abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 maart 2017 @ 10:52:39 #121
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169347965
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:39 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat zal, maar waarom zijn er zo ontzettend veel mensen met een uitkering? Missen die allemaal een arm of been?
Dit is sowieso een belangrijke achterliggende oorzaak

http://nos.nl/artikel/215(...)-luchtkwaliteit.html
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 7 maart 2017 @ 10:53:19 #122
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_169347976
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:34 schreef keste010 het volgende:

[..]

Als jij denkt dat dat geen beleid is dan heb je geen benul van welke druk werkgeverslobby's op de overheid zetten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat staat er wél. De Keynesiaanse theorie had als doel en resultaat dat er vrijwel geen werkloosheid was. Dat was vrijwel overal in West Europa het geval, niet enkel Nederland. 'Volledige werkgelegenheid' heet dat.

De werkgeverslobby wil absoluut geen volledige werkgelegenheid en het beleid is er naar.

Een discussie daarover (jouw kennende) is het mij niet waard.

https://en.wikipedia.org/wiki/Full_employment
Als je eigen bron lezen klaarblijkelijk al te ingewikkeld is, bespaar je dan inderdaad de moeite van een discussie.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_169348076
Samen met VNL (bij die partij is het overigens nog veel extremer) en in iets mindere mate CDA is VVD dan ook de enige partij onder welk programma de inkomensverdeling in Nederland volgens de CPB-doorrekening nog ongelijker zou worden. Ik zie daar geen enkel voordeel van, aangezien de kosten van ongelijkheid op een gegeven moment ook toenemen.
pi_169348113
Ik woon alleen, mijn eigen bijdrage voor waar ik woon is de helft van mijn uitkering.
Ik moet altijd heel erg op de centen letten, en met het vakantiegeld betaal ik meestal de klap van de eigen risico van de zorgverzekering.
Mocht dit eraf gaan, zou ik flink in de problemen komen gezien ik dat niet zou kunnen betalen.
Twiddel
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:24:01 #125
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_169348423
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:00 schreef Kaas- het volgende:
Samen met VNL (bij die partij is het overigens nog veel extremer) en in iets mindere mate CDA is VVD dan ook de enige partij onder welk programma de inkomensverdeling in Nederland volgens de CPB-doorrekening nog ongelijker zou worden. Ik zie daar geen enkel voordeel van, aangezien de kosten van ongelijkheid op een gegeven moment ook toenemen.
We zijn al compleet doorgeslagen met nivelleren in dit land.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1735517
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:24:34 #126
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_169348430
Het maakt het moeilijk, de bijstand is een vangnet maar geen levenswijze. Ik ben geen VVD'er maar zo op papier vind ik vakantie geld ook raar klinken. Daar in tegen is een klein deel opgespaard krijgen wel weer heel practisch voor hoge rekeningen :)

Hoe moet het dan? Want de bijstand verdubbelen is leuk, maar werkt niet. Dan is het gewoon gratis geld.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:25:39 #127
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169348448
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

We zijn al compleet doorgeslagen met nivelleren in dit land.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1735517

https://decorrespondent.n(...)44904727167-6ef17882
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169348472
Gaat het trouwens alleen voor de bijstand, of alle uitkeringen?
Twiddel
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:30:21 #129
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169348511
Zelfs VVD lid Robin Fransman zegt:

quote:
Althans, in de statistieken. Het gaat dan om vele miljarden per jaar die door het CBS niet als inkomen worden gezien. In de VS, of het VK, waar dat wel belast wordt, wordt dat wel als inkomen gezien. De Nederlandse inkomens zijn dus vooral schijnbaar erg gelijk en daarom lijkt Nederland in internationaal perspectief een gelijkheidsparadijs.
https://www.ftm.nl/artike(...)-bescherming?share=1

De VS lijkt dus veel en veel ongelijker, ten dele doordat ze daar meer meetellen...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169348515
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:27 schreef summer2bird het volgende:
Gaat het trouwens alleen voor de bijstand, of alle uitkeringen?
Maak je er nog maar even niet druk over, zou best een spelletje kunnen zijn, wat echter niet wegneemt dat erover gesproken is en zomaar nou kan weggestreept worden als ik heb iets voor de mensen gedaan, maar later ook weer net zo gemakkelijk terug kan komen.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:30:37 #131
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_169348517
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:32:35 #132
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169348550
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

De correspondent :')
Tweakers :')
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:34:22 #133
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_169348570
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Tweakers :')
Niet verder kijken dan je neus lang is en het topic niet even lezen waarin gewoon keiharde feiten en berekeningen staan.
En dat continu janken over die paar rijken maakt je imago ook niet bepaald beter.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:35:50 #134
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169348588
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:34 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Niet verder kijken dan je neus lang is en het topic niet even lezen waarin gewoon keiharde feiten en berekeningen staan.
En dat continu janken over die paar rijken maakt je imago ook niet bepaald beter.

Dat is dus precies wat jij doet. Je doet het af met een smilie.

En de Correspondent is tenminste transparant en kan ter verantwoording worden geroepen.

Al die nepnieuws kan dat niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169348819
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:27 schreef summer2bird het volgende:
Gaat het trouwens alleen voor de bijstand, of alle uitkeringen?
Bijstand kent geen vakantie geld in de vorm van 1x per jaar maar dat zit op de uitkering maandelijks dacht ik?
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:56:03 #136
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169348932
Ik snap überhaupt niet dat de bijstand een uitkering in geld is. Het zou moeten bestaan uit het rechtstreeks voldoen van dagelijkse kosten plus voedselbonnen. Wie cash geld wil hebben moet gewoon aan de slag. Vakantiegeld voor iemand in de bijstand is inderdaad van god los.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_169349038
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

We zijn al compleet doorgeslagen met nivelleren in dit land.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1735517

Ik denk dat geen van de partijen die bepleiten ongelijkheid te bestrijden de inkomensgroepen waar jij via je link naar verwijst veel dichter bij elkaar wil brengen. Het gaat met name om de toenemende ongelijkheid tussen de hoogste en laagste groepen. Juist het verlichten van de lasten op arbeid voor de laagste inkomensgroepen (linkse partijen) ipv hoogste inkomens groepen (rechtse partijen) zorgt ervoor dat er netto ook echt een verschil is tussen 21000 en 42000 (de bedragen die in jouw berekening staan).

Dat er tussen minimumloon en pak em beet 3000 per maand veel te weinig netto verandert voor een werknemer is inderdaad een groot probleem. Maar dat is geen reden om tegen nivelleren te zijn; juist eerder een reden om het nivelleren progressiever aan te pakken.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169349077
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

[..]

Als je eigen bron lezen klaarblijkelijk al te ingewikkeld is, bespaar je dan inderdaad de moeite van een discussie.
Je negeert het punt: dat het wel degelijk beleid is om werkloosheid in stand te houden.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169349318
De VVD is in ieder geval vrij kortzichtig als het gaat om de impact van vakantiegeld. Je zou nog kunnen zeggen dat je vakantiegeld niet als aparte post, maar als vast onderdeel van de uitkering zou uitkeren. Dat doen ze in ieder geval al niet, waardoor het argument dat vakantiegeld niet bij een uitkering zou passen niet opgaat: het is in de praktijk gewoon zeggen dat de uitkeringen te hoog zijn en dat deze mensen eens aan het werk moeten ('beste oplossing is een baan' blabla).

Maar ze negeren ook vooral waarom vakantiegeld als aparte post uitgekeerd wordt. Waarom doen we dit bij mensen in loondienst, mensen die een uitkering van het UWV krijgen, mensen met een WW uitkering? Waarom is het bij deze gevallen een extraatje, in plaats van enkel En waarom zou daar een andere reden voor zijn dan de vakantietoeslag voor mensen in de bijstand?

Ik kan er mijn redenen wel voor geven, maar zelfs als je het er mee oneens bent dan zou je de discussie over de vakantietoeslag in het algemeen moeten voeren, in plaats van voor de bijstand alleen. Kortom: de VVD heeft helemaal niets tegen de vakantietoeslag voor de bijstand, maar zoekt gewoon naar manieren om mensen in de bijstand die volgens hen allemaal geen donder uitvoeren verder te kunnen pakken. Dat dit nou de onderbuik van vele kiezers van hun is daar kan ik nog bijkomen, maar van een politieke partij zou je meer moeten verwachten.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169349322
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:27 schreef summer2bird het volgende:
Gaat het trouwens alleen voor de bijstand, of alle uitkeringen?
De VVD wil ook de WW en diverse arbeidsongeschiktheidsverzekeringen versoberen. Wat dat concreet inhoudt weet ik (nog) niet, daar moet ik me nog in verdiepen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169349350
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:03 schreef summer2bird het volgende:
Ik woon alleen, mijn eigen bijdrage voor waar ik woon is de helft van mijn uitkering.
Ik moet altijd heel erg op de centen letten, en met het vakantiegeld betaal ik meestal de klap van de eigen risico van de zorgverzekering.
Mocht dit eraf gaan, zou ik flink in de problemen komen gezien ik dat niet zou kunnen betalen.
De VVD wil daar bovenop ook nog de huur- en zorgtoeslag verlagen, daar bovenop nog eens de verhuurdersheffing met 2,7 miljard euro verhogen (waardoor met alle waarschijnlijkheid de huren zullen stijgen), en het verplicht eigen risico verhogen naar 450 euro.

Kan voor minima met een inkomen rond de 1100 - 1200 euro inclusief toeslagen zomaar meer dan 100 tot 150 euro per maand kosten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:22:45 #142
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169349376
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De VVD wil daar bovenop ook nog de huur- en zorgtoeslag verlagen en het verplicht eigen risico verhogen naar 450 euro.

Kan voor minima met een inkomen rond de 1100 - 1200 euro inclusief toeslagen zomaar meer dan 100 euro per maand kosten.
Jij vindt dat iemand anders die kosten maar moet betalen?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_169349453
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:22 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Jij vindt dat iemand anders die kosten maar moet betalen?
Ironisch die ondertitel van jou zeg. 'Neem verantwoordelijkheid' betekent 'ieder voor zich' en vooral verantwoordelijkheid wanneer het jou goed uitkomt.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:27:35 #144
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169349458
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 00:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Uitkering voor een gezin is in Nl net zo hoog als het minimumloon (1550 euro). Terecht dat Rutte wil dat mensen die werken nét even iets meer overhouden dan mensen die niet werken.
Als mensen in de bijstand van alles dat noodzakelijk is (eigen risico in de zorg etc) niet kunnen betalen van dat bedrag of minder, doe dan het minimumloon eens omhoog.
pi_169349525
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:22 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Jij vindt dat iemand anders die kosten maar moet betalen?
De consequentie van hoe we onze solidariteit momenteel hebben vormgegeven is inderdaad dat anderen die kosten dan maar moeten betalen inderdaad. Dat anderen minder bedeelden ondersteunen om te blijven meedraaien en functioneren in de samenleving en zodoende ook de kans krijgen en behouden om hun leven alsnog op de rit te krijgen en wat te maken van hun carrière.

Overigens is dat in ieders belang, want we zijn allemaal van elkaar afhankelijk in de samenleving. Het feit dat door deze regelingen mensen kunnen blijven functioneren in de samenleving zorgt ervoor dat de koopkracht behouden blijft, zorgt voor stabiliteit en voor veiligheid.

Maar ik weet wel dat jij mensen liever massaal op straat laat creperen en dood laat gaan aan aandoeningen die te behandelen waren geweest vanwege financiële redenen. Al gooi je alles op 'dan richten we solidariteit op vrijwillige basis op' wat vooral betekent dat jij er niet voor hoeft te betalen en je als freerider kunt gedragen in de samenleving (wel de lusten, niet de lasten).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:37:37 #146
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169349595
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:27 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ironisch die ondertitel van jou zeg. 'Neem verantwoordelijkheid' betekent 'ieder voor zich' en vooral verantwoordelijkheid wanneer het jou goed uitkomt.
Het betekent: Leun niet altijd op een ander. Hou op met zielig zijn.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:38:35 #147
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169349611
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als mensen in de bijstand van alles dat noodzakelijk is (eigen risico in de zorg etc) niet kunnen betalen van dat bedrag of minder, doe dan het minimumloon eens omhoog.
Wat een goed plan. Nog meer werklozen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:39:33 #148
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_169349618
Hmm toch maar vvd stemmen mogelijk :D
pi_169349656
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:37 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het betekent: Leun niet altijd op een ander. Hou op met zielig zijn.
En in de praktijk betekent dit bij jou 'ieder voor zich' en het ondermijnen van verantwoordelijkheden. Dat jij de verantwoordelijkheden van een onderneming bij de consument dumpt zegt al genoeg over hoe weinig die ondertitel bij je past. 'Leun niet op mij en zoek het zelf maar uit' is waarschijnlijk een nog betere vertaling.

In mijn vertaling van 'neem verantwoordelijkheid' komt inderdaad een groot deel solidariteitsbeginsel voor, maar ook vooral dat men het gehele pakket van verantwoordelijkheden neemt en niet alleen wat de uitkomst van een markt is. Een ondernemer die de sociale en ecologische gevolgen van productie afwentelt op de consument past daar niet bij.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169349663
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:38 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wat een goed plan. Nog meer werklozen.
Relatie minimumloon en werkloosheid bestaat niet.

Blijkt uit meerdere onderzoeken trouwens, ook de hoogte van het minimumloon maakt hierin niet uit. Sterker nog, uit onderzoek blijkt dat hoe dichter het minimumloon bij het gemiddelde inkomen in een land ligt, hoe lager de werkloosheid.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169349670
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:38 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wat een goed plan. Nog meer werklozen.
Zowaar met je eens. Verlaag de belasting op arbeid in de onderste schijven, geen verhoging minimumloon.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169349735
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Relatie minimumloon en werkloosheid bestaat niet.

Blijkt uit meerdere onderzoeken trouwens.
Ik vind die conclusie wel wat kort door de bocht (ook de conclusie van Vogels overigens). Inderdaad, tussen landen onderling is er niet per sé correlatie tussen hoogte minimumloon en werkloosheid. Dat betekent alleen niet dat die vergelijking binnen een land tussen 2 situaties niet toepasbaar is. In ieder geval op korte termijn zal een verhoging van het minimumloon ertoe leiden dat er minder banen zullen zijn omdat de kosten hiervan op de werkgever afgewenteld worden en het zeker in het geval van het MKB logisch is dat dit bij hen tot ontslagen zal leiden. Daarom is het belangrijk om voor hen ook de kosten van arbeid omlaag te brengen.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:47:20 #153
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_169349746
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:24 schreef Frag_adder het volgende:
Het maakt het moeilijk, de bijstand is een vangnet maar geen levenswijze. Ik ben geen VVD'er maar zo op papier vind ik vakantie geld ook raar klinken. Daar in tegen is een klein deel opgespaard krijgen wel weer heel practisch voor hoge rekeningen :)

Hoe moet het dan? Want de bijstand verdubbelen is leuk, maar werkt niet. Dan is het gewoon gratis geld.
Oh dus deze mensen mogen niet op vakantie?
Kijk een vette vakantie naar Monaco zal er niet in zitten maar misschien met de kinderen naar een camping aan de duinen is ook best belangrijk, zeker voor de kinderen.

Ik walg van deze mentaliteit in Nederland. :r
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:47:27 #154
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169349748
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:42 schreef keste010 het volgende:

[..]

Zowaar met je eens. Verlaag de belasting op arbeid in de onderste schijven, geen verhoging minimumloon.
FvD wil de eerste ¤20000 onbelast. Ik ben daar helemaal voor.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_169349766
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:39 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hmm toch maar vvd stemmen mogelijk :D
Ik zou er haast ook in stinken ware het niet dat ze mij nou ieder worst voor houden toch?
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:50:33 #156
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169349783
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:24 schreef Frag_adder het volgende:
Het maakt het moeilijk, de bijstand is een vangnet maar geen levenswijze. Ik ben geen VVD'er maar zo op papier vind ik vakantie geld ook raar klinken. Daar in tegen is een klein deel opgespaard krijgen wel weer heel practisch voor hoge rekeningen :)

Hoe moet het dan? Want de bijstand verdubbelen is leuk, maar werkt niet. Dan is het gewoon gratis geld.
https://mobile.twitter.com/rcbregman/status/837014144649920512

Het is echt niet zo moeilijk.

Feit is gewoon dat de koopkracht van de bijstand nu 30-40% lager ligt dan in 1985. Ook als je alle andere potjes erbij op telt.

Er is dus al continu bevroren en verlaagd, en het maakt de maatschappij als geheel armer en bitterder.

Overigens is de VVD de kampioen van het gratis geld...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169349785
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:47 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

FvD wil de eerste ¤20000 onbelast. Ik ben daar helemaal voor.
Lijkt me financieel moeilijk haalbaar, maar ik sta achter het principe. Jammer dat het verder zo'n gedrocht van een partij is. Ik gok dan ook dat dit het eerste programmapunt is dat ze het bij het afval zouden zetten mocht het ooit tot coalitievorming komen. Zou jij er op kunnen stemmen?
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169349795
Rutte is een trut.
pi_169349801
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:05 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat heeft dat voor nut voor haar reintegratie?
Niet veel, maar dat is het doel van die tegenprestatie ook helemaal niet.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_169349806
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik zou er haast ook in stinken ware het niet dat ze mij nou ieder worst voor houden toch?
Jij bent voor het verder afknijpen van minima, uitkeringsgerechtigden, chronisch zieken en gehandicapten :?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:52:27 #161
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169349808
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:50 schreef keste010 het volgende:

[..]

Lijkt me financieel moeilijk haalbaar, maar ik sta achter het principe. Jammer dat het verder zo'n gedrocht van een partij is. Ik gok dan ook dat dit het eerste programmapunt is dat ze het bij het afval zouden zetten mocht het ooit tot coalitievorming komen. Zou jij er op kunnen stemmen?
Ik ga er op stemmen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:53:36 #162
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169349827
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:50 schreef keste010 het volgende:

[..]

Lijkt me financieel moeilijk haalbaar, maar ik sta achter het principe. Jammer dat het verder zo'n gedrocht van een partij is. Ik gok dan ook dat dit het eerste programmapunt is dat ze het bij het afval zouden zetten mocht het ooit tot coalitievorming komen. Zou jij er op kunnen stemmen?
Als we teruggaan naar de begroting van 2004 kan de hele inkomstenbelasting afgeschaft worden en blijft er geld over.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_169349832
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Jij bent voor het verder afknijpen van minima, uitkeringsgerechtigden, chronisch zieken en gehandicapten :?
Ik ben voor niks ik ben of was nog niet voor de Europese unie!
Van mij had het zo gebleven als het was behalve verbeteringen of controles, is de hele opzet niet dat ik het helemaal niet meer begrijpen kan/mag?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2017 12:54:27 ]
pi_169349836
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:51 schreef nostra het volgende:

[..]

Niet veel, maar dat is het doel van die tegenprestatie ook helemaal niet.
Nee, maar zou dat niet veel verstandiger zijn als daar wel rekening mee zou worden gehouden? Lijkt mij in ieders belang eerlijk gezegd.

Anders is het gewoon een weinig constructieve treiter-maatregel om mensen een goed gevoel te geven dat 'ze tenminste werken voor hun geld'.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169349896
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Nee, maar zou dat niet veel verstandiger zijn als daar wel rekening mee zou worden gehouden? Lijkt mij in ieders belang eerlijk gezegd.
Dat zal erg lastig worden, omdat het niet marktverstorend mag werken en eigenlijk sowieso niet op werk mag lijken omdat het dan dwangarbeid is.

quote:
Anders is het gewoon een weinig constructieve treiter-maatregel om mensen een goed gevoel te geven dat 'ze tenminste werken voor hun geld'.
Mensen mogen ook aan hun gezondheid werken of een opleiding volgen als invulling van de tegenprestatie. Dat komt me best constructief over.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_169349907
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ben voor niks ik ben of was nog niet voor de Europese unie!
Van mij had het zo gebleven als het was behalve verbeteringen of controles, is de hele opzet niet dat ik het helemaal niet meer begrijpen kan/mag?
Je bent voor niks, maar je ziet deze maatregelen als 'een worst voorhouden' zeg je, en je zegt; 'ik zou er bijna instinken'.

Schijnbaar spreken deze maatregelen je dus aan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169349917
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:53 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als we teruggaan naar de begroting van 2004 kan de hele inkomstenbelasting afgeschaft worden en blijft er geld over.
Dat zegt vrij weinig. Je kan niet zomaar even snijden in de begroting, de inkomstenbelasting eruit filteren en denken dat dit geen invloed op je verdere inkomsten en uitgaven heeft. Laten we het er maar op houden dat we allebei sympathie hebben voor lastenverlichting in de laagste schijf. Dat zeg ik overigens niet alleen voor de werknemer, maar ook omdat het een relatief hoge kostenpost is voor het MKB ten opzichte van multinationals.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  dinsdag 7 maart 2017 @ 13:01:22 #168
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_169349936
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:04 schreef keste010 het volgende:

[..]

Je negeert het punt: dat het wel degelijk beleid is om werkloosheid in stand te houden.
Je negeert mijn opmerking dat er niet gelezen wordt.

In de bronnen die gegeven worden staat helemaal niet dat het beleid is. Er staat alleen dat de term full employment afhangt van wat een overheid logisch acht. er zijn namelijk altijd mensen die niet kunnen werken door bv mismatching in intelligentie of door arbeidsongeschiktheid. Zo kan je dus bv 2% van de bevolking standaard afschrijven op de arbeidsmarkt en is full employment dus 98% en daar streven ze naar.

Zoals jij en klopkoek het nu stellen is het meer een verhaal voor in BNW dat overheden willen dat niet iedereen aan het werk is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Relatie minimumloon en werkloosheid bestaat niet.

Blijkt uit meerdere onderzoeken trouwens, ook de hoogte van het minimumloon maakt hierin niet uit. Sterker nog, uit onderzoek blijkt dat hoe dichter het minimumloon bij het gemiddelde inkomen in een land ligt, hoe lager de werkloosheid.
Land A, laten we het congo noemen, kent geen minimumloon en heeft een hoge werkloosheid
Land B, laten we Nederland pakken, kent wel een minimumloon en heeft een lage werkloosheid

Conclusie: Minimumloon helpt tegen werkloosheid!

[ Bericht 32% gewijzigd door Metro2005 op 07-03-2017 13:07:06 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_169349939
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je bent voor niks, maar je ziet deze maatregelen als 'een worst voorhouden' zeg je, en je zegt; 'ik zou er bijna instinken'.

Schijnbaar spreken deze maatregelen je dus aan.
Bijna instinken zegt jouw dat niet genoeg, stinken en bijna?

Denk eens verder door kerel waarom zou het zo geschreven hebben?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2017 13:02:22 ]
pi_169349984
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:58 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat zal erg lastig worden, omdat het niet marktverstorend mag werken en eigenlijk sowieso niet op werk mag lijken omdat het dan dwangarbeid is.

[..]

Mensen mogen ook aan hun gezondheid werken of een opleiding volgen als invulling van de tegenprestatie. Dat komt me best constructief over.
Dat is het in de praktijk alleen totaal niet. Maar goed, dit soort maatregelen bestaan ook bij de gratie van het gebrek aan contact tussen VVD-ers en de onderkant van de samenleving. Al wordt hoe langer dit duurt steeds duidelijker wat een belachelijke vertoning dit is.
pi_169349998
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:01 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je negeert mijn opmerking dat er niet gelezen wordt.

In de bronnen die gegeven worden staat helemaal niet dat het beleid is. Er staat alleen dat de term full employment afhangt van wat een overheid logisch acht. er zijn namelijk altijd mensen die niet kunnen werken door bv mismatching in intelligentie of door arbeidsongeschiktheid. Zo kan je dus bv 2% van de bevolking standaard afschrijven op de arbeidsmarkt en is full employment dus 98% en daar streven ze naar.

Zoals jij en klopkoek het nu stellen is het meer een verhaal voor in BNW dat overheden willen dat niet iedereen aan het werk is.
De bron kan mij niet zoveel schelen. Dat er altijd frictie- of seizoenswerkloosheid is lijkt me evident, net zoals dat er in mindere tijden ook minder vraag naar arbeid is. Klopkoek en ik stellen dan ook niet dat de werkloosheid naar 0 zou kunnen.

Wat we wel stellen is dat het in belang van werkgevers is dat de werkloosheid niet te laag is. Werkgeversorganisaties zetten daarom druk om van het aanpakken van werkloosheid een niet te grote prioriteit van de overheid te maken. Dat is geen BNW-voer, maar gewoon het bekijken waar welke belangen liggen (follow the money).
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169350011
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 00:32 schreef Fylax het volgende:
Gewoon gaan werken als je kan werken.
De VVD is de banenkampioen van 2043, niet van 2018.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 13:12:00 #173
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_169350096
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:47 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oh dus deze mensen mogen niet op vakantie?
Kijk een vette vakantie naar Monaco zal er niet in zitten maar misschien met de kinderen naar een camping aan de duinen is ook best belangrijk, zeker voor de kinderen.

Waarom heb je kinderen als je alle twee in de bijstand zit?

En nee, in mijn ogen heb je geen recht op vakantie. Ik werk gewoon (1 inkomen) en ik ga ook niet op vakantie maar betaal wel al mijn rekeningen. Vakantie is een luxe, geen recht.

Ik snap vooral niet dat het in geld uitgekeerd wordt. Waarom wordt zorgtoeslag of huursubsidie naar de persoon over gemaakt en niet naar de woningcorporatie of zorgverzekering?
Geef materiele hulp zodat mensen krijgen wat ze echt nodig hebben inplaats van vrije financiele hulp :) Maargoed dat ben ik.

Wat ik ook niet snap is dat er een straf op werken zit vanuit de bijstand. Als je in de bijstand zit en werkt, bijvoorbeeld 10 uur in de week, zou je belasting moeten betalen maar ook wat extra's overhouden. Nu gooi je financieel gezien gewoon 10 uur weg zonder een cent extra.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  dinsdag 7 maart 2017 @ 13:13:02 #174
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169350117
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is het in de praktijk alleen totaal niet. Maar goed, dit soort maatregelen bestaan ook bij de gratie van het gebrek aan contact tussen VVD-ers en de onderkant van de samenleving. Al wordt hoe langer dit duurt steeds duidelijker wat een belachelijke vertoning dit is.
Werken onder de bijstandsnorm lijkt me vrij marktverstorend.

quote:
Zo begripvol als de VVD-top aanvankelijk was jegens Verheijen, zo streng zijn de liberalen als het om bijstandgerechtigden gaat. De VVD wil als enige partij niets weten van aanpassing van de Fraudewet, de wet die tot hoge boetes leidt wanneer formulieren niet helemaal correct zijn ingevuld, vaak door schuld van de uitkeringsinstantie zelf.
http://www.volkskrant.nl/(...)e-jaloezie~a3852017/

En dit is realiteit. Gevangen in een fuik en totaal rechteloos. En hoe kun je naar een rechter stappen zonder geld? Zeker omdat Teeven de griffierechten omhoog heeft gegooid.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 7 maart 2017 @ 13:13:05 #175
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_169350119
quote:
Véél te simplistisch gesteld.

Als geld dé sleutel is voor armoedebestrijding zou de armoede flink gedaald moeten zijn in de westerse wereld sinds de invoering van het sociale stelsel .
Het tegendeel is waar. Armoede bestrijdt je dééls met geld maar vooral met voorlichting. Mensen die slechte financiele beslissingen blijven maken help je niet uit de armoede met wat extra geld en zelfs met voorlichting, budgetcoaches etc zijn er mensen zat die altijd arm zullen blijven, die leren het gewoon nooit. Daar kan je geld tegenaan gooien wat je wilt, ze maken het net zo snel weer op. Dus nee het is niet zo simpel als de simpele geest in het twitterbericht doet voorkomen.

Permanente hongersnood los je ook niet op door even wat voedselpakketten te droppen.

quote:
Feit is gewoon dat de koopkracht van de bijstand nu 30-40% lager ligt dan in 1985. Ook als je alle andere potjes erbij op telt.
Ik wacht nog op je bron. hiervoor , ben oprecht benieuwd of dat echt zo is.

quote:
Er is dus al continu bevroren en verlaagd, en het maakt de maatschappij als geheel armer en bitterder.
De maatschappij is niet arm en bitter.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_169350137
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:12 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Waarom heb je kinderen als je alle twee in de bijstand zit?

En nee, in mijn ogen heb je geen recht op vakantie. Ik werk gewoon (1 inkomen) en ik ga ook niet op vakantie maar betaal wel al mijn rekeningen. Vakantie is een luxe, geen recht.

Ik snap vooral niet dat het in geld uitgekeerd wordt. Waarom wordt zorgtoeslag of huursubsidie naar de persoon over gemaakt en niet naar de woningcorporatie of zorgverzekering?
Geef materiele hulp zodat mensen krijgen wat ze echt nodig hebben inplaats van vrije financiele hulp :) Maargoed dat ben ik.
Het is niet eens hulp te noemen als je stelselmatig geld tekort komt iedere maand. En dan heb je ook weinig tot niets aan materiële hulp.
pi_169350158
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:13 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Véél te simplistisch gesteld.

Als geld dé sleutel is voor armoedebestrijding zou de armoede flink gedaald moeten zijn in de westerse wereld sinds de invoering van het sociale stelsel .
Het tegendeel is waar. Armoede bestrijdt je dééls met geld maar vooral met voorlichting. Mensen die slechte financiele beslissingen blijven maken help je niet uit de armoede met wat extra geld en zelfs met voorlichting, budgetcoaches etc zijn er mensen zat die altijd arm zullen blijven, die leren het gewoon nooit. Daar kan je geld tegenaan gooien wat je wilt, ze maken het net zo snel weer op.
Logisch, als je structureel geld tekort komt is geld ook snel op.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 13:15:54 #178
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_169350175
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is niet eens hulp te noemen als je stelselmatig geld tekort komt iedere maand. En dan heb je ook weinig tot niets aan materiële hulp.
Dan is de vraag, waarom kom je iedere maand geld tekort. Elk gezin wat ik in de schuldsanering heb meegemaakt rookt.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  dinsdag 7 maart 2017 @ 13:15:58 #179
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169350176
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:06 schreef keste010 het volgende:

[..]

De bron kan mij niet zoveel schelen. Dat er altijd frictie- of seizoenswerkloosheid is lijkt me evident, net zoals dat er in mindere tijden ook minder vraag naar arbeid is. Klopkoek en ik stellen dan ook niet dat de werkloosheid naar 0 zou kunnen.

Wat we wel stellen is dat het in belang van werkgevers is dat de werkloosheid niet te laag is. Werkgeversorganisaties zetten daarom druk om van het aanpakken van werkloosheid een niet te grote prioriteit van de overheid te maken. Dat is geen BNW-voer, maar gewoon het bekijken waar welke belangen liggen (follow the money).
Het staat er in technocratische termen op de Wikipedia link

"Further, rather than trying to attain full employment, Friedman argues that policy-makers should try to keep prices stable (meaning a low or even a zero inflation rate)."
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169350214
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:15 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Dan is de vraag, waarom kom je iedere maand geld tekort.
Die is ook vrij simpel. Omdat het inkomen niet genoeg is om in alle vaste lasten te kunnen voorzien. Dat geldt in ieder geval voor gezinnen en dat zijn er nogal wat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')