu ook bij veel andere mensen die actief het conflict volgen, en daarvoor niet bijzonder veel respect voor Hezbollah hadden.
iets met het mindere kwaad. ik vraag me af als straks israel weer mot heeft met hezz. of de mensen die nu voor hezz rooten straks weer voor hezz gaan rooten. dat lijkt me niet namelijk, omdat de omstandigheden dan veranderd zullen zijn, waardoor mensen de eigenschappen van "hun stam" weer gaan aanpassen zoals ik aangaf.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169400292
Het was toch al langer bekend dat soenietten voor Israel zijn wanneer het tegen Hezbollah vecht?

Maar goed, Israel hoeft nergens bang voor te zijn. Israel als land ligt lichtjaren voor op al die andere landen in het MO.
Hezbollah doet moeilijk? Even Zuid-Libanon naar de filistijnen bombarderen zodat ze de komende jaren weer kunnen trekken op ayatollah en kunnen genieten van hun wietproductie in Bekaa vallei.
pi_169400340
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:49 schreef Slayage het volgende:
de ummah is ook niet meer dan een "idee". de ummah viel meteen in duigen toen de profeet overleed en de shiat schisma zijn intrede deed.
Naja, zelfs de profeet zou in zijn stoutste dromen waarschijnlijk niet hebben bedacht dat zijn volgelingen elkaar ooit dermate in de haren zouden vliegen dat ze steun zouden vragen en verlenen aan een niet-Islamitische entiteit.
  donderdag 9 maart 2017 @ 20:55:15 #157
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_169400374
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:43 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Dat zie ik nu ook bij veel andere mensen die actief het conflict volgen, en daarvoor niet bijzonder veel respect voor Hezbollah hadden.
Ik stond vrij neutraal tegenover Hezbollah. Op zich altijd wel respect voor ze gehad, een groep die Isral wat tegengas geeft is nodig. Isral onder Netanyahu is geen fijn land.
pi_169400437
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

iets met het mindere kwaad. ik vraag me af als straks israel weer mot heeft met hezz. of de mensen die nu voor hezz rooten straks weer voor hezz gaan rooten. dat lijkt me niet namelijk, omdat de omstandigheden dan veranderd zullen zijn, waardoor mensen de eigenschappen van "hun stam" weer gaan aanpassen zoals ik aangaf.
Waarom niet? Buiten de pro-Israelische christelijken zijn er weinig mensen in het westen die voor Isral juichen, zeker niet degene die het conflict in Syri volgen.
  donderdag 9 maart 2017 @ 20:57:59 #159
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_169400476
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:56 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Waarom niet? Buiten de pro-Israelische christelijken zijn er weinig mensen in het westen die voor Isral juichen, zeker niet degene die het conflict in Syri volgen.
Exact. Veel Europeanen zijn vrij kritisch tegenover Isral.
  donderdag 9 maart 2017 @ 20:58:30 #160
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_169400493
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:25 schreef Stabiel het volgende:
Video van Amerikaanse wapentuig waaronder artillerie op vrachtwagens vanuit YPG-gecontroleerde Qamishli richting Raqqa:

https://twitter.com/M1Massoud/status/839910332898344960
BBCWorld twitterde op donderdag 09-03-2017 om 20:23:57 US sends 400 additional troops to Syria to support assault on so-called Islamic State stronghold of Raqqa… https://t.co/5fiKLTi7lU reageer retweet
Say what?
pi_169400533
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:52 schreef Djibril het volgende:
Het was toch al langer bekend dat soenietten voor Israel zijn wanneer het tegen Hezbollah vecht?
was mij niet opgevallen iig, maar daar schaar ik me voortaan wel achter iig. iets met mindere kwaad ;)

quote:
Maar goed, Israel hoeft nergens bang voor te zijn. Israel als land ligt lichtjaren voor op al die andere landen in het MO.
Hezbollah doet moeilijk? Even Zuid-Libanon naar de filistijnen bombarderen zodat ze de komende jaren weer kunnen trekken op ayatollah en kunnen genieten van hun wietproductie in Bekaa vallei.
feitelijk wel maar, zo kijken de israelisch er niet naar.

"de shoa nooit meer!!!"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169400544
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:52 schreef Djibril het volgende:
Het was toch al langer bekend dat soenietten voor Israel zijn wanneer het tegen Hezbollah vecht?

Maar goed, Israel hoeft nergens bang voor te zijn. Israel als land ligt lichtjaren voor op al die andere landen in het MO.
Hezbollah doet moeilijk? Even Zuid-Libanon naar de filistijnen bombarderen zodat ze de komende jaren weer kunnen trekken op ayatollah en kunnen genieten van hun wietproductie in Bekaa vallei.
Israel moet wel degelijk ergens bang voor zijn, en dat is dan ook de reden waarom Netanyahu nu als een hysterische huisvrouw bij Poetin om actie smeekt. Iran maakt met de dag meer technologische vorderingen in bijvoorbeeld haar raketindustrie, en ziet haar regionale footprint met de jaar versterken.

Overigens, massa bombardementen in 2006 hielpen ook vrij nauwelijks tegen Hezbollah.
pi_169400589
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:54 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Naja, zelfs de profeet zou in zijn stoutste dromen waarschijnlijk niet hebben bedacht dat zijn volgelingen elkaar ooit dermate in de haren zouden vliegen dat ze steun zouden vragen en verlenen aan een niet-Islamitische entiteit.
de profeet ging zelf ook allianties aan met niet moslims, dus das op zich niet merkwaardig. daar is in de sharia jurisprudentie over.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169400607
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

de profeet ging zelf ook allianties aan met niet moslims, dus das op zich niet merkwaardig. daar is in de sharia jurisprudentie over.
Tegen zijn mede geloofsgenoten?
pi_169400689
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:57 schreef Richestorags het volgende:
Exact. Veel Europeanen zijn vrij kritisch tegenover Isral.
En dat neemt met de generatie toe nu Isral steeds vaker door extremistische figuren als Netanyahu, Naftali Bennett en Avigdor Lieberman wordt geleid. Los gezien van de enorme geboortespurt onder de orthodoxen in Isral waardoor de seculieren in de toekomst aan terrein gaan verliezen.
pi_169400711
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:56 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Waarom niet? Buiten de pro-Israelische christelijken zijn er weinig mensen in het westen die voor Isral juichen, zeker niet degene die het conflict in Syri volgen.
wanneer dit conflict beslecht is en israel mot heeft met hezz. dan staat alles en iedereen in het westen achter israel. ;) en voortaan ook veel sunnis natuurlijk dankzij het standpunt van hezz in dit conflict ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169400729
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Exact. Veel Europeanen zijn vrij kritisch tegenover Isral.
definieer "kritisch"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169400758
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:00 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Israel moet wel degelijk ergens bang voor zijn, en dat is dan ook de reden waarom Netanyahu nu als een hysterische huisvrouw bij Poetin om actie smeekt. Iran maakt met de dag meer technologische vorderingen in bijvoorbeeld haar raketindustrie, en ziet haar regionale footprint met de jaar versterken.

Overigens, massa bombardementen in 2006 hielpen ook vrij nauwelijks tegen Hezbollah.
wat zou hezz israel kunnen maken dan?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169400792
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:02 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Tegen zijn mede geloofsgenoten?
dat zou merkwaardig zijn
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169400794
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:05 schreef Slayage het volgende:
wanneer dit conflict beslecht is en israel mot heeft met hezz. dan staat alles en iedereen in het westen achter israel. ;) en voortaan ook veel sunnis natuurlijk dankzij het standpunt van hezz in dit conflict ;)
Het eerste betwijfel ik. Het tweede is waarschijnlijk waar, maar dat zie ik als Iranier niet per se als een slechte ontwikkeling. Ik heb Iran's pan-Islamitische outlook altijd verafschuwd.
pi_169400913
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:06 schreef Slayage het volgende:
wat zou hezz israel kunnen maken dan?
Haar economie compleet platleggen middels raketaanvallen, haar strategische faciliteiten (zoals de chemische plant in Haifa en nucleaire installatie in Dimona) kunnen bestoken, middels kleine infiltratie-eenheden dorpen in noordelijk Israel (tijdelijk) kunnen innemen, etc.

Veel belangrijker is dat Hezbollah als Iran's verkapte militaire outpost dienst doet, en daardoor als deterrence fungeert elke wanneer Isral fantaseert om Iran's nucleaire installaties aan te vallen. Isral wordt niet voor niets geflankeerd door pro-Iran militante groeperingen. En Iran maakt met de jaar meer technologische en voor-Israel-verontrustende ontwikkelingen.
pi_169400947
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:07 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Het eerste betwijfel ik.
als er een conflict is tussen een westerse natie staat, wat israel feitelijk is, ongeacht de ligging en een officiele terroristische organisatie (volgens de EU en VS iig), kan men in het westen simpelweg niet anders dan rooten voor israel.

waarom twijfel je daar aan?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169400973
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

als er een conflict is tussen een westerse natie staat, wat israel feitelijk is, ongeacht de ligging en een officiele terroristische organisatie (volgens de EU en VS iig), kan men in het westen simpelweg niet anders dan rooten voor israel.

waarom twijfel je daar aan?
Omdat dat westerse sympathie voor Israel vandaag de dag niet meer zo sterk is. Dat was pre-1973 wel anders.
pi_169401136
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:12 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Haar economie compleet platleggen middels raketaanvallen, haar strategische faciliteiten (zoals de chemische plant in Haifa en nucleaire installatie in Dimona) kunnen bestoken, middels kleine infiltratie-eenheden dorpen in noordelijk Israel (tijdelijk) kunnen innemen, etc.

Veel belangrijker is dat Hezbollah als Iran's verkapte militaire outpost dienst doet, en daardoor als deterrence fungeert elke wanneer Isral fantaseert om Iran's nucleaire installaties aan te vallen. Isral wordt niet voor niets geflankeerd door pro-Iran militante groeperingen. En Iran maakt met de jaar meer technologische en voor-Israel-verontrustende ontwikkelingen.
niet meer dan speldenprikjes voor israel. zeker als het israelisch arsenaal bekijkt. wat ze zouden kunnen uithalen.

ik geloof er niks van dat iran voor israel ook maar in de verste verte een echte bedreiging is zoals de israelisch ons doet geloven.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169401195
Wat Isral wel goed snapt is dat je arabieren goed onder de knoet moet houden. Africhten als een hond. Dat doe je door alles in puin te leggen. Zodat men heel duidelijk weet wat de consequenties zijn. Isral weet dat de nieuwe Libanon oorlog een kwestie van tijd is en zal er dan weer voor circa 30 dagen met wen gestrekt been ingaan om geheel Libanon de prijs van Hezbollahs avonturen te laten betalen. Het valt me nog mee dat Isral nu het niet al liet escaleren want meestal hanteren ze de strategie van "als het toch zeker is dat de oorlog uitbreekt dan bepalen wij de plaats en tijd ipv de vijand". En onder Trump hebben ze en potentile vriend. Hoewel dat nu nog te bezien valt blijkt. Bibi is wel enigszins teleurgesteld. Zal die nooit uiten natuurlijk. Hij weet niet precies wat die aan Trump heeft.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_169401225
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:14 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Omdat dat westerse sympathie voor Israel vandaag de dag niet meer zo sterk is. Dat was pre-1973 wel anders.
dat de sympathie minder is beaam ik zeker. maar dat neemt niet weg dat het westen israel nog steeds als "slachtoffer volk" ziet. waar de gehele holocaust industrie op is gebaseerd.

feitelijk waren ze uiteraard voor 1948 al "dader volk", maar das een andere discussie.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169401240
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:19 schreef Slayage het volgende:
niet meer dan speldenprikjes voor israel. zeker als het israelisch arsenaal bekijkt. wat ze zouden kunnen uithalen.

ik geloof er niks van dat iran voor israel ook maar in de verste verte een echte bedreiging is zoals de israelisch ons doet geloven.
Dan heb ik het alleen over Hezbollah he, en zeker geen speldenprikjes. Je mist het groter plaatje. Als je ziet hoe Iran met de dag sterker wordt dan is het goed begrijpelijk waarom de Israliers zich zorgen maken. Iran is voor Israel een veel sterker tegenstander dan het ooit is tegen gekomen.
pi_169401321
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:22 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Dan heb ik het alleen over Hezbollah he, en zeker geen speldenprikjes. Je mist het groter plaatje. Als je ziet hoe Iran met de dag sterker wordt dan is het goed begrijpelijk waarom de Israliers zich zorgen maken.
ik snap dat ze zich zorgen maken. irak komt steeds dieper in de iran sfeer. evenals het assadistische regime zoals het er naar uit ziet atm, zo hebben de mollahs gewoon een landroute naar israel, maar dat maakt het nog steeds geen existentiele dreiging voor israel imo.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169401370
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:22 schreef Stabiel het volgende:
Dan heb ik het alleen over Hezbollah he, en zeker geen speldenprikjes. Je mist het groter plaatje. Als je ziet hoe Iran met de dag sterker wordt dan is het goed begrijpelijk waarom de Israliers zich zorgen maken.
Tuurlijk maken ze zich zorgen. Irans invloed is flink gegroeid vergeleken bij 10 jaar geleden. Iran regeert Irak, Libanon en diens invloed in Syrie is nu zeer groot. Ze zitten al jaren aan de Noord Isralische grens met Hezbollah en bewapenen hen actief. En nu dus ook in de Golan. Vanuit Isralisch perspectief is dat zorgwekkend. Geen existentile bedreiging voor de staat maar wel zorgwekkend. De Isralische Iraanse oorlog wordt dan uitgevochten aan de Israelisch grenzen en niet aan de Iraanse. En dat is duidelijk voor welke partij dat een win is en welke en verlies.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_169401380
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:25 schreef Slayage het volgende:
ik snap dat ze zich zorgen maken. irak komt steeds dieper in de iran sfeer. evenals het assadistische regime zoals het er naar uit ziet atm, zo hebben de mollahs gewoon een landroute naar israel, maar dat maakt het nog steeds geen existentiele dreiging voor israel imo.
Iran is een de facto nucleaire staat; haar raketten worden met de dag meer geavanceerder; haar proxies in de regio winnen steeds meer terrein; etc.

Iran is voor Isral wel degelijk een existentile dreiging.
pi_169401484
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:21 schreef Aloulu het volgende:
Wat Isral wel goed snapt is dat je arabieren goed onder de knoet moet houden. Africhten als een hond. Dat doe je door alles in puin te leggen. Zodat men heel duidelijk weet wat de consequenties zijn. Isral weet dat de nieuwe Libanon oorlog een kwestie van tijd is en zal er dan weer voor circa 30 dagen met wen gestrekt been ingaan om geheel Libanon de prijs van Hezbollahs avonturen te laten betalen. Het valt me nog mee dat Isral nu het niet al liet escaleren want meestal hanteren ze de strategie van "als het toch zeker is dat de oorlog uitbreekt dan bepalen wij de plaats en tijd ipv de vijand". En onder Trump hebben ze en potentile vriend. Hoewel dat nu nog te bezien valt blijkt. Bibi is wel enigszins teleurgesteld. Zal die nooit uiten natuurlijk. Hij weet niet precies wat die aan Trump heeft.
escaleren mbt het syrische conflict?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169401539
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:26 schreef Aloulu het volgende:
Tuurlijk maken ze zich zorgen. Irans invloed is flink gegroeid vergeleken bij 10 jaar geleden. Iran regeert Irak, Libanon en diens invloed in Syrie is nu zeer groot. Ze zitten al jaren aan de Noord Isralische grens met Hezbollah en bewapenen hen actief. En nu dus ook in de Golan. Vanuit Isralisch perspectief is dat zorgwekkend. Geen existentile bedreiging voor de staat maar wel zorgwekkend. De Isralische Iraanse oorlog wordt dan uitgevochten aan de Israelisch grenzen en niet aan de Iraanse. En dat is duidelijk voor welke partij dat een win is en welke en verlies.
Als Iran het voor elkaar krijgt om in de Golan op dezelfde wijze als in de Gazastrook en in Zuid-Libanon een militaire outpost te creren dan is Isral in feite compleet omsingeld door Iran. En dat is de reden waarom ze nu zo luid van de daken schreeuwen, en in het geheim een alliantie met Saoedie en de andere golfstaten vormen.

Punt is dat Iran onstopbaar lijkt te zijn, en Israel dit maar al te goed beseft. Zonder een grootschalige en kostbare oorlog genitieerd door de VS tegen Iran zie ik vrij weinig opties voor Isral.
pi_169401620
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:21 schreef Aloulu het volgende:
Het valt me nog mee dat Isral nu het niet al liet escaleren want meestal hanteren ze de strategie van "als het toch zeker is dat de oorlog uitbreekt dan bepalen wij de plaats en tijd ipv de vijand".
Hezbollah is simpelweg te sterk. En met welk strategische doelen in zicht zouden ze dat willen doen? Het levert ze enkel significante internationale kritiek op.
pi_169401762
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:31 schreef Slayage het volgende:
escaleren mbt het syrische conflict?
Meer mbt Hezbollah in Zuid Libanon. Onder valse voorwendselen de oorlog starten daar en Libanon weer intrekken als 2006. Ipv afwachten. Sluit niet uit dat dat onder Trumps bewind nog gebeurd. Denk eerder dat het probleem voor Isral is dat ze nog niet goed weten wat ze aan Trump hebben. Dat bleek ook laatste weken mbt twee of eenstatenoplossing (die Trump opeens naast Netanyahu noemde), Trump die Netanyahu zei "geen rare dingen te doen zoals expansie van Westbank die ik niet kan verdedigen nu", etc.

In Isral weet men dat de volgende Libanon oorlog een kwestie van tijd is. In alle lagen van de bevolking. Men zal willen zelf tijd en plaats te kiezen Ipv afwachten tot Ome Nasrallah tot in de gaatjes alles heeft voorbereid.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_169401954
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:40 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Meer mbt Hezbollah in Zuid Libanon. Onder valse voorwendselen de oorlog starten daar en Libanon weer intrekken als 2006. Ipv afwachten. Sluit niet uit dat dat onder Trumps bewind nog gebeurd. Denk eerder dat het probleem voor Isral is dat ze nog niet goed weten wat ze aan Trump hebben. Dat bleek ook laatste weken mbt twee of eenstatenoplossing (die Trump opeens naast Netanyahu noemde), Trump die Netanyahu zei "geen rare dingen te doen zoals expansie van Westbank die ik niet kan verdedigen nu", etc.

In Isral weet men dat de volgende Libanon oorlog een kwestie van tijd is. In alle lagen van de bevolking. Men zal willen zelf tijd en plaats te kiezen Ipv afwachten tot Ome Nasrallah tot in de gaatjes alles heeft voorbereid.
trump weet zelf ook niet wat ie met israel moet vermoed ik. of het presidentschap for that matter :s)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169401997
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:33 schreef Stabiel het volgende:
Als Iran het voor elkaar krijgt om in de Golan op dezelfde wijze als in de Gazastrook en in Zuid-Libanon een militaire outpost te creren dan is Isral in feite compleet omsingeld door Iran.
Klopt. Niet voor niets ergens vorig jaar bij beschietingen van Isral aan de Syrische (bezette) Golangrens Syrische militairen en Iraanse officieren doodgeschoten door IDF. Dit is een rode lijn voor Isral.

quote:
En dat is de reden waarom ze nu zo luid van de daken schreeuwen, en in het geheim een alliantie met Saoedie en de andere golfstaten vormen.
Wat laat zien dat zoals ik zei zolang dit zich op Israelische grenzen afspeelt en niet Iraanse Isral zich bedreigd voelt.

quote:
Punt is dat Iran onstopbaar lijkt te zijn, en Israel dit maar al te goed beseft. Zonder een grootschalige en kostbare oorlog genitieerd door de VS tegen Iran zie ik vrij weinig opties voor Isral.
Isral had er beter aan gedaan Assad op het juiste moment onder valse voorwendselen hard te bombarderen in Damascus en het Syrische leger om de tipping point te geven dat ie snel zou vallen. Voordat de Russen er zaten.

Want hoe je het ook bekijkt vanuit Isralisch perspectief is de Iraanse lange arm in Zuid Libanon en Syrie en de Golan vele malen gevaarlijker als regionale macht dan wat IS yostis die je veel makkelijker ook als Isral zijnde kan bestrijden indien zij delen van Syri regeren.

Nu zit Isral in en moelijk situatie. Irans invloed is groter dan ooit juist omdat Assad is blijven zitten. Isral kan niet meer makkelijk een oorlog voeren door de grote diplomatieke druk die elke keer ontstaat. En Iran kan via proxy groepen Isral insluiten en deze groepen bewapenen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_169402048
"IS jostis"

:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169402169
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:48 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Klopt. Niet voor niets ergens vorig jaar bij beschietingen van Isral aan de Syrische (bezette) Golangrens Syrische militairen en Iraanse officieren doodgeschoten door IDF. Dit is een rode lijn voor Isral.

[..]

Wat laat zien dat zoals ik zei zolang dit zich op Israelische grenzen afspeelt en niet Iraanse Isral zich bedreigd voelt.

[..]

Isral had er beter aan gedaan Assad op het juiste moment onder valse voorwendselen hard te bombarderen in Damascus en het Syrische leger om de tipping point te geven dat ie snel zou vallen. Voordat de Russen er zaten.

Want hoe je het ook bekijkt vanuit Isralisch perspectief is de Iraanse lange arm in Zuid Libanon en Syrie en de Golan vele malen gevaarlijker als regionale macht dan wat IS yostis die je veel makkelijker ook als Isral zijnde kan bestrijden indien zij delen van Syri regeren.

Nu zit Isral in en moelijk situatie. Irans invloed is groter dan ooit juist omdat Assad is blijven zitten. Isral kan niet meer makkelijk een oorlog voeren door de grote diplomatieke druk die elke keer ontstaat. En Iran kan via proxy groepen Isral insluiten en deze groepen bewapenen.
Eens. De frustratie van Isral, Saoedi en Turkije is dan ook begrijpelijk. Ze zien met lede ogen aan hoe de ontwikkelingen in de regio steeds in hun nadeel blijven uitvallen.
pi_169402523
Iran's presence in Syrian blocks peace deal, Netanyahu tells Putin

quote:
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu told Russian President Vladimir Putin in Moscow on Thursday there could never be peace in Syria as long as there was an Iranian presence there.

"We discussed at length the matter of Iran, its objectives and intentions in Syria, and I clarified that there cannot be a peace deal in Syria when Iran is there and declares its intention to destroy Israel," Netanyahu said in footage supplied by his office after their meeting.

Iran, Israel's arch-enemy, has been embattled Syrian President Bashar al-Assad's staunchest backer and has provided militia fighters to help him in the country's civil war.

"(Iran) is arming itself and its forces against Israel including from Syria territory and is, in fact, gaining a foothold to continue the fight against Israel," he said in reply to a reporter's question.

"There cannot be peace when they continue the war and therefore they have to be removed."
http://www.reuters.com/ar(...)euters+World+News%29

Israel die denkt dat ze een partij zijn in het conflict en daardoor eisen kunnen stellen in een toekomstig vredesakkoord. Waanzin. :')
pi_169402851
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:14 schreef Stabiel het volgende:
Iran's presence in Syrian blocks peace deal, Netanyahu tells Putin

[..]

http://www.reuters.com/ar(...)euters+World+News%29

Israel die denkt dat ze een partij zijn in het conflict en daardoor eisen kunnen stellen in een toekomstig vredesakkoord. Waanzin. :')
Bedoelen ze niet meer de formele staat van oorlog tussen Syri en Isral?
Sowieso hypocriete lui met een egotrip, alsof ze berhaupt ooit wat hebben bijgedragen aan de vrede in het Midden Oosten.
pi_169402884
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bedoelen ze niet meer de formele staat van oorlog tussen Syri en Isral?
Sowieso hypocriete lui met een egotrip, alsof ze berhaupt ooit wat hebben bijgedragen aan de vrede in het Midden Oosten.
Nee, ze bedoelen dat er nooit een akkoord kan worden gevormd als Iran nog in het land is. Alsof Isral ook maar enig zeggenschap heeft.
pi_169403190
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:33 schreef Stabiel het volgende:

[..]

en in het geheim een alliantie met Saoedie en de andere golfstaten vormen.
Bron?
pi_169403217
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:14 schreef Stabiel het volgende:
Iran's presence in Syrian blocks peace deal, Netanyahu tells Putin

[..]

http://www.reuters.com/ar(...)euters+World+News%29

Israel die denkt dat ze een partij zijn in het conflict en daardoor eisen kunnen stellen in een toekomstig vredesakkoord. Waanzin. :')
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:31 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Nee, ze bedoelen dat er nooit een akkoord kan worden gevormd als Iran nog in het land is. Alsof Isral ook maar enig zeggenschap heeft.
Lesje geo/wereldpolitiek zou geen kwaad kunnen volgens mij.
pi_169403311
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

oa door iran en hezz. met name door de russen uiteraard.

hezz had in de soennitische wereld heel veel lof verdiend in 2008 (?), door het aan te durven tegen israel in het geweer te komen, maar die credits hebben ze nagenoeg volledig verloren uiteraard.
Denk dat het ze aan hun reet zal roesten. En groot gelijk ook.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_169403345
Waar gaan de Tiger Forces eigenlijk heen? Trekken ze op richting Al-Thawrah of trekken ze meer naar het westen (bijv. om de corridor richting het zuiden te verbreden)?
pi_169403367
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:47 schreef marsan het volgende:

[..]

Denk dat het ze aan hun reet zal roesten. En groot gelijk ook.
Nasrallah is niet onachtzaam tegen kritiek en probeert juist wel in ieder platform aan te geven dat het geen sektatisch oorlog is, dus het is niet alsof hun reputatie niet boeit.
pi_169403412
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nasrallah is niet onachtzaam tegen kritiek en probeert juist wel in ieder platform aan te geven dat het geen sektatisch oorlog is, dus het is niet alsof hun reputatie niet boeit.
Mss wel. Maar denk dat het hem echt aan zn reet roest wat iemand op een forum in nl verteld over credits in een deel van de moslimwereld.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_169403433
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:52 schreef marsan het volgende:

[..]

Mss wel. Maar denk dat het hem echt aan zn reet roest wat iemand op een forum in nl verteld over credits in een deel van de moslimwereld.
Maar daar heeft hij het toch ook verder niet over?
pi_169403441
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:43 schreef no1uknow het volgende:
Lesje geo/wereldpolitiek zou geen kwaad kunnen volgens mij.
Vertel, lieve schat.
pi_169403459
quote:
2s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:49 schreef no1uknow het volgende:
Waar gaan de Tiger Forces eigenlijk heen? Trekken ze op richting Al-Thawrah of trekken ze meer naar het westen (bijv. om de corridor richting het zuiden te verbreden)?
Dayr Hafir omsingelen vermoed ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')