abonnement Unibet Coolblue
pi_169481339
w.m.b. platform die dichtstbij komt in gezonde risico/rente verhouding is FNC

[ Bericht 0% gewijzigd door bleyenburg op 13-03-2017 14:01:49 ]
pi_169483136
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:18 schreef BillieCF het volgende:

[..]

In 2016 hebben de cijfers inderdaad een enorme sprong gemaakt t.o.v. de jaren ervoor. Daar wordt verder niets over gezegd, zoals gewoonlijk bij FNC, en dat is erg jammer. Nu is de situatie voor mij niet erg duidelijk: cijfers wat opgepoetst voor de financiering, of gaat het gewoon goed met het bedrijf??

Op zich is 1 jaar tegen 6,1% voor mij wel acceptabel.
Hij loopt voor FNC begrippen redelijk snel vol; is over een half uurtje gepiept waarschijnlijk.
Ik heb 'm toch maar voor een bescheiden bedragje meegenomen.
pi_169483682
Overmorgen weer een nieuwe https://www.duurzaaminves(...)euille-energiemeters

Belangrijkste kenmerken van de Obligatielening
Uitgevende instelling: INNAX SPV 1 B.V.
Hoofdsom: Maximaal ¤180.000
Kenmerk lening: Seniore positie (géén achterstelling)
Nominale waarde: ¤500 per obligatie
Rentevergoeding: 5,0% op jaarbasis. Jaarlijks uitbetaald.
Looptijd: 72 maanden (6 jaren) vanaf de ingangsdatum
Aflossing: Gedurende de Looptijd
Zekerheden: Pandrecht op alle Energiemeters en vorderingen van de Uitgevende Instelling
Transactiekosten: Eénmalig 3,0% over het geïnvesteerde bedrag



Voor u betekent dit het volgende:

U betaalt per obligatie ¤515 dat is de nominale waarde vermeerderd met de transactiekosten.
Gedurende de Looptijd ontvangt u jaarlijks 5,0% rente over het nog niet afgeloste deel van de financiering.
Gedurende de looptijd (6 jaar) wordt de Obligatielening geheel afgelost.
In totaal ontvangt u ¤589 gedurende de looptijd van de Obliagielening
Rekening houdend met transactiekosten is uw gemiddelde effectieve rendement 4,1% op jaarbasis
pi_169485077
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:23 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels bij HCN ook al om opheldering gevraagd. Ze geven 5 sterren mee dus dat staat allemaal nogal haaks op elkaar.......
Heb je al een antwoord? Ik wil ook graag weten wat ik moet doen met mijn toegezegde investering
pi_169485493
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:58 schreef djh77 het volgende:

[..]

Heb je al een antwoord? Ik wil ook graag weten wat ik moet doen met mijn toegezegde investering
Ja, en zelfs heel uitgebreid. Ze geven aan dat de locatie in kwestie zeer winstgevend is en dat de sterren dáárop gebaseerd zijn. Daarnaast zeggen ze dat de boekhoudkundige cijfers een vertekend beeld geven omdat de exploitatiewaarde daarin niet terug te vinden is. Ik neem aan dat ze daarmee goodwill bedoelen. Ofwel potentiële omzet? Daarnaast schijnen ze nog behoorlijk wat zekerheden genomen te hebben vlak na de 1e financier. Dus ja, zeg het maar. Mijn boekhoudkundige kant roept nog steeds alarm, de andere kant is redelijk gerustgesteld. Ik laat het wel zo maar of ik ooit nog een volgende meeneem van OB dat weet ik nog niet.
Pecunia non olet
pi_169485674
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:18 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ja, en zelfs heel uitgebreid. Ze geven aan dat de locatie in kwestie zeer winstgevend is en dat de sterren dáárop gebaseerd zijn. Daarnaast zeggen ze dat de boekhoudkundige cijfers een vertekend beeld geven omdat de exploitatiewaarde daarin niet terug te vinden is. Ik neem aan dat ze daarmee goodwill bedoelen. Ofwel potentiële omzet? Daarnaast schijnen ze nog behoorlijk wat zekerheden genomen te hebben vlak na de 1e financier. Dus ja, zeg het maar. Mijn boekhoudkundige kant roept nog steeds alarm, de andere kant is redelijk gerustgesteld. Ik laat het wel zo maar of ik ooit nog een volgende meeneem van OB dat weet ik nog niet.
Ik zit in Cafe Arnhem van dezelfde groep die in december 2016 geld opgehaald heeft.
Op zich is de locatie in Enschede prima en ik stond dan ook op het punt dit project ook mee te nemen. Denk dat ik nu toch maar oversla.
pi_169486199
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik zit in Cafe Arnhem van dezelfde groep die in december 2016 geld opgehaald heeft.
Op zich is de locatie in Enschede prima en ik stond dan ook op het punt dit project ook mee te nemen. Denk dat ik nu toch maar oversla.
Mijn voornaamste zorg is eigenlijk, of de financiering daadwerkelijk wordt ingezet op Enschede of dat het 'doorlekt' naar de rest van de club. Dat ze financiering aanvragen op de sterkste winkel is logisch.
Maar goed gezien alle verwevenheid en HA van de DGA zal het allemaal wel niet veel uitmaken, en moet je naar het totaal kijken en niet zozeer er één BV uit lichten. Zie ook PB.

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 13-03-2017 17:03:48 ]
Pecunia non olet
pi_169486967
Nieuw FNC:

Link: https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/19865

Weinig schuld,weinig winst, klein stabiel eigen vermogen, terug lopende omzet, laag leenbedrag.
Als het mooi weer wordt van de zomer komt alles goed. :)
pi_169487185
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw FNC:

Link: https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/19865

Weinig schuld,weinig winst, klein stabiel eigen vermogen, terug lopende omzet, laag leenbedrag.
Als het mooi weer wordt van de zomer komt alles goed. :)
Ik heb hem voor 100 euro meegepakt.
pi_169487228
En nog een nieuwe FNC:

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/19548

Restaurant met naar het lijkt een cashflow probleem en goede recensies.

[ Bericht 7% gewijzigd door NaRegenDeZon op 13-03-2017 18:07:20 ]
pi_169489292
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw FNC:

Link: https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/19865

Weinig schuld,weinig winst, klein stabiel eigen vermogen, terug lopende omzet, laag leenbedrag.
Als het mooi weer wordt van de zomer komt alles goed. :)
Na regen komt zon :)

Met enige extrapolatie denk ik dat ze in 2017 ongeveer 1.000 euro winst gaan maken dus of dat voldoende is om de zomer door te komen is de vraag. En zo ja, vragen ze volgend jaar om deze tijd 15 - 20K aan voor het zomerseizoen 2018 :7
Pecunia non olet
pi_169489555
Nieuwe fitness (beheer bv) op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 13-03-2017 19:32:33 ]
pi_169492551
Ik heb in beide nieuwe FNC projectjes een kleine duit in het zakje gedaan
pi_169493277
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
En nog een nieuwe FNC:

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/19548

Restaurant met naar het lijkt een cashflow probleem en goede recensies.
Voor mijn gevoel een iets grotere gok maar toch 100 euro.
pi_169494520
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 18:59 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe fitness (beheer bv) op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste reactie was 'nee' , maar al lezende toch wat enthousiaster geworden. Die aandeelhouders hebben al zoveel geld in de winkel gestoken (pro resto een kwart miljoen), dat ze hem niet zullen laten springen voor een Collin leninkje van 65K. En de lening wordt besteed aan overnames die vrijwel direct gaan bijdragen aan de winst. Geen bank.
Nadeel: geen zekerheden.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 13-03-2017 21:30:38 ]
Pecunia non olet
pi_169495448
Blijf het toch bijzonder vinden, die fit020. Voor 48 000 EUR neemt de franchisegever drie lopende studios over. Maar als ik naar het enige fit020 project kijk waarin ik zit, was er een financieringsbehoefte van maar liefst 80 000 EUR. Daar zou ik als franchisenemer toch wel zwaar vraagtekens bij zetten,
pi_169501359
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:10 schreef najra1990 het volgende:
Ik ben afgelopen vrijdag, op uitnodiging van SIG, bij hen langsgeweest. Ook ik heb bij hen aangegeven dat ik voorlopig niet investeer, totdat de administratie weer op orde is. Hier heb ik ook laten zien dat het dashboard dat ik heb, niet overeenkomt met de uitbetalingen. Dit stond bij hen al hoog op de agenda, maar ik heb het hiermee nog hoger op de agenda gezet. Ze zijn het met ons eens dat het simpelweg gewoon moet kloppen, maar zijn meer hobbels op hun weg tegen gekomen dan dat ze hadden verwacht. Er wordt gelukkig dus wel aan gewerkt!

Voor zover ik het dus zie, weten ze dus van de problemen en zijn ze er hard mee bezig. Ik ben echter van mening dat ze dit snel op moeten gaan lossen, want anders gaan ze zichzelf inderdaad in eigen voeten schieten. Dat zou zonde zijn.
Fijn dat je je hier belangeloos voor wil inzetten. Daar hebben wij allemaal profijt van!
pi_169501374
quote:
7s.gif Op woensdag 8 maart 2017 18:14 schreef RoW_0 het volgende:
Dag iedereen! Inmiddels sta ik al een week online met mijn start-up bij Kapitaal op Maat. Een vijfde is al gerealiseerd, wat erg fijn is. Maar er zijn dagen dat er echt niets gebeurd. Fokker zijnde, vroeg ik mij af waar dat aan zou kunnen liggen? Ik ben benieuwd naar jullie mening/visie hierover.
Leuk dat je je hier meldt en dat je de drive hebt om een onderneming op te starten.

Omdat het uitlenen van geld via internet op basis van beperkte informatie erg risicovol is probeer ik (en velen hier) de risico's zoveel mogelijk te beperken. In mijn geval betekend dat dat ik in bepaalde sectoren niet investeer omdat het daar helaas te vaak misloopt. Voor mij zijn daarom bij voorbaat horeca, kappers, fitness, kledingwinkels en internetbedrijven een nee.

Wel wens ik je veel succes.
Mijn tip is om lokaal de crowdfunding te gaan promoten. Promoot bij je medestudenten en bij bekenden. Zoek de lokale pers op en maak er een echt Arnhem's initiatief van. Op deze manier krijg je nog meer investeerders die echt hart voor je bedrijf gaan hebben.
Succes

[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 14-03-2017 11:45:44 ]
pi_169501412
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:22 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik doe minimaal mee, mocht het misgaan kan hij vast weer bij zijn broer gaan werken.
Boot moet ook nog wat opleveren, vrouw weer aan het werk.
Er moet iig een stuk van het geld weer terugkomen mocht het onverhoopt snel misgaan
Ik doe ook mee. Past goed in mijn visie dat ik met CF kleine ondernemers wil helpen die zelfs met een goed plan bij de bank standaard niets meer loskrijgen.
pi_169502258
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 03:09 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Leuk dat je je hier meldt en dat je de drive hebt om een onderneming op te starten.

Omdat het uitlenen van geld via internet op basis van beperkte informatie erg risicovol is probeer ik (en velen hier) de risico's zoveel mogelijk te beperken. In mijn geval betekend dat dat ik in bepaalde sectoren niet investeer omdat het daar helaas te vaak misloopt. Voor mij zijn daarom bij voorbaat horeca, kappers, fitness, kledingwinkels en internetbedrijven een nee.

Wel wens ik je veel succes.
Mijn tip is om lokaal de crowdfunding te gaan promoten. Promoot bij je medestudenten en bij bekenden. Zoek de lokale pers op en maak er een echt Arnhem's initiatief van. Op dit manier krijg je nog meer investeerders die echt hart voor je bedrijf gaan hebben.
Succes
Helemaal mee eens. En bied de investeerders dan ook gelijk een incentive in de vorm van een gratis burger bij elke investering.
pi_169502726
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 21:25 schreef obligataire het volgende:

[..]

De eerste reactie was 'nee' , maar al lezende toch wat enthousiaster geworden. Die aandeelhouders hebben al zoveel geld in de winkel gestoken (pro resto een kwart miljoen), dat ze hem niet zullen laten springen voor een Collin leninkje van 65K. En de lening wordt besteed aan overnames die vrijwel direct gaan bijdragen aan de winst. Geen bank.
Nadeel: geen zekerheden.
Ik ben het wel met je eens. Wat er volgens mij wordt gedaan met die beheer B.V. is de winkels die niet goed draaien voor een "bodem" prijs opkopen( zie prijs van het opstarten van zo'n toko die we hier regelmatig langs zien komen). Opnieuw opstarten met "eigen" personeel laten zien dat er winst gemaakt kan worden en dan weer doorsluizen naar de franchise keten. Lijkt me gezond streven.
Verder achtergestelde leningen van de aandeelhouders met een slot op de deur dat men niet alles leeg kan trekken. Alle 4 de B.V.'s staan garant voor de lening dus als de meeste franchisers keurig hun fee blijven afdragen en er geen andere rare fratsen uitgehaald worden om de groei te versnellen, moet het goed gaan.
Nadeel inderdaad geen persoonlijke garanties.
pi_169504203
De Boot van Collin staat nu geld te laden.
https://www.collincrowdfund.nl/triton-aarnoudse/
pi_169504417
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De Boot van Collin staat nu geld te laden.
https://www.collincrowdfund.nl/triton-aarnoudse/

Toch weer 200k opgehaald in een kwartier. Ik doe ook bescheiden mee. Zeker met de toenemende congestie op de wegen en sporen, verwacht ik dat er in deze sector nog wel een tijdje genoeg werk te vinden is.

Daarnaast vind ik het toch mooi dat er veel mensen via crowdfunding aan een financiering komen voor een plan wat anders niet uitgevoerd had kunnen worden. De impact van crowdfunding op de Nederlandse economie is nu nog beperkt maar als het nog een aantal jaar doorblijft groeien dan gaat het toch een substantiele bijdrage leveren aan de economische mogelijkheden van het MKB.

Hoewel ik zelf niet graag in winkels en horeca investeer, denk ik dat vooral deze twee sectoren gaan groeien. Veel mensen vinden het toch mooi om via een financiering een bijdrage te leveren aan de leefbaarheid van hun eigen stad. Ik heb bijvoorbeeld ooit een keer in een kapper geinvesteerd, en elke keer dat ik er langs loop voel ik toch een stukje voldoening...die me veel meer waard is dan de rente die er voor krijg.
pi_169504638
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 21:51 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
Blijf het toch bijzonder vinden, die fit020. Voor 48 000 EUR neemt de franchisegever drie lopende studios over. Maar als ik naar het enige fit020 project kijk waarin ik zit, was er een financieringsbehoefte van maar liefst 80 000 EUR. Daar zou ik als franchisenemer toch wel zwaar vraagtekens bij zetten,
Volgens mij nemen ze er 2 over: eentje in Amsterdam en eentje in Roosendaal.

Het concept van fit20 lijkt wel heel verschillend ten opzichte van andere fitness-ketens maar daar hangt ook een heel ander prijskaartje aan. Het is goed zoeken op de website, maar je betaalt tussen de 65,90 en 89,90 per maand. Dat is dan voor wekelijks 20 minuten sporten onder begeleiding.
pi_169505688
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 12:12 schreef iw84t het volgende:

[..]

Verlenging looptijd speeltuin (KoM)

Echt heel erg merkwaardig dat dit zomaar besloten wordt zonder de investeerders te raadplegen. Ik zit zelf ook in dit project en als ze het hadden gevraagd dan had ik ja gezegd tegen deze regeling, maar ik vind het raar dat het zomaar door de strot wordt geduwd.
Ze mogen (net als GvE) zelf een besluit nemen, maar had wel eerst voorgelegd moeten worden:
quote:
conform de algemene voorwaarden voor de investeerders, welke u heeft bevestigd bij het aanmaken van uw account, is "....de Stichting met uitsluiting van de investeerders bevoegd om in het belang van de investeerders incassomaatregelen te treffen....". Stichting mocht zonder toestemming van investeerders maatregelen treffen. U heeft wel gelijk dat wij het voorstel eerst aan u hadden moeten voorleggen alvorens wij akkoord gingen met dat voorstel, waarvoor onze welgemeende excuses.
Overigens heeft de speeltuin de 1e termijn van de nieuwe termijn van 120 maanden (totaal wordt het 129 maanden; bijna 11 jaar) alweer gemist. Maak je nieuwe afspraken, kom je ze gelijk niet na. :N
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')